/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Miggyuri 647667 2018. augusztus 6. 13:53
Válasz erre
Miggyuri 647666 2018. augusztus 6. 13:52
Válasz erre
Keresek képeket,méreteket, rajzokat a T-54/55 víz alatti átkeléséhez használatos kellékekről illetve ezekhez a típusokhoz külső üa. tartályokat és más ládákat, kipuffogócsonkot.
SSgt_Chris 647603 2018. augusztus 4. 20:43
Válasz erre
Végülis magával a huzagolással nem lett volna gondom, de egyenlőre még nem találtam fel magamnak azt a technikát amivel ezt a fajta lövegcsövet, amit csomagoltak a kit-hez, kellőképpen egybedolgozzam, lecsiszoljam, úgy, hogy a rajta levő csatok és a felső "lemez taréj" megmaradjon, illetve a cső kör keresztmetszete is. Ne egy ellipszis csúfoskodjon nekem. :-D
De jó ötlet ez a papírzsepi is!
páncélos 647589 2018. augusztus 3. 21:09
Válasz erre
lövegcső
lövegcső

Ez a lövegcső minden makett esetében egy kardinális probléma, úgy látom. Ha nem egetverő az eltérés a méretét illetően (lásd Dragon/Zveda T-72, ahol alapból kuka), akkor nincs nagy jelentősége. Ha csak a hűtőborítást és annak rögzítését nem szeretnéd szépen magad megcsinálni. Kell fogni egy jó minőségű zsebkendőt, le kell tépni a sarkából úgy egy 2cm-es darabot. Rá kell tekerni a lövegcső végére, úgy hogy közben behajtogatod a végét, mint ha borosüveget csomagolnál és jó sűrű festékkel (világos barna vagy zsemleszín) befested. Félszáraz állapotban (mielőtt ráragadna) leszeded, de vigyázz, hogy a forma ne sérüljön. Száradás után méretre vágod és kész a lövegcső huzat. Így a lövegcső huzagolása már nem is látszik.
Mellékelek egy képet, hogy érthető legyen, amire gondolok.
SSgt_Chris 647587 2018. augusztus 3. 18:27
Válasz erre
T55AM_8.jpeg
T55AM_8.jpeg

No, bár a vezető búvónyílással nem haladtam, de Jani kollégámnak hála, kapott egy vagányabb lövegcsövet a csörömp.

(mondjuk a melegtől függetlenül beleizzadtam, mire befaragtam a helyére... :-) )
páncélos 647129 2018. július 21. 13:55
Válasz erre
A csehszlovák kocsik egyik szembetűnő ismérvét 2016-ban a 609048-as hozzászólásomban jeleztem már. De ettől függetlenül, sajnos nem annyira szembetűnőek az eltérések, mint a T-34, vagy a T-72 esetében.
gaunt1 647127 2018. július 21. 13:16
Válasz erre
Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak.

Eszem ágában sincs írni! :) Nekem megbízható forrásom csak a szovjet gyártmányokról van. Ha cseh/lengyelről van szó, akkor hallgatok mint a sír, azokhoz nem értek. Olyannyira, hogy meg sem tudom különböztetni őket. :)
mercure47 647119 2018. július 21. 10:00
Válasz erre
Szia! Szerintem próbáld meg levagni a másik alkatrészrol a plusz páncélt ovatosan, és "heggeszd" a kocsin levo buvonyilasra.
charles 647110 2018. július 21. 08:34
Válasz erre
A Tamiya külön adja azt a részt. Nem jó hozzá?
páncélos 647108 2018. július 21. 00:21
Válasz erre
Gabusch 647080 2018. július 19. 18:38
Válasz erre
Z63, debonder.

De olvastam, hogy a WD-40 is oldja a pillanatragacsot, de nem próbáltam még ki.
SSgt_Chris 647078 2018. július 19. 17:14
Válasz erre
T55AM_7.jpeg
T55AM_7.jpeg
T55AM_5.jpeg
T55AM_5.jpeg
CpFjEM0VYAA-EE8
CpFjEM0VYAA-EE8

No, ma ennyit haladtam, ami megvan összepróbáltam, hogyan mutat... :-) Szóval ha csálé, ha sorjás, az még nem a végleges állapot...

