/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
J_K 649992 2018. október 15. 13:58
Válasz erre
Szia!

A kép szerintem utólag színezett. Magyarul nem tekinthető referenciának.

FS
sanyi 649989 2018. október 15. 10:41
Válasz erre
Szia!
A "piszkossárga" terepes mit jelent? Az eredeti német színeket meghagyták és azok mellé festették a sárgát? Vagy a képeken is látható sárga-barna-zöld festést hívták így?
www.google.hu/search
Freddy 649901 2018. október 13. 10:38
Válasz erre
Hogyne repültek volna, építs! Én is megcsináltam 1/72-ben, HAD-nak van hozzá matricája.
Safranek 649878 2018. október 12. 20:00
Válasz erre
Köszi.
Nekem fel se tűnt. A festésre koncentráltam.
J_K 649877 2018. október 12. 19:31
Válasz erre
unnamed2
unnamed2

Uraim, a probléma a kabinra felszerelt "pótpáncéllal" van -erre utalt ssanyi.

Ilyen pótpáncélt ugyanis soha nem szereltek egyetlen Focke-Wulfra sem. Sőt, a Fw 190 F-8/ F-9 egyetlen példányára sem került semmilyenkülsőleg szerelt kabin-pótpáncél.

Ez a tévedés nem a makettező hibája (illetve, ahogy ssanyi írta, hiteles művekből azért illett volna volna ellenőrizni), hanem a forrásé, amit a készítő használt. Az pedig a Bernád-Punka féle "Hungarian Fighter Colours Vol. 2."347. oldala.
A szerzőpáros egy rossz minőségű fotóból indult ki. Típusismeretükre utal , hogy a "buborékos" kabin késői -ám ennél a kabintípusnál standard- fejpáncéljának a plexin átszűrődő képét "benézték" pótpáncélnak. (Az már hab a tortán, hogy egy hasonló páncél a gyakorlatban értelmetlen is lett volna...)
Érthetetlen, hogyan tévedhettek ekkorát. A HFC-ben publikált fotót ugyanis már 1986-ban publikálták. Gebhard Aders: FW 190 F, Monogram Close-Up 8 (Monogram Aviation Publications) c. művének 28. oldalán szerepel a kép -talán egy kicsit jobb minőségben, mint a HFC-ben.
Az is ismert, hogy milyen típusú külsőleg szerelt pótpáncélokkal kísérleteztek a németek. Ld.pl. J. Richard Smith and Eddie J. Creek: Focke-Wulf Fw 190 Volume Three 1944-1945, 731. old. (Classic), és milyet szereltek végül a Rammjagerekre...

FS
lacipapa 649862 2018. október 12. 13:20
Válasz erre
Szerintem az,hogy ilyen felség jellel nem repültek a Fókák.Vagy igen?mert akkor én is építek ilyet.
Safranek 649861 2018. október 12. 12:48
Válasz erre
Értem.
Ám mi is a gond? (nem vagyok járatos a témában)
ssanyi 649858 2018. október 12. 11:54
Válasz erre
Magyar Fw 190F
Magyar Fw 190F

Üdv!

Ámberek!
Mi a véleményetek erről a makettről, nem a kivitelezésről, hanem a valószínű forrás ezen részének hitelessége miatt.
A makettező jóhiszeműen járt el, bár forráskritika útján (visszaellenőrizni adott információ hitelességét).
Sajnos, szerintem, ez nem szolgálja a makettezés ügyét. Aki letesz egy makettet versenyen, rossz információra támaszkodva, amikor kiderül hogy mégsem lett jó a munkája, valószínűleg kissé keserű szájízzel nézi majd a makettet később.

Érdeklődjünk, informálódjunk több helyről amennyiben nyilvánosan is megakarjuk mutatni a sok munka árán elkészült művet!

Jó makettezést!
Freddy 649458 2018. október 2. 23:05
Válasz erre
Köszi, tehát akkor a ,,magyartarka". Amúgy is az tetszik a legjobban a felsorolt lehetőségek közül.
ssanyi 649413 2018. október 2. 11:48
Válasz erre
Üdv!

Fotó alapján lehet megmondani, nagy valószínűséggel.

Ami biztos, eredetileg német RLM61/62/63/64 színekkel jöttek, később kaptak itthon (valószínűleg javítás során) ún. piszkossárga terepezést is, az eredeti színek mellé.
A Kora Models által ajánlott színeket biztosan ne használd.
Freddy 649345 2018. szeptember 30. 22:43
Válasz erre
Sziasztok!

MKHL B316-os Ju-86-osát építem, most tart a festésnél. Milyen színű lehetett ez a gép?
-A sokat vitatott világosszürke-zöld-barna (fényképem nincs róla, de van egy ilyen grafika)
-vagy a Kora Models által ajánlott homokszín-2 fajta német sötétzöld?
-esetleg sárga-zöld-barna?
solyom 649007 2018. szeptember 20. 11:56
Válasz erre
Kedves Kálmán!

Aki nem tud elmenni a REBEKA klubnapjára, az hogyan tud hozzájutni a könyvhöz?

BB
Garaik 648961 2018. szeptember 18. 21:52
Válasz erre
Könyv1
Könyv1
Könyv2
Könyv2
Könyv3
Könyv3

Kedves Barátaim, kedves Olvasók!

Napokon belül megvásárolható lesz legújabb könyvem, a Magyar Katonai Repülőkiképzés Kezdetei – (a Magyar Királyi Légierő Délolasz Repülőtanfolyama (D.R.T.) címmel, amely mű tartalmi egysége két részből áll. Az első része a magyar katonai repülőképzés kezdeteiről szól egészen 1938-ig, míg a második részében a Délolasz Repülőtanfolyam történetével ismertetem meg az olvasót, összesen mintegy 240 oldalban. A kiadványt eddig ismeretlen fekete-fehér eredeti fényképek és színes oldalnézeti repülőgép illusztrációk teszik egésszé.
A mű kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható, ezért a könyvvásárlásra a Repülés Baráti Köre (RBK - REBEKA) soron következő 2018. október 6-i klubnapján a Fővárosi Művelődési Házban (1119. Budapest, Fehérvári út 47.) nyílik lehetőség. Igény szerint kötetlen beszélgetésre is lesz lehetőség.

Jó olvasást kíván a szerző, Garai Kálmán
J_K 648601 2018. szeptember 6. 21:18
Válasz erre
Szia Zoli!

Beszéltem Planes-Sanyival, és mondtam neki, hogy a veszteséglistán gyári számmal együtt szerepel Tobak hdgy. "fehér 6"-jelzésű Messere '45 április 16-án.

FS
Z63 648502 2018. szeptember 2. 19:11
Válasz erre
Szia Planes- Sanyi!
A Hadtörténeti Intézetben elérhető többek között a Pumák hadműveleti naplója, amit még 45 nyarán is napi szinten vezettek. Abban minden történést elég pontosan rögzítettek.
Üdv, Zoli
Safranek 648500 2018. szeptember 2. 18:35
Válasz erre
Planes 648331 2018. augusztus 28. 06:20
Válasz erre
Sanyikám!
A könyveidben, a megfelelő helyen biztos vannak erre utaló adatok.de én az öreg Cicának hiszek.
Üdv.!
Eses Sándor
Freddy 648330 2018. augusztus 28. 01:55
Válasz erre
1508900_46298_hs129
1508900_46298_hs129
1187096380
1187096380

Jakos grafika a Balatonmodell régi oldaláról van, Hs-129-es kép itt volt.
J_K 648314 2018. augusztus 27. 20:28
Válasz erre
Kedves Planes!

Tobak Tibor biztosan repülte a "kék 11"-et.
Viszont 1945. április 16-án a "fehér 6" jelzésű G-10-el indult bevetésre, és azzal lőtték le, nem a "kék 11"-el.

Üdv,

FS
rod666 648289 2018. augusztus 27. 15:11
Válasz erre
Köszönöm, ez igen kimerítő válasz volt!
Podva 648286 2018. augusztus 27. 13:01
Válasz erre
Szia
Kifejezetten nehéz ügy az Ikarus Blenheim amiben eltért a standard "Airfix" dobozban lelhető Mk.I-től:
-Jobboldalt elől a pilótafülkében előre tüzelő fegyverzet (mi kiépítettük, de a lafetta megmaradt)
-Ikarus gyártású jugó fejlesztésű lövésztorony, nagyon kevés információval arról hogy is nézhetett ki(ezt is kiépítettük, helyét belemezeltük, de nem igen tudjuk miként...
-Kapott egy teherajtót a törzs de arról sincs konkrétabb infó...
-Egyes Ikarus Blenhemeknek volt egy alsó lövészállása is de arról sincs infó hogy a milyenk volt-e...

Az valószínű, hogy az ékes időszakban Jugo kamóval repült, a keresztes kétséges...

Üdv VIktor
rod666 648278 2018. augusztus 27. 09:47
Válasz erre
Erről lehet tudni, hogy csak a lajstromszámot festették fel?

Érdekes, az egyszer biztos...
Varjúbácsi 648172 2018. augusztus 24. 22:55
Válasz erre
A Potez 63.11-eseket tudomásom szerint ronggyá bombázták az egyik amerikai támadásnál, még nem voltak magyar állományban.
TAMÁS78 648161 2018. augusztus 24. 20:57
Válasz erre
Nem volt egy jugó eredetű Do-17-esünk is?
Elnar 648155 2018. augusztus 24. 17:47
Válasz erre
Meg egy Bristol Blenheim: www.avia-info.hu/talalat.php
ssanyi 648149 2018. augusztus 24. 15:28
Válasz erre
Üdv!

Ju-188, Gotha nem bizonyított, inkább legenda.
Hs-129, bemutatógépek voltak, 4db, abból egy gyakorló lövészet közben lezuhant (földnek ütközött), pilótája Fülöp Henrik hadnagy volt.
A többi gép hamarosan visszakerült a Luftwaffe használatába, jelzéseik az eredeti német jelzések voltak (nem tudom hogy megvannak-e valahol, a lezuhant gépé valószínűleg megvan).
vackor 648148 2018. augusztus 24. 13:54
Válasz erre
Továbbá Caproni 135 és 310; Dornier Do 215, Ju-188, Potez 63.11
Freddy 648138 2018. augusztus 24. 10:48
Válasz erre
Jakról csak grafikám van (tudom, azt bárki tud csinálni), aviainfó szerint G.003 volt az oldalszáma. Hs129-ről volt kép itt is, bár abban nem vagyok biztos, hogy az oldalszám látszik rajta. Otthon utánanézek majd, mert elmentettem, az biztos.
sanyi 648137 2018. augusztus 24. 10:27
Válasz erre
Szia!
A Jak-4-ről van képed? Ez nekem új és érdekes dolog!
A Si-204 volt magyarul is, ide rakott fel valaki egy képet régebben ahogy az elhagyott német gépek között volt egy magyar is - sajnos távoli kép.
A magyar Hs-129-ről lehet tudni valamit? Az oldalszáma érdeklne. Azt olvastam egyszer, hogy sima német festés volt, de a légcsavarkúp nemzeti színű volt.
Freddy 648135 2018. augusztus 24. 10:23
Válasz erre
Tu-2S a második vh-ban? Azok a Rákosi-korszakban jöttek, nem?

Világháborúban volt még Go-244, Si-204, Hs-129 (német jelzésekkel) és egy zsákmányolt Jak-4-es is.
zaran 648114 2018. augusztus 23. 21:30
Válasz erre
sárkányos 648112 2018. augusztus 23. 21:17
Válasz erre
Szevasz zaran. Ju-88A4, He-111P, Ju-86, Potez 63.11, Tu-2S, Me-110G4, Me-210,Fw-58, Fw-189. Elsőre ennyi kétmotoros.
zaran 648110 2018. augusztus 23. 21:11
Válasz erre
Köszöntök mindenkit!

Nemrégiben erőt vett rajtam a késztetés, hogy két motoros gépet építsek 1/72 méretarányban.
Szeretném ha ezen vágyam magyar vonatkozásban teljesülhetne. Ezzel kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Milyen két motoros típusokat használtunk a háborúban? Tudnátok készletet, festés mintát ajánlani?
Előre köszönöm a segítségeteket!
Szervusztok
ssanyi 647919 2018. augusztus 15. 15:41
Válasz erre
Üdv!

Kedves Planes, Sanyi bácsi!
Nem a kék számok léte volt megkérdőjelezve szerintem, hanem a Neubibergi fotókon szereplő 12-es gépen lettek végigvéve a lehetőségek fényében (piros, sárga, kék vagy zöld), majd kizárva hogy melyik verzió miért nem lehet.
Tudjuk a komplett Dániel raj kék lajstromait is. Tobak kék 11, Pintér kék 1, a többiek lajstromai most nem ugranak be, de az Elfelejtett hősök bővített kiadásában Pintér "Öcsi" akkoriban készült rajzain szerepelnek.
Planes 647918 2018. augusztus 15. 15:29
Válasz erre
Planes 647917 2018. augusztus 15. 15:27
Válasz erre
Szia!
Ezt a fotosorozatot már én is kinéztem magamnak,egy 44 tavaszi Magyar Szárnyak-ból való,a V8+10 es 2/1 századparancsnoki gép(Scholtz Miklós) ,Ferihegyen készült,egy másik képen látszik,hogy a motordeklin egy vörös "1"es van(nem Puma),és szerintem a lajstrom is vörös.Az eredeti újság képen látszik a vizsz. vez.sík vöröse ,és szerintem ugyan az.
Üdv.!
P
Planes 647916 2018. augusztus 15. 15:08
Válasz erre
Szia!
Minden kétséget kizáróan így van.Csak érdekesség kép említem ,hogy Tobak Tibor hgy. Raffelding-ből 1944 04 16 -án egy kék 11-es jelü G10-el szált fel,sajna le is lötték és megsebesült(TOP GUN 1999 03 26,-ik oldal).Valami alapja tehát van a kék színű számnak.
Üdv.! P
fidel 647906 2018. augusztus 15. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
A Bernecebaráti mellett 1944.12.11-én megsemmisült Bf109-ről (pilótája: Juhász Béla; 102/1) van kép, vagy bármi bővebb információ (típus, festés, esetleg fotó a pilótáról)?
(Egy kedves barátomnak családi érintettsége van - szeretném neki azt a gépet megépíteni.)
Köszönöm,
fidel
decente 647376 2018. július 28. 09:30
Válasz erre
Wright Military Flyer
Wright Military Flyer

Sziasztok!
Van valamilyen fellelhető információ az osztrák-magyar hadseregben rendszeresített Wright Military Flyer-ekről?
Egy képre emlékeztem egy könyvből, az meg is van, de kb. két sort írnak róla.
Minden segítséget előre is köszönök!

Zsolt
feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com
pmheros 647027 2018. július 17. 21:16
Válasz erre
Jól látod, az a rész (is) bizony hiányzik onnan. Azt a légbeömlőt egyébként egy az egyben cserélheted is mert túlságosan rövid. Látom a kipufogót észrevetted, hogy szintén cserés.

Nem akarom elvenni a kedved az Airfix -től, de túl sok alapvető formai hibával bír, inkább rábeszélnélek Azmodel G-6 -osára!

Üdv.: pmheros
ponty 647022 2018. július 17. 20:29
Válasz erre
WP_20180717_18_51_29_Pro
WP_20180717_18_51_29_Pro
WP_20180717_18_58_46_Pro
WP_20180717_18_58_46_Pro

Üdvözletem!

Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz. Elővettem egy korábban vett 1/72 Airfix Bf-109 G-6 makettemet, amihez feljavítókat is vettem. Most nézem, hogy a kompresszor légbeömlője, valahogy nem stimmel. A fotókon mintha a borítása, az egy lapos részen oda lenne szegecselve a motorburkolathoz, vagy van egy pereme legalább. A makettben levő, meg csak kiáll belőle, nincs semmi nyoma, hogy az külön lett volna fölrakva (Igazából egy rés is van még a géptest, és ez között mikor fölrakom a helyére.) Kifúrtam, és gondolkozom, hogy vajon ezt is akkor cseréljem le, vagy tömítsem, egy kis puttyval, és jó lesz? Elnézést ha idióta a kérdésem.
Freddy 646524 2018. július 2. 11:47
Válasz erre
Most már csak az az alsó kis hengeres valami a kérdés (hűtő? de az mögötte van. Kipufogó? Az meg a felső oldalon), megnézem majd, a Heinkelen az milyen.
Elnar 646445 2018. június 29. 22:41
Válasz erre
A motor biztosan ugyanaz volt, a WM K14, de hogy a burkolat is ugyanolyan lett volna, arra nem tenném a kezem.
milesChristi 646439 2018. június 29. 17:45
Válasz erre
Ha jól tévedek, a He-170/70K gépeinknek nem ugyanilyen burkolású motrai voltak?
J_K 646275 2018. június 26. 13:41
Válasz erre
Én köszönöm, hogy elolvastad!

Igen, úgy érzem, hogy a szám színe tisztázódott...

FS
J_K 646274 2018. június 26. 13:39
Válasz erre
A technika ördöge... de a végét csak leírom:

"Összefoglalás

Ezek voltak az eddig felmerült színlehetőségek. A piros mellett fotó-bizonyíték áll, a többi színvariáns esetében pedig bizonyítható tévedések és hibás elemzések. Természetesen szeretnék megragadni minden lehetőséget a téma további elemzésére, így készen állok bármilyen szakmai vitára.

Fülöp Sándor"
ssanyi 646272 2018. június 26. 13:16
Válasz erre
Köszönöm!
Véleményem szerint, most már nem kérdéses a lajstrom színe!
Jöhetnek a makettek! :-D
ssanyi 646271 2018. június 26. 13:15
Válasz erre
Köszönöm, igen, tudom hogy sokszor más az árnyalata a felségjelnek és a lajstromnak (Luftwaffe gépeknél is, rádiókód és törzskereszt). Itt én most a két lajstrom közötti óriási tonális különbséget hoztam fel mint gyanús körülményt.
Podva 646270 2018. június 26. 13:15
Válasz erre
Sziasztok
Phemosnak teljesen igaza van, ez csak a V.8+12 lehet! A Messer könyv szerint a 101/I-nek volt kiutalva de 44 kora nyarától elvileg bárhova fújhatta a szél...
Üdv
pmheros 646265 2018. június 26. 11:51
Válasz erre
1443259_50f567b33bf4c618d6bd095a7fd7bb13_l
1443259_50f567b33bf4c618d6bd095a7fd7bb13_l
15252581_077c32354bc1d7fe529fa10a0d515a66_m
15252581_077c32354bc1d7fe529fa10a0d515a66_m
17884511_fd0fbac904b5b61b33307f2d09e73575_xl
17884511_fd0fbac904b5b61b33307f2d09e73575_xl
11943585545_cfeba06514_o
11943585545_cfeba06514_o
12661359644_2428d9b3f6_o
12661359644_2428d9b3f6_o
Bf 109 G-6 W.Nr. 95 417 Fehér 6, V8+47, Lt. Pál Bélaváry, 101_3 Vadaszszázad, Veszprém, August 1944_8442430492_12bdeb6838_o
Bf 109 G-6 W.Nr. 95 417 Fehér 6, V8+47, Lt. Pál Bélaváry, 101_3 Vadaszszázad, Veszprém, August 1944_8442430492_12bdeb6838_o
V -54_ceec191b3f0439110280ec49753c67ff
V -54_ceec191b3f0439110280ec49753c67ff

Üdv!

42 nem valószínű, mert több képet is átnézve, mi a felülről nyitott 4 -es számok különböző arányú verzióit festettük fel a gépeinkre.

Üdv.: pmheros
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.