/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fóka 647388 2018. július 28. 13:48
Válasz erre
767-0
767-0

Ó, valamit elrontottam. Az első 3 kép az előző hozzászólásomban mind a mai állapotot mutatja. Az eredeti szétdarabolás itt látható. Akkurátusan fotóztam, de negatív példa lett belőle...
Fóka 647386 2018. július 28. 13:41
Válasz erre
767_1
767_1
767_2
767_2
767_3
767_3
HS-125
HS-125

Sziasztok!

Belekeveredtem egy komplikált építésbe. A modern flottámat hiányosnak éreztem egy Malév B-767-200 nélkül. Bár nem szeretem a Zsótér-féle festést, az LHA és LHB mégiscsak közel áll hozzám. Életem legszebb 2-3 évében, amikor a harmadik székben személyzetként repültem jópárszor a 737-300-asok üzemeltetésének kezdetén, a 767-eseken is történt 3-4 hasonló alkalom. Bp. - New York JFK - Bp. oda vissza egy menetben, maga a Paradicsom. Szóval beszereztem a Zvezda pompás készletét, és mivel az 300-as, nekiláttam szétszabdalni. Megfontolt mérnöki hozzáállással minden tervezés nélkül, csak szemre. Gyönyörű lett, összeállítottam - és akkor jött a hidegzuhany: a szárnyak kicsit hátrébb kerültek, mint kellett volna. Sebaj, újra szétszed, átszab, összerak. És újabb zuhany. Igen, most meg előrébb kerültek a szárnyak a helyes pozíciónál. A harmadik szétszedés után már inkább a gányolásra hasonlított a tevékenységem, de fűzőgépkapcsokból kialakított felhevítve belenyomott távtartókkal végül sikerült a helyes formát kialakítani. A többi már a tömítés és a csiszoláson múlik. Ha szemérmesen elhallgatok a témáról és nem rakok be több képet, az azt fogja jelenteni, hogy eltoltam...

Az első kép az eredeti szétdarabolást mutatja - nos, így NEM szabad. A másik kettő a mai állapotot. Innen lesz szép nyerni... Van 1 újabb beszerzésem is, a hatvanas-hetvenes évek háromszínű műanyagból készült Matchbox kitek egyike, egy HS-125-ös. A negyedik képen ez látható.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 647197 2018. július 24. 08:37
Válasz erre
Sziasztok!

Vége a nyári szabadságnak, teljes volt a kikapcsolódás. Ez azt jelenti, hogy nem repülőgépeket készítettem, hanem egy kamiont :-) A részletek a szaktopicban olvashatók.

Hasonló jókat,
Fóka
rod666 646766 2018. július 9. 09:01
Válasz erre
Fóka 646710 2018. július 7. 14:52
Válasz erre
B-717
B-717

Sziasztok!

Új taggal bővült a kenguru-farm: elkészült a B-717-es. Ezzel be is teljesült a modern flottával kapcsolatos minden elképzelésem. Az A320 törzsfeleinek elrontott illesztését is sikerült helyrehozni. Eredetileg meghagytam a törzsfelekkel egybeöntött antennákat és egyéb kitüremkedéseket, de csúf lett. Tegnap éjjel az egészet lecsiszoltam, újratömítettem, majd külön darabként illesztettem rá az antennákat és újrafújtam - így már elfogadható lett.

Hasonló jókat,
Fóka
Fóka 646519 2018. július 2. 10:41
Válasz erre
717_tomites_1
717_tomites_1
717_tomites_2
717_tomites_2

Sziasztok!

Újabb dícsérete következik az EE B-717-esnek. Amitől a korábbi tapasztalatoktól legjobban féltem, a pilótafülke átlátszó részének illeszkedése, ezen a maketten tökéletes. Mérete, formája, ívelése, illeszkedése tökéletes. Ami a legjobban mutatja egy makett alkatrészeinek egymáshoz való illeszkedését, az a tömítés és csiszolás utáni látvány: minél több látszik a tömítőanyagból, annál pontatlanabb volt az alkatrészek formája. Nos, talán látszik a képeken, hogy ezen a maketten szinte alig látszik tömítőanyag, csiszolás után csak a közvetlen illesztések hajszálvékony vonalaiban maradt, ott se mindenütt.

Fóka
newman 646458 2018. június 30. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Eastern Express 1/144-es MD-11 KLM matricával, 12000Ft-ért.
Üdv.
Péter
pjotrpontnewmankukacgmailpontcom
Fóka 646455 2018. június 30. 09:31
Válasz erre
B-717_1
B-717_1
B-717_2
B-717_2

Sziasztok!

Elnézést, hogy ennyire túltengek a makettjeimmel, de mindig történik valami...
Ezúttal az, hogy az Eastern Express maketteket illető ledorongoló bírálatomat finomítanom kell. Nem bírok leállni a modern flottával, ezúttal a B-717-es típus megszerzésének gondolata fészkelte be magát a fejembe, és a Hannants jóvoltából egy hét alatt realizálódott is. Az Eastern Express készletet a korábbi tapasztalatok után félve bontogattam, és jött a meglepetés. Minőségi kidolgozású alkatrészek, egészen apró részletek, finom negatív panelvonalak - egyszóval teljesen rendben volt. Aztán neki is estem az összeállításnak, a 2. képen látható állapotig jutottam ma hajnalban. Az örömöm ezzel tovább fokozódott: tökéletesen illeszkedő törzs- és szárnyfelek, csiszolásra alig, összeszorításra egyáltalán nem volt szükség. Hát nemtom, mit is mondjak: a 737-300-as és a 717-es között ég és föld a különbség, mindezt ugyanattól a gyártótól...

Az egyetlen üröm az örömben: a forint árfolyamának sajnálatos alakulása miatt az Angliából rendelt makett váratlanul és minősíthetetlenül sokba került :-(

Hasonló jókat,
Fóka
V43-1123 646414 2018. június 28. 22:18
Válasz erre
Köszönöm a tanácsokat! Azért a többes szám, mert közben levélben is kaptam segítséget. A lényeg: a reális(nak tűnő) ár 10.000 Ft. Ha a fórumtársak közül senkinek sem kell, felteszem a Facebook-ra, ott jóval többen láthatják majd. Bár elsősorban azt szeretném, ha az ide látogatók közül kellene valakinek :)
vackor 646396 2018. június 28. 18:23
Válasz erre
Egy másik hirdetési oldalon egy TU-144-et kínálnak 10 eFt-ért, ugyanaz a régi Plasticart széria, ugyanúgy 1/100-as méretarány. Esetleg az itteni, korábbi hirdetésekben is találsz Tu-154 árakat...
V43-1123 646388 2018. június 28. 16:29
Válasz erre
Tisztelt Urak!
Tanácsot, segítséget kérek, mert elbizonytalanodtam :) 4 nappal ezelőtt hirdettem egy Tu-154-es makettet eladásra. Az árképzésnél a német Ebay-re hivatkoztam. Ma újra megnéztem ezt az oldalt, és nagyon nagy a szórás az árakat tekintve. 18,95-től 159 €-ig található ilyen modell. Láthatóan ugyanaz a szerszám, ugyanazon öntőkeretek, csak a dobozgrafika más:
www.ebay.de/sch/i.html
Kérdésem: kb. mennyit ér az általam feltett készlet? Senkit sem akarok lehúzni, becsapni, tényleg azt szeretném, hogy értő kezekbe kerüljön a Nagyvas :) Segítségeteket előre is köszönöm!
Tibcsi 646355 2018. június 28. 06:03
Válasz erre
Köszönöm mindenki segítségét! :)
Norm 646344 2018. június 27. 20:38
Válasz erre
vackor 646337 2018. június 27. 16:42
Válasz erre
saját fotó beszállás előtt
saját fotó beszállás előtt

Talán ezen a fotón is látszik a géptörzs és a talaj viszonya...
Fóka 646333 2018. június 27. 15:16
Válasz erre
Az első képen az is látszik, hogy a hajtóművek alja a törzs aljával is párhuzamos (naná, hiszen mindkettő párhuzamos a talajjal...), ezért a pozitív állásszög, ami a harmadik képen látszik, borzasztó látvány, mindenképpen javítandó.
Fóka 646332 2018. június 27. 15:15
Válasz erre
KL_738_Eredeti
KL_738_Eredeti
KL_738_Makett
KL_738_Makett
738_Makett
738_Makett

Szia Tibcsi!

Szerintem a főfutó is magas, de az orrfutó is rövidebb a kelleténél a Revell maketten, én tehát mindkettőt javítanám. Az első kép jól mutatja a valós méreteket. A főfutó kurtítását viszont óvatosan kell végezni, nehogy a hajtóművek túl közel kerüljenek a talajhoz. Van azonban még egy nagyobb baj is: a maketten a hajtóműveknek a valóságtól teljesen elrugaszkodva pozitív állásszögük van, ez különösen jól látszik a 3. képen. A valóságban a hajtóművek és a törzs alja is párhuzamos a talajjal, ennek a pozitív állásszögnek az eltüntetése tehát erősen kívánatos - csak hát a konzol és a gondola kialakítása meglehetősen nehézzé teszi a feladatot.
Tibcsi 646330 2018. június 27. 12:49
Válasz erre
35716274996_66c39be0f1_o
35716274996_66c39be0f1_o

Ez is egy Revell 738-as, én úgy gondolom, hogy a főfutó magas...
Tibcsi 646329 2018. június 27. 12:42
Válasz erre
Tibcsi 646328 2018. június 27. 12:42
Válasz erre
Szia Fóka!

A Revell 738-asról írtad, hogy a talajon állva negatív állásszögben áll és ez hiba. Én az építése előtt állok, és érdekelne, hogy azért áll így, mert az orrfutó túl rövid, vagy a főfutó túl magas?

Kösz: Tibcsi
Fóka 646292 2018. június 26. 17:47
Válasz erre
HA-LBI_egykor
HA-LBI_egykor
HA-LBI_most_1
HA-LBI_most_1
HA-LBI_most_2
HA-LBI_most_2

Sziasztok!

Ma vált a flottám befejezetté a saját elvárásaim szerint. Az A-model remek 1:72-es Tu-134-esét 4 éve készíettem el, de azóta egyfolytában ott motoszkált bennem, hogy ezt még valahogy be kellene fejezni. A festést-matricázást ugyanis annak idején önerőből csináltam, nem éltem a HAD matricájával. Pedig kellett volna. A Malév 134-eseire olyannyira jellemző ezüst keretek az ablakok körül ugyanis lemaradtak, mert akkoriban semmi ötletem nem volt, miképp állíthatnám őket elő (1. kép). Ez aztán kötelező elvégzendő feladatként nyomta azóta is a vállamat. Ma viszont megtörtént az áttörés. Sok keserves és sikertelen próbálkozás (pl. ezüst filc, parányi körsablon, stb.) után ma Vackor kolléga jóvoltából mégiscsak hozzájutottam a HAD matricájához. Persze nem is pihent sokat a fiókomba (sőt, ha jól belegondolok, be se tettem), egyből nekiláttam felrakni. Az eredmény számomra pompázatos lett, nem bírok vele betelni. Nem szedtem le az eredeti festést, mert szép és sima volt a makett felülete. Egy alapos mosás után egyszerűen csak felraktam rá az ablakcsík és az ajtókeretek matricáit. A matrica minősége elsőrangú: mindenféle lágyító és feszítő löttyök nélkül is tökéletesen ránctalanul rásimult a felületekre, még a domborúakra is. Az eredmény a második és harmadik képen látszik. Óriási élmény hogy az eddig ferde szemmel méregetett Kistuskóm most végre ekkora lépést tett az élethűség felé.

Hasonló jókat,
Fóka
V43-1123 646198 2018. június 24. 11:36
Válasz erre
Tu-154 (001)
Tu-154 (001)
Tu-154 (002)
Tu-154 (002)
Tu-154 (003)
Tu-154 (003)
Tu-154 (004)
Tu-154 (004)
Tu-154 (005)
Tu-154 (005)
Tu-154 (006)
Tu-154 (006)
Tu-154 (007)
Tu-154 (007)
Tu-154 (008)
Tu-154 (008)

Kellemes vasárnapot mindenkinek!
Első körben itt hirdetem meg eladásra ezt az NDK-ban gyártott, 1:100-as Tu-154-es makettet, valószínűleg ezen a fórumon található a témára legfogékonyabb közönség :)
Tehát: egy ismerősöm kért meg erre, neki nem kell, az árképzést, ügyintézést pedig rám bízta. A készletnek - elsősorban a kora miatt - van néhány hiányossága: hiányzik róla a dobozfedél, illetve a "röptető", a matricaív pedig elég viseltes, bár aki manapság ilyen old timer-t épít, úgyis új matrica készletet használ majd :)
Egyébként a Nagyvas minden alkatrésze megvan, néhány kerék, és egy fél hajtómű gondola vált le az öntőkeretről (lásd mellékelt képek). Az árról: utánanéztem az Ebay-en, mivel ritkaságról van szó, 110-130 € között láttam ilyen készletet, ami szvsz. pofátlanul magas ár (bár hol van ez a Baade-152 4.500 Eurójától...). Tekintettel a hiányosságokra, én 20.000 Ft-ot kérek érte. Köszönöm a figyelmet!
kató 646043 2018. június 19. 22:53
Válasz erre
Köszönöm az infókat !
Igen , a légcsavaroktól én is fázom kissé már előre is ... :)
Na , majd kialakul . Építettem már AZ-t , csodára nem várok .
csabi747 646034 2018. június 19. 15:08
Válasz erre
Sziasztok.
Keresek megvételre Revell Boeing 787-8 Dreamliner matricát. (csak a revell jó Zvezda nem)
Ha valakinek van esetleg maradeék kérem irjon.
csabi747@freemail.hu
Tibcsi 646020 2018. június 19. 08:14
Válasz erre
Szia!

Hogy hol vannak buktatói? Mindenhol. :) Azért nem olyan veszélyes, de a törzsfelek illesztési síkjait érdemes üveglapon síkba csiszolni és a vékony alkatrészek leválasztásához egy pengefűrész erősen ajánlott.

Ami a legmunkásabb rész, azok a légcsavarok. Először össze kell ragasztani és simára csiszolni a légcsavarkúpokat. Tolómérővel lemértem a légcsavartollak tövének átmérőjét és egy akkora fúróval kifúrtam a légcsavarkúpon a helyüket (természetesen előbb egy millis fúróval előfúrtam), majd lefestettem a végleges színére. Az előzőleg lefestett és felmatricázott légcsavartollakat ezután ragasztottam a helyükre, gondosan ügyelve a beállításra. Itt pillanatragasztót használtam.

A légcsavartollak tövébe szánt ezüst matricákat csak úgy tudtam feltenni, hogy áztatás előtt félbehajtottam őket. Így már könnyebben rásimultak a légcsavartoll belépőjére. :)

Kb. ennyi. Ne felejts el súlyt tenni a törzs elejébe! :)

Jó építést: Tibcsi
kató 646010 2018. június 18. 22:45
Válasz erre
Mutatós madarak Tibcsi !
Az Il-18-as , ahogy elnézem a képeket igencsak munkás lehetett . Én is most kezdek neki ugyanennek a makettnek . Mire figyeljek ? Hol vannak a legnagyobb buktatói ?
Tibcsi 646003 2018. június 18. 20:29
Válasz erre
Igen, az AZ-model IL-18-asa átlátszó alkatrészektől mentes. :)
Fóka 645992 2018. június 18. 15:37
Válasz erre
AZ_Model_Il-18
AZ_Model_Il-18

Szia Tibcsi!

A neten fellelhető képeken úgy látom, hogy az AZ-Model makettjén a pilótafülke ablakainak nincs kiváltása a törzsfeleken. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem is adnak hozzá átlátszó ablakokat?

Fóka
Fóka 645991 2018. június 18. 15:22
Válasz erre
Modern_1
Modern_1
Modern_2
Modern_2
Modern_3
Modern_3
Modern_4
Modern_4

Sziasztok!

Én sem tétlenkedtem a hétvégén: befejeztem a modern flotta utolsó két példányát. Az Eastern Express 737-300-asa végülis nem volt olyan tragikus, mint először látszott, a rengeteg felesleg lefaragása és a pontatlan illeszkedések leküzdése után egészen formahű makett kerekedett ki belőle. Még a futóműszárak hosszát is eltalálták, ami ritka. A repülőgép így egészen élethű, 0 fokos állásszöggel áll a lábain, amint azt az eredeti 300-asok is teszik*. Az A380-ashoz fontos megjegyzés, hogy ha valaki állványon, repülési pozícióban akarja megcsinálni, akkor a szárnyakat mindenképpen egyenesbe kell hajlítani, hogy szépen felfelé álljon, mert alapértelmezésben a készlet "lógó" állapotban ábrázolja, mégpedig kicsit eltúlzottan. Ezért a szárnyak alakítása nélkül a külső hajtóművek lejjebb lógnának a kész maketten, mint a belsők, ami szörnyű látvány, de állványon állva mégszörnyűbb. A szárnyfeleket még az összeragasztás előtt lágyítottam ~90-95 fokos vízben pár mp-ig, és lábasfogó kesztyűvel alakítgattam, így egészen szépen be lehetett állítani őket deformáció nélkül. Az első 2 kép ezt az utolsó 2 makettet mutatja, a második 2 a végleges helyüket.

Egyelőre többet nem tervezek, bár Tibcsi kolléga Il-18-asa (ami ebben a méretarányban nekem szintén EE kiadásban van meg Malév színekben, és azzal is megszenvedtem) beletette a bogarat a fülembe, hogy a LOT késői festésével is előállítsam, ami nekem szinte elviselhetetlenül újszerűnek tűnt, amikor a 80-as évek elején megpillantottam Ferihegyen - talán ezért is választottam 1979-et a választóvonalnak.

* - nekem az ismeretszerzés úgy megy, mint az elefántnak: lassan tanul, gyorsan felejt, de a 90-es években a B-737-300 típustanfolyamból az egyik infó, ami máig megmaradt bennem az, hogy a 200-asok jellegzetes, negatív állásszögéhez képest a 300-asok törzse a földön állva párhuzamos a talajjal - erre makettezőként már akkor is egyből felfigyeltem.

Fóka
Tibcsi 645986 2018. június 18. 08:09
Válasz erre
Köszönöm mindkettőtöknek! A fotó sokat javít a látványon és sok hibát eltakar. :)
Propellerfanatic 645961 2018. június 17. 15:11
Válasz erre
Gyönyörűek!
Respect és Tisztelet!
LP
Fóka 645954 2018. június 17. 09:41
Válasz erre
Szia!

Gyönyörűek, gratulálok!

Fóka
Tibcsi 645922 2018. június 16. 15:41
Válasz erre
IL-18_1
IL-18_1
IMG_2677
IMG_2677
tu-134a_1
tu-134a_1
IMG_2679
IMG_2679
IMG_2680
IMG_2680

Sziasztok!

A legutóbb befejezettnek nyílvánított makettjeim. AZ-Model IL-18 és Zvezda Tu-134A. Mindkettő 1/144 és mindkettő a HAD matrica miatt tűnik Malév-esnek. :)

T.
Muzzy 645703 2018. június 12. 08:23
Válasz erre
Fóka! Mi történt veled? :):):)
Csak így tovább a "qurvulás" útján!:):):)
Fóka 645669 2018. június 11. 15:07
Válasz erre
- - - K ö z l e m é n y - - -

Az elmúlt napok történései miatt módosítottam az adatlapomon a bemutatkozást. Beszúrtam egy "többnyire" szócskát.
Fóka 645668 2018. június 11. 14:49
Válasz erre
Ruszlan
Ruszlan

Nicsak, mit találtam :-) A Ruszlánom 2009-ből. Az eredetit lásd a hivatkozott hozzászólásban - akkor is neked válaszoltam ;-)
És bizony ott van még a legelső A380-asom a Revell első, sohanemvolt gyári festés-fantáziájában pompázva...
Fóka 645667 2018. június 11. 14:44
Válasz erre
Szia Muzzy!

Egyszer már az is megvolt, valóban pompás makett. És olyan szépre sikerült annak idején, hogy most - szellemi és fizikai képességeim aggasztó hanyatlása közepette - már valószínűleg nem tudnám olyan szépen reprodukálni. Emlékszem, mennyit güzöltem vele annak idején, és közben többször is megfordult a fejemben, hogy abba fejezem, annyira nagynak bizonyult a kihívás már akkor is.

Fóka
Muzzy 645664 2018. június 11. 14:25
Válasz erre
Fóka!
Ha már moderneket is építgetsz, egy Ruszláncsik is befér abba a sorba! Ráadásul van hozzá némi kötődésed is...(Annak ellenére, hogy nem a profilom, mind az A380-as, mind a ruszláncsik félkész állapotban van nálam is.)
Muzzy
Fóka 645645 2018. június 11. 09:45
Válasz erre
B-737_A380
B-737_A380
Modern_sor
Modern_sor

Sziasztok!

Ó, bárcsak én is tudnék ilyan mesterien törzset szabni... Nálam valószínűleg marad az EE példány a B-737-300-ból. Az első képen látható, hogy már sikerült viszonylag elfogadhatóra tömíteni-csiszolni. A pilótafülke ablakait kell még teljesen átlátszóra políroznom, mert a szintbe csiszoláskor egyelőre csak 400-as polírpapírt használtam, ami bemattította.

A figyelmesebb szemlélők 1 másik makettet is észrevehettek a 737 mellett. Hát igen, beindult a bolt, és különben is, a modern nagyvas-sor (2. kép) nem lenne teljes az A380 nélkül. Ezt egyszer már elkészítettem, de az akkori példány csúfos véget ért (ld. a hivatkozott hozzászólást). Mivel ezt is állványra helyezem (látod, Chrisi, mégiscsak felhasználom a dobozos 747-es állványát), ezúttal már a két-két szárnyfél összeragasztása előtt elvégeztem a kiegyenesítési akciót. Közel 100 fokos, de nem forrásban lévő vízben pár mp-ig áztatva éppen annyira lágyul a műanyag, hogy pár mp-ig alakítható, de nem formátlanodik el. Nemtom, mennyire látszik a képen, de egészen jól sikerült a szárnyak repülési pozícióba emelése. Alig várom, hogy folytathassam. Utálom, hogy a hasznos tevékenységre (makettezés) fordítható időm tetemes részét a "munkahelynek" nevezett játszótéren kell töltsem...

Fóka
Chrisi 645599 2018. június 9. 13:54
Válasz erre
IMG_20180609_1316516
IMG_20180609_1316516
IMG_20180609_1318502
IMG_20180609_1318502
IMG_20180609_1318265
IMG_20180609_1318265
300-02
300-02
300-03
300-03
400-09
400-09
IMG_20180303_0848591
IMG_20180303_0848591

Szia Fóka,

Az Eastern Express 737-es engem is sokkolt, ráadásul annyira, hogy a 737-300-asom törzse végül a Revell 737-800-as készlet alapos átszabása révén készült el.

Annyiban szerencsém volt, hogy az Eastern Express készleteket sikerült félkész állapotban, akciósan beszereznem (darabját 2000 forintért), így annyira nem viselt meg, hogy csak a szárnyakat, a vezérsíkokat és a hajtóműveket használtam fel az eredeti Eastern készletből.

Az így készült hibridről csatolva pár kép, illetve ezúton is köszönöm a gép orrán látható , általad nyomtatott Boeing 737-300 feliratot!
Fóka 645598 2018. június 9. 12:07
Válasz erre
Modern_1
Modern_1
Modern_2
Modern_2

Sziasztok!

A fehércső-projekt állása: készen van az első három. A B-737-300 még alakul - a kezdeti meghökkenés lassan múlóban. Ha a felesleget lefaragom, egészen szép makett kerül ki belőle. És hát berepült a képbe egy Revell A380-as is, ha már modernkedek. Az 5 úgyis kerekebb szám, mint a 4. Utóbbi még dobozban pihen.

Fóka
Fóka 645571 2018. június 8. 16:11
Válasz erre
Mai hír:

index.hu/tech/2018/06/08/a_jovo_repulojen_nem_lenne_ablak/

... . ... ...! ... ... ...! ...?
... ... ... ... . ...! ... . ...*

* - öncenzúra

Fóka
vackor 645541 2018. június 8. 07:41
Válasz erre
Szia Fóka !

A sok bosszantó apróság mellett azért van egy kis öröm is a képeken: a szárnyak pozicionálása az egymáshoz ragaszthatósággal mintha visszaidézné némelyik Plasticart makettet...

Az eredmény biztosan szép lesz, kitartást !
Fóka 645537 2018. június 7. 21:44
Válasz erre
B733_1
B733_1
B733_2
B733_2
B733_3
B733_3
B733_4
B733_4

Sziasztok!

A dráma elkezdődött, nekiláttam az EE B-737-300-asának. Megrázó történet következik, csak erős idegzetűeknek!

A törzsfelek olyan szinten nem illenek össze, hogy szinte centiméterenként hol lejjebb, hol feljebb van az egyik a másikhoz képest, és az egész széthajlik, gumikkal lehetetlen összeszorítani. Ilyenkor még a pillanatragasztó sem segít. Barbár és ritkán használt megoldáshoz voltam kénytelen folyamodni: felhevített csipeszvéggel pár ponton összeolvasztottam a törzsfeleket, így a gyors hűtés után elfogadhatóan összeálltak. Ezek a pontok csiszolással és tömítéssel később eltüntethetők (1-2. kép).

A pilótafülke ablakeleme sírnivalóan gyenge: legalább 1 mm-rel keskenyebb, mint a törzs (2. kép). Az ablakok átlátszóságát meg akarom őrizni, ezért a szintbe tömítés szóba se jöhet. Mivel a törzs formája arányos, azon nem keskenyíthetek, ezért majd a kis átlátszó darabot kell forrásban lévő vízbe mártogatva meglágyítani és a helyes méretre igazítani. Ez nálam általában kétesélyes: vagy sikerül, vagy nem.

Az utolsó kép pedig azt szemlélteti, hogy a bumfordi szárnyfelek is olyan mértékben kajszák, hogy ennyi csipesz kell a többé-kevésbé elfogadható összeillesztés rögzítéséhez.

A Skyline makett valóban ígéretesebb, de a kockát már elvetettem, és most igyekszem a kihívásnak megfelelni és csak az elengedhetetlenül szükséges mértékben bosszankodni.

Fóka
Varjúbácsi 645517 2018. június 7. 14:25
Válasz erre
A 737/300-as család legjobb makettje szerintem ez:www.dacoproducts.com/KSky03b.php
Aránylag korrekt ár, és jól építhető, pontos makett.
rod666 645516 2018. június 7. 13:52
Válasz erre
Értem, de egyenlőre én nem tervezek keletről makettet beszerezni (az ICM szoros kivétel, bár én autózom), nincs túl jó hírük az orosz/ukrán/moldáv ect. gyártóknak.
Fóka 645510 2018. június 7. 12:16
Válasz erre
...na, a szokásos hibajavítás (miért is kapkodok?...)

- két törzsbetoldást
- a törzsnek negatív állásszöge van a földön álláskor
Fóka 645509 2018. június 7. 12:13
Válasz erre
Szia!

Ez az idézet vélhetően a 737-200-asra vonatkozik, ha már az Airfixet hozza fel alternatívának. Ez az Airfix kit nekem is megvan, de abból csak hatalmas munkával lehetne 300-ast csinálni, beleértve a szárnyak és a vezérsíkok teljes átszabását, a hajtóművek legyártását és egy törzsbetoldást. Én 737-300-ast akartam, amit viszonylag kevés cég adott ki, és azokból is csak az EE volt elérhető. A gyár termékeivel korábban is találkoztam, az An-24 pl. nem volt annyira gáz, de ez a 300-as igen. Alternatívaként szóba jöhetett volna a Revell 737-800-as készlete, de az meg a részletes kidolgozása mellett pontatlan: a kerekek hossza miatt a törzsnek negatív állásszöge van a törzsnek földön álláskor, ami utoljára a 200-as változatra volt jellemző, ennek ellensúlyozására pedig a hajtómű-gondoláknak pozitív állásszöget adtak, amit a gondola formája miatt nehéz orvosolni.

Fóka
rod666 645505 2018. június 7. 11:00
Válasz erre
Hát, nem akarok okosnak tűnni, de minimális guglizással lehet találni ezt-azt. A britmodeller.com-on nagyon diplomatikusan azt írták:

"Eastern express are not the best kits and require a lot if work but is like them and they look like a 737. I would say the airfix kit is better and requires a lot less work."
Fóka 645498 2018. június 7. 09:24
Válasz erre
'épülő flotta' = 'épülő modern flotta'
Fóka 645497 2018. június 7. 09:19
Válasz erre
Sziasztok!

Nem szokásom ledorongoló kritikával illetni makettet, mert tartok az építés közben jelentkező karmikus visszahatásoktól, de most nemtom véka alá rejteni a megrázkódtatást, ami tegnap ért. Beszereztem az épülő flotta utolsó, negyedik darabját, az Eastern Express B-737-300-asát majd' 10,000 Ft-ért. És hát a dobozbontás nem töltött el az ilyenkor szokásos boldog zsigerbizsergéssel. Rettenetesen elnagyolt kidolgozású, igazi 'short run' kategóriájú készlet. Bármiféle részletezettségnek nyoma sincs, durva beszívódásoknak és vastag sorjának annál inkább. Az utastér ablaksora még jelzés szinten sincs meg, csak az ajtókon lévő kis kémlelőnyílásokat próbálták lukakkal imitálni - ez kettőn is úgy sikerült, hogy az öntőformából eltávolításkor a környezetük is kiszakadt. Az alkatrészek illeszkedése pontatlan, a hajtóműveket gyakorlatilag újra kell gyártani. Persze össze lehet rakni. Boldogult ifjúkorom hiánygazdálkodási időszakában seprűnyélből is készítettem repülőgépet*, tehát semmi sem lehetetlen. De ennek a készletnek az ár-érték aránya finoman szólva is szörnyű.

* - ld. a 3. törvényt: "utasszállító repülőgépet bármiből lehet készíteni"

Fóka
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.