<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
romsitsa | Adatlap | 641532 | 2018. március 12. 18:09 | ||||||||||
Sokol | Adatlap | 641530 | 2018. március 12. 18:06 | ||||||||||
Sokol | Adatlap | 641525 | 2018. március 12. 17:46 | ||||||||||
Ádi! Rheinmetall-Waffe szerződés! Ők lóvontatásban gondolkodtak csak 1931 januárjáig. Az oroszok 45mm-es K-19/K-53 zsámolyai egy az egyes kópiák, onnan tudsz részleteket nézni. Ekkor még nincs panzer, csak tank ;) szóval 37mm vagy még inkább régi jelölés szerint 3,7 cm TaK amit keresel. Kína és mi is ezt vettük. | |||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 641522 | 2018. március 12. 16:33 | ||||||||||
romsitsa | Adatlap | 641507 | 2018. március 12. 09:34 | ||||||||||
Hello, létezik az, hogy a Pak 36-ot átépítettük a 40M pct. ágyú (vagy ahhoz hasonló) merev tengelyével? Egyáltalán kompatibilsek voltak a forgózsámolyok? Köszi Á | |||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 641183 | 2018. március 6. 15:10 | ||||||||||
Köszönöm,egy vázlat rajzot találtam,de nem igazán segített.Fotót,még nem sikerült. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 641147 | 2018. március 5. 21:59 | ||||||||||
Hello, publikus, használható rajz nincs, tudtommal. Fotó tud lenni. Üdv Á | |||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 640884 | 2018. március 2. 12:03 | ||||||||||
Szervusztok! egy kis segítséget kérnék.Toldi I.-et építek és jó lenne a torony belsejéről,valami rajz.Szeretném "berendezni" valamennyire.Köszönöm,ha tudsz segíteni. üdv,Laci | |||||||||||||
Va-Pe15 | Adatlap | 640779 | 2018. február 28. 21:37 | ||||||||||
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni tőletek,hogy egy magyar festésű Opel Blitzet szeretnék elkészíteni a Tamiya készletet szemeltem ki rá,de nem tudom mennyire jó ez a készlet erre. tudom ,hogy különböző féle kerékkel szerelték őket,csak azt nem tudom melyik kereék melyik típushoz jó,ha tudnátok segíteni az jó lenne,Köszi előrre is. Meg erdemes e költeni kerék szettre ,vagy jó az amit a készlethez adnak? | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 640236 | 2018. február 18. 17:01 | ||||||||||
Sokol | Adatlap | 640222 | 2018. február 18. 12:45 | ||||||||||
A Nimródos kép Virágh Ajtony tulajdonában volt? A Jász vitézekben publikálásra is került. Van valakinek további infója? | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 640221 | 2018. február 18. 12:26 | ||||||||||
Gabusch | Adatlap | 639421 | 2018. február 6. 08:28 | ||||||||||
Köszönöm, de szerintem nem lesznek olyan gyorsak. :( Esetleg, ha sok időd van, megtennéd, hogy megnézel egy lapszámot az utolsó évfolyamból, hogy valóban van-e benne papírkivágó? Legrosszabb esetben, ha megjelenik, én is előfizetek egy hónapot, ha nagyon nem bírok magammal. Köszi! | |||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 639418 | 2018. február 6. 06:12 | ||||||||||
Ha fenn lesz egy hónapon belül, szólj! Egyhónapos előfizetésem van. | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 639412 | 2018. február 5. 22:34 | ||||||||||
Elég régi felvetés a 12. sz. páncélvonat papírmakettje kapcsán Kamovos kollégától.0 Meg engem szokott még érdekelni a dolog. Az arkanum.hu-n vannak Kisdobosok, sajnos csak 1961-1966 közötti példányok. Ha folytatják a felvitelt, akkor előbb-utóbb elérnek 1969-hez és akkor lesz páncélvonat, mert az volt az egyik melléklete, legalábbis emlékeim szerint. Az 1966-os lapok bélyegképeinek böngészése alapján úgy gondolom, hogy ezek tartalmazzák a papírkivágó mellékleteket is. Akkor már csak egy olyan ember kell, akinek van előfizetése és le tudja szedni a PDF-et - amennyiben a hétvégi ingyenes próbaverzióval ez nem működne. Elvileg könyvtárakban hozzá lehet férni, de mivel nem vagyok tag, nem tudom, ott engedi-e a letöltést, illetve lenne-e erre egyáltalán lehetőség. adtplus.arcanum.hu/hu/collection/Kisdobos/ | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 638241 | 2018. január 15. 23:02 | ||||||||||
