<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
csabbee | Adatlap | 651922 | 2018. november 29. 17:27 | ![]() | |
...ecsetelásre = ecsetelésre. Előzmény: (651921) csabbee 2018. november 29. 17:23 | |||||
csabbee | Adatlap | 651921 | 2018. november 29. 17:23 | ![]() | |
Hahó ! Model Color elsősorban ecsetes festéshez készült sűrű állagú festék,a Model Air kicsit előhigított,elméletileg flakonból mehet direkt a szórópisztolyba.Mindkettő keverhető egymással de ha fújod akkor szerintem ajánlott higítani alkohollal vagy a saját higitójával.Vékony, több rétegben történő felvitelt ajánlanak a mesterek.Mármint a fújáskor.Én a Color festékét használom,de csak ecsetelésre.Ott viszont egy rétegben is kiválóan fed és hamar szárad.Jól lehet vele árnyalatokat kikeverni,és nagyon jó száraz ecsetelásre is. | |||||
f2d | Adatlap | 651919 | 2018. november 29. 16:47 | ![]() | |
Sziasztok, a Vallejo Model Air és Model Color egymással keverhető-e, valamint a Color miben viselkedik másként fújáskor, mint az Air? | |||||
zolika10 | Adatlap | 651899 | 2018. november 29. 10:42 | ![]() | |
A valós harctéri állapot a cél. Maradok a matt fényezésnél. Köszönöm a segítségeteket. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 651892 | 2018. november 29. 07:58 | ![]() | |
Ha a valós, harctéri állapotot akarod ábrázolni, a matt felület a jó, eső, nap,kopások, stb. miatt. | |||||
Gabusch | Adatlap | 651891 | 2018. november 28. 22:59 | ![]() | |
Annyit tudok mondani, hogy a múzeumi példányok (Bastogne, Saumur, Munster, Koblenz) emlékeim szerint általában nem totál mattak és nem is selyemfényűek, leginkább valahol a kettő között. De, hogy ezek mennyiben mondhatók autentikusnak, az egy másik kérdés. | |||||
zolika10 | Adatlap | 651872 | 2018. november 28. 18:36 | ![]() | |
Sziasztok! Ha a tank végső fedőlakkjának selyemfényűt használok az megfelelő szerintetek? Vagy jó lehet a matt is? Köszi. Üdv. Zoli | |||||
kalex | Adatlap | 651864 | 2018. november 28. 16:33 | ![]() | |
Sziasztok vlevi, pwss! Köszönöm az ötleteket, van miből válogatni. Kísérletezgetek. Üdv: Kalex | |||||
vlevi | Adatlap | 651836 | 2018. november 28. 06:49 | ![]() | |
Zero paint gray primer. Gyantáról, maratásról sem jön le, nem tudtam körömmel lekaparni. Előre higitva van, de a 0.5-os duzni nem árt hozzá, mert a 0.3-as mintha túl kicsi lenne. Kijön abból is, de a 0.5-el érezhetően könnyebb dolgozni vele. | |||||
pwss | Adatlap | 651835 | 2018. november 27. 23:46 | ![]() | |
A Gunze Metal Primer tényleg jó, de rossz az elnevezés. Nem alapozó, hanem etching ,nem tudom magyarul, megmarja a felületet és segíti az 'igazi' alapozó tapadását. Szval lefújod/ lekened a fém felület vele, hagyod 24 órát száradni, majd jöhet az alapozó /Mr Surfacer stb/. Ha még mindig nem tökéletes, megpróbálhatod a fém felületet felcsiszolni 2000-4000 papirral. A mikrobarázdák jobb tapadási biztosítanak, és a Surfacer majd eltüntet őket. | |||||
borisz | Adatlap | 651790 | 2018. november 27. 13:05 | ![]() | |
kalex | Adatlap | 651789 | 2018. november 27. 12:56 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 651782 | 2018. november 27. 10:07 | ![]() | |
A Gunzénak van metal primere. Alapvetően fotomaratásokhoz készült, egy próbál lehet, hogy megér. | |||||
kalex | Adatlap | 651722 | 2018. november 26. 15:41 | ![]() | |
Sziasztok! AVD fém kasznit festegetek. Milyen alapozót ajánlanátok fém alkatrészekhez? Az Alclad fehér alapozóját a fémről a maszkoló leszedi. Üdv: Kalex | |||||
pwss | Adatlap | 651532 | 2018. november 23. 01:29 | ![]() | |
A Mr Color a sima, a Leveling-ben van kötéslassító/retarder. Mind2ben van felületi feszültséget csökkentő adalék /Flow improver/. A Rapid-hoz még nem volt szerencsém, mert adatlapja szerint MEK /methyl ethyl ketone/ van benne, ami szerintem nem biztos hogy müxik a Gunze/Tamiya akrillal, amit a legtöbbet használok. És nincs benne sem Retarder, sem Flow improver. Viszont a MEK miatt zsírtalanításra kiváló. A Gunze zagyva leírása szerint, Mr Color metál színekhez való. A Mr Color fényes festékekhez kifejezetten nem ajánlják, mert matt lesz a felület. A Surfacert is lehet vele hígítani. A Tamiya X20A-t használtam egy darabig, de nekem kínlódás volt. Túl gyorsan száradt, sokat kellett pucolni a tűt festés közben. A Mr Leveling-el megoldódtak a problémák. És az agresszív oldószer másik előnye, hogy van öntisztító képessége a fújás közben, mert oldja a tűre száradt festéket. Ha sikerült valami működő cuccot kotyvasztanod az akrilhoz, a gyári X20A és T110 nem lesz minőségi ugrás. Jobban a Mr Leveling teljesítene, de az mérgezőbb. | |||||
borisz | Adatlap | 651530 | 2018. november 22. 22:49 | ![]() | |
Ezt én is köszönöm! Gondolom a Mr Color Thinner "csak" sima hígító, de mi a Rapid Thinner? Illetve, tudom, hogy mindig mindent a saját hígítójával, ( :D ) a Gunze és a Tamiya akrilljainál szerinted tud valami plusszt a gyári hígító az alkoholhoz képest? Egy pár éve Etanolt használok meg időnként Mr. Retardert. Rossznak nem rossz az eredmény szerintem, de nem tudom, tudna valamelyik lényegi javulást, jobb színmélységet, vagy akármit? | |||||
bsuli76 | Adatlap | 651505 | 2018. november 22. 09:41 | ![]() | |
Dobó Jani blog nagyon jó! Nem tudom eddig hogy nem láttam ezt az oldalt. Köszi a linket! | |||||
zolika10 | Adatlap | 651504 | 2018. november 22. 09:36 | ![]() | |
Köszönöm a segítséget. | |||||
novarock | Adatlap | 651482 | 2018. november 21. 16:50 | ![]() | |
Szia Zoli! A jutyúbon rengeteg videó van fent,bár nagy része idegen nyelven. Én Dobó Jani blogját ajánlanám tanulmányozásra: djminiature.cafeblog.hu/ Remélem tudtam segíteni. Üdv, Laci | |||||
bsuli76 | Adatlap | 651478 | 2018. november 21. 16:00 | ![]() | |
Mivel most először próbálod ki ezt a technikát, ne bonyolítsd túl. Barna olajfestéket használj, jól felhigítva (Raw Umber vagy Burnt Umber). Lásd 651111 hozzászólásomat. | |||||
zolika10 | Adatlap | 651428 | 2018. november 20. 05:56 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni. Úgy hallottam, hogy a makettemet élethűbbé tudom tenni filterezéssel meg bemosással. Nem ismerem ezeket a technikákat.Pontosabb infót tud valaki adni arról, hogyan kell ezeket csinálni? Milyen színnel csináljam a bemosást ha akril olive drab az alapszínem? Tudnátok ezekben segíteni? Köszi. Üdv.: Zoli | |||||
bloke | Adatlap | 651327 | 2018. november 18. 08:03 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! | |||||
pwss | Adatlap | 651323 | 2018. november 17. 21:29 | ![]() | |
A modellfestékek között, ha fújásról beszélünk, Mr Color benne van TOP3-ban. Úgynevezett Lacquer (mifelénk észteres festéknek becézik), ami gyorsan száradó, jó fedőképességű festéket jelent. A Gunze oldószeres akrilpolimert használ, amitől tényleg villámgyorsan szárad. A hozzá kifejlesztett Mr Leveling Thinner, még a festéknél is különlegesebb. Ebben minden van ami fújáshoz kell, optimális arányban. A hígító használható a Tamiya, Gunze akril festékekhez is, persze a végeredmény kicsit más lesz. Legnagyobb hátránya, hogy mérgező, a hígító különösen. Ezt áthidalandó a Gunze kidobta a Acrysion sorozatot, ami a Mr Color tartósságát ígéri, 80% kevesebb mérgezőanyag mellett. Ezt csak mostanában kezdtem használni, nem tudok érdemben nyilatkozni róla. | |||||
Vadász | Adatlap | 651317 | 2018. november 17. 18:31 | ![]() | |
Igen. Igaz nálam csak a 2. helyet sikerült elérnie, bár van amiben az elsőre tenném. | |||||
