<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
sárkányos | Adatlap | 661624 | 2019. július 25. 21:50 | ||
Köszönöm. Előzmény: (661610) Planes 2019. július 25. 17:08 | |||||
Planes | Adatlap | 661610 | 2019. július 25. 17:08 | ||
Szia! Igen,persze a torpedók és a szárnyvégtartályok nélkül. Üdv.! P | |||||
sárkányos | Adatlap | 661607 | 2019. július 25. 15:22 | ||
Szevasztok.Kérdezném a témában ismerősöktől hogy ebből a készletből lehet-e magyart csinálni?www.super-hobby.hu/products/IL-28T.html | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656509 | 2019. február 28. 21:18 | ||
Sziasztok! Köszi szépen! He-46-ot tervezek összehozni. Megoldódni látszik a probléma Eses Sanyinak hála. | |||||
Podva | Adatlap | 656506 | 2019. február 28. 20:16 | ||
Burkolatot találni egyszerű, de sajnos a burkolatok típusonként is különböztek. Első blikkre azonos burkolata volt a WM-21-nek Ju-86-nak, MÁVAG Héjának... de ha jobban megnézed már nem... :( Mihez kell konkrétan? | |||||
Sokol | Adatlap | 656499 | 2019. február 28. 17:43 | ||
Azért burkolatot nem ördögtől való ollózni hozzá! Azur Special Hobby Mirage RPM Classic Airframes AZ Model Trumpeter Hobby Boss Zvezda ICM Dunát lehet rekeszteni a Potezek, Marcel Bloch-ok, Bloch-ok meg SU-2-k hadával (lásd Zvezda amihez a Vector való) hu.wikipedia.org/wiki/Gnome%E2%80%93Rh%C3%B4ne_14K | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656494 | 2019. február 28. 14:32 | ||
Szia! Köszönöm! | |||||
pumba | Adatlap | 656487 | 2019. február 28. 12:02 | ||
Szia! Szerintem, kérdez Planest, itt regisztrált felhasználó.. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656481 | 2019. február 28. 10:45 | ||
Sziasztok! Valakinek van esetleg információja arról, hogy gyárt-e valamely cég 1:48-as méretarányban WM K-14 motort burkolattal együtt? - Sajnos nem valószínű. Valakinek nincs esetleg dugeszban egy felesleges műgyanta példánya régebbi készletekből (Planes He-46/e2un vagy Héja átalakító)? Vagy egy ADMIRAL He-70K készletből egy teljesen felesleges motor, burkolattal együtt? A lényeg a burkolat lenne, a Vector GR 14K gyantamotort talán be tudom szerezni a netről. Köszönöm szépen! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655373 | 2019. február 6. 10:41 | ||
Szia MoMi! Köszönöm szépen! | |||||
MoMi | Adatlap | 655371 | 2019. február 6. 10:01 | ||
Szia Tyimosenko! aeromagazin.hu/index.php Infónak jó. A HA-MIS kép fortepanos: Klemm Kl 35B típusú repülőgépek a Bécsi úti vámháznál az OMIH csillagtúra alkalmával. A "Hamis" gépen Szabados József repülő-oktató. Leltári jelzet: 1644 www.fortepan.hu/ Jó makettezést. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655240 | 2019. február 3. 02:09 | ||
Köszönöm szépen Balázs! | |||||
solyom | Adatlap | 655239 | 2019. február 3. 00:52 | ||
Helló! A HA-NAI-ról tudom biztosan hogy kék volt fehér villámmal, a többinél csak tippelni tudok... A HA-KLI-nél nagyon megegyezik a fotón a színe a nemzeti szín pirosával, így arra tippelnék hogy a gép piros/fehér volt. A másik kettőnél tippelni sem merek... A HA-MIS futó burkolata nagyon fémes színűnek néz ki, de maga a gép másnak tűnik. Persze az is lehet hogy csak azért van az eltérés mert a futó burkolat árnyékban van. Az AZmodel a festési rajzon alu színt ajánl ehhez a 35-öshöz, mint ahogy a Kora is alut ajánl a HA-NNI matricához mellékelt festési rajzon. Ez persze nem jelent semmit, de csak ennyit tudtam a kérdésedre válaszolni... BB | |||||
tyimosenko | Adatlap | 655232 | 2019. február 2. 21:36 | ||
Sziasztok! Ismer valaki adatot arról, hogy a háború előtt/alatt milyen színűek voltak a magyar használatú Klemm Kl 35 sportgépek? A világos szín melyik lehet, RLM 02 vagy 63? Vajon mi lehet a sötét alapszín? A HA-NAI képét még '45 előttire tippelem. Talán még a HA-KLI festése is a régi. A fotók az avia-infóról vannak. Köszönöm a segítséget! | |||||
sanyi | Adatlap | 654941 | 2019. január 28. 23:19 | ||
Sziasztok! Ezt most találtam: epa.oszk.hu/00000/00018/00141/pdf/EPA00018_hadtortenelmi_1987_01_061-072.pdf Remélem találtok benne hasznos anyagot. Üdv Sanyi | |||||
tyimosenko | Adatlap | 653662 | 2019. január 4. 23:36 | ||
Oké,köszi. Fél 7kor kezdtem lesorjázni az sbs 1:48as készletének műgyanta alkatrészeit és az előbb végeztem. Ennyi idő kellett volna akármilyen hi-tech fröccsöntött készlethez is. Szóval ez az sbs caudron tényleg élménymakett, semennyire sem bonyolítja műgyanta léte. | |||||
Sokol | Adatlap | 653660 | 2019. január 4. 20:09 | ||
Mert fehér az X (a régi falagistáknál kék alapon fehér X hasonlóan a skót zászlóhoz, ez volt a szabad rodeleros jele évszázadokon keresztül - és ezért azul az ezred ;) ), vagy fehér kör (kokárda), vagy fehér háromszög (tankok) A fasiszta jelképek meg a szabályos osztatú kokárda mind 1939 után jellemző. Azonos technikával festették a signálokat a magyarral. (sok esetben azonos festékekkel is) Tehát fehér kör - kitakar - fekete mezők A kormányokon a felségjel inverze van felfestve német mintára (I. vh.) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 653655 | 2019. január 4. 17:16 | ||
Szia, Köszi szépen! Gondoltam a korkárdára, de elvetettem a hiányzó belső szín miatt. Vajon miért csak az alapja van meg? | |||||
Sokol | Adatlap | 653654 | 2019. január 4. 16:46 | ||
Szia! A fehér az eredeti spanyol felségjel alapja. Az internacionalista kokárdák miatt tértek át a feketére. Viszont a déli, és általában pl. marokkói reptereket települt egységek továbbra is a saját nemzeti színeiket használták a spanyol kokárda mintájára (ami eredetileg nem is piros-sárga-piros) t4.thpservices.com/previewimage/gallage/6c8c943a9336cf7bcbe5b607eacaeaef/mev-10217978.jpg | |||||
Sokol | Adatlap | 653652 | 2019. január 4. 16:29 | ||
Szia! A fehér az eredeti spanyol felségjel alapja. Az internacionalista kokárdák miatt tértek át a feketére. Viszont a déli, és általában pl. marokkói reptereket települt egységek továbbra is a saját nemzeti színeiket használták a spanyol kokárda mintájára (ami eredetileg nem is piros-sárga-piros) t4.thpservices.com/previewimage/gallage/6c8c943a9336cf7bcbe5b607eacaeaef/mev-10217978.jpg | |||||
tyimosenko | Adatlap | 653649 | 2019. január 4. 14:27 | ||
Sziasztok! Régebben Tóth Zoli feltöltötte már ebbe a topikba ezt a Caudron fotót. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mik lehettek a gép nyomokban látszó eredeti jelzései? A 6-os alatt látszik egy fehér kör valamilyen sötét színű peremmel. Találtam egy fotót egy spanyol Stukáról, aminek a századjelvénye ugyanilyen fehér körben volt. Az a jelvény egy kövér vadkan, ami szépen kitölti a fehér kört. Itt azonban nem látszik a körben semmi... A 3-as szám alatt is látszik valami világos színű ábra, ami lehet egy másik fehér jelzés vagy akár az eredeti szürke alapszín meghagyott része is. Vajon mi lehet ez az egy vagy két fehér jelzés? Sajnos nem találtam semmi jó fogódzkodót. Ha nincs ötletetek, akkor a 6-os alatti fehér kört megfestem a maketten és nem bonyolítom túl a "fehérügyet". Köszi szépen! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 652370 | 2018. december 9. 14:29 | ||
Kamovos | Adatlap | 650187 | 2018. október 19. 19:50 | ||
Szia Freddy! Nagyon szívesen segítettem! A fehér sisak valóban látványosabb. Üdv: Kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 650167 | 2018. október 19. 07:05 | ||
Köszönöm a választ! Szerintem a Mi-2 sisak lesz, az ilyen kis méretben is látványos a mérete és a színe miatt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 650158 | 2018. október 18. 17:32 | ||
Szia Freddy! Igen, általánosságban a haube használták. De mikor megérkeztek a Mi-2 sisakok akkor azt is használták. Kiknek mikor mihez volt kedve. Nyáron nem szívesen viselték a sisakot. Azt is jelezném, hogy a Mi-2 sisakokat is csak akkor vették már meg mikor a Mi-2 használatánál több embernek is hányingere, fejfájása és más egyéb Eü tünetei lettek. Az Eü problémák jelentkezése után hajtottak végre zaj színt mérést, és ennek eredménye ként a Shm állomány kapott saját zajvédőt, illetve a pilóták kapták a sisakot. Addig mindenki azt használt amije volt. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 650141 | 2018. október 18. 14:03 | ||
Ok, köszi! De akkor volt Mi-2 sisak és haube is? Olyan figurám legalább már van :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 650095 | 2018. október 17. 16:15 | ||
Szia Freddy! Volt minden, amíg a MI-2 sisakokat meg nem hozták. Volt még zajvédőbe átépített fejhallgató mikrofonnal is. Általánosságban ezt használták ami a képen Ónodi Bélán van. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 650093 | 2018. október 17. 14:49 | ||
Sziasztok! Főleg Kamovos, de mindenki, aki segíteni tud: magyar Ka-26-osokon (csillagos felségjeles zöld katonai) mit hordtak a pilóták? Egyszerű fejhallgatót? Előfordult az 50-es évek sztájl haube, esetleg az a nagy fehér sisak, ami a Mi-2-eseken használtak? Előre is köszönöm a válaszokat, az 1/72-es AModel ellen harcolok :),és lassan a helyére kerülne a kabin. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 645348 | 2018. június 3. 23:08 | ||
Sziasztok! 3 év kellett a "legközelebbhez", ma este lefotóztam. Sajnos nem "akkor és most", ahhoz be kellene jutni.. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 643561 | 2018. április 23. 14:56 | ||
Hát erre már inkább semmit se mondok. Még elvisz a fekete autó. Ugye kedves besúgó elvtársak? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 643555 | 2018. április 23. 09:31 | ||
"A Magyar Közlönyben közzétett kormányhatározat szerint mintegy 13 milliárd forintot biztosít a költségvetés rendőrség számára elkülönített fejezetéből a magyar állam arra a kilenc darab 8-10 éves használt norvég helikopterre, amellyel majd ellátják a feladatot. Szakértők szerint ebből az összegből 9 új gépre is futotta volna." Tehát akkor nem is olyan rossz az a vétel, hiszen komplett, felszerelt gépről van szó speciális felszerelésekkel, valószínűleg komplett csomagban... | |||||
Zoli | Adatlap | 643554 | 2018. április 23. 08:42 | ||
tyimosenko | Adatlap | 643552 | 2018. április 23. 08:17 | ||
Szia Viktor! Köszi szépen! Igen, a képen fémszínű az ajtók belseje is, kétségtelen. És a kabin vászonrésze, csőkeret milyen színű lehetett? A csőnél csak a 02-re tudok gondolni. Szerinted a 173-as keresztes fotója alapján a kabint belül is átfújták 02-vel? A Levente kabin 02 volt ugye? Köszönöm, Marci | |||||
Sokol | Adatlap | 643484 | 2018. április 21. 09:29 | ||
Bent Nitro-Lasurlack Silber V 192 - kívül Avionorm-Nitro-Decklack silb.1708 A következő sor már szürke volt elvileg, de még nem rlmlilatehénübernazidingsbums szürke. | |||||
lacipapa | Adatlap | 643459 | 2018. április 20. 14:49 | ||
A törzs bal oldalán van jelölés,ovális kör,de a jobb oldalon semmi.A himbának sincs jelölése,milyen alakú,mekkora,átmenő?Az oldal kormányon hova kell a himbát tenni? Ezért keresném a három,vagy több nézeti rajzot.Neked van olyanod?Ha van,kérlek küld el magánban. Az adatlapomon ott az elérhetőségem. Köszi,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 643458 | 2018. április 20. 14:39 | ||
Szervusz Sanyi! köszönöm szépen,épp a te által gyártott (48)gépet csinálom. | |||||
Planes | Adatlap | 643456 | 2018. április 20. 13:40 | ||
Lacikám! A törzs hátsó részen jelölve van a maketten az oldalkormány huzal kivezetés,vele egy magasságban a kormány elején a trapéz alakú himba.A csűrők tolórudasak. Üdv.! ES | |||||
Podva | Adatlap | 643451 | 2018. április 20. 12:43 | ||
Szia Tyim! Ha az ajtó belül és kívül ugyan olyan, még nem következik, hogy kívül is 02 van. Szerintem belül se volt 02. :) Ismered ezt a fotót? Az hogy csillog nem csillog, meg a fényviszonyok kérdése. Persze elképzelhető bármi RLM 63 a vásznon, meg 02 az "A"-k fém részén, de az nagy valószínűséggel nem "gyári" hanem utólagos megoldás lehet... Üdvözlettel: Viktor | |||||
lacipapa | Adatlap | 643444 | 2018. április 20. 11:01 | ||
Szervusz! Köszönöm!A Magyar Repülés-Hungarian Aviation honlapon tudtam,régebben,megnézni a típusok képeit és három nézeti rajzait.Most,csak a típusok fényképeit tudom megnézni. Egy He-46/E-2un tip. gépet építenék és a googli barátnőm nem igazán segít.Olyan,elnagyolt rajzokat adott,amin nem látszik,pl. a korm. huzalok helyzete és bekötései. Üdv,Laci | |||||
tyimosenko | Adatlap | 643440 | 2018. április 20. 09:30 | ||
Szia Viktor! Köszönöm szépen a kommentet! Az A-k festésével kapcsolatban amit még észrevettem az az, hogy a fémrészeknél előfordult az RLM 02. Például szerintem a 173-as ék felségjeles fotóján is ez látszik. Az ajtó belül és kívül is ugyanolyan színű és nem fénylik, mint azokon a fotókon, amikor biztosan fémszínű. A Luftwaffés A-k fotóin is megfigyelhető szerintem a natúr és RLM 02 a fémrészeken. Szerinted az RLM 63 kizárt az A-k alapszínénél? Igen, szerintem is a keresztes 173 esetében az alapszín RLM 02. Úgy fogom csinálni a maketten, hogy láttassam azt, hogy az orrszekcíót kicserélték. Tehát kevésbé fogom az alapszínt fakítani és a kukacozást is más stílusban csinálom és erősebben "rányomva" a törzshöz képest. Ahogyan a fotón is látszik. Talán még az is lehet, hogy a kukacozó szín sem ugyanaz... | |||||
pmheros | Adatlap | 643430 | 2018. április 19. 21:07 | ||
Üdv! (Legközelebb rakj be légy oly szíves egy közvetlen linket, hogy a válaszolni próbálónak ne azzal kelljen kezdenie, hogy egyáltalán megkeresse mire is hivatkozol. Köszi!) Ha erről www.avia-info.hu/rajzlista.php az oldalról beszélünk akkor a 404 hiba kód azt jelenti: hogy a géped "kapcsolatba tudott lépni az adott weboldalt működtető szerverrel, de a böngésző által kért állomány nem található. A 404-es hiba azt is jelenti, hogy a kért tartalom, ha az valaha elérhető volt, a jövőben talán ismét elérhetővé válik." Nézz rá vissza később. Üdv.: pmheros | |||||
lacipapa | Adatlap | 643423 | 2018. április 19. 20:12 | ||
Szervusztok! egy kis segítséget kérnék!Hogy lehet megnézni a HUNGARIAN AVIATIN honlapon a három nézeti rajzokat? Köszönöm,Laci | |||||
Podva | Adatlap | 643422 | 2018. április 19. 20:09 | ||
Sziasztok Érdekes dolgokat írtatok a Bü 131A-ről, ha megengeditek én is hozzá teszem amit én gondolok, illetve amit nekem sikerült kiderítenem: Az első Bü131A-k 1936-ban, kerültek az országba a HA-LAA, -LAZ és HA-LBA,-LBL(?) lajstromjel sorban. (A legmagasabb általam ismert LÜH szám 536)Tehát 36-38 gépről lehet szó.A HA-LBx sor többi része későbbi verzió. Ezek a gépek vásznazott felületeiken RAL 1013 Perlweiss szít viseltek a fém részek fémszínűek maradtak. A HA-LAx, és LBx jelcsoportban 1938 augusztusi az utolsó veszteségi feljegyzés, ami arra enged következtetni hogy a polgári jelcsoport megszűnt, és az A-k át lettek sorolva katonai I.151-el kezdődő jelcsoportba. A legalacsonyabb ismert "A" a "Kőr Ász" I.154-e a legmagasabb a "Bomba Matyi" I.181-e A 6 ismert veszteséggel nagyjából ki is jön a 38 gép... A HA-LAA-ról maradt egy jó fotó "Holló" századjelvénnyel. Ez és a polgári lajstromjellel és századjelvénnyel ismert FW 56-okról készült fotók szerint a századjelvények a futár és gyakorlógépekre is felkerültek már a "rejtés" időszakában. tehát előbb jött a századjelvény, aztán a katonai jel. 1941 tavasza után a CR42-es fotó készítésének idején a gyengébb motorral szerelt A-kat az első vonalbeli alakulatoknál már felváltották a C-, D-k Ha addig nem festettek fel századjelvényt a gépre, már nem tartom valószínűnek, hogy utólag kapott volna...(persze azért lehet) A keresztes fotón jól kivehető az az oldalszám típus ami a Leventéken is látható. Adódik a feltételezés, hogy a Repülőgépgyár Rt-nél készült a gép átalakítása/nagyjavítása ill. festése. Az alapszín itt már RLM 02, vagy ha úgy tetszik RAL7003 Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 643407 | 2018. április 19. 15:45 | ||
Szia Garaik! Köszönöm szépen az "agyalást". Igen, arra gondoltam először, hogy a Cr-42 százada megadja a választ a Jungmann századára (vagy fordítva), de azért ez elég erőltetett következtetés lenne szerintem. Üzemelhetett egy reptéren több század is vagy leszállhatott oda bármi... Mindenesetre van még egy ugyanilyen gyenge fogódzkodó. A 173-as másik képén a háttérben szerintem egy Stösser van. 2 századot ismerek, amikben Cr-42 és Stösser is volt. A Kőr Ász és a Teve -> Szent György. Szóval ha a Jungmann egy századba tartozott a Cr-42-vel és a háború végén még mindig abban a században volt és a Stösser is abban a században volt, és a Stösserek/Cr 42-esek valóban csak 2 században szerepeltek együtt, akkor ez a Kör Ász vagy a Szent György. Na de ez a levezetés aztán tényleg a vicc kategóriája... : )) | |||||
Garaik | Adatlap | 643364 | 2018. április 19. 00:39 | ||
Szia Tyimosenko! Közben én is megnéztem a folyóiratban az ominózus képet. Lehet, hogy az én szemem a rossz, de én nem látok nullát a V és a törzscsík között. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem lenne igazad, és én mindent elfogadok, hisz nem voltam ott. Azonban véleményem szerint nem csak a Kőr Ász kapott ezüst gépeket, hanem a Szent György is (talán '39-ben 2-3 darabot) és aztán gyorsan lettek lefestve terepszínre, de alul még biztosan maradtak ezüst szinben. Az biztos, hogy a V-t nem, de számokat ködölték ezért nem látni. A fotóról annyi bizonyos 1941- áprilisa után nyáron készült, talán a kora szeptemberi időszakig. Ez alatt Mátyásföldön 4 vadászrepülő század is megfordult. Az 1/3 (amely júliusban kiment a frontra), az 1/4. ami végig Mföldön állomásozott, a 2/3. és a 2/4. Ez útóbbi századok július 20-a körül repültek vissza Mföldre., majd augusztus végével (?) repültek vissza Erdélybe. Tehát van immár 4 repülőszázad, és ebből kellene kizárni melyik gép nem lehet a fotón szereplő repülőgép... Nehéz feladatnak tűnik. Csak agyalok, de nem lehetne megoldás, ha már úgyis mész a levéltárba, a mögötte álló I.173-as Jungmannról bővebbet megtudni, hol, melyik egységnél volt állományban 1941 nyarán. Talán ez adja a kulcsot, ha megtudjuk melyik századé volt a Jungmann, akkor lehet, hogy a CR-42 pedig azé a századé? Remélem sikerrel jársz és megleled a válaszokat. ÜDv Garaik | |||||
tyimosenko | Adatlap | 643334 | 2018. április 18. 13:14 | ||
Szia Garaik! Köszönöm szépen! Első ránézésre nekem is a Szent György ugrott be. A fehér vagy citrom lajstromot, kabin mögötti törzscsíkot, sárga szárnyvégeket a Szent Györgyös gépeken láttam. Esetleg Repülő tőr. Mobillal csináltam ezt a képet az újságról, romlott a minősége. A ProModell-es eredetin látszik egy nulla a V és a törzscsík között. Szerintem a 2. karakter. Ez alapján a Kőr Ásznak kellene lennie. Viszont ha jól emlékszem, azok alumínium színűek voltak és talán 61/62/63/65 színek kerültek rájuk egyenes szélű foltozással, fekete vagy piros lajstrommal. Ilyen fotókra emlékszem. Mondjuk ezen a fotón a motorburkolaton pont egyenesszélű folt látszik.. Furcsa, hogy egyáltalán nem látszik semmi szám a törzscsíkon, még apró ákombákom sem. Bár talán lehetséges, hogy ne látsszon, ha még nem sötétítették a fehér 3. karaktert. Ahogyan a 218-as és 219-es gépek fotóin lévő állapot mutatja. Ha ez a nulla esetleg a 3. karakter, bár nem hinném, akkor talán a 220-as Szent György, vagy a 240-es Tőr vagy a 230-as nem tudom a kettő közül melyik századból. Talán ki tudok deríteni a 173-asról továbbiakat, amikor bemegyek a hadtöri levéltárba és kikérem a meglévő Jungmann javítási jegyzőkönyveket. Már most annyit szarakodtam a makettel, hogy megér nekem egy ilyen célirányos kutatást. | |||||
Garaik | Adatlap | 643295 | 2018. április 17. 14:39 | ||
Szia Tyimosenko! Megnéztem a CR-42-es képet, sajnos nem vagyok beljebb, de két repülőtérre gondoltam, ami szerintem számításba jöhet. Az egyik Mátyásföld, mert elég közel húzódik a távolban az erdősáv. Ez ma is jól megfigyelhető, bár a mai repülőtér területe a háborúsnál jóval kisebb lett. Ha ez, akkor szerintem 1/4. Szent György vadászszázadé a repülőgép. A másik tippen, pedig Székesfehérvár-Sóstói repülőtér, mert ott is elég közel volt a fás-bokros rész a repülőtér sávjában. Üdv GaraiK | |||||
tyimosenko | Adatlap | 643023 | 2018. április 11. 08:59 | ||
Sziasztok! Leírom a I.173-as Bückerrel kapcsolatos pár infót, amire jutottam, hátha valakit érdekel a dolog. Hetek óta vizsgálgatom a Jungmann-fotókat és csak tegnap döbbentem rá, hogy az ominózus képen szereplő, orra bukott Bü 131 A valójában egy hibrid. Ez szinte kiszúrta a szememet, de csak azután jöttem rá, hogy már átfaragtam az orrkúpját a gyengébbik Hirth motorhoz... A képen látszik, hogy a törzse az A jellegzetességeit mutatja, viszont a motorburkolat a B/D verzióé. Sikerült találnom még egy képet a 173-asról a háború korai időszakából a ProModell Archívban. Még a szürke alapszín van rajta és látszik az orra alatt az A változat jellegzetes kipufogója. Tehát a gép egy sima A-ként érkezett. A háború késői időszakában készült fotón viszont már a jellegzetes B/D burkolat van rajta, tehát motort cseréltek. Ez talán magyarázatul szolgálhat a foltozás eltérésére is a gép törzsén és motorburkolatán. A csatolt fotóból esetleg lehetne következtetni a századra is, ahol a gép szolgált. Bár ez se tuti, mert a háború végére gondolom át is sorolhatták máshova. Mindenesetre nem tudja valaki, hogy melyik században szolgálhatott a Cr-42? Szárny alsó felén a sárga jelzések, törzsgyűrű a kabin mögött... A képaláírás szerint zöld alapon barna foltozás. Hátha van a századra valakinek egy jó tippje. Köszi szépen! | |||||
ssanyi | Adatlap | 639256 | 2018. február 3. 17:34 | ||
2012-ben ismertem meg Dániel Zoltánt. Egy ismerősöm, név szerint Galván Tivadar mutatott be neki, aki az autógyárban dolgozott. Akkor még nem sejtettem... hogy akaratlanul a megtévesztés látszatával élek. Töredelmesen bevallom, hogy hanyag és ellenőrizetlen propagandaanyagra rosszul emlékeztem, valóban egy századnyi Szuhoj még hadrendben van, ráadásul modernizálva. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 639255 | 2018. február 3. 17:15 | ||
Hát őőő igen. Az meg a másik. Ha görögig legurultam tavaly, szerintem a lengyel Fittereket nem hagytam volna ki. :-)) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |