/ Fórumok /

Japán teaház

Minden,ami a Felkelő Nap országának hadtörténetével,haditechnikájával és az ezekkel foglalkozó makettekkel kapcsolatos a középkori szamurájoktól a Zero-n keresztül egészen a Hyuga-ig,és azon is túl...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.
4WD 717433 2023. december 25. 10:42
Válasz erre
DSC_1639
DSC_1639
DSC_1642
DSC_1642
DSC_1767
DSC_1767
IMAG2155
IMAG2155
IMAG2231
IMAG2231
IMG_20221110_131737_980
IMG_20221110_131737_980
IMAG2022
IMAG2022
IMAG1244
IMAG1244

Köszi az információkat!
Volt szerencsém látni élőben is a kiállított példányt.

Pici pontosítás:
Washington DC-ben, nem a központi, a National Mall-on található, National Air and Space Múzeumban van kiállítva, hanem a Dulles nemzetközi repülőtér melletti Stephen F. Udvar-Hazy Center-ben. Hatalmas és lenyűgöző tárlat, a kezdetektől-napjainkig, és egy hangár csak a rakéta technikákkal és az űrhajózás témakörével van megtöltve. Ha netán valaki arra jár, ki ne hagyja! A Smithsonian intézmények ingyenesen látogathatóak.

Az Ohka egy hajtómű nélküli példánya a Navy Yard-on belül található National Museum of United States Navy épületében van kiállítva.
Mekett 717409 2023. december 24. 19:59
Válasz erre
Yokosuka Ohka fúvócső
Yokosuka Ohka fúvócső
Yokosuka Ohka
Yokosuka Ohka

Szembejött pár kép a National Air and Space Museumban kiállított Ohkáról. Két meglepő dologgal szembesültem. Az első, hogy 30 évig rosszul tudtam, nem Okha, hanem Ohka, helyesen.

A másik, hogy a "Cseresznyevirág"-nak létezett "sugárhajtású" változata, amiből ez az egyetlen túlélő. Nem gázturbina hajtotta, hanem dugattyús motor forgatott egy kompresszort, és a sűrített levegőbe fecskendezett üzemanyag égése vitte előre (Mint a Caproni Campini N.1-et en.wikipedia.org/wiki/Caproni_Campini_N.1). A törzshátsórész oldalán jól látható a beömlő.
airandspace.si.edu/collection-objects/kugisho-mxy7-ohka-cherry-blossom-22/nasm_A19480180000
rod666 714431 2023. október 12. 21:29
Válasz erre
A Google a "nakajima b5n blueprint" kifejezésre, a képekre szűrve meglepő(en jó) találatokat dob ki...
mig31 714403 2023. október 11. 21:09
Válasz erre
Kedves MoMi!
Köszönöm a részletes választ. 1-1 oldal és felülnézeti rajzot honnan tudnék letölteni?
Üdv:É
L
slowmotion 714394 2023. október 11. 17:26
Válasz erre
MoMi 714389 2023. október 11. 15:28
Válasz erre
Kedves MiG31!

Szívesen segítek japán témában, ha nem tudsz a google keresőben utána nézni.

B5N

A Nakajima B5N (szövetséges kódneve Kate) a japán haditengerészet legnagyobb példányszámban gyártott torpedóbombázó repülőgépe volt a második világháború alatt.

A B5N lényegesen gyorsabb és nagyobb teherbírású volt a hasonló szövetséges repülőgépeknél, a TBD Devastator, Fairey Swordfish és a Fairey Albacore torpedóvetőknél, 1941 folyamán már elavuló félben volt. Ennek ellenére a B5N a háború egész ideje alatt szolgálatban volt, mivel utódának a B6N gépnek a fejlesztése késedelmet szenvedett. A háború első felében a császári japán flotta gyakorlott személyzetével jól koordinált támadásokat hajtottak végre vele, így a B5N sikereket könyvelhetett el a Pearl Harbor elleni támadás, a Korall-tengeri csata és a Santa Cruz-szigeteki csata folyamán.

