<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 647388 | 2018. július 28. 13:48 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 647386 | 2018. július 28. 13:41 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Belekeveredtem egy komplikált építésbe. A modern flottámat hiányosnak éreztem egy Malév B-767-200 nélkül. Bár nem szeretem a Zsótér-féle festést, az LHA és LHB mégiscsak közel áll hozzám. Életem legszebb 2-3 évében, amikor a harmadik székben személyzetként repültem jópárszor a 737-300-asok üzemeltetésének kezdetén, a 767-eseken is történt 3-4 hasonló alkalom. Bp. - New York JFK - Bp. oda vissza egy menetben, maga a Paradicsom. Szóval beszereztem a Zvezda pompás készletét, és mivel az 300-as, nekiláttam szétszabdalni. Megfontolt mérnöki hozzáállással minden tervezés nélkül, csak szemre. Gyönyörű lett, összeállítottam - és akkor jött a hidegzuhany: a szárnyak kicsit hátrébb kerültek, mint kellett volna. Sebaj, újra szétszed, átszab, összerak. És újabb zuhany. Igen, most meg előrébb kerültek a szárnyak a helyes pozíciónál. A harmadik szétszedés után már inkább a gányolásra hasonlított a tevékenységem, de fűzőgépkapcsokból kialakított felhevítve belenyomott távtartókkal végül sikerült a helyes formát kialakítani. A többi már a tömítés és a csiszoláson múlik. Ha szemérmesen elhallgatok a témáról és nem rakok be több képet, az azt fogja jelenteni, hogy eltoltam... Az első kép az eredeti szétdarabolást mutatja - nos, így NEM szabad. A másik kettő a mai állapotot. Innen lesz szép nyerni... Van 1 újabb beszerzésem is, a hatvanas-hetvenes évek háromszínű műanyagból készült Matchbox kitek egyike, egy HS-125-ös. A negyedik képen ez látható. Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 647197 | 2018. július 24. 08:37 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Vége a nyári szabadságnak, teljes volt a kikapcsolódás. Ez azt jelenti, hogy nem repülőgépeket készítettem, hanem egy kamiont :-) A részletek a szaktopicban olvashatók. Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 646766 | 2018. július 9. 09:01 | ||||||||||||||||||
Szépek! A Büssing is! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646710 | 2018. július 7. 14:52 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Új taggal bővült a kenguru-farm: elkészült a B-717-es. Ezzel be is teljesült a modern flottával kapcsolatos minden elképzelésem. Az A320 törzsfeleinek elrontott illesztését is sikerült helyrehozni. Eredetileg meghagytam a törzsfelekkel egybeöntött antennákat és egyéb kitüremkedéseket, de csúf lett. Tegnap éjjel az egészet lecsiszoltam, újratömítettem, majd külön darabként illesztettem rá az antennákat és újrafújtam - így már elfogadható lett. Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646519 | 2018. július 2. 10:41 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Újabb dícsérete következik az EE B-717-esnek. Amitől a korábbi tapasztalatoktól legjobban féltem, a pilótafülke átlátszó részének illeszkedése, ezen a maketten tökéletes. Mérete, formája, ívelése, illeszkedése tökéletes. Ami a legjobban mutatja egy makett alkatrészeinek egymáshoz való illeszkedését, az a tömítés és csiszolás utáni látvány: minél több látszik a tömítőanyagból, annál pontatlanabb volt az alkatrészek formája. Nos, talán látszik a képeken, hogy ezen a maketten szinte alig látszik tömítőanyag, csiszolás után csak a közvetlen illesztések hajszálvékony vonalaiban maradt, ott se mindenütt. Fóka | |||||||||||||||||||||
newman | Adatlap | 646458 | 2018. június 30. 10:32 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Eladó egy Eastern Express 1/144-es MD-11 KLM matricával, 12000Ft-ért. Üdv. Péter pjotrpontnewmankukacgmailpontcom | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646455 | 2018. június 30. 09:31 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Elnézést, hogy ennyire túltengek a makettjeimmel, de mindig történik valami... Ezúttal az, hogy az Eastern Express maketteket illető ledorongoló bírálatomat finomítanom kell. Nem bírok leállni a modern flottával, ezúttal a B-717-es típus megszerzésének gondolata fészkelte be magát a fejembe, és a Hannants jóvoltából egy hét alatt realizálódott is. Az Eastern Express készletet a korábbi tapasztalatok után félve bontogattam, és jött a meglepetés. Minőségi kidolgozású alkatrészek, egészen apró részletek, finom negatív panelvonalak - egyszóval teljesen rendben volt. Aztán neki is estem az összeállításnak, a 2. képen látható állapotig jutottam ma hajnalban. Az örömöm ezzel tovább fokozódott: tökéletesen illeszkedő törzs- és szárnyfelek, csiszolásra alig, összeszorításra egyáltalán nem volt szükség. Hát nemtom, mit is mondjak: a 737-300-as és a 717-es között ég és föld a különbség, mindezt ugyanattól a gyártótól... Az egyetlen üröm az örömben: a forint árfolyamának sajnálatos alakulása miatt az Angliából rendelt makett váratlanul és minősíthetetlenül sokba került :-( Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 646414 | 2018. június 28. 22:18 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a tanácsokat! Azért a többes szám, mert közben levélben is kaptam segítséget. A lényeg: a reális(nak tűnő) ár 10.000 Ft. Ha a fórumtársak közül senkinek sem kell, felteszem a Facebook-ra, ott jóval többen láthatják majd. Bár elsősorban azt szeretném, ha az ide látogatók közül kellene valakinek :) | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 646396 | 2018. június 28. 18:23 | ||||||||||||||||||
Egy másik hirdetési oldalon egy TU-144-et kínálnak 10 eFt-ért, ugyanaz a régi Plasticart széria, ugyanúgy 1/100-as méretarány. Esetleg az itteni, korábbi hirdetésekben is találsz Tu-154 árakat... | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 646388 | 2018. június 28. 16:29 | ||||||||||||||||||
Tisztelt Urak! Tanácsot, segítséget kérek, mert elbizonytalanodtam :) 4 nappal ezelőtt hirdettem egy Tu-154-es makettet eladásra. Az árképzésnél a német Ebay-re hivatkoztam. Ma újra megnéztem ezt az oldalt, és nagyon nagy a szórás az árakat tekintve. 18,95-től 159 €-ig található ilyen modell. Láthatóan ugyanaz a szerszám, ugyanazon öntőkeretek, csak a dobozgrafika más: www.ebay.de/sch/i.html Kérdésem: kb. mennyit ér az általam feltett készlet? Senkit sem akarok lehúzni, becsapni, tényleg azt szeretném, hogy értő kezekbe kerüljön a Nagyvas :) Segítségeteket előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646355 | 2018. június 28. 06:03 | ||||||||||||||||||
Köszönöm mindenki segítségét! :) | |||||||||||||||||||||
Norm | Adatlap | 646344 | 2018. június 27. 20:38 | ||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 646337 | 2018. június 27. 16:42 | ||||||||||||||||||
Talán ezen a fotón is látszik a géptörzs és a talaj viszonya... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646333 | 2018. június 27. 15:16 | ||||||||||||||||||
Az első képen az is látszik, hogy a hajtóművek alja a törzs aljával is párhuzamos (naná, hiszen mindkettő párhuzamos a talajjal...), ezért a pozitív állásszög, ami a harmadik képen látszik, borzasztó látvány, mindenképpen javítandó. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646332 | 2018. június 27. 15:15 | ||||||||||||||||||
Szia Tibcsi! Szerintem a főfutó is magas, de az orrfutó is rövidebb a kelleténél a Revell maketten, én tehát mindkettőt javítanám. Az első kép jól mutatja a valós méreteket. A főfutó kurtítását viszont óvatosan kell végezni, nehogy a hajtóművek túl közel kerüljenek a talajhoz. Van azonban még egy nagyobb baj is: a maketten a hajtóműveknek a valóságtól teljesen elrugaszkodva pozitív állásszögük van, ez különösen jól látszik a 3. képen. A valóságban a hajtóművek és a törzs alja is párhuzamos a talajjal, ennek a pozitív állásszögnek az eltüntetése tehát erősen kívánatos - csak hát a konzol és a gondola kialakítása meglehetősen nehézzé teszi a feladatot. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646330 | 2018. június 27. 12:49 | ||||||||||||||||||
Ez is egy Revell 738-as, én úgy gondolom, hogy a főfutó magas... | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646329 | 2018. június 27. 12:42 | ||||||||||||||||||
Gyönyörű... :) | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646328 | 2018. június 27. 12:42 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka! A Revell 738-asról írtad, hogy a talajon állva negatív állásszögben áll és ez hiba. Én az építése előtt állok, és érdekelne, hogy azért áll így, mert az orrfutó túl rövid, vagy a főfutó túl magas? Kösz: Tibcsi | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 646292 | 2018. június 26. 17:47 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Ma vált a flottám befejezetté a saját elvárásaim szerint. Az A-model remek 1:72-es Tu-134-esét 4 éve készíettem el, de azóta egyfolytában ott motoszkált bennem, hogy ezt még valahogy be kellene fejezni. A festést-matricázást ugyanis annak idején önerőből csináltam, nem éltem a HAD matricájával. Pedig kellett volna. A Malév 134-eseire olyannyira jellemző ezüst keretek az ablakok körül ugyanis lemaradtak, mert akkoriban semmi ötletem nem volt, miképp állíthatnám őket elő (1. kép). Ez aztán kötelező elvégzendő feladatként nyomta azóta is a vállamat. Ma viszont megtörtént az áttörés. Sok keserves és sikertelen próbálkozás (pl. ezüst filc, parányi körsablon, stb.) után ma Vackor kolléga jóvoltából mégiscsak hozzájutottam a HAD matricájához. Persze nem is pihent sokat a fiókomba (sőt, ha jól belegondolok, be se tettem), egyből nekiláttam felrakni. Az eredmény számomra pompázatos lett, nem bírok vele betelni. Nem szedtem le az eredeti festést, mert szép és sima volt a makett felülete. Egy alapos mosás után egyszerűen csak felraktam rá az ablakcsík és az ajtókeretek matricáit. A matrica minősége elsőrangú: mindenféle lágyító és feszítő löttyök nélkül is tökéletesen ránctalanul rásimult a felületekre, még a domborúakra is. Az eredmény a második és harmadik képen látszik. Óriási élmény hogy az eddig ferde szemmel méregetett Kistuskóm most végre ekkora lépést tett az élethűség felé. Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 646198 | 2018. június 24. 11:36 | ||||||||||||||||||
Kellemes vasárnapot mindenkinek! Első körben itt hirdetem meg eladásra ezt az NDK-ban gyártott, 1:100-as Tu-154-es makettet, valószínűleg ezen a fórumon található a témára legfogékonyabb közönség :) Tehát: egy ismerősöm kért meg erre, neki nem kell, az árképzést, ügyintézést pedig rám bízta. A készletnek - elsősorban a kora miatt - van néhány hiányossága: hiányzik róla a dobozfedél, illetve a "röptető", a matricaív pedig elég viseltes, bár aki manapság ilyen old timer-t épít, úgyis új matrica készletet használ majd :) Egyébként a Nagyvas minden alkatrésze megvan, néhány kerék, és egy fél hajtómű gondola vált le az öntőkeretről (lásd mellékelt képek). Az árról: utánanéztem az Ebay-en, mivel ritkaságról van szó, 110-130 € között láttam ilyen készletet, ami szvsz. pofátlanul magas ár (bár hol van ez a Baade-152 4.500 Eurójától...). Tekintettel a hiányosságokra, én 20.000 Ft-ot kérek érte. Köszönöm a figyelmet! | |||||||||||||||||||||
kató | Adatlap | 646043 | 2018. június 19. 22:53 | ||||||||||||||||||
Köszönöm az infókat ! Igen , a légcsavaroktól én is fázom kissé már előre is ... :) Na , majd kialakul . Építettem már AZ-t , csodára nem várok . | |||||||||||||||||||||
csabi747 | Adatlap | 646034 | 2018. június 19. 15:08 | ||||||||||||||||||
Sziasztok. Keresek megvételre Revell Boeing 787-8 Dreamliner matricát. (csak a revell jó Zvezda nem) Ha valakinek van esetleg maradeék kérem irjon. csabi747@freemail.hu | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646020 | 2018. június 19. 08:14 | ||||||||||||||||||
Szia! Hogy hol vannak buktatói? Mindenhol. :) Azért nem olyan veszélyes, de a törzsfelek illesztési síkjait érdemes üveglapon síkba csiszolni és a vékony alkatrészek leválasztásához egy pengefűrész erősen ajánlott. Ami a legmunkásabb rész, azok a légcsavarok. Először össze kell ragasztani és simára csiszolni a légcsavarkúpokat. Tolómérővel lemértem a légcsavartollak tövének átmérőjét és egy akkora fúróval kifúrtam a légcsavarkúpon a helyüket (természetesen előbb egy millis fúróval előfúrtam), majd lefestettem a végleges színére. Az előzőleg lefestett és felmatricázott légcsavartollakat ezután ragasztottam a helyükre, gondosan ügyelve a beállításra. Itt pillanatragasztót használtam. A légcsavartollak tövébe szánt ezüst matricákat csak úgy tudtam feltenni, hogy áztatás előtt félbehajtottam őket. Így már könnyebben rásimultak a légcsavartoll belépőjére. :) Kb. ennyi. Ne felejts el súlyt tenni a törzs elejébe! :) Jó építést: Tibcsi | |||||||||||||||||||||
kató | Adatlap | 646010 | 2018. június 18. 22:45 | ||||||||||||||||||
Mutatós madarak Tibcsi ! Az Il-18-as , ahogy elnézem a képeket igencsak munkás lehetett . Én is most kezdek neki ugyanennek a makettnek . Mire figyeljek ? Hol vannak a legnagyobb buktatói ? | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 646003 | 2018. június 18. 20:29 | ||||||||||||||||||
Igen, az AZ-model IL-18-asa átlátszó alkatrészektől mentes. :) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645992 | 2018. június 18. 15:37 | ||||||||||||||||||
Szia Tibcsi! A neten fellelhető képeken úgy látom, hogy az AZ-Model makettjén a pilótafülke ablakainak nincs kiváltása a törzsfeleken. Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem is adnak hozzá átlátszó ablakokat? Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645991 | 2018. június 18. 15:22 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Én sem tétlenkedtem a hétvégén: befejeztem a modern flotta utolsó két példányát. Az Eastern Express 737-300-asa végülis nem volt olyan tragikus, mint először látszott, a rengeteg felesleg lefaragása és a pontatlan illeszkedések leküzdése után egészen formahű makett kerekedett ki belőle. Még a futóműszárak hosszát is eltalálták, ami ritka. A repülőgép így egészen élethű, 0 fokos állásszöggel áll a lábain, amint azt az eredeti 300-asok is teszik*. Az A380-ashoz fontos megjegyzés, hogy ha valaki állványon, repülési pozícióban akarja megcsinálni, akkor a szárnyakat mindenképpen egyenesbe kell hajlítani, hogy szépen felfelé álljon, mert alapértelmezésben a készlet "lógó" állapotban ábrázolja, mégpedig kicsit eltúlzottan. Ezért a szárnyak alakítása nélkül a külső hajtóművek lejjebb lógnának a kész maketten, mint a belsők, ami szörnyű látvány, de állványon állva mégszörnyűbb. A szárnyfeleket még az összeragasztás előtt lágyítottam ~90-95 fokos vízben pár mp-ig, és lábasfogó kesztyűvel alakítgattam, így egészen szépen be lehetett állítani őket deformáció nélkül. Az első 2 kép ezt az utolsó 2 makettet mutatja, a második 2 a végleges helyüket. Egyelőre többet nem tervezek, bár Tibcsi kolléga Il-18-asa (ami ebben a méretarányban nekem szintén EE kiadásban van meg Malév színekben, és azzal is megszenvedtem) beletette a bogarat a fülembe, hogy a LOT késői festésével is előállítsam, ami nekem szinte elviselhetetlenül újszerűnek tűnt, amikor a 80-as évek elején megpillantottam Ferihegyen - talán ezért is választottam 1979-et a választóvonalnak. * - nekem az ismeretszerzés úgy megy, mint az elefántnak: lassan tanul, gyorsan felejt, de a 90-es években a B-737-300 típustanfolyamból az egyik infó, ami máig megmaradt bennem az, hogy a 200-asok jellegzetes, negatív állásszögéhez képest a 300-asok törzse a földön állva párhuzamos a talajjal - erre makettezőként már akkor is egyből felfigyeltem. Fóka | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 645986 | 2018. június 18. 08:09 | ||||||||||||||||||
Köszönöm mindkettőtöknek! A fotó sokat javít a látványon és sok hibát eltakar. :) | |||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 645961 | 2018. június 17. 15:11 | ||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645954 | 2018. június 17. 09:41 | ||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 645922 | 2018. június 16. 15:41 | ||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 645703 | 2018. június 12. 08:23 | ||||||||||||||||||
Fóka! Mi történt veled? :):):) Csak így tovább a "qurvulás" útján!:):):) | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645669 | 2018. június 11. 15:07 | ||||||||||||||||||
- - - K ö z l e m é n y - - - Az elmúlt napok történései miatt módosítottam az adatlapomon a bemutatkozást. Beszúrtam egy "többnyire" szócskát. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645668 | 2018. június 11. 14:49 | ||||||||||||||||||
Nicsak, mit találtam :-) A Ruszlánom 2009-ből. Az eredetit lásd a hivatkozott hozzászólásban - akkor is neked válaszoltam ;-) És bizony ott van még a legelső A380-asom a Revell első, sohanemvolt gyári festés-fantáziájában pompázva... | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645667 | 2018. június 11. 14:44 | ||||||||||||||||||
Szia Muzzy! Egyszer már az is megvolt, valóban pompás makett. És olyan szépre sikerült annak idején, hogy most - szellemi és fizikai képességeim aggasztó hanyatlása közepette - már valószínűleg nem tudnám olyan szépen reprodukálni. Emlékszem, mennyit güzöltem vele annak idején, és közben többször is megfordult a fejemben, hogy abba fejezem, annyira nagynak bizonyult a kihívás már akkor is. Fóka | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 645664 | 2018. június 11. 14:25 | ||||||||||||||||||
Fóka! Ha már moderneket is építgetsz, egy Ruszláncsik is befér abba a sorba! Ráadásul van hozzá némi kötődésed is...(Annak ellenére, hogy nem a profilom, mind az A380-as, mind a ruszláncsik félkész állapotban van nálam is.) Muzzy | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645645 | 2018. június 11. 09:45 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Ó, bárcsak én is tudnék ilyan mesterien törzset szabni... Nálam valószínűleg marad az EE példány a B-737-300-ból. Az első képen látható, hogy már sikerült viszonylag elfogadhatóra tömíteni-csiszolni. A pilótafülke ablakait kell még teljesen átlátszóra políroznom, mert a szintbe csiszoláskor egyelőre csak 400-as polírpapírt használtam, ami bemattította. A figyelmesebb szemlélők 1 másik makettet is észrevehettek a 737 mellett. Hát igen, beindult a bolt, és különben is, a modern nagyvas-sor (2. kép) nem lenne teljes az A380 nélkül. Ezt egyszer már elkészítettem, de az akkori példány csúfos véget ért (ld. a hivatkozott hozzászólást). Mivel ezt is állványra helyezem (látod, Chrisi, mégiscsak felhasználom a dobozos 747-es állványát), ezúttal már a két-két szárnyfél összeragasztása előtt elvégeztem a kiegyenesítési akciót. Közel 100 fokos, de nem forrásban lévő vízben pár mp-ig áztatva éppen annyira lágyul a műanyag, hogy pár mp-ig alakítható, de nem formátlanodik el. Nemtom, mennyire látszik a képen, de egészen jól sikerült a szárnyak repülési pozícióba emelése. Alig várom, hogy folytathassam. Utálom, hogy a hasznos tevékenységre (makettezés) fordítható időm tetemes részét a "munkahelynek" nevezett játszótéren kell töltsem... Fóka | |||||||||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 645599 | 2018. június 9. 13:54 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka, Az Eastern Express 737-es engem is sokkolt, ráadásul annyira, hogy a 737-300-asom törzse végül a Revell 737-800-as készlet alapos átszabása révén készült el. Annyiban szerencsém volt, hogy az Eastern Express készleteket sikerült félkész állapotban, akciósan beszereznem (darabját 2000 forintért), így annyira nem viselt meg, hogy csak a szárnyakat, a vezérsíkokat és a hajtóműveket használtam fel az eredeti Eastern készletből. Az így készült hibridről csatolva pár kép, illetve ezúton is köszönöm a gép orrán látható , általad nyomtatott Boeing 737-300 feliratot! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645598 | 2018. június 9. 12:07 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! A fehércső-projekt állása: készen van az első három. A B-737-300 még alakul - a kezdeti meghökkenés lassan múlóban. Ha a felesleget lefaragom, egészen szép makett kerül ki belőle. És hát berepült a képbe egy Revell A380-as is, ha már modernkedek. Az 5 úgyis kerekebb szám, mint a 4. Utóbbi még dobozban pihen. Fóka | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645571 | 2018. június 8. 16:11 | ||||||||||||||||||
Mai hír: index.hu/tech/2018/06/08/a_jovo_repulojen_nem_lenne_ablak/ ... . ... ...! ... ... ...! ...? ... ... ... ... . ...! ... . ...* * - öncenzúra Fóka | |||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 645541 | 2018. június 8. 07:41 | ||||||||||||||||||
Szia Fóka ! A sok bosszantó apróság mellett azért van egy kis öröm is a képeken: a szárnyak pozicionálása az egymáshoz ragaszthatósággal mintha visszaidézné némelyik Plasticart makettet... Az eredmény biztosan szép lesz, kitartást ! | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645537 | 2018. június 7. 21:44 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! A dráma elkezdődött, nekiláttam az EE B-737-300-asának. Megrázó történet következik, csak erős idegzetűeknek! A törzsfelek olyan szinten nem illenek össze, hogy szinte centiméterenként hol lejjebb, hol feljebb van az egyik a másikhoz képest, és az egész széthajlik, gumikkal lehetetlen összeszorítani. Ilyenkor még a pillanatragasztó sem segít. Barbár és ritkán használt megoldáshoz voltam kénytelen folyamodni: felhevített csipeszvéggel pár ponton összeolvasztottam a törzsfeleket, így a gyors hűtés után elfogadhatóan összeálltak. Ezek a pontok csiszolással és tömítéssel később eltüntethetők (1-2. kép). A pilótafülke ablakeleme sírnivalóan gyenge: legalább 1 mm-rel keskenyebb, mint a törzs (2. kép). Az ablakok átlátszóságát meg akarom őrizni, ezért a szintbe tömítés szóba se jöhet. Mivel a törzs formája arányos, azon nem keskenyíthetek, ezért majd a kis átlátszó darabot kell forrásban lévő vízbe mártogatva meglágyítani és a helyes méretre igazítani. Ez nálam általában kétesélyes: vagy sikerül, vagy nem. Az utolsó kép pedig azt szemlélteti, hogy a bumfordi szárnyfelek is olyan mértékben kajszák, hogy ennyi csipesz kell a többé-kevésbé elfogadható összeillesztés rögzítéséhez. A Skyline makett valóban ígéretesebb, de a kockát már elvetettem, és most igyekszem a kihívásnak megfelelni és csak az elengedhetetlenül szükséges mértékben bosszankodni. Fóka | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 645517 | 2018. június 7. 14:25 | ||||||||||||||||||
A 737/300-as család legjobb makettje szerintem ez:www.dacoproducts.com/KSky03b.php Aránylag korrekt ár, és jól építhető, pontos makett. | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 645516 | 2018. június 7. 13:52 | ||||||||||||||||||
Értem, de egyenlőre én nem tervezek keletről makettet beszerezni (az ICM szoros kivétel, bár én autózom), nincs túl jó hírük az orosz/ukrán/moldáv ect. gyártóknak. | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645510 | 2018. június 7. 12:16 | ||||||||||||||||||
...na, a szokásos hibajavítás (miért is kapkodok?...) - két törzsbetoldást - a törzsnek negatív állásszöge van a földön álláskor | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645509 | 2018. június 7. 12:13 | ||||||||||||||||||
Szia! Ez az idézet vélhetően a 737-200-asra vonatkozik, ha már az Airfixet hozza fel alternatívának. Ez az Airfix kit nekem is megvan, de abból csak hatalmas munkával lehetne 300-ast csinálni, beleértve a szárnyak és a vezérsíkok teljes átszabását, a hajtóművek legyártását és egy törzsbetoldást. Én 737-300-ast akartam, amit viszonylag kevés cég adott ki, és azokból is csak az EE volt elérhető. A gyár termékeivel korábban is találkoztam, az An-24 pl. nem volt annyira gáz, de ez a 300-as igen. Alternatívaként szóba jöhetett volna a Revell 737-800-as készlete, de az meg a részletes kidolgozása mellett pontatlan: a kerekek hossza miatt a törzsnek negatív állásszöge van a törzsnek földön álláskor, ami utoljára a 200-as változatra volt jellemző, ennek ellensúlyozására pedig a hajtómű-gondoláknak pozitív állásszöget adtak, amit a gondola formája miatt nehéz orvosolni. Fóka | |||||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 645505 | 2018. június 7. 11:00 | ||||||||||||||||||
Hát, nem akarok okosnak tűnni, de minimális guglizással lehet találni ezt-azt. A britmodeller.com-on nagyon diplomatikusan azt írták: "Eastern express are not the best kits and require a lot if work but is like them and they look like a 737. I would say the airfix kit is better and requires a lot less work." | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645498 | 2018. június 7. 09:24 | ||||||||||||||||||
'épülő flotta' = 'épülő modern flotta' | |||||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645497 | 2018. június 7. 09:19 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem szokásom ledorongoló kritikával illetni makettet, mert tartok az építés közben jelentkező karmikus visszahatásoktól, de most nemtom véka alá rejteni a megrázkódtatást, ami tegnap ért. Beszereztem az épülő flotta utolsó, negyedik darabját, az Eastern Express B-737-300-asát majd' 10,000 Ft-ért. És hát a dobozbontás nem töltött el az ilyenkor szokásos boldog zsigerbizsergéssel. Rettenetesen elnagyolt kidolgozású, igazi 'short run' kategóriájú készlet. Bármiféle részletezettségnek nyoma sincs, durva beszívódásoknak és vastag sorjának annál inkább. Az utastér ablaksora még jelzés szinten sincs meg, csak az ajtókon lévő kis kémlelőnyílásokat próbálták lukakkal imitálni - ez kettőn is úgy sikerült, hogy az öntőformából eltávolításkor a környezetük is kiszakadt. Az alkatrészek illeszkedése pontatlan, a hajtóműveket gyakorlatilag újra kell gyártani. Persze össze lehet rakni. Boldogult ifjúkorom hiánygazdálkodási időszakában seprűnyélből is készítettem repülőgépet*, tehát semmi sem lehetetlen. De ennek a készletnek az ár-érték aránya finoman szólva is szörnyű. * - ld. a 3. törvényt: "utasszállító repülőgépet bármiből lehet készíteni" Fóka |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Ó, valamit elrontottam. Az első 3 kép az előző hozzászólásomban mind a mai állapotot mutatja. Az eredeti szétdarabolás itt látható. Akkurátusan fotóztam, de negatív példa lett belőle...