R/16 és R/17 lakott benne az én ismereteim szerint is. Sd. Ah. 24. pótkocsival. A Telefongyár honlapja szerint német Lorenz készülékek voltak. | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 638154 | 2018. január 15. 10:45 | ||||||||||
Hali! Hát nem túl gyakori. Csak néhány kép ismert a hat kocsiról. Arra sajnos még nem jöttem rá, hogy melyik típusnak felel meg ez a németeknél a Kfz 72-n belül, mert abból rengeteg változat volt. A magyar egy hibrid volt, mert az antennát és a generátor pótkocsit is egy kocsi vitte, míg a németeknél külön volt antenna kocsi, és maga a távbeszélő kocsi. Nálunk R/16 és R/17 távbeszélő központ gépkocsinak hívták, azt hiszem svájci licenszből származó központokkal szerelték fel. Ahhoz képest, hogy rengetegnek kellett volna lennie állománytáblák szerint, csak ez a kevéske volt belőle. I. | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 638127 | 2018. január 14. 22:17 | ||||||||||
Gabusch | Adatlap | 638105 | 2018. január 14. 20:18 | ||||||||||
Jól körberakták mindenféle feliratokkal, nehogy normálisan lehessen fotózni. Az idő pocsék volt, a múzeum meg ingyenes. | |||||||||||||
börni75 | Adatlap | 638098 | 2018. január 14. 19:47 | ||||||||||
Irigylem azokat, akik élőben láthatták! Biztos jó kis rendezvény lehetett a hétvégén! | |||||||||||||
páncélos | Adatlap | 637981 | 2018. január 12. 21:54 | ||||||||||
Emerick | Adatlap | 637672 | 2018. január 7. 17:35 | ||||||||||
De csak 1940 és 1942 között! ;) | |||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 637667 | 2018. január 7. 16:52 | ||||||||||
Kicsi | Adatlap | 637657 | 2018. január 7. 13:36 | ||||||||||
Sokol | Adatlap | 637620 | 2018. január 6. 22:32 | ||||||||||
Persze nem értek hozzá, de nem lehet, hogy a motorburkolat kialakításából lehet legegyszerűbben megkülönböztetni? A WM4500 az 1935-ös mintát vette alapul ezeknél az elemeknél (sokkal jobban lekerekített minden él és a sárhányó mélyebb, vaskosabb zsanérpánt). Romsitsa 637486 hozzászólás második kép pl. vagy itt az első kép: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Krupp/Krupp_Protze/Kfz__70/kfz__70.html figyeljétek a sárhányó alsó ívét és hogy hol vannak a szegecsek az 1936-os típuson: www.free-photos.biz/photographs/transportation/cars/459966_bundesarchiv_bild_146-1993-039-09__krupp_1_5-tonner___krupp-protze__.php Ilyen volt magyar és német felépítménnyel is ez biztos: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Trubeckoj_herceg_utca_%28ekkor_Vorovszkij_utca%29._Fortepan_73955.jpg A következő meg már ilyen (igaz restaurált és az 1936-ra jellemző elemek is rákerültek, de ez már későbbi. www.flickr.com/photos/52439118@N02/albums/72157650456952987 A H143 és a Luftwaffe számára gyártott gépeket egyszerűsített elemekkel szerelték mind (sárhányó alsó íve, lapos kialakítás, élek kisebb ívben letörve a burkolaton stb.): ncache.ilbe.com/files/attach/new/20170719/377678/2037587595/9903376293/563a72a0cef82b10ea762d76589c9e9d.jpg Egyértelmű, hogy ezen a jól ismert képen sem 1935-ös alap látható már i.pinimg.com/originals/3e/af/a1/3eafa1f12a935f1229ed3b629d9d8f62.jpg -szerintem így talán könnyebb beazonosítani őket | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637605 | 2018. január 6. 20:40 | ||||||||||
Hello, azt tippelem, hogy ez a verzió az L2H43 "rövid" lökhárítója. cdn-4.olive-drab.com/images/id_krupp_700_02.jpg A "közepes" és "hosszú" pedig az L2H143 valami fejlesztése. Á | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 637591 | 2018. január 6. 18:48 | ||||||||||
