<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Sennás | Adatlap | 650882 | 2018. november 7. 18:58 | ![]() | |||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650881 | 2018. november 7. 18:53 | ![]() | |||||||||||||
De a rakéták érdekeltek az meg ugyanaz. | |||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650880 | 2018. november 7. 18:51 | ![]() | |||||||||||||
Köszi Gabi,de ez Studebaker! | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650877 | 2018. november 7. 18:37 | ![]() | |||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650873 | 2018. november 7. 18:28 | ![]() | |||||||||||||
Köszönöm szépen.Nincs róla valami több infód? Az a baj,hogy a dísszemléket levették a yt-ról. | |||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 650864 | 2018. november 7. 16:50 | ![]() | |||||||||||||
Szervusz Lacipapa! Az én válaszom egyértelműen IGEN! Az 1952-es díszszemlén vonultak fel. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650857 | 2018. november 7. 15:23 | ![]() | |||||||||||||
Üdv,Mindenkinek! A Zvezda 1:35-ös BM-13 Katyusha épül nálam. Szerintetek,volt ez a típus nekünk is,ZISZ-151-esre építve?A három tengelyes,dupla kerekűre?Esetleg rendszáma ,ha volna róla infótok?Csak magyar vonatkozású érdekelne!A Zil-157-re tudom hogy volt. Próbáltam róla valami infót keresni,de többnyire maketteket és múzeumi példányokat kínált a net.A rakéták bekötéséről,meg egyáltalán nincs infóm. Megköszönök minden segítséget! Laci | |||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 650801 | 2018. november 5. 17:06 | ![]() | |||||||||||||
Ja! A magyar színekben szolgálókról! | |||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 650800 | 2018. november 5. 17:05 | ![]() | |||||||||||||
Urak! Segítség kellene a Silkák festése, jelzései számozása ügyében. A dolog sürgős. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650767 | 2018. november 4. 17:25 | ![]() | |||||||||||||
Ami fontos: a lőszer készletét hamar el tüzelte, a tornya nyitott, zsúfolt. Reakció ideje a személyzet ki képzettségétől és gyorsaságától függött, csak nappal alkalmazható elsősorban. Ezen kívül télen rendkívül hideg, az R-113 rádiók zajosak voltak /ezeket cserélték 123-ra/. A Mig-17 jellegű légi célokat még le tudta küzdeni, de az ideális a közepes helikopter /pl Mi-8/, IL-28 méret volt. Ha betalált, a célt darabokra szaggatta a 1000méter / másodperc sebességű, 2,8 kg tömegű gránát, amit függőlegesen 8,8, víz szintesen 12 kilométerig volt képes maximálisan eljuttatni, de az ideális és hatékony távolság légi célra 4,4 km, tűz gyorsasága 200-240 lövés percenként a teljes 300 darabos lőszer készlet mellett. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650765 | 2018. november 4. 17:10 | ![]() | |||||||||||||
Az arabok kezében valóban nem sokat ér... Tapasztaltam. Hihetetlenül fegyelmezetlen banda, és nem jól kiképzett /mert tojtak az órákon részt venni, inkább kolbászoltak valamerre/. Hazánkban a Harckocsi ezredek közvetlen oltalmazását végezték, ez volt az elsődleges feladatköre, ezért is volt a teljes lőszer készletének 2/4-e repesz, 1/4-e pedig páncéltörő. A torony elsősorban elektromos meghajtású, ennek vezérlő kereke a torony szemből jobb hátsó sarkában található málházva. A kézi üzemmód másodlagos. Az elsütést is erről a rúdról lehetett elektromosan végezni, de volt elsütő pedál is, amivel egyenként is képes volt elsütni a két löveget. A lőszerek harmada volt a tornyon belül töltőlécben, a többi a padlólemez alatt és a vezető melletti rekeszekben. Ha a lőszer valamiért beragadt, "hangos ürítés"-t kellett végrehajtani, ekkor a lőpor gázok miatt a kezelők gázmaszkot és kesztyűt vettek fel, mert gyakran belobbant. Maga a fegyver a szintén csapatlégvédelemre elterjedt Sz-60 lövegeken alapult, viszont a torony miatt csillapításként ellensúlyokat kellett beszerelni a dugattyúk helyett /nem fért el/, a jobb oldali löveg zár szerkezete tükör fordított volt, nem csere szabatos a másikkal, csak a többi eleme. Ide külön bal kezes töltő kezelőket kellett beosztani, kiképezni. A két löveg nagyon pontos, lőelem képzője hazai valamennyi legyártott eszközön /erre büszkék lehetünk!/, a Szír haderő részére ehhez az eszközhöz kapott tűzvezető lokátort is, ami lánctalpas alvázra telepített Szon-9 volt, alkalmazása viszont álló helyzetből települve, az Sz-60 lövegekkel azonos módon, kábelen történt /ezek csatlakozóit és jelfogóit szintén beépítették/. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650764 | 2018. november 4. 15:25 | ![]() | |||||||||||||
Milyen feladatkörben használták ezeket a járműveket nálunk? Kizárólag légvédelmi célra? Csak azért kérdezem, mert az araboknál igen hamar rájöttek, hogy légelhárító fegyverként nem sokat ér, de földi célok ellen viszont kifejezetten hatékonyan alkalmazható. Az ottani tapasztalatok nem jöttek át ide? | |||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 650756 | 2018. november 4. 12:33 | ![]() | |||||||||||||
Lehet, hogy a tudatlanságom szólal meg: a felségjelzés zöld ötágú csillag közepén a fehér körben piros ponttal? | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650755 | 2018. november 4. 12:13 | ![]() | |||||||||||||
Festés, a csöveket gyárilag, kémiai úton barnították /ettől feketés barnás színt kapott, ami fémesre kopik/, a csőszájfékek fényes fekete színűek, Zöldre soha nem festették, ennek két oka: leég a festés a csőről, a cső léghűtését gátolja, hamarabb tönkre megy és a festék puszta tömege sem hiányzott plusz súlynak. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650754 | 2018. november 4. 12:07 | ![]() | |||||||||||||
Nos, utána néztem és olvastam dolgoknak. Igazad van, gaunt1., valóban OMSZK-ban gyártották valamennyit. De, hazánkba érkezett példányokon vegyes rendszer látható. A gyár a proto és elő széria sorozatok után elkezdte a közép szériát, ennek lapos, középen fejnek kialakított korong alakú vezető búvó nyílással, és szemből bal oldali, oldalra nyitható lemezzel el takarható fényszóróval. Az utószéria egy darabos, lekerekített vezető búvónyílással, módosított fényszóró kerettel, létra alakú préselt merevítésű ZIP /TASZT-Tartalék alkatrész/ ládával szemből jobb oldalon elől, valamint módosított far páncéllal, pót üza tartályok számára tartó elemekkel, egyszerűsített hátsó sárvédőkkel készült. A hazánkba érkezett és kezdetben Vácon összevont ezred kocsijai egy része a közép szériának megfelelő, fele pedig az utó széria elemeit tartalmazó volt, viszont a farpáncél pót üza tartói hiányoztak és a ZIP láda fedele is a közép szérián alkalmazott volt. Gyárilag zöld alváz és torony, belül nagyon halvány világosszürke festést kapott, amit később átfestettek fehérrel. A 24 példány törzskönyvi számait a front páncél gyári száma után ütötték be, ezek 57-01-57-24-ig terjedőek voltak. A járművek tornyán a két utolsó törzskönyvi szám volt festve, középen kétoldalt a deszant kapaszkodók alatt, függőleges tengely vonalában elosztva fehér, szögletes, sarkoknál kerekített számokkal. Az ezred feloszlatását követően hatosával kerültek ütegbe szervezve a Harckocsi ezredekhez, jellemzően az ezrednek megfelelő jelzésekkel. Erre jó példa a Kalocsai ezred ütegének kocsijain a toronyra festett 12 cm átmérőjű fehér korong és azt követő, szintén középre elosztott 3 számot tartalmazó toronyszám. A Szabadszállási kocsikon 4 jegyű számok voltak. Dísz szemlékre ezeket le festették./Forrás archív fotók és rokonom, Szabadi István, járműve 693 toronyszámmal 57-12 törzskönyvi számmal/Elvileg háborús helyzet vagy gyakorlat esetén kellett festve lennie/ Rétsági ezred 6 kocsiból álló ütege 1968-ban részt vett harci alkalmazásban, Léva térségében oltalmazták a csapatokat, fehér egyezményes csíkokkal a tornyon és a jármű testen. Verpelét az M-zárolt 6 kocsijával kiegészítve a Sztrela-1 technikát vett részt hadgyakorlaton, ezeken toronyszám nem, viszont csillag felségjel /Gyanúsan Matrica lehetett/ volt a tornyon kétoldalt, szintén a két deszant kapaszkodó alatt és annak függőleges tengelyében. A gyakorlaton részt vevő példányok: 57-03, 57-13, 57-14, 57-19, 57-20, 57-21 /Forrás Szollár János/ | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650708 | 2018. november 2. 21:15 | ![]() | |||||||||||||
Megvan, köszönöm és el is olvastam. A cikk íróval is váltottam pár üzenetet még régebben. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650707 | 2018. november 2. 21:06 | ![]() | |||||||||||||
Így van, a csehek azt az egyet használták csapatpróbákra, ahol kiderült, hogy nem jobb a saját Praga M53/59-nél. Ezért nem vettek többet. Amúgy ha érdekel el tudom küldeni az M-Hobbi cikket, nagyon szépen bemutatja mi a különbség az alváltozatok között. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650699 | 2018. november 2. 19:02 | ![]() | |||||||||||||
Egyeten példányt kaptak a Csehszlovákok, ez van kiállítva Lesany-ban. Silkát sem rendszeresítették. A Lengyel gyártmányt egy volt harckocsizótól hallottam, ezzel magyarázta az eltéréseket, amik nekem feltűntek. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650687 | 2018. november 2. 17:12 | ![]() | |||||||||||||
Alkatrészt biztosan gyártottak hozzájuk máshol is, de maguk a járművek kizárólag Omszkban épültek. A csehek 100%, hogy nem gyártották, már csak azért is, mert ők úgy ítélték meg (egyébként helyesen), hogy a ZSzU-57-2 hatékonysága légi célok ellen túl alacsony, így a típus megvásárlása helyett inkább a saját Praga M53/59-et gyártották. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650676 | 2018. november 2. 15:41 | ![]() | |||||||||||||
Az oroszokéi lehet. Viszont a löveg csövek, a irányzógép az szerinted hol készült? Elárulom: Magyarországon. Gyártották még: Csehszlovákiában is... | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650673 | 2018. november 2. 15:12 | ![]() | |||||||||||||
Sőt, olyan, hogy lengyel gyártású ZSzU-57-2 nincs is. Kizárólag Omszkban épültek. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650672 | 2018. november 2. 14:59 | ![]() | |||||||||||||
Nem akarok okoskodni, de most éppen összezavarod azokat akik érdeklődnek a típus iránt. Amiket felsorolsz, hogy különbség az orosz és lengyel gyártmányok között, az nem a gyártó országra vonatkozik, hanem az évjáratra. A lekerekített búvónyílás, a lelemezelt fényszórókeret, és a hátsó sárvédő kialakítása ugyanúgy megtalálható szovjet gyártmányokon is. Mielőtt nekem esnél, inkább adok forrást honnan veszem: м-хобби 2009/9 száma. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650655 | 2018. november 2. 06:21 | ![]() | |||||||||||||
Drégelypalánkon, éles lövészeten, legközelebb egy orosz kocsi. Jelzések a lövészet miatt a tornyon /nyilak/, feliratok fehérrel az üzemanyag tartályokon "ÜZEMANYAG", olaj tartályon "M.OLAJ", szabályzat és félre tankolások miatt /Díszszemle/. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650654 | 2018. november 2. 06:18 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650653 | 2018. november 2. 06:16 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650652 | 2018. november 2. 06:16 | ![]() | |||||||||||||
Orosz kocsi sárvédő lemeze hátul, Zsámbékon /ma Győrben/. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650651 | 2018. november 2. 06:15 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650650 | 2018. november 2. 06:06 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650649 | 2018. november 2. 06:02 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650648 | 2018. november 2. 05:59 | ![]() | |||||||||||||
Az orosz eredeti kocsi /Múzeumban/. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650647 | 2018. november 2. 05:56 | ![]() | |||||||||||||
Ha magyart építesz, a mienkén nem volt NDK-s féktuskó. Viszont vegyesen volt az eredeti és a Lengyel építésű. Az eredeti orosz búvó nyílása lapos, középen kerek kiemelkedéssel szemből bal oldalon fényszóró takaró lemezzel, ami nyitható oldalra. A Lengyel kocsikon a fényszóró előtt nem volt lemez, viszont felette sátor szerűen takart egy víz szintes és elől szögben kialakított lemezke, búvónyílása teljesen kerekített. Felvonulási fotón közelebbi eredeti orosz, majd két Lengyel kocsi látható /MTI/. Rejtő István fotóin, Kecelen 3 kocsi látható, ebből középen egy orosz, szélein 2 Lengyel. Az orosz országúti fényszórót javítások során le cserélték Lengyel változatúra.A közeli képeken /Zsámbék, ma Győrben található/ orosz kocsi látható, de már javított, Lengyel fényszóró kerettel. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650645 | 2018. november 1. 23:49 | ![]() | |||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650515 | 2018. október 29. 14:03 | ![]() | |||||||||||||
NDK változat? Lengyel és szovjet gyártású volt, 24 db. Facebook: www.facebook.com/BuszkeOnjaroLegvedelmiLoveg/ | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650513 | 2018. október 29. 13:28 | ![]() | |||||||||||||
kls | Adatlap | 650511 | 2018. október 29. 13:04 | ![]() | |||||||||||||
Tisztelt Kollégák! Egy Takom ZSU-57-2 készülget nálam, de elakadtam. A leírás választást kínál pár alkatrésznél NDK ill. Szovjet változat között. Természetesen én magyar gépet szeretnék. Szerintetek melyik verzió felé kellene haladnom? Illetve hol találhatnék képeket a mi gépeinkről? Előre is köszönöm a válaszokat! | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650322 | 2018. október 24. 20:15 | ![]() | |||||||||||||
Orosz technika volt. Itt konkrétumokat nem tudok, de az idevezényelt szovjet katonák egy része azt sem tudta melyik országban van. Így útbaigazítás gyanánt több esetben is segítséget kértek, amit egy-egy kisebb csoport ki is használt. | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650315 | 2018. október 24. 18:03 | ![]() | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650314 | 2018. október 24. 18:03 | ![]() | |||||||||||||
Köszi! Elhagyott járművet kötöttek vajon el, vagy ennyire összebarátkoztak az oroszokkal? Orosz tankra mászós barátkozásról csak a Kussuth térről tudok a sortűz előtt, de ott T-54-esek voltak. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650287 | 2018. október 23. 13:29 | ![]() | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650278 | 2018. október 23. 11:06 | ![]() | |||||||||||||
Kis forradalmi hangulat: D-44-es a forradalmárok kezén: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2117/21178/211787/21178760_8b24b6a2ee73a565e6a6ef5ba2523bd1_wm.jpg Itt viszont 2:28-nál mi látható? Elfoglalt magyar ISzU-122? Volt olyan Budapesten? Vagy egy szovjet jármű? Esetleg ISzU-152? www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650127 | 2018. október 18. 11:28 | ![]() | |||||||||||||
Szia! Az Unimoggal még nem,de a Merci megvan,csak 2 ajtós kivitelben,mivel csak azt lehet kapni. | |||||||||||||||||
uazos | Adatlap | 650125 | 2018. október 18. 10:32 | ![]() | |||||||||||||
Köszönöm. Lassan, de készülget. Idő,idő,idő mindenhez. Már beindítottam, szépen duruzsol a kiskamaz :)) | |||||||||||||||||
uazos | Adatlap | 650124 | 2018. október 18. 10:29 | ![]() | |||||||||||||
Ha felszerelés szempontjáből nézzük akkor igen, minősülhet eredetinek. Csepeles sztorid is igazolja ezt, ilyen volt pl a DIM uazok amiből lettek utánna a dobozos aknakeresők átépítve. Lehet hogy csak kísérlet volt, de a felszerelést azt modernizálták. (úgy ahogy modernizálták..) Re-motorizáció hivatalosan nem került elismerésre, de azt nem árt tudni, hogy csapatnál voltak kisírletezések! Ilyen volt a Rétsági laktanyai is, ahol a 469-esekbe Avia motort tettek. Környéken élő erdészek/vadászok/vadőrök próbálkoztak is a cserékkel. | |||||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650105 | 2018. október 17. 20:17 | ![]() | |||||||||||||
Háámán hogyafenébene! :-) | |||||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650104 | 2018. október 17. 20:16 | ![]() | |||||||||||||
Igy van, MH 88 mindenféle változatú jogutód alakulattal. Ezek az Uazok Székesfehérváron a most nem tudom milyen hadrendi számú javító zászlóaljnál tervek alapján készültek a '90-es évek elején. Tehát nem ilyen házi mutatvány volt. Összefoglalóan Deszant UAZ -469 - alias rambo Uaz, temperasárkány, dzsiájdzsó Uaz. 88 db. készült. A betett képen saját jármű, 5 db. ilyen Uazunk van. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650089 | 2018. október 17. 13:49 | ![]() | |||||||||||||
Szia Laci ilyeneket építettél már? Talán nem is sok átalakítás kell hozzá. Forrás:police.hu | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650088 | 2018. október 17. 13:44 | ![]() | |||||||||||||
Szolnoki 88-as. | |||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650086 | 2018. október 17. 13:29 | ![]() | |||||||||||||
Ezeket a járgányokat hol használták? | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650068 | 2018. október 17. 07:09 | ![]() | |||||||||||||
Naná! És azok is maradunk! :-D | |||||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650061 | 2018. október 16. 21:40 | ![]() | |||||||||||||
Ez sem eredeti de magyar változatban készült 88 db. (vajon miért nem több vagy kevesebb?) De ettől mi még Jugéval jó barátok vagyunk! :-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
северная-линия.рф/2012/04/21/%D0%B1%D0%BC-13%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D1%88%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%B8-%D0%B7%D0%B8%D1%81-151/