<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |
páncélos | Adatlap | 653362 | 2018. december 29. 18:20 | ||||||||||||||||
A bolgárok és a lengyelek is (mindig) 4 számjegyű számozást alkalmaztak. Mi is amikor a 3x3+1-ről áttértünk a 4x3+2-re, csak mivel nem volt soha egy NATO elvárásnak megfelelő 58 kocsis zászlóaljunk így halott ötlet lett. Előzmény: (653359) Sennás 2018. december 29. 18:12 | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 653359 | 2018. december 29. 18:12 | ||||||||||||||||
Haa ezeknek még rendszáma van? Érdekes. A gépek miért 4 jegyű oldalszámot viselnek? Csak nem ilyen sok volt nekik? | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 653357 | 2018. december 29. 18:08 | ||||||||||||||||
Bulgária felújítja T-72 harckocsiparkját: www.bta.bg/en/c/DF/id/1914990 www.janes.com/article/85139/bulgaria-invests-in-its-t-72-tanks www.novinite.com/articles/193850/Bulgaria+Invests+in+its+T-72+Tanks Egy korábbi kép, bolgár T-72-ről: ireport.gr/anabathmizei-t-72-i-boulgaria/090528-m-8583e-001/ | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 652334 | 2018. december 8. 18:32 | ||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 652332 | 2018. december 8. 17:52 | ||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 652047 | 2018. december 2. 22:54 | ||||||||||||||||
Utolsó szériás T-72A. 1983-tól ezzel (172.10.077SzB) a toronnyal épültek. Szerintem neked biztosan nem kell magyaráznom, hogy a fejlesztés és a gyártás folyamatosan, egymással párhuzamosan zajlott, soxor ezért nincsenek éles határvonalak a különböző változatok között. A T-72B hivatalosan 1985.01.23-án lépett szolgálatba, így e dátum előtt gyártott gépek semmiféleképpen nem nevezhetők B-nek. Itt Hlopotov szépen el is magyarázza részletesen, dátumokkal: otvaga2004.mybb.ru/viewtopic.php | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 652042 | 2018. december 2. 21:35 | ||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 652040 | 2018. december 2. 21:29 | ||||||||||||||||
És a háttérben ott a SzU122-54 műszaki mentő! BOCS:) | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 652036 | 2018. december 2. 21:01 | ||||||||||||||||
Bocsánat 50.55-től jönnek a harckocsik a díszszemlén. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 652035 | 2018. december 2. 21:01 | ||||||||||||||||
"B sosem épült reaktív kazetták nélkül" Na akkor a következő videót nézd meg 5.55-től: www.youtube.com/watch Vagy ezt a képet:game-empire.pro/photo/2-0-132-3 A B variánst 1985-től gyártották és 1986. november 7-én mutatkozott be. Ha éltünk volna a lehetőséggel, nekünk is lenne belőle 2 zászlóaljnyi (62 kocsi). Erről olvashatsz: Kárpáti Ferenc Puskalövés nélkül című könyvében a 71. oldalon. | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 652032 | 2018. december 2. 19:56 | ||||||||||||||||
Ez amúgy T-72A... B sosem épült reaktív kazetták nélkül. Infót én sem találtam róla túl sokat. Itt van egy elkészült makett, szerintem a kidolgozása egy jobb 1/72-es maketthez hasonló. Ami valljuk be, szánalmas ebben a méretarányban. www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 652027 | 2018. december 2. 18:29 | ||||||||||||||||
Valaki megépítette-e már az 1/16-os Trumpeter T-72B-t? Ha igen, pár képet feltehetne + véleményt. www.modelersite.com/en/112897/trumpeter-t-72-mbt-to-rc-1-16-scale | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650445 | 2018. október 27. 18:42 | ||||||||||||||||
Pár T-72 kép (nem rossz). otvaga2004.ru/oboi/oboi-tanki-r/oboi-osnovnye-boevye-tanki-t-72-vsex-modifikacij/ | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650297 | 2018. október 23. 17:42 | ||||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 650291 | 2018. október 23. 14:40 | ||||||||||||||||
Szia Páncélos! Az egyiken KMT_8 van? Üdv kojak! | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650289 | 2018. október 23. 14:01 | ||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 650157 | 2018. október 18. 17:22 | ||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650134 | 2018. október 18. 13:26 | ||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 650107 | 2018. október 17. 20:53 | ||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650037 | 2018. október 16. 09:38 | ||||||||||||||||
Hihetetlen, hogy ennyi év és makett után nem jöttek még rá, hogy az OU-3 sugárvető fedelét 3 csavar tartja, nem pedig 4... Ha már sugárvetőknél tartunk, én hiányolom az L-2-est. Persze a legtöbb T-72A már L-4-el épült, de előfordult a régebbi is. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650030 | 2018. október 16. 07:19 | ||||||||||||||||
Szia! Köszi a képeket. Szerintem annyira nem gáz, bár a futógörgök azért a Tamiya kivitelében szebbek. Amit nagyon sajnálok, hogy egy gyártó sem tudja megoldani a parancsnoki búvónyílás és a légvédelmi géppuska tartó elem különválasztott kivitelét. Ugyanis a parancsnoki búvónyílás és a légvédelmi géppuska egymástól függetlenül is körbeforgatható. | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 650013 | 2018. október 15. 20:04 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Feltettem az összes Trumpeter T-72A keret képet ide (nem kell hozzá Facebook fiók): www.facebook.com/media/set/ Üdv, Ádám | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 650011 | 2018. október 15. 19:46 | ||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649974 | 2018. október 14. 21:58 | ||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649963 | 2018. október 14. 19:12 | ||||||||||||||||
Sziasztok! A T-72-eseken a ködgránátvetők mind párhuzamosak a lövegcsővel? A Trumpeter készletben sajnos enyhén kifelé ívelik a rajzon az összeset (balra illetve jobbra). Kojak - a ködgránátvetők alján van egy kis műanyag fül, azzal kell ragaszani, egyesével. Nem olyan vékony, mint az erdeti fém de tűrhető. | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 649943 | 2018. október 14. 12:33 | ||||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 649932 | 2018. október 14. 08:36 | ||||||||||||||||
Szia Jimbow! A ködvetők hogyan csatlakoznak a toronyhoz? Üdv kojak! | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 649921 | 2018. október 13. 17:58 | ||||||||||||||||
Nem kis munka lenne azzal a toronnyal. Ha összehasonlítod az igazival, borzalmasan vékony az a sugárzáselnyelő réteg a maketten. Aztán le kell vágni az összes elektromos vezetéket is, és drótra cserélni. Nekem nem tetszik a TPD-K1 háza sem. Lehet, hogy méregdrága, de ha T-72A akkor én még mindig a Tamiya+Miniarm-ra szavazok. A Miniarm torony sokkal szebb és kidolgozottabb. | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649920 | 2018. október 13. 17:36 | ||||||||||||||||
Igen, a torony felületein dogozni kell. Ráadásul most nézem, hogy a futógörgők 8 küllősek, csak az útmutatóban végig 6 küllőssel ábrázolják... | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 649916 | 2018. október 13. 16:37 | ||||||||||||||||
Hali! Köszi a képeket! Az ólomszövet sugárzásvédő réteg nagyon gyenge... :( A 16mm pótpáncél is borzalmas, különösen a KMT rögzítési pontoknál. Nem mondanám, hogy csalódást keltő, mert pont erre számítottam. | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649904 | 2018. október 13. 12:21 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Nem vagyok otthon, így pár tablet-es képet tudok most csak küldeni. A lényeg, hogy két homlokpáncél van a készletben és külön kapunk egy 16mm-es pótpáncélzatot, de ezt az útmutató szerint nem kell felhasználni. De én fogom :) Úgy tűnik, már készülnek a további változatok is. A futógörgők 6 küllősek, a torony felszíne szerintem kezelésre szorul. Némi átalakítással szerintem egy belorusz eredetű magyar kihozható belőle nagyjából. Üdv, Ádám | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649898 | 2018. október 13. 09:03 | ||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649884 | 2018. október 12. 21:53 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Na kezemben a doboz, holnap fotózok is majd. A lényeg, hogy két homlokpáncél is van a készletben (az egyik a korábbi T-72B készletükből), illetve külön a +16mm pótpáncél (szerintem ez új keret) - de az útmutatóban szó sem esik róla. | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649628 | 2018. október 6. 20:54 | ||||||||||||||||
Szia! Úgy látom, hogy azok a harckocsik, amelyeknek a tornyán van extra ólomszövet, már újabb kötényezéssel és első sárvédővel jöttek. A frontpáncél még kérdőjel, lássuk, mit tartogat a doboz :) | |||||||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 649627 | 2018. október 6. 20:50 | ||||||||||||||||
Én is várom a képeket! Miért nem lehet magyart építeni? (Én oroszt akarok dobozból) Üdv kojak! | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 649624 | 2018. október 6. 20:42 | ||||||||||||||||
Képek jó makró felbontásban:) Meg esetleg ha kell méretezni vagy reméljük azzal nem lesz gond?:) Köszi Sennás | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649623 | 2018. október 6. 20:20 | ||||||||||||||||
Persze, lesz kép dögivel ;) Ha nagyon nem jön be, legfeljebb továbbadom. Eddig úgy tűnik, dobozból magyart nem lehet belőle, csak átalakításokkal. | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 649622 | 2018. október 6. 20:13 | ||||||||||||||||
Na végül megvetted? Ha megjön akkor sok képet lécci lécci lécci! :) | |||||||||||||||||||
Jimbow | Adatlap | 649621 | 2018. október 6. 20:11 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Ha minden jól megy, jövő hétre itt lesz az új Trumpeter T-72A... kíváncsian várom :) | |||||||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 649483 | 2018. október 3. 18:02 | ||||||||||||||||
Köszönöm a választ! | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 649452 | 2018. október 2. 21:40 | ||||||||||||||||
Akkor az se jó. 20éves cucc,akkor cserés:( Vennem kell egyszer egy újjat jobbat. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649449 | 2018. október 2. 21:29 | ||||||||||||||||
Ja, ha eredeti AK változatot építettél, akkor annak sima az eleje! Nincs KMT felszerelhetőség. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649447 | 2018. október 2. 21:27 | ||||||||||||||||
Jó a 8 küllős, de jobb ha vegyesen alkalmazod. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649446 | 2018. október 2. 21:26 | ||||||||||||||||
Ez azért nem egészen így van. Egyrészt hullámtörő szerepe is van (minimális), másrészt a vezetőnek és figyelőműszerének ad védelmet. Persze erről csak Morozov és Karcev adhatna pontos felvilágosítást. :) | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 649432 | 2018. október 2. 18:34 | ||||||||||||||||
"Amúgy" ez akkor óriási csalódás nekem:( Valami sokkal sokkal komolyabb dolog reméltem. T-72/T-80 akkor ilyen. De nem baj ez lehet ezzel együtt élni:) Sok sok apró részlet derül ki. Én már építettem egy AK-t de lehet egy ilyet érdemes lenne venni. Akkor most a 8 küllős kerekek ehhez nem jók? | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 649412 | 2018. október 2. 10:33 | ||||||||||||||||
Minek az amúgy? Hogy ne csússzál le amikor felmászol rá :) | |||||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 649411 | 2018. október 2. 10:30 | ||||||||||||||||
Na igen az a baj a T-72-vel, hogy a különböző változatokat nem lehet olyan egyszerűen elkülöníteni egymástól. A típus fejlesztése során a változtatások fokozatosan épültek be a gyártott gépekbe, úgyhogy a határ két alváltozat között mindig olyan elmosódott volt. Jól látszik ez a tornyoknál is, összesen 8 fajta létezett: | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 649371 | 2018. október 1. 13:41 | ||||||||||||||||
Köszi. A megerősített homlokpáncél adja magát oda nem is férne több borda. Minek az amúgy? Gázlómélységes átkelésnél elvezeti a vizet? | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649370 | 2018. október 1. 13:07 | ||||||||||||||||
A 649311-es hozzászólásomban, mindhárom homlokpáncél magyar kocsi. De, hogy megértessem a lényeget, az első 31 kocsi, majd, az azt követő kocsik 1986-ig mind négy bordát kaptak. Az utolsó 5db csehszlovák kocsinak volt megerősített homlokpáncélja (2db bordával), meg a későbbi belorusz kocsik nagy részének. | |||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 649369 | 2018. október 1. 13:03 | ||||||||||||||||
De nehéz erre röviden válaszolni... Alapból volt a T-72 Ural, ez azért volt Ural, mert a T-64-re hajazó tornya volt. (Az első 6 kocsi konkrétan T-64 volt, csak uráli töltőberendezéssel és a V-45 Trasutin motorral.) Mint megerősítés jelezte, hogy ez UVZ termék. Az igazán kiforrott változatot 1975-től gyártották simán T-72 néven, ez mutatkozott be a Vörös téren 1977. november 7-én. Ezek jöttek hozzánk is 1978-ban, azzal a különbséggel, hogy ekkor már raktak egy-egy kocsiba lézertávmérőt, így a jobboldali figyelőrészt befalazták. Nyugati szaklapok ezt is T-72 Ural névvel illetik, egy korábbi S. Zaloga kiadvány meg B-vel jelöli, hibásan. Majd a SU-ba kaptak egy megerősítést a torony homlokrészén, hozzánk ilyen nem jött. Majd megjelent a később is ismert toronyforma, amit korai A-nak neveznek, de hivatalosan az A variáns kifejezést csak később aggatták a kocsikra, mikor már ködvetővel is ellátták. Utólag persze minden A, amit 1979-85 között kreáltak. Ennek a felújítások folyamatos szinten tartása az oka. A csehszlovák és lengyel gyártósorról érkező kocsikat szokták G jelzéssel illetni, nyugaton, majd, amikor ez a két gyár áttért a kötényes, ködvetős változatra, akkor ezek lettek az M variánsok, hogy jelezzék a modernizációt. A megerősített homlokpáncéllal, és erősebb toronnyal jött a T-72M1, de ekkor már 1986-ot írtunk, és a SU-ba megjelent a B variáns. Röviden összecsapva ennyi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90. |