Nincs más jelzés, mert békeállományon lévő alakulat kocsija. ;) (2. lovas páncélos zászlóalj) | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637569 | 2018. január 6. 15:38 | ||||||||||
Ez egy nagyon jól fotózott példány így, de sajnos ez nem lövegvontató felépítmény, mint ami az olvtársnak kellene. Érdekes, hogy ezen sincsen semmi a rendszámon és a gépjármű emblémán kívül. | |||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 637564 | 2018. január 6. 15:15 | ||||||||||
Sziasztok! Most vagy segítek, vagy nem. :D www.facebook.com/Royal-Hungarian-Army-ww2-856777754399142/ Facebook: Royal Hungarian Army ww2 Krupp Protze gépjármű mellett! Szamosvölgyi József fotóiból! forrás:Almási Balázs. | |||||||||||||
dnepromodel | Adatlap | 637533 | 2018. január 6. 00:18 | ||||||||||
Kulonbsegek a tipusvariansok kozott: | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637530 | 2018. január 5. 23:07 | ||||||||||
Valahol van egy dísszemle képem a harmincas évekből, azon a Kruppok lökhárítója alig lóg túl a motorházon, lehet azok lennének az L2H43-ak. Regal, a oldal letöltés szekciójában még nagyobb felbontásban vannak fent a rajzok. Üdv Á | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 637527 | 2018. január 5. 22:36 | ||||||||||
Köszi Romsitsa! Már ez is nagy segítség. Üdvözlettel, Regal | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 637496 | 2018. január 5. 16:02 | ||||||||||
Szerintem nincs sok különbség külsőleg, max a gyártási év különbözött. Abban biztos vagyok, hogy a régebbi sorozathoz gyártott alkatrészeket simán felhasználták később is, mint pl. a motorkerékpároknál. A kábelesek mind L2H143d alvázra készültek. Sőt, minden magyar felépítmény (bármelyiket nézzük) L2H143 változaton volt. A korábbi L2H43-ból nem volt túl sok: - egy korai alváz 1932-ből - 18 vontató (1935) - 30 félraj (1937) Minden más már L2H143 volt. I. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637486 | 2018. január 5. 13:14 | ||||||||||
Úgy néz ki mindkét vontató felépítmény létezett a németeknél. 3.bp.blogspot.com/-c7Oustjyvgc/WhVjTeexikI/AAACL_I/BUhXuPfA_OQp9Fv_mX_Dt4ojV5MT0ZhGQCLcBGAs/s1600/CB35133%2BKrupp%2BProtze%2BKfz.69%2BL%2B2%2BH%2B143%2Bwith%2B3.7cm%2BPak%2B36%2B%2528Early%2Bversion%2529%2B%252820%2529.jpg www.kfzderwehrmacht.de/Krupp_Protze_-_3-7cm_Pak_35.jpg Az L2H43 és L2H143 között mi a látható különbség? Az irodalom az L2H143-at a hosszabb lökhárítóval és a hátsó kerekek közti 90 mm-es távolsággal azonosítja, de a lökhárító alapján a csatolt pk-i és kábeldob felépítmény L2H43 alvázon lenne? Üdv Á | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637485 | 2018. január 5. 12:29 | ||||||||||
Hello, a nagykátai hagyományőrzőknél érdeklődnék, illetve ilyenek vannak a németnél elszórva: kanone2008.jimdo.com/fotos/b%C3%B6llerkanone/bauanleitung-einer-vorderlader-b%C3%B6ller-kanone/ Üdv Á | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 637413 | 2018. január 3. 21:08 | ||||||||||
Sziasztok! Egy olyan kérdésem/kérésem lenne, hogy 1848-as szabadságharcban használt ágyúnak (pl egy 6 fontos) honnan tölthetném le 3 nézeti rajzát? Szeretnék egyet scratch-elni. Bármilyen info jól jönne! Üdvözlettel, Regal | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 637412 | 2018. január 3. 20:53 | ||||||||||
