<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
juge75 | Adatlap | 651509 | 2018. november 22. 13:04 | ![]() | |
? mégis milyen: betű betű szám szám kötőjel szám szám. Előzmény: (651501) lacipapa 2018. november 22. 08:47 | |||||
lacipapa | Adatlap | 651501 | 2018. november 22. 08:47 | ![]() | |
Oké a HP,de a számai milyen osztású? HP-xx-xx, vagy esetleg más variáció? Ezeket mely években rendszeresítették,kb. tól-ig? | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 651498 | 2018. november 21. 23:14 | ![]() | |
Lacipapa, a 2p26 HP! Előző hozzászólásomból véletlenül kitörlődött. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 651497 | 2018. november 21. 23:13 | ![]() | |
üdv Lacipapa! A 2p26 HP ! Nem HT! tegnap kerestem az embört Csepellel kapcsolatban,de még nem hívott vissza! Újra próbálom! Üdv.! | |||||
lacipapa | Adatlap | 651473 | 2018. november 21. 14:06 | ![]() | |
Szervusz! A Katyusa rsz.,ahogy írtad,HD-és a 445-öt adtam neki.Ha nagyon eltér csináltatok másikat,addig ezt nem teszem fel. A 2P26 rsz.,ezek szerint HT-vel kezdődne? A Csepelről semmi konkrétum? A többit várom! Üdv,Laci | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 651455 | 2018. november 20. 21:46 | ![]() | |
Szia Lacipapa! A Gaz-69 képen a rendszám rossz pozícióban van,csak photoshoppal állapítható meg. Ennek a hátsó rendszámpárja tehergépkocsi rendszám hátul. A Zisz Katyusa teljesen biztos, számot nem néztem, de ha kell esetleg megállapítom. Eredeti fotóm van, csak a napfényen pont a rendszám tükröződik. A 2p26 becenevéről nem tudok. Ja,majomringató: tartozó képek és akkor a rendszám. Vettem a kérést. Üdv. | |||||
lacipapa | Adatlap | 651447 | 2018. november 20. 14:42 | ![]() | |
Köszönöm,mind kettőtöknek! Törzsbusz! a Gaz-69 2P26-ról,esetleg egy konkrét,rendszámos képet tudnál nekem? Ja,és volt valami "fantázi" neve is a seregben? A Katyusa számait,már látom,hogy hasra ütéssel fogom megcsinálni.Tehát a HD valós lehet? Ha már ilyen rendes vagy :-) a majom ringató rsz-át is meg tudnád adni?Szeretném befejezni,mert már több az elkezdett projekt. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 651446 | 2018. november 20. 14:00 | ![]() | |
Üdv. Lacipapa! Zisz-151 HD. A Gaz-69 2P26 HP | |||||
laja | Adatlap | 651443 | 2018. november 20. 13:06 | ![]() | |
Zis-151:-) Bocsánat | |||||
laja | Adatlap | 651441 | 2018. november 20. 12:51 | ![]() | |
Szia! 1958 után szinte biztos hogy HT vagy HV rendszámot kapott volna. De mivel a képen látható Csepel b-130 is HT rendszámot visel így nem gondolom hogy 58 előtt a Zis-131(katyusával) is HT rendszámot kapott volna hisz nagyon nem egy kategóriába tartoznak. Kemény dió ez, akkoriban szerintem nem sok ilyen jellegű fotó készülhetett, és még kevesebb olyan amin olvasható lehet egy rendszám. Egy másik Csepelen pedig HC rendszámot láttam, ilyen meg 58 után nem is volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 651346 | 2018. november 18. 17:57 | ![]() | |
Kérem,hogy segítsen,aki tud! Katyusa BM-13 épül(Zis-151) és magyar lenne a Rákosi rendszer idejéből.Rendszámot szeretnék rá,de értékelhető képeket nem találtam,dísszemlés képeken sem. Annyit tudok,hogy kb. H?xxx formájú kell,hogy legyen. HV,HT,HI,vagy milyen kellene hogy legyen a betű jel? Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 651248 | 2018. november 16. 11:07 | ![]() | |
Rendszámot próbáltam a dísszemlés képekből,1950-51,de homály az egész. Rákosi címer a dobozomból lesz :-) ,ha kell,írj,van több méretben is. | |||||
laja | Adatlap | 651220 | 2018. november 15. 19:36 | ![]() | |
A Hobby Bossnál nincs semmilyen rendszám. Az Italerinél meg csak ruszki rendszám van. Nincsenek fotóim sem a rakétáról sem rendszámról de a hétvégén majd keresgélek hátha találok valamit. Honnan lesz rákosi címered? | |||||
lacipapa | Adatlap | 651218 | 2018. november 15. 19:04 | ![]() | |
Ja,és rendszámot sem sikerült még azonosítani! | |||||
lacipapa | Adatlap | 651217 | 2018. november 15. 19:02 | ![]() | |
Köszi!Az enyémen a Rákosi címer lesz a motorház tetején (Dísszemlés).A rakéták matricái,még nincsenek pontosítva,hogy melyikek legyenek.Esetleg,ha van rakétáról képes infód,amin jól látszanak a feliratok az jó lenne. Ládát,pedig faragok hozzá. | |||||
laja | Adatlap | 651214 | 2018. november 15. 18:39 | ![]() | |
A Hobby Boss egy kicsit jobb mint ha a keretek nem ugyanazok lennének mint a Zvezda és az Italeri. De erre nem vennék mérget mert nem egyszerre láttam őket. A HB matrica lapján több nemzet felségjele van egy két műszer elő lapja de a rakétákra nincs matrica ott sem. De viszont van hozzá rézmaratás. Szerintem egyikhez sincs láda. vereslajos.fmt@freemail.hu | |||||
lacipapa | Adatlap | 651206 | 2018. november 15. 14:20 | ![]() | |
Tároló ládát sem adnak hozzá? És a HB készlete milyen, | |||||
lacipapa | Adatlap | 651201 | 2018. november 15. 13:16 | ![]() | |
Szia,rendben.Az elérhetőségedet add meg.Az enyém az adatlapomon van. Laci | |||||
laja | Adatlap | 651171 | 2018. november 14. 17:45 | ![]() | |
Szia! Nem csak a Zvezda hanem az Italeri is kispórolta:-) Ha sikerül matricát gyártanod szívesen vennék tőled egy garnitúrát az én katyusámra. Köszi. Laja | |||||
Miggyuri | Adatlap | 651037 | 2018. november 11. 12:05 | ![]() | |
bár eléggé reménytelen, de hátha: Kersek egy 1/72-es Silkára elegendő számsor-matricát, ha valakinek volna maradékban, vagy ugyanebben a méretben Magyar,Néphadsereg-es számokat. Felségjel nem kell. Azt szintén egy Silkányit (2 db) adok, akinek kell. | |||||
Sennás | Adatlap | 650964 | 2018. november 9. 22:09 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 650960 | 2018. november 9. 21:49 | ![]() | |
Üdv,Mindenkinek! Segítsetek,legyetek szívesek!A Katyusa rakétáinak,ciril betűs feliratairól nem találok olyan képet,amiről le lehetne gyártani.A Gabi képei között van egy ábra,de nagyítás után olvashatatlan.Azt hiszem az M-13-as típus. Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 650914 | 2018. november 8. 11:50 | ![]() | |
Köszi Gabi! Most már csak matricákat kellene szerezni a rakétákra.A Zvezda ki spórolta.Nem tudom a HB-ban van matrica a rakétákra? | |||||
juge75 | Adatlap | 650905 | 2018. november 8. 04:14 | ![]() | |
Elektromos rendszerrel, volt egy kulcsos kézi kerekes starter. Ezzel a fülkéből vagy fedezékből indítható, késleltetéssel és meghatározható sorozatban, vagy egyenként. www.rwd-mb3.de/technik_a/pages/bm13.htm | |||||
Muzzy | Adatlap | 650904 | 2018. november 8. 00:14 | ![]() | |
nem tudom, nem a szakterületem. A filmeken kívül állt a személyzet, de nem túl közel érthető okok miatt. Szerintem lehetett szabályozni, hogy egyszerre sortűzzel, vagy egymás után. | |||||
Sennás | Adatlap | 650903 | 2018. november 8. 00:06 | ![]() | |
Ilyenkor bent ültek a "védett" fülkében vagy kintről? Volt ezen késleltető vagy "rácsapott a piros gombra" és zsutty kifost@ az összeset egyszerre? | |||||
Muzzy | Adatlap | 650902 | 2018. november 7. 23:55 | ![]() | |
Biztos, hogy aksirol elektroos úton indították. A repölőgépeken is elektromos gíújtás volt, kábelezve... | |||||
lacipapa | Adatlap | 650901 | 2018. november 7. 23:50 | ![]() | |
Köszi,az ábrából én sem tudtam megfejteni.Már arra gondoltam,hogy mechanikusan-csappantyúval,esetleg? | |||||
Muzzy | Adatlap | 650899 | 2018. november 7. 23:47 | ![]() | |
Lacipapa! Sajnos a szövegből nem derül ki, hogyan működött. A szöveg szerint az indító keret egységes volt, ezt tették fel különböző járművekre Szerintem a rakéta 8 pontjánál volt az elektromos csatlakozó, mert aksiról indították a rakétákat ez biztos. Logikusan ott kellett begyújtani az indító töltetet. de még egyszer, ez nincs pontosan leírva, csak kilogikáztam. Üdv Muzzy | |||||
lacipapa | Adatlap | 650898 | 2018. november 7. 23:47 | ![]() | |
Tekerik és a kerekek légnyomását tudják belülről állítani. | |||||
Sennás | Adatlap | 650894 | 2018. november 7. 20:35 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 650893 | 2018. november 7. 20:34 | ![]() | |
Azok ott mire valók? Azt tekerik vagy lábbal nyomják? | |||||
Sennás | Adatlap | 650892 | 2018. november 7. 20:19 | ![]() | |
atika | Adatlap | 650891 | 2018. november 7. 20:14 | ![]() | |
Lövésem sincs, hogy csinálták, de már engem is izgat a kérdés! content.foto.my.mail.ru/mail/karpenko_10n/72014/h-10352.jpg | |||||
atika | Adatlap | 650890 | 2018. november 7. 20:11 | ![]() | |
Szerintem ezen a képen van a megoldás:content.foto.my.mail.ru/mail/karpenko_10n/72014/h-10356.jpg! | |||||
Sennás | Adatlap | 650888 | 2018. november 7. 19:46 | ![]() | |
A videókon annyi látszik alulról feltolják. Kicsit "túltolják aztán vivzaejtik".Még egyik kézzel fog valamit amíg végálásba nem kerül. De olyat hogy utánna még vezetékelnék én nem láttam. Lehet a beakadós részbe van az indító beépítve. Gondold el mi hő keletkezik indításkor kizárt ezt utánna 1-2-5 alkalommal újravezetékelik. | |||||
lacipapa | Adatlap | 650887 | 2018. november 7. 19:38 | ![]() | |
Kösz,még egyszer,de a rakétákkal kapcsolatban a bekötésük kellene.Ill.,hogy indították őket?Gondolom elektromosan,de a kábelek? hogy voltak bekötve,ha voltak? | |||||
Sennás | Adatlap | 650884 | 2018. november 7. 19:00 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 650883 | 2018. november 7. 18:59 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 650882 | 2018. november 7. 18:58 | ![]() | |
Ez már csak jó. De már csak múzeumi van "máig harcoló" már nincs:) северная-линия.рф/2012/04/21/%D0%B1%D0%BC-13%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D1%88%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%B8-%D0%B7%D0%B8%D1%81-151/ | |||||
Sennás | Adatlap | 650881 | 2018. november 7. 18:53 | ![]() | |
De a rakéták érdekeltek az meg ugyanaz. | |||||
lacipapa | Adatlap | 650880 | 2018. november 7. 18:51 | ![]() | |
Köszi Gabi,de ez Studebaker! | |||||
Sennás | Adatlap | 650877 | 2018. november 7. 18:37 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 650873 | 2018. november 7. 18:28 | ![]() | |
Köszönöm szépen.Nincs róla valami több infód? Az a baj,hogy a dísszemléket levették a yt-ról. | |||||
Kamovos | Adatlap | 650864 | 2018. november 7. 16:50 | ![]() | |
Szervusz Lacipapa! Az én válaszom egyértelműen IGEN! Az 1952-es díszszemlén vonultak fel. Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 650857 | 2018. november 7. 15:23 | ![]() | |
Üdv,Mindenkinek! A Zvezda 1:35-ös BM-13 Katyusha épül nálam. Szerintetek,volt ez a típus nekünk is,ZISZ-151-esre építve?A három tengelyes,dupla kerekűre?Esetleg rendszáma ,ha volna róla infótok?Csak magyar vonatkozású érdekelne!A Zil-157-re tudom hogy volt. Próbáltam róla valami infót keresni,de többnyire maketteket és múzeumi példányokat kínált a net.A rakéták bekötéséről,meg egyáltalán nincs infóm. Megköszönök minden segítséget! Laci | |||||
Miggyuri | Adatlap | 650801 | 2018. november 5. 17:06 | ![]() | |
Ja! A magyar színekben szolgálókról! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 650800 | 2018. november 5. 17:05 | ![]() | |
Urak! Segítség kellene a Silkák festése, jelzései számozása ügyében. A dolog sürgős. | |||||
juge75 | Adatlap | 650767 | 2018. november 4. 17:25 | ![]() | |
Ami fontos: a lőszer készletét hamar el tüzelte, a tornya nyitott, zsúfolt. Reakció ideje a személyzet ki képzettségétől és gyorsaságától függött, csak nappal alkalmazható elsősorban. Ezen kívül télen rendkívül hideg, az R-113 rádiók zajosak voltak /ezeket cserélték 123-ra/. A Mig-17 jellegű légi célokat még le tudta küzdeni, de az ideális a közepes helikopter /pl Mi-8/, IL-28 méret volt. Ha betalált, a célt darabokra szaggatta a 1000méter / másodperc sebességű, 2,8 kg tömegű gránát, amit függőlegesen 8,8, víz szintesen 12 kilométerig volt képes maximálisan eljuttatni, de az ideális és hatékony távolság légi célra 4,4 km, tűz gyorsasága 200-240 lövés percenként a teljes 300 darabos lőszer készlet mellett. | |||||
juge75 | Adatlap | 650765 | 2018. november 4. 17:10 | ![]() | |
Az arabok kezében valóban nem sokat ér... Tapasztaltam. Hihetetlenül fegyelmezetlen banda, és nem jól kiképzett /mert tojtak az órákon részt venni, inkább kolbászoltak valamerre/. Hazánkban a Harckocsi ezredek közvetlen oltalmazását végezték, ez volt az elsődleges feladatköre, ezért is volt a teljes lőszer készletének 2/4-e repesz, 1/4-e pedig páncéltörő. A torony elsősorban elektromos meghajtású, ennek vezérlő kereke a torony szemből jobb hátsó sarkában található málházva. A kézi üzemmód másodlagos. Az elsütést is erről a rúdról lehetett elektromosan végezni, de volt elsütő pedál is, amivel egyenként is képes volt elsütni a két löveget. A lőszerek harmada volt a tornyon belül töltőlécben, a többi a padlólemez alatt és a vezető melletti rekeszekben. Ha a lőszer valamiért beragadt, "hangos ürítés"-t kellett végrehajtani, ekkor a lőpor gázok miatt a kezelők gázmaszkot és kesztyűt vettek fel, mert gyakran belobbant. Maga a fegyver a szintén csapatlégvédelemre elterjedt Sz-60 lövegeken alapult, viszont a torony miatt csillapításként ellensúlyokat kellett beszerelni a dugattyúk helyett /nem fért el/, a jobb oldali löveg zár szerkezete tükör fordított volt, nem csere szabatos a másikkal, csak a többi eleme. Ide külön bal kezes töltő kezelőket kellett beosztani, kiképezni. A két löveg nagyon pontos, lőelem képzője hazai valamennyi legyártott eszközön /erre büszkék lehetünk!/, a Szír haderő részére ehhez az eszközhöz kapott tűzvezető lokátort is, ami lánctalpas alvázra telepített Szon-9 volt, alkalmazása viszont álló helyzetből települve, az Sz-60 lövegekkel azonos módon, kábelen történt /ezek csatlakozóit és jelfogóit szintén beépítették/. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |