<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Zsóti | Adatlap | 642749 | 2018. április 5. 22:40 | ||
romsitsa | Adatlap | 642499 | 2018. március 31. 12:34 | ||
Hello, ezekre szerintem van magyarázat, csak a levéltárakat kellene végigbogarászni. A Csabánál a Firestone Cordatic váltás lehet a kulcs, a harmadik felni meg talán a proto gumijához készült. A Toldi meghajtókereke talán a magyar alkatrészgyártással van összefüggésben mert az I és II szérián is felbukkan. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 642493 | 2018. március 31. 10:46 | ||
És akkor még ott vannak a különféle keréktárcsájú Csabák, az eltérő torony szabásmintájú Turánok, csak ami a látható különbségeket érinti. | |||||
romsitsa | Adatlap | 642465 | 2018. március 30. 21:03 | ||
Hello, az a helyzet, hogy a könyvek nem járják körül a témát. Pl. a teljes Toldi sorozat és a Csabák esetében is hevederes Gebaurrel számolt a HM, de a Danuvia 1 darabbal készült el, mire a Toldi B20 széria kifutott. Vagy, a Toldi B20 széria magyar motorral készült, míg a Ganz összesen 1 prototípussal készült el. Vagy, a B40 nem kapott megerősített páncélzatot, mert a futómű nem bírta el, míg ott virít a megpatkolt kubinkai kocsi. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 642453 | 2018. március 30. 17:25 | ||
Kétfajta meghajtókerék látszódik fotókon. Az egyiken két kerek tárcsa van a központi csavarkoszorún kívül, egymással szemben. Más esetekben ez hiányzik. www.fortepan.hu/ Az elöl lévő kocsin van, a mögötte lévő kettőn nincs. | |||||
téglatesó | Adatlap | 642452 | 2018. március 30. 17:10 | ||
Üdv! Romsitsa köszi a pontosításokat, javításokat, új infókat! Azt pl. nem tudtam, hogy a védőlemezt az ágterelőre rakták rá. A fényképeken nem látszik, csak annyi, hogy pl. az egyik oldalin volt lemez, a másikon nem, de ugyebár ez is variálódik. Voltak olyan Toldik, ahol a jobb oldali lámpa védőlemezes, a másik csak ágterelős, voltak olyanok, amiknél ez pont fordítva van. Voltak olyanok is, amiknél mind a két oldalon egyformán lemezes volt, vagy csak ágterelős. Hogy mi alapján variálódott a dolog, nem sikerült még rájönnöm. Mindenesetre pont ezért javasoltam Zsótinak, hogy fényképről készítsen el egy konkrét kocsit, az első 40db-ból, amik ott lehettek 1940 augusztusában a bevonuláskor. A géppuska hevederesre cserélését a mesekönyvben (meg még itt-ott is) olvastam, de ezek szerint ez téves infó. A "homloklemez-megerősítés"-be az általad leírt részek megpatkolása is beleértődik természetesen. Hogy a meghajtókerékből is több variáció létezett volna, ez megint új infó. Van róluk esetleg fotó (vagy rajz) is? A rajzommal elsősorban az volt a célom, hogy megmutassam azokat a részletbeli eltéréseket, amiket 1/72-ben még meg lehet (és kell is!) jeleníteni, mert ezek alapján lehet az egyes variánsokat viszonylagos pontossággal megépíteni ebben a kicsi méretarányban. Lacipapa: minden okoskodásom ellenére én csak ugatom ezt a témát! :D Vannak nálam sokkal szakavatottabb ismerői is a Toldinak. De szívesen segítek / válaszolok a kérdéseidre (ha tudok) itt is, vagy a hzoli0510@gmail.com emilen. | |||||
romsitsa | Adatlap | 642443 | 2018. március 30. 14:55 | ||
Hello, az ágterelő rácson volt a védőlemez. Feltételezem, hogy védje a visszapillantó tükröket. Közel biztosra veszem, hogy a B20 sorozat nem kapott hevederes géppuskát. A B40-nél a merőleges lemezeket (vezető és mellette levő csík, pk. kupola) is megpatkolták. A meghajtókerék emlékeim szerint a módosított kormányművel változott, de ez nem biztos. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 642439 | 2018. március 30. 14:00 | ||
Lehet,hogy ez naiv kérdés,de: A II.Vh.-ban a magyar hjm-ek rendszámainál,mi döntötte el,hogy a H,vagy Pc betű jelzés legyen?Melyik mit takart?Köszi! Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 642438 | 2018. március 30. 13:43 | ||
Szervusz! Én is szalag antennás Toldi I. építésében vagyok benne.Ehhez szeretném a segítségedet kérni,magánban,ha adnál egy elérhetőséget.Az adatlapomon az enyém ott van. Üdv,Laci | |||||
téglatesó | Adatlap | 642434 | 2018. március 30. 12:39 | ||
Szia Zsóti! Örülök, hogy segíthettem. A maketted szép lett, gyönyörű a festés, a vedöring, meg minden (kb. csorog a nyálam, ahogy nézem), de pont erről beszéltem, hogy a Toldi így, ebben a konstellációban NEM LÉTEZETT! Magyarán nem volt erősítetthomlokpáncélzatú-toronyputtonyos-nehézpuskás változat. Tudom, kb. Móricka-szintű rajz, és a téma szakértői millió fogást találnak rajta majd, de készítettem még korábban egy külföldi csoportba egy összehasonlító ábrát a valóban létezett Toldi-variációkról, hogy helyre tegyem az IBG tévedéseit a "Toldi II." fogalmával kapcsolatban (ez itt most magyar nyelvű, de a külföldiek számára angolul feliratoztam anno). Romsitsa: A cifraságokkal kapcsolatban tökéletesen igazad van, ezzel vitatkozni nem tudok... Elég sok A20 Toldiról nincs fényképem (még), de amiről van (az egyszem H-355-öt leszámítva), mindegyik szalagantennás. Ettől függetlenül bármi lehetséges. Zsótinak még egy tanács: ha törekszel a történelmi hűségre, mindenképpen fotó alapján válassz konkrét kocsit, ugyanis a Toldiknál oda kell figyelni, hogy a sárvédő lemezekre melyik oldalra milyen lámpa került: ágterelő rácsos, vagy védőlemezes, illetve, hogy (a meglévő képek alapján) az Erdélybe 1940-ben bevonult kocsikon a szerszámos ládákon nem volt merevítő bordázat, tehát azt a makett vonatkozó alkatrészéről le kell csiszolni. Köszönöm a figyelmet. | |||||
Elnar | Adatlap | 642430 | 2018. március 30. 12:27 | ||
30. harckocsiezred. Itt 620984-es hozzászólás. | |||||
lacipapa | Adatlap | 642427 | 2018. március 30. 09:18 | ||
Üdv! Meg tudnátok mondani,hogy a Doni fronton 1942-ben,milyen páncélos és felderítő alakulatok tevékenykedtek? Kérem,hogy ne a levéltárba küldjetek :D . Laci | |||||
Emerick | Adatlap | 642417 | 2018. március 29. 22:36 | ||
A 101. gépkocsizó vegyiharc zászlóalj kilenc Ansaldoját eleve ködösítő feladatokra szerezték be, páncélozott pótkocsikkal együtt. A lángszórós kísérlet külön történet. Sima géppuskás Ansaldoba szerelték át próbából a lángszórót, majd vissza. A csendőr Ansaldok nagyjavított kocsik lehettek, és így valószínűleg zöldre lettek átfestve. A zsákmány páncélosok egy része nem kapott rendszámot, elsősorban a selejtes állapotúak. (de volt a VI. légvédelmi tüzérosztálynak is egy vontatásra használt páncélosa rendszám nélkül) Ami működött, azt általában ellátták rendszámmal. Alakulatjelzéssel csak akkor, ha mozgósított alakulat járműve volt és hadműveleti területen alkalmazták. | |||||
lacipapa | Adatlap | 642407 | 2018. március 29. 19:42 | ||
Köszi,felség jeles képet láttam,valahol,de olyan szögben állt,hogy más nem látszott rajta.Persze,azóta sem találom azt a képet. | |||||
romsitsa | Adatlap | 642402 | 2018. március 29. 18:26 | ||
Valami jelzést mindig festettek rájuk. A felségjeltől kezdve az alakulatjelzésen át a fiktív vagy valós? rendszámig. Hogy volt-e erre szabály vagy szerettek dekorálni, nem tudom. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 642397 | 2018. március 29. 17:31 | ||
Szervusz Ádám! Még egy kérdés.A zsákmányolt harcjárműveket ellátták,valami féle,azonosítóval,esetleg rendszámozhatták? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 642396 | 2018. március 29. 17:24 | ||
Hello, a rendőrség volt kék (közel fekete) nem a csendőrség. Csendőr Ansaldokról a Modell&Makett archívumban van fotó, a rendőrség kocsijairól egy filmhíradó. A lángszórós kocsiról a vegyiharc zászlóalj albumában van kép, de túl sok részlet nem látszik. A ködfejlesztős kocsik pedig valamelyik filmhíradóban szerepelnek, talán a Ludovika bemutatóján. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 642395 | 2018. március 29. 17:18 | ||
Szia piratvitorla! A csendőrök Ansadojának színét nem tudom behatárolni, mert a kép fekete fehér, de itt kiváló színkép elemzők vannak, és megtudják neked állapítani, hogy milyen színű. :) (szerintem terepszínűek voltak) Az az egy lángszórós az olasz volt és csak próbára hozták ide, de valahogy elfelejtettük vissza juttatni. Amik nekünk voltak azokat átalakították, és a 101-es vegyi harc zászlóalj használta. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 642390 | 2018. március 29. 16:26 | ||
Sziasztok! Találkozott-e már valaki az alábbi két Ansaldo fotójával: - kék színű csendőrségi magyar - 1+9 darab lángszórós magyar. Egyet lángszórósként kipróbáltunk, de nem vált be, ezért a +9-cel együtt vegyi harcra használtuk. Köszi | |||||
Gabusch | Adatlap | 642353 | 2018. március 29. 01:58 | ||
Nem kell annak átmennie a székelykapu alatt, vélhetően elhúztak mellettük kisebb-nagyobb falvakban. Már persze feltéve, ha nem nagyobb volumenű bokrétás köszöntést akarsz csinálni, mert azt gondolom én, inkább városokban csinálták. | |||||
Zsóti | Adatlap | 642345 | 2018. március 28. 22:27 | ||
Üdv! Téglatesó, szuper összefoglalás, köszönöm! Már volt szerencsém a 72028-as készlethez, pont hasonlóan építettem, ahogy leírtad. :) Csatoltam képet, volt már itt fent korábban. Kamovos, köszönöm, ezeket a képeket már én is néztem, én a klasszikus székelykaput építem, már meg is van a Limesmodel-től. :) Üdv Zsolti | |||||
romsitsa | Adatlap | 642317 | 2018. március 28. 17:58 | ||
Laci, nem mindegyikben volt rádió. Ha a zsákmányoltban volt és valami csoda folytán együtt tudott működni a mi rendszereinkkel, sem hiszem, hogy a magyar kezelőket átképezték volna szovjet technikára, egyszerűbb lett volna berakni pl. egy R/5a-t. De érzésre inkább biztosításra használhatták mintsem felderítésre, így eleve kérdéses, hogy kellett-e bele rádió. Ha tényleg volt Ba-20 használatban. Téglatesó, amíg a szeptemberrel bezárólag átadott 50 kocsiról valahonnan elő nem kerül, hogy mind R/5-öt kapott, addig én nyitva hagyom a lehetőséget. Marginális az esély, de a magyar hadiipar produkált cifra dolgokat. Botantennás kocsi viszont 1944 előtt is megfordult Erdélyben, a hadapród iskola és az akadémia is kitelepült időnként. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 642315 | 2018. március 28. 17:26 | ||
Üdv,Mindenkinek! Igaz nem pont a topikhoz tartozó téma,de hátha! A II.Vh-ban,az orosz fronton zsákmányoltunk,többek között, BA-20 páncélozott felderítő gépkocsit.Valahol kering is róla valami infó,de nagyon kevés. Az volna a kérdésem,hogy milyen típusú rádiókat használhattak,ilyen harcjárműben az oroszok.Zsákmány esetén maradhatott benne az a rádió? Laci | |||||
téglatesó | Adatlap | 642286 | 2018. március 28. 08:56 | ||
Üdv Urak! Engedelemmel én is belekotnyeleskednék ebbe a Toldis témába: Zsóti: Ha az 1940-es erdélyi bevonulásról készítesz diót, kizárólag a szalagantennás Toldi A20 verzióban gondolkozz (ez az IBG 72027-es makettje). A rendszámnál figyelj oda, hogy akkoriban még csak kb. 40-50db Toldi volt legyártva, tehát a matricalap 368-as rendszáma nem jó ehhez az időszakhoz. Romsitsa: 1940-ben botantennás Toldik még nem voltak, tekintve, hogy a B20 változatot csak 1941 márciustól kezdték gyártani. (Tudtommal). Egyébként székelykapu mellé elképzelhető botantennás Toldi II. (B20) is, de az már csak az 1944-es időszakra... Romsitsa jól írja, hogy az IBG Toldijai közül a: - 72027-es készlet teljesen jó, (szinte) változtatás nélkül építhető meg belőle akár a szalagantennás A20 (Toldi I.), akár a botantennás B20 (Toldi II.) változat. A botantennás B20 változatnál csak arra kell odafigyelni, hogy a toronyról le kell faragni az elülső antenna-bekötési pontot, a hátsót pedig (amire majd az antenna kerül) át kell alakítani a fotók alapján. - 72028-as készlet fikció, ilyen összeállításban, ami a doboztetőn és az összeállítási rajzon van, nem létezett (de ezt sem kell feltétlen kukázni, én ebből a készletemből alakítottam ki a Toldi páncélvadászt). Az alkatrész-kiosztás miatt legfeljebb csak a löveges Toldi IIA (B40) ollózható belőle össze. - 72029-es készlet megint jó, változtatás nélkül lehet belőle megépíteni a Toldi IIA (B40) változatot, a "löveges" Toldit. - 72030-as készlet szintén jó a Toldi III. (C40) prototípus elkészítéséhez. A 72029 (Toldi IIA) és a 72030-as (Toldi III) készleteknél oda kell figyelni, hogy a nagy alakú kerek reflektorlámpákat használd fel, mivel ezeken a változatokon már ezt építették be, nem a korai kicsi (ágterelős) lámpákat. A Toldi IIA és a Toldi III. ugyanolyan lámpákat kapott, mint a Zrinyi vagy a Turán (az IBG mindkettőt gyártja 1/72-ben, onnan veheted a mintát hozzá, milyen lámpa kell majd ezekhez a késői Toldikhoz). Az összes építésnél javaslom, hogy a test alsó részét a komplett futóművel (görgők + lánctalp) rakd össze, fesd le, antikold, mielőtt ráragasztod a test felső részét. A lánctalp szerelésénél érdemes rá odafigyelni, hogy a vezetőtarajok nem fognak beférni a visszafutó görgők (a két kicsi felső görgő) közé, így ott az odaeső tarajokat vagy kivágod, vagy az összerakási útmutatóval ellentétesen a görgők külső kerekét csak azután ragasztod fel, hogy a lánctalpat már felszerelted. A makettek amúgy igen jó minőségűek, nem nagyon vannak buktatók, jók az illeszkedések, sorja, beszívódás nincs, kellemes időtöltés építeni őket. UI.: - A történeti részeket elsősorban a nagy mesekönyv és egyéb szakirodalom alapján írtam, a szakértők majd kijavítanak, ha nagy marhaságokat írtam volna. - Az építéssel kapcsolatos részek a saját tapasztalataimból származnak. Köszönöm a figyelmet. | |||||
Kamovos | Adatlap | 642282 | 2018. március 27. 23:42 | ||
Szia Zsóti! Google barátnőm segítségét kértem. Konkrétan a kalaszikus Székelykaput nem találtam. De! A bevonulás alkalmából szinte minden településen építettek kapukat ami alatt áthaladtak katonáink és technikai eszközei. Nem teszem fel mindegyik képét külön - külön, mert elég idő igényes. Beteszem a linket és kedvedre válogat hatsz belőlük, ha tetszenek. www.google.hu/search Üdv: kamovos | |||||
Zsóti | Adatlap | 642280 | 2018. március 27. 22:06 | ||
Szia, Köszi a választ! Akkor szalagantennásnak fogom elkészíteni, úgy a tuti. Üdv Zsolti | |||||
romsitsa | Adatlap | 642245 | 2018. március 27. 13:17 | ||
Hello, persze. Az nem biztos, hogy botantennás kocsik voltak-e vagy csak és kizárólag szalagantennások. A Toldi II elnevezésű készlet teljesen fiktív, a többi jó. Nem építek 1/72-őt, így csak rájuk néztem, mindegyiken lehet finomítani. Üdv Á | |||||
Zsóti | Adatlap | 642218 | 2018. március 26. 22:29 | ||
Sziasztok! Észak-erdélyi bevonulás időszaka, székelykapu és Toldi hk. Elképzelhető ez az életkép? Esetleg más időszakban? Toldi I-es ide stimmel? Másrészt. Páromtól megkaptam az IBG Toldi sorát még Karácsonyra. Van valami összefoglaló, hogy melyik mennyire felel meg a valóságnak, van e hibájuk, amit ki kell javítani, mennyire pontosak, stb.? Üdv! H. Zsolti | |||||
Sokol | Adatlap | 641904 | 2018. március 20. 18:08 | ||
Déé | Adatlap | 641775 | 2018. március 17. 18:51 | ||
Tüzérismeretek : 40 mm 40 M. és 40 mm 40 M. gv. páncéltörő ágyú : tervezet | |||||
Elnar | Adatlap | 641764 | 2018. március 17. 17:52 | ||
téglatesó | Adatlap | 641762 | 2018. március 17. 16:39 | ||
Üdv! Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Elnar: a Kalimegdános lövegnél érdekes, hogy a MÁVAG pecsétet lekenték, de a pajzson lévő kis adattábláról (amin a hátrasiklás mértéke, meg a fékhenger űrmérete van feltüntetve) elfeledkeztek... Azért köszi a megerősítést, így már tudom, kb. hogy nézhetett ki a 40M, még ha -ezek szerint- meg is van kissé "hamisítva" szegény. Sokol: 1/72-ben tervezem megépíteni a kocsit (meg majd az egész jelenetet egy dióban), úgyhogy Tamiyák, Kirinek kilőve... Viszont a Mirage Hobby szép sorozatot hozott ki Stuartokból 1/72-ben (a mellékelt képen lévő van talán a legközelebb az igazsághoz: kerek torony, kis pk. kupola, csak a torony alján kell majd a szoknyát átszabni egyenes fazonra). Romsitsa: Köszi a megerősítést a felségjellel. Tényleg valószínű, hogy az oldalán meg ott lehetett még az eredeti amcsi szériaszám is. De alakulatjelzésből vajon mi lehetett rajta? +1 kérdés: (tudom ez már sok): lehet-e tudni, hogy a "131"-es toronyszámú kocsinak mi volt a rendszáma? | |||||
romsitsa | Adatlap | 641755 | 2018. március 17. 12:40 | ||
Hello, 1. Az eredeti képen sincs sokkal több információ, de érzésre a két kép nem ugyan azt a jelenetet ábrázolja. 3. Nyolcszög hadijel és nagy eséllyel volt rajta egyéb jelzés. Egyrészt magyar alakulatjelzés lehetett rajta, másrészt a szovjetek nem nagyon festették le az amerikai jelzéseket. 4. A magyar zsákmányok mind benzinesek (már amiről van fotó). Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641753 | 2018. március 17. 12:09 | ||
Szia! 2: igen ehhez kell a Tamiya, vagy a Kirin parancsnoki kupolája, de jobb ha leméred :( (a Tamiya brutálisan elnagyolt és el kell vékonyítani belülről ) 4: volt mindkettő (ismertek az átadott darabszámok, megtalálod, hogyha rákeresel) +1: 40M csak van rajta pár orosz csere alkatrész | |||||
Elnar | Adatlap | 641751 | 2018. március 17. 11:51 | ||
A lap alján lévő "ismeretlen, PaK 41-hez hasonló"nak írt a 40M. Legjellegzetesebben a PaK 36-hoz hasonló, de egyesen lecsapott lövegpajzsról ismerhető fel messziről. Az ovális embléma kicenzúrázva a Mávag pecsétje, mint ami a Nimród elején is van. Érdekes módon, valahonnan van egy olyan képem lementve, ahol még ép a tábla rajta. | |||||
téglatesó | Adatlap | 641749 | 2018. március 17. 11:15 | ||
Üdv Urak! Újra elővettem régi kedves témámat: a magyar Pz. 38-ast vontató Stuart-ot. Volna ezzel kapcsolatban 1-2 kérdésem: 1. Volna-e valakinek a jelenetről jobb felbontású képe? (Az enyémet mellékeltem, az csak 650x480, és elég gyatra minőség). 2. A képet nézegetve jól látom-e, hogy ennek a kocsinak a kerek alaprajzú, de pk. kupolás tornya van, de nem a "szoknyás" változat, hanem a "sima" "patkós (horseshoe)" változat? (Ugyanúgy mint a második képen, amit a katonák vizsgálgatnak, és a mellékelt rajzon, amin bekarikáztam a toronyváltozatot). 3. Jól látom-e, hogy ezen a vontató kocsin még a trikolor "stoptábla" hadijel van az oldalán, és nem a fehérkeresztes? Lehetett-e még más egyéb jelzés is a kocsin? 4. Vajon minden Oroszországba küldött M3 dízeles volt, vagy voltak köztük benzinesek is (és ez a példány lehetett-e az)? +1 kérdés (más téma): engem is érdekelne a 40M pct. ágyú témája, és kérdésem, hogy a romsitsa kalimegdános linkjén látható galéria legalján lévő löveg lenne a 40M? (csak mert a képei fölé az van írva, hogy német 4,2cm-es PaK-41, de a lövegen magyar feliratos műszaki táblácska van). Tudom, kicsit sok volt a kérdés, köszönöm a türelmet és a figyelmet. | |||||
lacipapa | Adatlap | 641689 | 2018. március 16. 09:03 | ||
Szervusz Elnar! Köszönöm,csak saját felhasználásra gyűjtök! Üdv,Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 641681 | 2018. március 15. 22:11 | ||
Meg még a torony hátsó fala: telefongyar.hu/gyartmanyok/hadiipar/kepek/toldiban.jpg | |||||
Elnar | Adatlap | 641680 | 2018. március 15. 21:32 | ||
Talán ezeket keresheti a kolléga... www.facebook.com/1580549015526531/photos/a.1580880838826682.1073741827.1580549015526531/1807942236120540/ www.facebook.com/1580549015526531/photos/a.1580880838826682.1073741827.1580549015526531/1807941536120610/ (a képek lehet, hogy jogvédettek, én csak meglévő feltöltést adtam meg) | |||||
lacipapa | Adatlap | 641649 | 2018. március 15. 11:41 | ||
Üdv,Mindenkinek! Zsákmányolt ,magyar BA-20-ast szeretnék építeni és ahhoz kérnék,minden féle infót. Gyűjtöttem egy párat,sajnos nem igazán látszanak rajta a magyar "jegyek".A tornyon elhelyezett felség jelen kívül volt más is rajta,rsz. esetleg? Egy kérdésem lenne azokhoz akik építettek ilyet. Melyik 1:35-ös készlet a legjobb a Dragon,vagy HB? Üdv,Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 641590 | 2018. március 13. 22:27 | ||
Az a gond, hogy a 40M csak távolról, hunyorítva hasonlít a német és szovjet lövegekre. Egyszer végignéztem mit lehetne felhasználni más makettekből, sajnos majdnem semmit. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641588 | 2018. március 13. 21:56 | ||
Bronco rájött a trükkre (ott a tengely az öntőkereten és a szűk zsámolyt adja!): www.militarymodelling.com/news/article/bronco-1-35-krupp-protze-l-2-h-143-kfz69-with-37cm-pak-36-early-version/26087 Akinek meg van a készlet dobjon már egy dobozbontást legyen szíves! | |||||
Sokol | Adatlap | 641586 | 2018. március 13. 21:20 | ||
Le kell gyártani a 40M-et erről a készletről van valakinek bármilyen infója? www.scalemates.com/kits/107801-miniart-35125-45-mm-at-gun-mod-1942 | |||||
romsitsa | Adatlap | 641584 | 2018. március 13. 19:51 | ||
Itt még megvan a Pak 36 kereke, de nagyon nem illik a tengelyre (múzeumi pótlásnak tippelem, ami később elkopott), lentebb pedig az Ansaldonk. www.kpopov.ru/military/kalemegdan_14.htm Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 641579 | 2018. március 13. 17:43 | ||
Aha :) Az történt, hogy felcseréltek két táblát... Az "ismeretlen" egy Pak 36, ismeretlen eredetű fa abroncsos kerekekkel, de ahogy nézem a fotókat a Tak és Pak tengelyei csereszabatosak. Gyakorlatilag a tengelyre húzták rá a torziós rugót és area gumiabroncsos felnit. Kösz az utánajárást. És végre van fotó az Ansaldójuk küzdőteréről is, bár teljesen ki van belezve. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641553 | 2018. március 12. 23:28 | ||
Német 1928-as: www.les-sfu.ru/image2.png Orosz gyártású 1930-1931 modellek (a mese csak annyiban igaz, hogy majd egy évvel később a Tanács tényleg írt egy megbízást azokra az eszközökre, amit addig nem tudtak a gyártásban saját erőből elindítani.. csak ekkor a BUTAST iroda már nem is működött :D - Józsi elfelejtette megkérdezni a crew-t, hogy mi lenne ha bizniszelnének kicsit a germánokkal): www.cris9.armforc.ru/rva_1k.htm 45mm 1932- www.russianarms.ru/forum/index.php 45mm 1932-1933 www.cris9.armforc.ru/rva_19k.htm | |||||
Sokol | Adatlap | 641551 | 2018. március 12. 22:25 | ||
Megvan! Az orosz könyvekben mind 1928-as típusként azonosítják az oroszoknak eladott 12 első 3,7 cm-es TaK-ot. Mind rugózás és persely nélküli. A Butast üzeletek során nem kaptak más típust 1929-ben. (orosz besorolása 1930M 1-K) Később a Rheinmetall/Solothurn/Steyr hármas képviseletében létrehozott másik iroda 1935-ös modelleket is értékesített ismeretlen mennyiségben. Ezek a Tavis-hoz kerültek mind, ahhol a 45mm-es projekt is kezdődött. Magyarországon a Steyr közvetített, de üzletet egyedül még nem köthetett, így majdnem két évet késett beszerzés. | |||||
Sokol | Adatlap | 641537 | 2018. március 12. 18:56 | ||
Itt a különbség jól látható: www.lonesentry.com/german_antitank/pics/xgerman_antitank4_squeezebore.jpg | |||||
Sokol | Adatlap | 641536 | 2018. március 12. 18:55 | ||
Sokol | Adatlap | 641535 | 2018. március 12. 18:48 | ||
Persze hogy van különbség! Nézd meg a kalemegdan-i képen keresztben ott megy a tengely mint a későbbi 42mm-es PaK-41-nél (annál előbbre helyezték a tengelyt hogy stabilabb legyen földet éréskor)! Ezért azonosítják állandóan félre. Viszont a 41-esnél a tengelyre még jönnek a lapított zsámolyok, hogy szépen le lehessen ereszteni mélyre. De azt nem tudod megcsinálni a 40M-mel, vagy az 1929M-31M 3,7cm TaK-kal! Egész egyszerűen ott egyben tengelyre mennek a kerekek, és ennek megfelelő hosszúságú a tengely. A Pak36 meg ilyen: www.lovettartillery.com/3,7cm_Panzer_Abwehr_Kanone_PAK_1936.html nézd csak meg hogy mennyi hely marad a pajzs mellett! A Rheinmetall starrer Räder-lafette megoldása a starrachse miatt kapta a nevét. A lovasságin az állítóperselyek hiányában technikailag olyan nincs. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Az erdélyi jelenethez visszatérve. Az első 40 db Toldi mind tereptarka festést kapott vagy lehetett köztük egyszínű is? A terepminta festése a mumusom egyenlőre...
Üdv
Zsolti