bloke | Adatlap | 651315 | 2018. november 17. 17:48 | ![]() | |
A mr. color festék tényleg akkora atyaúristen, mint azt a fórumokon olvasottakból következtetem? | |||||
pwss | Adatlap | 651245 | 2018. november 16. 09:55 | ![]() | |
Üdv az Artexport törzsvásárlók között. Nem akarom túlbonyolítani a dolgokat, de festékek kémiája elég komplex. Az akrilpolimer egy csoportot, nem egy adott anyag. A festékiparban elsősorban az ethyl acrylate, butyl acrylate, ethylhexyl acrylate monomerek polimerizálásával gyártják. Ezek ezek egymással keverhetőek és a gyártás során egyéb monomerek hozzáadásával lehet szabályozni a gyanta kohéziós erejét /száradás utáni keménységét/. És még bele sem bonyolódtunk abba, hogy az olcsóbb vinyl acetate keverhető illetve helyettesítője is lehet a drágább akril monomereknek. És a pigment. Hát ez sem eccerü. A titanium dioxid /PW6/ pigment, ami festékekben használt pigmentek 2/3-ad adja, több formában létezik. A Rutile változat fényvisszaverő képessége jobb, mint az Anatase változaté, mind2 PW6 kód alatt használnak. És folytathatnánk a cadmium változatok fedőképességével. Szval ez nem egy könnyű téma. Teljes mértékben egyetértek, hogy a modellfestékek különlegességét a speciális színek adják, és a száradás utáni matt felület. Mind festék simán hobbi kategória. | |||||
borisz | Adatlap | 651223 | 2018. november 15. 20:05 | ![]() | |
Szia! Kszi, közben megnéztem, szintetikus, rosszul emlékeztem. Saját állítása szerint 98% White Spirit. (Az előző válaszom meg eltűnt... :O ) | |||||
bsuli76 | Adatlap | 651159 | 2018. november 14. 11:19 | ![]() | |
Bocs, még egy agymenés (ritkán írok, de akkor sokat...) A festékgyártók rengeteg pénzt költenek marketingre, végül is az nyer sokat, aki sok terméket elad. Értem ezalatt a modellfeték gyártóit illetve a művészfesték gyártóit (jó példa a Vallejo aki mindkét piacra gyárt festéket). De tényleg az a festék a jó, amiről minden lapban olvasunk? Akril polimer plusz pigment egyenlő akrilfesték. Van vajon lényegi különbség az egyes gyártók termékei között? Maga az akrilpolimer az egy adott anyag/vegyület. A pigment meg olyan finomságú és színű, amilyenre csinálják/őrlik/keverik, tehát ebben lehet eltérés. Szerintem amit megfizetünk a modellfestékeknél az a kész szín, vagyis nem kell vacakolnunk azzal, hogy magunknak keverjünk ki színeket. De ha már van egy festékünk, például egy matt piros, akkor azzal mit tudunk tenni? Fel kell higítani: használjuk az adott gyártó higítóját, vagy másét? Esetleg sima vizet? Lassítani kell: használjunk gyári retardert, vagy általánost? Fényes piros kéne matt helyett: vegyünk fényes piros festéket, vagy adjunk hozzá fényesítő médiumot? A művészellátókban ezek a médiumok mind megtalálhatók, és lényegesen olcsóbban tudjuk őket megvenni, mintha makettboltban vásárolnánk. Az Artexportban van általános akrilhigító. Próbáltam Revell Aqua-val, jól működött. Van általános retarder, ezzel sem volt problémám, adta. Van fényesítő/mattító médium, ez is teszi a dolgát. Ezek mind 7-800 forintba kerülnek 100ml-es kiszerelésben. Vannak akrilpaszták (pl. heavy vagy extra-heavy gel), ami tejfölszerű anyag, keményre és átlátszóra szárad. Ha ehhez festéket vagy pigmentet adunk (vagy az utcáról homokot, finom sódert vagy kavicsot), akkor kapunk egy tök jó struktúrapasztát. Ami a kedvencem az a Liquitex glazing medium. Ez tulajdonképpen sima akrilpolimer szinezék nélkül. Ha ezzel "higítom" a festéket (ami nem igazi higítás, mert gyakorlatilag átlátszó akrilanyagot adok hozzá, tehát nem lesz hígabb), akkor a modellt lefújva áttetsző lesz a festés. Így a spanyol Black&White technikával sok áttetsző réteggel lehet kialakítani a makett végső színét. Egy szó mint száz: a művészellátó a mi barátunk, és sok pénzt lehet ott spórolni, miközben egy csomó pluszlehetőség nyílik meg előttünk festésre meg effektezésre. | |||||
bsuli76 | Adatlap | 651156 | 2018. november 14. 10:55 | ![]() | |
Szia Borisz, vannak bizonyos kombók, amik nem szeretik egymást. A lakkbenzin elég agresszív oldószer. Én azért használom a Talens White Spritet, mert teljesen szagtalan és nem agresszív. Amúgy nem én "találtam fel", a külföldi fórumokon ajánlották, és gondoltam kipróbálom. Működött. | |||||
borisz | Adatlap | 651151 | 2018. november 14. 09:52 | ![]() | |
Köszi! Eddig enamelt használtam akril (Gunze) lakkra. Volt, hogy mintha a lakkbenzon (~90%) W.P. kikezdte volna. Az biztos, hogy a festékszórós lakkot (Maestro, Very Well?) simán felkapja napokkal később is. | |||||
parahybana | Adatlap | 651138 | 2018. november 13. 20:58 | ![]() | |
Csak mindig várd meg a lakk teljes száradását. Bsuli jól mondja, min.24 óra. Én jártam már úgy, hogy 1 hétig száradt a lakk, bemostam olajfestékkel. Felül megszáradt, alul felhólyagosodott az egész felület. Enyhe agyvérzést. Azóta hanyagolom a Humbrol Clear lakkokat | |||||
pwss | Adatlap | 651129 | 2018. november 13. 16:02 | ![]() | |
Bármilyen festéket használhatsz, lenylé a benne lévő hígító ne oldja fel az alatta lévő festék I'll lakk réteget | |||||
borisz | Adatlap | 651123 | 2018. november 13. 14:27 | ![]() | |
Jól gondolom, hogy erre azért nem szokás enamel makettfestéket használni, mert ezek az olajfestékek jobbak erre? :D | |||||
bsuli76 | Adatlap | 651111 | 2018. november 13. 09:13 | ![]() | |
Szia, én az Artexport-ba járok (Budapesten a Corvinnál van). Az alábbiakat ajánlom: Talens White Spirit - szagtalan higító, nem agresszív www.artexport.hu/termekek/talens-white-spirit-lakk-75-ml.html Ferrario festőkés, a színek összekeverésére (higítás előtt) www.artexport.hu/termekek/ferrario-festokes-004.html Festék: Ferrario Van Dyck 20ml olajfesték. Kezdésnek Raw Umber (sötétbarna), Titanum White (fehér), Ultramarine blue (sötétkék). A Raw Umber és Ultramarine blue színből tudsz feketét keverni, Titanium White hozzáadásával szürkeárnyalatokat. A festőkésről nézz Youtube videókat, higítás előtt tudod vele összekutyulni a festékeket, amíg a kivánt árnyalatot el nem éred. Kezdetnek ez bőven elég, a kis tubusok évekre (ha nem egy életre) kiszolgálnak. Az én módszerem: -akrillal lefestem a makettet -fényes akril lakkal lelakkozom (esetleg szaténnal, de kell egy kis fényesség). KIVÁROM a 24 óra száradást -kikeverem az olajfestékből az árnyalatot, aztán a White Spirittel jól felhigítom -felviszem a festéket (csak a panelvonalakba, vagy a teljes felületre) -várok 20-30 percet -White spirittel enyhén nedves arctörlő pamaccsal vagy fültisztító pálcikával letörölgetem a felesleges festéket. Az olaj nagyon lassan szárad, még másnap is simán leszedheted. Ha úgy tűnik, hogy teljesen tönkretetted a makettet, akkor se pánikolj, teljesen le lehet szedni az olajfestéket. A Talens higító tényleg szagtalan, és nem bántja a lakkot (én Revell Aqua és Vallejo Air lakkokkat használok). Ha kész a makett, egy lakkréteggel (fényes vagy matt, amit akarsz) lefújod, és kész vagy. A Pannoncolor is nagyon jó festék, művész minőség. Az olcsóbb tanulófestékekben állítólag kevesebb a pigment, de a Van Dyck és Pannoncolor is már elég olcsó ahhoz, hogy az ember ne menjen olcsóbb festékek felé. A színkeverés nem egy mágia, könnyen tanulható, kis gyakorlás kell csak hozzá. Youtube-on Dunát lehet rekeszteni a tutoriálokkal. Üdv, Balázs | |||||
bandy | Adatlap | 650956 | 2018. november 9. 17:58 | ![]() | |
tripla3 | Adatlap | 650954 | 2018. november 9. 17:38 | ![]() | |
Köszönöm az értékes és segítő hozzászólásokat! Attila | |||||
csabbee | Adatlap | 650953 | 2018. november 9. 17:14 | ![]() | |
Én a Pannoncolor termékeit használom (csakis hazai),és tökéletesen alkalmazható makettezésre.Kb 6 színem van belőle de egyelőre arra hogy árnyalatokat keverjek vagy paneleket átmossak,filterezzek ez is elég.A 22ml kiszerelés bőven sok nekem,és nagyon baráti áron lehet hozzá jutni.A szikkadási ideje több óra,ezáltal sokáig lehet alakítani,csak megfelelő legyen a felület ahova felkerül.Az xy márkájú "makett" olajfestékek szerintem aránytalanul túl vannak árazva.Max csicsásabb a tubusuk. | |||||
bloke | Adatlap | 650951 | 2018. november 9. 16:24 | ![]() | |
Én 2500 körül vettem egy 12 részes készletet, holland gyártmány, meg vagyok elégedve vele. De 5 színből szinte mindent ki lehet keverni. www.youtube.com/watch Nekem nagyon megtetszett Michael Rinaldi "oil paint rendering" módszere, ő szinte festőként használja az olajfestéket, teljesen elhagyva a szokásos módszereket. www.youtube.com/watch | |||||
tripla3 | Adatlap | 650945 | 2018. november 9. 14:10 | ![]() | |
Sziasztok! Ti használtok e művész olaj festéket és ha igen,milyet,bemosáshoz,koszoláshoz,watheringhez? Jó lenne,ha véleményeteket,tapasztalatotokat megírnátok,ezzel a festékkel kapcsolatban. Milyet érdemes venni? Mert ahogy elnézem,elég húzóssak a tubusonkénti árak. Köszönöm! Attila | |||||
borisz | Adatlap | 650938 | 2018. november 9. 11:05 | ![]() | |
Szerintem 927, 961 és 895, de fakultak össze-vissza. Ugye egy színre festették, aztán az ilyenféle árnyalatokat vett idővel: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Mikoyan-Gurevich_MiG-21bis%2C_Hungary_-_Air_Force_AN0740836.jpg www.google.com/url abpic.co.uk/pictures/view/1527951 | |||||
bandy | Adatlap | 650863 | 2018. november 7. 16:40 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 650848 | 2018. november 7. 11:25 | ![]() | |
Melyik MiG? :) | |||||
sanyi | Adatlap | 650828 | 2018. november 6. 17:07 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 650824 | 2018. november 6. 14:59 | ![]() | |
Nem feltétlen kell, de felhasználás módjától függően lehet hígítani. Üdv.: pmheros | |||||
bandy | Adatlap | 650820 | 2018. november 6. 13:22 | ![]() | |
Sziasztok! A Magyar Migek színeinek melyik Vallejo Air festékek jók? | |||||
sanyi | Adatlap | 650819 | 2018. november 6. 13:16 | ![]() | |
Sziasztok! Az AK Air seriest ismeri valaki? Azt olvastam, hogy nem kell hígítani, de a youtube-on hígítják... Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
pwss | Adatlap | 650807 | 2018. november 5. 19:57 | ![]() | |
Semmilyen festéket sem illik megkötés előtt lakkozni. A lakkréteg elzárja az oxigént az olajfestéktől, így az sosem köt meg. A lakkréteg megrepedhet, ill le is válhat helyenként. | |||||
JammyDodger | Adatlap | 650803 | 2018. november 5. 17:47 | ![]() | |
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata azzal, hogy friss, még bőven száradófélben lévő (értsd: max. 1-2 órás) olajfestéket érdemes, vagy szabad-e átlakkozni akril lakkal? Okoz ez valamilyen összeférhetetlenséget? | |||||
rod666 | Adatlap | 650598 | 2018. október 31. 21:03 | ![]() | |
A revell 9 az nem antracit? Amúgy: kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2011/05/rlm-szinek-gyorsan-konnyeden-humbrol-es.html | |||||
pmheros | Adatlap | 650597 | 2018. október 31. 20:58 | ![]() | |
Mihez használnád? Kisebb léptékben (1:72) kabinba szerintem jó a Humbrol 32 ha félfényes lakkal még áthúzod. Lakkozás nélkül nagyon világos marad. A Revell 9-ese sötétebb ettől, de az (RLM 66) SCHWARTZGRAU névre jobban rá is illik. Üdv: pmheros |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |