<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
J_K | Adatlap | 649519 | 2018. október 4. 13:39 | ||
sanyi | Adatlap | 649518 | 2018. október 4. 13:17 | ||
Sziasztok! Ju-88 volt RLM61/62/62/65 ruhába öltöztetve? Még nem láttam róla képet, de megkérdezem, mert vagytok páran, akik jobban vágják ezt a témát. Köszi előre! | |||||
Zoli | Adatlap | 649394 | 2018. október 1. 21:25 | ||
Én egyelőre maradok a harmadiknál, hátha bejön. Amúgy az RLM 76/74/75 verziót választanám, de a matrica kérdésessége miatt elrakva későbbre. Így is bőven van mit építeni, csak épp ez tetszett meg hirtelen. z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649392 | 2018. október 1. 21:05 | ||
Szívesen! Nehogy "megromoljon" a műanyag addig! :-D Szerintem két dolgot lehet kezdeni, illetve háromat: -Megépíted dobozgrafika szerint. -Olyanra fested ami javasolva lett. -Vársz amíg elő nem kerül fotó. Erre mondjuk kicsi az esély, unikáis értéke miatt már bekerült volna egy könyvbe (akár butított formában). | |||||
Zoli | Adatlap | 649387 | 2018. október 1. 18:45 | ||
Így nekem is, mivel fotó nincs róla, csak eddig ez eszembe se jutott, csak a festéssel foglalkoztam... z | |||||
J_K | Adatlap | 649386 | 2018. október 1. 18:41 | ||
Szia! Szívesen. Nekem a "fehér 3" jelzés továbbra is gyanús. Egy "fehér 3" jelzésű A-1-nek ugyanis ismerjük a történetét. Először a "barna 4" jelzést viselte a 6./JG 26-ban (ez a gép szerepel a fotón, -szerintem 71/02/76 színekben), majd a 7./JG 26-hoz került, ahol megkapta a "fehér 3" számot. 1942 április 29-én összeütközött a század egy másik gépével. Mindkét pilóta repülőhalált halt. FS | |||||
Zoli | Adatlap | 649384 | 2018. október 1. 18:16 | ||
Szia Sándor, Igen, ezzel tisztában vagyok, ezért jó ideig nem nyúlok még a maketthez, hátha később mégis előkerül valami. Amúgy van félkész A-3 és A-6 is, meg van még dobozban F-8 (magyar), D-9 és Ta-152 is, szóval több biztos nem fog kelleni. Ez csak az idétlen vigyor miatt érdekes, amúgy nem vettem volna meg. Ja és Neked is nagyon köszönöm a segítséget! z | |||||
J_K | Adatlap | 649383 | 2018. október 1. 18:10 | ||
Szia! Nem akarlak elkeseríteni, de először 50 éve (a Karl Ries könyvben) publikáltak fotót "vigyorgó" Focke Wulfról. Azóta az összes szakirodalomban ugyanazok a fotók bukkannak fel újra és újra... Lehet, hogy érdemes egy jobban dokumentált gépet keresni. FS | |||||
Zoli | Adatlap | 649378 | 2018. október 1. 14:48 | ||
Szia, Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla. z | |||||
Zoli | Adatlap | 649362 | 2018. október 1. 10:43 | ||
Szia, Nagyon köszönöm a segítséget, a levelet is! Akkor a makett egyelőre marad a dobozában, és bízom a csodában, hogy valahonnan előkerül még több fotó róla. z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649361 | 2018. október 1. 10:00 | ||
Gabusch | Adatlap | 649358 | 2018. október 1. 09:04 | ||
Azért, mert a mondatod többi része előtt van valami jelsorozat (valószínűleg egy kisebb jel), amit a motor félreért. HTML a szentem, egyes dolgokat hajlamos parancsnak értelmezni, aztán mivel nem az, simán kihagy utána mindent. Ebben az esetben a helyes eljárás az, hogy az adott jelsorozatot fájó szívvel bár, de kihagyja az ember. Ha annyira fontos, hogy ez nem lehetséges, akkor jön Zsocate megoldása. | |||||
zsocate | Adatlap | 649356 | 2018. október 1. 08:38 | ||
Szöveget leírod. Képernyőképet csinálsz róla. Kivágod. Fórumba feltöltöd. Kész. Megoldottam. | |||||
ssanyi | Adatlap | 649348 | 2018. szeptember 30. 22:51 | ||
Oké, rohadjon meg. Tbbet nem foglakozok ezzel, átírtam, akkor is azt a nyomorlt mondatot ismétli. | |||||
ssanyi | Adatlap | 649347 | 2018. szeptember 30. 22:50 | ||
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649346 | 2018. szeptember 30. 22:49 | ||
A "Barna 13" orra és törzse is eltér a gyári festésről. Kdr. Hptm. Walter Adolph W.Nr. 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649340 | 2018. szeptember 30. 22:16 | ||
Akkor légy szíves old meg hogy hosszabb szövegeket is belehessen másolni, előre is köszönöm! | |||||
zsocate | Adatlap | 649335 | 2018. szeptember 30. 21:06 | ||
Oké, ezt a mondatot most már mindenki fejből tudja. | |||||
ssanyi | Adatlap | 649333 | 2018. szeptember 30. 20:37 | ||
"A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649331 | 2018. szeptember 30. 20:30 | ||
Akkor most a harmadik rész+ "A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649330 | 2018. szeptember 30. 20:28 | ||
Harmadik rész. "Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649329 | 2018. szeptember 30. 20:22 | ||
Második rész. "A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
ssanyi | Adatlap | 649327 | 2018. szeptember 30. 20:20 | ||
Alábbiakat akarta írni J_K, valami miatt nem sikerült neki. "Sziasztok! Néhány mondatban a 71/02/65-ről a „szürke színekre” (74/75/76) átállásról. A nappali vadászok háború előtti 70/71/65 mintázatáról ’39-’40 telén váltottak a „világos” 71/02/65 sémára. Az átfestés a csapatoknál történt, míg ’40 tavaszától már a gyárból is ezzel a kamuflázzsal érkeztek az új gépek. Az egyes Staffel-ek, Gruppe-k, Geschwader-ek egymástól eltérő mintázatokkal kísérleteztek a „világosítás” során. Az Angliai Csata közben (nem utolsó sorban a tenger feletti álcázás miatt) ismét a gépek „lesötétítése” adott jó védelmet. Az egységek megint csak saját kamuflázs-változatokat festettek (ezért gyakran a festés alapján is azonosíthatóak). Erős a bizonyosság (A RAF crash-report-jai alapján), hogy kevert szürke árnyalatokat is festettek a Messerekre. Ekkor azonban a 74/75/76 színek már csapatpróbán is szerepeltek -az első igazoltan ilyen festésű Bf 109 C (WNr 2450) ’40 júniusában zuhant a tengerbe Lindesnes-nél. (Ld. Merrick: Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume One, 95.old.) A gyártásban ’41 tavaszán jelentek meg az új színek -bár a hivatalos RLM dokumentum csak ’41 novemberében jelent meg. A Bf 109 F-0, F-1 és az F-2 széria eleje 71/02/65 festést kapott, az F-2 későbbi példányai már a 74/75/76-ot. A Fw 190 A-1 gépek 74/75/76 festéssel gördültek ki a gyárból, mint azt -többek között- színes fotó is bizonyítja (SB+KA). Miért merült fel akkor a 71/02-es festés? Az első Focke Wulf 190-eket a 6./JG 26 kapta (parancsnok Oblt. Walter Schneider). Oblt. Schneider gépéről szerencsére létezik fotó még a gyári hívójellel (TK+MA). A 6./JG 26-nál „Barna 1” hívójelet kapott, de a csapatnál készült fotókon a törzs festése eltér a „gyári” állapottól. A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
J_K | Adatlap | 649326 | 2018. szeptember 30. 20:07 | ||
Nem tudom miért, de a végét nem hajlandó megjeleníteni a rendszer. Ez van. | |||||
J_K | Adatlap | 649325 | 2018. szeptember 30. 20:05 | ||
Utoljára próbálom: A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
J_K | Adatlap | 649324 | 2018. szeptember 30. 20:03 | ||
Lemaradt: A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
J_K | Adatlap | 649323 | 2018. szeptember 30. 20:01 | ||
Sziasztok! Néhány mondatban a 71/02/65-ről a „szürke színekre” (74/75/76) átállásról. A nappali vadászok háború előtti 70/71/65 mintázatáról ’39-’40 telén váltottak a „világos” 71/02/65 sémára. Az átfestés a csapatoknál történt, míg ’40 tavaszától már a gyárból is ezzel a kamuflázzsal érkeztek az új gépek. Az egyes Staffel-ek, Gruppe-k, Geschwader-ek egymástól eltérő mintázatokkal kísérleteztek a „világosítás” során. Az Angliai Csata közben (nem utolsó sorban a tenger feletti álcázás miatt) ismét a gépek „lesötétítése” adott jó védelmet. Az egységek megint csak saját kamuflázs-változatokat festettek (ezért gyakran a festés alapján is azonosíthatóak). Erős a bizonyosság (A RAF crash-report-jai alapján), hogy kevert szürke árnyalatokat is festettek a Messerekre. Ekkor azonban a 74/75/76 színek már csapatpróbán is szerepeltek -az első igazoltan ilyen festésű Bf 109 C (WNr 2450) ’40 júniusában zuhant a tengerbe Lindesnes-nél. (Ld. Merrick: Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume One, 95.old.) A gyártásban ’41 tavaszán jelentek meg az új színek -bár a hivatalos RLM dokumentum csak ’41 novemberében jelent meg. A Bf 109 F-0, F-1 és az F-2 széria eleje 71/02/65 festést kapott, az F-2 későbbi példányai már a 74/75/76-ot. A Fw 190 A-1 gépek 74/75/76 festéssel gördültek ki a gyárból, mint azt -többek között- színes fotó is bizonyítja (SB+KA). Miért merült fel akkor a 71/02-es festés? Az első Focke Wulf 190-eket a 6./JG 26 kapta (parancsnok Oblt. Walter Schneider). Oblt. Schneider gépéről szerencsére létezik fotó még a gyári hívójellel (TK+MA). A 6./JG 26-nál „Barna 1” hívójelet kapott, de a csapatnál készült fotókon a törzs festése eltér a „gyári” állapottól. A Staffel „Barna 4” gépén a szárnymintázat jelentősen eltér a standardtól (tonálisan pedig nagyobb a kontrasztja, mint a „szokásos 74/75-nek). Ugyanezen fotón az előtérben egy ismeretlen jelzésű Fw 190 A-1 szárnyán nem csak a színek átfestése látszik, hanem még a felső szárnykereszté is. (A fotót több helyen publikálták, ld. pl. Wadman & Pegg: Holding The West 1941-1943 Jagdwaffe Volume Four Section 1, Classic, 2003. 11.old.) A „Barna 13” orra és törzse is eltér a gyári festéstől. Kdr. Hptm. Walter Adolph WNr 028 számú | |||||
Zoli | Adatlap | 649284 | 2018. szeptember 30. 09:49 | ||
Szia, Rendben, de továbbra is kérdés nekem, hogy mitől biztos. Nem szkeptikus vagyok, csak az objektív tényeket keresem és egyelőre nem találom. De mivel sokkal többet és régebb óta kutatod a témát, nem kételkedek. A feltett fotók tényleg jók, köszönöm! Az első képen az egyszínű RLM02 nekem túl sötét és akár beleláthatok néhol több árnyalatot is, 71/70 nem lehetett? A második kép passz, nem tudom eldönteni, hogy 74/75 vagy 02/71 színeket visel-e... A harmadik kép a legjobb, tényleg fura, hogy ennyire sötét a fékszárny belseje. Viszont nekem a színek se egyértelműek, mert a vezérsíkok jóval világosabbnak látszanak. Ne vedd zokon a megjegyzéseimet, teljesen laikus vagyok a német árnyalatokban és azok fekete-fehér fotók alapján történő elemzésében... A Kagero Topcolors 14-ben olvastam az idézett sorokat, nem tudom, ezt a művet mennyire lehet komolyan venni. Néztem még mindenféle ékes cseh, lengyel, olasz, japán stb nyelvű kiadványokat, de legfeljebb csak a színes oldalnézeteknél tűntettek fel színeket... z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649277 | 2018. szeptember 29. 21:02 | ||
Tisztázzuk még egyszer, a Fw 190A-0-tól kezdve 74/75/76 színeket használtak, ez biztos! Első fotó: Előtérben egy egyszínű (RLM 02, alapozó) Fw 190A-0 látható, mellette a W.Nr. 0008 Fw 190A-0 (elkészült 1940 július 20.) KB+PJ rádiókóddal 74/75/76 színekkel. A háttérben a KB+PN (W.Nr.0012), szintén 74/75/76 színekkel. Második fotó:Horst Sternberg fekete 13-a az 5/JG26 kötelékéből. Elég jól körbe van fotózva a gépe (erről raktam fel korábban a fotót a kabin környékéről a kopásokkal és világos foltokkal), Elég beszédes a szárnyak festése, a legsötétebb szín szerintem a 71-es és ami méfg árulkodó hogy nem a standard festési sémát követik a színek a szárnyakon. Harmadik fotó: Egy Fw 190A-2 a végszerelés fázisát követő azonosító és figyelmeztető feliratok festése közben, a gyárban. Amiatt raktam föl hogy említetted vannak olyan fotók ahol nagyobb a kontraszt a két fölső szín között (legalábbis így értettem). Itt látszik a nagyobb kontraszt, de ez biztosan nem 02/71 festésű, mert a leengedett fékszárnyak RLM 02-re vannak festve, és ez tonálisan közelebb áll a sötétebb kamó színéhez (itt 74-es szín). Amennyiben 02/71 lenne a fölső szín, a világosabb fölső árnyalathoz kellene közelítenie. Nagyjából ennyi. A gép amit kinéztél biztosan 74/75/76 színekkel van festve, a szakirodalom szerint pedig a szemek is pirosak voltak. Szakirodalom: "csak egyben olvastam a 74/75/76 színekről kezdettől fogva és az RLM novemberi intelmeiről, kiegészítve azzal, hogy a korábban gyártott gépek egyes kutatók szerint lehettek 02/71 színűek is. ", melyik szakirodalomban olvastad a fentieket, tényleg csak kíváncsiságból! A fotók a Focke Wulf Fw 190 Volume One 1938-1943 kötetből származnak (a háromrészes sorozatból). | |||||
Zoli | Adatlap | 649227 | 2018. szeptember 28. 11:47 | ||
Igen, ezt értem, én meg az Emilek színe miatt tudom elképzelni, hogy a korai 190-esek is lehettek ennyivel 02/71 színűek. OK, akkor várom a többi képet majd holnap. Ez a kép nekem sajnos nem segít. Egyelőre hajlok akkor a 76/74/75 színekre, köszönöm a segítséget! z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649226 | 2018. szeptember 28. 11:21 | ||
Nem az Emilekre hivatkozom, hanem a Bf 109F verziók 1941 elején már 74/75/76 színekkel voltak festve a gyárakban, már az LDv 521/1 előtt jóval. Fotókhoz kis türelmet kérek még, jelenleg csak telefon van nálam. Megpróbálok egy képet fölrakni most, Horst Sternberg Fw 190A-0 gépét, ezt VALÓSZÍNŰLEG visszatetszést 02/71-re fölül. A kabin tető peremén és a gép oldalán (fellépők nél is) látszanak lopások amelyek alól több szín is előkerül, valószínűleg a 76/75/74. Nincs tehát egyértelmű válasz a kérdésedre olyan szempontból hogy melyiket festették 02/71 színekre, a gyárban már a 74/75/76 színekre festették, ez biztos! Fülöp Sanyival is sokat beszélgettünk hogy a 02/71 festésű Focis Wulfok beazonosítása nagyon nehéz. | |||||
Zoli | Adatlap | 649220 | 2018. szeptember 28. 09:47 | ||
Szia, Köszi, igyekszem biztosra menni és bizonytalansági faktort kizárni. Elég idegesítő tud lenni, ha elkészül a makett és utána jön a cáfolhatatlan bizonyíték, hogy egész más volt az eredeti... Hivatkozhatsz másra, én is említeni akartam, hogy az Emil is kapott 02/71 színt. De tényleg jó valami tuti, mert csak a novemberi előírás egyelőre a fix támpontom. Akkor várom a képeket, előre is köszönöm! z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649196 | 2018. szeptember 27. 14:21 | ||
Örülök hogy próbálsz alaposan utánajárni a dolgoknak! Magam is így vagyok vele. Hivatkozhatok a másik ismert német típusra, a Bf 109F verziók festésére? A Messer F verziók (pontos dátumot most nem tudok) már 1941 márciusában BIZTOSAN megkapták a 74/75/76 festést! Nem átfestést, hanem gyárilag! A Messer esetében is voltak a korai gépek között elvétve (most csak a Fritz szériáról beszélek) akadtak 02/71 festésüek, elvétve.! Este felé tudok fölrakni fotókat. | |||||
Zoli | Adatlap | 649193 | 2018. szeptember 27. 13:10 | ||
Szia, Nem erősködni akarok, de csak annyit találtam, hogy 1941. novemberben adták ki az új színekre vonatkozó előírást a 74/75/76 színekről, az A-1 változatokat meg állítólag 1941. júniusától gyártották. Nem állítom, hogy korábban nem használhatták az új színeket és csak novembertől tették hivatalossá, de semmi mást nem találtam a színekről. Rengeteg kiadványt átnéztem, de semmi biztosat nem tudtam meg, csak egyben olvastam a 74/75/76 színekről kezdettől fogva és az RLM novemberi intelmeiről, kiegészítve azzal, hogy a korábban gyártott gépek egyes kutatók szerint lehettek 02/71 színűek is. A típusról talált nem túl sok fekete-fehér kép nekem semmit nem mond, vagy túl világosak és szinte fehérek az alsó felületek nagyon világos felső színekkel, vagy túl sötétek és az alapján semmi nem állapítható meg, esetleg a kettő között, de azok alapján se tudok színt megállapítani... A színes grafikákban végképp nem bízok, bár azok között is voltak olyanok, melyeken az alsó szín sokkal kékebb és élénkebb volt a korai gépek esetében, de semmi szín nem volt feltűntetve. Tudnál esetleg olyan képet feltenni, melyen egyértelműen látható az átfestés? z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649140 | 2018. szeptember 25. 15:22 | ||
Abból gondolom hogy a körülbelül (fejből írom) 200 legyártott A-1 gépből 3-5 gépre lehet azt mondani fotók alapján hogy 71/02 színre átfestették. Vannak erre utaló jelek, például a kabin környékén, nem maszkolták általában az átlátszó részeket hanem nem fújtak rá. A gyári festésről a jobban igénybe vett helyeken, szárnytő és kabin valamint a motordekli környékén látható kopások, a gyári festések homogénebbek voltak. Összegezve, fotók és szakirodalom alapján a fehér 3-as nem 71/02 átfestésű, 65 pedig pláne nem volt rajta. Amit átfestettek 74/75/76 színről az csak 71/02 fölső kamót kapott. Nincs több fotó, ez a kettő van.Volt még egy gép ami cápaszájas festést kapott Harry Koch Fw 190A-3 gépe a III/JG1-ből, ez szerintem jobban is néz ki. | |||||
Zoli | Adatlap | 649129 | 2018. szeptember 25. 10:10 | ||
Szia, Igen, az van meg és a hüje száj miatt vettem, szóval mindenképp azt építeném meg. Csak két fotót találtam az elejéről, az alapján semmit nem tudok megállapítani, meg egyiken vannak színes grafikák, amin 02/71 lehet a festés. Te miből gondolod, hogy tuti 74/75 felül, van valami biztos információ róla? z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649125 | 2018. szeptember 24. 22:13 | ||
Ááá, akkor az Az Model makettet vetted meg! Szerintem az nem 02/71 a 65-ös színt pedi nem is értem, az biztosan nem kell olyan gépre sem amit átfestettek 02/71-re! Nem azért festették át mert azt szokták meg, úgy gondolták jobban rejt a korábbi kombináció a csatorna fölött, a törzs oldalán a 76-os színt is rendszeresen átfestették (sötétítették). Amennyiben 02/71 festést akarsz két gépet biztosan tudok ajánlani: Fw 190A-1, W. Nr.100, fekete 13 -, Lt Horst Sternberg, 5./JG 26, Morseele (Germany) 1941; Ezt a gépet én úgy építeném meg hogy 74/75/76 lenne az alap és erre jönne 71 és 02. Fw 190A-1, W. Nr.027, barna 1 -, Oblt. Walter Schneider, 6./JG 26 A maketteden a középső festés (dobozon) a barna 1-es (nem pedig piros mint ahogy a cég ajánlja), a barna 13-ból megtudod oldani esetleg. Itt egy elkészült makett példának: pumamakett.hu/ A szemes-fogas verziónál a szemeknek is pirosnak kellene lenniük, és standard festésűnek (74/75). | |||||
Zoli | Adatlap | 649106 | 2018. szeptember 24. 12:33 | ||
Köszi szépen! Ez a gép konkrétan a makett doboza szerint a gülüszemű fehér 3-as idétlen vicsorgással és RLM65/02/71 színnel a II/JG26 állományából (Abbeville-Drucat, 1942). z | |||||
ssanyi | Adatlap | 649104 | 2018. szeptember 24. 12:08 | ||
Üdv! A kabint biztosan 66-os színre kell festeni. A felső terepszínnél már kacifántosabb a helyzet, a gyárból 74/75/76 színekkel kerültek ki a gépek (az A-0-tól kezdve). A csatornánál azonban néhány egység átfestette 02/71 színre a fölső kamót (alul és oldalt maradt a 76 természetesen), nem minden gépet festettek át. Konkrétan fotóról is nagyon nehéz megmondani melyik gépek voltak ilyenek, például a 6/JG26-nál (barna lajstromszámok) elég valószínű a 02/71 kombináció. Van konkrét gép esetleg kinézve? | |||||
Zoli | Adatlap | 649101 | 2018. szeptember 24. 11:26 | ||
Sziasztok, Fw-190A-1 építését tervezem és az lenne a kérdésem, hogy a kabin színe lehetett RLM02, illetve a felső színek RLM02/71? Ha jól emlékszem elvileg 1941 végén váltottak RLM66 színre a kabinnál, ezeket pedig 1941 nyarán gyártották. A segítséget előre is köszönöm! z | |||||
J_K | Adatlap | 648887 | 2018. szeptember 16. 21:29 | ||
Szia! A grafika nem változott. A feliratoknál viszont a Düttmann és a Batz Messernél is Neubiberg, május 8-a szerepel már. (És a "Batz" név is a "Betz"helyett.) A Batz-gép a fotó alapján -szerintem- ahhoz a szériához tartozott, melynél a törzs alsó felülete natúrfém, és egy jellegzetes 76-os csík választja el a felső festéstól. A "LO+ST"-ban több ilyen példány szerepel, a LiF egyik számában pedig színes fotó egy gépről. A széria másik jellegzetességé jól látható a fotón (és itt a grafikán is) -a törzskereszt alatti "sötétzöld 81" sáv. John-t azért nem sikerült meggyőznöm, mert a Batz gép (távoli) fotóján a 76-os sáv viszonylag egyenesnek néz ki, míg a többi "fémhasú" K-n ez hullámos.Ő másképp látja,(az alsó felület "másságát" szimplán árnyéknak) de az enyémet natúrfém alsó felülettel fogom készíteni. A grafikán nem jó még, hogy a hátsó futóakna zárva van. Ezen a gépen nem rögzítették a hátsó futót, a főfutóknál is megvannak a külső aknaajtók. (A Düttmann gépen pedig -szerintem-a bal szárny alatt ott van -a lefestett- korábbi hadműveleti jelzés, a "V") FS | |||||
pmheros | Adatlap | 648879 | 2018. szeptember 16. 17:07 | ||
Köszönöm! Szemezgetek azóta az ajánlott kiadvánnyal, de az egy kép miatt még nem sikerült meggyőznöm magam hogy vállaljam a körülményes beszerzést, és nem mellesleg a költségeit. Felkerestem a matrica gyártó oldalát, ahol a Coming Soon menüpontban a javított matrica lapot megtekintettem. www.aimsmodels.co.uk/Coming-Soon/coming-soon.html Ahogy az oldalnézeti rajzot nézegettem, azon nem látom hogy változtatott volna. Kíváncsivá tettél, te miben gondolod másnak a festését? Üdv.: pmheros | |||||
J_K | Adatlap | 648600 | 2018. szeptember 6. 21:13 | ||
Szia! Batz K-Messeréről Hideki Noro LO+ST c könyvének (Kaiga, 2009) 121. oldalán található egy fotó. Pontosabban kettő, mert a Batz-gépet külön kinagyították. John McIllmurray (az AIMS tulajdonosa) ebből a könyvből dolgozott. (A matricaíven pl. a "fehér 7"-nek is ez a munka a referenciája). Ezt onnan tudom, mert az én könyvemet használta, és éppen tegnap pontosítottuk az ívet. (A "Betz" nevet is javította, valamint a helyszínt és időpontot is. A Batz-gép ugyanis ugyanúgy '45 május 8-án repült át Neubibergbe, mint a többi II./JG 52-es Messer.) P.S.: A gép festését én kicsit másnak gondolom, mint ami a matrica festési rajzán fog szerepelni... Fülöp Sándor | |||||
Floramilla | Adatlap | 648597 | 2018. szeptember 6. 20:42 | ||
pmheros | Adatlap | 648582 | 2018. szeptember 5. 21:35 | ||
Tiszteletem! Volna esetleg valakinek archív képe Wilhelm Batz Bf 109K gépéről? Megosztaná itt publikusan, vagy ha másképp nem, hát e-mail -ben? Googlézok már egy ideje, de csak rajzokat találok. :( Tegnap hozta le a hírt a 72news www.72news.eu/2018/09/aims-late-war-bf-109-decals.html, hogy 1:72 -ben is megjelenik az AIMS "Late War Bf-109" matrica lapja. Nagyon megmozgatta a fantáziámat a (mi G-10 -eseinken is látható) sárga hadműveleti jelzéses K-4. Viszont ahány forrás, annyiféleképpen ábrázolja a gépet grafikákon, így kellene valami hiteles fotó. (Csak nehogy erről is az derüljön ki, mint Hartmann K-4 -eséről, hogy valójában ez is csak egy G-10 lehetett.) Előre is köszönöm! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 647133 | 2018. július 21. 15:51 | ||
Csak annyi a gondom, hogy személyzetet szeretnék ültetni bele, de nincs ötletem, honnan vegyek megfelelő figurákat. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 647132 | 2018. július 21. 15:49 | ||
Köszi, Sanyi! Közben találtam egy közepes minőségű képet a megépítendő 1H+BB-ről (ami elvileg Major Werner Klümper gépe volt), és úgy tűnik, az érintett ablakok valószínűleg be lettek lemezelve, tehát mindegy is, mi van vagy nincs mögöttük. Eddig határozottan jónak tűnik. A törzsfelek elülső része deformálódott kissé, netes képek alapján ez "rendszerhiba", de nem komoly a deformáció. Az illeszkedések rendben vannak, a részletesség sem rossz, sőt jó, lényegében az egész gép teljesen beleillik az ICM új 48-as kétmotoros sorozatába, legalábbis amennyit én láttam ezek közül. Öröm vele bíbelődni. | |||||
ssanyi | Adatlap | 647131 | 2018. július 21. 14:14 | ||
Üdv! Tudni kellene hogy melyik egység, melyik gépét szeretnéd megépíteni. Amennyiben torpedó használatra "specializált" egység, minden további nélkül kikerülhetett a bombatartó, súlytakarékosság miatt. Ablakok maradtak plexivel borítottak, a védőgéppuskák miatt. Milyen a makett építhetősége? Már én is nézegettem. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 647124 | 2018. július 21. 12:17 | ||
Fényképeket és maketteket nézegetve tovább bonyolítja a helyzetet, hogy akkor most a belső bombatér melletti ablakok vajon be voltak lemezelve vagy nem? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 647121 | 2018. július 21. 11:07 | ||
Sziasztok! Az ICM He 111H-6-osát építem torpedóhordozó verzióban. Az összeállítási útmutató szerint ennél a változatnál a belső bombafelfüggesztő berendezést nem kell beépíteni. Létezik, hogy ezt valóban kiszerelték (vagy be se szerelték) és csak a puszta üresség tátongott a helyén? Köszönettel Tamás |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Igen, volt 61/62/63/65 festésű Ju 88. És még fotó is van róla...
FS