<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Elnar | Adatlap | 649077 | 2018. szeptember 23. 11:57 | ||
Gabusch | Adatlap | 649076 | 2018. szeptember 23. 10:58 | ||
Biztos, hogy ez Esztegomtábor? | |||||
Elnar | Adatlap | 649071 | 2018. szeptember 23. 09:22 | ||
Elnar | Adatlap | 648796 | 2018. szeptember 12. 21:47 | ||
Szerintem a ponyva natúr vászon vagy irgalmatlanul kifakult, a jármű meg szimplán poros, de nagyon. | |||||
Wrecker | Adatlap | 648787 | 2018. szeptember 12. 19:29 | ||
Elnar | Adatlap | 648736 | 2018. szeptember 10. 22:42 | ||
Leginkább itt: Fortepan 43938, 72134, 72478, 140984, | |||||
Zsóti | Adatlap | 648733 | 2018. szeptember 10. 21:34 | ||
Sziasztok! Toldi I-es szerszámrögzitőiről, és a hátsó dobozok zárjairól van valakinek képe, hogy néztek ezek ki pontosan? Üdv Zsolti | |||||
Elnar | Adatlap | 648126 | 2018. augusztus 24. 07:04 | ||
Emerick | Adatlap | 647871 | 2018. augusztus 13. 14:32 | ||
Köszönöm mindkettőtök válaszát! | |||||
Elnar | Adatlap | 647860 | 2018. augusztus 12. 23:09 | ||
Elmerick! "Ungarisch" a kulcsszóm a Sammels und Seltenses > Militaria > 1914-1945 alkategóriában (illetve ugyanez angol meglelőben a nemzetközi ebay-n)egy-két-n hetente átnézem az a | |||||
Podva | Adatlap | 647841 | 2018. augusztus 12. 08:45 | ||
Emerick | Adatlap | 647836 | 2018. augusztus 11. 21:03 | ||
Szia Podva! Ezzel most bevezettél egy új fogalomrendszert. :D Egyébként a Polski-Fiat 612L-esek 2tonnás tehergépkocsiként szerepeltek, rendszeresítés nélkül. Rengeteg alakulatnál megfordulhattak, kvázi ott, ahol Rába AFi-k (és elődjeik), Mávag-Benz LO2000-esek, Fiat Spa 38R-k megfordultak, illetve bárhol, ahol hiányzott egy vagy több 3tonnás közúti tehergépkocsi (típustól függetlenül), gyakran egy 3tonnást két Polski-Fiattal váltottak ki. Minden fegyver- és csapatnemnél megfordultak. Csak a nagyjavított gépkocsikat festették át magyar mimikrire, mivel a festék kérdés mindig nagy hiányokat jelentett, azaz soha nem volt belőle elég. Elnar! Milyen címszóval lelted ezeket a képeket az ebay-en? :) Ebben a méretben sajna nemsokat lehet kivenni a részletekből. I. | |||||
Podva | Adatlap | 647828 | 2018. augusztus 11. 15:23 | ||
Most már csak az a kérdés, hogy ez "csapatjármű"-nek vagy "egyébjármű"-nek minősült :) | |||||
Elnar | Adatlap | 647827 | 2018. augusztus 11. 15:23 | ||
Podva | Adatlap | 647822 | 2018. augusztus 11. 15:15 | ||
Podva | Adatlap | 647821 | 2018. augusztus 11. 15:09 | ||
Köszönöm még egyszer! Nekem ez indította meg a fantáziámat. Zseniális, ahogy lekövetik a G-55-ben szereplő tarkázást! Ezt meg kell építeni! :) Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 647818 | 2018. augusztus 11. 12:26 | ||
Safranek | Adatlap | 647817 | 2018. augusztus 11. 11:27 | ||
Nekem új feltöltésnek tűnik download.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_120293.jpg | |||||
Safranek | Adatlap | 647816 | 2018. augusztus 11. 11:22 | ||
Podva | Adatlap | 647815 | 2018. augusztus 11. 11:18 | ||
Emerick | Adatlap | 647814 | 2018. augusztus 11. 10:54 | ||
Podva | Adatlap | 647811 | 2018. augusztus 11. 09:50 | ||
Sziasztok Nem tud valaki véletlenül egy honvédségi Polski-FIAT 621-hez tartozó rendszámot mondani? Előre is köszi Üdv! | |||||
romsitsa | Adatlap | 647677 | 2018. augusztus 6. 18:14 | ||
Hello, a Lehelen is megerősítették a vezető homlokpáncélját, mint a B40-es esetében? A C40 protóján nem látszik a B40 vezető kibúvó esővetőjének jellegzetes kivágása, viszont a páncélvastagságot 35 mm-ben adják meg, ami megegyezik a B40-nel. Áttervezték az esővetőt? Köszi Á | |||||
Garaik | Adatlap | 647509 | 2018. július 31. 22:12 | ||
Kedves Momi és Romsita! Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket a típus azonosításában. Elképzelhető, hogy 1917-ben készült a kép, sajnos az eredeti kép hátulján nincs semmi írva, de annyit tudok, hogy a hagyaték amiből szereztem a FLIK 40 egyik repülőjének, Csanády György hadnagyé volt. (A hadnagy megfigyelő volt a vh-ban). Ha a fotó 1917-es, akkor véleményem szerint a Kerenszkij offenzíva napjaiban készülhetett a kép. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy sohase fogjuk megtudni. Üdv Garaik | |||||
MoMi | Adatlap | 647506 | 2018. július 31. 19:40 | ||
Szia GaraiK! en.wikipedia.org/wiki/Jeffery_armored_car www.warwheels.net/Jeffery1915ACNo1INDEX.html Itt találsz róla néhány mondatot. | |||||
romsitsa | Adatlap | 647499 | 2018. július 31. 16:52 | ||
Szóval Jeffery Poplavko. | |||||
romsitsa | Adatlap | 647498 | 2018. július 31. 16:51 | ||
Hello, orosz, Jefferey-Poplavko, inkább 1917-re datálnám a képet. Üdv Á | |||||
Garaik | Adatlap | 647474 | 2018. július 31. 08:42 | ||
Sziasztok! Nem tudtam máshova írni, mert az I. vh-s téma nem igazán aktuális itt sem, pedig csak 100 évvel zajlott a Nagy Világégés… Az alábbi fotó azonosításában szeretném kérni a segítségetek. Mi a harcjármű pontos neve és kinek az alkalmazásában (ország és egység neve) lehetett? Annyit tudok róla, hogy 1916-ban az orosz fronton készült. Segítségeteket előre is köszönöm szépen! Üdv Garaik | |||||
Elnar | Adatlap | 647019 | 2018. július 17. 20:01 | ||
Remény mindig van. A Fortepanra olyan képek is kerültek fel, aminek a létezéséről sem tudott senki. Vagy pár havonta találni valamit ebayen, vaterán, néha egész meglepő dolgokat is. Nem egyszer olyan jelzésekel, hogy csak tippelni lehet, hova tartozott. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 647006 | 2018. július 17. 09:52 | ||
Hello! Talán páran tudják itt, hogy az én vesszőparipám a Tas. Annak példáján jól érzékelhető a magyar harcjárművek történetének- és kialakításának jelen kori ismertetése. Nagyon röviden: 1944-ben a WM műszaki igazgatójának a fia, mint nyári gyakorlatát töltő egyetemista, részt vett a Tas prototípus szerelésében. Látta, naplót írt, sőt, tervrajzokat másolt és hozott el. Ő a '60-as években az akkor még élő és őt jól ismerő tervezőkkel (tehát előtte megnyíló - ne feledjük, sokukat a háború után kényszermunka táborokba zárták és ellehetetlenítették) egyeztetve igyekezett összeszedni a Tassal kapcsolatos anyagot és rajzokat, majd azok alapján 1:20 léptékű papírmaketteket és 3 nézeti rajzokat készített. Részben tőle/tőlük származik a 2 megkezdett kísérleti kocsi (Tas, Vadásztas), a Tas fejlesztési lehetőségei, a DB-603 repülőgépmotor beépítésének ötlete és számításai!, szerelési nehézségek leírása, stb, melyeket a Zrínyi Kiadó korai típuskönyvébe próbált megjelentetni, illetve egy önálló kötetet szeretett volna kiadni, sikertelenül. Halálával az anyag egy vizes pincébe került pár évtizedre... A '80-as években pár lelkes (nem magasabb műszaki végzettségű),,kutató" fényképek (és feltételezhetően a fent említett kutatómunka felületes ismerete) alapján rekonstruálta a Tast. Készült egy 1:20 léptékű (műanyag-műgyanta-fém) igényes makett. Annak a fényképe és a valóságtól olykor távol kerülő - igaz jószándékú - leírása megjelent a Haditechnikába és abból forrásolva több későbbi írásműben, mintha a korábbi kutatás létezéséről semmit sem tudnának. 2005-ben újabb kutatás indult a Tas körüli kérdések tisztázására, mivel előkerültek (ismét) a már említett 44-es gyári tervmásolatok!, amik alapján a Tas páncélteknője kívül-belül 90%-ban összeállt (a homlokpáncél kivágásairól és fegyverzetéről nincs - egyelőre - infó). A torony fő méreteit is elfogadhatóan pontosan sikerült meghatározni, igaz ott még vannak bizonytalanságok. A levéltári kutatások, illetve a megfelelő forráskritikával kezelt korábbi források felhasználásával, továbbá a harckocsi rekonstrukciójához nélkülözhetetlen, szakirányú műszaki tudás birtokában a TAS valós képe összeállt (az említett és nem titkolt, mégis, összességében nem jelentős hiányosságokkal). A kutatás eredményei (a Haditechnikában és azt követően jóval részletesebben)a 2009-ben megjelent könyvben bookline.hu/product/home.action lettek bemutatva, eredeti rajzokkal, leírással, 3D-s ábrákkal, méretezett 3 nézeti rajzokkal. Azóta nem került elő olyan anyag, ami az akkori eredményeket pontosította volna. És mi történt a (tartalmához képest nevetségesen olcsó) könyv megjelenését követően: Semmi! Mintha nem is lett volna egy átfogó kutatás, a korábban említett lelkes makettező elkészítette a Vadásztast 1:20-ban, semmibe véve a gyári tervekre támaszkodó legújabb kutatásokat, és a makettgyártók (magyar műgyanta - és a magyar rövid távú hasznot sejtő - a feladathoz méltatlan - közvetítőktől kapott rossz infók alapján a kínai gyártók) elkezdték ontani a teljesen scifi Tasokat, Vadásztasokat a '80-as évek - szintén említett - teljesen bizonytalan rajzai és feltételezhetően néhány részlet eredeti rajzának felhasználásával. A makettező társadalom - aki olyan igényes sokszor a részletekre - veszi ezeket a játék kategóriájú termékeket úgy, hogy a valós kialakítás egy karnyújtásra fekszik tőlük (internet, fórumok, könyvtárak). Ehhez az ,,igénytelenséghez" nagyban persze hozzájárulnak azok a lekicsinylő hozzászólások, mint pl. a Tas sosem létezett, nem készült el, vagy papírtank és hasonló butaságok. Ezzel a Tas példával csak azt szerettem volna leírni, hogy azért tűnik szájról-szájra járónak e fontos szakterület, mert az emberek zöme nem akar, vagy nem tud utánanézni a dolgoknak, el nem ítélhető módon készen szeretné kapni az eredményeket. Aki pedig kiadványt készít nem akar/tud újat adni. Megelégszik azzal (vagy igénytelenség, vagy anyagi okok miatt), hogy a meglévő infókat beledobálja egy dobozba, összerázza, majd úgy, zavarosan tálalja. Ezeket a vájtfülű olvasó csak akkor látja, amikor már kifizetve, dühöngve átrágta magát a zagyvaságokon. Ezért az Emerick által említett hiánypotló kiadvány összeállításához sok sikert és kitartást kívánok. denkmeyer | |||||
Emerick | Adatlap | 646993 | 2018. július 16. 18:19 | ||
Bill apóról lehet egy egészen érdekes könyvet olvasni, amely a naplója alapján készült. (Hadiakadémia kiadó) ;) Egyébként dolgozok, dolgozunk a kérdésen, hogy ne a régi mesesorozat legyen csak a piacon. Sajnos nem egyszerű ez, főleg úgy, hogy a meglévő kétes eredetű adatokon alapuló munkák (legyen az könyv, cikk, fényképalbum, bármi) bejáratott úton jelennek meg, hol magyarul, hol angolul. Annyira sokan olvassák azok közül, akiket a téma érdekel (ez viszont nem olyan széles kör), hogy egy esetleges újdonság (ami ellentétes adatok sorozatát hozza fel az eddig ismertekkel szemben) vagyis új kiadvány/könyv eladhatóságát is kérdésesnek vélem. Szerencsére az én véleményem csak egy a sok közül és ha lehet nem is adok minősítést mások munkáiról. Éppen ezért nem is nevezem el őket, pedig lenne néhány ötletem. Ha szerencsém lesz és sikerül bemutatni a jelenleg nyolc éves kutatásom eredményeinek egy részét, a felhozott forrásaim és levezetéseim önmagukért fognak beszélni. Ha nem, hát majd jól megcáfolhatja bárki. A folyamat nagyon hosszú és közel sincs vége, mert bár sok kérdésre tudom a választ, igen sok hézag létezik még. Egyébként most már sokadszorra hallottam a régi m. kir. Honvédség fegyverzete könyv esetleges megújíthatóságáról. Nem véletlen, hogy felmerült a dolog tőlem/tőlünk független helyeken is. I. | |||||
spenot | Adatlap | 646989 | 2018. július 16. 16:41 | ||
Kedves kollégák! Köszönöm a tájékoztatást, Kamovosnak külön a figyelmet. Értem most már mire vonatkozik a kifejezés és azt is (kb.) látom, mit is jelent. A másolgatás, a hibák továbbörökítése nagyon sajnálatos. Kb. sejtettem is, hogy így van. A következő kérdés az, hogy van-e a kutatóknak lehetősége további kutatási eredményeket elérni a magyar harcjárművek történetében. Lehet, hogy nem, mert mindig is, több szakmában is, a magyar ismeretanyag "szájról-szájra" járt, vagyis hagyományról van szó. Lásd a Tas skiccek története. A kommunista rendszerben kussolni kellett, veszélyes volt megszólaltatni a szemtanukat, még műszaki kérdésekben is. Az öregek meg, akik látták mi, történt, ott voltak, stb. örülhettek, ha túlélték. (Pl. Billnitzer altábornagyból állítólag besúgót csináltak.) Vagy ennél reményteljesebb a helyzet? Vannak hagyatékok még feldolgozatlanul, melyekből kiderülhet sok érdekes dolog? Ilyen lehetőség természetesen mindig van, de mennyire valószínű? Pl. van komoly esély arra, hogy a magyar használatba került Pantherekről az eddig megismert katasztrofális minőségű fotók után jobbak is előkerülnek? Vagy Zrínyi beltéri fotók előkerülhetnek? A másik probléma persze mi is vagyunk. Az egyébként lelkes makettezők közül sokan alkalmasak lennének arra, hogy kutassanak, de van-e idejük rá? Ha lenne, akkor lenne esély arra, hogy jobb háttérmunkák jelenjenek meg. Végül a piac. Itt a makettinfon is látszik, hogy a járműveknek még csak-csak van piaca, de a háttérirodalom -- az árakból itélve -- gyengébben terjeszthető. Sok esetben persze a nyelvtudás is probléma... Üdv és még egyszer köszönöm az infot. Spenot | |||||
romsitsa | Adatlap | 646988 | 2018. július 16. 16:06 | ||
Onnan kezdődik, hogy legalább egy löveges kocsi volt, ott folytatódik, hogy valószínűleg különböző gyártási szériákból származtak. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 646984 | 2018. július 16. 15:01 | ||
Én azt hittem Emerick nevezte el, de a tényen nem változtat. A Haditechnika magazint is évekig szentírásként kezeltem, ma meg már a fejemet fogom néha attól, amit olvasok. Bekötött szemmel csak Számvéber Norbert, Szabó Péter és Becze Csaba írásait fogadom el. | |||||
Kamovos | Adatlap | 646974 | 2018. július 16. 09:40 | ||
Szia spenot! Valamikor régesrég egy messzi messzi makettezésközben elszántam magam, hogy elkezdem a Magyar Királyi Honvédség láncos és gumikerekes járműveinek építését. Ekkor nyitottam meg ezt a topikot is. Sok butaságot kérdeztem akkoriban is. Ennek csupán egyetlen oka volt. Azt hittem, hogy az általam e témában olvasok könyvek szentírások. Ló túrót! Tele vannak pontatlan adatokkal imitt amott félre informálnak, emellett hiányosak is. Aztán megjelent ez a "szakirodalom:" "Bíró-Éder-Sárhidai-féle "A Magyar Királyi Honvédség Külföldi gyártású páncélos harcjárművei 1920-1945" Na ez tette be a kaput nálam! Ekkor neveztem el ezt a könyvet "A nagy mesekönyvnek." A többit még nem neveztem el semminek. De amint látom, általuk leszek legenda én is. :D Miért kapta ezt a nevet? A probléma az, hogy valaha régesrég megjelent egy könyv, és annak tartalmát hibáival együtt, másolgatják be egyikből a másikba. Na ez a könyv összesíti az összes hibát, és tévedést, ugyan úgy hiányoznak információk ebből is mint a többiből. Ettől lett "A nagy mesekönyv" számomra. Igen csak jártasnak kell lenni, és sok segítségre van szükség ahhoz, hogy kilehessen bogozni mi is a valóság! Erre szolgál ez a topik. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 646948 | 2018. július 15. 12:44 | ||
Szia Erre gondoltam: | |||||
téglatesó | Adatlap | 646946 | 2018. július 15. 11:14 | ||
Létezik még a "A magyar harc-, és gépjárműfejlesztések története" c. könyv is a Korbuly Ádám-Haris Lajos-Haris Ottó triótól (ha jól rémlik Kamovos azt nevezte el "kis mesekönyvnek"), nem tudom, arra gondolsz-e? Könyvtárakból kölcsönözhető, elég sok mindennel foglalkozik a kezdetektől a (ha jól rémlik) 80-90-es évekig, de nem tudom, abban a FIAT-okról van-e egyáltalán valami, lévén az nem magyar fejlesztés-gyártás volt. www.antikvarium.hu/konyv/korbuly-adam-haris-lajos-a-magyar-harc-es-gepjarmufejlesztesek-tortenete-453597 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 646942 | 2018. július 15. 08:58 | ||
Sziasuzok! Köszi mindenkinek! Igazából leginkább arra a 004-es fotóra gondoltam, amit Téglatesó töltött fel. Létezik egy könyv, ami félig-meddig honvédségi kiadvány volt és bemutatja a magyar gépjármű/harcjármű gyártást elejétől szinte a végéig. Sajnos csak egy ismerősömnek van meg, ő egy könyvtár lomtalanításakor mentette. Sajnos most nem férek hozzá, de ez a fotó teljesen jó köszi | |||||
téglatesó | Adatlap | 646940 | 2018. július 15. 08:52 | ||
A nagy mesekönyv(ek) a Bíró-Éder-Sárhidai-féle "A Magyar Királyi Honvédség Külföldi gyártású páncélos harcjárművei 1920-1945", és "A Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélos harcjárművei" c. könyvek. Anno évekkel ezelőtt (asszem) Kamovos nevezte el így ezeket a kiadványokat, ő megmondja miért. Szerk.: elnéztem, a FIAT-3000-ek fegyvere nem Gebauer hanem Schwarzlose gpu. volt. Bocsi. (De amúgy szinte minden fényképen kiszerelt fegyverzettel láthatóak.) | |||||
spenot | Adatlap | 646939 | 2018. július 15. 08:32 | ||
Kedves kollégák! Már többször, többen utaltak ezeken a fórumokon a nagy mesekönyvre. Tisztelettel kérdezem, melyik kiadványról van szó. Spenot | |||||
téglatesó | Adatlap | 646938 | 2018. július 15. 08:23 | ||
téglatesó | Adatlap | 646937 | 2018. július 15. 08:21 | ||
Üdv! Pontosan milyen anyagra gondolsz? A nagy mesekönyv meg még néhány más kiadvány már szépen körbecsámcsogta a témát. Összvissz 5db volt belőle, fénykép sajna nem sok maradt, azok se jó minőségűek. Elvileg mind géppuskás kivitel volt, de nálunk már magyar fegyverrel felszerelve. Festés: a FIAT-ok úgymond magyartarkára voltak festve (tehát zöld alapon barna meg homok foltozással), mint a többi magyar csörömpös. Jelzések: a tornyon ott volt az egységes gépjármű embléma, a rendszámokat (H-8-tól H-12-ig) az orr-, illetve a motorház felső farlemezére festették fel fehérrel. Ami fénykép megmaradt róluk, már szinte mind fel lett téve ide ebbe a topicba, ha visszalapozol, megtalálod őket. Ha tehát magyar FIAT-3000-et akarsz, fogsz egy olaszt, kicseréled a géppityut magyar Gebauerre, lemázolod magyar séma szerinti zöld-barna-homok foltosra, ráteszed a toronyra a gépjármű-jelvényt, és választasz az 5 rendszám közül, amit a fentiek szerint rápingálsz a megfelelő helyekre. Ennyi. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 646934 | 2018. július 14. 22:03 | ||
Sziasztok! Magyar FIAT 3000-et szeretnék készíteni. Nincs valakinek valami anyaga hozzá? köszi | |||||
Freddy | Adatlap | 646840 | 2018. július 11. 10:39 | ||
Lehet, de most nem erről volt szó, a kolléga a ,,a jó minőségű, párszáz forintos másolatokat" hiányolta, én úgy értettem, hogy ez nem az otthoni öntésre vonatkozik, hanem az illegális másolatokat párszáz forintért kínáló árusokra. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 646824 | 2018. július 10. 16:38 | ||
Nem akarom most megnyitni a témát, és nem is vagyok gyakorló jogász, de egyszer körüljártuk ezt, és a saját célra másolás (tehát veszek egy figurát, leöntöm magamnak pár példányban, és ezeket a másolatokat fúrom-faragom szét) az én értelmezésem szerint semmiféle jogszabályt nem sért. Nálam személy szerint erkölcsit sem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 646820 | 2018. július 10. 12:19 | ||
"Csatajelenethez jól használhatóak" Hát... nem igazán. :) Ha meg tudod a linket nézni, bár telefonos és elég rossz minőségű képek, a csatajelenet, az valami ilyesmi. Leszámítva, hogy szerintem nem volt rajtuk közben a teljes 30 kilós menetfelszerelés. Egyébként átalakított ICM katonák. A színeket köszi, majd megpróbálok alkalmasint hasonlót keverni valamiből. www.facebook.com/enzo.puddu | |||||
Freddy | Adatlap | 646818 | 2018. július 10. 11:36 | ||
Boltos topikból áthozva Szépek. Nagy hiba, hogy ezeket a mozdulatokat szinte soha nem lehet felhasználni, úgyhogy muszáj átalakítani. Egy 3000 Ft-os szett katonáinak szívesebben nekiállok, mint a darabonként legalább 3000 Ft-os gyantáknak. Megmondanád, mivel festetted a kéket? Csatajelenethez jól használhatóak, másra egy ilyen rétegtémában nem nagyon van esély, csak 2. vh-s németből van olyan, hogy hugyozótól a kutyát simogatón át a focizóig minent lehet kapni:) Ha valami extrát akarsz, sajnos faragni kell- annyira nem ördöngösség, de sok gyakorlat kell hozzá. Alapnak 1. és 2. vh-s magyarhoz én Afrika Korpsot javaslok, abból sokféle van a piacon, és bakancsot hordanak, mint a magyar katonák. De persze sok apróságot át kell alakítani rajtuk. A csukaszürkét művészolajjal készítettem, fekete és fehér egy kis poroszkékkel. Sajnos ennél pontosabb receptet nem tudok mondani. | |||||
Freddy | Adatlap | 646642 | 2018. július 5. 15:38 | ||
Megvan, köszi:) Jó ez a fortepan, csak sajnos nagyon nehezen kereshető. | |||||
pmarton | Adatlap | 646639 | 2018. július 5. 14:00 | ||
Rákattintasz a kereső mellett balra a piros alapú Friss gombra, majd az évszám csúszkán 1942-re lépsz és ott lesznek az említett képek. 1941. évből is találsz képeket a frissben, teherautók, életképek honvédekkel stb. Jó szemezgetést! | |||||
Freddy | Adatlap | 646636 | 2018. július 5. 13:29 | ||
Király, és hogy lehet ezeket könnyen megtalálni a több millió kép között? :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Kizárólag az átadáskor voltak 9-essel kezdődő (krétával felírt) számok a Panzer IV-eseken. Horthy mögött pont látszik a 900. (más szögű képekből látszik, hogy ő az)
De konkrétan be lehet azonosítani a mögötte lévő Nimród foltozását egy másik, ismert fotón a 704 es Pz 38-tól jobbra fel, ahogy a mögötte lévő enyhe emelkedőn álló Botond oszlopot is.