<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Freddy | Adatlap | 628350 | 2017. május 26. 15:06 | ![]() | |
Rosszkor nyomtál egy refresht biztos:) Amúgy nagyon szép lesz a tankod, már így is impresszív, viszont nem lesz para kifesteni? Mennyire van összeragasztva ez a sok alkatrész? Előzmény: (628117) Gaben86 2017. május 21. 20:15 | |||||
merciboy | Adatlap | 628343 | 2017. május 26. 11:21 | ![]() | |
Gaben86 | Adatlap | 628117 | 2017. május 21. 20:15 | ![]() | |
köszi. A végeredmény még messze lessz. :-) De mért került fel kétszer a hozzászólásom? | |||||
komp.n.rajmond@gmail.com | Adatlap | 628111 | 2017. május 21. 18:47 | ![]() | |
Szia! Nagyon pöpec,várom a végeredményt! | |||||
Gaben86 | Adatlap | 628107 | 2017. május 21. 18:22 | ![]() | |
parahybana | Adatlap | 627986 | 2017. május 18. 22:01 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem az első repcsim egy Matchbox Skyraider volt 48ban( semmi extra,80% szkrecs) Ma is kiemelt helyen van a vitrinben mint nagyelső. | |||||
vrauko | Adatlap | 627981 | 2017. május 18. 20:20 | ![]() | |
Azért nem egészen. A Matchbox és a Heller annó sok makettet múzeumi gépekről másolt, a Matchbox Stukát arról mintázták, ami Hendonban áll. A háború után több stukaroncsból rakták össze, és hátulra egy védőgéppuskát tettek be, mint a B/R változatnál, holott a D/G változatnál már két puska volt. De a Matchbox kitbe egy puskát adnak. Azóta talán a hendoni eredetit is kijavítottak. Az érem másik oldala, hogy a D és G változat oldalkormánya nem teljesen egyforma, mer' a G-nek van egy kis Flettner-féle kiegyenlítő lapja, amiről a legtöbb makettgyártó megfeledkezik, de a Matchbox nem, és kétféle oldalkormányt mellékel. A HobbyBoss mai darab, de semmivel sem jobb, mint a Matchbox, szárnybombák nuku, stb. Az Academy gyönyörűen részletezett Stukája, amihez még Peilgerat is van, nem formahűbb, mint a Matchbox, rövidebb a nózija a kelleténél, és kisebb a srófja. Az utóbbit lehet javítani iszonylag olcsón Quickboost sróffal, de a motorteret csak CMK kiegészítővel, és akkor már háromszor annyit fizettél ki, mint amennyibe a makett került. Ha az Italeri elnagyolt, de legalább könnyen festhető kabintetejét elviseli valaki, akkor egyelőre az a legjobb választás, mer' Fujimit ma már nehezebb találni. Ráadásul az Italeri az egyik változatot csupasz kerékkel kínálja. | |||||
vackor | Adatlap | 627954 | 2017. május 18. 07:39 | ![]() | |
Nekem is van egy-két autóm a Matchbox-tól, talán Classic Series volt: Bugatti, Jaguar a 20-30-as évekből. Ezeket (sem) kényeztették el matricával, csak a leglényegesebb rendszám és rajtszám volt hozzájuk. Ez a repülőkre is igaz (azokból jóval többet raktam össze): felségjelzés, lajstromszám, legfeljebb valami egyedi jelzés, de pl. semmi stencil... | |||||
bercsi | Adatlap | 627952 | 2017. május 17. 23:36 | ![]() | |
Autóban 32, jól emlékszel. Én tavaly raktam össze egy Matchbox Porschét, 1978-as kiadású volt ha jól emlékszem; ráadásul az eredeti matrica volt még a dobozban. Szerencsére simán fel lehetett őket rakni. | |||||
laposalátét | Adatlap | 627946 | 2017. május 17. 21:55 | ![]() | |
Bocs a képek minőségéért.Kb 30%-nál tartok velük. | |||||
laposalátét | Adatlap | 627944 | 2017. május 17. 21:54 | ![]() | |
Gabikabácsi | Adatlap | 627940 | 2017. május 17. 21:20 | ![]() | |
Helló! Egész jó az Italeri, főleg az árához (én tavaly novemberben 2200-ért vettem :-) A panelezés negatív, az illeszkedés viszonylag jó (kellett tömíteni, főleg az orr/motor résznél, de nem gebedtem bele). A festési választék is OK (4 féle van, ebből egy olasz!), a matricákkal sem lesz szerintem gond. | |||||
Kearn | Adatlap | 627921 | 2017. május 17. 18:31 | ![]() | |
Helló! 40 éves makett..pfff Szóval éppen egy Ju-87B2-t csinàlsz? És milyen at Italeri minősége neked? Egyébként ez a kérdéses Revell 1/72 stukàm 1000 Ft-tal volt dràgàbb mint az ugyancsak 1/72-es supermarine spitfire Mk V-ösöm, ràadàsul az is Revell. Ha gondolod Teszek fel ide doboznyitàsos képeket róla mert azt még nem kezdtem el összerakni. | |||||
Gabikabácsi | Adatlap | 627910 | 2017. május 17. 09:03 | ![]() | |
Helló! Az ilyen Revell makettekkel gond lehet, itt látszik, hogy ez egy legalább 40 éves makett: www.scalemates.com/kits/111799-revell-04692-ju-87g-d-stuka Annyival ráadásul is nem olcsóbbak, mint egy újabb (90-es évek beli) szerszámos makett. A Matchboxok makettek közül is forgalmaz a Revell: pl. a 03232 számú Jagdpanther, vagy a 03215 számú Wespe is eredetileg Matchbox (ezek jellemzően 1:76-os készletek). Én amúgy az 1:72-es Italeri Ju-87B2-t csinálom (bár az Italeri, azért a Revell is ugyanazt forgalmazza 04620 számon). Üdv! HPG | |||||
warbirds | Adatlap | 627908 | 2017. május 17. 07:39 | ![]() | |
Tegnap láttam épp egy ilyen videót, ott a srác gyorsforrasztó pákát használt, annak nincs nyílt lángja, csak kibocsátott hője. | |||||
zoli_mi | Adatlap | 627889 | 2017. május 16. 17:13 | ![]() | |
Én az alábbi módszert használom. Öntőkeretből levágok egy pár cm-es darabot. Láng felett vékonyra húzom. Szép egyenletes lesz a vastagsága. A szükségesnél egy kicsit (pár mm) hosszabbat levágok belőle. A két végét a helyére ragasztom, ügyelve hogy a ragasztott végeknél a megfelelő irányban álljanak a szálak. És most jön a lényeg. Ezt érdemes előtte gyakorolni. Gyertya v. öngyújtó lánggal a MEGFELELŐ távolságból feszesre zsugorítom. | |||||
vackor | Adatlap | 627887 | 2017. május 16. 15:20 | ![]() | |
Bocs, hogy mégegyszer, az is hozzátartozik a megítélésükhöz, hogy két 48-as Fw-190 között (az egyik Matchbox, a másikra már nem emlékszem, milyen márkájú, talán Airfix) hosszban és fesztávban is kb. 4-5 mm differencia volt. Melyikük volt a pontosabb, soha nem ellenőriztem... Különlegességeik is voltak: Vickers Wellesley, DHC Twin Otter, stb | |||||
Floramilla | Adatlap | 627883 | 2017. május 16. 14:25 | ![]() | |
Én meg imádtam a gépet annyira, hogy nekem a maket is tetszett. 85-86 környékén hoták az NSZK-ból egy Ju-88-assal és egy Stukával együtt. Egy csoda volt a cseh, orosz (szovjet) és lengyel makettek után. | |||||
Podva | Adatlap | 627879 | 2017. május 16. 11:56 | ![]() | |
A Matchbox Stukát kerüljétek el nagy ívben minden hasonlóság az eredetivel csak a véletlen műve... Üdv | |||||
Kferro | Adatlap | 627878 | 2017. május 16. 11:07 | ![]() | |
Ez a Revell 262-es nekem is megvolt még középiskolás koromban. Nagyon pocsék makett volt, sikerült is megutáltatnia vele a Me-26-est, mint típust... | |||||
vackor | Adatlap | 627863 | 2017. május 15. 23:49 | ![]() | |
Huszon-harminc-sok éve futottak ezek a Matchbox-kitek. Jellemzőjük a többszínű alkatrészek (pl.a Me-410 világoskék és szürke, a Victor szürke és zöld, a Lancaster barna és zöld, stb). Voltak egyébként a repülőkön kívül harcjárművek, hajók, autók is. Méretarányban 144-től 32-ig (autóban nem tudom pontosan) sokminden "előfordult". A 76-os harcjárművek kaptak egy kis tereprészletet is. Ma már csak az aukciós oldalakon található néha... | |||||
Kearn | Adatlap | 627861 | 2017. május 15. 22:43 | ![]() | |
Nem nem ismerem. Az is ilyen minőség? A matchboxok amúgy régi cuccok? Lehet még matchbox kitet kapni? | |||||
juge75 | Adatlap | 627859 | 2017. május 15. 22:32 | ![]() | |
Matchboxét ismered? 40111 számú gyártmánya. | |||||
Kearn | Adatlap | 627851 | 2017. május 15. 21:09 | ![]() | |
Persze, teszek fel majd képet a kész gépről is. Nem csiszolom át, félek hogy csak nagyobb lessz a baj. A festésben bízom egyedül, hátha olyan felületet sikerülne képezni hogy nem, vagy csak kevésbé látszik majd. Pofás kis darab lenne egyébként, különösen hogy g-2, ilyet nem sokat látni. | |||||
Kearn | Adatlap | 627850 | 2017. május 15. 20:53 | ![]() | |
Ne is mondd...:D (rideg zöld műanyag :)) És ennek a hasa legyen világoskék matt... | |||||
juge75 | Adatlap | 627846 | 2017. május 15. 20:31 | ![]() | |
Ősrégi készlet. Akkor ilyen volt. A Ju-88, Me-109E, Me-262 /korai széria 04121/ szintén ilyen, ezen csak a később kijött széria változtatott /Me-262 04119/... És az a rideg, zöld műanyag... :-D | |||||
zoli1989 | Adatlap | 627842 | 2017. május 15. 20:21 | ![]() | |
Szia! Raksz fel képeket majd a kész makettről is ? :) Hát a felület az tényleg nem semmi. Próbáld ki csiszoló papírral átcsiszolni a hibákat. Szerintem azzal jó lesz. A szélvédő már bonyolultabb eset. | |||||
Kearn | Adatlap | 627839 | 2017. május 15. 19:41 | ![]() | |
Sziasztok! Tegnap este fejeztem be az összerakàsàt egy Revell 1:72 Junkers ju 87 g-2 tank busternek. Azért írok hogy kerülje e mindenki messzire ezt a kitet. Teszek fel képeket a kidolgozàs, fröccsöntés hibàiról, ami nem semmi! A szàrnyakon, pl. Még kis karcolàsok is làthatóak,mintha én smirgliztem volna az elemet, ahogyan a kokpit szélvédőn is làthatò karc, súrlòdàs, ami ott plàne zavaró... | |||||
laposalátét | Adatlap | 627774 | 2017. május 14. 11:15 | ![]() | |
Szia,Gaben! Köszi az infót és hajrá! Remélem,képeket még raksz fel. | |||||
Gaben86 | Adatlap | 627722 | 2017. május 12. 19:36 | ![]() | |
Szia: afrikacorps79 Elérhetőség: Kgaben86@Hotmail.com | |||||
komp.n.rajmond@gmail.com | Adatlap | 627690 | 2017. május 11. 20:20 | ![]() | |
Szia Gaben86! Adnál egy elérhetőséget volna kettő kérdésem? Köszi! Elérhetőségem:afrikacorps79 | |||||
Gaben86 | Adatlap | 627641 | 2017. május 10. 21:17 | ![]() | |
Szia. Ez a Ryefield Models M1A2 Full interior készlete. De felhasználok még hozzá jópár maradék alkatrészt a Mend modell Tusk II és egyéb trumpeter és revell Abrams készletekből. Valamint az eduard interior maratását. Ezen kívűl rengeteg saját gyártású alkatrészt. üdv: Gaben | |||||
laposalátét | Adatlap | 627639 | 2017. május 10. 20:19 | ![]() | |
Szia,Gaben! Ez melyik készlet? | |||||
tyimosenko | Adatlap | 627619 | 2017. május 9. 21:27 | ![]() | |
Köszönöm Varjúbácsi, badgo! A vastagabb, méretre vágott egyenes húzottszál végül eredményt hozott. Kb fél óra alatt sikerült feltenni a 4 huzalt feszesen. Mondjuk festeni már nem nagyom merném és a tartósság is kérdéses.:) Be fogom szerezni az EZ és MIG damilokat. badgo, nagyon jó a lefogós technika a rugalmas szálhoz. | |||||
Gaben86 | Adatlap | 627613 | 2017. május 9. 19:37 | ![]() | |
badgo | Adatlap | 627606 | 2017. május 9. 14:20 | ![]() | |
Csináltam egy kis magyarázó ábrát, hogyan használom én az EZ line-t. Elég sok idegeskedésbe került mire kitaláltam a módszert. 1. a szál egyik végét pillanatragasztó pöttyhöz rögzítem. 2. Az újjamal az ábra szerint lefogom a szálat valahol a közepénél. 3. A másik szárnál a kívánt helyhez újra ragasztópettyet teszek. 4. Gyorsan megfogom a szál végét csipesszel, majd a szálat ráhúzom a ragasztópöttyre. (nem a végénél, nem a csipesznél) 5. zsilletpengével levágom a felesleges véget. 6. Ha jól csináltuk nagyon szép feszes lesz és a kívánt helyen viszonylag egyszerűen. És épp most kisérletezek egy másik módszeren, ha sikerül azt is leírom. Az EZ gumicérna nagyon rugalmas és nagyon jól köt a pillanatragasztóhoz, a Z63 félét nem ismerem. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 627605 | 2017. május 9. 13:57 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 627604 | 2017. május 9. 13:27 | ![]() | |
Szia Tamás! Köszi szépen! Köszönöm a felajánlást Tamás, de sajnos nem vált be nálam a Z63 cérna. Azt szerettem volna használni a géphez, de nem nyúlt és a pill. ragasztó sem fogta elég gyorsan. Ezért már a kormányfelületek mozgató huzaljainál át kellett állnom húzott szálra. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627602 | 2017. május 9. 12:50 | ![]() | |
Szia Marci! Nagyon jól néz ki a gép, elismerésem. A húzott szállal vigyázz, állítólag hajlamos a hőmérsékletváltozás hatására megereszkedni. Rugalmas cérnát szerintem Z63-tól is be lehet szerezni, sőt, azt hiszem, van is valahol itthon. Szívesen elküldöm, ha megtalálom. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 627601 | 2017. május 9. 12:24 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm szépen a sok ötletet és a véleményeket! Sajnos ennél a gépnél két nehezítő tényező van. 1. A szárnydúc tövébe futnak a merevítők, nem a szárnyba. 2. Az eredetin nem látszik a huzalszem, hanem közvetlenül fut a dúcba a kábel. Tehát a dúc tövénél lévő áramvonalazott "takarópapucs" alatt lehet a gyűrű valahol. Ennek ellenére az áthúzós-feszítős módszert terveztem először, amit pmheros javasolt. Vagyis a dúcot fúrom át, áthúzom a szálat, ragasztom, vágom, tömítem, újrafestem. Csak sajnos a műanyag olyan vacak minőségű, hogy morzsálódott a fúrástól a dúc anyaga, tuti töréshez vezetve. Így csak a sekély zsákfuratig jutottam el, azok megvannak. Próbáltam vékony húzott szálat ragasztani, de nem volt kifeszíthető. Most azt próbálom meg, hogy vastagabb, függőlegesen "kilógatott" és így remélhetőleg elég egyenesre visszadermedt, mm-re pontosan vágott húzott szál darabokat ragasztok zsákfurattól-zsákfuratig. Ha ez sem sikerül, akkor marad a szemes módszer, amit eddig is a vésztartaléknak hagytam meg, mert nem lenne az eredetinek megfelelő megoldás sajnos. Ilyen EZ line zsinórt be fogok szerezni a következő Cr-42-höz és egy 32-eshez, de ezek már a Classic Airframes kitek lesznek. Ez az Italeri Cr volt a próba. | |||||
Hrothgar | Adatlap | 627598 | 2017. május 9. 11:37 | ![]() | |
Szia Tyimosenko! Régebben találtam pár youtubos videót hasonló témában (Igaz azok első világháborús gépek voltak főképp, de hátha) www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch További jó makettezést! :) | |||||
badgo | Adatlap | 627595 | 2017. május 9. 10:44 | ![]() | |
Szia! Van még egy lehetőség. Az EZ line által gyártott gumicérna. A szemes módszer, szerintem szebb megoldás. És stabilitást is ad a makettnek, akárcsak az igazi gépek esetében, de ez a gumi is megoldás lehet 72-es méretaránynál, főleg ha már össze van építve a makett és nincs lehetőség lyukat fúrni a szárnyba. Én próbáltam már, egész jól lehet használni, DE kell hozzá kis gyakorlás és tapasztalat, mert anélkül hatalmas káromkodás lesz a vége. A lengyel JADARHOBBY-tól lehet rendelni, de ha kell valamennyit én is tudok küldeni. Üdv, Robi | |||||
Harald | Adatlap | 627592 | 2017. május 9. 09:43 | ![]() | |
ICM. Nagyon szép készlet, szebb, mint a KP. | |||||
badgo | Adatlap | 627591 | 2017. május 9. 09:21 | ![]() | |
Ez a Po-2 nagyon szép lett! KP? | |||||
Harald | Adatlap | 627590 | 2017. május 9. 09:12 | ![]() | |
Szia, tyimosenko! Szép lett. Én nem fúrnám át egyik szárnyat sem. Zsákfurat mindkettőbe, aztán szemet ragasztani bele, vagy a Varjúbácsi által ajánlottat, vagy vékony drótból magad is hajlíthatsz, úgy nem kell javítanod a festést. Fültisztító pálcikából lehet vékony csövecskéket gyártani, én azt húztam a merevítő szálra, azon bújtattam át a szemen áthúzott másik végét, kívülről meg egy csepp pillanatragasztóval ragasztottam. Nem mondom, hogy könnyű, két csipeszes munka, de egész élethű lesz, és csak ezt kell egy vékony ecsettel festened. Inkább a fúrás lesz nehéz az összeszerelt szárnyak között. 1/72-ben így néz ki: Üdv! Harald | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 627588 | 2017. május 9. 07:57 | ![]() | |
Szia! A Part gyárt maratásból huzalszemeket, ezen átfűtve a feszítő huzalokat teljesen élethűen megjeleníthető a cucc. | |||||
warbirds | Adatlap | 627587 | 2017. május 9. 07:43 | ![]() | |
Nagyon faintos lett, le a kalappal. A merevítőket a pmheros által leírt módon meg lehet csinálni. Én annyit módosítanék, hogy a felső szárny aljába zsákfuratot csinálnék (nem fúrod át teljesen a szárnyat) inkább, csak az alsó szárnyat lyukasztanám ki teljesen. Először beragasztod a szálat a felső szárnyba, aztán áthúzod az alsón és annak az aljánál ragasztod meg feszítés közben. Utána levágod a felesleget és tömíted/csiszolod. Az alsó színt könnyebb visszafesteni, meg nem is látszik, ha esetleg nem lesz tökéletes a visszafestés. Üdv, warbirds | |||||
pmheros | Adatlap | 627584 | 2017. május 9. 05:26 | ![]() | |
Valahol láttam olyan megoldást, hogy kifúrta 0,3 -assal az alsó és felső szárnyat átmenő furatra. Egyik nap beragasztotta a szál egyik végét, következő nap a másik végét. Mivel kilógott a vége így tudta feszíteni. Teljes kötés után levágta a kilógó részeket, majd betömítette, lecsiszolta, visszafestette. A foltozásod egyenesen bámulatos. Gratulálok! (Nem tudom hogy a sajátomat 72 -ben hogy fogom majd hasonlóra megfesteni egyszer.) Üdv.: pmheros | |||||
juge75 | Adatlap | 627583 | 2017. május 8. 23:17 | ![]() | |
Gyönyörű szép! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 627582 | 2017. május 8. 22:49 | ![]() | |
Sziasztok! Elég sok kíntorna után nagyjából elkészült az Italeri CR-42 LW makett némi átalakításával a Magyar Királyi Honvéd Légierő 1. vadászezred 4. Szent György századának V-228-as gépe. Már csak a külső szárnydúcok X-merevítője hiányzik, itt megállt a tudomány, egyenlőre nem tudom hogyan tudnám kifeszített állapotban megjeleníteni... Egyetlen gyári feljavító a maketten az eduard ülésheveder maratása. A színek nem jönnek át jól, elnyomja őket egy sárgás fényű lámpa a makett felett. Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |