/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Freddy 632713 2017. szeptember 21. 10:24
Válasz erre
Nem lehet, hogy ez csak egy múzeumi gép, amin cserélődött/szétrohadt az a doboz?
Sennás 632707 2017. szeptember 21. 07:36
Válasz erre
Köszi.De vajon miért kellet pont azt az egy dobozt(abban van légszűrő?) úgy hagyni?
Willi 632696 2017. szeptember 20. 20:14
Válasz erre
dioevil 632695 2017. szeptember 20. 19:49
Válasz erre
Sennás 632692 2017. szeptember 20. 18:17
Válasz erre
Még egy kérdés.Esetleg a kipufogón az a hővédős ezüst "huzatot" mivel lehet imitálni,hogy olyan kinézete legyen? Köszi
Sennás 632691 2017. szeptember 20. 18:15
Válasz erre
Hali! Hmm:) És mivel? Barna alapozó?
Willi 632690 2017. szeptember 20. 17:49
Válasz erre
Sennás 632689 2017. szeptember 20. 17:45
Válasz erre
SS-1C_Scud-B_12
SS-1C_Scud-B_12

Helló Urak! "Scud B" ez doboz rozsdás vagy festve van?Köszönet!
gaunt1 631402 2017. augusztus 19. 17:09
Válasz erre
Nem teljesen egy dologról beszélünk. A V54-től a V-84-ig (T-72B) ezekkel a motorokkal semmilyen baj nem volt. Tökéletesen megbízhatóak, strapabíróak, és valóban kiváló (bár mára elavult) motorokról van szó. Egyszerűen arról van szó, hogy a V92-nél átléptek egy határt, ezért csökkent le a megbízhatóság és élettartam látványosan. Az a terhelés már sok annak a motornak. Simán feltuningolhatod pl. az MTU MB873-ast (Leopard-2) is 2500+ lóerőre, de ugyan az lenne a baja, mint a V92-nek.
Még egy példa erre a Rolls Royce Merlin. Ennek a motornak a "lebutított" változatát szerelték a Centurion harckocsikba, ez lett a RR Meteor. Míg a harckocsiban a motor szinte elnyűhetetlennek bizonyult, addig a repülőgépben 2-300 óránként cserélni kellett.
páncélos 631379 2017. augusztus 19. 12:21
Válasz erre
Nem akarom cáfolni a motorok minőségi hibáit, de annyit elmondanék az orosz (SZU) harckocsi motorok védelmében, hogy az alap V-2, és abból kifejlesztett motorok, a T-34-től a T-72-ig nagyon is megbízható, és némelyik még a mai napig kiválóan alkalmazható. A "Trasutin" V-45 motor, amiből a T-72 V-46, majd V-46-6 motorja lett egy kimondottan jó konstrukció,de! Lényeges, a sorozatgyártásnál valóban nem volt mindig egységes a minőségi munka, a megfelelő nyersanyag, de ettől még egy megbízható motor lehetne, de az üzemeltetése nem mindig (általában soha) volt az előírás szerinti.
Röviden annyit, hogy egy harckocsit nem úgy használunk, mint egy autót, vagy teherautót.
Elsősorban külön kell olajnyomást létesíteni, majd leállításnál visszahűteni a motort, és leszívatni az olajat, Na, ezek hiánya, és a nem megfelelő kenőanyag következtében haza lehet vágni a motort.
gaunt1 631356 2017. augusztus 18. 13:37
Válasz erre
Gázturbina... Sokat zabál, de nagyon erős és élettartama többszöröse a dízelnek.
Sennás 631355 2017. augusztus 18. 13:17
Válasz erre
Annyi de annyi mindent lehet másolni(koppintani) vagy pénzért megvenni, miért nem választottak(vásároltak) egy megbízható motort? Pedig már teherkocsikban van külföldi motor. Tankba is vehetnének.
gaunt1 631354 2017. augusztus 18. 13:12
Válasz erre
Ez az. 80 éves motor. A T-90 motorjának az őse a BT-7-ben kezdte pályafutását. 450 lóerő körül. Nem lehet a végtelenségig fokozni a teljesítményt, 1000 lóerő már az élettartam és a megbízhatóság rovására ment. Hivatalosan 350 óra a V92 garanciája, de ezt csak nagyon ritkán érik el, a motorok többségét jóval előtte selejtezni kell. Csak úgy összehasonlításként, a T-64-esek kifejezetten megbízhatatlannak tartott 5TDF motorja a 70-es évek legelején már többet bírt mint a V92, még két év múlva már több mint 2x annyi volt az élettartama.
Idén a Tank Biatlon-on az indiai csapat egyetlen futam alatt két V92-es motort főzött meg. Pár napra rá egy orosz hadgyakorlat alatt egy T-90-es gyulladt ki, motortűz. Sajnos az orosz motorfejlesztés el van maradva a nyugathoz képest, de már a kínaiak is előttük járnak. A T-14/15 X-motorján is nagyon látszik ez. 1500 lóerőt csak egy ilyen rendkívül bonyolult motorral tudtak elérni. És ez az 1500 lóerő is csak vészhelyzet esetén elérhető, normál működés során le van korlátozva 1200-ra, hogy a motor tovább bírja. Semmi ilyen korlátozás nem létezik sem a Leopard, sem a Leclerc vagy a K2 motorjainál.
Sennás 631353 2017. augusztus 18. 11:44
Válasz erre
Armata_Engine
Armata_Engine

