<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Sennás | Adatlap | 647813 | 2018. augusztus 11. 10:42 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 647801 | 2018. augusztus 11. 03:56 | ![]() | |
Zsírzás, egyéb: A Négy Páncélos és a kutya 19. epizódjában ("A Metróállomás") készítik fel a T-34/85-öst szintén vízi átkelésre, alaposan bezsírozzák az összes lehetséges nyílást. | |||||
páncélos | Adatlap | 647799 | 2018. augusztus 10. 23:51 | ![]() | |
Na erre utaltam a 647749-es hozzászólásomban. A vastagabb búvócsöves lényege, hogy a töltőkezelő búvónyílására szerelik és el lehet hagyni a kocsit ezen keresztül. A másik csak egy levegőcső. A módszer és a rendszer is a "nagy testvértől" jött, akár csak a technika. Annyi volt a különbség, hogy nálunk egy ilyen merülést előre tervezték, alakulatonként, merülésre alkalmas kocsikkal, jól előkészítve, ráhangolva...stb. Azt mesélték nagy öregek, hogy a szovjetek bementek a vízbáisra, kértek 10-15 percet, gyorsan felrakták a tubusokat, nem kenegettek, alakítottak, szereltek, átkelt egy zászlóalj, ledobták a csöveket, majd mentek tovább a dolgukra. Ott, ha beszart volna egy kocsi, azt hiszem a kezszem és a műszakiak is megnézhették volna magukat. Kenésre szurok? Spec. zsír. Az elülső sárvédőket csak akkor vették le, ha nem lehetett rögzíteni (rohadás, deformálódás miatt), mert a víz felnyomta volna. A bóják valóban színesek, piros és fehér. A sugárvetőt is leszerelték egyébként. Ha mélyebben érdekel a dolog, akkor ajánlom a Princ a katona című film 9. részét, A jóvátehetetlen pillanat című epizódját. T-55 kocsik merülnek benne. | |||||
Sennás | Adatlap | 647793 | 2018. augusztus 10. 19:29 | ![]() | |
Ja meg a két "mentő" vontatós drótkötél végén a bóják különböző színűek voltak (így hallottam)? Köszi! | |||||
Sennás | Adatlap | 647792 | 2018. augusztus 10. 19:24 | ![]() | |
Szia Páncélos! Én csak kérdeznék:) Érdekes a téma! A "hadgyakorlat 1." linkben a 5-6kép két különféle vízi átkelés látok? Van ott egy vastag búvócsöves (5kép)gondolom az "álltalánosabb" átkeléseknél (vagy csak gyakorlatkor használják?) és a (6kép) a vékonyabb (levegőzető?) cső ezt ritkábban látom. Mi a különbség Valahol látom az elülső sárvédők le vannak szerelve máshol nem, miért? A lezárt búvónyillásokat STB mivel kenték körbe vízzáró anyagként(szurok,gépzsír vagy más)? Találtam 2 Szovjet képet szinte ugyan az séma, mindent átvettünk tőlük vagy volt lehetőség saját "átgondolt--talán jobb" átkelési gyakorlatra? Köszönet Üdv SENNÁS! | |||||
páncélos | Adatlap | 647789 | 2018. augusztus 10. 18:25 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 647783 | 2018. augusztus 10. 14:51 | ![]() | |
Hát rajzot nem találtam a korai motortér huzatról, de fotó van: s011.radikal.ru/i316/1606/1e/eba008f95eb4.jpg Kb. így nézett ki az OPVT-54 készlet 1957-től 1958 áprilisig. 58-tól 60-ig az OPVT-54B készletet kapták meg a T-54B-k, itt már csak a hűtők fölött volt a huzat, és lényegében ez maradt a T-55-nél is, persze folyamatosan módosítgatva. ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuT5455/SuT5455684.jpg | |||||
páncélos | Adatlap | 647775 | 2018. augusztus 9. 23:37 | ![]() | |
A lezárások kis fémlemezekkel történnek, majd körbekenik. A kipufogószelepről pedig egy kép. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647754 | 2018. augusztus 9. 14:35 | ![]() | |
Szovjet 54-es... Na az lesz ám az igazi macera... Talán tudok valami rajzot az 54-es motortér huzatáról, feltéve ha túlélem ezt a napot, akkor holnap feltöltöm. Most viszont sajnos megyek megdögleni a melegbe... :( | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647753 | 2018. augusztus 9. 14:20 | ![]() | |
Búócsöves változatra gondoltam.A kocsi egy szovjet gyártású 54-es, magyar szolgálatban bukkan majd kifelé a művízből. Terveim szerint a teljes torony és nagyjából a sárvédő lemezig látható a jármű. Tudom, hogy amatőr a kérdés, de én a páncélos fegyvernemnek csak a tiszteletemet adhatom - nem értek hozzá "tesközelből", a nyílások lefedése mivel történt? A kipufgószelepről esetle valaki tudna képet, rajzot? | |||||
páncélos | Adatlap | 647749 | 2018. augusztus 9. 13:22 | ![]() | |
