<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Z63 | Adatlap | 661371 | 2019. július 17. 22:55 | ||
Podva | Adatlap | 661336 | 2019. július 16. 21:54 | ||
Szia igen, furcsa... Szürkén jöttek, 38 őszén amikor álcázták őket a sárga zöld és barna volt előírva...talán az alap szürke maradt meg itt-ott felül... világoskék nem volt csak 39-40 től... Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661332 | 2019. július 16. 17:54 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy elfogadott elgondolás vagy esetleg ez tény, hogy az F.410/411-es He-70K gépeken volt 4. szín a felső felületeken, ahogy a grafikán szerepel? Valóban úgy tűnik a fotóról, mintha két világos árnyalat lenne a 410-esen. Ha igen, ez milyen szín lehetett? A grafikán az RLM68 furcsa. Másik kérdésem, hogy vajon az összes He-70-en lecserélték az MG15-öt Gebauer géppuskára a lövészállásban? Egyetlen fotót találtam, ahol látszik a géppuska és az Gebauer. Köszönöm szépen! Ja, és ha van jó fotója valakinek a belső térről, kérem ossza meg legyen kedves : ) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660272 | 2019. június 10. 10:07 | ||
Z63 | Adatlap | 660263 | 2019. június 9. 22:28 | ||
Szia Marci! A méretet azért kérdem, mert a Sanyi 48-ban építette. Neked is van vákuumos Weihéd? :-) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660252 | 2019. június 9. 10:54 | ||
Szia Zoli! Somogyi Laci esztergálta Nagy Sanyinak is húszfilléresből. A méret elvileg jó. Majd ellenőrzöm, ha kéznél lesz a makett. Lehet, hogy 3D technológiával lenne a legjobb, legegyszerűbb. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
Z63 | Adatlap | 660241 | 2019. június 8. 18:06 | ||
Az érdekesebb típusok általában csak kevés embert érdekelnek, nincs benne nagy üzleti potenciál. Húszfilléresből ki tudom esztergáltatni a Somogyi Lacival, de a méret jó lesz? Szerintem beszélek a Rácz Robival (Rescue Models), 3D-ben megrajzolja és kinyomtatja, majd leöntjük. Gebauert is lehet nyomtatni. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660239 | 2019. június 8. 16:57 | ||
Sajnos a legérdekesebb típusokat sokszor elfelejtik gyártani a fröccsöntő makettcégek.. Zoli, a fogas géppuskasín megcsinálására van esetleg ötleted? Nagy Sanyi gépére egy 20 filléresből került kiesztergálásra. 20 fillérest találtam és teszek egy próbát proxxon kézifúróval. Ha nem sikerül a művelet, bajban leszek, nincs más ötletem. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660238 | 2019. június 8. 16:47 | ||
Köszi szépen Viktor! Az MPM prémium kategóriás készletéről van szó. Igazából a legkézenfekvőbb az egyik E-1 építése lenne, az lenne a legkönnyebb. A másik "megúszós" megoldás ez a felső lövésztorony nélküli G.250. Viszont Zoli Weihe anyaga megadná a lehetőséget az extra részletezésre, igazi ziccer, hogy az ember egy normál Ka-6-ot építsen. Pont ezt a képet nézegettem, amit linkeltél. A tömör orrburkolatot egyszerűbb lenne megcsinálni, mint a Ju-86-félét. Csak az a fránya fogas körív a Gebauer alatt, arra nincs ötletem. Pedig a He-46-on is meg kellene csinálnom. | |||||
Podva | Adatlap | 660237 | 2019. június 8. 14:54 | ||
A második fotót illusztráció képen raktam fel, az nem a G.250-es. Az valószínűleg egy győri gyártású futárgép, de látható rajta, hogy nem félgömb formájú a burkolat Üdv VIktor | |||||
Z63 | Adatlap | 660236 | 2019. június 8. 13:41 | ||
A Marci fotóján nincs megfigyelőállás, de a Viktor fotóján van. :-) Marci, te is mindig kiválasztod a legbonyolultabb darabokat! :-) | |||||
Podva | Adatlap | 660225 | 2019. június 8. 06:28 | ||
Szia Marci Ha elég neked annyi, hogy a fotók alapján én sem látok megfigyelőállást a törzs tetején, akkor megerősítem. :) A "tömör" orr-kupola, viszont nem pont olyan mint az Ikaria lövésztorony. Ez utóbbi funkciójából eredően szabályos félgömb, amíg az általunk használt elég szépen követi a törzs vonalát. Ha a Special Hobby C-jét építed, talán mérlegeld azt, hogy esetleg levágod a tömör orr elejét, és azzal zárod az oldalsó üvegezést Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660216 | 2019. június 7. 14:37 | ||
Szia Viktor! Köszi szépen! Nem ismertem. Erősítsd meg légyszi, hogy nincs felső megfigyelőállás.:)) A tömör orrkúp ugyanolyan formájú, mint a német gyártmány átlátszó orrkúpja? Köszönöm! | |||||
Podva | Adatlap | 660215 | 2019. június 7. 14:20 | ||
tyimosenko | Adatlap | 660212 | 2019. június 7. 12:27 | ||
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a képen szereplő G.250 lajstromú, FW-58K-6 típusú gép milyen szerkezeti jellemzőkkel bírhatott? Úgy tűnik a képről, mintha öszvér kivitel lenne, nincs hátsó-felső nyitott fülkerész. Vagy csak nem látszik a képen. Az orra vajon milyen lehetett? A változatra jellemző dupla oldalüvegezés, de tömör orrkúp? Igazából az oldalüvegezést sem látom az orron. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
sanyi | Adatlap | 659971 | 2019. május 30. 09:02 | ||
Szerintem is... No már csak azt kell kitalálni ,hogy milyen lehetett! :) | |||||
pmheros | Adatlap | 659968 | 2019. május 30. 07:13 | ||
Lila vonalakkal jelöltem a képen, hol van szerintem a nagyobb elkülönülő foltok közti határvonal. Üdv.: pmheros | |||||
romsitsa | Adatlap | 659965 | 2019. május 30. 00:14 | ||
Hogy lehet zöld? A farok jobb oldala egyértelműen világos foltos a trikolor mellett. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 659932 | 2019. május 29. 11:03 | ||
Safranek | Adatlap | 659496 | 2019. május 16. 20:38 | ||
Ok. Bár akkor az én monitorom v szemem csal. De a szárnyon és a törzsön (az ajtó felett) is foltnak tűnik. | |||||
pintair | Adatlap | 659493 | 2019. május 16. 18:37 | ||
Podva | Adatlap | 659492 | 2019. május 16. 18:28 | ||
pintair | Adatlap | 659491 | 2019. május 16. 17:58 | ||
www.modelarovo.cz/fiat-cr-32-chiri-1-72-az-model/ | |||||
Safranek | Adatlap | 659488 | 2019. május 16. 16:43 | ||
Podva | Adatlap | 659472 | 2019. május 16. 12:05 | ||
Már láttam roncskutatónál egyszínű Ca-135-hőz tartozó roncsot, de nem tudok róla, hogy színazonosítás már megtörtént volna...De a lehetőség meg van, előbb utóbb oda tart majd hozzá valaki valamilyen színkártyát ..:) | |||||
sanyi | Adatlap | 659471 | 2019. május 16. 12:01 | ||
Szia! Nem érzel erős késztetést, hogy eladd nékem?:) Persze csak vicceltem, nagy ritkaság az tuti. | |||||
Freddy | Adatlap | 659468 | 2019. május 16. 10:42 | ||
És azt lehet tudni, hogy a zöld az milyen zöld? (Nekem van egy 72-es gyanta :), pár éve árulták a Bolyain) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 659454 | 2019. május 15. 19:36 | ||
Szia Sanyi, Eses Sanyinak talán van még eladó saját gyantapéldány. Ha nincs, akkor talán az Armada Makett klub asztaláról nem adták el azt a példányt, amit árultak Móváron. Belenéztem, nem voltak sárgulva az átlátszó alkatrészek, megépíthetőnek tűnt. | |||||
sanyi | Adatlap | 659453 | 2019. május 15. 19:16 | ||
Köszi ezt is! Akkor egyenlőre várok, hátha valahol mégis előkerül valami fotó. Mivel nincs 72-es Ca-135 a piacon, ráérek... | |||||
Podva | Adatlap | 659452 | 2019. május 15. 19:04 | ||
Magó Karcsi Arany Sasos ciksorozatában 17db B.540 feletti gépet említ, amely részt vett a 42-es oroszországi hadműveletekben. Az alábbi fotón ebből látható 13... A "leghíresebb" a B.549 melyben Mocsári őrnagyot lőtték le... Roncsait Magó Karcsi találta meg és itt jön a bökkenő: M.K szürkét, sárgát és zöldet talált a roncsokon, az 549-ről nincs ugyan fotó, de az előtte utána lévő sorozatszámú gépek egyszínű zöldek, világos színű alsó résszel... Vagy az történt, hogy "maradt" Pár sárga-zöld foltos, a 2. széria frontra vonuló gépei között,(ezt igazolná, ha a hátsó sorban meggyőzőbben lenne tarka az a 3 gép) vagy, az történt, hogy a 2. szériában leszállított 32db gép már rég le volt gyártva, ill gyárilag festve erre a sárga zöld olasz kamóra, a megvételkor, de aztán nekünk inkább zöld kellett valamiért, és átfestettük,de a sárga-zöld az egyenzöld felső festés alatt megmaradt. Ami persze a roncson már láthatóvá vállt. Üdv Viktor | |||||
sanyi | Adatlap | 659448 | 2019. május 15. 17:48 | ||
Köszi a segétséget, igen, ezt a képet láttam én is, de bakkecske legyek, ha egynél több oldalszámot látok!:) Az a bosszantó, hogy sok gépről találtam jó fotókat, de pont erről nem. | |||||
Podva | Adatlap | 659445 | 2019. május 15. 14:08 | ||
Podva | Adatlap | 659444 | 2019. május 15. 14:07 | ||
Elvileg a sok közül az egyik, tudom miért kérded, a hátul levők talán tarkák... Üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 659426 | 2019. május 14. 23:28 | ||
Sziasztok! A B5+49jelzésű Ca-135-ről keresek fotókat, lehetőleg olyat, amin látszik, hogy milyen volt a festése. Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
ssanyi | Adatlap | 658377 | 2019. április 20. 17:52 | ||
Üdv! 1, 44 decemberében is készültek még 74/75-ös gépek. Még nem láttam fotót olyan magyar Fókáról ahol hihető lenne a "sötét" verzió. 2, Korábban sem okozott problémát a csatagépek színe, még a sivatagi vagy itáliai hadszintérem sem festették át a gépeket (kezdetben volt rá probálkozás). SBS is kidott magyar Fóka matricákat, ott is ezek a színek vannak. A színkombináció amit írsz, szerepeltek a magyar G-10/U4 Messereken. | |||||
pikoman | Adatlap | 658308 | 2019. április 18. 20:34 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy magyar jelzésű FW-190F létezése ismeretes-e más színben, mint a szokásos RLM 74/75/76 szürke? Pl. zöld szín használatával? A festési útmutatók, amiket láttam (pl. HAD) azok a fenti 74/75/76 kombinációt adják meg. Ez, bár hihető, de több dolog is ellene szólhat: (1) Ha igaz, 44 őszétől már a vadászoknál is barnásviola-zöld kombinációk voltak a szabványosak (2) Az F eleve alacsonytámadó gép volt, tehát ez is indokolhatna a bombázókhoz hasonló színeket (3) Régi Punka György féle grafikán (Haditechnika 92/4) a felső színek sötétzöld-középszürke kombinációval vannak megadva. A megadott RLM kódok (70, 02) rossznak tűnnek, de pl. 75+83 kombinációval akár igaz is lehet. Mit gondoltok a dologról? Kösz, G. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 658267 | 2019. április 17. 15:51 | ||
Sziasztok! www.modelimex.com/148-focke-wulf-fw-56-stosser-foreign-users-plaspc48004 Rendkívül örvendetes, hogy a régi HIPM 1:48-as Fw-56 Stösser idén újra kiadásra került átdolgozott formában, Plastic Planet gyártónév alatt. Ahogy látom az alkatrészekben a változás a maratott lapot és a szélvédőt érinti. A maratott lapon szebb üléshevederek, szebb műszerfal, valamint a szélvédő keret újdonság. A szélvédő maga celluloid lapra került. Azért szerintem ez a 'maratott keret+kivágott celluloid lap' szendvics egy kérdéses húzás volt. Élethűbb lehet, mint a korábbi fröccsöntött szélvédő, de csak akkor, ha sikeres a nem egyszerű összeépítés/festés. A matricalap is változott, ezúttal a G.132-esünk jelzése került fel az ívre, hurrá. Sajnos nem sikerült ezúttal sem a Dongó jelvény, de a G.132 se, főleg a G betű (a HIPM lapon szereplő G.142 szerintem teljesen jó volt). A festési utasításban ábrázolt állapot idején a lajstrom körül valószínűleg meglévő fehér keret sincs a matricán. Elválasztó pont sincs, de ez könnyen javítható apróság. Nagyon vártam az új kiadást, hátha jelentősen megkönnyíti a 132-es építését, de sajnos marad az eredeti terv úgy néz ki, a szám kivágatása öntapadós maszkolófóliából, a Dongó jelvénynek meg az ecsetes lejavítása. Még az fordulhat elő, hogy az új makettkiadásra reagálva Szegedi Feri 1:48-ban is kiadja a jelenleg tervezett Stösser matricalapot, talán a 132-vel. | |||||
magoo | Adatlap | 657965 | 2019. április 8. 01:31 | ||
Szia! Nagyon tetszik! Üdv: magoo | |||||
Garaik | Adatlap | 657871 | 2019. április 5. 21:12 | ||
Sziasztok! Gondoltam megosztok egy korabeli fémből készült relikviát, amely egykor egy szombathelyi szerelőjé volt, majd egy Dohány utcai antikváriumba került. Egy csodaszép Cr-32, amely a ’38 szeptemberi állapotot mutatja, ahogyan lefestették az 1/6. Kőr Ász század vadászgépeit. Persze nem sokáig, mert két-három hét múlva már kamuflázzsal látták el a gépeket. Remélem sikerül még valahonnan V.175-ösről még további fotókat szereznem. A jelzése érdekes, mert nem kisméretű, mint eredetiben, hanem olyan, mint pl. az 1/1. Ijász és 1/2. Ludas Matyié. A mérete 56 cm hosszú, kb. 25 cm magas. Üdv Garaik | |||||
J_K | Adatlap | 655786 | 2019. február 13. 13:38 | ||
Kedves Garaik! Én nyersebben fogalmazok, mint ssanyi: a Punka-grafikák mindegyike használhatatlan, "ráérzéssel" készült. Nehezen tudom "kikutatott"-nak tekinteni a témát, ahol a szerző (Punka György) láthatóan nem volt tisztában még az alkalmazott standard mintázattal és színekkel sem -nemhogy ezek változásaival. A '90-es években azért már létezett szakirodalom a Bf 110-ről és az éjszakai vadászokról is, ám láthatóan Punka György ezeket nem ismerte. FS | |||||
ssanyi | Adatlap | 655780 | 2019. február 13. 10:23 | ||
Kedves Garaik! Maradjunk annyiban hogy a DE+MP esetében, a grafikák mai állás szerint több kérdést vetnének fel mint megválaszolnak!Színekkel kapcsolatosan is (pl. 63/74/76 kombináció)! ;-) | |||||
Garaik | Adatlap | 655775 | 2019. február 13. 09:27 | ||
Kedves Ssanyi! Én nem azért küldtem ezt a képet, hogy figyelembe vegyétek, mindössze annyit osztottam meg, hogy lássátok eléggé ismert fotó. Egyébként az alábbi témát már korábban 90-es években Punka Gyuri kikutatta, sőt oldalnézeti rajzokat is készített hozzá. (Aero História folyóirat). Ezt mellékelten csatolom, hogy lássátok, talán a színeket sem újra kigondolni. Üdv Garaik | |||||
ssanyi | Adatlap | 655769 | 2019. február 13. 08:18 | ||
Kedves Garaik! A Magyar Futár ezen fotóját szín szempontjából ne vegyük figyelembe, nem színes fotó, csak színezett. Ráaadásül csak a gépek felülete, maga a környezet (épületek, Duna, fák stb) maradt fekete fehér. | |||||
Garaik | Adatlap | 655768 | 2019. február 13. 07:24 | ||
J_K | Adatlap | 655759 | 2019. február 12. 22:21 | ||
Szia! Igen, a rajz rossz. A C-ken, D-ken a régi Pitot-cső volt. Ezeknél a 110-eknél nem szabad elfelejteni, hogy iskolagépek, némelyik a képek készítésekor már 4 éves. Cserélt alkatrészek (pl. a fegyverburkolat az orron) bőven lehetnek rajtuk. A lényeg az volt, hogy repülőképesek legyenek. A típusazonosítások éppen a cserélt alkatrészek miatt nem biztosak, csak nagyon valószínűek. FS | |||||
Safi | Adatlap | 655727 | 2019. február 12. 10:37 | ||
Illetve még egy kérdés Sándorhoz. A gépemen találtam ezt a rajzot,(sajnos már nem emlékszem honnan tölthettem le) De akkor ez a rajz hibás lehet? A C-ken a pitotcső a szárny alsó felén, az az L-re hajazó kissebb fajta volt? köszönettel: Safi | |||||
Safi | Adatlap | 655725 | 2019. február 12. 10:24 | ||
Ez alapján én az orrát az E verziósnak vélem látni. A jelzése NC+PI ? de ezt inkább vagy erősítsétek vagy cáfoljátok meg ti is. Illetve a motordeklin már csak 1 műszert látok. Ez jelentheti azt hogy ebbe már DB601N? lenne? Üdv. Safi | |||||
Safi | Adatlap | 655724 | 2019. február 12. 10:14 | ||
Sziasztok! Vicces vagy nem, az a biztos hogy már én is teljesen megkeveredtem. ;) Köszönöm Urak a segítséget. Bár a fejemben mostanra csak nőt a zavar. :) Megpróbálom az eddigieket összegezni. Bár ezek szerint nem volt teljesen ördögtől való az az elképzelésem, hogy ezeken a régebbi iskola gépeken megmaradhatott az eredeti festés. (pl. sötétebb gép rlm70/71/65) Evvel a DE+MP-nél teljesen mellé lőttem. Ez 74/75/76-os festésű, a pitot cső (amit most már én is látok) szerint E verzió, fegyvertér burkolatát viszont vissza cserélték a régebbi verzióra. Az orrán talán piros? 1-es, és a motor deklin lévő fehér A alapján, DB601A motorjai vannak. S a kabin belső színének is, rlm02 helyet, rlm66-nak kéne lenni? A háttérben lévő gépről csak annyi biztos hogy ?+CX. és talán az E verziós fegyvertér burkolata van. A sötétebb gép, Sándor alapján 70/71/65 festésű, és C? verzió. Egy kicsit I_Viewel próbálkoztam ezen a képen, így én ezen a gépen is (bár lehet csak képzelem) egyre jobban a későbbi E verziós fegyvertér orrát vélem látni. Mindjárt feldobom a képet is. | |||||
rod666 | Adatlap | 655680 | 2019. február 11. 08:53 | ||
J_K | Adatlap | 655674 | 2019. február 10. 22:30 | ||
Szia! A DE+MP-nél az egyik képen tökéletesen látszik a Pitot-cső: biztos pont az E azonosításához. Az orron a fegyvertér burkolata szerintem cserélt darab, a festése is eltér. A hátsó gépet (..+CX)nem tudom biztosan azonosítani, de mintha E orra lenne. FS |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Grafikában már sokkal előrébb járunk! Kérdezd Szalai Viktort! Itt jutocsa néven szerepelt.