<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Vadász | Adatlap | 655641 | 2019. február 10. 12:48 | ||
Ezek a gépek 74, 75, 76 szürkék voltak. A 71 ekkora már régen kiment a divatból. Előzmény: (655633) Safi 2019. február 10. 11:33 | |||||
Safi | Adatlap | 655637 | 2019. február 10. 11:45 | ||
A következő képre gondoltam, de valamiért a linken mindig az elsőt dobja fel. :) | |||||
Safi | Adatlap | 655636 | 2019. február 10. 11:43 | ||
no még 1x: www.fortepan.hu/ | |||||
Safi | Adatlap | 655635 | 2019. február 10. 11:42 | ||
Mint nekem, hátha még másnak is új.. Közben a fortepanon ezt is találtam. Valószínű ugyanezen géppár egy sötétebb( éjszakai festésű) verziójú gépe, háttérben a Margit híd & sziget. :) www.fortepan.hu/ | |||||
Safi | Adatlap | 655633 | 2019. február 10. 11:33 | ||
Köszi Zoli! A motordekli A-ját akkor jól sejtettem hogy fehér. Az orron lévő egyesnél én a piros felé hajlok, mert a mellette lévő, talán javítási folt(rlm70?) sötétebbnek tűnik. A törzskeresztnél én is két verziót állítottam fel. Szürke, mert a magyar gépek fehér közepét is avval fújták át a háború vége felé,(rlm75 lehet?) vagy a felső szín sötétebb tónusa (nálam az rlm71). Most a második verzió felé hajlok inkább, mert közben találtam ezt a grafikát, amin az orrész, és a motordekli kivételével szerintem hasonló festés lehet. üdv. Safi | |||||
Z63 | Adatlap | 655563 | 2019. február 9. 11:21 | ||
Szia Safi! A motordeklin levő betű fehér. A motor változatát jelzi pl. DB 601A. A törzskereszt közepe simán lehet szürke. Az orron levő 1-es fekete, esetleg piros. Igazából nagyon nem tudsz mellélőni, ha feketével fested. Üdv, Z63 | |||||
Safi | Adatlap | 655530 | 2019. február 8. 19:25 | ||
Nem,még csak az általam linkelt wikipédián is fent lévőbe botlottam bele. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 655527 | 2019. február 8. 18:50 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 655526 | 2019. február 8. 18:49 | ||
Safi | Adatlap | 655525 | 2019. február 8. 18:26 | ||
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni a tőlem tapasztaltabb kollégáktól. A Budapest felett repülő bf 110-est szeretném megépíteni. De sajnos a fekete-fehér fotók elemzéséhez én nem konyítok. Esetleg ismer valaki színes grafikát, színelemzést róluk? A felségjelzés matricáinál jöttem rá hogy valami nem stimmel, mert a képen a felségjelek közepe sokkal világosabb mint a feltehetően fekete betűk. Az orron lévő 1-es színe is kérdéses számomra, illetve a motor deklin lévő A? én fehérre tippelem, mert mintha a törzsgyűrű sárgájánál világosabb lenne. | |||||
Vorangee | Adatlap | 655518 | 2019. február 8. 16:46 | ||
pmheros | Adatlap | 655514 | 2019. február 8. 15:53 | ||
Ilyen FineMolds -ot a Makkettinfo -n is árulnak, nem is egyet. Nézz rá az árra, és ha még akkor is érdekel írj rá a tagra. Cserebere topik 654751 számú hozzászólás 2019. január 26. 12:27 HobbyBoss Bf 109G-6 "jól eltalált arányai vannak, a hibái pedig mind javíthatók" Cikk róla: makettinfo.hu/index.php Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 655509 | 2019. február 8. 13:31 | ||
Köszi a pontosítást! Nem is gondoltam volna, kereteken láttam cimbimnél és kimondottan pofásnak tűnt... Még jó, hogy ott hagytam!:) | |||||
Vorangee | Adatlap | 655507 | 2019. február 8. 13:12 | ||
Hát nem mintha nem érnék rá - ha már éveket állt -, de a Tamiya/Eduard maketteket nem hiszem hogy megvárom. Azokhoz én alul képzett vagyok. Ilyen FineMolds-ot nem találtam sehol. Köszi az összehasonlító cikket, ez alapján ár-érték arányban SZÁMOMRA a legmegfelelőbbnek a HobbyBoss tűnik. Írtad, hogy építettél ilyet is erről egy kis vélemény? | |||||
Vorangee | Adatlap | 655504 | 2019. február 8. 12:31 | ||
Köszi, ezt jó tudni, bár a matrica/festés jelen esetben nem lényeges. | |||||
pmheros | Adatlap | 655501 | 2019. február 8. 12:16 | ||
Academy Bf 109G-6 1:72 Szerintem két nagyobb hibája van, és több kisebb. A legfontosabb: az alacsony géptörzs, vele (majdnem arányosan) alacsony kabintető. A géptörzs profilja felül egyébként is nagyon keskeny. Hatalmas légcsavar. A formája arányaiban jó lenne, de túl nagy átmérővel rendelkezik, ami sok visszareszelést igényel. Kicsik a motorgéppuskák félgömbjei. Az MG131 géppuskai vályúi oldalt túlságosan magas vállúak. Az olajhűtő oldalai párhuzamosak, az egész forma elnagyolt. A kerékaknák rossz formájúak, a szárny felett a hozzá tartozó dudorok kicsik, ahogy maguk a kerekek is. Nem emlékszem pontosan, de mintha a kipufogó soron is állítanom kellett volna befelé, vagy kifelé kicsit. A futószárak bekötési pontjai is távolabb vannak egymástól mint kellene. Az hogy a vízszintes vezérsík vége szögletesebb, az a legkönnyebben javítható hibája. Így hirtelen ennyi, de akad még. Üdv.: pmheros | |||||
pmheros | Adatlap | 655498 | 2019. február 8. 11:50 | ||
Üdv! Ha nem sürgős várd meg az idén megjelenő Tamiya -át, azzal fogsz a legjobban járni, esetleg 2021 körül az Eduard -dal. (Academy, újabb Airfix, AzModel, FineMolds, Hasegawa, HobbyBoss, Italeri, Mistercraft makettek birtokosaként mondom: Jelenleg nincs tökéletes G-6 1:72 -ben. Persze mindegyikből lehet építeni) A MisterCraft -ról lebeszélnélek, nagyon rossz gyártási minőség. Ha türelmetlen vagy szerezz be egy FineMolds -ot, eddig ez a legjobb szerintem. Érdekességnek ajánlom vrauko fórumSZAKtárs összehasonlító cikkét figyelmedbe: makettinfo.hu/index.php Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 655496 | 2019. február 8. 11:45 | ||
Hali! A Mistercraftot/Mastercraftot - egyésugyanaz... - felejtsd el, régi KP "minőség", előfordul, hogy hiányos és hiába írsz a gyártónak, a matrica nem azt tartalamazza amit a festési, szóval inkább Academy, pedig azt nem ismerem. | |||||
Planes | Adatlap | 655494 | 2019. február 8. 11:11 | ||
Üdv.! A képen egy 43 folyamán fronton átadott G-6 van,az 5/2 önálló vadászszázad gépe Harkov-ban,repülte Varga László szkv. (PGy. a MESSZER") Egy másik szakkönyv szerint 70db átadott V3+.. jelű gép volt,vegyesen F-és G. P | |||||
Vorangee | Adatlap | 655489 | 2019. február 8. 10:34 | ||
Elnézést már összefolytak a dolgok; valóban avia-info.hu-n csak G szerepel. Beteszem így a képet remélem látható és a tulajdonos jogai sem sérülnek így talán: www.flickr.com/photos/28092068@N03/16393865597/in/album-72157640110556436/ Ez alapján talán jobban megtudjátok mondani G6-e? Amúgy az Academy G6-osa jó lehet? Mistercraftról valakinek tapasztalat? | |||||
Vorangee | Adatlap | 655485 | 2019. február 8. 10:21 | ||
Köszi, most szeretném ha testet öltene. :) Amúgy van egy ilyen "testvér" matrica készletem Fw-190 F8-hoz, azt is szeretném elkészíteni. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655482 | 2019. február 8. 09:39 | ||
Az avia-info.hu oldalon nekem csak a G jelölés jön le, de igaz, a MAGYAR SASOK kiadványban van egy oldalábrázolás a V.3+73-ról és G6-os. "A jó pap..." :) | |||||
pmheros | Adatlap | 655474 | 2019. február 8. 08:18 | ||
Szerencsés vagy, hogy ilyet birtokolhatsz. ;) Nekem is volt ilyen régi kiadású HAD matricám, azon "Erzsike" mellett "Bubi Hartmann" gépének jelzési voltak. A fekete-fehér feltehetőleg fénymásolt útmutatójára még klasszikus bélyegzővel volt felvíve a "72 015" azonosító számsor. Szerintem lenne igény újra kiadni ezeket a festési (matricázási) lehetőségeket, még ha nem is pont a korábbi összeállításban. Gondolok itt például a valamivel későbbi 72052 -re, amin a V.8+04 és a V.8+47 is rajta van. Üdv.: pmheros | |||||
Vorangee | Adatlap | 655469 | 2019. február 7. 23:41 | ||
Elég régen vásároltam ezt a matrica készletet a másik fele (a G2-höz való) nem is tudom hova lett... Gondoltam a sorszámát megírom, de még az sincs neki. Limited Edition, ennyi. :) | |||||
Vorangee | Adatlap | 655468 | 2019. február 7. 23:35 | ||
A talált fényképen egy "dudoros" gép látható és az avia-s oldalon is G6-nak hozza lajstrom alapján. Ettől persze lehet igazad van, nem vagyok nagy szakértője a dolognak csak inkább lelkes. Ezért is kértem a segítségeteket. :) | |||||
pmheros | Adatlap | 655463 | 2019. február 7. 20:49 | ||
Nekem is van egy árva képem a V3.+68 -ról, de csak a V.3+72 -höz van HAD matricám. Üdv.: pmheros | |||||
Murmuc | Adatlap | 655461 | 2019. február 7. 20:32 | ||
Nekem kicsit fura V.3+68 G-6-os? Lajtstrom szerint G-2 vagy 4-nek kellene lennie, de én már nem csodálkoznék rajta ha mégsem! | |||||
Vorangee | Adatlap | 655453 | 2019. február 7. 18:48 | ||
Sziasztok! Találtam itthon egy 1/72-es HAD matricát Bf 109 G6-hoz, lajstrom: V.3+68. Kérdésem az mennyire lehet hiteles a festési leírás? Egy képet találtam róla a neten, de az nem teljesen egyezik a nekem lévő rajzzal. Vélemény? Javaslat ha elakarnám készíteni? | |||||
Murmuc | Adatlap | 655408 | 2019. február 6. 21:27 | ||
Üdv! Nem állsz messze a sűrített levegős indítás terén a témától. Bár a repülőgép típusra nem tértek ki Dr Abody Előd (1942) kiadott könyvében és nem is volt hosszú életű indítási eljárás, főleg "harctéri" körülmények között, de létezett. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655406 | 2019. február 6. 20:59 | ||
Ismét igazat kell adnom már sokadjára! :) Viszont a képen a rádió alatt nem az aksi van hanem egy úgynevezett U17-es átalakító (kép), illetve balra a hurokantenna vevőegysége. A 210-el kapcsolatban, gondolom, ott már csak elektromosan indíthatták! | |||||
ssanyi | Adatlap | 655364 | 2019. február 5. 23:10 | ||
Üdv! Nagyon szívesen! Mielőtt elveted ezt a verziót, nézd meg hogy a képen egy Fug16zy van, olyat pedig a késői G-6-tól kezdve építettek be, jóval a Berták után. ;-) Ülőkészültségben a parancsokat nem a fedélzeti rádión hallgatták, hanem vezetékes telefonvonal volt kiépítve a starthely és a harcálláspont között. A PumáknálVeszprémben pedig hangszórón hallgatták a híreket a rádióműsorban (hírek és egyéb műsorszámok mellett), a Szikla központ így adta ki az utasításait a Légoltalmi körzeteknek és a légvédelemnekvalamint a vadászoknak. Másik lehetőség a jelzőrakétás módszer, a harcálláspontról fellőtték a riadót és startot elrendelő rwkétát, a kötelék parancsnoka pedig felszállás után kapta a parancsokat a rádión. A Me 210Ca-1 is Db motorral volt felszerelve, DB605-el, ugyanolyan indítási móddal mint a 109-en! ;-) Ott is számított a súly! | |||||
Murmuc | Adatlap | 655358 | 2019. február 5. 20:54 | ||
Üdv! Igazat kell adnom! Annyit még hozzátennék, "Tibcsi" hozzászólásához, hogy ülőkészültség alatt hallgatták a rádióforgalmat, gondolom a rádió is rendesen fogyasztott! Ez a rendszer talán az általunk is gyártott Me-210-esben működött, igaz ott nem is számított annyira a a nagyobb kapacitású, súlyú, aksi. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655357 | 2019. február 5. 20:44 | ||
Üdv! Köszönöm a képeket, de a B szériától a két rádió teljesen elfoglalta a kereteket a törzsben, ott már nem fért el az aksi. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655355 | 2019. február 5. 20:39 | ||
Köszönöm! Közben én is megtaláltam egy eldugott oldalon. 40-es számozással. Az oxigén palackok feletti keretre rögzítve. | |||||
Planes | Adatlap | 655345 | 2019. február 5. 15:21 | ||
cimber | Adatlap | 655343 | 2019. február 5. 15:19 | ||
Ahogy ssanyi írja, a Messert kurblizással indították. Borzasztó egyszerű az oka. Mindenféle időjárási és felszereltségi viszony között indult a masina. Télen mínusz 25-ben nem volt gond a lefagyott akksi és az sem volt baj, ha nem volt "apa" kocsi és az sem volt baj, ha plusz 50-ben az akksi megadta magát. Ezek mondjuk a sivatagban, vagy az ural közelében elég nyomós érvek... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 655340 | 2019. február 5. 12:52 | ||