Ez érdekes , sőt hihetetlen. Aki(k) 70 éve épít ilyen "V" elrendezésű, turbós változatlan méretű motort nem tud(na) tartósat építeni. Hamarabb gondolnám hogy széthullik a lánc vagy szétesik futómű(milyeneket ugratnak néha) mint hogy megfő a motor.Konkrétan mit takar a "Gyorsan fogyó dolog?" besül,megragad,turbó megy szét? Sokkal nagyobb teljesítményű motorokat (Diesel) gyártanak mások és azok nem pukkanak le? Erről a T-14/15ben használt X motorról mit tudni 1200-1500Le létezik? Ez vajon hogy bírja a strapát?
gaunt1 631294 2017. augusztus 17. 09:36
Válasz erre
Csak ne feledjenek el venni hozzájuk pár száz tartalék motort is. Gyorsan fogyó dologról van szó a T-90 esetén. :D
Én inkább kínai VT-4-eseket vettem volna, minden szempontból jobb, korszerűbb gép.
Sennás 631261 2017. augusztus 16. 17:09
Válasz erre
Uralvagonzavod_from_Russia_will_supply_64_T-90S_main_battle_tanks_to_Vietnam_640_001
Uralvagonzavod_from_Russia_will_supply_64_T-90S_main_battle_tanks_to_Vietnam_640_001

Helló. Még friss ,aktuális! Vietnám Jul27-vel írt alá szerződést 64DB T-90S/SK tank vásárlásra 250millió Dollár értékben.(kb 3,9millió/tank--az jó ár?)

www.armyrecognition.com/july_2017_global_defense_security_news_industry/vietnam_to_purchase_t-90s_main_battle_tank_russia_uralvagonzavod_10807172.html

Hogy a színűk milyen lesz? Tuti nem a kiállítási homok szín.
Krisz76 630510 2017. július 28. 22:06
Válasz erre
Köszi, akkor megpróbálok rákeresni. Azt lehet tudni, hogy mi célt szolgált, műhelykocsi vagy valami más?
Farkas469 630408 2017. július 26. 09:54
Válasz erre
Helló!
Van rá esély, hogy igen mert pár éve tettem fel egy fotót, hogy egy ilyen bódé a kalocsai raktárbázison a fűbe heve.
Lehet a Kraz, Maz..topikba.
Üdv.
Krisz76 630295 2017. július 24. 08:30
Válasz erre
LAK-2
LAK-2

Üdv Kollégák!
A képen látható felépítmény volt rendszeresítve a Magyar Néphadseregben/Honvédségen?
páncélos 629744 2017. július 7. 21:52
Válasz erre
Zapad (Nyugat) 81 hadgyakorlat:
www.youtube.com/watch
Az Akácia málházás a legjobb...
páncélos 629742 2017. július 7. 21:45
Válasz erre
uazos 629396 2017. június 27. 13:20
Válasz erre
Ha jól selytem/ illetve látom Budafok-on készült. Javíts ki ha nem így van Maz!
Sennás 629268 2017. június 24. 12:07
Válasz erre
Ez igen Maz! Hol készült ez az armageddon? Van még ilyen jó publikus képed?
Üdv SENNÁS
Maz 629255 2017. június 24. 10:00
Válasz erre
Pár korai darabon volt még ez a fajta, de még csak nem is pl a legkorábbi kettőn, hanem összevissza. Amúgy bármelyik makettnek óriási hibája még a hátsó tengelyek közti himba. Az, hogy a nyeregszerkezetnek terhelés nélkül hátra kellene buknia, nem vízszintesen állnia.
Maz 629254 2017. június 24. 09:56
Válasz erre
Régi szűrő
Régi szűrő

Látom megy az agyalás, MAZ-ra milyen légszűrő a jó. Elárulom: mindkettő.
gaunt1 629173 2017. június 21. 10:12
Válasz erre
Kamovos 629088 2017. június 17. 19:34
Válasz erre
begyuzs 629082 2017. június 17. 15:54
Válasz erre
Ez a kemény,nem a kád széle !

http://scalemodels.ru/modules/myarticles/img_11031_1493410708_DSCF6648.jpg.html

http://scalemodels.ru/articles/11031-samodel-1-35-m62-na-shassi-mzkt-7919.html
Sennás 628944 2017. június 12. 22:41
Válasz erre
MAZ-maintenance_zps12b5d323
MAZ-maintenance_zps12b5d323

A Gaz66 volt "mérsékelt égövi" meg "trópusi" fűlkéje más volt abban is a szűrő.Ez a gép még korai verzió. És van rajta új kocka szűrő.De sok utolsó változaton meg a 2 kör szűrő van.Lehet itt is volt különféle vàltozat? Mi alapján kaphattak más más szűrőt?
Sennás 628943 2017. június 12. 22:31
Válasz erre
MAZ-maintenance_zps12b5d323
MAZ-maintenance_zps12b5d323

A Gaz66 volt "mérsékelt égövi" meg "trópusi" fűlkéje más volt abban is a szűrő.Ez a gép még korai verzió. És van rajta új kocka szűrő.De sok utolsó változaton meg a 2 kör szűrő van.Lehet itt is volt különféle vàltozat? Mi alapján kaphattak más más szűrőt?
gaunt1 628939 2017. június 12. 20:32
Válasz erre
Nem teljesen. A T-34 eredeti légszűrői szó szerint semmit nem értek, hatékonyságuk a 0% közelében volt. Ezeket váltotta először a "Ciklon" szűrő, most nem tudom pontosan mikor, kb. 1943 körül. Ez sem ért sokat. Hamaraosan ezt is lecserélték a "Multiciklon" típusra, ez már használható volt, de éppen hogy csak, hatásfoka rendkívül gyenge volt, a motor ezzel is hamar tönkrement. De a háborúban, ahol ezerszámra hullottak a T-34-esek, végülis megfelelő volt. 1945 után a békeévekre viszont valamit ki kellett találni. Ezért 1955-től építették be a VTI-3-as szűrőket, (Miniart készletben ez van) ezek már rendkívül jól működtek. A T-34-nél az összes fajta szűrő dupla, hengeres típus volt. A "kocka" VTI-4-est a T-54 motorjánál vezették be, 1955-től, ez került a modernizált T-44-esekbe is.
gaunt1 628938 2017. június 12. 20:17
Válasz erre
Hát akkor a fene sem tudja... Lehet, hogy a Miniart készlete mégis használható lenne?
Sennás 628937 2017. június 12. 20:05
Válasz erre
Magyarul a korai "rossz" dupla légszűrőt cserélték a szimpla kocka típusra?
Sennás 628935 2017. június 12. 19:51
Válasz erre
De akkor jó a kép/rajz? 2 van belőle? Hengersoronként 1-1.
Sennás 628934 2017. június 12. 19:45
Válasz erre
016
016

Levegőszűrő és vészleállító MAZ-537 motor
gaunt1 628932 2017. június 12. 19:40
Válasz erre
Légszűrők, de más típusúak mint a T-34-ben. A Miniart készlete a VTI-3-as szűrőt adja(ez nem világháborús, 1955-ben vezették be), végülis nagyjából hasonló, de túl sok az eltérés, pl. a cikloncsövek alul egy nagy blokkban vannak, a D-12-nél meg szerintem benne a hengeres részben.

neva-diesel.com/ustanovka_vozduhoochistitelya_d-12
Sennás 628931 2017. június 12. 19:30
Válasz erre
Szia Laci.Jó az a kép:) A Tankogrados könyvben van. Csak mivel úgy nyílik mint egy "lepkeszárny" azért montírozták ki a közepét.Így jobban egymás mellé fér.628921 látni pontosan.Utolsó képen egy félkész állapot azon látni így.
lacipapa 628930 2017. június 12. 19:21
Válasz erre
Szervusz!szerintem az első kép a jó!Azon nem két légszűrő van,hanem előlről-hátúlról is le van fényképezve.Egymás mellé van montírozva.
Az utólsó kép pedig tévedés!
Sennás 628928 2017. június 12. 18:52
Válasz erre
MAZ-537
MAZ-537
6idu
6idu

Szeva! OK de akkor azok mik? Mert a T-34(KIT)ben ilyen van 2 akkor azokat mire kell használni?
gaunt1 628925 2017. június 12. 18:10
Válasz erre
De van olyan amin a motor tetején van egy (másik légszürő?)

Az nem másik, hanem az egyetlen légszűrő. Ez már egy V-54 motor, nem a V2. A T-34 eredeti légszűrői nem értek semmit, a port alig szűrték ki a levegőből, ez jócskán hozzájárult a típus megbízhatatlanságához. A V-54 motornál már egy sokkal komolyabb ciklonszűrő van (VTI-4), aminek szinte tökéletes a szűrési hatásfoka, ezért elég belőle ez az egy is. Szerintem a V-54 motor jobban hasonlít a D12A-525-höz, én inkább ezt használnám.
Krisz76 628923 2017. június 12. 17:47
Válasz erre
Akkor azt hiszem ezt a készletet beszerzem.
Sennás 628921 2017. június 12. 15:20
Válasz erre
2005-04-MAZ-537
2005-04-MAZ-537
8da2483b15bd5263030afc8288362c63_zps9fc0b495
8da2483b15bd5263030afc8288362c63_zps9fc0b495
END0353
END0353
Papír motor
Papír motor
1_160302094740_18
1_160302094740_18

Jónak jó:) És szerencsére benne van 2 hűtő(ott csak talán belülre a 2×2 ventilátor kell),2 légszűrő,kipufogót átalakítani,meg a sebváltót (kidobni?.?)De van olyan amin a motor tetején van egy (másik légszürő?) az meg a T-44M készletben van

www.armorama.com/modules.php
Krisz76 628905 2017. június 12. 08:14
Válasz erre
T-34 motor
T-34 motor

Ez a készlet jó lehet hozzá?
Sennás 628883 2017. június 11. 14:21
Válasz erre
Sennás 628882 2017. június 11. 14:09
Válasz erre
Szia. Szerintem a most kapható V2 motort tartalmazó készletekből ki lehet venni a motort. Felülről alig alig látszik majd valami. Talán a legolcsóbb a Maquette cég T34-e .De a Meng T-90 is jó lehet. Inkább a kiegészitők két oldalra ami látszik és gyártani kellene.

toripro7.blog.fc2.com/blog-entry-211.html
Krisz76 628880 2017. június 11. 13:05
Válasz erre
Üdv!

Nekem is meg van a Last verzió, egyenlőre még dobozban. A motort pótolni kellene, milyen készletet ajánlotok hozzá?
begyuzs 628858 2017. június 10. 21:44
Válasz erre
Köszi,de hálistennek az enyémen ilyen nincs :D
A motor után csak az üzemanyag tartályok vannak :)

http://www.militarymodelling.com/sites/1/images/member_albums/132432/668427.jpg
Sennás 628857 2017. június 10. 21:35
Válasz erre
begyuzs 628854 2017. június 10. 20:45
Válasz erre
Igen,szerintem ez az a papír makett,amelyiket belinkelték talán pont az armorama fórumán. Sosem állnék neki egy ilyennek,eszméletlen... :O
Sennás 628851 2017. június 10. 18:59
Válasz erre
Maz-537G_2
Maz-537G_2

Ennyi kép van egyenlőre a "csörlőházról". Valami êpített, lehet papír? Ott picit belátni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.