Stét! No, akkor annyit szerintem elárulhatok a Kruppokról, hogy volt egy korai nullszériás alváz (friss ropogósan kipróbálhatták a magyarok), majd L2H43 félraj és vontató (mind gyári német), majd egy rakat L2H143 félraj és vontató (gyári németek), magyar felépítményes parancsnoki L2H143-asok (német alváz, több magyar vállalkozótól pedig a felépítmény; ugyanis az Uhri volt a fővállalkozó, de saját maga mellett a Zupka is alvállakozásban bedolgozott kb a rendelés felével), aztán rengeteg alváz (254), amiből kábeldobszállítók és parancsnoki autók lettek (előbbinél pályázott Fülek is, de az Uhri féle két változatból böktek végül, utóbbit csak az Uhri gyártotta) végül volt egy adag 1943-ban és 1944-ben gyártott felépítmény 160 alvázra, ahol Uhrinál készült mindenféle változat, azaz félraj, vontató, parancsnoki autó, kábeldobos és nem utolsó sorban, tehergépkocsi felépítmény is! A képek nem csalnak, vontatóként húztak 37mm-es német és 40mm-es magyar páncéltörőket, illetve sorozatvetőket (méghozzá részben régi L2H43-asok), továbbá egyes alakulatoknál hiány miatt félraj kocsikkal is vontattak 37mm-es páncéltörőket. A többi változatnál nincs trükk, arra használták őket, amire szolgáltak. A jelzésekre kb annyi lehet a válasz, hogy az egyes alakulatok műhelyei maguk festették fel mozgósításkor a jelzéseket, így az ábra méretétől, a készítők vérmérsékletétől és ötletességétől függően lettek elhelyezve, betartva az előírásokat (amennyire sikerült). Előírás csak a szélességjelző csíkok és az alakulat saját jelzésének szélességjelzőhöz viszonyított elhelyezésére szólt. Amíg ezt 1941 körül be nem vezették, nem volt semmi ilyesmi, csak az, hogy a jelvényt mozgósításkor festhették csak fel az elvonuló állományra. I. | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637404 | 2018. január 3. 18:35 | ||||||||||
Még abban sem egységes hogy a jelzések a dobozokon vannak, itt például sikerült eltalálni a sárhányót. Szerintem azért kerülhettek magasabbra, mert a vontatmány többnyire kitakarta azt a részt. Én úgy emlékeztem hogy a rajkocsi mind L2H43 volt. Így már érthető miért tűnt némelyik L2H143-nak. Az Uhry felépítményről nem sokat tudtam eddig, de figyelem a témát. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637397 | 2018. január 3. 15:29 | ||||||||||
Köszi, akkor ez is meglett :) Korábban már beszéltünk róla, de elszállt az adatok egy része, így nem emlékszem. A raj felépítmény, ami pont úgy néz ki mint a németek korai próbálkozása (vezetőtér ajtó és kétoldalra nyíló hátsó ajtó) az effektíve német gyári felépítmény vagy az is Uhri? Vagy másként fogalmazva, kaptunk a németektől kész rajkocsikat vagy az Uhrin kívül gyártott más is raj felépítményt? Üdv Á | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 637394 | 2018. január 3. 15:09 | ||||||||||
Ádám kiszúrta a lényeget! Ez a magyar Uhri-féle Krupp vontató felépítmény. A többi, azaz a szögletes sárhányós kocsik az eredeti németek (vegyesen L2H43 és L2H143), zömmel Dunlop vagy Continental gumikkal. Magyar felépítmény csak L2H143d alvázra készült, jellemzően Continental vagy Cordatic abroncsokkal és ezek szerint Uhriék leegyszerűsítették a gyártás rendjét. Érdekes, hogy az egyes jelzéseket, ha egyáltalán feltették, akkor a dobozokra tették. (Alakulat jelzése előírás szerűen mindig a sárhányón volt.) I. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637388 | 2018. január 3. 12:23 | ||||||||||
Eddig nem is tűnt fel, hogy a harmadik képeden szereplő kocsi mennyire más kivitel. Ránézésre ívesebb a hátsó sárvédő összes sarka, más a ládák málházása és a pótkerék fedele is egyszerűbb. Üdv Á | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637386 | 2018. január 3. 11:41 | ||||||||||
Hátsó sárvédőn gjm emblémát nem láttam még. Viccesen nézhet ki. Nekem azok a Méray 1000-esek is tetszenek, ahol külön lemezt szereltek fel csak ezért a fényszóró alá. Makettező szempontból szerintem A B-227 a legjobb választás. Látszódó alakulat, rendszám, és egyszínű Panzergrau, ha jól emlékszem, amit tárgyaltunk itt régebben. Jó kontraszt a csupa zöld magyar holmikkal. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 637382 | 2018. január 3. 10:40 | ||||||||||