Először is el kellene dönteni, milyen vízi átkelést szeretnél lemodellezni? Leegyszerűsítve (nem szakszerűen) két féle átkelést lehet megcsinálni. Búvócsövest és légzőcsövest. Az előbbinél bármikor el tudja hagyni a kocsit a személyzet a víz alól, a töltő búvónyílásán keresztül. Utóbbi csak egy levegőcső (tubus), ami csak a levegőt biztosítja a kezszemnek és a motornak. Egyébként mindent le és be kell fedni, a figyelőréseket is. Talán a kipufogószelep a legnehezebb, főleg olyan kis méretben. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647746 | 2018. augusztus 9. 12:40 | ![]() | |
Ha T-55-re gondolsz, az nem lesz egyszerű. Kipufogószelep, levegőcső, ágyúcsőre huzat, és amit a legnehezebb megcsinálni, a motortér vízhatlan huzata. Ráadásul ebből is van két különböző fajta, attól függően mikor gyártották a páncélost, vagy mikor modernizálták. Ezek mindenképpen kellenek, ha szovjet gépet akarsz. Ha cseh/lengyel, akkor talán a motortér huzata nem szükséges, mert a hűtők fölött vannak zárhatónak látszó ajtók, de erről kérdezd Páncélost ő tudja biztosan megmondani, ezekhez a masinákat én annyira nem ismerem. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647741 | 2018. augusztus 9. 07:00 | ![]() | |
Hozzáértők segítségét kérem. Mit, hogyan tömítettek víz alatti átkeléshez előkészítés során, amit mindenképpen meg kell jeleníteni egy maketten? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647691 | 2018. augusztus 7. 09:38 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 647689 | 2018. augusztus 7. 09:01 | ![]() | |
Szia! Méretekben nem tudok segíteni. A Dunántúlon Tapolcán, vagy a Komáromi erődben tudsz T-55A harckocsit fotózni és méreteket venni. Előbbi szabadtéri, tehát belépődíjat nem kell fizetni. Képek tekintetében a néphadsereg, az MN 7038, és a Csorna-pusztai vízbázis beírásával, vagy ezek face oldalán keresgélésével találhatsz sok jó képet. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647667 | 2018. augusztus 6. 13:53 | ![]() | |
1/72-ben. Bocsi, ez lemaradt. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647666 | 2018. augusztus 6. 13:52 | ![]() | |
Keresek képeket,méreteket, rajzokat a T-54/55 víz alatti átkeléséhez használatos kellékekről illetve ezekhez a típusokhoz külső üa. tartályokat és más ládákat, kipuffogócsonkot. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647603 | 2018. augusztus 4. 20:43 | ![]() | |
Végülis magával a huzagolással nem lett volna gondom, de egyenlőre még nem találtam fel magamnak azt a technikát amivel ezt a fajta lövegcsövet, amit csomagoltak a kit-hez, kellőképpen egybedolgozzam, lecsiszoljam, úgy, hogy a rajta levő csatok és a felső "lemez taréj" megmaradjon, illetve a cső kör keresztmetszete is. Ne egy ellipszis csúfoskodjon nekem. :-D De jó ötlet ez a papírzsepi is! | |||||
páncélos | Adatlap | 647589 | 2018. augusztus 3. 21:09 | ![]() | |
Ez a lövegcső minden makett esetében egy kardinális probléma, úgy látom. Ha nem egetverő az eltérés a méretét illetően (lásd Dragon/Zveda T-72, ahol alapból kuka), akkor nincs nagy jelentősége. Ha csak a hűtőborítást és annak rögzítését nem szeretnéd szépen magad megcsinálni. Kell fogni egy jó minőségű zsebkendőt, le kell tépni a sarkából úgy egy 2cm-es darabot. Rá kell tekerni a lövegcső végére, úgy hogy közben behajtogatod a végét, mint ha borosüveget csomagolnál és jó sűrű festékkel (világos barna vagy zsemleszín) befested. Félszáraz állapotban (mielőtt ráragadna) leszeded, de vigyázz, hogy a forma ne sérüljön. Száradás után méretre vágod és kész a lövegcső huzat. Így a lövegcső huzagolása már nem is látszik. Mellékelek egy képet, hogy érthető legyen, amire gondolok. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647587 | 2018. augusztus 3. 18:27 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 647129 | 2018. július 21. 13:55 | ![]() | |
A csehszlovák kocsik egyik szembetűnő ismérvét 2016-ban a 609048-as hozzászólásomban jeleztem már. De ettől függetlenül, sajnos nem annyira szembetűnőek az eltérések, mint a T-34, vagy a T-72 esetében. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647127 | 2018. július 21. 13:16 | ![]() | |
Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak. Eszem ágában sincs írni! :) Nekem megbízható forrásom csak a szovjet gyártmányokról van. Ha cseh/lengyelről van szó, akkor hallgatok mint a sír, azokhoz nem értek. Olyannyira, hogy meg sem tudom különböztetni őket. :) | |||||
mercure47 | Adatlap | 647119 | 2018. július 21. 10:00 | ![]() | |
Szia! Szerintem próbáld meg levagni a másik alkatrészrol a plusz páncélt ovatosan, és "heggeszd" a kocsin levo buvonyilasra. | |||||
charles | Adatlap | 647110 | 2018. július 21. 08:34 | ![]() | |
A Tamiya külön adja azt a részt. Nem jó hozzá? | |||||
páncélos | Adatlap | 647108 | 2018. július 21. 00:21 | ![]() | |
Pár használható kép itt is van: ru-armor.livejournal.com/239523.html | |||||
Gabusch | Adatlap | 647080 | 2018. július 19. 18:38 | ![]() | |
Z63, debonder. De olvastam, hogy a WD-40 is oldja a pillanatragacsot, de nem próbáltam még ki. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647078 | 2018. július 19. 17:14 | ![]() | |
SSgt_Chris | Adatlap | 647077 | 2018. július 19. 16:58 | ![]() | |
Na meglett a keresett alkatrész...pfff, viszon már nem tudom leszedni a rossz fedelet, ott éppen nem sajnáltam a pillanatragasztót belülről... :-( | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647075 | 2018. július 19. 15:09 | ![]() | |
Ja, látom azt a dudort, de így első felindulásból átnézve nincs sajnos ez a fajta a készletben, csak amit felhasználtam. Bezzeg a torony tetején levő nyilásokból 2x-es mennyiséget is csomagoltak... | |||||
páncélos | Adatlap | 647070 | 2018. július 19. 12:54 | ![]() | |
Szia! A vezető búvónyílásáról mellékelek egy jól látható képet. A T-55A típustól kapott egy plusz felső megerősítést a búvónyílás és ezzel el is tűnt a "rakétapisztoly nyílása". Tehát az általad beillesztett búvónyílás fedél csak a T-54 és az első-szériás T-55-nél volt. Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak. A különböző ládáknak nagy jelentősége azért nincs, mert ami leszedhető, az nem minden esetben volt ott, ahol annak lennie kellene. Mellékelek egy hátsó képet, sajnos nem a legjobb, de hirtelen csak ezt találtam. Referencia képnek találsz a oldalon színes képeket magyar kocsikról. www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/tankova-vez-t-55am2/ | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647063 | 2018. július 19. 09:21 | ![]() | |
Hááát...őőő...a vezető búvónyílásával kapcsolatban ennyit írt az összeállítási rajz, de úgy látom hiányérzeted van, ha már megemlítetted :-) Mi lenne az? A lövegcsővel kapcsolatban valami tanács? Hogy lehetne a geometriát megtartva lecsiszolni? Konkrét elképzelés, vagy minta - ne kövezz meg érte - nincsen. Az eredeti elképzelés természetesen magyar változat volt, de a mostani konfigurációban, főleg a torony oldalán található dobozok elrendezése után már nem vagy benne biztos. Ami tuti, hogy a festéssel próbálok egy kellőképp lelakott példány előállítani. | |||||
páncélos | Adatlap | 647043 | 2018. július 18. 18:40 | ![]() | |
Örülök, hogy a nyári "uborkaszezon" idején is alkot valaki, mert nagyon kihalt az összes topik. Szívemhez közelálló technika, biztos nagyon szép lesz. A vezető búvónyílása még nem végleges, igaz? Van konkrét elképzelés és minta jármű? | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 647041 | 2018. július 18. 17:39 | ![]() | |
Üdv! Sikerült látható haladást elérnem a T-55-ösömmel...gondoltam feldobok pár képet. Merült fel pár kérdés...legfontosabb, hogy emberi áron fém lövegcsövet tudnátok ajánlani? Mert a dobozban levő műanyagot szépre lecsiszolni jelenleg esélytelennek tűnik a bilincsek és a tetején futó "taréj" miatt... | |||||
gaunt1 | Adatlap | 646887 | 2018. július 13. 13:27 | ![]() | |
Nem baj! Az is jöhet! Amúgy nem hiszem, hogy a Miniart cseh/lengyel változatokat is kiadna a közeljövőben. Millió részletben különböznek a szovjettől. Kis megjegyzés, ezekben még nem volt semmiféle tűzvezető rendszer. A régi TS2 helyett kapott egy TSSz típusú cséltávcsövet, az újdonság annyi volt, hogy az optikában kijelezte a lézertávmérő által mért távolságot. Az irányzó utána manuálisan állította az irányzékot, kb. mint a régi TS2 esetén. A TSSz modernizált változata a TSSzM az ami már egy valódi tűzvezető rendszer része volt, kb. úgy működött mint a TPD-K1, egy kis extrával (előretartás kijelzése), de ezek már csak a T-55M/AM-ekbe kerültek. | |||||
páncélos | Adatlap | 646886 | 2018. július 13. 12:48 | ![]() | |
Az orosz változat. Ezzel a tűzvezető-rendszerrel csak SU, vagy RO kocsit tudsz csinálni. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 646885 | 2018. július 13. 12:44 | ![]() | |
Miniart T-55A 1981-es modernizáció: miniart-models.com/products/37020-t-55a-mod-1981-interior-kit/ Innen már csak egy lépés a T-55M/AM és T-55MV/AMV! | |||||
mercure47 | Adatlap | 642503 | 2018. március 31. 16:03 | ![]() | |
agriamodeling | Adatlap | 641142 | 2018. március 5. 20:45 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 640636 | 2018. február 25. 19:58 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 640568 | 2018. február 24. 17:43 | ![]() | |
Szép lett! Felségjel picit kicsi. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 640563 | 2018. február 24. 16:52 | ![]() | |
Köszönöm a dicséretet mindenkinek. Sok meló van benne, főleg a részletek, alkatrészek azonosítása a referenciaképeken, de végig élveztem a munkát. Simán a készlet dobozából a T-55AM2B összeállítási utasítását követve nem lehet megoldani, de mondjuk 98%-ban benne alkatrészt a a Takom. A torony mellpáncélon levő vízszintes taposólemez és csavarjai hiányoznak, illetve egy doboz a tornyon (ezt én sem tettem fel, csak a tartókonzolokat). A referenciafotók alapjan kell kiválasztani a készlet alkatrészeit a maketthez, de ez megoldható. És itt is hadd köszönjem meg Mészáros Csabi és Szapy barátaimnak a talapzat kivágáság. Tamás | |||||
gaunt1 | Adatlap | 640561 | 2018. február 24. 16:21 | ![]() | |
szt_péter | Adatlap | 640553 | 2018. február 24. 13:54 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 640551 | 2018. február 24. 13:43 | ![]() | |
Húúú,szép lett!Ilyen volt valóban nekünk? Gratulálok! Laci | |||||
agriamodeling | Adatlap | 640549 | 2018. február 24. 13:39 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 640513 | 2018. február 23. 18:00 | ![]() | |
Szerintem nem. Hangsúlyozom szerintem! Az alváznak és a toronynak is van egy gyári száma, és egy magyar alvázszáma, utóbbi ua. a testen és a tornyon is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 640502 | 2018. február 23. 14:50 | ![]() | |
mert rengeteg „öszvér” kocsival találkoztam. Ha már itt tartunk... Fordult elő olyan, hogy mondjuk egy szovjet gyártású T-55-re nagyjavításkor tettek cseh vagy lengyel tornyot? | |||||
páncélos | Adatlap | 640486 | 2018. február 23. 11:02 | ![]() | |
Több lényeges eltérés is van, ami miatt nem véletlen, hogy az egyik (sima) T-55, a másik már „A” variáns. Most a belső eltérésekre, a lövegstabira, belső sugárzásvédő burkolatra, meg egyéb nyalánkságokra nem térnék ki. Ami makettezés szempontjából a lényegesebb, hogy az alap gépbe még volt homlokgéppuska (ezt később befalazták, kivették), és a búvónyílások egyszerűbb kivitelűek voltak. A motor és hűtőfedél burkolatának formai eltéréseire, és a sugárvetőre szintén nem térnék ki – gaunt1 szerint ez is fontos, és valóban –, mert rengeteg „öszvér” kocsival találkoztam. Ha nem egy gyárból kijött, és a vasúti kocsiról legördülő kivitelt építesz, akkor keress referencia fotót a kiszemelt áldozatról. Mindkét készletből építhetsz magyar változatot. | |||||
szt_péter | Adatlap | 640415 | 2018. február 21. 18:18 | ![]() | |
szt_péter | Adatlap | 640407 | 2018. február 21. 15:00 | ![]() | |
Szia Gaben! A két típus megtalálható volt, viszont a belső térben több különbség is van. Érdemes megnézni a miniart honlapján a két makettet, ott a torony és a kocsitest belső is alaposan megfigyelhető töb minden is. Nekem sajnos nincsenek belső teres fotóim 55-ről, se műszaki leírás, ami releváns lehetne számodra, de a többiek biztos hamar sorolni fogják. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Köszönet István és Gabesz! Rákeresek. Találtam Orosz videót T-90est merültetek ott volt pár jó kép:)