<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
gaunt1 | Adatlap | 656752 | 2019. március 6. 09:19 | ||
Jimbow | Adatlap | 656747 | 2019. március 6. 08:01 | ||
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy érkeztek-e hozzánk szovjet T-55A-k RMSh lánctalppal (vagy később kaphattak ilyet), vagy ez a kombináció nem jellemző? Fotók alapján az RMSh lánctalpat inkább nem szovjet gyártmányokon látok. Köszönöm, üdv. | |||||
Sennás | Adatlap | 651131 | 2018. november 13. 17:22 | ||
szt_péter | Adatlap | 650613 | 2018. november 1. 11:43 | ||
Nem, sajnos csak ez az egy kép van róla. | |||||
páncélos | Adatlap | 650590 | 2018. október 31. 16:31 | ||
Nincs ennél jobb, vagy nagyobb felbontású kép? Esetleg szemből, vagy jobbról? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 650546 | 2018. október 30. 09:46 | ||
Szomorú látni ezeket a jobb sorsra érdemes vasakat ahogy lassan de biztosan felemészti őket a rozsda :( | |||||
szt_péter | Adatlap | 650531 | 2018. október 29. 20:09 | ||
Törökszentmiklós határában egy T-55 egy tanyán. Ha nem nyitná meg, https:// a cím elé, és akkor meg fogja nyitni. scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1382384_773304952708352_6689945271883558539_n.jpg | |||||
Jimbow | Adatlap | 649823 | 2018. október 11. 07:50 | ||
Közben rájöttem a trükkre, ez a Miniart-on is rajta van, csak alapesetben a hűtőrács alá hajtva :) | |||||
Jimbow | Adatlap | 649813 | 2018. október 10. 18:30 | ||
Jimbow | Adatlap | 649812 | 2018. október 10. 18:30 | ||
Sziasztok! Na erre gondoltam. Üdv, Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 649809 | 2018. október 10. 16:32 | ||
Szia! Este küldök képet. A Takomon pl van két téglalap alakù lemez zsanéron, a hátsò szellőzőrácsok felett. Hátrafelé lehet felhajtani, kicsit tovább mint merőlegesig. Na de majd fotòval érthetőbb lesz :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 649801 | 2018. október 10. 09:48 | ||
Nem tudom mire gondolsz... A Miniart T-55 szinte hibátlan. Nem hiányzik róla semmi. A sebességváltót leszámítva persze... | |||||
Jimbow | Adatlap | 649792 | 2018. október 10. 07:38 | ||
Sziasztok! Nézegetem a Miniart 55-öseit, és mindegyiken hiányzik a motor szellőzőrácsai felett levő lehajthatò lemez... ez vajon hiba lenne? | |||||
lacipapa | Adatlap | 649734 | 2018. október 8. 20:00 | ||
Igeeen!Én is kérek eggyet! | |||||
Safranek | Adatlap | 649702 | 2018. október 8. 14:28 | ||
Köszi. Közben észrevettem, h f... írtam. T55AM2B-t akartam írni (Takom katsz.: 2057) Bocs, mégegyszer. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 649699 | 2018. október 8. 13:01 | ||
Szerintem túl sok alkatrészt nem kell átalakítanod, amit meg igen azt relatíve könnyen meg lehet oldani. Csak legyen elég sok fotód feferenciaként. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 649692 | 2018. október 8. 11:11 | ||
Valaki már igazán csinálhatna egy magyar AM átalakító készletet a Takom AM2B-hez... Ahogy látom itthon legalábbis határozott igény lenne rá. | |||||
páncélos | Adatlap | 649690 | 2018. október 8. 10:57 | ||
Ez így van. Én arra akartam utalni, ha 54-ből csinál AM-et, akkor a torony kiegészítő páncélzat miatt ebben a méretben nem feltűnő semmi. Mint ahogyan a legjellegzetesebb ismérv, a homlokpáncélzat illesztése sem látszik. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 649686 | 2018. október 8. 09:33 | ||
Toronytetőn a ventilátor behegesztett helye azért látszik, illetve a torony alsó peremén az 55-nél van egy jellegzetes élletörés, az 54-nél ilyen nincs. Legalábbis a szovjet gépeken ez így van. A cseh/lengyelnél viszont bármi előfordulhat :) | |||||
páncélos | Adatlap | 649677 | 2018. október 7. 22:26 | ||
Hát, nem igazán. Lengyelek csináltak 54ből is AM-et. Végül is 1/35-ben az AM kiegészítő cuccaival, már úgy sem látszanak az egyértelmű megkülönböztető részletek. | |||||
Safranek | Adatlap | 649675 | 2018. október 7. 21:49 | ||
Szia! Akkor a T-54 AM2B nem jó verzió magyarnak? vagy abból magyart építeni? | |||||
páncélos | Adatlap | 649658 | 2018. október 7. 17:42 | ||
Nálam a T-44 (35193) és a T-54A (37009) még dobozban várja jobb sorsát. Utóbbihoz a homlokgéppuskát lefelejtették, de szépek. | |||||
Jimbow | Adatlap | 649657 | 2018. október 7. 17:26 | ||
Gyönyörűek, nekem is van egy belső teres T-55 1963, de nincs hozzá türelmem... | |||||
páncélos | Adatlap | 649655 | 2018. október 7. 17:04 | ||
Én majd egy olyan változatot szeretnék, amit belülről is kidolgoztak. miniart-models.com/products/37022-t-55a-late-mod-1965-interior-kit/ | |||||
páncélos | Adatlap | 649654 | 2018. október 7. 16:59 | ||
T-54A késői változata. Olyan mint a T-54B, csak nem volt még rajta sugárvető. Majd modernizálták és lett belőle T-54M. Utóbbit láthatod Kecelen és a Terrorháza múzeumban. Sajnos máshol már nem. | |||||
kls | Adatlap | 649651 | 2018. október 7. 13:16 | ||
Amúgy T-54-esünk melyik variáns volt? | |||||
Jimbow | Adatlap | 649648 | 2018. október 7. 10:41 | ||
Köszönöm, akkor az Rhsh-s lesz, az jobban tetszik. miniart-models.com/products/37023-t-55a-late-mod-1965/ | |||||
páncélos | Adatlap | 649634 | 2018. október 6. 22:31 | ||
Az Rmsh lánctalp, a gumibetétes lánc, mint a T-72 lánc? Volt! Volt szovjet A variáns is bőven. | |||||
Jimbow | Adatlap | 649632 | 2018. október 6. 21:20 | ||
Hát az jó kérdés... :) remélem a nálam műveltebbek majd megmondják. A Miniart korai A készletében mindenesetre van magyar felségjelzés (ami persze nem garancia semmire). | |||||
gaunt1 | Adatlap | 649631 | 2018. október 6. 21:12 | ||
Volt egyáltalán nekünk szovjet T-55A? Én csak sima T-55-ről tudok. | |||||
Jimbow | Adatlap | 649629 | 2018. október 6. 20:57 | ||
Sziasztok! Itthon a szovjet eredetű T-55A-kon mennyire volt jellemző az Rmsh lánctalp? Vacillálok, hogy melyik Miniart készletet szerezzem be, a különbség a lánctalp és a lánchajtó-kerék, illetve a láncfeszítő szerkezet. Köszönöm! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647872 | 2018. augusztus 13. 16:46 | ||
Miggyuri | Adatlap | 647845 | 2018. augusztus 12. 11:27 | ||
páncélos | Adatlap | 647843 | 2018. augusztus 12. 09:20 | ||
Igen. Később a T-72-nél is levették. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647819 | 2018. augusztus 11. 13:33 | ||
A sugárvetőket minden esetben leszerlték? Csak azért kérdem, mert a későbi "G" szériás sugárvetők elméletileg légmentesen zártak. | |||||
Sennás | Adatlap | 647813 | 2018. augusztus 11. 10:42 | ||
Köszönet István és Gabesz! Rákeresek. Találtam Orosz videót T-90est merültetek ott volt pár jó kép:) | |||||
juge75 | Adatlap | 647801 | 2018. augusztus 11. 03:56 | ||
Zsírzás, egyéb: A Négy Páncélos és a kutya 19. epizódjában ("A Metróállomás") készítik fel a T-34/85-öst szintén vízi átkelésre, alaposan bezsírozzák az összes lehetséges nyílást. | |||||
páncélos | Adatlap | 647799 | 2018. augusztus 10. 23:51 | ||
Na erre utaltam a 647749-es hozzászólásomban. A vastagabb búvócsöves lényege, hogy a töltőkezelő búvónyílására szerelik és el lehet hagyni a kocsit ezen keresztül. A másik csak egy levegőcső. A módszer és a rendszer is a "nagy testvértől" jött, akár csak a technika. Annyi volt a különbség, hogy nálunk egy ilyen merülést előre tervezték, alakulatonként, merülésre alkalmas kocsikkal, jól előkészítve, ráhangolva...stb. Azt mesélték nagy öregek, hogy a szovjetek bementek a vízbáisra, kértek 10-15 percet, gyorsan felrakták a tubusokat, nem kenegettek, alakítottak, szereltek, átkelt egy zászlóalj, ledobták a csöveket, majd mentek tovább a dolgukra. Ott, ha beszart volna egy kocsi, azt hiszem a kezszem és a műszakiak is megnézhették volna magukat. Kenésre szurok? Spec. zsír. Az elülső sárvédőket csak akkor vették le, ha nem lehetett rögzíteni (rohadás, deformálódás miatt), mert a víz felnyomta volna. A bóják valóban színesek, piros és fehér. A sugárvetőt is leszerelték egyébként. Ha mélyebben érdekel a dolog, akkor ajánlom a Princ a katona című film 9. részét, A jóvátehetetlen pillanat című epizódját. T-55 kocsik merülnek benne. | |||||
Sennás | Adatlap | 647793 | 2018. augusztus 10. 19:29 | ||
Ja meg a két "mentő" vontatós drótkötél végén a bóják különböző színűek voltak (így hallottam)? Köszi! | |||||
Sennás | Adatlap | 647792 | 2018. augusztus 10. 19:24 | ||
Szia Páncélos! Én csak kérdeznék:) Érdekes a téma! A "hadgyakorlat 1." linkben a 5-6kép két különféle vízi átkelés látok? Van ott egy vastag búvócsöves (5kép)gondolom az "álltalánosabb" átkeléseknél (vagy csak gyakorlatkor használják?) és a (6kép) a vékonyabb (levegőzető?) cső ezt ritkábban látom. Mi a különbség Valahol látom az elülső sárvédők le vannak szerelve máshol nem, miért? A lezárt búvónyillásokat STB mivel kenték körbe vízzáró anyagként(szurok,gépzsír vagy más)? Találtam 2 Szovjet képet szinte ugyan az séma, mindent átvettünk tőlük vagy volt lehetőség saját "átgondolt--talán jobb" átkelési gyakorlatra? Köszönet Üdv SENNÁS! | |||||
páncélos | Adatlap | 647789 | 2018. augusztus 10. 18:25 | ||
gaunt1 | Adatlap | 647783 | 2018. augusztus 10. 14:51 | ||
Hát rajzot nem találtam a korai motortér huzatról, de fotó van: s011.radikal.ru/i316/1606/1e/eba008f95eb4.jpg Kb. így nézett ki az OPVT-54 készlet 1957-től 1958 áprilisig. 58-tól 60-ig az OPVT-54B készletet kapták meg a T-54B-k, itt már csak a hűtők fölött volt a huzat, és lényegében ez maradt a T-55-nél is, persze folyamatosan módosítgatva. ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuT5455/SuT5455684.jpg | |||||
páncélos | Adatlap | 647775 | 2018. augusztus 9. 23:37 | ||
A lezárások kis fémlemezekkel történnek, majd körbekenik. A kipufogószelepről pedig egy kép. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647754 | 2018. augusztus 9. 14:35 | ||
Szovjet 54-es... Na az lesz ám az igazi macera... Talán tudok valami rajzot az 54-es motortér huzatáról, feltéve ha túlélem ezt a napot, akkor holnap feltöltöm. Most viszont sajnos megyek megdögleni a melegbe... :( | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647753 | 2018. augusztus 9. 14:20 | ||
Búócsöves változatra gondoltam.A kocsi egy szovjet gyártású 54-es, magyar szolgálatban bukkan majd kifelé a művízből. Terveim szerint a teljes torony és nagyjából a sárvédő lemezig látható a jármű. Tudom, hogy amatőr a kérdés, de én a páncélos fegyvernemnek csak a tiszteletemet adhatom - nem értek hozzá "tesközelből", a nyílások lefedése mivel történt? A kipufgószelepről esetle valaki tudna képet, rajzot? | |||||
páncélos | Adatlap | 647749 | 2018. augusztus 9. 13:22 | ||
Először is el kellene dönteni, milyen vízi átkelést szeretnél lemodellezni? Leegyszerűsítve (nem szakszerűen) két féle átkelést lehet megcsinálni. Búvócsövest és légzőcsövest. Az előbbinél bármikor el tudja hagyni a kocsit a személyzet a víz alól, a töltő búvónyílásán keresztül. Utóbbi csak egy levegőcső (tubus), ami csak a levegőt biztosítja a kezszemnek és a motornak. Egyébként mindent le és be kell fedni, a figyelőréseket is. Talán a kipufogószelep a legnehezebb, főleg olyan kis méretben. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647746 | 2018. augusztus 9. 12:40 | ||
Ha T-55-re gondolsz, az nem lesz egyszerű. Kipufogószelep, levegőcső, ágyúcsőre huzat, és amit a legnehezebb megcsinálni, a motortér vízhatlan huzata. Ráadásul ebből is van két különböző fajta, attól függően mikor gyártották a páncélost, vagy mikor modernizálták. Ezek mindenképpen kellenek, ha szovjet gépet akarsz. Ha cseh/lengyel, akkor talán a motortér huzata nem szükséges, mert a hűtők fölött vannak zárhatónak látszó ajtók, de erről kérdezd Páncélost ő tudja biztosan megmondani, ezekhez a masinákat én annyira nem ismerem. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 647741 | 2018. augusztus 9. 07:00 | ||
Hozzáértők segítségét kérem. Mit, hogyan tömítettek víz alatti átkeléshez előkészítés során, amit mindenképpen meg kell jeleníteni egy maketten? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 647691 | 2018. augusztus 7. 09:38 | ||
páncélos | Adatlap | 647689 | 2018. augusztus 7. 09:01 | ||
Szia! Méretekben nem tudok segíteni. A Dunántúlon Tapolcán, vagy a Komáromi erődben tudsz T-55A harckocsit fotózni és méreteket venni. Előbbi szabadtéri, tehát belépődíjat nem kell fizetni. Képek tekintetében a néphadsereg, az MN 7038, és a Csorna-pusztai vízbázis beírásával, vagy ezek face oldalán keresgélésével találhatsz sok jó képet. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Elvileg érkezhettek, a szovjeteknél 1965-ben vezették be az RMS típusú láncot. Gyakorlatilag meg jó kérdés, mert még 65 után is sokáig a régi lánccal szerelték a T-55-t és a T-62-t is. Gondolom olyan sokat gyártottak a régiből, hogy akkor már ne vesszen kárba, és amíg a készlet tart, felhasználták.
Páncélos biztos tud valami konkrétumot mondani, ő a szakértője a hazai harckocsiparknak.