/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
juge75 632759 2017. szeptember 21. 19:48
Válasz erre
A csavarokat Masterclub termékeiből javaslom, de megoldás lehet az RP TOOLZ "Punch and Die" termék skála is /hatszög és kör lukasztók/.
juge75 632758 2017. szeptember 21. 19:45
Válasz erre
Nos, két lehetőség adott:
1. réz vagy alu lemezbe precízen golyós tollal bele rajzolod a hátoldalra a mintát, aztán mehet a sztirolra.
2. sztirol lap felületére ragasztasz egy karikára hajlított majd félig síkba csiszolt forrasztó ón huzal darabot, az lesz a merevítés közepe, evergreen szálból ugyanígy (vagy félkör profilból) az egyenes rész.
Esetleg a drágább de precízebb réz maratás készítése.
Sennás 632757 2017. szeptember 21. 19:24
Válasz erre
R001-062
R001-062
gfrtíya
gfrtíya

A mieink rendben tartották a dolgokat:) Viszont a Trumpis makettról ez kúrv@ra lemaradt! Mi a p.csából faragjam ki?
Sennás 632756 2017. szeptember 21. 19:17
Válasz erre
kcz
kcz

Ez is bezti volt festve.
juge75 632754 2017. szeptember 21. 18:13
Válasz erre
Ezért sem realisztikus pl. a VSz és Szovjet idők nyakig rozsdás járműve.
juge75 632753 2017. szeptember 21. 18:12
Válasz erre
Fénykorában egészen biztos, volt fedő festés rajtuk. Azóta hogy nincs igazán gazdájuk, úgy festik, ahogyan akarják. De az éles hadrendben tartott példányokon tutira karban van tartva, hiszen hadra foghatónak kell lennie, amit ellenőriznek is.
juge75 632752 2017. szeptember 21. 18:10
Válasz erre
Amúgy feketére szokás festeni, esetleg zöldre. De a hő hatás és a használat miatt láthatóan a fedő festék lepereg róla...
juge75 632751 2017. szeptember 21. 18:07
Válasz erre
Mert nem festette le fedő festékkel /gondolom, nem érdekes/, az alapozó önmagában is védi.
juge75 632750 2017. szeptember 21. 18:06
Válasz erre
mínium 1
mínium 1
mínium 2
mínium 2
mínium 3
mínium 3
113 Lérak (Volhov MN1159) Légvédelmi múzeum, Zsámbék 046
113 Lérak (Volhov MN1159) Légvédelmi múzeum, Zsámbék 046

Íme, ezt látjátok.
Sennás 632749 2017. szeptember 21. 18:02
Válasz erre
Szia az alapozót már beszéltük. De miért nincs festve? Illetve miért pont csak az? Köszi.
juge75 632748 2017. szeptember 21. 17:59
Válasz erre
Sennás 632746 2017. szeptember 21. 17:50
Válasz erre
Én se tudom de érdekes hogy ugyanolyan rozsdás mint a pufó. Az is elég magas "hőterhelést" kap attól lehet úgy melegszik/hűl lehet az színezi így el?De lehet nem.
Sennás 632742 2017. szeptember 21. 17:19
Válasz erre
Willi 632741 2017. szeptember 21. 17:18
Válasz erre
Nem tudom. Elmondtam, amit gondoltam, a döntés nem az enyém. Ám, ha rozsda, az szép egyenletes.
vatya1 632740 2017. szeptember 21. 17:17
Válasz erre
Szia Sennás!
köszönöm szuper ebből már tudok dolgozni.
Üdv...Józsi
Sennás 632737 2017. szeptember 21. 16:56
Válasz erre
lacipapa 632727 2017. szeptember 21. 15:25
Válasz erre
Nézd meg a doboz környezetében,minden vasból lévő elem,hasonlóan rozsda vörös.
Csak az alu. elemek és az a rozsda álló hálóval borított cső nem rozsdás!
Willi 632724 2017. szeptember 21. 14:25
Válasz erre
Szia!
A rozsda nem ilyen egyenletes színű és igen furcsa lenne, ha az egész dobozt rozsda borítaná. Bár tévedhetek is, ha a dobozt később rakták a gépbe és előzőleg évekig kint volt a szabadban.
vatya1 632722 2017. szeptember 21. 13:37
Válasz erre
Sziasztok!
nem volna valakinek fotója a Zil-131 alvázáról? a fékcsövek és vezetékelése miatt kellene köszi előre is
lacipapa 632716 2017. szeptember 21. 11:53
Válasz erre
Szerintem az is fekete volt,eredetileg,csak valamilyen kémes hatásra a festéket ledobta.Nézd meg a 632689hsz. képen,hogy az összes vas rögzítő fülek,jobb oldalon pl. a bordás csövet (ami,esetleg horganyzott volt,eredetileg)is megkezdte az ugyan olyan színű rozsda.A fenti hsz.képen látszik,még,némi festék maradvány is.
Ez az én véleményem.
romsitsa 632715 2017. szeptember 21. 10:38
Válasz erre
Az első képen szerintem rozsda látszik a fekete festék alatt.
A kipufogó borítását, vatagságtól függően, pl. paracordból (vagy más fonott nylon kötél) tudod pompásan megoldani. Méretre vágod, kihúzod a központi szálakat és a burkot ráhúzod a műanyag elemre.

Üdv

Á
Freddy 632713 2017. szeptember 21. 10:24
Válasz erre
Nem lehet, hogy ez csak egy múzeumi gép, amin cserélődött/szétrohadt az a doboz?
Sennás 632707 2017. szeptember 21. 07:36
Válasz erre
Köszi.De vajon miért kellet pont azt az egy dobozt(abban van légszűrő?) úgy hagyni?
Willi 632696 2017. szeptember 20. 20:14
Válasz erre
dioevil 632695 2017. szeptember 20. 19:49
Válasz erre
Sennás 632692 2017. szeptember 20. 18:17
Válasz erre
Még egy kérdés.Esetleg a kipufogón az a hővédős ezüst "huzatot" mivel lehet imitálni,hogy olyan kinézete legyen? Köszi
Sennás 632691 2017. szeptember 20. 18:15
Válasz erre
Hali! Hmm:) És mivel? Barna alapozó?
Willi 632690 2017. szeptember 20. 17:49
Válasz erre
Sennás 632689 2017. szeptember 20. 17:45
Válasz erre
SS-1C_Scud-B_12
SS-1C_Scud-B_12

Helló Urak! "Scud B" ez doboz rozsdás vagy festve van?Köszönet!
gaunt1 631402 2017. augusztus 19. 17:09
Válasz erre
Nem teljesen egy dologról beszélünk. A V54-től a V-84-ig (T-72B) ezekkel a motorokkal semmilyen baj nem volt. Tökéletesen megbízhatóak, strapabíróak, és valóban kiváló (bár mára elavult) motorokról van szó. Egyszerűen arról van szó, hogy a V92-nél átléptek egy határt, ezért csökkent le a megbízhatóság és élettartam látványosan. Az a terhelés már sok annak a motornak. Simán feltuningolhatod pl. az MTU MB873-ast (Leopard-2) is 2500+ lóerőre, de ugyan az lenne a baja, mint a V92-nek.
Még egy példa erre a Rolls Royce Merlin. Ennek a motornak a "lebutított" változatát szerelték a Centurion harckocsikba, ez lett a RR Meteor. Míg a harckocsiban a motor szinte elnyűhetetlennek bizonyult, addig a repülőgépben 2-300 óránként cserélni kellett.
páncélos 631379 2017. augusztus 19. 12:21
Válasz erre
Nem akarom cáfolni a motorok minőségi hibáit, de annyit elmondanék az orosz (SZU) harckocsi motorok védelmében, hogy az alap V-2, és abból kifejlesztett motorok, a T-34-től a T-72-ig nagyon is megbízható, és némelyik még a mai napig kiválóan alkalmazható. A "Trasutin" V-45 motor, amiből a T-72 V-46, majd V-46-6 motorja lett egy kimondottan jó konstrukció,de! Lényeges, a sorozatgyártásnál valóban nem volt mindig egységes a minőségi munka, a megfelelő nyersanyag, de ettől még egy megbízható motor lehetne, de az üzemeltetése nem mindig (általában soha) volt az előírás szerinti.
Röviden annyit, hogy egy harckocsit nem úgy használunk, mint egy autót, vagy teherautót.
Elsősorban külön kell olajnyomást létesíteni, majd leállításnál visszahűteni a motort, és leszívatni az olajat, Na, ezek hiánya, és a nem megfelelő kenőanyag következtében haza lehet vágni a motort.
gaunt1 631356 2017. augusztus 18. 13:37
Válasz erre
Gázturbina... Sokat zabál, de nagyon erős és élettartama többszöröse a dízelnek.
Sennás 631355 2017. augusztus 18. 13:17
Válasz erre
Annyi de annyi mindent lehet másolni(koppintani) vagy pénzért megvenni, miért nem választottak(vásároltak) egy megbízható motort? Pedig már teherkocsikban van külföldi motor. Tankba is vehetnének.
gaunt1 631354 2017. augusztus 18. 13:12
Válasz erre
Ez az. 80 éves motor. A T-90 motorjának az őse a BT-7-ben kezdte pályafutását. 450 lóerő körül. Nem lehet a végtelenségig fokozni a teljesítményt, 1000 lóerő már az élettartam és a megbízhatóság rovására ment. Hivatalosan 350 óra a V92 garanciája, de ezt csak nagyon ritkán érik el, a motorok többségét jóval előtte selejtezni kell. Csak úgy összehasonlításként, a T-64-esek kifejezetten megbízhatatlannak tartott 5TDF motorja a 70-es évek legelején már többet bírt mint a V92, még két év múlva már több mint 2x annyi volt az élettartama.
Idén a Tank Biatlon-on az indiai csapat egyetlen futam alatt két V92-es motort főzött meg. Pár napra rá egy orosz hadgyakorlat alatt egy T-90-es gyulladt ki, motortűz. Sajnos az orosz motorfejlesztés el van maradva a nyugathoz képest, de már a kínaiak is előttük járnak. A T-14/15 X-motorján is nagyon látszik ez. 1500 lóerőt csak egy ilyen rendkívül bonyolult motorral tudtak elérni. És ez az 1500 lóerő is csak vészhelyzet esetén elérhető, normál működés során le van korlátozva 1200-ra, hogy a motor tovább bírja. Semmi ilyen korlátozás nem létezik sem a Leopard, sem a Leclerc vagy a K2 motorjainál.
Sennás 631353 2017. augusztus 18. 11:44
Válasz erre
Armata_Engine
Armata_Engine

Ez érdekes , sőt hihetetlen. Aki(k) 70 éve épít ilyen "V" elrendezésű, turbós változatlan méretű motort nem tud(na) tartósat építeni. Hamarabb gondolnám hogy széthullik a lánc vagy szétesik futómű(milyeneket ugratnak néha) mint hogy megfő a motor.Konkrétan mit takar a "Gyorsan fogyó dolog?" besül,megragad,turbó megy szét? Sokkal nagyobb teljesítményű motorokat (Diesel) gyártanak mások és azok nem pukkanak le? Erről a T-14/15ben használt X motorról mit tudni 1200-1500Le létezik? Ez vajon hogy bírja a strapát?
gaunt1 631294 2017. augusztus 17. 09:36
Válasz erre
Csak ne feledjenek el venni hozzájuk pár száz tartalék motort is. Gyorsan fogyó dologról van szó a T-90 esetén. :D
Én inkább kínai VT-4-eseket vettem volna, minden szempontból jobb, korszerűbb gép.
Sennás 631261 2017. augusztus 16. 17:09
Válasz erre
Uralvagonzavod_from_Russia_will_supply_64_T-90S_main_battle_tanks_to_Vietnam_640_001
Uralvagonzavod_from_Russia_will_supply_64_T-90S_main_battle_tanks_to_Vietnam_640_001

Helló. Még friss ,aktuális! Vietnám Jul27-vel írt alá szerződést 64DB T-90S/SK tank vásárlásra 250millió Dollár értékben.(kb 3,9millió/tank--az jó ár?)

www.armyrecognition.com/july_2017_global_defense_security_news_industry/vietnam_to_purchase_t-90s_main_battle_tank_russia_uralvagonzavod_10807172.html

Hogy a színűk milyen lesz? Tuti nem a kiállítási homok szín.
Krisz76 630510 2017. július 28. 22:06
Válasz erre
Köszi, akkor megpróbálok rákeresni. Azt lehet tudni, hogy mi célt szolgált, műhelykocsi vagy valami más?
Farkas469 630408 2017. július 26. 09:54
Válasz erre
Helló!
Van rá esély, hogy igen mert pár éve tettem fel egy fotót, hogy egy ilyen bódé a kalocsai raktárbázison a fűbe heve.
Lehet a Kraz, Maz..topikba.
Üdv.
Krisz76 630295 2017. július 24. 08:30
Válasz erre
LAK-2
LAK-2

Üdv Kollégák!
A képen látható felépítmény volt rendszeresítve a Magyar Néphadseregben/Honvédségen?
páncélos 629744 2017. július 7. 21:52
Válasz erre
Zapad (Nyugat) 81 hadgyakorlat:
www.youtube.com/watch
Az Akácia málházás a legjobb...
páncélos 629742 2017. július 7. 21:45
Válasz erre
uazos 629396 2017. június 27. 13:20
Válasz erre
Ha jól selytem/ illetve látom Budafok-on készült. Javíts ki ha nem így van Maz!
Sennás 629268 2017. június 24. 12:07
Válasz erre
Ez igen Maz! Hol készült ez az armageddon? Van még ilyen jó publikus képed?
Üdv SENNÁS
Maz 629255 2017. június 24. 10:00
Válasz erre
Pár korai darabon volt még ez a fajta, de még csak nem is pl a legkorábbi kettőn, hanem összevissza. Amúgy bármelyik makettnek óriási hibája még a hátsó tengelyek közti himba. Az, hogy a nyeregszerkezetnek terhelés nélkül hátra kellene buknia, nem vízszintesen állnia.
Maz 629254 2017. június 24. 09:56
Válasz erre
Régi szűrő
Régi szűrő

Látom megy az agyalás, MAZ-ra milyen légszűrő a jó. Elárulom: mindkettő.
gaunt1 629173 2017. június 21. 10:12
Válasz erre
Kamovos 629088 2017. június 17. 19:34
Válasz erre
begyuzs 629082 2017. június 17. 15:54
Válasz erre
Ez a kemény,nem a kád széle !

http://scalemodels.ru/modules/myarticles/img_11031_1493410708_DSCF6648.jpg.html

http://scalemodels.ru/articles/11031-samodel-1-35-m62-na-shassi-mzkt-7919.html
Sennás 628944 2017. június 12. 22:41
Válasz erre
MAZ-maintenance_zps12b5d323
MAZ-maintenance_zps12b5d323

A Gaz66 volt "mérsékelt égövi" meg "trópusi" fűlkéje más volt abban is a szűrő.Ez a gép még korai verzió. És van rajta új kocka szűrő.De sok utolsó változaton meg a 2 kör szűrő van.Lehet itt is volt különféle vàltozat? Mi alapján kaphattak más más szűrőt?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.