<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Sokol | Adatlap | 653614 | 2019. január 3. 21:53 | ![]() | |
csosza | Adatlap | 653606 | 2019. január 3. 21:07 | ![]() | |
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is. roszapal@rosza.hu | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 653387 | 2018. december 30. 10:22 | ![]() | |
Arra, hogy sosem voltunk és sosem leszünk képesek végre elkezdeni úgy gondolkozni, mintha a nyugathoz tartoznánk. Mint csepp a tengerben, az orosz haditechnika iránti vonzalom is ezt mutatja. (És nem arra gondolok, amikor egy szakmabeli valamiféle vélt vagy valós szakmai érvek alapján szimpatizál az orosz technikával - ő legfeljebb téved -, hanem amikor laikusok, amolyan "csakazértis" alapon, lázadásként a nyugat ellen.) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 653364 | 2018. december 29. 18:52 | ![]() | |
Mire gondolsz? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 653361 | 2018. december 29. 18:19 | ![]() | |
Sz@ros kompország. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 653356 | 2018. december 29. 17:51 | ![]() | |
"Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják." Kik? A négerek, az arabok, meg néhány harmadik világbeli ország, akiknek: 1. a nyugati országok nem adnak el fegyvert 2. Akik megveszik, de pár év múlva úgyis mindegy, hogy lesz-e alkatrész, mert addigra lelövik/lezuhan/széthajtják stb. 3. Nem kell nekik bele modern berendezés. Esetleg néhány civil cég, ahol nem kell NATO kommunikációs berendezés stb. Nézd meg, a ruszkik is egyre több nyugati helikoptert használnak, különösen civilben... Sőt már ők maguk is gyártják pl. AW139... | |||||
Sennás | Adatlap | 653336 | 2018. december 29. 12:35 | ![]() | |
ok. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 653334 | 2018. december 29. 12:30 | ![]() | |
Vehetsz hozzá bármit a KGST-piacon vagy bárhol máshol a feketepiacon, ha nincs mellette dátum szerint is érvényes gyári garancia-papír nem építheted be a gépbe :-). A fél világnak lehet jó a MI-8/17 orosz gyári kivitelben, mert náluk nem kell NATO-követelményeknek/kommunikációnak/titkosításnak/egységes navigációnak/tájékozódási rendszernek megfelelni semmilyen technikának. Tehát megfelel nekik úgy ahogy azt Szergej legyártotta, úgyis csak házon belül (saját fegyveres erőknél) használják. Így működik a dél-amerikai, afrikai, ázsiai piacon az orosz fegyverkereskedelem. Ja, és így hogy nem kell bele NATO-kommunikációs, navigációs és titkosítási berendezéseket beépíteni, így még tényleg olcsóbb is NEKIK, hiszen ezek így eredeti nagyszériás gyártmányok. És használják az orosz technikát, de működik is náluk a kannibalizáció, nem érdekli őket hogy meddig érvényes a papír. Mikor anno a PG-sek Etiópiában dolgoztak, láttak jónéhány olyan gépet ami már ki volt csontozva, kinőtt rajta keresztül a pálmafa, az alkatrészei meg repültek a többi gépben - mert sok helyen nem törődnek a garanciával, amíg le nem robbannak a berendezések addig hajtják őket. Persze ha ott lezuhan egy gép és meghal pár tucat ember senki se kéri számon ezt a főnökségtől, nálunk azért más lenne a felállás. | |||||
atika | Adatlap | 653333 | 2018. december 29. 12:22 | ![]() | |
A fegyvervásárlás politika; kül- és belpolitika egyaránt. Sajnos sohasem fogja beismerni senki, azt, hogy rosszul döntött. Kívülálló laikusok számára pedig ismeretlenek maradnak az üzemeltetés és beszerzés valós költségei és valódi tapasztalatai. ...még a háború és az éles helyzet sem mérvadó, hiszen annyi minden befolyásolja a kudarcot és a sikert is. Részemről maradnék az európai gyártóknál, minden tekintetben - érdeklődő laikusként. | |||||
Gabusch | Adatlap | 653332 | 2018. december 29. 12:20 | ![]() | |
Nem csak a technológia fejlettségéről, megfizethetőségéről, alkatrészek utánpótlásáról van szó. Sarkosan fogalmazva: te vennél fegyverzetet a potenciális ellenségedtől? Igen sajnálatos módon úgy néz ki, visszatér a hidegháborús időszak. Más kérdés, hogy hálistennek nem feltétlenül kell országokat érintő méretű fegyveres konfliktusokat bevállalni, energetikai rendszerek szétbombázása helyett elég meghekkelni őket (l. Stuxnet). | |||||
Sennás | Adatlap | 653331 | 2018. december 29. 12:10 | ![]() | |
Kimegyek itt a KGST piacra nézek valami alkatrészt hozzá:) Viccet félretéve sajnos ha ilyen gondok vannak. Azért a fél világ mégis az Orosz cuccokat vásárolja. Egy idő után már csak megunnák Ők is az alkatrész hiányt nem? Még is használják. | |||||
Gabusch | Adatlap | 653327 | 2018. december 29. 11:32 | ![]() | |
Jövőre lesz húsz éve, hogy NATO-tagok vagyunk, valamint 29 évvel leszünk a szovjet tömbtől való leválásunk (?) után. Meg kellene már feledkezni a szovjet örökségről, amibe sajnálatos módon beletartozik az orosz technika hanyagolása is, legyenek bármennyire jók, pusztán politikai megfontolásokból. Megkockáztatnám, hogy Trump egyes kijelentései kapcsán még az amerikai technológia beszerzése is kérdőjeles lehet itt Európában. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 653311 | 2018. december 29. 07:31 | ![]() | |
A Mi-38 már túl nagy nekünk. Nincs is felfegyverzett változata, egyébként is alig van túl a prototípus állapoton. A NATO tagság miatt - és egyébként is - létfontosságú modern kommunikációs, önvédelmi stb. rendszereket külön kéne beépíteni. Azokat nem lehet kivinni az oroszokhoz, ha meg máshol kerülnek bele, elvész a garancia és technikai kockázat. Az orosz gépek amúgy nem is olcsók és a logisztika is kérdéses hozzá... | |||||
sárkányos | Adatlap | 653305 | 2018. december 28. 22:32 | ![]() | |
Lehetne de jelenleg az orosz a legmegbízhatatlanabb eladó a piacon mivel az alkatrészellátást nem biztosítja folyamatosan. | |||||
Sennás | Adatlap | 653304 | 2018. december 28. 22:27 | ![]() | |
atika | Adatlap | 653300 | 2018. december 28. 22:03 | ![]() | |
Hogyne lett volna korábban; 50 éve az amerikai AH-56 Cheyenne: hu.wikipedia.org/wiki/AH%E2%80%9356_Cheyenne. | |||||
Sennás | Adatlap | 653299 | 2018. december 28. 21:55 | ![]() | |
Ilyen apró részletek és mégis milyen fontosak. De valamikor régen hasonló próbák már voltak, Nem? Szovjet? Koaksziális nem pont rájuk vall? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 653278 | 2018. december 28. 14:57 | ![]() | |
Jelenleg ez csak kísérlet, egy kiírt verseny-tender Future Vertical Lift) egyik résztvevője (a másik a V-280 Valor). A V-22 már nem mai gyerek, nem is olcsó, cserébe elég kényes szerkezet, az üzemeltetése is nagyon bonyolult és rohadt drága. A 460-as sebesség is elég nagy szám, tekintve hogy a jelenlegi helikopteres sebességi világrekord is csak 401km/ó, és több mint harminc éve érték el egy speciálisan felkészített Lynx-el, az is csak egy kísérlet volt. És hogy mennyire lesz nagy szám? Ahhoz előbb meg kell vele nyerni a tendert, legyártani időre több száz/ezer darabot, és az ígért paramétereken belül maradni - a költségeket is tekintve! Talán ez lesz a legnehezebb. :-) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 653277 | 2018. december 28. 14:52 | ![]() | |
Szia A billenőrotoros cucc (pl. V-22) sokkal bonyolultabb, drágább és macerásabb telepakolni géppuskákkal. Ez sokkal hagyományosabb konstrukció, de előremutató. A 460 km/h már komoly, ráadásul ha 3 órás repidővel számolunk, az már plusz kb. 400-450 km hatótáv, aminek nem kell ecsetelni a jelentőségét. Kevesebbet tölthet ellenséges területen, ekkora sebességnél jóval védettebb a tűzfegyverektől...stb... | |||||
Sennás | Adatlap | 653273 | 2018. december 28. 12:33 | ![]() | |
youtu.be/q1KG4v36PQ8 Mennyire nagy szám lesz ez? Vagy csak kísérlet? V-22 nem opció? Olyan nagy dolog a 250kn--460Km/h sebesség? Köszönöm | |||||
Sennás | Adatlap | 652884 | 2018. december 19. 13:24 | ![]() | |
Vétel! Köszönöm. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652881 | 2018. december 19. 13:03 | ![]() | |
Helló A meló már régen kész van, MEÓ átvette :-)), csak ketten felmásztak bezárni a paneleket (meg kisebb munkákra több műszaki nem is igen telik egy gépre, nem tolakodnak oda az emberek). Előtte éppen most csinálják a kötelező ellenőrzést, nehogy bármi fölösleges (csavar, szerszám, alkatrész, törlőrongy) bent maradjon lezárás után! Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652879 | 2018. december 19. 12:44 | ![]() | |
Ja hogy felmenj ahhoz nem ,de 2 szerelőnek dolgozni? Így kicsit balesetveszélyes,meg egy cserélős alkatrészt lehozni+kapaszkodni? | |||||
Daala | Adatlap | 652876 | 2018. december 19. 12:30 | ![]() | |
Ahhoz, hogy felmenj a gép tetejére, nem kell létra. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 652868 | 2018. december 19. 10:58 | ![]() | |
A srác még egy könyvet is kiadott a makettről! | |||||
Sennás | Adatlap | 652863 | 2018. december 19. 10:04 | ![]() | |
Hát ez most az idei Bolyain is ott volt. | |||||
borisz | Adatlap | 652861 | 2018. december 19. 09:58 | ![]() | |
A H215 és a H225 között azért van pár számottevő eltérés. Például egyel több lapát a forgószárnyon, meg más a törzs és a farok közti átmenet. Biztos jó lett volna az UH-60, mert az olyan 'merrikás. Kb. ennyivel tud többet. Az egy raj tud elvinni, ez meg egy szakaszt. A H225M-re is megrendelték a Hforce csomagot, ugyan azokat a fegyvereket fogja tudni használni, amiket a H145M, már ha elvárjuk, hogy egy szállítóhelikopter nagyon puttyogtasson. Nekem személyes kedvencem a Mi-8AMTSH. de ettől sem megyek a Dunának. Lengyelországnak a Sikorsky tett egy visszautasíthatatlan ajánlatot, meg még kormányváltás is volt. A Janes 360 szerint precíziós gyártó és felületkezelő üzemet hoznak amúgy. Tudom, hogy van, akinek a sz*r sem elég büdös, ha nem az övé, de az állandó nyafogást hagyjuk meg inkább a 444-nek és az Indexnek. :) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 652860 | 2018. december 19. 09:49 | ![]() | |
Ezt az 1/48-as gépet is ő csinálta, tajvani a srác. Bár ez a gép közelről már nem annyira ütős! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652856 | 2018. december 19. 08:54 | ![]() | |
Sziasztok Egy pár évvel ezelőtti Moson-makettversenyen volt egy tajvani makettező srác a Csőrikével, ő azóta is - vagy személyesen, vagy a barátai hozzák el a késztermékeit - visszatérő vendég Mosonban. Gondolom máshova is viszi a makettjeit, és a jó példa szerencsére ragadós. A Csőrike úgy emlékszem tényleg 1/48-as. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652855 | 2018. december 19. 08:45 | ![]() | |
Szia. Igazad van. Meg a kedves szerelő kollégák merő kib@szásból elvették az összes létrát:) De kétségtelenül szép makett. Úgy látom ennek van testvére is, az kevésbé van kinyitva. Ugye ez 1:48as? | |||||
ssanyi | Adatlap | 652854 | 2018. december 19. 07:45 | ![]() | |
Üdv! A terepszínű ruhás szerelőkből kiindulva nem hazai a makett készítője! ;-) Másoknak is tetszik Csőrike festése. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652851 | 2018. december 18. 23:58 | ![]() | |
Nekem megvannak a normális forrásaim, tudom mi a helyzet, viszont Daala konkrétan a Napi.Hu-ra kérdezett rá. Arról meg az a véleményem amit írtam. Üdv R. | |||||
Sennás | Adatlap | 652848 | 2018. december 18. 22:36 | ![]() | |
Topi | Adatlap | 652830 | 2018. december 18. 19:52 | ![]() | |
Leginkább az occó munkaerő, azért azt senki ne gondolja, hogy kis hazánkban annyiért dolgoznak az emberek az Airbusnál, mint pl Marignaneban... | |||||
milesChristi | Adatlap | 652825 | 2018. december 18. 16:10 | ![]() | |
Talán normális forrásból kéne tájékozódni... Pl. airportal.hu/alkatreszgyarat-letesit-magyarorszagon-az-airbus-helicopters/ vagy:www.vg.hu/vallalatok/ipar/gyarat-hoz-magyarorszagra-az-airbus-helicopters-1258060/ | |||||
Sennás | Adatlap | 652824 | 2018. december 18. 15:56 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 652823 | 2018. december 18. 15:41 | ![]() | |
Így is nagyon szép!Hozzá ne nyúlj!Remek munka,ahogy Rumcájsz52 írta,csak ép hogy fel nem száll! | |||||
dioevil | Adatlap | 652822 | 2018. december 18. 14:40 | ![]() | |
Tudom én is, hogy felnyitható az a rész, viszont mivel ez is Trumpeter makett, így a széket rossz helyre tervezték és nem akartam már azt is szétfaragni, így hagytam eredeti állapotban... | |||||
Zoli | Adatlap | 652821 | 2018. december 18. 13:43 | ![]() | |
Szia, Nekem is nagyon tetszik, irigykedek is ám, gratula! Egy apróság csak, hogy szerintem túl fényes, de így is nagyon szép. z | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652820 | 2018. december 18. 13:39 | ![]() | |
Szia dioevil Szuper makettet építettél, tényleg nagyon kedvcsináló, csak épphogy fel nem száll, nagy gratula hozzá! Viszont a hátsó ajtó azért van olyan közel a földhöz, mert a valódi Mi-17-nél az ajtóból alul egy háromszög alakú rész felhajtható, és nyitásnál fel is szokták hajtani, különben nagyobb terhelésnél tényleg a földet verné az ajtó. Nézd meg Sennás fényképét a 652812-nél, azon kiválóan látszik miről beszélek, így még javíthatsz kicsit rajta. Egyébként hajrá, csak így tovább is! Üdv R. | |||||
dioevil | Adatlap | 652816 | 2018. december 18. 11:55 | ![]() | |
csosza | Adatlap | 652815 | 2018. december 18. 11:30 | ![]() | |
Uraim! Megvételre vagy cserére keresek Sikorsky Sea King helikoptert, tetszőleges méretarányban (1/144 - 1/100 - 1/72 - 1/48) akár összerakottan és hiányosan is. roszapal@rosza.hu | |||||
ssanyi | Adatlap | 652813 | 2018. december 18. 11:11 | ![]() | |
Nagyon szép makett! Tényleg kedvet csinál a hobbihoz!Gratulálok! A hátsó ajtónál nekem úgy tűnik hogy lejjebb lett ragasztva az ajtó mint ahogy a nyílás van (zsanér résznél), mivel precíz építés és festés, biztosan megvan ennek is az oka. | |||||
Sennás | Adatlap | 652812 | 2018. december 18. 10:58 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 652806 | 2018. december 18. 09:20 | ![]() | |
Mert ennyire értenek hozzá, helikopter-helikopter, nekik mindegy. Gondolom máshoz is ennyire értenek, így nekünk meg pont ennyire kell elhinni bármit amiről írnak ... :-( | |||||
Daala | Adatlap | 652805 | 2018. december 18. 09:13 | ![]() | |
Az AirBus cikkben miért Blackhawk van a képen? | |||||
lacipapa | Adatlap | 652804 | 2018. december 18. 09:10 | ![]() | |
Nagyon szép,gratulálok!Nyitott tehertér ajtónál,ennyire lent van a hátulja? | |||||
Sennás | Adatlap | 652800 | 2018. december 18. 06:52 | ![]() | |
Itt válasz miért az AirBus:( www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/gyarepites-airbus-helicopters-magyarorszag-tamogatas.675314.html/amp | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 652798 | 2018. december 17. 23:22 | ![]() | |
Ritka gusztusos. | |||||
Sennás | Adatlap | 652795 | 2018. december 17. 22:35 | ![]() | |
Ez ez valami bámulatos. Nagyon klassz. Gratulálok! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Még a dontéshozás szintjén is érezhető a filmes/pc játékos rambó romantika legyen az keleti, vagy éppen nyugati.
De azért nyugatinak lenni közép- kelet-európában eleve elég nehéz.
Én simán azt mondom bárkinek, hogy cowboy vagyok, csak hát az igazi cowboyok ezért eleve kiröhögnek.
Viszont a baj az, hogy kötött paraméterekhez kell valamit keresni ebben a témakörben.
Nagyon leegyszerűsítve olyan típus kell, ami legalább annyi homokzsákot elbír/képes adott helyre leszállítani, mint a jelenlegi gépek. Merthogy itt ez a feladatkör a jellemző, és erre van szükség, nem rajok gyors kidobálására, meg "gyorsfegyvernemi" járókeretek (lásd csilivili commándós golfautó HÁTNORMÁLIS :O ?) lóbálására.
Tehát a kategóriában, ha kizárjuk az oroszokat csak a lengyelek, meg a kínai marad.
(VAGY brazil papíros ruszki! Hallja a bácsi? Meg ha már úgy is ott van, pár super tucanot is légyszi! köszike!)
Egyértelmű hogy ezt is cifrán fogják el*** az illetékesek, ez nem is lehet vitás.