/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Sebi 648177 2018. augusztus 24. 23:06
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Bocs, akkor így mutatom.
Sebi 648175 2018. augusztus 24. 23:03
Válasz erre
Helló!

Ne haragudj, lehet, hogy én nem vettem észre, de itt nem látom milyen díjat kapott:
www.users.atw.hu/wolfpack/documents2018/Results_WP2018.pdf
tyimosenko 648168 2018. augusztus 24. 22:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem azért annyira tragikus módon nem nézte be a zsűri. A Warspitét díjazták. Az aranyérem pedig jó helyre került. Az a Britannic egy igencsak bátor ötlet jó megvalósítása ízléses tálalással.

1-2 helyezéssel elcsúszni az elgondolt besoroláshoz képest bármelyik versenyen benne van a pakliban. A Warspite egy jó makett, mindannyian tudjuk. Örülök, hogy láthattam élőben. Biztos sokan gondoljuk így. Végülis ez a lényeg véleményem szerint.
Sebi 648167 2018. augusztus 24. 22:32
Válasz erre
Szia!

Már bocs, de szubjektív csak addig a pontig lehet, amíg az ember eldönti, hogy tetszik-e neki a makett vagy nem. Utána jönnek az objektív dolgok, amelyeket nem tart sokáig végiggondolni.
Az angoloknál a nagy felszíni egységek nem voltak több hónapos bevetésen, egyszerűen azért, mert nem voltak akkora távolságok amihez sokat kellett volna hajózni. Vagyis a hajók azért néztek ki olyan szépen, mert volt idő karbantartani őket. Ma általában 60-90 napos bevetések vannak, úgyhogy a sós, párás tengeri levegőnek "van ideje dolgozni".
Akkoriban a felépítmény zöme acélból készült, ami vastag volt és lefestve egy fokkal ellenállóbb a rozsdának, mint a mai felépítmények. Méghozzá azért, mert nagyjából a '70-es évek óta a felépítmény anyaga alumínium (na jó, meg azóta már beépítenek mindenféle kompozitanyagot is).
Úgyhogy igen, abban egyetérthetünk, ezt benézte a zsűri.
Minatoku 648166 2018. augusztus 24. 22:32
Válasz erre
DSC01853 (1)
DSC01853 (1)
DSC00651 (3)
DSC00651 (3)
IMG_0420
IMG_0420
DSC07345
DSC07345
IMG_0446
IMG_0446
IMG_0406
IMG_0406
DSC08816
DSC08816
DSC07517 (1)
DSC07517 (1)
DSC08929
DSC08929
IMG_0409 (1)
IMG_0409 (1)
DSC02880
DSC02880
DSC07093
DSC07093

Most latom, hogy valami nagyon gyatra minosegben kerultek fel a kepek, most probalok nehanyat ujra feltolteni elvezheto minosegben. Egyebkent nem csak a rozsdarol van szo, hanem a hajok altalanos kopottsagarol, a feluletek igenybe vetelerol. Szinte minden hajon latszik (meg akkor is ha eppen nem csupa rozsda) az eros igenybevetel.
Simi 648154 2018. augusztus 24. 17:22
Válasz erre
Szia!
Hát igen, van ilyen is, meg olyan is... Azért a WWII-ek és a maiak közt egyik nagy különbség, hogy a világháborús hajóknak jóval nagyobb számú volt a legénysége. Ha nem volt harcérintkezés, ezeket is le kellett kötni valamivel. Bőven volt rá kapacitás, hogy a hajót folyamatosan gondozzák. Lehet, hogy a mai festékek jobbak, de pl az UV sugárzás is jóval nagyobb, amit vízfelület még jól megdob. Aztán a mai felépítmények is olyanok (pl döntött, sima felületek), hogy azt tényleg csak kikötőben lehet normálisan lefesteni.
Roadblock 648153 2018. augusztus 24. 17:20
Válasz erre
Gezaek mentsegere szolgaljon, hogy az idei Wolfpack 1 napos volt, kb 2 orajuk volt a zsurizesre. Ennyi idobe egy pontozolapos zsurizes+kiertekeles hagyomanyos modon tuti nem fer bele.
A hajos zsuri benezte a Warspite-ot, ennyi.
Amugy meg a zsuri mindenhol szubjekiv, legyen az szemreveteles vagy pontozolapos.
Ezzel jo ha tisztaban van az ember es akkor barmilyen eredmenynek lehet orulni. ;)
Minatoku 648152 2018. augusztus 24. 16:08
Válasz erre
DSC08816.jpeg
DSC08816.jpeg
DSC08887.jpeg
DSC08887.jpeg
DSC01853 (1).jpeg
DSC01853 (1).jpeg
DSC07259.jpeg
DSC07259.jpeg
DSC00524 (1).jpeg
DSC00524 (1).jpeg
DSC02877.jpeg
DSC02877.jpeg
DSC07196.jpeg
DSC07196.jpeg
DSC07345.jpeg
DSC07345.jpeg
DSC08783 2.jpeg
DSC08783 2.jpeg
DSC08845.jpeg
DSC08845.jpeg
DSC08929.jpeg
DSC08929.jpeg
DSC08977 2.jpeg
DSC08977 2.jpeg

Itt van nehany pelda arra, hogy nez ki uzemeltetesi korulmenyek kozott az amerikai csucstechnologia (meg francia es japan egysegek). Persze izles kerdese, hogy valaki mennyire harcolja le es antikolja a sajat hajojat, szemely szerint pl. sosem festenem ennyire leharcolt allapotura a hajom, meg akkor sem, ha van ra pelda a gyakorlatban, de azert azt is latni kell, hogy komolyan amortizalodnak a hajok a nyilt vizen es uzemi korulmenyek kozott.
Simi 648150 2018. augusztus 24. 15:38
Válasz erre
Szia!
Én megkérdeztem a WolfPack fejét, Gézát, hogy mi alapján döntöttek. Válasza lényege az volt, hogy ami megtetszett a zsűrinek. Én javasoltam neki a Móváron használt pontozólapokat a zsűrizéshez, amin szerintem sok jó szempont szerepel (pl a makett bonyolultsága, megépíthetősége, korlátok, festés, fedélzet kidolgozottsásga stb stb). Nem csak annyi, hogy tetszik. De úgy látom, nem igazán hajlanak erre. Pedig Géza is zsűrizett Móváron valamelyik kategóriában.
Batka 648139 2018. augusztus 24. 10:50
Válasz erre
Sziasztok!

@Sebi:Megpróbálom még esetleg feldobni egy kis színnel, de mivel ez egy első próbálkozás szerintem most ez így marad. Majd a következő.
@Simi: Nyomdokvonal nem lesz, álló hajónk van :) A Warspite-re visszatérve: Sajnos a zsűri nem látta benne szerintem azt a mennyiségű melót sem, amit beletettél a hajóba. Azt hiszem az, hogy Pontos feljavítót használtad, az már adna egy kis ihletet, hogy miről is van szó. Én most egy japán tankkal indultam ezen a versenyen, de semmit se kaptam, ellenben az IS-3, amiről azt mondták, hogy "fénylik a matrica rajta" illetve a Panzer IV F1, meg totál félfényes volt, díjazott lett. Szóval nem értem, mi alapján döntenek.

Bocsi a kicsit off-ért.

Üdv,
Batka
Minatoku 648133 2018. augusztus 24. 09:57
Válasz erre
Nem beleszolva a zsurizesbe, es egyuttal leszogezve azt is, hogy szep es igenyes munka, es preciz epites a hajod, es nagyon jol nezett ki, de azt hozatennem az altalad felvetettekhez:
Evekig volt szerencsem havi szinten eljutni egy nagy amerikai hadikokotobe a tavolkeleten, ahol rendszeresen lathattam a nagyvasakat, repulogephordozotol kezdve rombolokon es cirkalokon at a neha latogatoba erkezo atomtengeralattjarokig es a konkluzio az volt, hogy egy tobb honapos tengeri orjarat, a tenger, a sos viz, a paras levego, es tropusokon a napfeny es az UV megteszi a hatasat es nincs az a feluletvedelem ami ennek ellenallna. Az osszes hajo, a legmodernebb es legujabb egysegek is ugy tertek vissza par honap utan, mintha tizeneve rozsdasodnanak a kikotoben. Ezert is all pl. a repulogephordozo minden bevetes utan majdnem fel evet a kikotoben es renovaljak az egeszet. Szoval WW2ben, mikor a festekek sokkal gyengebbek lehettek mint most, gondolom akkor hatvanyozottan igaz volt mindez. Ezert szerintem indokolt lehet minden hajo eseteben az antikolas, peresze ez megint csak izles kerdese, hogy ebbol mennyit akarunk megjeleniteni, ill. mennyi jelenitheto meg a mereteranyban...Meg azt is megertem, hogy mi nem vagyunk tengeri nemzet, nincs napi kapcsolatunk a tengerrel, nem latjuk es tudjuk, mit tesz a tenger a hajokkal, hogy nez ki egy (hadi)hajo valos uzemi korulmenyek kozott, igy makettezokent is nehezebb a dolgunk valosaghu effekteket megjeleniteni.
sanyi 648132 2018. augusztus 24. 09:50
Válasz erre
Szia!
Isten hozott a látványmakettezés korában! :) Két fajta makett van:
- élethű
- versenyen induló
Az első tényleg olyan, mint a igazi, a műszakisok karbantartják, nincs panelvonalkihúzó, koszoló, rozsdásító század, hanem takarítják a gépet.
A második esetében még a vitorlázórepülő is rozsdásodik, pattogzik le róla a festék és mászik elő az acél lemez, ami foszlik szét...
Amúgy nagyon tetszik a hajó és íme egy ok, hogy még víííletlenül se vigyek verseny közelbe makettet... Sajnálom, hogy így jártál. Sokszor látni olyan páncélost, hogy nem értem, mi történt vele, olyan rohadt - anyagvizsgáló műszakitechnikus vagyok, szóval láttam pár rozsdás vasdarabot, de olyat, még képen sem, amiket alkotnak sokan. El lehet hinni, hogy a harckocsi még kilövés után sem rohad évekig! Békésen elvan és kész, elvitték beolvasztani, vagy múzeumba, de nem foszlott szét...
A repülőket már nem is említem - repülős vagyok. Folyik le a ganyé a gépről, közben állig felfegyverzve, a pilóta ott ül a gépben. Logikus...
Roadblock 648131 2018. augusztus 24. 09:25
Válasz erre
Én azt hittem, simán bejön a Warspite első helyre. Meg is lepődtem, nem kicsit.
Simi 648130 2018. augusztus 24. 09:15
Válasz erre
IMG_0335
IMG_0335

Nem akar átmenni a kép. Ez az átok rendszer...
Simi 648129 2018. augusztus 24. 09:09
Válasz erre
Itt van ez a kép, ezen kb látszik mennyire koszoltam. A felépítményen csak kisebb mértékben, a hajótesten pedig kicsit erősebben, de nem túlzottan. Pék Gyurival többször megbeszéltük, hogy a Royal Navy hajói mindig tiszták, csinosak voltak, még a háborúban is. Náluk ez alap volt. Persze aki erről semmit nem tud, az hiányolja a manapság oly divatos koszolást. Arra mondják, hogy látványos; csak éppen nem igaz. Nekem pedig ez utóbbi számít: hogy az én makettem a valóság kicsinyített mása legyen.
SSZABI 648125 2018. augusztus 24. 06:07
Válasz erre
Szia!
Nem láttam élőben a hajót a sajnos, de szerintem az unalmas semmiképpen sem lehet jó jelző rá. Én kifejezetten azt preferálom amikor egy hajó rendben van tartva és tiszta. Nem mindegyik ácsorgott karbantartás nélkül a kikötőben, mint pl a német hajók az internálás után...
Ez a probléma egyébként már lassan minden kategóriára igaz, hogy a retkes, leharcolt cuccokat értékelik csak, még akkor is ha a büdös életbe nem nézhetett valami ki úgy...
Sebi 648120 2018. augusztus 23. 22:53
Válasz erre
Kedves Barátom!

A víz effekteken kívűl, az AK más termékei is kezdenek megjelenni a hajós témában. Sajnos úgy tűnik kifogtál egy olyan zsűrit, akik szeretik, ha valaki intenzíven használja is őket. Ne csüggedj! Én tudom, hogy tudsz makettezni :)
Sebi 648118 2018. augusztus 23. 22:14
Válasz erre
101_2935
101_2935
044
044
045
045

Szia Batka!

Nem rossz, de ez így egy kissé sötét. Szeretnék pár képet mutatni, hogy lehet feldobni egy kis világoskékkel és zölddel.
Simi 648102 2018. augusztus 23. 15:08
Válasz erre
Szia!
Nyomdok víz is lesz?
Kár, hogy nem találkoztunk!
Ja, Warspite... az ottaniak szerint nem szép, nem mutatós... Úgy értékelték, hogy unalmas és steril. Természetesen vannak rajta kopások, meg itt-ott rozsda is, de úgy látszik, ez az ottaniaknak nagyon kevés volt. Az persze senkit nem érdekel ott, hogy nem találni olyan fotót a hajóról, ahol hegyekben állna rajta a rozsda.
Batka 648087 2018. augusztus 22. 21:02
Válasz erre
IJN Fuso 1/700
IJN Fuso 1/700

Sziasztok!

Kipróbáltam az AK féle víz megoldást, nem is lett olyan rettentő rossz szerintem.

@Simi: Tetszett a Warspite a zalaegerszegi versenyen. Szép, mutatós hajó lett belőle!

Üdv,
Batka
Sebi 647734 2018. augusztus 8. 20:08
Válasz erre
a
a
e
e
f
f
i
i
2018-08-08 11.51.57
2018-08-08 11.51.57

Sziasztok!

Kint van vagy 35 fok, így a strand után jól esik kicsit makettezni :) Itt tartok a Kongoval. Még a reflektorokat kell feltenni a helyükre és lefesteni fehérre a híd vászontetejét. Akkor lesz teljesen kész a felépítmény elülső része.
Gabusch 647277 2018. július 25. 22:20
Válasz erre
Egyre jobban cidrizek ettől az Armo csodától. Kértem ugyan tőlük egy fotót az összeállításiról (vagy kapok, vagy nem), de van egy olyan sanda érzésem, hogy nem kéne belevágni.

Nézegettem a képeim a múzeumi makettről és azt látom, hogy a kisebb ágyúk helyén némi göbök vannak a fedélzeten, meg az ágyútornyok tetején. És az alkatrészhalomban nem igazán látok olyasmit, amit oda kellene tenni. Nem hiszem, hogy a csodálatos árbocok és ágyúcsövek ellensúlyoznák, ha amúgy a fél hajó hiányzik. :)
TAMÁS78 647232 2018. július 25. 04:22
Válasz erre
Az alsó sor néha nincs a helyén, de azért kétsoros. (Vmiért nem tudok képeket csatolni, elküldöm ímélben.)
Gabusch 647231 2018. július 25. 00:37
Válasz erre
Amúgy ez ránézésre meg szimpla.
Gabusch 647230 2018. július 25. 00:36
Válasz erre
Köszi. Még nem rendeltem meg és van olyan is. Tekintve, hogy nem vagyok annyira jó, voltaképpen mindegy, milyen (kétfélét nem veszek). Csak ne legyen már annyira kopasz, mert az botrányosan néz ki még szerintem is.
SSZABI 647229 2018. július 24. 22:46
Válasz erre
Cannons_of_SMS_Prinz_Eugen
Cannons_of_SMS_Prinz_Eugen
1359072
1359072
1349674
1349674

'Allo, 'allo!

A korlátot a főfedélzeten szépen le lehetett hajtani, ha a szükség úgy hozta. A lőgyakorlatos képeken szépen látszódik is ez a láncos korlát (legalábbis szerintem az). Én tutira olyan maratást vennék ami már eleve belógásos, mert a parancsnoki hidat leszámítva sehol nem volt rajtuk merev korlát.
Gabusch 647226 2018. július 24. 21:39
Válasz erre
Köszi.

Akkor szerintem én első körben rendelek egy duplasoros Partot, mert az olcsóbb, aztán ha nagyon szar, majd valami mást.

Úgy néztem egy darab maradékon, hogy mintha ki lehetne lágyítani öngyújtóval, de azért 1:700-as korlát esetében ez nem biztos, hogy működőképes, meg lehet, hogy amit próbáltam az is érzékcsalódás volt.
Sebi 647225 2018. július 24. 20:59
Válasz erre
Szívesen. Mondjuk én nem nagyon nézegettem fotókat, úgyhogy elhiszem ha azt mondjátok, hogy a főfedélzeten is kétsoros korlát volt. Az Aberből azt is ki lehet hozni:

www.aber.net.pl/upload/pdf/9178fa9071859e2dbb28fd05b0cac478.pdf

Így elsőre a Part anyaga is elég "keménynek" tűnik a kép alapján. De azt még nem láttam élőben, úgyhogy nem tudom mennyire lehet dolgozni vele.
TAMÁS78 647188 2018. július 23. 22:23
Válasz erre
Fotókon és komolyabb grafikákon is főleg kétsorost lehet látni.
Gabusch 647186 2018. július 23. 21:57
Válasz erre
Köszi Sebi!

Van nekik Part is.

www.jadarhobby.pl/1700-scale-c-18_1361_1449.html
Ha az esetleg jobb lenne, akkor melyiket? Pl ez jó? A Heeresgeschitlichesben van egy baromi nagy VU makett, félbevágva, full belsőtérrel, azon mindenhol kétsoros korlát van.

www.jadarhobby.pl/part-x006-railing-lines-1700-p-976.html
Sebi 647184 2018. július 23. 20:50
Válasz erre
Én ezt javaslom:

www.jadarhobby.pl/aber-170010-universal-railings-choice-1700-p-16617.html

Bár őszintén szólva az Abertől nem vagyok eldőlve. Nekem nagyon merev az anyaga és ezért csak olyan helyeken használom, ami nincs túl feltűnő helyen a maketten.
Gabusch 647177 2018. július 23. 18:14
Válasz erre
Szűkszavú válaszuk alapján nincs benne csónakdaru. Konkrétabban azt írja, hogy egyáltalán nincs benne daru, de ezt én nehezen hiszem a nagyok tekintetében. Bár ott meg legrosszabb esetben ott az a Radeczky maratás és akkor vannak daruk is.

Viszont annyit közöltek a kérdésemre, hogy melyik korlátot ajánlanák hozzá, hogy van Aber és Part dögivel, leszek szíves választani magamnak. Tehát a tegnapi kérdésem még mindig áll.
Gabusch 647156 2018. július 22. 22:51
Válasz erre
Még egy kérdés. Az Aber korlátok közül melyiket kéne megvennem, hogy egybe tudjam rendelni (sajnos, a Trumpi maratás 5 eFt körül van postával, ahogy néztem)? Itt kezdődik legalul, meg még a következőn folytatódik.

Köszi.

www.jadarhobby.pl/1700-scale-c-18_1361_1449.html
Gabusch 647150 2018. július 22. 20:27
Válasz erre
Írtam levelet a Jadarnak, ha érdemben válaszolnak, majd továbbítom.

Közben azt hiszem, sikerül megoldani a problémát, ha esetleg nem lenne benne. Eszembe jutott, hogy van itthon összerakva vagy harminc éve egy 1:700-as Hasegawa romboló, vagy ilyesmi, azon van csónakdaru. Szívfájdalom nélkül levágom róla az egyik csónakot darustul, meg őt is a daruról és leöntöm műgyantából őket. Aztán meg visszaragasztom. Nem akkora szám, hogy nagyon gondot jelentene, ha kicsit lejjebb lesz az egyik oldalon a csónak.

Úgyhogy valószínűleg megrendelem az Armot, mielőtt még többet gyengül a forint a "régiós valutákhoz" képest. :(
Gabusch 647128 2018. július 21. 13:46
Válasz erre
Novigrád, múzeum
Novigrád, múzeum

Megköszönöm a pofátlankodást. :)

Minden észrevétel jól jöhet. Mondjuk úgy, hogy én egyre kocább makettező vagyok, mert egyfelől engem sem köt le azon a szinten, mint régebben - ergo nem is fejlődöm -, valamint egyben van a gépező és a makettező helyem, tehát vagy-vagy működik és rettenetesen frusztrál, hogy mindent el kell pakolni emiatt örökké. Ecsettel még rendben van, de a festőkabin, kompresszor, pisztoly, a frissen festett cucc már lényegesen problematikusabb, pláne, hogy a lakás is kicsi és a nejem nem bírja a kupit. Meg most már én sem annyira.

Nem akarom - és szakértelem hiányában nem is tudom - "csúcsra járatni" tehát az építést. A csatolt minőségnél (novigradi magánmúzeum 2009.) azért remélhetőleg tudnék valamivel jobbat. Amúgy gyanítom, hogy WSW hajók.

Ha valakinek van Poseidon maratása, beszkennelve elvileg megoldható, hogy működőképes másolat készüljön belőle. Nem a korlátokból, de a többiből mindenképpen. Át lehet rajzolni, illetve meg lehet csináltatni vektorosra online is és úgy javítani rajta. Munkás, de adott esetben meg is érheti, pláne, hogy ezzel a megoldással hozzá lehet a méreteket igazítani az öntvények valós méretéhez, míg, ha az ember szerez valahonnan egy eredeti Poseidont, az vagy jó lesz, vagy nem. Ekkora méretnél sajnos tizedek is számíthatnak és nem szegecsszámlálásilag, hanem felrakásilag.
Elméletileg a NYÁK lapokat gyártó cégek meg tudják csinálni, illetve jó tíz éve Viessmannék is gyártottak nagyon profi lapokat saját rajzból. Nem tudom, hogy a lehetőség megvan-e még, úgy nézem, nagyon szépen fejlfejlődtek.

Megnéztem, az Armo Jadar gyártmány, azok meg szépen forgalmaznak mindenfélét, tehát alkalmasint egyben is be lehetne szerezni talán a maratásokkal tőlük.
A kínaiakkal a másik bajom, hogy már elveszett egy 650 Ft-os cuccom (nem érdekel, rendelek másikat), szerintem egy 2500 Ft-os is (ez már inkább) és az extrém baromi lassú posta miatt az ember kifut az időből a PayPalnél is. Ennyi pénz esetében ezért nagyon meggondolnám. Jó, hogy be lehet panaszolni, de az megint macerás. Plusz nem tudom, hogy az ingyen posta esetében van-e jogom hepciáskodni, ha be tudják bizonyítani, hogy feladták.
SSZABI 647126 2018. július 21. 12:33
Válasz erre
Halihód!

Csak néhány érszrevétel erejéig pofátlankodok bele a diskurzusba.

A WSW bravúrosan mindent egybeöntött, sajnos nem jól... Nehéz javítani a felépítmény pontatlanságait, ebből a szempontból a lengyelek megoldása nekem jobban tetszik. Maratás szintúgy nincs hozzá.
A fedélzeten pl. a lejárók kis ajtajait nyitva akartam elkészíteni, ehhez frankó megoldást jelentett volna a NorthStarModels 1/700 szovjet navy skylight szettje, amit én meg is rendeltem márciusban, 4 ezresembe fájt postával együtt és valahol elveszett...

A daruk problémájára egyetlen nem olyan drága, de szerintem jó megoldás a Zrínyihez adott Eduard maratás:

www.nntmodell.com/Schiffe/Radetzky.html

Minden máshoz vagy kellene a Poseidon maratás, mert egyébként a csónaktartó álványoktól a parancsnoki hídig minden látványosabb darab benne van, vagy házibarkács, ami vagy sokadikra jó lesz vagy nem.

Én lassan feladom a hajóépítést is, mert nem köt le a makettezés az utóbbi időben, de ha most állnék neki, én az Armo-t venném meg, az Eduard mini maratással, meg a többi apróságossággal, amiket beszereztem végülis (ajtók, lépcsők, létrák, ablakkeretek), de szerintem sose készül el...
Gabusch 647120 2018. július 21. 11:00
Válasz erre
Szia!

Nem, az Armo és a maratás beleférne a költségvetésbe, mert ott legalább valószínűsíthető az elfogadható minőség, a kínainál az is kérdéses. A gondom az, hogy nem látom az összes alkatrészét abban a dzsumbujban és 1:700-ban legyártani csónakdarut magamnak esélytelennek látom. Kiindulva abból, hogy a csónaktartó traverzeket sem csinálta meg, szerintem ő is, azaz mondjuk úgy gondolja, hogy azokat hajlítsam meg drótból. Végül is, megoldás. Meg, ha nagyon akarom, le tudom rajzolni, aztán meg lehet próbálni valahogy kimaratni őket. Félprofi, levilágított NYÁK-ot tudunk csinálni, elvileg lenne rézlemezem régi maratások széléből, így meg lehetne próbálni itthon is. Korlátot nem, az nagyon vékony.

Viszont ebben a felállásban érdekes kérdés a részletezettsége, mert ha igaz, hogy egy viszonylag egyszerű alkatrészt sem tudott kifaragni, akkor amennyiben a többit nem lopta mondjuk a WSW kit alkatrészeinek átvariálásával, akkor ott is lehetnek érdekes hiányosságok, esetleg egyéb gondok (félrefúrt ablaksor, stb.).

Megpróbálom megkeresni valahogy direktben a gyártót és kérni a cuccról egy olyan fotót, amin látszik az összes alkatrész, esetleg egy összeállításit.

Nem vagyok olyan szinten sajnos, hogy egy ekkora hajót professzionálisan megcsináljak, ebből adódóan minél részletesebb alapban, annál jobb.
Sebi 647109 2018. július 21. 00:26
Válasz erre
Sajnos nem dönthetek helyetted, de vedd figyelembe, hogy CNDragon és az Armo kb. egy árban vannak. Ha megnézed a linket, amit először felraktál, akkor ott az ár forintban is. Ha pedig az Armo 229 zlotys árát átszámolod, akkor nagyjából ugyanannyi fog kijönni. Ha a WSW-t nem szeretnéd, mert az drágább közel 8-9000 forinttal, akkor kérdés, hogy bevállalod-e a CNDragonnál az esetleges vámot?
Ha nem, akkor marad az Armo, mint arany középút. Mivel ahhoz alapból adnak árbócokat és lövegcsöveket, egy ehhez hasonló készlet nem hiszem hogy túl sok lenne a költségvetésnek:
www.super-hobby.com/products/Handrails-and-Ladders-for-1-700-model-ship.html
Gabusch 647087 2018. július 19. 22:37
Válasz erre
OFF:

(Rohadjál meg, hülye motor, bejelentkeztem - már megint, miután elszállt az egész litánia - ott. Csináljon már vele valaki valamit kérem! Egyszer felejtem el a K. kopipasztát, aztán megy is a francba az egész.)

ON:

Köszi Sebi!

Akkor újra.

Sokáig vártam rá, hogy a Kombrig kiadja 1/700-ban is, mert sajnos, nekem nincs az 1:350-re kb. 130 eFt-om De már nem is "coming soon", ahogy néztem, ezért nézem az alternatívákat.

Poseidon kit.
Nem akartam volna venni, mert látszólag nincsenek csónakjai, meg botrányos az öntése. Van viszont maratása - ami mint olvastam, a gyanta zsugorodása miatt nem feltétlenül stimmel méretben az öntvényhez. Ehhez képest drága, pláne, ha meg is vámolják.

WSW.
Drága, de legalább EU, tehát nincs vám. Mint írják, nagyon szép öntvény, tehát valószínűleg nem lenne gondom az építéssel. Viszont ebben az esetben kell vennem hozzá korlátokat, ami extra kiadás az amúgy sem csekély árához.

Arno.
Nem tudok róla semmit. Azt látom, hogy egyes részek - pl. a csónaktartó traverzek -, nem egészen olyanok, mint lenniük kéne, ergo le kéne gyártanom. Ha ezt sem tudta korrekten megoldani, akkor esetleg egyéb aljasságokra is képes (pl. egy darab csónakdarut sem látok). Mellette szól az esztergált cucc és az EU.

CNdragon.
Valószínűleg a WSW kit 1:1 koppintása. A minősége kérdéses, de a készletek közül elvileg ez a legolcsóbb. Volt az eladóra panasz, hogy lehetnek hiányosak a készletek.
Vámolása kérdéses.

Nem tudom, milyen korlátot kellene vennem hozzá, ezért a "teljes" árat sem.

Tehát elég nehéz döntés. Nem vagyok "versenyképes", így az esztergált csövek legfeljebb annyiban jelentenek pluszt, hogy biztosan nem vetemedtek el.

Ha valakinek lenne egy WSW vagy CNdragon kitje, amiből szükség esetén lehet esetleg a hiányzó alkatrészeket (akár Oyumaruval, tehát olyan 80-90%-osan) pótolni, akkor azt hiszem, az Arno lenne a választás, mint arany középút. De így nem tudom.
Sebi 647084 2018. július 19. 21:11
Válasz erre
Szia!

Amennyire tudom a Poseidon egy megszűnt cég, úgyhogy ők már valószínűleg nem fognak javítani a minőségen. A WSW pedig nem ad semmi pluszt a maketthez. Így én lehet, hogy az Armo mellett maradnék. Mert ahogy néztem, nemcsak lövegcsöveket adnak, hanem árbócokat is (ha hinni lehet a képeknek):

www.jadarhobby.pl/armo-70015-1700-sms-viribus-unitis-p-51384.html

Egy barátom három hete vett egy Armo Novarát és volt szerencsém belenézni a dobozba. Nem tűnt olyan rossznak. A Poseidon maratás lapját elnézve pedig semmi olyan nincs rajta, amit sztirolból vagy nyomdai lap lemezéből meg ne lehetne csinálni. 2-3 soros maratott korlátot pedig lehet venni külön.
Gabusch 647059 2018. július 18. 22:43
Válasz erre
Szia!

Köszi.

Én abszolút nem ismerem a céget, de szerintem ez nem a Poseidon modellje.
Az alkatrészbontása alapján én az alábbira tippelnék:

wsw-modellbau.de/epages/ncs244425151111.sf/en_GB/

A jó kérdés az, hogy a lenyúlás milyen minőségben történik. Azaz megéri-e az eredetit megvenni másfélszeres áron (plusz posta), vagy esetleg jó a kínai lenyúlás is. Pláne, hogy a Jadaron láttam valami lengyel "Armo" csodát is, kb. a Poseidon árában, annak legalább fém lövegcsövei vannak. Bár a lengyel gyantával baromi rossz tapasztalatom van.

A Poseidonnak meg maratása is van, viszont ott az öntés minősége kriminális.

Hajlanék rá, hogy kipróbáljam a Cndragont, pláne, ha létezne hozzá maratás. Mondjuk a WSW-hez célszerűen, mert akkor valószínűleg hozná az eredeti árat és mégsem lenne olyan kopasz. Kár, hogy nem látok olyat.

Mondjuk az alternatíva, hogy az ember letölti a Kombrig oldaláról a nagy rajzait és a szükségesnek ítélt részeket valahogy átméretezi és lenyúlja. Avagy egyszerűen jó minőségben beszkenneli a Poseidon lapját (ha valakinek van olyanja).
Több szempontból problematikus. Egyrészt a pontos méretek miatt, másrészt vélhetően jogvédett, végül ki fogja megcsinálni és mennyiért?

Tekintve, hogy anyagi lehetőségeim legnagyobb sajnálatomra végesek, hegyekben állnak itthon a valószínűleg soha el nem készülő makettek, nem szeretnék belefutni valami botrányos vacakba sok pénzért, de azért egy Viribus Unitis kéne itthonra.
Sebi 647057 2018. július 18. 21:40
Válasz erre
Szia!

Én úgy tudom, hogy ez a Cndragon utángyártott dolgokat árul, úgyhogy lehet, hogy eredetileg ez a makett volt:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Küzdelmes darabnak néz ki, de a srác végül összerakta:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Gabusch 647029 2018. július 18. 02:34
Válasz erre
Sebi 646907 2018. július 13. 18:13
Válasz erre
101_3486
101_3486
101_3492
101_3492
101_3501
101_3501
101_3515
101_3515
101_3520
101_3520
101_3526
101_3526

Sziasztok!

A héten építkeztem egy kicsit és elkészítettem a Kongo első árbócát. A kötélzethez kipróbáltam a Modelkasten drótját és eddig nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Bár lehet, hogy az ultrafine egy kissé vékony, de szépen be lehet állítani és még festeni sem kell. Ha sikerül, akkor a hétvégén felteszem a kötélzet másik felét is.
Gabusch 646764 2018. július 9. 02:23
Válasz erre
Ma azt olvastam valami indexes érdekességben, hogy a WD-40 oldja a pillanatragacsot. TFH tényleg, de mi szedi le a makettről (meg a leeső miniatűr alkatrészekről) azt az olajos trutyit? :)
Sebi 646760 2018. július 8. 23:49
Válasz erre
Szia!

Akkor azt javaslom, hogy szerezz be egy debonder nevű anyagot, valami ehhez hasonlót:

www.mn-modelar.cz/cz-detail-902040926-debonder-dousek-ps-f.html

Ezzel valószínűleg le tudod szedni őket. Ha mégis túl erős lenne a ragasztás, akkor marad az a verzió, hogy lefested a fedélzetet a megfelelő színre és ecsettel megfested ezeket a szerelvényeket. Fennáll a lehetősége, hogy eltűnnek a részletek. De majd a következő projektednél figyelj rá, hogy külön fesd le őket. Legalábbis én úgy szoktam építeni, hogy a törzs és a fedélzet összeállítása után lemaszkolom a törzset, a felépítményt és lefestem a fedélzetet. Aztán maszk a fedélzetre és jöhet a festés fordítva. Amikor ez is megvan, mehetnek fel a külön festett apróságok.
Syb 646731 2018. július 8. 12:30
Válasz erre
Sziasztok!

Megérkezett a GS Hypo ragasztó, szóval a Roma érkezése előtt leteszteltem némi maradék alkatrésszel+korláttal. Nagy előnye, hogy tűs feje van, ezért sokkal precízebben felvihető mint a pillanatragasztó, és nyomot sem hagy, ha mégis az eltávolítható. Hátránya, hogy nem tűnik olyan szilárdnak a létrehozott kötés (legalábbis korlátoknál), de ha nem piszkálja az ember nem hiszem, hogy gond lesz vele.
Sl@sh1990 646723 2018. július 7. 23:56
Válasz erre
Szia ez egy nagyon jó kérdés ezen még nem gondolkoztam. Már levannak ragasztva.
Sebi 646651 2018. július 5. 23:05
Válasz erre
Szia!

Nem néz ki rosszul. De nem lesz nehéz a fedélzetet festeni azzal a sok maratott csörlővel és szellőzővel együtt? Vagy azok még nincsenek beragasztva? A hullámtörőt is le tudod még venni?
Sl@sh1990 646649 2018. július 5. 22:00
Válasz erre
IMG_20180504_165528
IMG_20180504_165528
IMG_20180504_165553
IMG_20180504_165553
IMG_20180705_200944
IMG_20180705_200944
IMG_20180705_200953
IMG_20180705_200953
IMG_20180705_201023
IMG_20180705_201023
IMG_20180705_201036
IMG_20180705_201036

Sziasztok szeretneém bemutatni az épülő hajom az RN Roma
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.