<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
papgyuri | Adatlap | 665614 | 2019. november 19. 17:41 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 665611 | 2019. november 19. 15:39 | ![]() | |
Vicces, hogy ilyen fullgagyi sufnituning tákolmányokra vesztegetik az időt és a pénzt, amikor lennének bevált modernizációs csomagok is. A helyükben én inkább szólnék az oroszoknak, hogy húzzák fel a T-55M szintjére ezeket. Vagy ha több pénz van, akkor T-55M5. | |||||
páncélos | Adatlap | 665609 | 2019. november 19. 15:02 | ![]() | |
Erre mondaná Hofi, hogy ezzel támadni rendben van, de ezzel menekülni... | |||||
antarktika | Adatlap | 665604 | 2019. november 19. 12:15 | ![]() | |
szt_péter | Adatlap | 665068 | 2019. november 7. 23:14 | ![]() | |
Sziasztok! Frissült a Miniart lengyel T-55 harckocsija. Érdemes vetni rá egy pillantást. Tényleg alapos munkának tűnik. Új info a 3D Renders fül alatt. miniart-models.com/products/37068-t-55-polish-prod/ | |||||
Sennás | Adatlap | 665004 | 2019. november 5. 11:19 | ![]() | |
Vettem,vágom:)! | |||||
Freddy | Adatlap | 665002 | 2019. november 5. 10:27 | ![]() | |
Nem áttam, csak olvastam, pont a képen látható esetről- az volt a mondás, hogy azért nem csinálják gyakrabban, mert a vasutasok nem győznek ,,takarítani" utána. Elég, ha csak 1-2 kocsi kisiklik a szrelvényből, meg itt nem egy tankról van szó, hanem egy csomóról, egyszerre. De mondom, nem láttam. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 665000 | 2019. november 5. 09:18 | ![]() | |
A legdurvább az, hogy még a motort is sikerült működőképessé tenniük annak ellenére hogy a hengerekben állt a víz, a rozsda, meg mindenféle trutyi. Elképesztően ügyesek, és bizony sok múzeum megirigyelhetné azt hogy milyen minőségi munkát végeznek. (bár a műhelyük egy disznóól, többször volt hogy majdnem felbuktak a széthagyott alkatrészekben :D ) Igazából két dologgal vannak bajban, egyrészt nincs hűtőjük, másrészt meg annyira rozsdásak a lánctalpak, hogy képtelenek kivenni egyes lánctagokból a csapszeget. Lehet aztán hogy új lánctalpakat kell szerezniük. | |||||
Sennás | Adatlap | 664993 | 2019. november 4. 18:06 | ![]() | |
Freddy nincs szándékom vitatkozni ezen, ha azt mondod láttál ilyet elhiszem. De 19év vasúti tapasztalat azt mondatja velem egy 6 tengelyes SAMMP kocsi 28-29t önsúlyal elég nehezen ugrik le a sínről még ilyen extrém "oldalterhelésnél" sem. Kétségtelen MTZ80ast már láttam én is ami széttúrta a kavicságyat. De ott sincs vágánykivetülés ettöl/ ilyentől. Sőtt egy "pehely" súlyú kocsi ütközött egy masszívabb másikra, legalább 40cm függölegesen "felugrott" de simán visszaesett a sínre NO Problem:) | |||||
antarktika | Adatlap | 664992 | 2019. november 4. 17:26 | ![]() | |
Bámulatba ejtő a tudásuk, de a kitartásuk még jobban. | |||||
Freddy | Adatlap | 664981 | 2019. november 4. 11:03 | ![]() | |
,,Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. " Olyankor széttúrják a pályát, kisiklatják a kocsikat. Egy olyan leszállás után azon a vasúti pályán egy darabig semmi nem jön- ennek elkerülése azért lehet szempont háborúban is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664976 | 2019. november 4. 09:52 | ![]() | |
Hát akkor tényleg érthetetlen számomra, miért nem építettek beléjük hidraulikus szervót a szovjetek, még a T-62-be sem (bár ott a kuplungnak volt pneumatikus szervója). Nem bonyolult szerkezet. Amúgy csak érdekességnek, két holland vett tavaly egy nagyon rossz állapotú kínai Type-69-est, és naponta tesznek fel videót a felújításáról. Rendkívül érdekes dolgokat lehet megtudni a típusról és működéséről, szinte az utolsó csavarig szétszedték. Innen jutott eszembe a szervó, mostanában rakták össze a kormányművet és a sebességváltót. Ha érdekel itt a link, hollandul van, de néha angol feliratot is találni. www.youtube.com/channel/UCJ0BEW0Jsc8cK0STZlC4zlg/videos | |||||
antarktika | Adatlap | 664971 | 2019. november 4. 06:57 | ![]() | |
Nem véletlenül, ég és föld volt a különbség, a szervó nélküliek komoly fizikai kihívást jelentettek egy hosszú menet alatt. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664968 | 2019. november 3. 22:09 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 664938 | 2019. november 3. 16:09 | ![]() | |
Akkor ezek is ködfejlesztők? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664936 | 2019. november 3. 15:45 | ![]() | |
Volt, de nem a T-54/55-ön. Ha jól tudom a T-44 volt az utolsó ahol kissebb méretűeket használtak. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664935 | 2019. november 3. 15:41 | ![]() | |
Igazából amiért kérdeztem, ahoz az 55-ös is jó. Arra lennék kíváncsi, mennyivel volt nehezebb vezetni a szovjet 55-öst mint a lengyelt? Az az érdekes, hogy a szovjetek még a 62-esnél is csak szervórugókat használtak a kormányzás megkönnyítésére. Viszont a cseh, lengyel, de még a kínai T.69-es is hidraulikus szervót kapott, gondolom nem véletlenül. | |||||
antarktika | Adatlap | 664921 | 2019. november 3. 07:40 | ![]() | |
Ha a T-55A kérdezed, akkor cseh és szovjet. 54-eshez nem volt szerencsém. Sennás, szerintem az első járművön nem is gyári a sárvédő, az valami maszek, a csapatjavító bázison készített lehet. A másodikon rövidre vágott gyári, valószínűleg úgy sérült, hogy a lánchoz ért, a harmadikon meg félbevágott gyári. Na, ezért szokták leszerelni, hogy ne így nézzenek ki:) | |||||
Sennás | Adatlap | 664916 | 2019. november 2. 22:38 | ![]() | |
De jó tudni! Köszönöm. Tisztára azt hittem az is az. De volt hasonló "méretű" póttank ugye? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664914 | 2019. november 2. 21:49 | ![]() | |
Nem 4 póttankos. Csak 2. A kicsik BDS-5 ködfejlesztő hordók. | |||||
Sennás | Adatlap | 664912 | 2019. november 2. 21:29 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 664911 | 2019. november 2. 21:23 | ![]() | |
Próbálok majd érdeklődni pár fickótól (öreg)vasutasok laknak arra talán emlékeznek valamire. | |||||
msanyi | Adatlap | 664910 | 2019. november 2. 21:16 | ![]() | |
Szia Sennás! Köszönöm szépen a válaszod! Majd szétnézek, hátha találok valamit. Eddigi kutatásaim szerint 1956-ban a közúti hídon jöttek a harckocsik. A záhonyi laktanyát lőtték, ahol többen meghaltak és sebesültek. A sors iróniája, hogy pár nappal előtte egy barátságos labdarúgó mérkőzést tartottak csapi és záhonyi katonák. | |||||
Sennás | Adatlap | 664909 | 2019. november 2. 21:01 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 664907 | 2019. november 2. 20:27 | ![]() | |
Amit biztosan tudok Napkor állomásról kijár a vonat és megy Apagy Meleghegy felé ott van egy "S" kanyar ott látni bal oldalon egy kicsi részletét. Elég sz@r a térkép de a két út között fut a vasút a jobb oldali műuttal "párhuzamosan" és ott középen látni egy kis részletet ami a bal oldali útba betorkollik. Sok a fa erdő mező alig lehet kivenni valamit belölle. De talán kocsival kimenni szétnézni érdeklődni a "kocsmákban"? | |||||
msanyi | Adatlap | 664905 | 2019. november 2. 19:46 | ![]() | |
Szia Sennás! „A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervizút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok” Esetleg van bővebb információd, hogy hol volt ez a szervizút? | |||||
Sennás | Adatlap | 664903 | 2019. november 2. 18:01 | ![]() | |
Köszönöm! Van itt egy kép de ez mégse az vagy legalább is nem pont erre emlékszem(ott talán mind félig "lelógott már") | |||||
páncélos | Adatlap | 664901 | 2019. november 2. 17:40 | ![]() | |
Sennás! Szerintem ezek nem magyar kocsik. Gyárilag hozzánk a T-34-nél alkalmazott "küllős" futógörgővel már nem jöttek 54-ek. De utólag cserénél még T-55-ön is előfordult 1-1 ilyen görgő, de teljes küllős kivitel nem volt. A T-54-ek 1960-tól már a T-55 4/4-es görgőkkel jöttek. "Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról" Egyetlen ilyen gyakorlatról tudok: Tranzit-85 és a szabadszállási harckocsizók voltak, többségükben az utolsó eresztésből származó lengyel kocsikkal. | |||||
Sennás | Adatlap | 664895 | 2019. november 2. 17:08 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 664891 | 2019. november 2. 15:41 | ![]() | |
Kár, hogy a cseh és lengyel változatokról nincs olyan részletes szakirodalom mint a szovjetről. Pedig jó lenne olvasni ezekről is. Különbség volt közöttük, nem is kevés. Amúgy neked milyen gyártmányokkal volt tapasztalatod? | |||||
antarktika | Adatlap | 664877 | 2019. november 2. 11:52 | ![]() | |
Szerintem jól látod, nem lacafacáztak ezzel. Igen, az az oszlop magyar volt. | |||||
Sennás | Adatlap | 664874 | 2019. november 2. 11:24 | ![]() | |
Köszönöm megértettem. Annyi ami kicsit "fura" ez ott akkor majdnem háborús helyzet volt--na talán picit túlzás de ilyennel töltötték az időt? Egy hadgyakorlat elött igen de itt? Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. | |||||
antarktika | Adatlap | 664869 | 2019. november 2. 09:37 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy benne volt a TDA rendszer, de mikortól, melyik alváltozattól és melyik gyárban és melyikben nem, azt nem tudom. Cseh, lengyel gyárak is több ezer darabot gyártottak, simán elképzelem én is, hogy voltak különbségek. Sennás, nem KELL leszedni, nem emlékszem olyan szabályzatra, mely kimondta volna, hogy milyen esetekben kell leszedni, vagy nem. Inkább gyakorlat volt leszedni, hogy ne sérüljön, mert utána a kezelőszemélyzetnek kellett javítani. Rengeteg olyan kép van a neten, amikor az látszik, hogy vasúti szállításkor leszedték. Aztán olyan is, hogy nem. Vezetési gyakorlaton ( főleg a harckocsiárok leküzdésénél ), hosszú menetnél általában leszedték, de ott sem mindig. Itt - egyébként nagyon jó képek! - elképzelem, hogy vasúton szállították őket, majd menet a vasútállomásról és azért sem szerelték fel, mert városban szintén leszedték, mert az első kerítés, vagy fal átszakításánál lerepült volna. | |||||
Sennás | Adatlap | 664862 | 2019. november 1. 20:18 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 664858 | 2019. november 1. 18:23 | ![]() | |
Igen igen:) ezt én is láttam a "pécsi" képek között. A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervízút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok (nem feltétlenül pont '56ban) ott is mondjuk le kell szedni ezeket a sárvédő elemeket vagy csak földútra vanatkozik? | |||||
Murmuc | Adatlap | 664857 | 2019. november 1. 18:10 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 664850 | 2019. november 1. 16:08 | ![]() | |
A füst, vagy ködképzőrendszer a T-54-nél már úgy volt megoldva - szerény tudásom alapján - hogy a rendszer gázolajat fecskendezett be a kipufogórendszer forró felületére és így keletkeztette a fehér füstöt. Szovjet gépeknél biztos hogy nem. Valamikor a 70-es években nagyjavításkor építették be az 54-esekbe a TDA rendszert. Az 1969-es műszaki leírásban még mindig a BDS-5 füstfejlesztő hordók vannak. Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a cseh vagy lengyel gépekbe már be volt építve alapból a TDA. | |||||
Sennás | Adatlap | 664846 | 2019. november 1. 15:11 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 664837 | 2019. november 1. 12:04 | ![]() | |
Vezetési gyakorlatokon szokás leszedni, hogy ne sérüljön. Valószínűnek tartom, hogy távolsági menetet hajtottak végre és ezért távolíthatták el. Lehet, hogy vasúton is szállították őket, ekkor is szokás leszedni és utána már nem tették fel a menet miatt. Aztán számos más oka is lehet. A füst, vagy ködképzőrendszer a T-54-nél már úgy volt megoldva - szerény tudásom alapján - hogy a rendszer gázolajat fecskendezett be a kipufogórendszer forró felületére és így keletkeztette a fehér füstöt. | |||||
Murmuc | Adatlap | 664826 | 2019. november 1. 10:25 | ![]() | |
Üdv! Piratvitorla megállapításának alátámasztása okán osztottam meg a képet. A kérdésed jogos, nem sok ekkori pécsi kép van, de van amelyeken fent volt, és amelyeken nem a sárvédők de hogy mi okból? | |||||
Sennás | Adatlap | 664823 | 2019. november 1. 10:12 | ![]() | |
Szia de jó kép! Érdekes hogy az elülső sárvédők párban "felakasztva"(?) Vízi átkelés előtt szokták az úgy "direktben" leszedni nem? | |||||
Murmuc | Adatlap | 664810 | 2019. november 1. 08:41 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 664805 | 2019. november 1. 07:21 | ![]() | |
Sziasztok! Anno összeharácsoltam kb 7-8 különböző Miniart Tirant, T-54-et és T-55-öt. Plusz a rohamlöveg verziót. Utóbbit megépítettem, de az alkatrészbontás stb. nem az én világom. A harckocsi verziókat eladogatom, talán 1-2 megmarad. A rohamlöveg családból viszont megvettem az aknamentesítőt meg a vontatót. Ezt a lengyelt viszont meg kéne venni, ha más nem legalább a matrica miatt. A zsákmányolt iráni és a színes líbiai is pont az én világom :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 664804 | 2019. november 1. 07:17 | ![]() | |
Szia! Szerintem azért más a póttartály, illetve a tartó, mert nem T-55, hanem korai T-54 származék. Néz meg a Miniart korai T-54-et... | |||||
Pacy | Adatlap | 664803 | 2019. október 31. 23:40 | ![]() | |
Szia! Szerintem azok fűst fejlesztő tartályok, a világháborús T-34-eken látni hasonlókat. Nekem eddig nem tűnt fel, kössz! | |||||
pumba | Adatlap | 664798 | 2019. október 31. 21:27 | ![]() | |
Hát, a póttartályok is kisebbnek tűnnek, más a tartójuk is, miniart-models.com/products/37026-type-59-early-prod-chinese-medium-tank/ | |||||
Pacy | Adatlap | 664756 | 2019. október 30. 08:15 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem (most éppen) a Type 59 piszkálja a csőrömet. A torony tetején lévő csövön kívül volt észlelhető különbség a T-54A-hoz(?) képest? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664740 | 2019. október 29. 14:32 | ![]() | |
Én leginkább az orosz cseh lengyelt ismerem, de mindegy is. A közös dolog, hogy az orosz és a második helyezett között igen jelentős szakadék tátong. Úgy tudom, hogy a cseh összeszerelési minősége közelíti a szovjetet, csak a baj az, hogy nekik mindenhonnan hoztak be alkatrészeket, cseh, lengyel, magyar, román, és ezeknek a minősége hullámzott. A lengyel meg egyszerűen szar volt, állítólag a Bumar Labedy gyárban alig volt minőségellenőrzés, ez máig nem változott. Azt mondják, hogy a PT-91-esek is full igénytelenül vannak összerakva. | |||||
Kojak75 | Adatlap | 664737 | 2019. október 29. 13:29 | ![]() | |
Én is hallottam az orosz lengyel cseh sorrendről,meg az orosz cseh lengyel sorrendről is, de mindenki egyértelműen az oroszt tartotta a legjobbnak! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664731 | 2019. október 29. 10:01 | ![]() | |
Hát a felhasználó országok számára nem éppen a legszebb :D Nem éppen minőségi termék az eredeti szovjettel összehasonlítva... Nade a legfontosabb kérdés: volt e nekünk ilyen? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
https://www.facebook.com/nyitottszemmel2017/videos/1160552724074769/UzpfSTEwMDAwMDUxMzgwMDA4MjoyNTY1MzU3NDQzNTE5Nzc4/?multi_permalinks=2574317342623788¬if_id=1574032062438322¬if_t=group_highlights