Igazad van, tényleg ott van, csak mivel én sárkány-hajtóműves vagyok nekem a rajzon az csak egy kocka! :-) Ezért írtam hogy jobb ha mások is keresgélnek, így legalább lett eredménye. Üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 655337 | 2019. február 5. 11:56 | ||
Úgy láttam, hogy az Emilnél és a Gustavnál is van benne egy 12FL2 tipusjelzésű, 24V 7,5 Ah-s akku a műszereknek, a légcsavar állítónak és a világításnak. Ez indító akksinak elég gyenge volna... | |||||
DFeco | Adatlap | 655329 | 2019. február 5. 10:42 | ||
A törzshátsórészben volt a helye, rajzon A19 jelöléssel. Üdvözlettel | |||||
ssanyi | Adatlap | 655328 | 2019. február 5. 10:36 | ||
Üdv! A G-14 és G-10 gépeknél az MW50 teljesítményfokozó akkudoboza látható a fejpáncél mögött, ami sok sérülést okozott kényszerelszállásnál és fel/leszállás közbeni baleseteknél. A gépek jobb oldalán, a kabin mögött volt egy 24 v-os csatlakozó, de a Messereket a kurblis módszerrel indították a jó felszerelt reptereken is. A fotón látszik az aksi, a rádiószekrényben (persze lehet hogy jön valaki és a fejemre olvassa hogy milyen írásos vagy fotódokumetáció alapján írok ilyet! :-D ) Mellékszál, a harckocsik is kurblis módszerrel (télen kardános rákapcsolással másik járműről) indultak, pedig ott nem volt a súly olyan marginális mint egy vadászrepülőgép esetén). Még emlékszem hogy nagyapám is volt amikor kurblival indította az autót, a kis csettegőkről nem is beszélve. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 655327 | 2019. február 5. 10:11 | ||
109lair.hobbyvista.com/techref/manuals/manuals.htm Most már én is kíváncsi lennék rá, DE ... Az eddigi legrészletesebb - eredeti német - műszaki és légi-üzemeltetési dokumentációk amiket a BF-109-ről találtam, az E-nél még kapcsolási rajzokkal is! Eddig se AKKU se BATTERY kifejezést nem találtam benne, ráadásul nekem a német még csak nem is tanult nyelv. Úgyhogy türelmesebbeknek kellemes keresgélést ... Üdv R. | |||||
rod666 | Adatlap | 655323 | 2019. február 5. 07:53 | ||
Ma is tanultam valami! :) | |||||
Murmuc | Adatlap | 655322 | 2019. február 4. 23:39 | ||
Csak az akkumulátor helye, kapacitása... úgy látszik rejtély marad, legalább is számomra. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 655318 | 2019. február 4. 22:51 | ||
Oké, ezek szerint elektromosan is lehetett (volna) indítani a Messert, csak "spórolásból" használták a kézi-kurblis módszert. Az Eclipse-indító oldalán lehet látni azt az oldalra néző csonkot is, ahol a kurblit be lehetett illeszteni a lendkerék felpörgetéséhez, és mutatják is azt a működtetést, hogyan lehetett az indítógombbal áram alá helyezve a mágnest a körmös-kapcsolót előremozdítani, hogy fel tudja pörgetni a motort. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655317 | 2019. február 4. 22:06 | ||
Üdv! A DB605-ös motor már 35,7 literes volt, és a még itt a WM-ben gyártott motorok is indíthatóak voltak, mind elektromosan, mind mechanikusan. Én inkább csak az akkumulátorok kímélésére tippelnék, lévén az indításnál amúgy is két szerelő volt, nekik ugyan ebbe az időbe tellett az indítás kézileg mint elektromosan de ez csak tipp. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655316 | 2019. február 4. 21:45 | ||
A K4-es típusban láttam az általad leírt helyen aksit, de az már csak a mérete miatt sem lehetett a "fő" aksi. Azért köszönöm a fáradozásod! | |||||
Murmuc | Adatlap | 655315 | 2019. február 4. 21:42 | ||
Murmuc | Adatlap | 655314 | 2019. február 4. 21:41 | ||
Murmuc | Adatlap | 655313 | 2019. február 4. 21:36 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 655300 | 2019. február 4. 17:34 | ||
És Tobak Cica bácsinál mintha olvastam volna, hogy a módszer még azért is jó volt, mert így egy Messzert nem lehetett csak úgy egyszerűen "elkötni". :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |