/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
laja 651666 2018. november 25. 15:51
Válasz erre
A teljesség igényével mindkettőt megfogom építeni:-) Az ZIS már kb 90 százalékos. A ZILt meg majd megveszem. Vagy majd hozza a Jézuska:-) Kellenek a sorozatba az Ural 4320,KAMAZ,KRAZ-214,MAZ-537,ZIL-131,GAZ-66, mellé:-)
Sennás 651665 2018. november 25. 15:37
Válasz erre
Akkor ezerrel rápezseghetne már valaki és gyárthatna pár "igazi" Zil-t nekünk:)
Sennás 651663 2018. november 25. 15:31
Válasz erre
Laja azt építsd meg amelyik jobban tetszik. Oszt mindegy hogy Zis vagy Zil. A bumfordi orra a Zisnek vagy hogy hol van a pótkerék STB. Meg milyen korszakban képzeled el:)
páncélos 651662 2018. november 25. 15:28
Válasz erre
laja 651659 2018. november 25. 14:29
Válasz erre
Törzsbusz 651633 2018. november 24. 23:55
Válasz erre
Sztálin meghalt,Lihacsov örök! :-)
laja 651631 2018. november 24. 23:38
Válasz erre
Azt eddig is értettem hogy neve miért az ami. így van ez MAZ,GAZ,KRAZ,stb estében is. Az is világos hogy gyár neve megváltozott így termék neve is. De ha a gyár kezdetben ZIS nevű járgányokat gyártott. Akkor a ZIS a ZILek őse. Mert ha nem változott volna gyár neve, és most tök mindegy hogy miért. Akkor ZIS-157 ZIS-130 ZIS-131 néven jelentek volna meg a gépek. Akkor a ZIS az ősZIL vagy nem? :-)
juge75 651625 2018. november 24. 20:23
Válasz erre
Nem, nem jól érted. A gyár kezdő betűinek nevét kapta minden, amit ott gyártottak, a szám a termék /gyártmány/ "száma", náluk ez így ment akkoriban. Az S utal Sztálinra, egészen a Lihacsov főkonstruktőr halála tiszteletéből megváltoztatott üzem nevéből adódóan ugyanaz a "termék" /151/ onnantól nem Zis, hanem Zil. A Zis/Zil-151 gyártmány fejlesztésének eredményeként lett a 157-es gyártmány /Zil-157/. Egy az elődhöz képest módosított, újra gondolt jármű.
Varjúbácsi 651618 2018. november 24. 18:30
Válasz erre
Az imenyi kifejezés oroszul azt jelenti elnevezett.
laja 651613 2018. november 24. 17:42
Válasz erre
Szia!
Imeny a város neve ahol a gyár van?
laja 651612 2018. november 24. 17:38
Válasz erre
Szia!
Ha jól értem akkor elkezdték gyártani ZIS-151 néven. Sztálin halála után pedig a ZIL nevet kapta, 157-es számot pedig a fejlesztések miatt visel. Akkor minden ZILek őse a ZIS?
juge75 651609 2018. november 24. 16:15
Válasz erre
Wikipedia-ról. Érthetően, tömören. Az üzem mást is gyártott, nem csak autókat.
Rumcájsz_52 651589 2018. november 24. 08:55
Válasz erre
Szia juge
Egy kis korrekció: A ZiL, ZiSZ rövidítésekben nincs benne az hogy "Autógyár", csak a név és az üzem. ZiL= Zavod imenyi Lihacsova= Lihacsov(-ról elnevezett) üzem, ZiSZ= Zavod imenyi Sztalina= Sztálin(-ról elnevezett) üzem. Ha a névben benne van az autógyár megnevezés, akkor benne van egy "A" betű is = "avtozavod"=autógyár, lásd UAZ= Uljanovszk Avtozavod= Uljanovszk-i Autógyár.
Üdv R.
juge75 651579 2018. november 24. 02:09
Válasz erre
Zis-151: 1948-tól nagy számban gyártott összkerék meghajtású tehergépkocsi. Mivel a gyár 1956-ban nevet váltott, attól az évtől Zil-151. Majd 1958-ban korszerűsített és fejlesztett alapjain készült el a Zil-157.
juge75 651578 2018. november 24. 02:04
Válasz erre
Elsőnek a névről: A Lihacsov Autógyár, rövidítve ZiL oroszországi járműgyártó vállalat. 1916-ban alapították Moszkvai Gépkocsi Társaság néven. 1931-ben átnevezték 2. sz. Sztálin Autógyár névre /ZIS/, majd 1956-ban egykori igazgatójáról, Ivan Alekszejevics Lihacsovról nevezték el /ZIL/. Wikipédia.
páncélos 651576 2018. november 23. 22:58
Válasz erre
laja 651566 2018. november 23. 17:58
Válasz erre
Sziasztok!
Mi a különbség a ZIL-157 és a ZIS-151 között, a néhány külsőleg is látható eltéréstől eltekintve? Nekem úgy tűnik ugyanaz a fülke ugyanaz a plató. Gondolom a futómű más lehet a kerekek közti különbség miatt. De miért gyártottak két szinte egyforma járgányt alig eltérő néven? Ennek mi értelme vagy miért volt erre szükség?
laja 647503 2018. július 31. 17:53
Válasz erre
Maz
Maz
MAZ
MAZ
MAZ
MAZ

Az utoljára elkészült szovjet szörnyem:-)
Tetszik valakinek?
Zordonka76 646343 2018. június 27. 20:38
Válasz erre
segédalváz
segédalváz
segédalvaz 2
segédalvaz 2
fülke
fülke
próba
próba
próba2
próba2

Zis-5 készülget...
borisz 646232 2018. június 25. 13:06
Válasz erre
Mindhárom irányba billenhet. A platónál kell reteszelni, nézd meg alaposan az általad csatolt képet! :)
Booksy 646227 2018. június 25. 11:11
Válasz erre
6025re is saccolnék, Google alapján.
Sennás 646224 2018. június 25. 09:12
Válasz erre
Booksy 646223 2018. június 25. 07:33
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek az orosz Maz 537 (Trumpeter 1/35) színe gyárilag melyik ral színnek felelhet meg? Köszi! Üdv.
PETI 645222 2018. június 1. 19:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Ő viszont nem fáradt el, a Hősök terénél dolgozik 1 hete. :)
PETI 645221 2018. június 1. 19:43
Válasz erre
130
130

Kicsit elfáradt szegényke. :)
Sennás 644458 2018. május 14. 17:30
Válasz erre
IMG_20180514_165523
IMG_20180514_165523
IMG_20180514_165451
IMG_20180514_165451
IMG_20180514_165416
IMG_20180514_165416
IMG_20180514_165329
IMG_20180514_165329
IMG_20180514_165142
IMG_20180514_165142
IMG_20180514_165056
IMG_20180514_165056

)Talán egy hete lett rendelve ez a készlet és már itt van--HUUÁÁÁ! Zil-130 való utcai (nem terepmintás) kerék készlet.Brutál szép,pontos,sorjamentes STB,STB.
Orosz cucc Kinai boltból Magyar forintért:) 7300+1300Ft de megérte!
Megvan az összes "gomb" már csak a kabát kell(IFA-50W)
f2d 643771 2018. április 28. 20:22
Válasz erre
Az 1381-es UN számon a fehér-vagy sárgafoszfor szerepel, de ennek a veszélyt jelölő száma 46, legalábbis ADR szerint. Amúgy a kerozin 30/1223.
Sennás 643770 2018. április 28. 19:36
Válasz erre
photo_5_1417173617
photo_5_1417173617

A 15D 1381 az mi? Az a kérozin? Jó ötlet így a verda :)
f2d 643769 2018. április 28. 19:25
Válasz erre
Köszi, közben találtam egy olyan makettet, amire én is gondoltam, csak sajnos nincs hozzá referencia, de nagy a valószínűsége, hogy megfordulhat a lentebb említett típusok mellett egy narancssárga tartályos ATZ-5-ös.

karopka.ru/community/user/8215/
Sennás 643766 2018. április 28. 18:12
Válasz erre
2576808_1000
2576808_1000
zEEvm
zEEvm
rossiiskie_samolyoty
rossiiskie_samolyoty

Talán jó a gondolatsor amit írtam. Ez Новосибирск-i "vegyes" reptér polgári(külföldi?) és katonai gépeknek egyaránt.Itt pont nem az Ural4320as ATZ látható de polgári ÜZA is tankol és kivehető a háttérben egy Kraz 250+ ATZ-22 ami naracssárga.3 kép meg megint csak vegyes reptér és N.sárga ÜZA van ott hátúl.
Sennás 643761 2018. április 28. 15:04
Válasz erre
35724876-zhukovsky-russia-aug-26-2013-towing-multi-role-fighter-mikoyan-mig-29-ll-flying-laboratory-gromov-fl
35724876-zhukovsky-russia-aug-26-2013-towing-multi-role-fighter-mikoyan-mig-29-ll-flying-laboratory-gromov-fl

Szia. Esetleg az nem csak a polgári/katonai(vegyes) reptereken használják? De sok SMT-t látni naracssárga platós Kraz-al húzgálják akkor az ATZ-5 is lehet(ne) olyan.
f2d 643760 2018. április 28. 14:48
Válasz erre
44618523-novyy-urengoy-russia-may-18-2015-cistern-truck-ural-4320-at-the-city-street-
44618523-novyy-urengoy-russia-may-18-2015-cistern-truck-ural-4320-at-the-city-street-
ural_4320_1626443_orig
ural_4320_1626443_orig

Köszi.

A narancssárga tartály mennyire volt jellemző a katonai reptereken?
Su-27UB vagy MiG-29SMT mellé raknám.
vatya1 643740 2018. április 27. 22:21
Válasz erre
Szia f2d!
ezeket szinte csak zöld árnyalatokkal festetették én a gunze 136osal festeném vagy revell 39sel
f2d 643733 2018. április 27. 18:22
Válasz erre
Sziasztok,

'90-es évek környékén Oroszországban az Ural ATZ-5-4320-asok milyen zölddel voltak festve, esetleg az egyszínű zöldön kívül volt-e akkoriban valamilyen más érdekesebb festés?
vatya1 643454 2018. április 20. 13:18
Válasz erre
DSC05165-1024x768
DSC05165-1024x768
ns-43k0042-4
ns-43k0042-4

a Magyarhoz ez a kerék kell
Freddy 643452 2018. április 20. 12:56
Válasz erre
Köszi:) Hát, a következő jobban sikerül majd:)
vatya1 643449 2018. április 20. 11:21
Válasz erre
Szia Freddy
Szép a 214sed bár evvel a gumival csak a Yaaz-214ken használták a Kraz-214hez cserés a kerék illetve a gumi de azt meg csak felnivel kapható és egy észre vétel az egyik hátsó kerék az előre való én most is most építem én Yazznak csinálom benne van hozzá a gépháztetőre a dísz de természetesen csinálok egy Kraz-214est is
Gabi 642955 2018. április 9. 21:33
Válasz erre
És még egy dologban ki kell javítanom magam, volt kétoldalra billenő platós is, itt a katalógusban látszik, a W50 LA/Z 2 SK 5-ND típus volt ilyen. Szerintem ide nem sok ilyen kerülhetett, amivel itt találkoztam, képet láttam az mind 3 oldalas volt, de ettől még létezett.
Gabi 642954 2018. április 9. 21:28
Válasz erre
IMG_4453
IMG_4453
IMG_4454
IMG_4454
IMG_4455
IMG_4455
IMG_4456
IMG_4456

Szia!
Azok a kapcsolók "egyedi" megoldással kerültek oda, nem tudom mi célból, de elég merész dolog, annyire nem szigetelt jól a tetőszellőző, simán be tudott ázni.
Ez a volt NDK-s raktár már volt fenn párszor a neten, régen olvastam is, hogy mi lett velük, de már nem tudom. Az egykori NDK-ban sokkal jobban megóvták a járműveket, és sokkal tovább használták, mint nálunk a régi rendszerben. Az egyesüléskor még pl sok 55-ös és 66-os faros Ikarus menetrendi forgalomban járt, igaz már nem Csepel, hanem Schönebeck motorral.
A W50-re visszatérve megtaláltam a prospektust, 1985-ös, még az akkori tavaszi BNV-ről hoztam diákként. :D A gond, hogy rapcsos felületű, és fényes, valamint széthajtva akkora, mint egy asztalterítő, szóval picit nehézkes fotózni. A lényeg, hogy ezen látszanak a W50 típusai, és rájöttem, hogy az LA az összkerekes verziót jelenti (talán az Allrad miatt), az L a sima hátsóhajtású. Ezt a megjelölést felépítménytől függetlenül használták a hajtás megkülönböztetésére.
Gabi
Sennás 642905 2018. április 8. 22:56
Válasz erre
Ez de dúrva videó! Ilyen raktárak vannak Németben? Egy Hindenburg léghajó esetleg:)

www.vezess.hu/vezetunk/2015/12/10/ifa-mennyorszagra-bukkantak-egy-titkos-raktarban/
Sennás 642904 2018. április 8. 22:48
Válasz erre
25484233613_9c72d87fc3_b
25484233613_9c72d87fc3_b
26020468991_78c0c55fa5_b
26020468991_78c0c55fa5_b

Köszi! Itt is jól látszik. Ez tuti maszek mi ez a sok kapcsoló?
Gabi 642903 2018. április 8. 22:24
Válasz erre
Igen, az valóban azért lett volna, hogy a motort védje az időjárástól, meg a kerék által felvert víztől, sártól, de elég hamar lekerültek róla a lenetbb már említett javítás közbeni problémák miatt. A hátsó, félköríves sárvédőt ne rakd fel rá, mert az a platósra való, a bilenccsen nem ilyen volt, hátul egy egy lap a vázhoz rögzítve, a kerék előtt pedig egy gumilap a platóra erősítve. Az utolsó billentős képeden jól látszik.
Sennás 642902 2018. április 8. 22:08
Válasz erre
4897d21s-1920
4897d21s-1920

Nagyon köszönöm druszám:) Arra hosszantira gondoltam a fülke alatt a motor 2 oldalát takarta.1kép
Az fűtő motorra keresek képet jó lenne azt is beépíteni. Üdv
Gabi 642898 2018. április 8. 21:19
Válasz erre
Szia!
Nem tudom pontosan melyik gumira gondolsz, ami oldalt van belül? Régen voltam már Ifa motor közelébe, talán volt ott gumi, de soknál nem, szerelésnél útban volt. A második képen az a fűtőmotor, normál Ifában gyárilag nem volt állófűtés, max, ha volt is a hosszúfülkésekben, amivel nemzetköziztek, de lehet abba is csak utólag raktak. A billenős változat 3 oldalra billentet, nem volt olyan, amelyik hátra ne tudott volna. A betűkre nem tudom megmondani a pontos okot, lehet a típusváltozat miatt volt, de van egy békebeli Ifa katalógusom valahol, amiben fel vannak tüntetve a változatok, majd megpróbálom megkeresni.
Sennás 642868 2018. április 8. 09:05
Válasz erre
1-35-IFA-W50-dump-truck-Balaton-Model-3559-BM-3559_b_0
1-35-IFA-W50-dump-truck-Balaton-Model-3559-BM-3559_b_0
ifa-w50la-terepes-billencs
ifa-w50la-terepes-billencs
jljő
jljő
Orszaguti__billenos_IFA_elado_551161106798378
Orszaguti__billenos_IFA_elado_551161106798378
MED_0014820662
MED_0014820662

Még esetleg azt ha tudod, Balatonos IFA az a két oldalra billentős platós adja? Akkor hátra nem billent? Vagy mindenfelé? A W50L és W50LA között mi a különbség? Köszönet
Sennás 642863 2018. április 8. 08:12
Válasz erre
fülke
fülke
nlj-bj
nlj-bj

Hát ezért nem találtam:)Köszi Gabi! Látod egy ilyen képet találtam.Igazából csak azt szeretném tudni látszik-e ott valami? Gondolom az a 2 gumi lap a motort védi az szinte minden makettról hiányzik,ami hasonló felépítésű. 2kép ott az az állófűtés a lábtérnél? Mi a neve hogy keressem? Köszönet!
Kamovos 642860 2018. április 7. 21:33
Válasz erre
Szia!

Ez így van pontosan ahogy írod Gabi!
Hüvely ki be, dugók kibe felfelé.
Alulról meg mehetett a hajtókar a főtengelyre aztán rá az alsó csapágyház.
A hengerfejezést a két ülésről csináltuk!

Üdv: kamovos
Gabi 642857 2018. április 7. 20:30
Válasz erre
Szia!
A W50-es IFA fülkéje nem billenthető, belülről kellett a motort szerelni. Simán megoldottak belülről-alulról egy motorgenerált is.
Sennás 642847 2018. április 7. 17:29
Válasz erre
maratás
maratás

Esetleg mákod van és a Armada maratást valaki nem használta fel hátha eladja:)
Sennás 642845 2018. április 7. 17:23
Válasz erre
s-l1600
s-l1600
s-l1600,
s-l1600,

Na ebbe van maratás:) 17ezer mondom 17ezer egy 1:72 Zil-ért!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.