<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
sanyi | Adatlap | 644124 | 2018. május 7. 13:02 | ||
Sennás | Adatlap | 644122 | 2018. május 7. 11:03 | ||
Na ez se rossz mutatvány:) player.hu/tech-3/szinte-a-lehetetlennel-egyenlo-amire-ennek-a-vadaszgepnek-a-pilotaja-vallalkozott/ | |||||
Sennás | Adatlap | 644050 | 2018. május 6. 08:19 | ||
Borzz | Adatlap | 639008 | 2018. január 31. 18:10 | ||
Helló, amít írsz az egy szép nagy terület a Bajkálon túl. Az egységet jelenleg 266. Gárda Csatarepülő ezrednek hívják és két század nem korszerűsített Szu-25-ös századdal repül Step repülőterén , ahova szűk két éve költözött vissza www.google.hu/maps/place/Step& | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638965 | 2018. január 30. 22:51 | ||
Altengernagy | Adatlap | 638964 | 2018. január 30. 22:42 | ||
zabajkalszk - akart lenni. francert nem lehet javitani hozzaszolast... | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638963 | 2018. január 30. 22:41 | ||
Sot hulye vagyok nem olvastam vegig, a szazad a mai napig aktiv, 2014 ota megint ez a neve, es a zatranszbajkali bazison, Su-25-ttel repulnek ha minden igaz, mivel a MiG-27-et kivontak... | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638961 | 2018. január 30. 22:30 | ||
Ott van a link. Mongolszkij ARAT szazad. Olvasd el. MiG-27K tipussal repultek utoljara. 2-я истребительная авиационная эскадрилья «Монгольский арат» | |||||
vrauko | Adatlap | 638959 | 2018. január 30. 21:14 | ||
Szia, Vadász Igen, lehetett több gép is, de a fényképeken a felsorakozott század gépein erősen eltérő számok vannak. A forrásokban az 52-es rajtszámú gép mellé mindenütt Puskin szds nevét írják. A vörössel megint szöget ütöttél a buksimba, mer' eszembe jutott, hogy a La-7-eseknél mennyi vörös orrú volt. Akkor aligha lehet kizárni a La-5-ösöknél. Talán a Revellnek igaza lehet. Muzzy: a szürke-szürke mellett teszem a garast le. A te magyarázatod egybehangzik többekével. Mindenki más: nagyon köszönöm ezt a rengeteg segítséget. Ha így se sikerül egy rendes La-5-öst csinálni, az már az én hibám lesz. Egyelőre nem ugrok rá páros lábbal. Jó éjt mindenkinek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 638956 | 2018. január 30. 20:50 | ||
A cik szerint 43 augusztuséban kapták meg a pénzt a mongoloktól, ez után állították fel a századot. Ha új gépeket kaptak, akkor nagy valószínűséggel szürke/szürke festést kaptak. Vigyázat, nem mongolok repültek a gépeken, a nevek sem tipikus mongol nevek, hanem csak a mongolok fizették ki. A felirat piros volt. A szovjetek nagyon kevés kivételtől eltekintve nem használták a sárgát, azt meghagytál a németeknek. Mint az USA a csendes óceánon a pirosat. A szovjetek nem sokat variáltak a festésen, felejtsük már el Pilawsky baromságát a déli front festéssel. Volt a hagyományos fekete züld 43 júliusáig, utána jött a szürke/szürke minden fronton. Egy-két kivételt lehet találni, pl MIG3 az is előfordult, hogy csak a világos szürkével festették főleg 43-44 telén. 43 telétől már a gépek téli festését se nagyon alkalmazták. Muzzy | |||||
Vadász | Adatlap | 638951 | 2018. január 30. 18:58 | ||
A gépek oldalán lévő szám (rádiókód) a gyártási szám utolsó két számjegye. Egy századba akár több azonos számú gépet is kiutalhattak. Minden bizonnyal próbálták ezt elkerülni, vagy átfesteni a számot. Átfestett számú gépről van néhány kép. | |||||
Vadász | Adatlap | 638950 | 2018. január 30. 18:56 | ||
