<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Murmuc | Adatlap | 655314 | 2019. február 4. 21:41 | ||
www.youtube.com/watch Előzmény: (655297) Rumcájsz_52 2019. február 4. 16:17 | |||||
Murmuc | Adatlap | 655313 | 2019. február 4. 21:36 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 655300 | 2019. február 4. 17:34 | ||
És Tobak Cica bácsinál mintha olvastam volna, hogy a módszer még azért is jó volt, mert így egy Messzert nem lehetett csak úgy egyszerűen "elkötni". :) | |||||
rod666 | Adatlap | 655298 | 2019. február 4. 16:36 | ||
A sürített levegőt azért írtam, mert meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen módon indíthatták el egyáltalán. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 655297 | 2019. február 4. 16:17 | ||
Rákérdeztem egy nálam szakértőbbnél a Messzer akksijára: amelyik tipuson volt, ott a pilóta feje mögötti térben volt elhelyezve, de csak az utolsó szériáknál (talán a G-14-től) volt akku. Azt rod666 nagyon jól leírta, miért nem elektromosan indították a DB-motort. Viszont nem is sűrített levegővel pörgették fel, hanem a szélvédő előtt jobbról lehetett betolni azt a kurblit, amivel egy röpsúlyt pörgettek fel nagy fordulatszámra a szerelők (a végén már magas hangon visított a pörgettyű). A gyújtást bekapcsolva erre kapcsolta rá egy tengelykapcsolóval a motort a pilóta, ez pörgette meg a motort, és indult el a befecskendezett benzin és a gyújtás hatására. Jobb volt mint akár az elektromos, akár a sűrített levegős indítás, mert független volt minden reptéri technikai háttértől. Ezért akár egy benzinhiány miatt kényszerleszállt gépet tankolás után idegen reptéren vagy akár egy legelőn is be tudták indítani (a kurblit mindig vitte magával a pilóta a gépben). Üdv R. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 655294 | 2019. február 4. 14:25 | ||
Bocs, hogy beleszólok: Indítómotorral is simán lehet indítani ekkora motorokat. Pl. a T-55 motorja 38.880 cm3-es, és bár tény elsődleges módszer ott is a légindító, de másodlagosnak megvan az indítómotor is. (most lehet hülyeséget mondok, kb. 10-12 lóerős) Repülőkhöz annyira nem értek, de mintha rémlene valami, hogy a 109-eseket vagy 190-eseket elektromosan is lehetett indítani, csak rá kellett kötni valami külső áramforrásra a gépet, mert ahogy írtad, nem fért be a szükséges bazi nagy aksi. | |||||
rod666 | Adatlap | 655293 | 2019. február 4. 13:38 | ||
Bocs, elgépeltem, 33 900 cm3-es volt. | |||||
rod666 | Adatlap | 655292 | 2019. február 4. 13:37 | ||
A második kérdésedre a válasz roppant egyszerű. Mivel meglehetősen nagy lökettérfogatú blokkról van szó (a DB-601 33 999 cm3-es volt), elég combos indítómotor kellett volna hozzá. Eleve ez sem lett volna könnyű, de ehhez egy megfelelő méretű akksi végképp dögnehéz lett volna. Plusz az indítóáram egy vékonyabb vezetéket elolvasztott volna, tehát ez s súly- és hely. Gondolj bele, hogy egy normál méretű teherautón mekkora akkumulátorok vannak, milyen vezetékeléssel. Egyszerűbb sürített levegővel beindíani, ahogyan a harcjárműveknél is van (a BMP-1-esen legalábbis biztosan). | |||||
Murmuc | Adatlap | 655283 | 2019. február 4. 09:58 | ||
Üdv Mindenkinek! Megkoptak a rég olvasottak így ismét kiolvastam Tobak Tibor könyvét. Ahogy lenni szokott elkapott a gépszíj, és beleástam magam a témába, 109-es téren. Nos egy valami talány számomra, hol volt a 109-es akkumulátora? "Ezer" ábrát végignéztem, főleg a rádió tér környékét, de nem találom, semmi utalás rá! Ami még kérdés előttem hogy a motort miért nem elektromosan indították? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655229 | 2019. február 2. 21:02 | ||
Dóczy egy oldal szerint 1974-ben halt meg Kanadában. | |||||
sanyi | Adatlap | 655227 | 2019. február 2. 20:11 | ||
Köszi! Szomorú, hogy aztán őket is lelőtték. Azt lehet tudni, hogy túlélték-e? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655222 | 2019. február 2. 18:29 | ||
Az avia-info szerint is a Z0+54 volt Dóczy gépe. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655221 | 2019. február 2. 18:26 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 655219 | 2019. február 2. 18:25 | ||
Képet még nem találtam, csak festményt, azon Z0+54 jelzéssel szerepel. A Dóczy Lóránt/Stark Elek személyzetnek állítólag egy B-24-est és egy "kétmotoros vadászt" igazoltak, utóbbi gondolom P-38 lehetett. | |||||
sanyi | Adatlap | 655202 | 2019. február 2. 12:33 | ||
Podva | Adatlap | 655189 | 2019. február 2. 09:08 | ||
Sziasztok A 13 légi győzelem Becze Csaba: Az Arany Sas Nyomában című könyvében szerepel, és kizárólag a 102. gyorsbombázó ezredre vonatkozik. A ténylegesen nappali vadász feladatra bevetett RKI, és 5/1. századok lelövéseinek száma meg elég vitatott... Üdv Viktor | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655181 | 2019. február 1. 21:31 | ||
Köszi, Kálmán! Közben belebotlottam Dóczy Lóránt nevébe, 2 légigyőzelem április 13-án, ráadásul oldalszám is van, egyelőre ez a fő esélyes. | |||||
Garaik | Adatlap | 655178 | 2019. február 1. 21:19 | ||
Kedves Ssanyi! Honnét veszed azt, (milyen írott forrásból, vagy fotó alapján), hogy az éjszakai vadászokhoz beosztott Me.210Ca-1-ek felül lettek festve (sötétítve)? Érdekelne a felvetésed, szerintem csak a Z0+79 lett tényleg kétszeresen lefestve. Először a hivatalos RLM színekre, majd később kapott valamilyen felső álcázó festést. (Szürkét vagy zöldet.) Az én véleményem szerint inkább zöldet, de ezt nálam jobb szeműek úgyis megcáfolják. üdv Garaik | |||||
Garaik | Adatlap | 655177 | 2019. február 1. 21:17 | ||
Kedves Tamás78! Igen valós a 13 légigyőzelem (sőt szerintem még több is volt), de ezt a legnehezebb bizonyítani ennyi év távlatából. A légigyőzelem odaítélésnél inkább a földi légvédelmet preferálták, ezért nem is adtak meg több légigyőzelmet a repülőknek. Az én kutatásaim alapján az 5/1. éjjeli vadászok „bizonyítottan” 5 nappali légigyőzelmet arattak, de a korabeli újságok, folyóiratok cikkei ennél többet ítéltek meg a pilóták és lövészek részére. A civilek annak valóságtartalmát úgysem tudták ellenőrizni. Akik cáfolni tudtak volna, azok már hősi halottak voltak. Pl. Bodó Miklós főhadnagyéknak - éjjeli légigyőzelméről írtak az újságírók, a valóságban pedig nappali aratott légigyőzelmet és halt hősi halált. Vagy Kismarosi őrmesternek két légigyőzelmet írtak, de nem is aratott légigyőzelmet 1944 áprilisában…. Ha tudsz, kutass rá erre a cikkre, ott benne van mennyi sületlenséget írtak már akkor is. Fercsey János honvédtudósító: Hulló csillagok a magyar éjszakában, Esti újság 1944. április 19. szerdai száma Az RKI is aratott áprilisi légiharcokban, ld. Légiháború Mo felett I. kötet 197-198 oldal – 6 légigyőzelem, és aztán a Gyorsbombázók is arattak minimum 5 feletti légigyőzelmet. Ez már is több mint 13. Üdv Garaik | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655176 | 2019. február 1. 20:50 | ||
Nyomozási kiindulópontnak jó, köszi! | |||||
sanyi | Adatlap | 655169 | 2019. február 1. 18:30 | ||
Hali! Egy Haditechnikában olvastam még pár éve, hogy itt a szomszéd falu, Nagyszénás közelében egy gép két Jak-valamit lőtt le. Ne kérd, hogy keressem elő, mert az újság a város túlsó végén van anyáméknál...:) Ott a pilóta is említve volt, de pontosa nmár nem emlékszek. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655168 | 2019. február 1. 18:16 | ||
Sziasztok! Azt olvastam, hogy magyar Me 210-essel összesen 13 légigyőzelem született. Létezik vmi tételes felsorolás, hogy kik mely géppel érték el ezeket? Vagy csak 1-2 konkrét eset leírása is jó lenne. | |||||
Podva | Adatlap | 655162 | 2019. február 1. 15:33 | ||
ssanyi | Adatlap | 655160 | 2019. február 1. 13:48 | ||
Üdv! Személy szerint én ezért szoktam fotót is keresni az adott gépről, nem csak grafika alapján festek. ;-) | |||||
rod666 | Adatlap | 655158 | 2019. február 1. 13:06 | ||
Az nekem kicsit furcsa, hogy a trikolor fehér színét nem tompították le... Annyit azonban mondanék, mielőtt valaki nekem esne, hogy a partvonalról (vagy inkább mögüle) ugatok. | |||||
ssanyi | Adatlap | 655139 | 2019. február 1. 10:39 | ||
Üdv! A képen nem olvasható a szöveg, de szerintem ez az éjszakai vadászokhoz beosztott 210-es. Alapesetben valóban 74/75/76 színek voltak rajta, de az éjszakai vadászok felül lettek festve (sötétítve). Nem emlékszem hogy olvastam volna konkrét színt, de úgy emlékszem nem feketével lettek átfestve. Két variációt látok most, vagy Farbtone 70 (mint a légcsavarokon), vagy a Magó Karcsi által Héjja II-es roncson talált Farbtone 71. Lefesteném az alapkamóval (74/75/76) majd átködölném a fenti két szín közül valamelyikkel, vékonyan, több rétegben. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 655133 | 2019. február 1. 09:45 | ||
Szerintem 74/75/76. Hangsúlyozom: szerintem. :) | |||||
Csobi21 | Adatlap | 655132 | 2019. február 1. 09:38 | ||
Csobi21 | Adatlap | 655131 | 2019. február 1. 09:35 | ||
Sziasztok! Segítségeteket kérném, a képen látható 210-es milyen színű lehetett? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655025 | 2019. január 29. 23:36 | ||
Azt gondoltam akkor, hogy biztos lézerrel csinálták nekem és ennyire képes a technológia. Tévedtem. | |||||
rrobbie | Adatlap | 655024 | 2019. január 29. 23:24 | ||
Szerintem nem voltál eltévedve, csak a kés helyett az apró méretekhez jobb a lézert használni. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655023 | 2019. január 29. 23:22 | ||
Hú, nem semmi. Köszi szépen a demonstráló fotókat Robi! Akkor én el voltam tévedve csúnyán a témában.. :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655022 | 2019. január 29. 23:18 | ||
Köszönöm Zoli! | |||||
rrobbie | Adatlap | 655016 | 2019. január 29. 22:04 | ||
Késes plotterrel elhiszem, hogy nem lehet, de lézerrel annál inkább! :) A 350-es Dauntless-emre is ilyet vágtam és tökéletesen működik! ;) | |||||
Z63 | Adatlap | 655014 | 2019. január 29. 21:18 | ||
sanyi | Adatlap | 654994 | 2019. január 29. 19:13 | ||
Sziasztok! Re-2000esről keresek olyan képet, amin nem a szokásos olasz terepmintát viseli, hanem pl. egy színű zöld - gondolom légifölény szürke még akkoriban nem volt...:) A google csak a Mávag Héjjáról talált ilyen képeket, az eredetiről nem. Esetleg nem is volt? Ja és lehetőleg olyan kép legyen, amin látszik az oldalszám is, mert makett készülne majd belőle - úgy kb. 2073-ban...:) | |||||
Podva | Adatlap | 654618 | 2019. január 22. 20:35 | ||
Gyári szám van, különböző méretű 12 nincs...:( Üdv | |||||
tyimosenko | Adatlap | 654589 | 2019. január 22. 14:00 | ||
Amikor vágattam egy stúdióban, a kb 8X8 mm méretű egyszerű alakzattal, számokkal már gond volt. Változtatgatni kellett a vágáserősségen, hogy sikerüljön. Azt mondta a vágóember, hogy az az alsó határa a berendezésének. Azt gondoltam, hogy ez általános érvényű, de ha azt mondod, ez nem így van, az jó. | |||||
cimber | Adatlap | 654585 | 2019. január 22. 13:02 | ||
Urak! Az EDu készülő G10 grafikáján nem csak a magyar 12-essel van gond. A német Rosemarie és a fehér 5 sem ilyen festést viselt... | |||||
rrobbie | Adatlap | 654583 | 2019. január 22. 12:42 | ||
De miért ne lehetne? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 654574 | 2019. január 22. 09:24 | ||
Plusz kérdéses, hogy a gyártási számokat mellékelik-e. Azokat nem lehet dekoráló stúdióban kivágatni, még ha meg is lehetne szerkeszteni valami hasonló betűtípussal... | |||||
rrobbie | Adatlap | 654571 | 2019. január 22. 08:40 | ||
Szia Podva! Van azért tervben egy-két dolog... ;) Üdv! R | |||||
Vadász | Adatlap | 654569 | 2019. január 22. 07:38 | ||
Csak kérdés, hogy azokat az apró jellegzetességeket a gyártó észre vette-e, mint például az számok eltérő mérete. | |||||
Podva | Adatlap | 654568 | 2019. január 22. 07:22 | ||
Szia Rrobbie Ha esetleg mégis úgy döntenél hogy elfelejted a messer-témát, akkor szívesen mutatok pár olyan MKHL-ben használt oldalszám betűtípust amit valóban csak sablonnal lehet megfesteni, mivel "kukacozni" kell, és eddig senki sem csinált még olyat... Tökéletes lenne He70-hez, Weihéhez, B534-hez, Storchoz stb... Üdvözlettel: Viktor | |||||
Sokol | Adatlap | 654533 | 2019. január 21. 18:02 | ||
:O tényleg gyárt valaki 1:48-as Messert? Mindenfélém van itthon, de Messerem még nincs.. | |||||
rrobbie | Adatlap | 654523 | 2019. január 21. 15:31 | ||
Szia Podva! Kösz az ajánlást, de részemről úgy vagyok vele, hogy annyi minden ugyanolyan terméket gyártanak különböző cégek... pl. 48-as 109-es Messer ;) | |||||
Podva | Adatlap | 654520 | 2019. január 21. 14:51 | ||
Sziasztok Nem akarom senki "boltját" rontani, de mielőtt valaki eszméletlenmunkát beleől a sablongyártásba megkérdem: ugye tudjátok hogy kapható egy "ilyen..."? www.super-hobby.hu/products/Bf-109G-10-Hasegawa-2651591.html Üdv VIktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 654516 | 2019. január 21. 12:13 | ||
Fújósablont terveztem én is egy Hasegawára. Ha nem cseszem el az utóbbi 3 hónapot egy másik messzer makettre, már meglenne. Remélem mire oda jutnék, Te már megcsináltad és be tudom szerezni. : )) | |||||
sanyi | Adatlap | 654504 | 2019. január 21. 07:35 | ||
Mekkora igazság, eddig ezt a verziót senki nem vetette fel!:) | |||||
zsocate | Adatlap | 654488 | 2019. január 20. 23:17 | ||
Ha még nem késő, akkor szóljatok az Eduárdnak, hogy szürke színben is adja ki a 12-est! A képekről egyértelműen látszik a színe. |
<<< Vissza | Tovább >>> |