Plusz egy kép a jelenlegi etalonról, amit szerényebben, de majd megpróbálok előadni :-) a festés során.
SSgt_Chris 647077 2018. július 19. 16:58
Válasz erre
Na meglett a keresett alkatrész...pfff, viszon már nem tudom leszedni a rossz fedelet, ott éppen nem sajnáltam a pillanatragasztót belülről... :-(
SSgt_Chris 647075 2018. július 19. 15:09
Válasz erre
Ja, látom azt a dudort, de így első felindulásból átnézve nincs sajnos ez a fajta a készletben, csak amit felhasználtam.
Bezzeg a torony tetején levő nyilásokból 2x-es mennyiséget is csomagoltak...
páncélos 647070 2018. július 19. 12:54
Válasz erre
T-55AM
T-55AM
T-55AM 2
T-55AM 2

Szia!

A vezető búvónyílásáról mellékelek egy jól látható képet. A T-55A típustól kapott egy plusz felső megerősítést a búvónyílás és ezzel el is tűnt a "rakétapisztoly nyílása". Tehát az általad beillesztett búvónyílás fedél csak a T-54 és az első-szériás T-55-nél volt. Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak.
A különböző ládáknak nagy jelentősége azért nincs, mert ami leszedhető, az nem minden esetben volt ott, ahol annak lennie kellene. Mellékelek egy hátsó képet, sajnos nem a legjobb, de hirtelen csak ezt találtam. Referencia képnek találsz a oldalon színes képeket magyar kocsikról.

www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/tankova-vez-t-55am2/
SSgt_Chris 647063 2018. július 19. 09:21
Válasz erre
Hááát...őőő...a vezető búvónyílásával kapcsolatban ennyit írt az összeállítási rajz, de úgy látom hiányérzeted van, ha már megemlítetted :-) Mi lenne az? A lövegcsővel kapcsolatban valami tanács? Hogy lehetne a geometriát megtartva lecsiszolni?

Konkrét elképzelés, vagy minta - ne kövezz meg érte - nincsen. Az eredeti elképzelés természetesen magyar változat volt, de a mostani konfigurációban, főleg a torony oldalán található dobozok elrendezése után már nem vagy benne biztos. Ami tuti, hogy a festéssel próbálok egy kellőképp lelakott példány előállítani.
páncélos 647043 2018. július 18. 18:40
Válasz erre
Örülök, hogy a nyári "uborkaszezon" idején is alkot valaki, mert nagyon kihalt az összes topik.
Szívemhez közelálló technika, biztos nagyon szép lesz. A vezető búvónyílása még nem végleges, igaz? Van konkrét elképzelés és minta jármű?
SSgt_Chris 647041 2018. július 18. 17:39
Válasz erre
T55AM_1.jpeg
T55AM_1.jpeg
T55AM_2.jpeg
T55AM_2.jpeg

Üdv!

Sikerült látható haladást elérnem a T-55-ösömmel...gondoltam feldobok pár képet. Merült fel pár kérdés...legfontosabb, hogy emberi áron fém lövegcsövet tudnátok ajánlani? Mert a dobozban levő műanyagot szépre lecsiszolni jelenleg esélytelennek tűnik a bilincsek és a tetején futó "taréj" miatt...
gaunt1 646887 2018. július 13. 13:27
Válasz erre
Nem baj! Az is jöhet! Amúgy nem hiszem, hogy a Miniart cseh/lengyel változatokat is kiadna a közeljövőben. Millió részletben különböznek a szovjettől.

Kis megjegyzés, ezekben még nem volt semmiféle tűzvezető rendszer. A régi TS2 helyett kapott egy TSSz típusú cséltávcsövet, az újdonság annyi volt, hogy az optikában kijelezte a lézertávmérő által mért távolságot. Az irányzó utána manuálisan állította az irányzékot, kb. mint a régi TS2 esetén. A TSSz modernizált változata a TSSzM az ami már egy valódi tűzvezető rendszer része volt, kb. úgy működött mint a TPD-K1, egy kis extrával (előretartás kijelzése), de ezek már csak a T-55M/AM-ekbe kerültek.
páncélos 646886 2018. július 13. 12:48
Válasz erre
Az orosz változat. Ezzel a tűzvezető-rendszerrel csak SU, vagy RO kocsit tudsz csinálni.
gaunt1 646885 2018. július 13. 12:44
Válasz erre
Miniart T-55A 1981-es modernizáció:
miniart-models.com/products/37020-t-55a-mod-1981-interior-kit/

Innen már csak egy lépés a T-55M/AM és T-55MV/AMV!
mercure47 642503 2018. március 31. 16:03
Válasz erre
t-55
t-55
t-55 2.
t-55 2.

Sziasztok!
A mai nap késznek nyilvánítottam a kanizsai ötvenötöst, ha minden igaz a napokban lesz cikk is róla.
agriamodeling 641142 2018. március 5. 20:45
Válasz erre
Tiran 5
Tiran 5

Sziasztok!