A gépet repülőgép-hordozóra tervezték, de földi bázisú bombázóként is használták esetenként. A B5N személyzete három főből állt: pilóta, navigátor-bombázó-megfigyelő és rádiós-lövész repült vele.

B6N

A Nakajima B6N Tenzan (japánul: "Mennyei Hegy", szövetséges kód: "Jill") a Japán Birodalmi Haditengerészet szabványos hordozó torpedóbombázója volt a második világháború utolsó éveiben, és a B5N "Kate" utódja". Az elhúzódó fejlesztés, a tapasztalt pilóták hiánya és az Egyesült Államok haditengerészetének elért légi fölénye miatt a gép bevezetésekor a B6N soha nem tudta teljes mértékben bemutatni harci potenciálját.

1944. június 19-én a B6N a Fülöp-tengeri csatában debütált repülőgéphordózón, olyan környezetben, ahol az Egyesült Államok haditengerészetének gyakorlatilag teljes légi fölénye volt. Ezt követően nem okozott kárt amerikai hajókban, miközben súlyos veszteségeket szenvedett el az Egyesült Államok haditengerészetének új F6F Hellcat vadászgépétől.

Ekkorra a B6N teljesítményének kismértékű javulása a japán haditengerészet legkisebb problémái közé tartozott. Amikor az új modell 1944 közepén elérhetővé vált, Japán már elvesztette a legtöbb nagy repülőgéphordózóját, és kétségbeejtően hiányzottak a tapasztalt pilóták. Ezért a B6N2 a műveletek túlnyomó többsége már szárazföldi bázisokról történt, és nem értek el jelentősebb sikereket. A repülőgépeket széles körben használták az okinavai csatában, ahol először használták őket kamikaze küldetésekre is. Ekkor kisebb sikereket értek el amerikai hajók ellen.
Jocojoe 714388 2023. október 11. 15:09
Válasz erre
Sziasztok,

Ajándékba készítenek egy japán kamikaze repülőgépet. Tudnátok konkrét makett gyártót, típust, festést ajánlani? Makettba menne egy pilóta is. 1/72-es lenne a méretarány.
Köszönöm!
Hickory 714387 2023. október 11. 13:09
Válasz erre
Szia!

A különbség közöttük az, hogy két külön típusról beszélünk.
mig31 714386 2023. október 11. 12:12
Válasz erre
Üdözlöm a Hobby társakat! Kérem a témában jártas kollégákat válaszolják meg az alábbi kérdésemet: a Nakajima B5N2 és a B6N2- között mi a látható lényeges különbség?
Nem sikerült beszreznem 1/48-ban a B5N2-t.
Köszönöm a válaszokot előre is!
É
L
MoMi 713024 2023. szeptember 6. 14:19
Válasz erre
Szia!

Modell 21 Mitsubishi 740 db és a Nakajima kb 800db-t
A6M2-N és A6M2-K 508 db készített a Hitachi és a SASEBO Naval Air Arsenal

Modell 22 Mitsubishi 560 db

A teljes Nagoya,Mitsubishi Zero gyártás összes modell:

Year Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Össz:
1939 1 1 1 3
1940 1 1 1 1 4 3 9 8 9 19 23 19 98
1941 23 23 30 27 30 26 25 30 33 43 52 60 402
1942 60 58 55 54 58 45 46 51 64 65 67 69 692
1943 68 69 73 73 73 73 77 85 93 105 110 130 1,029
1944 125 115 105 109 95 100 115 135 135 145 115 62 1,356
1945 35 59 40 37 38 23 15 52 299
Teljes össz: 3,879

Momi
René J. Francillon könyve alapján.
Propellerfanatic 713021 2023. szeptember 6. 12:53
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek információja az A6M Zeróról, hogy a 21-es, és a 22-es típust ki gyártotta? A Nakajima, vagy a Mitsubishi? Ugyanis azt olvastam, hogy Pearl Harbour-nál csak Mitsubishi gyártásúak repültek, illetve, hogy a 22-es modelt is csak a Mitsubishi gyártotta. Viszont vannak eltérő információk, illetve az említett típusokat makettba megfestve mindenki Nakajima festésűt fest.
Tudom, hogy zűrös téma, de ha valakinek van infója, ossza meg légyszíves.
Köszi
LP
p-51 703544 2022. december 26. 21:49
Válasz erre
Doboz
Doboz
Ki-84
Ki-84
Szárny ragasztva 1
Szárny ragasztva 1
Szárny ragasztva 2.
Szárny ragasztva 2.
Papír
Papír
Csere
Csere

Sziasztok!
Eladó egy régi 1/72 Hasegawa Ki-84 Hayate.
A makett egyetlen hiánya: a matricából hiányzik a műszerfal-matrica.
Alkatrészek hiánytalanul megvannak.
Mindene régi.
A 3 szárny alkatrész össze van ragasztva.
Festve nincs.
Irányára: 5500 ft postaköltséggel együtt.
Vagy cserélhető:
Bármilyen hiánytalan 1/72 taleri F-14-re
vagy
1/72 ESCI NATO pilots and gronud crew-ra.
Boldog karácsonyt!
vettorio78@gmail.com
Nagyzo 701894 2022. november 4. 21:33
Válasz erre
Köszi mindenkinek!
Semmi különös dolog nem volt, MRP fényes fekete, MRP white alu, chipping lötty, kapargatás, MRP félmatt lakk, ezüst ceruza, félmatt lakk, olajfesték a fakóbb részekhez. Igyekeztem referenciát keríteni, de nem sok fotót találtam, így a saját fejem után mentem.
Kibic 701794 2022. november 2. 14:50
Válasz erre
Nagyon jó lett, tetszik! Szépen "ütött-kopott". :)
Propellerfanatic 701790 2022. november 2. 12:44
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép!
Nagyon tetszik!
borisz 701753 2022. november 1. 15:31
Válasz erre
A koszolásról írnál kicsit?
Nekem nagyon tetszik!
Nagyzo 701750 2022. november 1. 14:26
Válasz erre
Tamiya 1:48 A6M5
Tamiya 1:48 A6M5

A Tamiya újabb kiadású 48-as Zeroja. Sorban a második légcsavarosom, és első kísérletem ilyen lepukkant madár építésére. Még hiányzik róla néhány apróság és környezeti hatás megjelenítése, de nagyjából készen van. A hevedereket kivéve dobozból építve - nagyon faja kis készlet, sok gond nem akadt vele.
téglatesó 698809 2022. július 31. 14:46
Válasz erre
20220731_142944
20220731_142944
20220731_143001
20220731_143001
20220731_143023
20220731_143023
20220731_143054
20220731_143054
20220731_143116
20220731_143116
20220731_143144
20220731_143144
20220731_143247
20220731_143247
20220731_143208
20220731_143208

Sziasztok! Kicsit feltámasztandó ezt a topicot, megosztom veletek készülődő makettemet: egy 1/72 Airfix Zero A6M2-t. Jópofa kis készlet, az építéssel nem volt gond, festve Humbrol meg Revell enamelekkel lett ecsettel. A kit nagy hibája a szűkös matricaválaszték: nekem nem tetszett az ajánlott felül zöld/alul világos festés, egyszínű tengerészetit akartam, így a jelzések még nem teljesek (a felségjeleket végül festettem, nem a kissé vastag matricákat tettem fel) és az antennahuzal is hiányzik.
Ps: tudom keményen túltoltam a panelezést is...
Propellerfanatic 693135 2022. február 16. 20:30
Válasz erre
Szia Sokol!
Ismét köszönöm az útbaigazítást!
LP
Sokol 693133 2022. február 16. 20:07
Válasz erre
Igazából rá van írva.

A típustól függően vannak eltérések persze, de elég célravezetők az elnevezések szerintem.

Például, ha van egy korai zéród, akkor csak tudnod kell, hogy ki gyártotta, meg hogy a hadsereg, vagy a tengerészet üzemeltette. A többi rajt a festéken. A kabin színeknél is. A bambusz/aotake is azért van két árnyalatban.

Maradva a zérónál, ha például van egy A6M5 amiről tudod, hogy Mitsubishi és hadsereges, akkor az kék 410 aotake kell, meg a 413 kabin zöld a rádió doboza meg 418 vagy valami hasonló rikító szín. A gép kívül a hasán 427+ egy pötty kék, vagy csak simán 416 (a zöldesebb oroszos 415 nem jellemző A6M5-ön, de állandóan mindenki azt festi ha kell ha nem mert "üdébb"). A külső zöld meg 424. A propeller gumifestékébe meg barnát kell keverni és egy pici homokszínt, mert gyárilag az üvegben vörös ami csak néhány tengerészeti gépen volt jellemző a Kawa és Aichi üzemekben..
Propellerfanatic 693120 2022. február 16. 16:04
Válasz erre
Sziasztok!
Egy korábbi téma révén hívták fel a figyelmemet az MRP festékekre, hogy 2.vh-s légierő színeket is készít.
Időközben rákerestem, és találtam az MRP festékei közt 23 IJN, IJA színt, ilyen-olyan iro, stb megnevezésekkel. Ami egyrészt tök jó, de a kérdésem az lenne, hogy tud valaki amolyan eligazító leírást, táblázatot (akár az MRP-től), hogy melyik színt mikor mire, stb használták?
Vagy mindenki válassza ki a saját forrásaiból, hogy melyik színt használja?
Ez a téma számomra eléggé lidérces, mert próbálok kutatni a japán színektől, a szakirodalmak legtöbbször ilyen olyan sötétzöldet írnak. Aztán a makett festése után szokott kiderülni, hogy nem is olyan volt. Most meg itt van 23 szín, és a rosseb sem bír eligazodni rajtuk...
Propellerfanatic 691460 2021. december 27. 21:13
Válasz erre
Szia!
Szuper! Nagyon szépen köszönöm!
Most már neki merek álni. :)
Üdv
joshe 691449 2021. december 27. 17:59
Válasz erre
Hayabusa
Hayabusa

Most képpel, remélem :)
joshe 691448 2021. december 27. 17:57
Válasz erre
Ugyan csak grafika, de jogos remény lehet: a Hinoki Yohei könyv borítójára nem hibásan került fel (forrás: Daniel Ford - Flying Tigers).
joshe 691444 2021. december 27. 17:16
Válasz erre
Ki43
Ki43

Ki-43 ‘Oscar’Aces of World War 2
Propellerfanatic 691442 2021. december 27. 15:25
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a képeket.
A bajom az, hogy mindegyik színes grafikán, és Hasegawa, Fujimi stb maketten Kato gépét teljesen zöld festéssel mutatják, az oldalán nincs felségjelzés, csak a fehér csíkozás, és a fehér nyíl a farkán. Ilyen képet nem találtam sehol.
A képek a róla készült propagandafilmből valók, de az 44-ben készült, jóval Kato halála után.
SZIGNAL 691434 2021. december 27. 12:46
Válasz erre
Kevés és nem túl jó minőségű fotó maradt Tateo Kato Hayabusájáról ezen a linken találod.
ww2aircraft.net/forum/threads/1-48-hasegawa-ki43-i-oscar.48049/page-2
Propellerfanatic 691426 2021. december 27. 10:53
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék Ki-43 Hayabusa témában.
Van-e valakinek eredeti fotója Tateo Kato Ki-43-asáról?
A teljesen zöld, a farkán fehér nyilas gépet keresem. Már rengeteg kiadványt átnéztem, de egyikben sem találtam meg. Pedig sok gyártó kiadta ezzel a festéssel, ezért gondolom, hogy létezik róla fotó.
LP
sanyi 686957 2021. július 7. 15:48
Válasz erre
Igen, most rendeltem meg és mánis bajban vagyok, hogy a kollaboráns indonéz, vagy csehek által adott tóból kiemelt gép legyen majd belőle...:)
Zoli 686921 2021. július 6. 12:03
Válasz erre
Sziasztok,

Semmi különös, csak egy, a sorból régóta hiányzó típus:
www.kfs-miniatures.com/1-72-tachikawa-ki-54-hei-hickory-special-hobby/
z
Muzzy 684040 2021. április 5. 22:48
Válasz erre
Muzzy 684039 2021. április 5. 22:39
Válasz erre
Az egyik legjobb www.aviationofjapan.com/
A Másik, David Aiken, honlapja
Külön voltak a Navy-nak és az Army-nak szíbei, de a gyárak is letérő festéket használtak, főleg a belsőknél.
Van egy tévhit arról, hogy a japán gépekről könnyen lejött a festék, ez a harctéren, elő nem készített gépek festésére igaz, de a gyárilag lefestett gépek igen jól bírták.
Muzzy
Propellerfanatic 684037 2021. április 5. 21:55
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnék a téma szakértőitől.
Japán 2.vh-s gépek festésével kapcsolatban kérdezem, hogy nekik volt-e valamilyen általános standard festési sémájuk, színek, szabványuk? Mint például a német RLM színek. Van-e esetleg valahol olyan szakirodalom, vagy internetes oldal, ahol erről van összefoglaló kép?
Én Gunze, Tamiya színeket használok, amiket én jónak is tartok, de az ő kínálatukban van néhány zöld, meg szürke, és a makettgyártók szinte mindig ugyanazokat a színeket ajánlják. Közben meg folyamatosan találkozok olyan infókkal is, hogy mindenféle más színeke is használtak eredetileg.
Remélem érthető voltam...
LP
atika 681180 2021. január 13. 20:53
Válasz erre
Meseszép video: F-4EJ Final Year.
Órákig elnézném, sajnos még 13 perc sincs: www.youtube.com/watch.
Zoli 662498 2019. augusztus 20. 21:35
Válasz erre
Köszi szépen, a képeket is!
A baloldali gombsor drótjait kihagyom, nekem esélytelen, amúgy se látszódnának.
A pedálok már így maradnak, a leírásból nem igazán derült ki, mit hova kell tekergetni...
z
Sokol 662496 2019. augusztus 20. 19:52
Válasz erre
Zoli 662440 2019. augusztus 19. 13:21
Válasz erre
bal1
bal1
bal2
bal2
jobb1
jobb1
jobb2
jobb2
jobb3
jobb3
oldalfalak
oldalfalak
padló-műszerfal
padló-műszerfal
futóakna-fedelek
futóakna-fedelek

Sziasztok,

Készül a Hien, néhány kép róla. Már hónapok óta így áll szinte, azóta csak a jobboldali vékony drótokat raktam fel, néhányszor...…. Mivel csak a fotó kedvéért tettem oda a padlót és hátfalat, az elcsúszásuk miatt nem is nagyon látszanak ezek a drótok. A jobboldali vastagabbak egyben lesznek beragasztva, azok is csak a fotó miatt vannak nagyjából a helyükön, ahogy a padló és a hátfal is. A baloldal nagyjából kész, viszont a drótozás szinte egyáltalán nem fog látszani a műszerfal alatt...
A szín vaku nélkül zöldesebb, azzal világosabb és sárgább a kelleténél, de amúgy se lett túl sötét, ezért mostam át sötétbarnával. A Sokol által mellékelt Ki-45 kabinjához hasonló, illetve egy japán könyvben megadott FS kód szerinti zöldesbarna színt kevertem Gunze festékekből a H37 helyett, a festési útmutató is 1945-ös évszámot ad meg, hátha akkor is készült a gép.
Eduard maratást használtam a kabinhoz, gondolom ez látszik is. Még gyanta gépfegyvereket teszek a műszerfal elé, illetve utóbbi hátulját is drótozni fogom. Egyelőre ennyi...
z
GR74 658434 2019. április 21. 21:42
Válasz erre
Köszönöm a hasznos információkat!
Zoli 658385 2019. április 20. 20:30
Válasz erre
Köszi szépen a további segítséget!
Épp a Ki-45 jutott eszembe, arról van kép. Viszont nem olyan vöröses, mint a H37, inkább zöldesnek tűnik. De akkor maradok H37-nél, ahhoz hasonlót fogok kutyulni.
z
Sokol 658383 2019. április 20. 20:09
Válasz erre
Itt jól látszik, hogy a struktúrális kiegészítések (ball konzol alatt és a taposólemez) ahhol cserélni kellett az erdeti lemezeket már a külső álcaszínt kapták, és így mennyivel zöldebbek mint az eredeti oldalkonzolok barnája:

ids.si.edu/ids/deliveryService

Ez a színösszeállítás viszont csak a késői Ki-61-I (december elejétől készült példányok és az 1945-ben végszerelt 11-19 gép)típustól felfelé elképzelhető a Hiennél.
Szóval ha nem akarsz nagyon alakítgatni az alap maketten akkor ne fesd a Ki-45-höz hasonlóra.
Sokol 658382 2019. április 20. 19:54
Válasz erre
Én jónak találom a régi hobby color H37-et.

Revell email esetén SM381 egy pötty SM382-vel a méretarányhoz igazítva

Humbrol enamel esetén 5X rész Matt26 2X rész Matt186 meg 1x rész fényes lakk a méretarányhoz igazítva

A lényeg a felhordáson vam!
Úgy hígítsd meg és vidd fel, hogy ne takarjon rendesen!
akkor olyan lesz mint az igazi.

Nézd a Ki-45 jobb konzolját! Felül akár homokszínnek is lehetne látni, de lejebb ahhol több réteg megfolyt sötétbarna már:

photobucket.com/gallery/user/porcica/media/cGF0aDova2k0NS00X3pwc3QxYWt6eG9jLmpwZw==/
Zoli 658380 2019. április 20. 18:29
Válasz erre
Nem az RLM a lényeg, csak valami támpontot keresek. Akkor marad a sötétbarna.
Esetleg konkrét színt tudnál ajánlani a makettfestékek közül? Vagy a Sanyi által ajánlott H37 is megfelelne?
z
Sokol 658379 2019. április 20. 18:22
Válasz erre
miért felelne meg?

A kabin lakk cha-iro, vagyis tea szín. Nem homokszín.
Barna és pont. Attól, hogy nem fed rendesen, még barna.

Éppen azért van klasszikus neve, mert a selyemiparban használt oldatokhoz hasonló.

project-japan.jp/traditional-colors-brown-orange/
a propellerek barnája is ezer féle
a kaucsukfesték a, vörösbarna alapozó nemvas fémekre/nem miniumozható felületekre alkalmazott kiegészítő terméke.
Éppen azért, mert oldatos annak is van klasszikus neve, ami a Kawasaki által használt vegyületnél ebicha iro (tehát vörös tea szín)
A másik gyárakban egy barnább vegyületet használtak ami más nyeranyagokból készült. Annak nem ismert a tradícionális neve ezért seki kashoku-ként azonosítják, de az új írásmód szerint.

DE ha nincs alatta a titános lakk úgy bebarnul mint a szar

www.usmilitariaforum.com/forums/index.php

cdn.shopify.com/s/files/1/1524/1342/products/ONSV2271__03.jpg

Engedd el az RLM színeket! Próbálj kikeverni egy hihető színt.
Zoli 658376 2019. április 20. 17:09
Válasz erre
Ez a barna mennyire felel meg a sok helyen ajánlott RLM79 vagy a Sanyi által ajánlott Gunze H37 színnek?
Az a gond, hogy eredeti állapotú gépből állítólag csak roncs maradt erősen megviselt felületekkel. És csak ilyen fényképeket találtam, amit Te is linkeltél. Átnéztem mindenféle könyvet, de azokban is csak fekete-fehér képek voltak, illetve a kabin színére csak találgattak.
Akárhány makettet nézek, vagy RLM79-hez közeli vagy sárgásabb árnyalatot találok...
z
Sokol 658373 2019. április 20. 15:26
Válasz erre
Éppen az a lényeg, hogy a kabinban tűzállónak kellett lennie a lakknak, azért nem aotake van az azonos felületeken, hanem a barna! Az a japán gép, típustol függetlenül,- aminek aotake van csak a kabinjában, vagy 1942 szeptembere előtt készült, vagy nem kapta meg az előírás szerinti festését.

Sőt a linkelt roncs törzsében is felül a gerinc alatt volt egy rétegnyi izoláció zabon rendszerű mázzal (az aotake is ennek az egyik fajtája)

www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%206.jpg

-szóval ökörségeket beszélnek állandóan, vigyázzatok, hogy milyen forrást követtek!
Legegyszerűbb fényképet keresni igazi darabokról.

A strófon és a légcsavar borítóidomain lévő barna egy kaucsuk tartalmú vegyület. Gyorsan elvezeti a hőt és a rezgést, és rendkívül ellenálló a párának, de csak mérsékelten olaj és saválló ezért nem a polírozott felületre, hanem egy titánoxidos lakkrétegre hordták fel (ezért fehérednek ki körben a foltok ott ahhol lejött).

Az ég világon semmiben sem különbözik a hajófedélzeti kaucsuk festékektől (mert valójában ez is az volt eredetileg)

A fekete tükröződésgátló bevonat egy átvonó. Abban is van valamennyi kaucsuk, de sublimált/előlugozott formában keverik be, így csak az erős tapadás és felületi feszültség eloszlatása miatt van benne. Ez ami az orr felső felületeire a szélvédőkeret alkatrészeire és más típusoknál a légcsavartollak belső (pilóta azt látja) oldalára került.
1944-re már rengeteg hasonló funkciójú átvonó létezett, és össze-vissza használták őket DE ez nem az a tűzálló fekete ami a kipuffogórendzser és a motorblokk/olajhűtő környékére került.
Szóval a maketten csak a kipufogó takarólemezein fess feketét, a tükröződésgátlót mindig színezd ell a roncsokon látottaknak megfelelően. Azok nem takartak teljesen.
Zoli 658369 2019. április 20. 13:46
Válasz erre
Köszi szépen!
Ilyen színem pont nincs, de nem baj, majd kevergetek.
z
ssanyi 658364 2019. április 20. 11:32
Válasz erre
Üdv!

Miki leírta a lényeges dolgokat, köszönet érte!

Személy szerint a Gunze H37 színt ajánlom a kabin kifestéséhez.

Jó makettezést!
Zoli 658361 2019. április 20. 10:09
Válasz erre
Sziasztok,
Eddig ez volt a legszimpatikusabb nekem:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Akkor felejtsem el és fessem simán barnára?
z
GR74 658356 2019. április 20. 00:59
Válasz erre
Nos, akkor ha jól értem: Zoli számára a megoldás az, hogy a pilótafülke barna (ami laikus szemmel hasonlít a német RLM79-re, de jó tudni, hogy eredetileg natúr fém, ami a lakktól kap barnás színt - ugyanúgy, mint az "aotake" esetében). Nem festették zöldesszürkére (még barnára se, mert az a lakktól barna).
A képeidet nézve felmerült egy újabb kérdés (mert még van japán gép a megépítendő listámon): a légcsavarok környéke (kúp, légcsavartollak) is gyakran kap ilyen "tipikusan japán" barna színt. Ez is lakk, vagy festették?
Sokol 658354 2019. április 19. 23:09
Válasz erre
Persze, bármelyik makettszakkörön meg múzeumban.

Viszont ha megnézed a másik törzskeret változatos roncsokat

www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%201.jpg www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%204.jpg

akkor azon is ugyan az a barna lakk van nyers alu és duralu konzol lemezeken.

Szóval nem esztétikai okokból nem kenték meg jól valami más gyár email vagy nitrocell mázával, hanem azért mert erre az anyagra ezt a lakkot kellett felvinni. Kémiai oka van, hogy ilyen színű- bármit is mond rodrigo gonzales meg jonny a tutiyoo.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7.