<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
Sokol | Adatlap | 656096 | 2019. február 20. 16:55 | ||
tyimosenko | Adatlap | 656094 | 2019. február 20. 16:21 | ||
Sziasztok! Szerintetek milyen szín van ezen a fémdarabon? Egy 1941-es gyártású, svédeknek szállított Klemm Kl35 gép ajtaja. RLM 02-re gondolnék mint kabinbelső szín ebben az időszakban német gyártású repülőgépekben, de ez nem az. A típus múzeumi példányai kabin belseje is hasonló világoskék színű, de azok lehet, hogy már átfestettek. Ez a darab viszont gyárinak tűnik. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
Safranek | Adatlap | 652523 | 2018. december 11. 21:34 | ||
Köszönöm a segítségedet. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652514 | 2018. december 11. 17:49 | ||
tyimosenko | Adatlap | 652512 | 2018. december 11. 17:44 | ||
Szia! Köszi szépen! Frankó ez a gép. Milyen módszerrel csináltad a belépőélen a kopásokat? Persze, be fogom vállalni az Eduard 48-as Gusztávokat majd a jövőben biztosan, csak most a célom a felhalmozott 109 készleteket "likvidálni", lehetőleg gyorsépítés keretében, ahol nem kell vacakolni szegecsek újrakarcolásával. Az egymás után építés arra jó, hogy nem kell újra meg újra előkotorni fotókat a részletek után, színek után. Persze a gyorsépítés relatív, mert azért igyekszem a legjobbat kihozni belőlük. | |||||
J_K | Adatlap | 652505 | 2018. december 11. 15:20 | ||
Szia! Köszönöm! Nem akarlak elkeseríteni, de az Eduard Emilek szegecselésénél van egy súlyos hiba. A törzskereteknél mindig azonos oldalon van a szegecssor, az eredetin pedig váltakozva a panel jobb vagy bal oldalán. FS | |||||
J_K | Adatlap | 652504 | 2018. december 11. 15:14 | ||
Szia Papi! Ok, de a maketted pont attól élethű, hogy a szegecseket nem emelted ki. S | |||||
J_K | Adatlap | 652503 | 2018. december 11. 15:13 | ||
+1 korabeli könyv. Egész fotósorozat van benne az Emil gyártásáról. | |||||
J_K | Adatlap | 652502 | 2018. december 11. 15:10 | ||
Szia! Néhány könyv, ami hasznos lehet... Fs | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 652472 | 2018. december 10. 22:56 | ||
Z63 48-as szegecselővel vidáman helyre lehet állítani az esetlegesen elvesző szegecseket, pont jó a fogkiosztása hozzá. Ha meg nem lesz pontos azt csak az fogja észrevenni aki elkezdi megszámolgatni, hogy darabra megvan e :P | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 652471 | 2018. december 10. 22:52 | ||
VO101_Papi | Adatlap | 652470 | 2018. december 10. 22:51 | ||
A kép persze lemaradt. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 652468 | 2018. december 10. 22:49 | ||
Szia tyimosenko! Szerintem ezt a szegecs kérdést nem kell túlaggódni. A képen egy 48-as edu g6 van Mr.Paint-tel festve. | |||||
cimber | Adatlap | 652465 | 2018. december 10. 22:27 | ||
Az EDU-hoz a mi gyári szegecses használd nyugodtan a Z63 félét, pláne ha egyezik a szegecsosztás. Azt nem éri meg áttolni MDC-vel. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652462 | 2018. december 10. 21:25 | ||
Szia, Köszönöm! Megnéztem, az 1:32es Z63 szegecselő pontosan olyan szegecsvonalat nyom, mint amilyen az 1:32es Eduard Bf 109 E-3 maketten van. | |||||
ssanyi | Adatlap | 652455 | 2018. december 10. 18:23 | ||
ssanyi | Adatlap | 652454 | 2018. december 10. 18:22 | ||
Üdv! Nem dobnám el a HGW szegecselést, mellékelek fotót amin látható a HGW és az MDC (egyenként kell benyomni a műanyagba) szegecsminta két méretben. A fotón az MDC nincs megcsiszolva, akkor egy kisimulnak a szélein az anyaggyűrődések. A HGW szegecsek nem olyan illúzió rombolók szerintem, körömmel sem lehet nagyon észrevenni. Szerintem teljesen használható a HGW, amennyiben nincs utólag túlságosan kiemelve, szerintem! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652451 | 2018. december 10. 17:57 | ||
Szia Sándor! Nézegetem a Promodelles, meg a Puma klubos fotókat. Baromi jól meg tudtad csinálni a bőrborítást a 48-as E messzereken. Andrásé és Rolandé is hasonlóan jó, az a szegecselt tamiya szalagos módszer még talán egyszerűbb is. Kár, hogy későn olvastam ezt a megoldást, én kétkomponensű puttiból próbáltam, messze nem lett olyan jó... A varrást is max festéssel tudom imitálni utólag. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652448 | 2018. december 10. 17:45 | ||
Szia, Húha, ez rosszul hangzik. Ezek szerint akkor az 1:32-es Z63-as szegecselő nem ad valósághű eredményt, úgy gondolod? Akkor remélem jól illeszkedik az eduard 1:32-es E-3, mert azt terveztem összedobni kettő 1:48as messzer között. A szegecselővel tervezem kijavítani az esetleges elcsiszolt gyári szegecseket... Meg sem vizsgáltam még, milyenek a szegecsei. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652447 | 2018. december 10. 17:39 | ||
Szia, köszönöm! Igen, igazad van. Ha szép a szegecselés, de hibás, az sem jó.. Erre nem gondoltam eddig... A K-4 és G-10 eltérése pont a rádiótérnél nem gáz, mert csak 1 törzskeretnyivel odébb van, ha jól láttam. De ez már mindegy, a HGW matricaterv ugrott a pozitív minta miatt... | |||||
cimber | Adatlap | 652445 | 2018. december 10. 17:32 | ||
Beírod a keresőbe mondjuk, hogy MDC riveter biztos megtalálod. | |||||
Safranek | Adatlap | 652426 | 2018. december 10. 13:36 | ||
Ezek szerint félre értettem :( azt gondoltam, a szegecselővel (pl: z63 féle, jó lesz, hiszen negatív szegecs). A MDC az melyik? nem tűnik ismerősnek. 2: nem zavar, egyébként is lassan építgetek :) | |||||
cimber | Adatlap | 652423 | 2018. december 10. 13:27 | ||
Éppen ezért tartom magam ahhoz, hogy 48-ban az ősöreg Hasegawa Messer még most is megállja a helyét! Egyszerűen építhető mint a fakocka, és dobozból is tök jó makett lesz belőle. | |||||
cimber | Adatlap | 652421 | 2018. december 10. 13:26 | ||
Sanyi már válaszolt, a pozitív szegecs Messernél nem járható út. 1:32-ben viszont a lyuggatás még jobban rombol. Oda mindenképpen az MDC szegecselő készlete kell, ha tényleg megjelenésében is mindenképpen reális, szegecselt makettet akarsz. Ez "kemény" meló, mert egyesével kell bebökni a szegecseket. Viszont a végeredményt össze sem lehet hasonlítani a síma szegecseléssel. Egy ilyen készülő makettet láttam már és két dolog jutott eszembe! 1. Baromi jól néz ki! 2. Kizárólag olyanoknak való, akik akkor is élvezik a makettezést, ha nem haladnak vele! :-) | |||||
Safranek | Adatlap | 652417 | 2018. december 10. 11:54 | ||
Köszönöm. Ezek szerint le kell csiszolni, majd szegecselővel megcsinálni újra. Esetleg tudnál ajánlani könyvet mely az E variánssal foglakozik? | |||||
J_K | Adatlap | 652362 | 2018. december 9. 11:55 | ||
Szia! Tekintve, hogy a Bf 109 süllyesztett szegecseléssel készült, a pozitív szegecselés messze van a valóságtól. Ugyanezen okból nem használnám a HGW szegecsmatricáit sem. FS | |||||
Gabusch | Adatlap | 652353 | 2018. december 9. 02:43 | ||
Jobban belegondolva a tulajdonságaiba, valószínűleg egy baromi sűrű és túlméretes pigmentű festék lehet. | |||||
Gabusch | Adatlap | 652352 | 2018. december 9. 02:41 | ||
A száradási ideje kb. fél óra, de puha és viszonylag törékeny marad (azaz könnyen pereg). Több rétegben használható, reszelni marha nehéz, mert akkor lejön. Viszont vízzel simítható, így elvileg nagyobb felületek tömítésére is alkalmas lehet. Ha nem akarod bántani a szegecseket, egy próbát szerintem mindenképpen megér. "Hajszálrepedések" tömítésére kimondottan alkalmas amúgy. Két kiszerelésben létezik, egy olyanban, mint a festékek és egy hosszúcsőrű tubusban (ez van a filmen). A matéria mindkettőben ugyanaz. www.youtube.com/watch | |||||
ssanyi | Adatlap | 652351 | 2018. december 8. 23:14 | ||
Mennyi a száradási ideje? Nincs benne oldószer hogy a műanyaghoz tapadjon? | |||||
Gabusch | Adatlap | 652350 | 2018. december 8. 22:48 | ||
Vallejo putty elég puha, frissen vízzel mosható is, teljes száradás előtt fogpiszkálóval leszedhető. Talán úgy menthetők a szegecsek, de elég sziszifuszi munka lesz a tömítgetés. | |||||
ssanyi | Adatlap | 652349 | 2018. december 8. 22:20 | ||
Safranek, egyéni döntés kérdése. Saját véleményem hogy csiszolni kell, mert egy több évtizedes Frog-tól átvett makettről van szó, nem Tamya-Hasegawa-új Eduard makettekhez hasonló illeszkedésekkel. Amint csiszolsz. ugranak a pozitív szegecsek. Szerintem nincs sok választásod. Vad Robi barátom használja még azt a módszert régi KP Mig-15 éa Avia S-99 maketteknél hogy az adott lemezosztáson belül (például gerincnél) lecsiszolja a szegecseket és rédlizóval készíti újra, de, ezt 1:72-ben. 1:32-ben szerintem ez már nem működik! Szóval csiszolás, ha nagyon szeretnél szegecseket akkor HGW-t ajánlom erre a célra. Tyimosenko, vannak Eduard Messereim és az új Focke Wulfokból is bevásároltam, nagyon szépek a dobozban valóban! Amikor megnézetem a szegecseket akkor láttam hogy közel sincs annyi mint volt a valóságban (elég "bután" nézne ki egyébként az összessel ilyen méretű szegecsfejekkel), tehát mint a mesében, va is meg nincs is! :-D Ettől függetlenül teljesen jó makett, ezt leszámítva! Szerintem nem kell telibe folyatni fekete (vagy más színű) kiemelővel szegecseket, akkor nem olyan zavaró. A G-10 és a K-4 pár helyen azért eltérnek, például rádiótér ajtó helye. Szóval van Edu, de a Hasegawa Messereket semmi pénzért nem dobnám ki! ;-) | |||||
Safranek | Adatlap | 652342 | 2018. december 8. 20:44 | ||
1/32-ben a szegecsekkel mi a helyzet? Van egy E3-am (Hase), pozitív szegecsekkel. Meghagyni v lecsiszolni? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652289 | 2018. december 7. 14:04 | ||
Köszönöm a tippet! Igen, ezért nem vettem Eduard G-10-est (egyelőre). Ha valami illesztési gebasz lenne, akkor elcsiszolom a szegecset. Ezt jó esetben le tudnám javítani a 3 méretarány valamelyik szegecselőjével, valamelyik osztásköze hátha jó. Ha nem, akkor tömíthetném az egész érintett szegecssort, meg a környezőeket, és utána szegecselés. Ezt a problémakört elkerülendő, gyors építés céljából szereztem inkább Hasegawa makettet. Ezt a HGW szegecsmatricával lehetne szegecselni kockázatmentesen. Bár G-10-hez nincs matrica, vagy a K-4-et vagy esetleg G-6/14-hez készültet lehetne használni módosításokkal. De talán a K-4 szegecsleosztása közelebb állhat a G-10-hez. Az egész makett saját átszegecselése túl lassú és számomra túl nehéz lenne. Pl a szárnyfelsőn a sok párhuzamos szegecsnél a legapróbb hiba is ordítana. Egy revell G-10et felszegecseltem nemrég és voltak hibák, tömítés, újraszegecselés, hiba, tömítés, újraszegecs... Persze kérdéses, hogy egyáltalán a Hasegawa G-10 ugyanolyan gyártású gépet reprezentál, mint amit maketteznék... | |||||
cimber | Adatlap | 652287 | 2018. december 7. 12:00 | ||
Ha mindenképpen a szegecselés mellett döntesz, akkor ne felejtsd el visszapótolni az elcsiszolt szegecseket. Amik legyenek ugyanolyan átmérőjűek és ugyanolyan osztástávolságúak. Na a legtöbben itt véreznek el. Ha megnézem az edu szegecselt és befolyatott makettjeit, azokon a törzs oldalán akár 30 cm-ről is látom a szegecssort. Ha ezt felnagyítom a méretarányra - tehát a valós életre - biztosan nem látszik még egy háború végi K4-es sem. Persze a makettezés illúzió i, de ha szegecselünk, akkor a sok apró plusz munkát is bele kell fektetni, mert a szegecssor az eredeti gépen nincs "elcsiszolva", a szegecsosztás ugyanaz és a szegecsek mérette is ugyanaz. Szóval a szegecselés mint esztétikai látvány biztosan jó, de ha nincs ugyanúgy visszapótolva megöli a makettet. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652203 | 2018. december 5. 14:25 | ||
Szia, Azért szerintem az új Eduard messzer G-10 felülete elég jól néz ki a neten lévő fotók alapján. Azok a szegecssorok jól felhigított barnásfeketével finoman befolyatva, kb 10 centiről látszódnának szerintem. Azért nem ezt a makettet szereztem be, mert a Hasegawát gyorsabb, kockázatmentesebbnek építésnek sejtem. Majd kiderül, hogy az FM gyanta fülkét mennyire szereti. | |||||
ssanyi | Adatlap | 652192 | 2018. december 5. 10:52 | ||
Üdv! A szegecseléshez csak annyit tennék hozzá hogy szerintem 1:48-ban nagyon nincs értelme, japán fémszínű gépeken még csak-csak, de a többin nincs. Szerintem! Fotókat érdemes megnézni, ha ott látszik, akkor rendben, az alábbi kitétellel. Roli barátom szokta mondani, a fotó elkészítési távolságát is figyelembe kell venni! Például vanolyan fotó ahol Messer oldalán látszanak a szegecsek, fotó készítésének távolsága 1,5m. 4-5 m távolságról készült fotón már nem látszik! Akkor most arányosítsunk, 1,5m 1:48-ban 150cm :48 = 3,125cm ! 4m 1:48-ban 400cm :48 = 8.33cm ! Lehet kicsit csalni, de ez közelítene a valósághoz, sok maketten úgy kivannak emelve hogy 2-3 méterről látszik minden szegecs! Szerintem az már erős túlzás. A Tamya Emilen ott vannak csavarok jelölve ahol gyakran (relatíve) megbontották a lemezeket. Szerintem teljesen jó makett! ;-) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652190 | 2018. december 5. 10:15 | ||
Köszönöm, Varjúbá'! Láttam többször ezt a Messzert, de a részleteket nem figyeltem meg anno sajnos. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652189 | 2018. december 5. 10:10 | ||
Szia! Köszönöm! Elég sokat filózok ezen a szegecselés témán. Ezt a Tamiya Emilt, amit most építek, "felhozó" makettnek szánom. Utána jön a Tamiya új G-6-os, meg egy Hasegawa G-10. Ezeken sincs szegecs (bár a Tamiyára furcsa módon a szárny aljára raktak). Azon morfondírozok, hogy legalább az egyikhez beszerzem a HGW szegecsmatricát. A G-10-hez a K-4 matrica majdnem teljesen illik azt hiszem. Lehet, hogy felesleges az egész tökölés ezzel, mert - ahogy írod is - nem feltétlenül szükséges. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 652187 | 2018. december 5. 09:39 | ||
Münchenben A Deutsches Muzeumban kiállítottak egy eredeti E Messert. Le van tömítve minden szegecs a szárnyon. | |||||
cimber | Adatlap | 652186 | 2018. december 5. 09:09 | ||
Szia! Azzal ne foglalkozz, hogy nincs rajta szegecs, sőt 48-ban sokkal valósághűbb ha nincs rajta, mintsem tésztaszűrővé van szegecselve. A kitérített felületek kapcsán majd ügyelj arra, hogy a botkormány is ennek megfelelően álljon! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652148 | 2018. december 4. 10:04 | ||
Szia Sándor! Köszönöm! Igen, természetesen a kormányról van szó. : )) Kicsit zavaros volt az irományom. Tehát ehhez a régi Tamiya Emil-hez úgy érzem nem érdemes még megvenni azt a stencil lapot, így is egy csomó minden kell hozzá, hogy normálisan nézzen ki. Új fülke, légcsavar, kipufogósor, matrica... És a végén az üres, szegecseletlen felületek meg fognak maradni... | |||||
J_K | Adatlap | 652115 | 2018. december 3. 21:56 | ||
Szia! Ha jól értem, akkor a magassági kormányt térítetted ki lefelé a maketten. (A vezérsík a "merev" rész -bár a Messereken az egész vezérsíkot is lehetett néhány fokban állítani.) Jónéhány fotóm van álló helyzetben "lógó" (lefelé kitérített) magassági kormányos Emilekről, úgyhogy simán használhatod a maketten. FS | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652076 | 2018. december 3. 17:05 | ||
Szia Sándor! Köszönöm szépen az infókat! Észre sem vettem, hogy ezen a HAD matricalapon ott vannak a fülkejelzések is. Ennek a lapnak a megvételét próbáltam megúszni, mivel csak egyetlen Emil építését tervezem ebben a méretarányban. Gondoltam, a stencilekhez elmennek majd az eredeti Tamiya lapon szereplő jelzések trimmelve, a piros határvonalak meg körbemaszkolva és fújva. A nálam most épülő Tamiya Emilen kivágtam a vízszintes vezérsíkokat és a visszaillesztést a lefelé bukó vezérsík beállásnak megfelelően csináltam meg. Utána néztem csak fotókat, amiken talán 1 kivételével vízszintes vagy felbillent helyzetben vannak, amikor a gép áll, pilóta nélkül. Az egy kivétel elég kevés. Nem irreális véleményed szerint egy Emilt lebillent vízszintes vezérsíkokkal ábrázolni állóhelyzetben? Köszönöm! | |||||
J_K | Adatlap | 652068 | 2018. december 3. 14:19 | ||
Szia! Bf 109 E-hez 1:48-ban a HAD-nak van egy stencil-matricalapja, amely tartalmazza a kabinbelső feliratait is. A matricatérképen megtalálod az elhelyezést. Azt tudni kell, hogy nem minden gépen volt egyforma a feliratozás (illetve az egyéb, kisegítő tájékoztatók), Az íven minden ismert változat szerepel (tudom, mert én állítottam össze.) A kabin-feliratokhoz kiindulási alapnak a japán szakirodalmat ajánlanám (Model Art, Aero Detail, Modeler's Eye a G-6-hoz, K.A. Merrick: German Aircraft Interiors Vol. 1 c. könyvét, a Squadron/Signal Walk Around-jait, és a HT Model Special könyveit). FS | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652066 | 2018. december 3. 13:52 | ||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy ismertek-e olyan szakirodalma(ka)t, ami(k) alapján a fülkék üzemeltetési feliratai és pozíciók azonosíthatók? Konkrétan me-109 E és G típusok fülke feliratai. Persze legjobb, leggyorsabb lenne internetes oldal, de nyomtatott szakirodalom cím is jó lenne. Megvannak az Aeroscale "Luftwaffe cockpit placards" matricalapok, de sajnos elhelyezési térkép nem járt hozzájuk. Sajnos nem találtam meg őket egyelőre a kabinfotókon. Ráadásul nem is találtam a kabin minden részletéről fotókat...Pedig a legkönnyebb dolgom bizonyára még a messzerrel van vagy lenne... Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
Vadász | Adatlap | 651837 | 2018. november 28. 06:53 | ||
Az Aires termékei sajnos időnként okoznak bosszúságot. Javaslom az SBS kabinját, pontosabb, szebb, ésszerűbb az építése. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 651831 | 2018. november 27. 22:25 | ||
Sziasztok! Valaki építette be már az Aires bf 109 e-4 1:48-as a fülkét a Tamiya makettbe? Átlátszó vékonyra martam le a fülke oldalfalát, de még így sem fér el a gyanta középrész normálisan. Pedig a gyanta oldalfalakból is csiszoltam.. Volt ilyesmi problémája ezzel a kiegészítővel annak, aki építette? Köszi,Üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 649546 | 2018. október 5. 08:33 | ||
Szia! Köszi a segítséget, megtaláltam! Kár, hogy csak ilyen "félcivil" jelzéssel viselte, jól mutatott volna rajta a román kereszt... | |||||
J_K | Adatlap | 649530 | 2018. október 4. 20:05 | ||
Szia! Nocsak! Van élet a Google-n túl? A gép a Szovjetuniónak eladott exportgép volt. WNr 088050, hívójele D-AXVM Először a William A. Medcalf: Junkers Ju 88 Volume One From Schnellbomber to Multi-Mission Warplane, Development/Production/Technical History (Classic, 2013.) c könyvének 71. oldalán találkoztam vele. Fotót nem teszek föl, mert már van róla a honlapon. Ld. "Magyar Tarka" topic, Podva hozzászólása -639479 2018. február 7. 08:44. FS | |||||
sanyi | Adatlap | 649520 | 2018. október 4. 13:47 | ||
Szia! Igen? Google nem adott találatot... Légyszi tedd fel. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Vagy, mivel szemmel láthatóan a kabin belső-első részéből való, valószínűleg Avionorm saválló nitrolakk az 1791 vagy 1794 talán?
Kérdezz valami RLM fetisistát, hogy az RLM42 mausgrau egérszürkének mi volt a neve 1938 előtt.
Ezeken a gépeken a műszerfalat még gyárilag mártották feketében vagy ashgrauban ami később az RLM41 lett. Körülötte azért világosabb a kabin falal mert az meg a fent említett, kékesebb egérszürke általában.
aki mégegyszer rávágja valamire hogy rlm02 az fizet egy sört!