<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Törzsbusz | Adatlap | 651633 | 2018. november 24. 23:55 | ||||||||||||||
Sztálin meghalt,Lihacsov örök! :-) Előzmény: (651631) laja 2018. november 24. 23:38 | |||||||||||||||||
laja | Adatlap | 651631 | 2018. november 24. 23:38 | ||||||||||||||
Azt eddig is értettem hogy neve miért az ami. így van ez MAZ,GAZ,KRAZ,stb estében is. Az is világos hogy gyár neve megváltozott így termék neve is. De ha a gyár kezdetben ZIS nevű járgányokat gyártott. Akkor a ZIS a ZILek őse. Mert ha nem változott volna gyár neve, és most tök mindegy hogy miért. Akkor ZIS-157 ZIS-130 ZIS-131 néven jelentek volna meg a gépek. Akkor a ZIS az ősZIL vagy nem? :-) | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 651625 | 2018. november 24. 20:23 | ||||||||||||||
Nem, nem jól érted. A gyár kezdő betűinek nevét kapta minden, amit ott gyártottak, a szám a termék /gyártmány/ "száma", náluk ez így ment akkoriban. Az S utal Sztálinra, egészen a Lihacsov főkonstruktőr halála tiszteletéből megváltoztatott üzem nevéből adódóan ugyanaz a "termék" /151/ onnantól nem Zis, hanem Zil. A Zis/Zil-151 gyártmány fejlesztésének eredményeként lett a 157-es gyártmány /Zil-157/. Egy az elődhöz képest módosított, újra gondolt jármű. | |||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 651618 | 2018. november 24. 18:30 | ||||||||||||||
Az imenyi kifejezés oroszul azt jelenti elnevezett. | |||||||||||||||||
laja | Adatlap | 651613 | 2018. november 24. 17:42 | ||||||||||||||
laja | Adatlap | 651612 | 2018. november 24. 17:38 | ||||||||||||||
Szia! Ha jól értem akkor elkezdték gyártani ZIS-151 néven. Sztálin halála után pedig a ZIL nevet kapta, 157-es számot pedig a fejlesztések miatt visel. Akkor minden ZILek őse a ZIS? | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 651609 | 2018. november 24. 16:15 | ||||||||||||||
Wikipedia-ról. Érthetően, tömören. Az üzem mást is gyártott, nem csak autókat. | |||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 651589 | 2018. november 24. 08:55 | ||||||||||||||
Szia juge Egy kis korrekció: A ZiL, ZiSZ rövidítésekben nincs benne az hogy "Autógyár", csak a név és az üzem. ZiL= Zavod imenyi Lihacsova= Lihacsov(-ról elnevezett) üzem, ZiSZ= Zavod imenyi Sztalina= Sztálin(-ról elnevezett) üzem. Ha a névben benne van az autógyár megnevezés, akkor benne van egy "A" betű is = "avtozavod"=autógyár, lásd UAZ= Uljanovszk Avtozavod= Uljanovszk-i Autógyár. Üdv R. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 651579 | 2018. november 24. 02:09 | ||||||||||||||
Zis-151: 1948-tól nagy számban gyártott összkerék meghajtású tehergépkocsi. Mivel a gyár 1956-ban nevet váltott, attól az évtől Zil-151. Majd 1958-ban korszerűsített és fejlesztett alapjain készült el a Zil-157. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 651578 | 2018. november 24. 02:04 | ||||||||||||||
Elsőnek a névről: A Lihacsov Autógyár, rövidítve ZiL oroszországi járműgyártó vállalat. 1916-ban alapították Moszkvai Gépkocsi Társaság néven. 1931-ben átnevezték 2. sz. Sztálin Autógyár névre /ZIS/, majd 1956-ban egykori igazgatójáról, Ivan Alekszejevics Lihacsovról nevezték el /ZIL/. Wikipédia. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 651576 | 2018. november 23. 22:58 | ||||||||||||||
laja | Adatlap | 651566 | 2018. november 23. 17:58 | ||||||||||||||
Sziasztok! Mi a különbség a ZIL-157 és a ZIS-151 között, a néhány külsőleg is látható eltéréstől eltekintve? Nekem úgy tűnik ugyanaz a fülke ugyanaz a plató. Gondolom a futómű más lehet a kerekek közti különbség miatt. De miért gyártottak két szinte egyforma járgányt alig eltérő néven? Ennek mi értelme vagy miért volt erre szükség? | |||||||||||||||||
laja | Adatlap | 647503 | 2018. július 31. 17:53 | ||||||||||||||
Zordonka76 | Adatlap | 646343 | 2018. június 27. 20:38 | ||||||||||||||
borisz | Adatlap | 646232 | 2018. június 25. 13:06 | ||||||||||||||
Mindhárom irányba billenhet. A platónál kell reteszelni, nézd meg alaposan az általad csatolt képet! :) | |||||||||||||||||
Booksy | Adatlap | 646227 | 2018. június 25. 11:11 | ||||||||||||||
6025re is saccolnék, Google alapján. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 646224 | 2018. június 25. 09:12 | ||||||||||||||
Talán a 6003-as. | |||||||||||||||||
Booksy | Adatlap | 646223 | 2018. június 25. 07:33 | ||||||||||||||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy szerintetek az orosz Maz 537 (Trumpeter 1/35) színe gyárilag melyik ral színnek felelhet meg? Köszi! Üdv. | |||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 645222 | 2018. június 1. 19:45 | ||||||||||||||
PETI | Adatlap | 645221 | 2018. június 1. 19:43 | ||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 644458 | 2018. május 14. 17:30 | ||||||||||||||
)Talán egy hete lett rendelve ez a készlet és már itt van--HUUÁÁÁ! Zil-130 való utcai (nem terepmintás) kerék készlet.Brutál szép,pontos,sorjamentes STB,STB. Orosz cucc Kinai boltból Magyar forintért:) 7300+1300Ft de megérte! Megvan az összes "gomb" már csak a kabát kell(IFA-50W) | |||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 643771 | 2018. április 28. 20:22 | ||||||||||||||
Az 1381-es UN számon a fehér-vagy sárgafoszfor szerepel, de ennek a veszélyt jelölő száma 46, legalábbis ADR szerint. Amúgy a kerozin 30/1223. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 643770 | 2018. április 28. 19:36 | ||||||||||||||
A 15D 1381 az mi? Az a kérozin? Jó ötlet így a verda :) | |||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 643769 | 2018. április 28. 19:25 | ||||||||||||||
Köszi, közben találtam egy olyan makettet, amire én is gondoltam, csak sajnos nincs hozzá referencia, de nagy a valószínűsége, hogy megfordulhat a lentebb említett típusok mellett egy narancssárga tartályos ATZ-5-ös. karopka.ru/community/user/8215/ | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 643766 | 2018. április 28. 18:12 | ||||||||||||||
Talán jó a gondolatsor amit írtam. Ez Новосибирск-i "vegyes" reptér polgári(külföldi?) és katonai gépeknek egyaránt.Itt pont nem az Ural4320as ATZ látható de polgári ÜZA is tankol és kivehető a háttérben egy Kraz 250+ ATZ-22 ami naracssárga.3 kép meg megint csak vegyes reptér és N.sárga ÜZA van ott hátúl. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 643761 | 2018. április 28. 15:04 | ||||||||||||||
f2d | Adatlap | 643760 | 2018. április 28. 14:48 | ||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 643740 | 2018. április 27. 22:21 | ||||||||||||||
Szia f2d! ezeket szinte csak zöld árnyalatokkal festetették én a gunze 136osal festeném vagy revell 39sel | |||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 643733 | 2018. április 27. 18:22 | ||||||||||||||
Sziasztok, '90-es évek környékén Oroszországban az Ural ATZ-5-4320-asok milyen zölddel voltak festve, esetleg az egyszínű zöldön kívül volt-e akkoriban valamilyen más érdekesebb festés? | |||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 643454 | 2018. április 20. 13:18 | ||||||||||||||
a Magyarhoz ez a kerék kell | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 643452 | 2018. április 20. 12:56 | ||||||||||||||
Köszi:) Hát, a következő jobban sikerül majd:) | |||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 643449 | 2018. április 20. 11:21 | ||||||||||||||
Szia Freddy Szép a 214sed bár evvel a gumival csak a Yaaz-214ken használták a Kraz-214hez cserés a kerék illetve a gumi de azt meg csak felnivel kapható és egy észre vétel az egyik hátsó kerék az előre való én most is most építem én Yazznak csinálom benne van hozzá a gépháztetőre a dísz de természetesen csinálok egy Kraz-214est is | |||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 642955 | 2018. április 9. 21:33 | ||||||||||||||
És még egy dologban ki kell javítanom magam, volt kétoldalra billenő platós is, itt a katalógusban látszik, a W50 LA/Z 2 SK 5-ND típus volt ilyen. Szerintem ide nem sok ilyen kerülhetett, amivel itt találkoztam, képet láttam az mind 3 oldalas volt, de ettől még létezett. | |||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 642954 | 2018. április 9. 21:28 | ||||||||||||||
Szia! Azok a kapcsolók "egyedi" megoldással kerültek oda, nem tudom mi célból, de elég merész dolog, annyire nem szigetelt jól a tetőszellőző, simán be tudott ázni. Ez a volt NDK-s raktár már volt fenn párszor a neten, régen olvastam is, hogy mi lett velük, de már nem tudom. Az egykori NDK-ban sokkal jobban megóvták a járműveket, és sokkal tovább használták, mint nálunk a régi rendszerben. Az egyesüléskor még pl sok 55-ös és 66-os faros Ikarus menetrendi forgalomban járt, igaz már nem Csepel, hanem Schönebeck motorral. A W50-re visszatérve megtaláltam a prospektust, 1985-ös, még az akkori tavaszi BNV-ről hoztam diákként. :D A gond, hogy rapcsos felületű, és fényes, valamint széthajtva akkora, mint egy asztalterítő, szóval picit nehézkes fotózni. A lényeg, hogy ezen látszanak a W50 típusai, és rájöttem, hogy az LA az összkerekes verziót jelenti (talán az Allrad miatt), az L a sima hátsóhajtású. Ezt a megjelölést felépítménytől függetlenül használták a hajtás megkülönböztetésére. Gabi | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642905 | 2018. április 8. 22:56 | ||||||||||||||
Ez de dúrva videó! Ilyen raktárak vannak Németben? Egy Hindenburg léghajó esetleg:) www.vezess.hu/vezetunk/2015/12/10/ifa-mennyorszagra-bukkantak-egy-titkos-raktarban/ | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642904 | 2018. április 8. 22:48 | ||||||||||||||
Köszi! Itt is jól látszik. Ez tuti maszek mi ez a sok kapcsoló? | |||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 642903 | 2018. április 8. 22:24 | ||||||||||||||
Igen, az valóban azért lett volna, hogy a motort védje az időjárástól, meg a kerék által felvert víztől, sártól, de elég hamar lekerültek róla a lenetbb már említett javítás közbeni problémák miatt. A hátsó, félköríves sárvédőt ne rakd fel rá, mert az a platósra való, a bilenccsen nem ilyen volt, hátul egy egy lap a vázhoz rögzítve, a kerék előtt pedig egy gumilap a platóra erősítve. Az utolsó billentős képeden jól látszik. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642902 | 2018. április 8. 22:08 | ||||||||||||||
Nagyon köszönöm druszám:) Arra hosszantira gondoltam a fülke alatt a motor 2 oldalát takarta.1kép Az fűtő motorra keresek képet jó lenne azt is beépíteni. Üdv | |||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 642898 | 2018. április 8. 21:19 | ||||||||||||||
Szia! Nem tudom pontosan melyik gumira gondolsz, ami oldalt van belül? Régen voltam már Ifa motor közelébe, talán volt ott gumi, de soknál nem, szerelésnél útban volt. A második képen az a fűtőmotor, normál Ifában gyárilag nem volt állófűtés, max, ha volt is a hosszúfülkésekben, amivel nemzetköziztek, de lehet abba is csak utólag raktak. A billenős változat 3 oldalra billentet, nem volt olyan, amelyik hátra ne tudott volna. A betűkre nem tudom megmondani a pontos okot, lehet a típusváltozat miatt volt, de van egy békebeli Ifa katalógusom valahol, amiben fel vannak tüntetve a változatok, majd megpróbálom megkeresni. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642868 | 2018. április 8. 09:05 | ||||||||||||||
Még esetleg azt ha tudod, Balatonos IFA az a két oldalra billentős platós adja? Akkor hátra nem billent? Vagy mindenfelé? A W50L és W50LA között mi a különbség? Köszönet | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642863 | 2018. április 8. 08:12 | ||||||||||||||
Hát ezért nem találtam:)Köszi Gabi! Látod egy ilyen képet találtam.Igazából csak azt szeretném tudni látszik-e ott valami? Gondolom az a 2 gumi lap a motort védi az szinte minden makettról hiányzik,ami hasonló felépítésű. 2kép ott az az állófűtés a lábtérnél? Mi a neve hogy keressem? Köszönet! | |||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 642860 | 2018. április 7. 21:33 | ||||||||||||||
Szia! Ez így van pontosan ahogy írod Gabi! Hüvely ki be, dugók kibe felfelé. Alulról meg mehetett a hajtókar a főtengelyre aztán rá az alsó csapágyház. A hengerfejezést a két ülésről csináltuk! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 642857 | 2018. április 7. 20:30 | ||||||||||||||
Szia! A W50-es IFA fülkéje nem billenthető, belülről kellett a motort szerelni. Simán megoldottak belülről-alulról egy motorgenerált is. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642847 | 2018. április 7. 17:29 | ||||||||||||||
Esetleg mákod van és a Armada maratást valaki nem használta fel hátha eladja:) | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642845 | 2018. április 7. 17:23 | ||||||||||||||
Na ebbe van maratás:) 17ezer mondom 17ezer egy 1:72 Zil-ért! | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642842 | 2018. április 7. 17:10 | ||||||||||||||
De itt tavasz van. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642815 | 2018. április 7. 10:58 | ||||||||||||||
Szeva! Lajosom neked sincs ötleted hol találnék fotót a fülke aljáról? Jeep megvan? | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642809 | 2018. április 7. 10:21 | ||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642805 | 2018. április 7. 09:27 | ||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 642802 | 2018. április 7. 09:13 | ||||||||||||||
Köszönet! Nekik van vajon fotós archivum? Na majd keresgélek:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |