/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.
Altengernagy 638260 2018. január 16. 12:17
Válasz erre
Isteni az a kep az SzPSZ-141MVG-rol... jo lenne rola tobbet is tudni. Allitolag a maga koraban brutalisan jo volt. Pl Iraki radargyilkos Su-20/22 gepekbol egyet se vesztettek amin ez volt.
Zoli 638249 2018. január 16. 09:35
Válasz erre
Szia,
Na ezek tényleg érdekes képek!
z
ElGatoNegro 638248 2018. január 16. 09:25
Válasz erre
1. Azt azért remélem mindenki figyelmbe veszi, hogy ha egy alapvetően orosz kiszolgáló technikához amerikai (ez a szó olvasatomban egyenlő a fos-sal) repülőgépet társítunk akkor az szarul fog működni...hiába amerikai.
Mint mindent ezt is csak rendszerben szabad nézni/cserélni/javítani

2. Tessék azt is figyelembe venni hogy legtöbbünknek amikor orosz tecnikáról beszélünk, akkor a 60'évek technikái ugranak be. Az már elmúlt.

3. Valaki felvetette az AK-MP5 összehasonlítást. Bocsi hogy megszólítva érzem magam a dologban, de mindketőt használtam/használom. Ne akarjuk már az almát hasonlítani a körtével, az egyik jó városi harcban, mert kompakt,mert könnyű, ha szükséges kiváltja a másod fegyvert. A másik meg egy robosztus megbízható nagy tűzerejű gépkarabély.
A -10 fokban a lövészárok mélyén mindenki AK-ért imádkozna, ha MP5-je van, ebben biztos lehettek.

4. Kis országunk Európa nagy részével együtt metrikus a szabványt használja, én kitiltanék bármi mást.
Weizi 638235 2018. január 15. 21:57
Válasz erre
26757118_1857331087652735_8332349308532658900_o
26757118_1857331087652735_8332349308532658900_o
26804577_1857332260985951_8855476262208805811_n
26804577_1857332260985951_8855476262208805811_n
West German F-4F Phantom fitted with Soviet SPS-141 jamming pod
West German F-4F Phantom fitted with Soviet SPS-141 jamming pod
Luftwaffe F-4F Phantoms fitted with Soviet made SPS-141 Gvozdika Jamming pod (front) and American ALQ-119 ECM pod (back)
Luftwaffe F-4F Phantoms fitted with Soviet made SPS-141 Gvozdika Jamming pod (front) and American ALQ-119 ECM pod (back)

Néha a Kelet és a Nyugat igen közel kerülnek egymáshoz!:-)
Sennás 638223 2018. január 15. 20:21
Válasz erre
Sennás 638187 2018. január 15. 16:08
Válasz erre
Altengernagy 638183 2018. január 15. 15:51
Válasz erre
Az autovasarlas mar csak azert is rossz pelda, mert te dontesz a sajat penzedrol, es hasznalni akarod az autot, minel tovabb. Es Te tudod mire akarod hasznalni es hol.

Nem a tipus es gyartok fikazasa volt a tema, hanem az hogy mi mire jo.

A te peldadbol kiindulva. Tanyan lakom, foldes ut van, es teherszallitani is akarok.
Nem Ferrari F50-est fogok venni, mert az arra nem jo. De mivel nincs penzem meg se tudnam venni. Kalapalom az UAZ-t, es orakat sz* vele mert nincs alkatresz, es nem akarok ra tobbet kolteni. Kolcsont veszek fel, hogy vehessek egy... alig hasznalt Land Rovert 2millaert. A bank azt mondja, jol van adunk penzt 4milliot, de csak vadi uj Suzuki Vitara-t vehetek rajta... azt is 40% kamatra. A 4 milla persze csak a gagyi alap modellre (se) eleg, ami meg csak nem is 4x4-es...

A tobbi, haborus kommentet nem is bogoznam, vilagos hogy se a tortenelmi tenyekkel sem a technikai vagy a harcaszati/hadaszati fogalmakkal nem vagy tisztaban. Kozhelyek mendemonda. Vietnamban orosz pilota harcolo allomanyban? A Blikk irta?
Az altalad felsorolt konfliktusokban a technikanak nem volt donto szerepe. Afganisztanban a legkevesbe.
Az imadott USA 45 ota minden haborut hadaszati szinten elvesztett. Leszerepelt a technika? Ott bezzeg nem? Az imadott USA 300x koltsegvetessel, technikaval ugyan azt erte el, profitot a gazdasagi-politikai elitnek. Na ezert hullik az egyszeru katona meg a civil. Amcsi, orosz, arab, izraeli mindenutt a kis ember szivja meg a sajat rezsimjet.
TAMÁS78 638176 2018. január 15. 15:01
Válasz erre
hu.euronews.com/2017/04/25/tavaly-tovabb-emelkedtek-a-katonai-kiadasok-a-vilagban

A Szaúd-Arábiával nagy nehezen nagyjából azonos katonai kiadásokat produkáló oroszok nyilván mindenben elérik, sőt, lekörözik a nyugatot. Tudjátok, az az ország, ahol kikötőben állva rohadtak szét az atomtengeralattjárók.
Safranek 638174 2018. január 15. 14:44
Válasz erre
Had vonjak párhuzamot a helikopter és az autó között. (autó vásárlás előtt vagyok) Remélem mindenki számára érthető lesz.
Van egy kereted amit elakarsz költeni. Megvannak a paraméterek és h mire akarod használni.
Több típus is szóba került. Vehetsz kezdésnek olcsó autót (amire folyton költened kell) v vehetsz drágábbat (amire ritkábban kell költened).
Vehetsz megbízhatót v kevésbé olyat.
Vehetek pl. franciát, olasz (mindkettő elektronikai hibákkal küzd + sűrű meghibásodás.)
német (a fent tarthatósága egy vagyon)
japán: megbízható.
A fenti állítások általános megállapítás.

Szóval nem mindegy, h megelőző karbantartásra v kár elhárításra költesz.
Autónál se, helikopternél se.

Ha már csúcstechnika:
Nekem úgy rémlik Korea (Mig-15 vs F-86) és nem az orosz gép lett a nyertes.
Vietnam? Úgy rémlik, orosz pilótákkal se ment a légi harc.
Arab - izraeli háborúk ( orosz pilóták itt is repültek, korszerű gépekkel) Tipp a (le)szereplésükre? Szovjet technika kudarca, mindig az h nem is oroszok használták, hanem "gyengébb" képességű/képzettségű személyzet.

Értem, én h divat manapság a retró (ebbe az szovjet technika piedesztálra való emelése). Meg a szépre való emlékezés. Csak a tények, nem igazolják mindezt.

Oroszok Afganisztánba is leszerepeltek (pedig az hazai pálya nekik). Mind gépek, mind a technika leszerepelt. Logisztika szempontjából maga a katasztrófa (, pedig ez nem Varsó, és nem Mozambik).

A lényeg, h megint mellényúlnak és az egyszeri katona szív emiatt (is).
ssanyi 638170 2018. január 15. 14:21
Válasz erre
Szerintem akármilyen technika fabatkát sem ér ha nincs megfelelően képzett állomány hozzá, megfelelő óraszámmal a képességek fenntartására.
A nyugati terminológiának ez (is) lehet az egyik hátulütője, a kiképzett hajózóállomány jártasságának (vadász, csapásmérő) fenntartási költsége.

A lengyeleknél még üzemelnek a Su 22-ek?
vilka01 638169 2018. január 15. 14:13
Válasz erre
:)
Zoli 638165 2018. január 15. 13:32
Válasz erre
Javítva:
"Amíg azokat pajtában kalapjálják, sose lesz olyan minőségű, mint egy nyugati."
z
Zoli 638164 2018. január 15. 13:30
Válasz erre
Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal, kivéve azt, hogy akkor sincs egy amerikai gép szintjén egy orosz, ha teljesen feljavítják és a legújabb fegyvereket kapja. Nem véletlen adta vissza Algéria a fullos MiG-29SMT-ket. Amíg azokat pajtában kalapálják, sose lesz olyan minőségű, mint egy orosz. Nem beszélve az említett hatékonyságról, rugalmasságról, sokoldalúságról stb. Nem azért tartom az F-16-ost a valaha gyártott egyik legpotensebb gépnek, mert amerikai, hanem mert ezen tulajdonságok mind sokkal jobban jellemzők rá, mint bármelyik másik gépre, pláne oroszra. Az amerikaiaknak is van bajuk bőven, mint minden más technikának. Viszont akkor is sokkal több fegyvert képesek célba juttatni kevesebb üzemanyaggal messzebb repülve. És egy orosz gépet akármilyen elektronikával szerelnek, akkor se fogja elérni ezeket a képességeket, mert egyszerűen nem úgy lettek tervezve. Lehet rá pakolni annyi fegyvert egy 29-esre, mint az F-16-osra, csak épp már a földön összerogyna...
A buta fegyverzet és a régi rakéták nem igaz, az MLU felújítás után és azóta a még újabb felújítások alkalmával a régi 16-osok is képesek a korszerű fegyverzet hordozására. Össze lehetne vetni mondjuk a felújított román MiG-21-eseket a felújított F-16-osokkal, de nem sok értelme lenne. Nyilván a románok se véletlen váltottak a 16-osra.
Érdemes megnézni a lengyel 16-osokat, szinte mindent megkapnak, náluk tényleg van akarat. Csak az F-16 fegyverzete többet ér, mint a mi egész hondvédségünk...
z
Altengernagy 638159 2018. január 15. 12:48
Válasz erre
Ha csak a penz szamitana, elfogadtuk volna ingyen. De a legrosszab az amikor valamit ingyen adnak mert abbol nem lehet zsebre tenni.
Az a legnagyobb hazugsag amikor azt mondjak nincs penz. Van penz. 89 ota mindig is volt penz. AKARAT nincs. Vagyis van, csak ellentetes. A leepites celja soha nem a takareskossag volt, ahogy Ukrajna eseteben sem (ugye kedves Obama szenator). Trianon utani leepitessel kell meglatni a parhuzamot.

Ez meg egy tipikus sulykolt amerikai agyatlansag... az orosz evtizedes lemaradasa. Talan igaz lehetett a 70-es evekben de nem most. Nincs mar COCOM lista, sem technikai szint kulonbseg sehol a vilagon. Mindent Kinaban gyartanak amugy is.
Lelonek par mezitlabas tevehajcsar arabot 30 eve elavult tankokban es repuloben es azt hiszik ennyi a szovjet/orosz technika. Soha sehol sem csapott ossze a korban egy szinten allo csucstechnika, es nem is fog.

Az F-104 csak annyiban leragott csont, hogy az F-35 ugyan az a sztori. Elk*tak valamit, ment a mutyi ott is, tul draga lett, visszacsinalni nem lehet nyom a lobby - dobjak piacra mindenkinek mert el kell szorni az arut amig ra nem jon mindenki hogy csak disznek jo. Gripen a negyzeten.
Az F-16 tobbet er egy F-35-nel biztos. Nem fikazom az F-16ot, a maga nemeben sikeres gep. HA ingyen adnak, es adnak hozza profi karbantarto gardat, fullos fegyverzetet es megfelelo koltsegvetes all mogotte tamogatnam is. Lehetseges, es korszerusitik is, de ez az orosz gepekre is ervenyes. Nincs olyan technika amit az orosz ne nyujtana abbol amit az amerikai piacra hajlando dobni. A regi "ocskavas" F-16-os korszerusitese technikai ertelemben semmiben sem kulonbozik egy... urambocsa MiG-21-esetol. Hiaba a "legendas" F-16, ha korrupt elektronikaval jon, buta fegyverzettel, es 10-15 eves raketakkal. Ennyi erovel hagytuk volna meg a Su-22-est, a MiG-29-est, elektronikat mi magunk is tudtunk volna csinalni ami nincs megpiszkalva. Hajtomu van, fegyver van minden van a piacon. Amit nem adnak a sajat fejlesztes megoldana. Ja hogy mar olyanunk sincs...
Ami igaz az amcsi gepre az az oroszra is. Mind a kettot ki lehet fullozni. Csakhogy a vita meg mindig a sz*r=orosz es a zsir=amcsi sztereotipiak felett megy orokkon orokke. Mindent lehet, lehetseges is, csak akarni kell. Nekunk az sohasem megy.

Ja meg valami... kozelharc? A mai napig nem jutott oda a BWR harc hogy dominal. Az osszes uj orosz gep lenyege a szverhmanyevrennoszty. Biztos hulyek...
En ugy gondolom, hiaba van gepfegyver, a kes sosem avul el, sem a kezitusa.
Zoli 638157 2018. január 15. 11:44
Válasz erre
Nekem úgy tűnik, hogy sokan továbbra sem értik, hogy az orosz cuccokkal kár foglalkozni, még ha sokkal olcsóbbak is. A nyugati államoknak (német, angol, francia stb) is gondot jelent a haderő fenntartása, annyira költséges a technika. Gyakran náluk is csak a gépek harmada bevethető. Viszont (sarkítva) "csak" a pénzen múlik, hogy a nagyon jó felszerelést alkalmazni is lehessen. Sajnos az orosz típusok esetében a pénz kevés, mert akármeddig faragják is a gépeket, akkor se lesznek a nyugatiak színvonalán, ez lett volna a lényeg.
A politika folyamatosan változik az amerikaiaknál is, csak annyira mennék bele, hogy már az F-35-öst is szinte minden kuntakinti államnak eladná Trump. Néhány éve a pakik is megkapták az új F-16-osokat a legkorszerűbb fegyverekkel, és folyamatosan bombázzák a hindusokat is a jobbnál jobb ajánlatokkal. Irak is megkapta a 16-osokat. És az F-15 esetében se sok ellenvetésük van, a legkorszerűbb gépeket kínálják szinte mindenkinek (D-Korea, arabok stb).
Az F-104 (és az F-5 is) már lerágott csont, azóta eltelt 60 év. Tényleg csak a pénz számít, hogy kinek milyen konstrukciókkal adják el a gépeket. A régi ócskavas F-16 is a mai verziók szintjére hozható viszonylag könnyen, feltéve ha nem olyan tényleg kiherélt gépekről van szó, mint az izraeliek régebbi verziói. Szóval a csóróék is jól járnak a régi használt gépekkel, ha (később) jut pénz a felújításukra is.
A Gripen úgy rossz, ahogy van. Kb 10 évvel később kezdték tervezni, mint ahogy az első F-16-osok szolgálatba álltak, mégis nagyon le vannak maradva tőlük, csupán az elektronikai képességeik jobbak az amerikai típus régebbi változatainál.
Az alkalmasság kérdése a sorok közt benne volt a leírtakban, szóval az orosz gépek sokkal kevésbé vagy korlátozottan alkalmazhatók, ahogy a Gripen is, akármennyi pénz is van rájuk.
z
Altengernagy 638156 2018. január 15. 11:14
Válasz erre
Alapjaban veve nem is ezt vitatjuk, hogy jo-e az amcsi cucc. Igen.
Nekik. Nekik, mert meg tudjak fizetni, tudjak es akarjak is karbantartani, es uzemeltetni. Hasznalatra van. Csinalnak egy haborut, demonstraljak is, hogy jo. Mi elkabulunk a PR-juktol, huuu de kaffaa. WOW. Hell yeah.
Eladjak, ugyan ugy ahogy a szovjet annak idejen Afrikaba, lebutitva, kiherelve, mindenfele szoftveres kiskapukkal, alapkiszerelessel.
Plusz, olyan orszagokba ahol amugy sem engedhetik meg maguknak a full verziot, eleg a gagyi is, ugyse kell hasznalni, a buta civil ugyis bedol neki, elhiszi hogy erre ment el N+1 milliard dollar. Fegyvervalasztek? Es azt adnak a gyarmataiknak? A "sz*rfeszkeknek" hogy egy nagy embert idezzek? Hulyek lennenek. Kiarusitjak a lomot, ami mar nem jo vagy sohasem volt jo semmire, lobbi es politikai nyomasra - lasd F-104-es uzlet.

Honapokig ment a flame-war forumokon, minek a Braziloknak Gripen. Kicsi, bonyolult, draga es alig van hozza fegyver. Az is buta. Az okos nem elado. Egy gazgag pici orszag kirakat legierejenek, amit hasznalni ugysem fognak - tokeletes. Egy hatalmas es/vagy szegeny 3.ik vilagbeli vagy ex keleti-blokk gyarmat orszag legierejenek nem valo.

Nem arrol van szo hogy jo - vagy rossz valami. Mire alkalmas, kinek mennyi hova.
TAMÁS78 638153 2018. január 15. 10:40
Válasz erre
Vajon meddig görgetjük még magunk előtt ezt a kábult orosztechnika-bullshitet? Mert azt látni, hogy generációkon keresztül is ugyanúgy marad.
Zoli 638152 2018. január 15. 10:37
Válasz erre
Én csak annyit szólnék hozzá a témához, hogy hiába nagyon jó az orosz technika, sajnos a minőség még mindig sehol nincs a nyugatihoz képest. Amígy egy amerikai gépnek négyszer hosszabb az élettartama, a hajtóművének meg kb. tízszer, nem beszélve az orosz alkatrész utánpótlás nehézségeiről, addig kár erőlködni az orosszal. Meg ugye a harcérték alapján is sokkal potensebb egy amerikai gép, több fegyverrel is nagyobb hatótávolság stb. A fegyverzet variációk is lényegesen nagyobbak az amerikaiaknál. És amíg egy orosz gép radarja a saját rakétáját se ismeri fel, addig tényleg csak körforgalomba jó dísznek... Minden szempontból az F-16 az egyik legrugalmasabban használható gép, és tényleg kortalan, szinte csak szoftveresen bármeddig fejleszthető, minden "csupán" pénz kérdése annál. Egy 29-es meg hiába jobban manőverezhető, mostanában nem igazán vannak közeli légi harcok.

A Mi-24 modernizálásának a fentiek ellenére örülök, mert tényleg nagyon jó típus és legalább lesz valamink, de ha az üzemeltetésük nem változik és a kannibalizáció miatt kb 2db lesz repülőképes, akkor a felújítás tényleg a szarnak egy pofon kategória lesz.
z
TAMÁS78 638151 2018. január 15. 10:36
Válasz erre
Úgy látom, senki nem rezonált a felvetésedre. :) A titkos orosz kísérleti bázisokon meg nyilván most is messze a nyugat előtt járnak, mint mindig. Csak hát titkolózók is, meg szerények is. :D
Gabusch 638150 2018. január 15. 10:22
Válasz erre
Afganisztán, Irak, Líbia, stb. pont kitűnő példái a "fehér ember" kissé megalapozatlan felsőbbrendűségi tudatának. Ezeket az országokat nem lehet nyugatosítani, teljesen más kultúra - és az nekik pont megfelelő, kevéssé akarnának váltani. Afganisztánt meg tudtommal még senkinek nem sikerült elfoglalni sem, de tévedés joga fenntartva.

A történelem meg ismétli önmagát, mert a franciák is ronggyá verték katonailag az ALN-t Algériában, aztán mégis ki kellett vonulni, mert horribilis pénzekbe került nekik a megszálló sereg állomásoztatása, plusz azt hiszem, a tízezrével átdobott anyaországi sorozottak és családjaik sem repestek a dologért.
Altengernagy 638149 2018. január 15. 10:15
Válasz erre
A romanok nagyon is ki vannak segitve az F-16okkal, meg mindennel amivel ingyen tomik tele oket a franciak meg az amcsik.

Ok mar jol tudjak hogy nem az orosz ellen hasznaljak majd.
Altengernagy 638148 2018. január 15. 10:11
Válasz erre
Remelem ugy ujitjak fol oket, ahogy a metro kocsit. Megy a kukaba es kuldenek ujat.

Vasarolni nem engednek minket huberuraink, de "felujitani" lehet. Ki ert hozza hogy megmondja, az nem egy felujitott Mi-24D hanem egy uj Mi-35 )))

Szerencses voltam 2015-ben egy vadi uj Mi-35ben ulni... az a "mindenkikapjabe" feeling felulmulhatatlan )))
Altengernagy 638145 2018. január 15. 10:04
Válasz erre
En 15 ev alatt fikazast nem hallottam katonatol. (kiveve ha polkorrekt volt, nem beszelhetett oszinten.)

Ja kerem, ha olyan orszagban elunk ahol mindent 4 evre kozbeszereznek, zsebrefelarral, eleve ugy tervezve, hogy karbantartani, javitani folosleges, mert akkor nem lesz szukseg megint ujat venni. Lasd BKV buszok, Merci Volvo MAN es egyeb Nimand hulladek... stb stb osszehasonlitva pl 40+ evig uzemkepes Ikarus-szal.

IGEN, karbantartani kell. Alkatresz kell. A szovjet technika ilyen. Ha ez nincs, akkor az USA technika is hulladek! Elarulom, hatvanyozottan!
Legyen (bar vitathato) az USA technikaja a legjobb, mindezt kizarolag akkor HA mogotte all az USA gazdasaga (es az egesz vilagbol kizsarolt birodalmi ado), a USA logisztikaja es tech alakulatai, a domestic industry hazai gyarai. Enelkul bizsu az egesz, kirakati cucc, ami nem fenntarthato es nincs is ilyen szandek, csak alibinak kell a szokasos mutyit fedezni.

Az USA/NATO brancs pontosan 300x annyi penzt okadott bele az Afganisztani konfliktusba 15 ev alatt mint a szovjet 9 ev alatt es az eredmeny ugyan az. Ha szovjet 10x hazudik (tobb penzuk meg nem is lehetett) akkor is legalabb 30x a kulonbseg. Ennyit a sok penz es a "korszeru" technika szereperol.

Es amugy kit erdekel a NATO, a 21ik szazad Deloszi szovetsege.
ElGatoNegro 638141 2018. január 15. 08:31
Válasz erre
Nem túlzottan értessz a helikopterekhez, ha ez a véleményed :DDD
ssanyi 638140 2018. január 15. 08:23
Válasz erre
Üdv!

Nem okoskodni akarok, de az igazság valahol a kettő között van.
Nem jó az orosz technika?
Milyen helikoptereket vásároltak például az afgán légierőnek, és melyekkel vannak megelégedve?
A Mi 24-ek felújításával egyetértek, de modernizálni kellene az elektronika/fegyverzet képességeiket (az ésszerűség határain belül).
Safranek 638134 2018. január 15. 07:42
Válasz erre
Esetleg meg kellene kérdezni azokat akik Afganisztánban vannak kint, és milyen nehéz körülmények között dolgoznak. Nato tagként, nekünk nem kompatibilis a felszerelésünk. Lőszert pl.: AK-hoz nem tudsz kérni, mert melletted van egy német (pl. mp-5el) rendelkezik. Ez az eset kb. 2-3 éve történt.
Amennyiben misszióra kerül sor, ott vagy otthonról kell kérni alkatrészeket, mert a szomszéd egység megint mással repül.

Igen az oroszt, bárhol tankolod, bármivel. Utána lesz munkája a karbantartó csoportnak.
Oroszországból 3 jó dolog származik (mondja a dakota közmondás): vodka, kaviár, Ak.

Személyes beszélgetések alkalmával egyetlen katonával sem találkoztam, aki pozitíven nyilatkozott volna az orosz technikáról. Éles helyzetben sem teljesítenek kiemelkedően.
Egyébként inkább F-16, mint bármi orosz (elég csak az elektronikára gondolni, fegyverzet).
vilka01 638120 2018. január 14. 21:54
Válasz erre
Hidegháború. Olvastam egy érdekes elemzést egy német főtiszttől, mely szerint a NATO egy hét alatt letérdelne, mert logisztikailag szörnyű a helyzet. Mire gondolok? Az oroszoknak a Csendes-óceántól a Balti-tengerig, Arhangelszktől Mozambikig van technikája. Mind azonos szabványt követ. Ha ott kell tankolni akkor Etiópiában is tud tankolni az orosz, meg Varsóban is. Ezzel szemben a NATO? Nincs két azonos dolog! Egy német harckocsi csak német technikával tud tankolni, mert az országon kívül nem azonos a töltőcsonk! Nincs azonos szabvány a nagy NATO-EU-USA szentháromságban! Geopolitikailag meg középen vagyunk, annak minden áldásával és vackával. Nálunk mindkettőt kéne üzemeltetni.
Gabusch 638118 2018. január 14. 21:37
Válasz erre
Sajnos, volna ezen felül a dolognak némi geopolitikai vetülete. Per pillanat úgy néz ki, újabb hidegháború felé haladunk az oroszokkal, ennek okán meg mint NATO-tagnak erősen el kellene gondolkozni, merre érdemes indulni.
Mert, ha paramétereiben akár jobb is jelenleg egy orosz akármi, feltételezve, hogy maradunk ezen az oldalon, a javítási anomáliák miatt idővel tényleg csak a szutyok kategóriába tartozhat bármi is legyen az adott tárgy.
sárkányos 638117 2018. január 14. 21:35
Válasz erre
Köszi vilka01. Én azt látom hogy sokan mert AMERIKAI valami már el is folynak tőle pedig nem biztos hogy jobb mint az orosz sőt...
vilka01 638116 2018. január 14. 21:32
Válasz erre
A Mi-24-ek nem szutykok, szerintem. Nézzük a Bell UH-1Y Venomjait. Ezek azok a 1969-ben kifejlesztett Bell UH-1N gépek melyeket a USMC kérésére 1996-ban a H-1-es fejlesztési program keretében modernizáltak? A Mi-24 is 1969-ben mutatkozott be. Nem kötözködni akarok és a hosszas vitát sem kívánom, csak jelezném, hogy szerintem elhamarkodottan ítélsz. Pl. a románok tán ki lesznek segítve a leharcolt F-16-osokkal? Csak azért, mert F-16 nem esnék hasra tőle.
sárkányos 638115 2018. január 14. 21:27
Válasz erre
Miért is jobb az amerikai szutyok?
Safranek 638111 2018. január 14. 21:12
Válasz erre
Mi még mindig ezek az orosz szutykokat erőltetjük, a csehek erősen gondolkodnak UH-1Y (Venom) rendszeresítésén.
DzsunKa 638100 2018. január 14. 19:50
Válasz erre
Gratulálok a grafikusnak, nagyon meggyőző! Kár, hogy a fölközeli repülésnél keletkező örvénygyűrűt kifelejtette, akkor még jobb lenne.
Sherman 638092 2018. január 14. 19:24
Válasz erre
Szerintem fejjel lefelé a rotorlapátokkal is arathatna. :-)
Sennás 638084 2018. január 14. 18:19
Válasz erre
0_106c57_2f336a5b_orig
0_106c57_2f336a5b_orig
0_106c58_b55b58a3_orig
0_106c58_b55b58a3_orig

Felújítják a Mi-24eket és mennek aratni:) Legalább nem tapossák le a vetést.
skywarior 637640 2018. január 7. 10:11
Válasz erre
Beolvasott_20180107
Beolvasott_20180107
Beolvasott_20180107 (2)
Beolvasott_20180107 (2)

f-4
Kamovos 636798 2017. december 20. 20:42
Válasz erre
csosza 636795 2017. december 20. 19:45
Válasz erre
https://www.facebook.com/ModellschmiedeHaemelerwald/videos/1190009491035464/
Sennás 636738 2017. december 19. 19:39
Válasz erre
51cd92b3834fe.image
51cd92b3834fe.image

Egy jó dioráma tipp:)
sanyi 636486 2017. december 14. 09:32
Válasz erre
Üdv!
Nem kép, hanem videó, viszont érdekes: "hidroplán" S-2!:)
player.hu/tech-3/ez-valoszinuleg-minden-idok-legrosszabb-felszallasa/
TAMÁS78 636320 2017. december 10. 16:59
Válasz erre
A gépet érő sérüléseket vizsgálhatják?
Sennás 636302 2017. december 10. 10:42
Válasz erre
Ennek mi értelme ilyen közelről lőni? --remélem ilindul

img1.joyreactor.cc/pics/post/%D0%B3%D0%B8%D1%84%D0%BA%D0%B8-%D0%A1%D1%83-34-712769.gif
Sennás 635432 2017. november 20. 21:12
Válasz erre
Bámulatos:)

www.youtube.com/watch
vlevi 635182 2017. november 15. 19:50
Válasz erre
joystickshift
joystickshift

Hiányzott a váltógomb.
Na és?
:)
sanyi 634814 2017. november 7. 21:49
Válasz erre
Egy egész reptérnyi cucc egy gép, egy csapásában alakul füstté...
www.youtube.com/watch
Freddy 634798 2017. november 7. 15:44
Válasz erre
sanyi 634760 2017. november 6. 22:38
Válasz erre
Szia!
Valóban meredek, viszont egy "magasan kvalifikált" vezetőségből kinézem az ilyet. A kor legjobb vadászát keresték, megtalálták. Az Öböl-háborúban elért 175-1 lelövési arány igazolja őket...
Egyébként volt más hasonló, amikor Egyiptom rendszeresítte az F-4-est: miután megtapasztalták, hogy mire képes és békét kötöttek, egyből vásároltak belőle.
Azon a körnéyken nem sokat filóztak hogy népszavazás, ipari ellentézelés, károsanyag kibocsátás, kedvező hitel és THM. Ez tetszik, jó is, hangos is, 80db-ot kérünk belőle.
piratvitorla 634754 2017. november 6. 20:28
Válasz erre
Szia! Szerintem több minden is megkérdőjelezhető az anyagban...
sanyi 634752 2017. november 6. 19:44
Válasz erre
Ez komoly lehetett:
timesofindia.indiatimes.com/world/europe/Huge-WWII-bomb-forces-mass-evacuation-in-Germany/articleshow/25180944.cms
Ha jól látom, ez egy markolóra szerelt légkalapács a bombában... Azt hiszem lett pár vallásos ember a kornyéken, akik isteni csodát vélnek a dologban.
sanyi 634192 2017. október 27. 19:41
Válasz erre
Üdv!
Nem kép, hanem sztori:
iho.hu/hir/harcigeptender-fel-ora-alatt-az-irani-tomcatek-sztorija-130219
Vadászgép tender - így is lehet csinálni...:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270.