Hűűűű! Freddy! Az ominózus festékleválás, az alapanyag hiány miatti helyettesítő anyag miatt következett be, és valószínűleg az alapozónál. Ekkor még fekete-zöld színben kerültek a frontra a gépek. Nyár közepén került parancsba a szürke AMT-11/szürke AMT-12 festés. Igazából 1943 szeptemberétől lehet a megjelenésükkel számolni. A Mongolszkij Arat elnevezés nem a századé, és főleg nem Mongóliában készültek a gépek, hanem mongol pénzből! A gépek orra vörös volt a leírások alapján, sárga biztos nem. Az orosz vörös nem megyvörös volt, hanem enyhén narancsos. Sokszor elüt a felségjelzés vörösétől is. | |||||
Freddy | Adatlap | 638943 | 2018. január 30. 17:59 | ||
Jakovlev könyvében van egy sztori, amikor Jak vadászok szétesnek, mert a gyárban nem hozzávaló festéket használtak, és szétette a fa/vászon részeket. Gondolom, ott is elment pár ember követ törni utána. (Jakovlevnek se fért be a zabszem, mikor még csak annyit tudott, hogy szétesnek a repülők, aztán derült ki, hogy nem konstrukciós hiba, hanem a gyár nem a req szerint gyárt) | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638937 | 2018. január 30. 14:46 | ||
Vedd alapul valamelyik orosz oldalt. Ok csak tudjak milyen volt. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638934 | 2018. január 30. 14:33 | ||
Jó van na, csak segíteni akartam! Nem "idegállapotba" hozni, Maónika! :-D Szerintem jó a sárga, amennyiben meg piros, akkor én az orron biztosan úgy fújnám hogy rakok a pirosba pár csepp sárgát. Logikailag ilyesmi lehetett: sárga motorburkolat és orrkúp, nagyon "németes", átfestették vörössel (ami a sárga alappal kicsit világosabb lett), szerintem. | |||||
vrauko | Adatlap | 638933 | 2018. január 30. 14:09 | ||
Az is lehet, hogy ráugrom páros lábbal, és nem foglalkoztat tovább a dolog. De valószínűleg a sárga vagy fehér lesz a befutó a motorburkolatra. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638932 | 2018. január 30. 13:58 | ||
Vigyázat, cseles a dolog! Benne van az is hogy valószínűleg sárga volt eleinte a motorburkolat eleje, amit talán átfestettek később (mennyi idő múlva?) valószínűleg pirossal (amitől narancsos piros lett, nem olyan mint a felségjel). Nos, egyértelmű igaz? :-D Személy szerint és sárgára festeném, biztos volt olyan, de hogy meddig . . . . A legelső 11 La 5-ön amit kapott az egység a felirat vörös volt, pont olyan mint a felségjel színe, akkor még a törzsre festették a vezérsíkok előtt. Később már biztosan sárga lett a felirat. A linkelt szöveges részben hivatkoznak arra hogy átfestették a sárga orr részt mert Fw 190-nek nézték őket, de . . . állítólag akkor már La 7-ekkel voltak felszerelve. Jó makettezést! | |||||
vrauko | Adatlap | 638931 | 2018. január 30. 13:49 | ||
Persze, értem. De a századon belül nem hiszem, hogy sok fehér 52-es rajtszámú gép lett volna. Az 52-es szám fehér színe nagyjából ez egyetlen szín, amiben a források egyetértenek. Most olvastam bele az egyik linkbe, amit ssanyi küldött, és ott aszongyák, hogy a csillag színével összevetve a motorburkolat színét, a piros gyakorlatilag kizárható. A világos variáns (sárga v. fehér) nékem is valószínűbbnek tűnik a képek alapján. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638928 | 2018. január 30. 12:52 | ||
Az nem a gep neve a szazade. | |||||
ssanyi | Adatlap | 638927 | 2018. január 30. 12:49 | ||
Üdv! Úgy tudom kétféle festési séma volt. Zöld és fekete (AMT számokat nézd a mellékelt linkeknél) 1943-ig, majd kétféle szürke, a vadászoknál.! A traktorfesték dolog pedig . . . finoman szólva túlzás, a szovjetek sem kenték "zománcfestékkel" a gépeket (könnyen büntetőegység lett volna a vége). Tudomásom szerint! massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/board/index.php massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html | |||||
vrauko | Adatlap | 638925 | 2018. január 30. 12:35 | ||
Altengernagy úr, Pirát, Heros: 10000000000000000000000000 köszönet a linkekért, tanulmányoznom kell a kérdést, mielőtt végleges döntésre jutok. A zöld-barna álcázófestés a korábbi forrásokban bukkan elő, és több helyütt is azt írják, hogy a traktorgyárban, amit átállították repülőgyártásra, eleve rendelkezésre álló traktorfestékek miatt. De aztán már a KP által eredetileg zöld-barna színezetű 69-es FN-t is inkább szürke-setétszürke színben ábrázolják. | |||||
vrauko | Adatlap | 638924 | 2018. január 30. 12:31 | ||
Ne csináljátok már... a te képeden egy újabb festési variáns van, sárga motorburkolat, szürke kúppal... | |||||
vrauko | Adatlap | 638923 | 2018. január 30. 12:28 | ||
Ige, ugyanarról az 52-es rajtszámú, Mongolszkíj Arat fantázianevű gépről. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638922 | 2018. január 30. 12:17 | ||
Altengernagy | Adatlap | 638921 | 2018. január 30. 12:15 | ||
ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82
airaces.narod.ru/all/roshin_i5.htm www.legendtour.ru/rus/mongolia/history/mongolian_arat.shtml A Mongolszkij ARAT egy szazad (volt?) mongol gyartasu gepekkel. A fenti linkeken olvashato a tortenetuk. Poen, hogy vegul MiG-27-eket repultek... | |||||
Altengernagy | Adatlap | 638920 | 2018. január 30. 12:00 | ||
aviadejavu.ru/Images6/MM/MM-231/0264-04-1-3.jpg
airaces.narod.ru/all3/pushkin.htm img.wp.scn.ru/camms/ar/336/pics/1_23_b3.jpg 12 mongol La-5FN gep volt allitolag, sot, La-7 is letezett mongol gyartasu. Elvileg mindegyik "korrekt". img22.ria.ru/images/149203/05/1492030582.jpg Ezen a kepen pl az orrkup es a gyuru ugyan olyan szinu(...nek latszik) A piros-sarga eseten a piros pl sotetebb... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 638919 | 2018. január 30. 11:58 | ||
Sziasztok! Szerintem: - a fekete-fehér képek alapján részben más és más színeket hoznak ki - a gépeket számos esetben átfesthették üdv | |||||
pmheros | Adatlap | 638918 | 2018. január 30. 11:29 | ||
Mások sem tudják egyértelműen, ezért is van ennyi verzió. Hogy tovább árnyaljam a képet az Avalon 72002 matrica lapján például sárga kúp, sárga orrgyűrűvel van ábrázolva ez a gép. Számomra a lent linkelt kép alapján is valami ilyesmi lehet. Az álcázófestés viszont nagy valószínűséggel csak a szürke / sötétszürke lehet. waralbum.ru/wp-content/uploads/yapb_cache/3232323232323.7wp98as1gfwgcks0skswg4kwg.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th.jpeg Üdv.: pmheros | |||||
László58 | Adatlap | 638916 | 2018. január 30. 10:50 | ||
A Lavocskin többféle festéssel létezett. Függött a földrajzi környezettől és az évszaktól is az álcaszín mikéntje. Ugyanarról a gépről van szó? | |||||
vrauko | Adatlap | 638913 | 2018. január 30. 10:23 | ||
Üdv a szakértőknek! Egy La-5FN festésre vár nálam, és úgy gondoltam, hogy ezt a változatot csinálnám. meg. De ebből a változatból annyi változat van, hogy nem tudom, mi az igazság (vagy az ighazság odaát van?) A Lagg/Lavocskin ászok című könyvben eme kép szerepel, sárga motorburkolattal és piros kúppal. A Swanborough-Green-féle könyvben zöld-barna álcázófestéssel, fehér motorburkolattal és piros kúppal látható, míg a Revell festési utasítása piros burkolatot és piros kúpot ír elő. Lehet, hogy többféle színben létezett? Vagy csak a fekete-fehér képekből egyesek téves következtetést vontak le? Köszönettel: VT | |||||
sanyi | Adatlap | 638291 | 2018. január 16. 19:47 | ||
Tibcsi | Adatlap | 638290 | 2018. január 16. 19:33 | ||
sanyi | Adatlap | 638289 | 2018. január 16. 19:22 | ||
Ez hol van? Érdekes a háttérben a két francia járőrgép. Valami múzeum lenne? | |||||
skywarior | Adatlap | 638286 | 2018. január 16. 18:49 | ||
Sennás | Adatlap | 637568 | 2018. január 6. 15:37 | ||
Altengernagy | Adatlap | 637392 | 2018. január 3. 14:16 | ||
www.youtube.com/watch Eleg vacak felvetel, bocsi amator vagyok. De legalabb kicsit hallatszik a hangja. | |||||
pintair | Adatlap | 632761 | 2017. szeptember 21. 20:15 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625228 | 2017. március 17. 17:39 | ||
Nincs ebben semmi meglepő, az olcsóbb (beszerzési) árat választották a jobb minőséggel szemben. Már a germánok is itt tartanak egy ideje sajnos... | |||||
Zoli | Adatlap | 625226 | 2017. március 17. 17:21 | ||
Nem, meglepő módon a Trumpeter kit van benne: www.modellbauforum-koeln.de/index.php/Thread/1287-Antonov-An-2-Colt-Besprechungsmodell/ z | |||||
badboy | Adatlap | 625221 | 2017. március 17. 16:51 | ||
Még annyi kérdésem lenne, hogy a Revell az ugyanaz mint az Italeri? | |||||
badboy | Adatlap | 625219 | 2017. március 17. 16:42 | ||
Köszi a segítséget. Nézegettem a képeket, meg láttam hozzá albán matricát. Trumpeteren volt egyszer, azon túladtam, az Italeri részletesebbnek tűnik, bár ha jól emlékszem ezt egy régi pro modellben összeépítette valaki, de elég nyűgös volt az építés. Lehet, hogy várok én is. badboy | |||||
Zoli | Adatlap | 625209 | 2017. március 17. 14:36 | ||
Pontosan, remélem mielőbb kijön egy új, majdnem annyi volt belőle, mint Spitfire és Messer együttvéve... z | |||||
PETI | Adatlap | 625205 | 2017. március 17. 14:17 | ||
Szia! Az, hogy van. A végletekig leegyszerűsített, primitív szar az egész. A leggyengébb az egészben a kabintető alakja, a vásznazás reménytelen, az apróbb alkatrészek nagy része alulméretes (légcsavar, futóművek, stb). Kidolgozatlan az egész, még alapnak sem jó. A Bilek/Italeri legalább alapnak jó, de muszáj hozzá réz kabinkeret (már aki azt be tudja építeni...), gyanta motor, kabin, rossz az ablaksor dőlésszöge, stb.. Tényleg kellene már egy mai technikával készülő Ancsa. | |||||
Freddy | Adatlap | 625174 | 2017. március 17. 08:15 | ||
Köszi. Nekem az van meg. | |||||
Zoli | Adatlap | 625172 | 2017. március 17. 07:58 | ||
Szia, Tudtommal az is a Bilek másolata gyengébb kivitelben, esetleg némi variálással. z | |||||
Freddy | Adatlap | 625169 | 2017. március 17. 07:04 | ||
Trumpeterének mi a baja? | |||||
PETI | Adatlap | 625116 | 2017. március 16. 15:53 | ||
Az uj szerszamos haj teket, ami meg nem letezik... Mer normalis repulot nem kell gyartani, csak Spitfajert! | |||||
Zoli | Adatlap | 625097 | 2017. március 16. 14:03 | ||
Szia, Egyiket sem... Még mindig a Bilek/Italeri a legjobb, de nagyon sok munka van vele. z | |||||
badboy | Adatlap | 625095 | 2017. március 16. 13:47 | ||
Sziasztok! 1/72-ben melyik An-2-est érdemes megvásárolni? Azt nagyjából tudom, hogy mindegyiknek akadnak hibái. badboy | |||||
skywarior | Adatlap | 623765 | 2017. február 21. 18:56 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Harcérték: -3 csillag. Lelassul, gyűjtheti a sebességet... Az ellenfélnek számító F-15 AIM-120 sorozatát nem nagyon hatja meg, Iván még nem is látja a radaron, amikor már cafatokban hullik alá.