Takom T-55A és Blast Model Tiran 5 átalakító készlet valamint Eduard maratés és esztergált lövegcsövek/géppuskacsövek.

A fotót Janoch Ábel készítette, ezúton is köszönöm neki!

Tamás
páncélos 640636 2018. február 25. 19:58
Válasz erre
juge75 640568 2018. február 24. 17:43
Válasz erre
agriamodeling 640563 2018. február 24. 16:52
Válasz erre
Köszönöm a dicséretet mindenkinek. Sok meló van benne, főleg a részletek, alkatrészek azonosítása a referenciaképeken, de végig élveztem a munkát.
Simán a készlet dobozából a T-55AM2B összeállítási utasítását követve nem lehet megoldani, de mondjuk 98%-ban benne alkatrészt a a Takom. A torony mellpáncélon levő vízszintes taposólemez és csavarjai hiányoznak, illetve egy doboz a tornyon (ezt én sem tettem fel, csak a tartókonzolokat). A referenciafotók alapjan kell kiválasztani a készlet alkatrészeit a maketthez, de ez megoldható.

És itt is hadd köszönjem meg Mészáros Csabi és Szapy barátaimnak a talapzat kivágáság.

Tamás
gaunt1 640561 2018. február 24. 16:21
Válasz erre
szt_péter 640553 2018. február 24. 13:54
Válasz erre
lacipapa 640551 2018. február 24. 13:43
Válasz erre
Húúú,szép lett!Ilyen volt valóban nekünk?
Gratulálok!
Laci
agriamodeling 640549 2018. február 24. 13:39
Válasz erre
T-55AM2
T-55AM2

Sziasztok!

Ilyen lett a T-55AM2 végül. Takom készletből készült, referenciafotók alapján itt-ott átalakítva, adott részletek pótolva.

Tamás
páncélos 640513 2018. február 23. 18:00
Válasz erre
Szerintem nem. Hangsúlyozom szerintem!
Az alváznak és a toronynak is van egy gyári száma, és egy magyar alvázszáma, utóbbi ua. a testen és a tornyon is.
gaunt1 640502 2018. február 23. 14:50
Válasz erre
mert rengeteg „öszvér” kocsival találkoztam.

Ha már itt tartunk... Fordult elő olyan, hogy mondjuk egy szovjet gyártású T-55-re nagyjavításkor tettek cseh vagy lengyel tornyot?
páncélos 640486 2018. február 23. 11:02
Válasz erre
Több lényeges eltérés is van, ami miatt nem véletlen, hogy az egyik (sima) T-55, a másik már „A” variáns. Most a belső eltérésekre, a lövegstabira, belső sugárzásvédő burkolatra, meg egyéb nyalánkságokra nem térnék ki. Ami makettezés szempontjából a lényegesebb, hogy az alap gépbe még volt homlokgéppuska (ezt később befalazták, kivették), és a búvónyílások egyszerűbb kivitelűek voltak. A motor és hűtőfedél burkolatának formai eltéréseire, és a sugárvetőre szintén nem térnék ki – gaunt1 szerint ez is fontos, és valóban –, mert rengeteg „öszvér” kocsival találkoztam. Ha nem egy gyárból kijött, és a vasúti kocsiról legördülő kivitelt építesz, akkor keress referencia fotót a kiszemelt áldozatról.
Mindkét készletből építhetsz magyar változatot.
szt_péter 640415 2018. február 21. 18:18
Válasz erre
A napokban: Afrin, Faylaq Sham a Jindires T-55 harckocsija.

pbs.twimg.com/media/DWefnljW4AUkpLq.jpg
szt_péter 640407 2018. február 21. 15:00
Válasz erre
Szia Gaben!

A két típus megtalálható volt, viszont a belső térben több különbség is van. Érdemes megnézni a miniart honlapján a két makettet, ott a torony és a kocsitest belső is alaposan megfigyelhető töb minden is. Nekem sajnos nincsenek belső teres fotóim 55-ről, se műszaki leírás, ami releváns lehetne számodra, de a többiek biztos hamar sorolni fogják.
Gaben86 640404 2018. február 21. 13:17
Válasz erre
37016_BOXart_20_10_17-01-01-min-768x485
37016_BOXart_20_10_17-01-01-min-768x485
37018_boxart-01-768x484
37018_boxart-01-768x484

Sziasztok. Lenne egy kérdésem.
Szerintetek a két Miniart készlet közt van jelentősebb különbség.
Mind a két típus fellelhető volt a Magyar hónvédségnél? A belső tér egyforma lehet?
üdv:Gaben
gaunt1 640390 2018. február 21. 09:17
Válasz erre
Á, inkább csak lelkes amatőr! Ezek az infók amúgy M.V.Pavlov és I.V.Pavlov Отечественные бронированные машины 1945-1965 гг című mesterművéből vannak. A szovjet gyártású gépekről tudok egy-két dolgot mondani, de ha cseh/lengyelről van szó, reménytelenül el vagyok veszve :)
szt_péter 640358 2018. február 20. 14:39
Válasz erre
Köszönöm, Te nagy ismerője vagy a típusnak. Erről még egy honlapon se hallottam.
gaunt1 640357 2018. február 20. 14:23
Válasz erre
Ja, mégvalami. Ez mondjuk sima T-55, de szovjet gyártású, és 1965 előtti. Bár van egy pár kacat a bal oldalon a hűtő tetejére odabarkácsolva, de ha összehasonlítod a képpel amit feltöltöttem, jól látszik, hogy mit kell leszedni.

mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/
gaunt1 640356 2018. február 20. 14:18
Válasz erre
Attól tartok ebben nem tudok segíteni. Szerintem kérdezd inkább Páncélost, ő biztosan tudja!
lacipapa 640355 2018. február 20. 13:54
Válasz erre
Köszi!Az első ,magyar T-54-ről tudnál valami hasonlót?Azt is,hogy melyik készletet érdemes beszerezni?
gaunt1 640354 2018. február 20. 13:51
Válasz erre
A rácsot természetesen nem kell eltávolítani, csak a füleket, és minden mást ami nyíllal vagy körrel van jelölve.
Amúgy ugyanez vonatkozik a Miniart korábbi T-55 "m63" készletére is (37018)
lacipapa 640350 2018. február 20. 13:28
Válasz erre
A rácsot is,vagy csa a füleket?És a körrel jelöltek?
gaunt1 640341 2018. február 20. 09:31
Válasz erre
1387825686_opvt1965
1387825686_opvt1965

Szerencsére semmi komoly. A nyíllal jelölt alkatrészeket nem kell felrakni, vagy el kell távolítani. Ezek az 1965-ben bevezetett 3 nyílásos OPVT szigetelés tartóelemei.
Ezzel a módosítással a makett egy 1964 szeptembere és 1965 májusa között gyártott T-55A-nak felel meg.
szt_péter 640311 2018. február 19. 18:22
Válasz erre
Korrigálok, inkább 54-es volt a túlsúlyban náluk a fellelhető képek szerint, de mindenféle vegyes változatban, aztán a sima 55. A Haqqani matrica, amit adnak hozzá, arról pedig képanyagot nem találtam (se most, se régen). A Haqqani hálózat 1980-tól működik, elég gengszter banda. A NATO kiemelt prioritással kezeli, így nem hiszem, hogy a légierőt túlélte egy is, leginkább csak terrorcselekményekre képesek napjainkban, már nem képesek arra, mint a szovjetek ellen. Szerintem a harckocsi a 80-as, 90-es éveket adja vissza. Mindenesetre lehet, hogy nem túl jó matrica választás.
lacipapa 640303 2018. február 19. 14:50
Válasz erre
Szervusz!
dobnál fel egy képet,megjelölve,hogy mit kell eltávolítani,felrakni?Köszönöm,ha megteszed.
szt_péter 640299 2018. február 19. 14:36
Válasz erre
Pontosan mit kell módosítani? Van egy ilyen készletem a szekrény tetején.
lacipapa 640278 2018. február 19. 11:06
Válasz erre
Nagyon jól néz ki.Különösen a lánc tetszik.Ebből lehet magyart,különösebb trükközés nélkül építeni?
gaunt1 640277 2018. február 19. 11:06
Válasz erre
Szuper ez a készlet. Na erre már lehet mondani, hogy tökéletes! Amúgy ezek a gépek '65 decemberétől jöttek ki a gyárból ebben a formában. A Miniart régebbi "T-55A early 1965" makettje valójában '64-es, és van egy apró hibája, a motortér tetején az OPVT készlet rögzítőinek egy részét el kell távolítani, illetve egy pár alkatrészt nem kell felragasztani.
szt_péter 640272 2018. február 19. 10:30
Válasz erre
T-55A late mod. 1965 interior, nekem Haqquani hálózat és az Északi Szövetség matricái tetszenek. Találtam fotót az A változatról, hogy használták, de nem lehetett sok nekik belőlük, hanem inkább a simából.

miniart-models.com/products/37022-t-55a-late-mod-1965-interior-kit/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.