A színezett képpel az a gond, hogy a kocsi terepezett és jó eséllyel a ponyva is. A gépjármű emblémát kb. oda rakták, ahova fért. Látszik motorházon, lőszertárolón vagy a hátsó sárvédőn is. A First to Fight maketten a lőszertartók zárszerkezete nincs besüllyesztve a dobozba, az át kell majd faragni. Üdv Á | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637355 | 2018. január 2. 22:08 | ||||||||||
Máris megértetted miért mondtam hogy fotóról dolgozz... Színben leginkább sötétzöld homok és barna foltokkal de ez sem általános. Sajnos nincs annyi fotóm lövegvontatóról, mint hittem. Ezen kívül talán még 3, de olyan ahol rendszám is jelzések is látszanak, olyan nincs. | |||||||||||||
zaran | Adatlap | 637350 | 2018. január 2. 21:00 | ||||||||||
Szóval színezett. Ez kissé lelomboz, mert hazai festést nem találtam idáig. Erre vonatkozóan tudnál valamit javasolni? A második képen látható a gjm az ajtó helyénél látható a ládán. Ez mennyire lehetett általános? | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637348 | 2018. január 2. 20:15 | ||||||||||
Ez a kép színezett, ugye tudod? A gjm. embléma a vezetőajtón szokott lenni, de a vontatókon nem volt ajtó. Az alakulatjelzés a sárhányón van elöl - és az sem látszik. Ez lövegvontató, nem rajkocsi valóban. Arról sokkal több képet tudnék. Fel sem tűnt eddig hogy vontatóról alig van kép... Pár jobban látszó példányt azért talán mutatok Vontatmánynak leggyakrabban Pak 36-ot látni, de a Fortepanon van olyan is ami Nebelwerfert húz. | |||||||||||||
zaran | Adatlap | 637339 | 2018. január 2. 18:21 | ||||||||||
Szervusztok Az alábbi készletből szeretnék Magyar járművet kihozni. Javítsatok ki ha tévedek, de ez nem egy tüzérségi vontató? www.super-hobby.com/zdjecia/9/0/9/21818_rd.jpg Illetve ezt a festést találtam. Itt hol lehet az embléma és az alakulat jel? i.pinimg.com/originals/b4/60/b6/b460b690b084d280277bb4feba3fd6f7.jpg | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 637334 | 2018. január 2. 16:31 | ||||||||||
Üdv! Elsőre döntsd el milyen altípust szeretnél, mert sokféle volt. Felségjelek nem voltak rajtuk, csak honvédelmi gjm. embléma, rendszám és alakulatjelzés. Ezeket szerintem szárazmatricával meg lehet oldani, a járműemblémán kívül. Azt vagy fested, vagy a Hunortól rendelsz matricát, ha árulnak külön (nem tudom). Nem is minden képen van rajta. Próbálj fotó alapján kiválasztani egy járművet ami tetszik mert elég sok apró eltérés volt (rendszám, alakulatjelzés helye/hiánya, festésminta) | |||||||||||||
zaran | Adatlap | 637313 | 2018. január 2. 09:08 | ||||||||||
Szervusztok A segítségeteket szeretném kérni. 1/72-ben készülne nálam egy kfz69 Krupp Protze. Magyar járműnek készíteném. Volna tudomásotok festés mintáról, illetve honnét rendelhetnék hozzá matricákat? Válaszotokat előre is köszönöm. | |||||||||||||
dnepromodel | Adatlap | 637153 | 2017. december 29. 13:12 | ||||||||||
Valo igaz, hogy a korai es a kesei 1t-s variansok kozott volt elteres a hutomaszk es a motorhaz kialakitasa kozott, de soha nem volt szelesebb a vezetofulke a motorhaznal. Valamint a kesei 38 utan kiadott Baby Blitzek hutomaszkja nem ugyan olyan volt mint a 3t-s jarmuveke. De mindegy. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
megvan a lóvontatású 40M, illetve megtaláltam a szovjet lóvontatásút is. Ezek alapvetően ugyan azzal a merev tengellyel vannak szerelve.
Amit sehol sem találok az az, hogy a Tak és a Pak 36 tengelye/zsámolya között volt-e különbség vagy csak a kerekek és a rugózás tért el.
És ezek alapján nem világos, hogy a kalamegdáni példany egy Tak vagy Pak 36. Az már szinte részletkérdés, hogy miért 40M van a tábláján.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Pak_41_4%2C2cm_kalemegdan.jpg
Üdv
A