/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
tyimosenko 658443 2019. április 22. 00:31
Válasz erre
Szia,
Az NJ-n úgy csinálták a helikopter fedélzetet ha jól emlékszem, hogy felszedték a deszkafedélzetet és az alatta lévő acéllemezt kiöntötték sima aszfalttal elég hanyag módon. A lemezek illesztésénél lévő függőleges peremig folyt az aszfalt, de volt, ahol nem ért a peremig se... Elcsodálkoztam, amikor láttam.
Sebi 658438 2019. április 21. 22:21
Válasz erre
Sebi 658437 2019. április 21. 22:20
Válasz erre
Ha ugyanis megnézed a közelebbi képeket, akkor látható, hogy az egész hátsó fedélzet lényegében acéllemezekből áll, amelyekbe belefúrták a lekötési pontokat.

www.nara.getarchive.net/media/crew-members-search-for-foreign-objects-on-the-helicopter-pad-of-the-battleship-341403 Ezen a képen például látszik, hogy a helikopter-leszállóhely kb. bokamagasságig ki is emelkedik a fedélzet síkjából.
www.nara.getarchive.net/media/a-helicopter-combat-support-squadron-4-hc-4-ch-53e-super-stallion-helicopter-cc6e05

Ezt a maketten egy sztirollappal szépen le lehet utánozni.
Sebi 658436 2019. április 21. 22:14
Válasz erre
Szia Regal!

Örülök, hogy tetszett a cikk és köszönöm az elismerést. Ha konkrétan erre a makettre gondolsz: www.super-hobby.hu/products/US-Battleship-BB-63-Missouri-Circa-1991.html akkor ezt a Tamiya nem dobta újra piacra, hanem ez egy vadonatúj makett. Eredetileg csak kétféle Tamiya Iowa létezett 1/350-ben, a második vh-s Missouri és a modern New Jersey. Ha jól sejtem ennek a makettnek a modern NJ lehet az alapja. Nyilván alakítottak néhány alkatrészen és tettek bele egy maratást. De bevallom őszintén, ha már lenne egy NJ-m, akkor ezt nem venném meg. Az átalakítást igazából nem nagy kunszt megcsinálni.
Regal 658397 2019. április 21. 07:58
Válasz erre
Szia Sebi!

Köszönöm az info-t, magamtól nem biztos, hogy megtaláltam volna. Elolvastam az úszó erődös cikkeidet is, gratulálok, nagyon szép munka!
Azon hezitáltam, hogy nekem is a Missouri a kedvencem, de a New Jersey van meg. De ahogy olvastam, te pont ugyanezt építetted át. Láttam ugyan, hogy a Tamiya piacra dobta újra (since1991) verzióját, de nem tudom, hogy ez egy nagy szerszámfelújítás miatt történt-e vagy csak egy fotómaratást tettek bele. Nekem a nagy álmom a tüzelés közbeni hajó megjelenítése, ahol a lökéshullámot a vízen is látni egy nagy “gödör” jelenlétében.
Üdvözlettel,
Regal
Sebi 658396 2019. április 21. 00:05
Válasz erre
Missouri
Missouri

Szia!

Igazából két fő eltérés van, amire érdemes figyelni. Az egyik a C toronytól hátrafelé a fedélzet kialakítása. A MO-n és a NJ-n is másképp építették át a fedélzet palánkozását. Ez már az összeállítási rajzon is látszik.
A másik pedig az, hogy a Missourinak a felépítmény felső részén volt egy "felső hídja". Ez a mellékelt képen látszik a jobb alsó sarokban. A többi eltérés nem annyira jellegzetes.
kkk 658391 2019. április 20. 22:09
Válasz erre
Akkor nézd át Jobban. Egy csomó kisebb eltérés van közöttük. A két készlet öntőkeretei is csak részben egyeznek.
Regal 658390 2019. április 20. 21:27
Válasz erre
Köszi a linkeket!

Lehet hogy csak én vagyok felületes, de én nem találtam eltérést a 2 hajó alkatrészei között...
Létezik, hogy csak új matricával és dobozban dobták piacra őket?
Üdvözlettel,
Regal
atika 658388 2019. április 20. 20:58
Válasz erre
Regal 658387 2019. április 20. 20:50
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis tanàcsot kérnék: a New Jesrsey és a Missouri Tamiya 1/350-es makettjei ugyanazok csak más matricával? Esetleg megvan valakinek mindkettő és megnézte?
Üdvözlettel,
Regal
denkmeyer 657280 2019. március 21. 09:40
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek véletlenül, fel nem használt marticaíve, esetleg annak használható darabjai az Italeri 1/720 Nimitz-hez?

denk
Batka 656386 2019. február 26. 09:06
Válasz erre
Szia!

Egy gyors beletekintés után, talán a Kagero könyv lenne a legjobb Neked.
shop.kagero.pl/en/kongo.html

Üdv,
Batka
Sebi 656382 2019. február 25. 22:59
Válasz erre
Szia!

Sajnos digitális formában valószínűleg nem találsz ilyen rajzokat. Ahogy Batka is írta, az Anatomy of the Ship szériát, a Kagero kiadványait, vagy még a New Vanguard füzeteit ajánlanám én is. Vagy nézz körül "könyvesboltokban" és keress hasonló kiadványokat: www.amazon.com/Capital-Ships-Imperial-Japanese-1868-1945-ebook/dp/B00R85ORKO/ref=sr_1_31

A rajz, amit feltettél, attól függően tekinthető pontosnak, hogy mire kell neked. Ha "általában" szeretnéd látni, hogy miképp nézhetett ki a hajó, akkor jó. Ha részletek kellenének, akkor valami olyanra lesz szükséged, mint amit Batka töltött fel.
Batka 656338 2019. február 25. 13:00
Válasz erre
kongo
kongo

Szia!

Köszi, ki fogom próbálni.

BBalázs, a képen lévő Kongo-ról szerintem hiányoznak a pagoda felső ablakai alá felszerelt fémlemezek,mint a képen is látható. Oldalnézeti rajzok vannak a Kagero könyvekben, illetve az Anatomy of The Ship szériában.

Üdv,
Batka
BBalázs 656257 2019. február 24. 08:19
Válasz erre
Sziasztok!
Második világháborús japán csatahajók oldalnézeti tervrajzára, vagy jó minőségű - szintén oldalnézeti - rajzára lenne szükségem (Yamato class, Nagato, Kirishama elsősorban). Tudnátok tippet adni, milyen oldalakon találom meg ezeket? Digitális formátumban keresem.
Ehhez hasonlóakra gondoltam:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Kongo1944.png
Továbbá mennyire tekinthető pontosnak a fenti rajz?
Köszönöm!
Simi 656249 2019. február 23. 20:48
Válasz erre
Szia!
Ne félj tőle, nem fog hülyén kinézni. Én is így csináltam...
Batka 656239 2019. február 23. 16:49
Válasz erre
Sziasztok!

Vajon ha az artwox fa fafedélzet maradék anyagából kibélelem a mentőcsónakok belsejét, az nagyon bénán fog mutatni? Jó, olyan szép nem lesz mint Gyurié, de azért megpróbálnám. Vagy a puding próbája az evés?

Üdv,
Batka
Gabusch 656220 2019. február 23. 09:59
Válasz erre
Továbbá létezik Kombrig, ha valaki meg bírja fizetni. Ebayen százezer körül szokott futni.

Kisebben kínai műgyanta "csodák", szintén Ebay.

Papírmakettben is léteznek.
BBandika 656219 2019. február 23. 09:45
Válasz erre
uly 656213 2019. február 23. 05:50
Válasz erre
Nem a téma ismerője vagyok ezért feltennék egy kérdést. Az Osztrák Magyar Monarchia hajóit gyártja valamilyen cég? Emlékeimben az van, hogy a zvezda kiadott már valamit. Vagy tévedek? Nem csak csatahajó érdekel. Előre is köszönöm a válaszokat :)
sanyi 655890 2019. február 15. 21:26
Válasz erre
zs180 655842 2019. február 15. 01:02
Válasz erre
Urak!
Köszönöm szépen a kedves kommenteket.
Imi, igen tudom, hogy az enamel nem igazán fogja be a 3D nyomtatott alkaltrészeket, ezért mindegyik le van alapozva akrillal (Mr. Surfacer). Különben nem is igen látszik, milyen a felületük, mivel átlátszóak.
A fő lövegtornyok is ilyenek lesznek, remélem, nemsokára megmutathatom őket nektek.
Sebi, á, ez még Móvár idejére sem készül el...
Sebi 655809 2019. február 14. 10:06
Válasz erre
Szép munka! Márciusban elhozod Szolnokra? :)
Sherman 655795 2019. február 13. 19:48
Válasz erre
Előbb a Yamato képei, most meg gyufafej nagyságú csónakok. Az asszony meg nem tudja mitől nyáladzok mint egy boxer kutya nyáron. :-)
Varjúbácsi 655778 2019. február 13. 09:51
Válasz erre
MÉG! MÉG! MÉG! A Pék Gyuri monnyon le!
Simi 655776 2019. február 13. 09:39
Válasz erre
Szia!
Tényleg nagyon,nagyon szépek... és sajnos egy jó részük nem is nagyon lesz látható, mert egymásra lesznek helyezve.
Én is hasonló metódus szerint javítottam fel a Warspite csónakjait, csak ugyebár 350-ben. A 3D nyomtatott motrocsónakok a festésnél okoztak még kisebb kellemetlenséget, ugyanis nem tapad rá a festék valami jól, és könnyen leszedi a maszkolószalag, úgyhogy elég óvatosan kellett vele bánni.
SSZABI 655767 2019. február 13. 06:34
Válasz erre
Szia!

Mindig elszörnyülködöm, hogy milyen aprólékosan kidolgozod ezeket a csónakokat... nagyon látványosak :D
zs180 655764 2019. február 13. 01:00
Válasz erre
mws1
mws1
mws2
mws2
mws26
mws26
mws44
mws44
mws45
mws45
mws3
mws3
mws4
mws4
mws7
mws7
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws11
mws11
mws20
mws20
mws19
mws19
mws29
mws29
mws42
mws42
mws43
mws43
mws6
mws6
mws16
mws16
mws18
mws18
mws15
mws15
mws30
mws30
mws17
mws17
mws34
mws34
mws35
mws35
mws36
mws36
mws13
mws13
mws22
mws22
mws32
mws32
mws33
mws33
mws37
mws37
mws38
mws38
mws39
mws39
mws40
mws40

A csónakokkal és tutajokkal elég sokat elbíbelődtem. A Barhamnak ugyanis volt jó néhány. Mivel nem sikerült infót szereznem, hogy mennyi volt rajta az elsüllyedéskor, úgy határoztam, hogy felteszem rá az összeset, amit akkortájt vihetett.
Az 50 láb hosszú gőzbárkákkal kezdtem (ezekből minden nagy hajónak kettő volt). A negyvenes évekre már elég régiesnek számítottak, és miután elkészítettem őket, vettem észre egyetlen fényképen, hogy valószínűleg lecserélték addigra őket valami újabb motorcsónakra, de nem tudtam rájönni, melyikre, úgyhogy maradtak. Elég jó kis választékból indulhattam ki, mit a képen is látható. Ha az élethű forma és részletek számítanak, biztos befutó a Micro Master 3D nyomtatott darabja. Tökéletesen visszaadja az eredeti elegáns, ívelt formáját. Egyedül a szellőzőkürtőket repozicionáltam – szerintem átlósan ellenkező irányban voltak. A legnagyobb hiba a 3D nyomtatás miatti egyenetlen felszín. Hiába csiszoltam, kapirgáltam, a fotókon eléggé durván kiugrik – élőben jóval kevésbé. A kéményt Albion Alloys alumíniumcsőre cseréltem, a tetején a tölcsérszerű kiszélesedést a képen látható marófejjel alakítottam ki. Néhány maratott kiegészítő segített feldobni a részleteket.
A 45 láb hosszú admirálisi gőzbárka hasonló kezelésben részesült – ő is a Micro Master nagyszerű formájú terméke.
Ezután a nyitott csónakokat vettem kezelésbe. A 42 láb hosszú vitorlás csónak, illetve a 32 láb hosszú kutter hasonlóan készült: mindkettőt a Trumpeter kitből kölcsönöztem. Először kivájtam a belsejüket, majd húzott szálból borda-imitációkat ragasztottam beléjük. A belsőt tört-fehérre festettem, kissé koszoltam, kontrasztoztam (nem lehet később hozzáférni). A padlóra offszetlemezbe karcolt „deszkapadlót”, illetve maratott rácsokat helyeztem, festve, kontrasztozva, majd felkerült a WEM maratott evezőpadja. Az oldalakat húzott szálból megmagasítottam, ebbe mini fűrésszel bevágásokat készítettem (az evezők helye), végül szintén húzott szálból dörzsfa, illetve maratott kormánylapát és csónaktartó bak került fel (ezeken a csónakokon másik, kisebb csónakokat tároltak). A fedélzeti csónaktartó bakok is készülgettek közben maratásból.
A hajón volt még 3 db 30 láb hosszú „gig”, egy 27 „lábas” bálnavadász csónak, illetve egy kicsi, 16 láb hosszú dingi is. Ezekkel nem kellett annyit melózni: mindet az Admiralty Model Works (sajnos mostanra beszerezhetetlen) gyönyörű műgyanta kitjéből vettem és a saját maratásukkal részleteztem, csak a falakat vékonyítottam el, illetve a dörzsfák kerültek fel húzott szálból (na jó, a dingin kicsit többet dolgoztam, itt Artist Hobby a maratás).
Volt még egy nagyobb, szögletes tutaj (?) (a FlyHawk maratásából vettem), meg egy balza-tutaj, ez saját építésű apróság.
Három nagy (3D nyomtatott) és nem kevesebb, mint 24 kicsi mentőtutaj (Carley raft) egészíti ki a hajó által hordozott kis armadát (ez utóbbiakból mindig többet és többet találtam a fényképeken). A kis tutajok a FlyHawk termékei: a legfinomabb a piacon műgyanta keret és maratott rács középre.
Végül jó pár evezőt ragasztottam egy kartonlapra festésre előkészítve azokat.
Most már csak a fegyverzet elkészítése van hátra a festés előtt.
zs180 655762 2019. február 13. 00:23
Válasz erre
Ez a kurei látogatás igazán érdekes lehetett! Egyszer ide is el kellene jutni...
KBT 655704 2019. február 11. 17:37
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy kèrdèsem kerestem a neten 1:144 es mèret arányba matricalapot Amerikai hadihajóhoz. Pontosabban Uss Alabama hajótesten lèvö számokat ,de nem találtam. Tudtok ajánlani valamilyen gyártot ahol találok?
Üdv :KBT
Nagyzo 655608 2019. február 9. 20:36
Válasz erre
Szia Sebi!
Kösz az ötletet! Azon is agyaltam, hogy rézdrótot ragasztok fel, csak mindkét esetben le kell csiszolni a meglévő "bordákat". Pedig ettől eltekintve nagyon user friendly a makett.
Huh, de szép ez a "kis" Yamato, ekkorában is hatalmas...mondjuk még az 1:350-es láttán is csuklani kezdett a feleségem, haha.
Sebi 655607 2019. február 9. 19:49
Válasz erre
Szia!

A következő projektnél esetleg próbáld meg húzott szálból megcsinálni. Kivágod méretre, lefested és beragasztod.
Minatoku 655606 2019. február 9. 19:41
Válasz erre
DSC02361.jpeg
DSC02361.jpeg
DSC02399
DSC02399
DSC02401
DSC02401
DSC02415
DSC02415
DSC02427.jpeg
DSC02427.jpeg
DSC02429.jpeg
DSC02429.jpeg
DSC02433.jpeg
DSC02433.jpeg

Valahogy igy nezett ki kozelebbrol a Yamato makett.
Nagyzo 655594 2019. február 9. 17:58
Válasz erre
Wow, hááát egy kicsit irigy vagyok :-D
Ha esetleg van részletfotód a Yamatoról, arra kíváncsi lennék, természetesen csak ha megosztanád velem. Ugyanis Tamiya premium edition kitjét kerülgetem itthon, amit elvileg erről a modellről mintáztak, amit felraktál. Van hozzá egy kiló réz, az említett korlátok, meg kb 100 dbbronz lövegcső, úh fel kell hozzá nőnöm. Persze előtte be akarom fejezni a kistesót, a Mogamit, hogy csak rá tudjak koncentrálni.
Arra leszek kíváncsi, hogy a linófedélzet réz lefogatóit hogyan fogod festeni. Én ecsettel próbálom egyenként, miután lefújtam a fedélzetet. Háááát elég babra meló, főleg visszavakarni az félrement rézfestéket.
Minatoku 655589 2019. február 9. 16:32
Válasz erre
FullSizeRender-3
FullSizeRender-3
DSC02345.jpeg
DSC02345.jpeg
DSC02402.jpeg
DSC02402.jpeg
DSC02404.jpeg
DSC02404.jpeg
DSC02417.jpeg
DSC02417.jpeg
DSC02440.jpeg
DSC02440.jpeg
DSC09962.jpeg
DSC09962.jpeg
DSC09947.jpeg
DSC09947.jpeg
DSC03183.jpeg
DSC03183.jpeg
DSC03170.jpeg
DSC03170.jpeg
DSC02416.jpeg
DSC02416.jpeg

A Tamiya kezi furojat hasznaltam, nem volt vele semmi gond.
Igen, Kure az megvolt, van ott latnivalo boven, ott a flotta, meg a Yamato muzeum, meg egy nagyon jo tengeralattjaro is.
Nagyzo 655574 2019. február 9. 13:55
Válasz erre
Óh, Mikasa eredetiben...
Ezen a maketten is nagyon gondolkodom, annyira szép ez a hajó. Szerencsés vagy, hogy láthattad. Kure-ban nem jártál?
Visszatérve a korláthoz, milyen fúrószárral/fúróval csináltad a lyukakat? Én eddig bármilyet rendeltem, törött volt a legtöbb, ami meg nem, azt én törtem el hamar. Láttam jófélét, de az 8e forint, és félek, hogy ugyanolyan gyorsan elpattan.
Minatoku 655570 2019. február 9. 13:02
Válasz erre
IMG_3373
IMG_3373

Igen, ez a tamiya korlatja, aminel minden korlatrudhoz egyenkent kell befurni a lyukat a fedelzetbe, aztan beragasztani a korlatot, majd a korlatrudakon levo furatokon at kell huzni a rezkabelt/lancot, igy all ossze a korlat. Ami jo benne, hogy nagyon stabil az eredmeny, epites es festes kozben nem igenyel himestojas banasmodot, leven a korlatrudak stabilan be vannak ragasztva. Ami hatrany, hogy rengeteg ido minden korlatrudhoz egyenkent kifurni a lyukakat...bar azt is hozzatennem, jo furoval nem bonyolult es kozben van ido boven az elet nagy dolgairol elmelkedni...A kiegeszitoket Tokioban vettem hozza mindet, szoval nem tudom, itthon mit lehet kapni hozza (de mintha a testverhajohoz, a Kagerohoz az eduard mar csinalt volna maratast).

Ha majd egyszer ezt a hajot befejezem, akkor ez lesz a kovetkezo, ami a polcon varja az osszeepitest, ha mar egyszer megvettem.
Nagyzo 655568 2019. február 9. 12:24
Válasz erre
jah, és ez a Tamiya "befúrkálós" korlátja? Én is ilyet vettem a Yamatohoz, de nem tudom, hogy lesz-e idegzetem. A lövegtorony tetejével vagyok kész, de már vagy 3 fúrót beletörtem...
Nagyzo 655567 2019. február 9. 12:20
Válasz erre
Retuspisztollyal nem lesz gond. Szép a Hóvihar! A kiegészítőket honnan rendeled? Én is ezzel a készlettel szemezek, de itthon nem láttam hozzá rezet.
Sebi 655547 2019. február 9. 09:22
Válasz erre
Szia!

Szép. De nem lesz nehéz a festés a korlátokkal együtt?
Minatoku 655545 2019. február 9. 08:44
Válasz erre
FullSizeRender-2
FullSizeRender-2
IMG_4285
IMG_4285
IMG_4286
IMG_4286
IMG_4360
IMG_4360
IMG_4398
IMG_4398
IMG_4356
IMG_4356

Habár főleg repülőket építek, már elég régóta szöszmöszölök ezzel a hajóval is. Tamiya 1:350 es Yukikaze romboló, néhány extrával (korlátok, lövegcsövek, légvédelmi gépágyúk stb stb.) feljavítva. Az építés eddig eseménymentes volt, lassan jön a munka érdemi része, a festés
agriamodeling 655512 2019. február 8. 15:08
Válasz erre
Ne legyetek telhetetlenek, nincs benne több (kinek-kinek) fontos vagy érdekes hajó. Én például a Patyomkint és az Auróra egységeket sem véltem felfedezni benne, pedig szép emlékeim vannak mindkettőről.

A videó ötlete és lényege maga a fejlődés. Ha jól emlékszem ez alapján cirka 60 év alatt a jelentős hajók mérete nagyjából megháromszorozódott. És ez elég impresszív dolog.
Gabusch 655510 2019. február 8. 14:31
Válasz erre
Se Viribus Unitis, se Szent István, pedig tudtommal a korukban eléggé előremutató konstrukciók voltak. Meg mintha lennének a WoW-ban is, bár azzal én nem játszom, csak a tankokkal.
Batka 655506 2019. február 8. 13:07
Válasz erre
Jó az összehasonlítás, de a World Of Warships-re alapul nagy részben. Se Kongo, se Fuso(tudom, van Yamashiro), se North Carolina?

Hiányos nagyon, főleg hogy CV egyáltalán nincs benne.
sanyi 655493 2019. február 8. 11:02
Válasz erre
Sztálingrád? Nem vagyok hajós, de tudtommal ez csak terv volt.
agriamodeling 655477 2019. február 8. 08:34
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekes összehasonlítás jópár nemzet, jó pár hadihajója között. A poén a végén van.

www.youtube.com/watch

Tamás
Podva 655124 2019. január 31. 21:48
Válasz erre
Sebi 655123 2019. január 31. 21:14
Válasz erre
RNchip01
RNchip01
RNchip02
RNchip02

De ha ez még segíthet, akkor olyan színeket keress, mint amelyek ezeken a kártyákon vannak.
Sebi 655122 2019. január 31. 21:10
Válasz erre
Szia!

Én nem használok angol színeket, így igazából legfeljebb támpontokat tudok adni, ha megfelel. De szinte biztos, hogy keverned kell.
Az MS1-hez ezt próbálnám alapnak használni:

www.amazon.co.uk/Tamiya-Acrylic-Mini-XF-63-German/dp/B000BWZU3O
Ezt kellene elmozdítani a kékesebb árnyalat felé.
Az MS4-hez ezt ajánlanám:

www.thescalemodeller.co.za/tamiya-xf-53-neutral-grey-acrylic-paint-2

A 4A-hoz pedig ezt:

www.cro-hobby.com/trgovina/akrilna-boja-mr-hobby-gunze-sangyo-sg-sky-duck-egg-green-h74/

Ezt valószínűleg sötétíteni kell.
Simi 655074 2019. január 30. 20:50
Válasz erre
Szia!
Szerintem ebben a méretarányban a Revell Bismarck-ja a legjobb. Lehet, valamivel többe kerül, de jóval könnyebb vele dolgozni, mint a Tamiya-val. A Tamiya kit kb 40 éves (!), a Revell meg csak kb 15. Azért közben fejlődött a technika. A Tamiya (és Academy) legkellemetlenebb hibája, hogy a főfedélzet 3 darabból áll és nagy rések vannak az illesztésnél. Persze el lehet tömíteni-csiszolni, de akkor meg elvesznek a pozitív osztások. Esetleg ez fafedélzettel orvosolható. Szóval én a Revellt javasolnám.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.