/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
laja 651672 2018. november 25. 17:10
Válasz erre
Nem nagyon vannak. Kicsit lejjebb láthatod a MAZ-t a fűben. Nem nagyon fotózom őket mert sem jó gépem nincs sem pedig megfelelő fényviszonyok nincsenek itthon. Akarok egy fehér fotó dobozt csinálni de még nem jutottam odáig. Na és persze nem mindegyik mutogatni való:-)
Sennás 651669 2018. november 25. 16:27
Válasz erre
laja 651668 2018. november 25. 16:20
Válasz erre
Nem. Egyik sem lesz magyar. Mindegyik szovjet-orosz felségjelet visel. Mondjuk a GAZ-66 semmilyet de orosz rendszáma van. Még dobozban van a KRAZ-255 és az Ural-375d is de majd lassan megszületnek ők is:-) Ja és persze a BM-13 is vár a sorára. Nem akarom őket magyarítani mert szerintem ők szovjet-orosz színekben az igaziak.
Sennás 651667 2018. november 25. 16:02
Válasz erre
Ezek mind Magyar lesz? Szép kis sorozat.
laja 651666 2018. november 25. 15:51
Válasz erre
A teljesség igényével mindkettőt megfogom építeni:-) Az ZIS már kb 90 százalékos. A ZILt meg majd megveszem. Vagy majd hozza a Jézuska:-) Kellenek a sorozatba az Ural 4320,KAMAZ,KRAZ-214,MAZ-537,ZIL-131,GAZ-66, mellé:-)
Sennás 651665 2018. november 25. 15:37
Válasz erre
Akkor ezerrel rápezseghetne már valaki és gyárthatna pár "igazi" Zil-t nekünk:)
Sennás 651663 2018. november 25. 15:31
Válasz erre
Laja azt építsd meg amelyik jobban tetszik. Oszt mindegy hogy Zis vagy Zil. A bumfordi orra a Zisnek vagy hogy hol van a pótkerék STB. Meg milyen korszakban képzeled el:)
páncélos 651662 2018. november 25. 15:28
Válasz erre
laja 651659 2018. november 25. 14:29
Válasz erre
Törzsbusz 651633 2018. november 24. 23:55
Válasz erre
Sztálin meghalt,Lihacsov örök! :-)
laja 651631 2018. november 24. 23:38
Válasz erre
Azt eddig is értettem hogy neve miért az ami. így van ez MAZ,GAZ,KRAZ,stb estében is. Az is világos hogy gyár neve megváltozott így termék neve is. De ha a gyár kezdetben ZIS nevű járgányokat gyártott. Akkor a ZIS a ZILek őse. Mert ha nem változott volna gyár neve, és most tök mindegy hogy miért. Akkor ZIS-157 ZIS-130 ZIS-131 néven jelentek volna meg a gépek. Akkor a ZIS az ősZIL vagy nem? :-)
juge75 651625 2018. november 24. 20:23
Válasz erre
Nem, nem jól érted. A gyár kezdő betűinek nevét kapta minden, amit ott gyártottak, a szám a termék /gyártmány/ "száma", náluk ez így ment akkoriban. Az S utal Sztálinra, egészen a Lihacsov főkonstruktőr halála tiszteletéből megváltoztatott üzem nevéből adódóan ugyanaz a "termék" /151/ onnantól nem Zis, hanem Zil. A Zis/Zil-151 gyártmány fejlesztésének eredményeként lett a 157-es gyártmány /Zil-157/. Egy az elődhöz képest módosított, újra gondolt jármű.
Varjúbácsi 651618 2018. november 24. 18:30
Válasz erre
Az imenyi kifejezés oroszul azt jelenti elnevezett.
laja 651613 2018. november 24. 17:42
Válasz erre
Szia!
Imeny a város neve ahol a gyár van?
laja 651612 2018. november 24. 17:38
Válasz erre
Szia!
Ha jól értem akkor elkezdték gyártani ZIS-151 néven. Sztálin halála után pedig a ZIL nevet kapta, 157-es számot pedig a fejlesztések miatt visel. Akkor minden ZILek őse a ZIS?
juge75 651609 2018. november 24. 16:15
Válasz erre
Wikipedia-ról. Érthetően, tömören. Az üzem mást is gyártott, nem csak autókat.
Rumcájsz_52 651589 2018. november 24. 08:55
Válasz erre
Szia juge
Egy kis korrekció: A ZiL, ZiSZ rövidítésekben nincs benne az hogy "Autógyár", csak a név és az üzem. ZiL= Zavod imenyi Lihacsova= Lihacsov(-ról elnevezett) üzem, ZiSZ= Zavod imenyi Sztalina= Sztálin(-ról elnevezett) üzem. Ha a névben benne van az autógyár megnevezés, akkor benne van egy "A" betű is = "avtozavod"=autógyár, lásd UAZ= Uljanovszk Avtozavod= Uljanovszk-i Autógyár.
Üdv R.
juge75 651579 2018. november 24. 02:09
Válasz erre
Zis-151: 1948-tól nagy számban gyártott összkerék meghajtású tehergépkocsi. Mivel a gyár 1956-ban nevet váltott, attól az évtől Zil-151. Majd 1958-ban korszerűsített és fejlesztett alapjain készült el a Zil-157.
juge75 651578 2018. november 24. 02:04
Válasz erre
Elsőnek a névről: A Lihacsov Autógyár, rövidítve ZiL oroszországi járműgyártó vállalat. 1916-ban alapították Moszkvai Gépkocsi Társaság néven. 1931-ben átnevezték 2. sz. Sztálin Autógyár névre /ZIS/, majd 1956-ban egykori igazgatójáról, Ivan Alekszejevics Lihacsovról nevezték el /ZIL/. Wikipédia.
páncélos 651576 2018. november 23. 22:58
Válasz erre
laja 651566 2018. november 23. 17:58
Válasz erre
Sziasztok!
Mi a különbség a ZIL-157 és a ZIS-151 között, a néhány külsőleg is látható eltéréstől eltekintve? Nekem úgy tűnik ugyanaz a fülke ugyanaz a plató. Gondolom a futómű más lehet a kerekek közti különbség miatt. De miért gyártottak két szinte egyforma járgányt alig eltérő néven? Ennek mi értelme vagy miért volt erre szükség?
laja 647503 2018. július 31. 17:53
Válasz erre
Maz
Maz
MAZ
MAZ
MAZ
MAZ

Az utoljára elkészült szovjet szörnyem:-)
Tetszik valakinek?
Zordonka76 646343 2018. június 27. 20:38
Válasz erre
segédalváz
segédalváz
segédalvaz 2
segédalvaz 2
fülke
fülke
próba
próba
próba2
próba2

Zis-5 készülget...
borisz 646232 2018. június 25. 13:06
Válasz erre
Mindhárom irányba billenhet. A platónál kell reteszelni, nézd meg alaposan az általad csatolt képet! :)
Booksy 646227 2018. június 25. 11:11
Válasz erre
6025re is saccolnék, Google alapján.
Sennás 646224 2018. június 25. 09:12
Válasz erre
Booksy 646223 2018. június 25. 07:33
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek az orosz Maz 537 (Trumpeter 1/35) színe gyárilag melyik ral színnek felelhet meg? Köszi! Üdv.
PETI 645222 2018. június 1. 19:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Ő viszont nem fáradt el, a Hősök terénél dolgozik 1 hete. :)
PETI 645221 2018. június 1. 19:43
Válasz erre
130
130

Kicsit elfáradt szegényke. :)
Sennás 644458 2018. május 14. 17:30
Válasz erre
IMG_20180514_165523
IMG_20180514_165523
IMG_20180514_165451
IMG_20180514_165451
IMG_20180514_165416
IMG_20180514_165416
IMG_20180514_165329
IMG_20180514_165329
IMG_20180514_165142
IMG_20180514_165142
IMG_20180514_165056
IMG_20180514_165056

)Talán egy hete lett rendelve ez a készlet és már itt van--HUUÁÁÁ! Zil-130 való utcai (nem terepmintás) kerék készlet.Brutál szép,pontos,sorjamentes STB,STB.
Orosz cucc Kinai boltból Magyar forintért:) 7300+1300Ft de megérte!
Megvan az összes "gomb" már csak a kabát kell(IFA-50W)
f2d 643771 2018. április 28. 20:22
Válasz erre
Az 1381-es UN számon a fehér-vagy sárgafoszfor szerepel, de ennek a veszélyt jelölő száma 46, legalábbis ADR szerint. Amúgy a kerozin 30/1223.
Sennás 643770 2018. április 28. 19:36
Válasz erre
photo_5_1417173617
photo_5_1417173617

A 15D 1381 az mi? Az a kérozin? Jó ötlet így a verda :)
f2d 643769 2018. április 28. 19:25
Válasz erre
Köszi, közben találtam egy olyan makettet, amire én is gondoltam, csak sajnos nincs hozzá referencia, de nagy a valószínűsége, hogy megfordulhat a lentebb említett típusok mellett egy narancssárga tartályos ATZ-5-ös.

karopka.ru/community/user/8215/
Sennás 643766 2018. április 28. 18:12
Válasz erre
2576808_1000
2576808_1000
zEEvm
zEEvm
rossiiskie_samolyoty
rossiiskie_samolyoty

Talán jó a gondolatsor amit írtam. Ez Новосибирск-i "vegyes" reptér polgári(külföldi?) és katonai gépeknek egyaránt.Itt pont nem az Ural4320as ATZ látható de polgári ÜZA is tankol és kivehető a háttérben egy Kraz 250+ ATZ-22 ami naracssárga.3 kép meg megint csak vegyes reptér és N.sárga ÜZA van ott hátúl.
Sennás 643761 2018. április 28. 15:04
Válasz erre
35724876-zhukovsky-russia-aug-26-2013-towing-multi-role-fighter-mikoyan-mig-29-ll-flying-laboratory-gromov-fl
35724876-zhukovsky-russia-aug-26-2013-towing-multi-role-fighter-mikoyan-mig-29-ll-flying-laboratory-gromov-fl

Szia. Esetleg az nem csak a polgári/katonai(vegyes) reptereken használják? De sok SMT-t látni naracssárga platós Kraz-al húzgálják akkor az ATZ-5 is lehet(ne) olyan.
f2d 643760 2018. április 28. 14:48
Válasz erre
44618523-novyy-urengoy-russia-may-18-2015-cistern-truck-ural-4320-at-the-city-street-
44618523-novyy-urengoy-russia-may-18-2015-cistern-truck-ural-4320-at-the-city-street-
ural_4320_1626443_orig
ural_4320_1626443_orig

Köszi.

A narancssárga tartály mennyire volt jellemző a katonai reptereken?
Su-27UB vagy MiG-29SMT mellé raknám.
vatya1 643740 2018. április 27. 22:21
Válasz erre
Szia f2d!
ezeket szinte csak zöld árnyalatokkal festetették én a gunze 136osal festeném vagy revell 39sel
f2d 643733 2018. április 27. 18:22
Válasz erre
Sziasztok,

'90-es évek környékén Oroszországban az Ural ATZ-5-4320-asok milyen zölddel voltak festve, esetleg az egyszínű zöldön kívül volt-e akkoriban valamilyen más érdekesebb festés?
vatya1 643454 2018. április 20. 13:18
Válasz erre
DSC05165-1024x768
DSC05165-1024x768
ns-43k0042-4
ns-43k0042-4

a Magyarhoz ez a kerék kell
Freddy 643452 2018. április 20. 12:56
Válasz erre
Köszi:) Hát, a következő jobban sikerül majd:)
vatya1 643449 2018. április 20. 11:21
Válasz erre
Szia Freddy
Szép a 214sed bár evvel a gumival csak a Yaaz-214ken használták a Kraz-214hez cserés a kerék illetve a gumi de azt meg csak felnivel kapható és egy észre vétel az egyik hátsó kerék az előre való én most is most építem én Yazznak csinálom benne van hozzá a gépháztetőre a dísz de természetesen csinálok egy Kraz-214est is
Gabi 642955 2018. április 9. 21:33
Válasz erre
És még egy dologban ki kell javítanom magam, volt kétoldalra billenő platós is, itt a katalógusban látszik, a W50 LA/Z 2 SK 5-ND típus volt ilyen. Szerintem ide nem sok ilyen kerülhetett, amivel itt találkoztam, képet láttam az mind 3 oldalas volt, de ettől még létezett.
Gabi 642954 2018. április 9. 21:28
Válasz erre
IMG_4453
IMG_4453
IMG_4454
IMG_4454
IMG_4455
IMG_4455
IMG_4456
IMG_4456

Szia!
Azok a kapcsolók "egyedi" megoldással kerültek oda, nem tudom mi célból, de elég merész dolog, annyire nem szigetelt jól a tetőszellőző, simán be tudott ázni.
Ez a volt NDK-s raktár már volt fenn párszor a neten, régen olvastam is, hogy mi lett velük, de már nem tudom. Az egykori NDK-ban sokkal jobban megóvták a járműveket, és sokkal tovább használták, mint nálunk a régi rendszerben. Az egyesüléskor még pl sok 55-ös és 66-os faros Ikarus menetrendi forgalomban járt, igaz már nem Csepel, hanem Schönebeck motorral.
A W50-re visszatérve megtaláltam a prospektust, 1985-ös, még az akkori tavaszi BNV-ről hoztam diákként. :D A gond, hogy rapcsos felületű, és fényes, valamint széthajtva akkora, mint egy asztalterítő, szóval picit nehézkes fotózni. A lényeg, hogy ezen látszanak a W50 típusai, és rájöttem, hogy az LA az összkerekes verziót jelenti (talán az Allrad miatt), az L a sima hátsóhajtású. Ezt a megjelölést felépítménytől függetlenül használták a hajtás megkülönböztetésére.
Gabi
Sennás 642905 2018. április 8. 22:56
Válasz erre
Ez de dúrva videó! Ilyen raktárak vannak Németben? Egy Hindenburg léghajó esetleg:)

www.vezess.hu/vezetunk/2015/12/10/ifa-mennyorszagra-bukkantak-egy-titkos-raktarban/
Sennás 642904 2018. április 8. 22:48
Válasz erre
25484233613_9c72d87fc3_b
25484233613_9c72d87fc3_b
26020468991_78c0c55fa5_b
26020468991_78c0c55fa5_b

Köszi! Itt is jól látszik. Ez tuti maszek mi ez a sok kapcsoló?
Gabi 642903 2018. április 8. 22:24
Válasz erre
Igen, az valóban azért lett volna, hogy a motort védje az időjárástól, meg a kerék által felvert víztől, sártól, de elég hamar lekerültek róla a lenetbb már említett javítás közbeni problémák miatt. A hátsó, félköríves sárvédőt ne rakd fel rá, mert az a platósra való, a bilenccsen nem ilyen volt, hátul egy egy lap a vázhoz rögzítve, a kerék előtt pedig egy gumilap a platóra erősítve. Az utolsó billentős képeden jól látszik.
Sennás 642902 2018. április 8. 22:08
Válasz erre
4897d21s-1920
4897d21s-1920

Nagyon köszönöm druszám:) Arra hosszantira gondoltam a fülke alatt a motor 2 oldalát takarta.1kép
Az fűtő motorra keresek képet jó lenne azt is beépíteni. Üdv
Gabi 642898 2018. április 8. 21:19
Válasz erre
Szia!
Nem tudom pontosan melyik gumira gondolsz, ami oldalt van belül? Régen voltam már Ifa motor közelébe, talán volt ott gumi, de soknál nem, szerelésnél útban volt. A második képen az a fűtőmotor, normál Ifában gyárilag nem volt állófűtés, max, ha volt is a hosszúfülkésekben, amivel nemzetköziztek, de lehet abba is csak utólag raktak. A billenős változat 3 oldalra billentet, nem volt olyan, amelyik hátra ne tudott volna. A betűkre nem tudom megmondani a pontos okot, lehet a típusváltozat miatt volt, de van egy békebeli Ifa katalógusom valahol, amiben fel vannak tüntetve a változatok, majd megpróbálom megkeresni.
Sennás 642868 2018. április 8. 09:05
Válasz erre
1-35-IFA-W50-dump-truck-Balaton-Model-3559-BM-3559_b_0
1-35-IFA-W50-dump-truck-Balaton-Model-3559-BM-3559_b_0
ifa-w50la-terepes-billencs
ifa-w50la-terepes-billencs
jljő
jljő
Orszaguti__billenos_IFA_elado_551161106798378
Orszaguti__billenos_IFA_elado_551161106798378
MED_0014820662
MED_0014820662

Még esetleg azt ha tudod, Balatonos IFA az a két oldalra billentős platós adja? Akkor hátra nem billent? Vagy mindenfelé? A W50L és W50LA között mi a különbség? Köszönet
Sennás 642863 2018. április 8. 08:12
Válasz erre
fülke
fülke
nlj-bj
nlj-bj

Hát ezért nem találtam:)Köszi Gabi! Látod egy ilyen képet találtam.Igazából csak azt szeretném tudni látszik-e ott valami? Gondolom az a 2 gumi lap a motort védi az szinte minden makettról hiányzik,ami hasonló felépítésű. 2kép ott az az állófűtés a lábtérnél? Mi a neve hogy keressem? Köszönet!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.