/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
papgyuri 665614 2019. november 19. 17:41
Válasz erre
Nem tudom volt-e már, de most találtam a face-on. Érdekes...
https://www.facebook.com/nyitottszemmel2017/videos/1160552724074769/UzpfSTEwMDAwMDUxMzgwMDA4MjoyNTY1MzU3NDQzNTE5Nzc4/?multi_permalinks=2574317342623788&notif_id=1574032062438322&notif_t=group_highlights
gaunt1 665611 2019. november 19. 15:39
Válasz erre
Vicces, hogy ilyen fullgagyi sufnituning tákolmányokra vesztegetik az időt és a pénzt, amikor lennének bevált modernizációs csomagok is. A helyükben én inkább szólnék az oroszoknak, hogy húzzák fel a T-55M szintjére ezeket. Vagy ha több pénz van, akkor T-55M5.
páncélos 665609 2019. november 19. 15:02
Válasz erre
Erre mondaná Hofi, hogy ezzel támadni rendben van, de ezzel menekülni...
antarktika 665604 2019. november 19. 12:15
Válasz erre
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 4
Irak Al Kafeel 4

Iraki fejlesztés - persze hajaz valahol a Merkavára - Al Kafeel nevű T-55 mutáció.
szt_péter 665068 2019. november 7. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Frissült a Miniart lengyel T-55 harckocsija. Érdemes vetni rá egy pillantást. Tényleg alapos munkának tűnik. Új info a 3D Renders fül alatt.

miniart-models.com/products/37068-t-55-polish-prod/
Sennás 665004 2019. november 5. 11:19
Válasz erre
Freddy 665002 2019. november 5. 10:27
Válasz erre
Nem áttam, csak olvastam, pont a képen látható esetről- az volt a mondás, hogy azért nem csinálják gyakrabban, mert a vasutasok nem győznek ,,takarítani" utána. Elég, ha csak 1-2 kocsi kisiklik a szrelvényből, meg itt nem egy tankról van szó, hanem egy csomóról, egyszerre.
De mondom, nem láttam.
gaunt1 665000 2019. november 5. 09:18
Válasz erre
A legdurvább az, hogy még a motort is sikerült működőképessé tenniük annak ellenére hogy a hengerekben állt a víz, a rozsda, meg mindenféle trutyi. Elképesztően ügyesek, és bizony sok múzeum megirigyelhetné azt hogy milyen minőségi munkát végeznek. (bár a műhelyük egy disznóól, többször volt hogy majdnem felbuktak a széthagyott alkatrészekben :D ) Igazából két dologgal vannak bajban, egyrészt nincs hűtőjük, másrészt meg annyira rozsdásak a lánctalpak, hogy képtelenek kivenni egyes lánctagokból a csapszeget. Lehet aztán hogy új lánctalpakat kell szerezniük.
Sennás 664993 2019. november 4. 18:06
Válasz erre
Freddy nincs szándékom vitatkozni ezen, ha azt mondod láttál ilyet elhiszem. De 19év vasúti tapasztalat azt mondatja velem egy 6 tengelyes SAMMP kocsi 28-29t önsúlyal elég nehezen ugrik le a sínről még ilyen extrém "oldalterhelésnél" sem. Kétségtelen MTZ80ast már láttam én is ami széttúrta a kavicságyat. De ott sincs vágánykivetülés ettöl/ ilyentől. Sőtt egy "pehely" súlyú kocsi ütközött egy masszívabb másikra, legalább 40cm függölegesen "felugrott" de simán visszaesett a sínre NO Problem:)
antarktika 664992 2019. november 4. 17:26
Válasz erre
Bámulatba ejtő a tudásuk, de a kitartásuk még jobban.
Freddy 664981 2019. november 4. 11:03
Válasz erre
,,Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. "

Olyankor széttúrják a pályát, kisiklatják a kocsikat. Egy olyan leszállás után azon a vasúti pályán egy darabig semmi nem jön- ennek elkerülése azért lehet szempont háborúban is.
gaunt1 664976 2019. november 4. 09:52
Válasz erre
Hát akkor tényleg érthetetlen számomra, miért nem építettek beléjük hidraulikus szervót a szovjetek, még a T-62-be sem (bár ott a kuplungnak volt pneumatikus szervója). Nem bonyolult szerkezet.

Amúgy csak érdekességnek, két holland vett tavaly egy nagyon rossz állapotú kínai Type-69-est, és naponta tesznek fel videót a felújításáról. Rendkívül érdekes dolgokat lehet megtudni a típusról és működéséről, szinte az utolsó csavarig szétszedték. Innen jutott eszembe a szervó, mostanában rakták össze a kormányművet és a sebességváltót. Ha érdekel itt a link, hollandul van, de néha angol feliratot is találni. www.youtube.com/channel/UCJ0BEW0Jsc8cK0STZlC4zlg/videos
antarktika 664971 2019. november 4. 06:57
Válasz erre
Nem véletlenül, ég és föld volt a különbség, a szervó nélküliek komoly fizikai kihívást jelentettek egy hosszú menet alatt.
gaunt1 664968 2019. november 3. 22:09
Válasz erre
Sennás 664938 2019. november 3. 16:09
Válasz erre
Screenshot_20191103-160436
Screenshot_20191103-160436
1572793565682
1572793565682

Akkor ezek is ködfejlesztők?
gaunt1 664936 2019. november 3. 15:45
Válasz erre
Volt, de nem a T-54/55-ön. Ha jól tudom a T-44 volt az utolsó ahol kissebb méretűeket használtak.
gaunt1 664935 2019. november 3. 15:41
Válasz erre
Igazából amiért kérdeztem, ahoz az 55-ös is jó. Arra lennék kíváncsi, mennyivel volt nehezebb vezetni a szovjet 55-öst mint a lengyelt? Az az érdekes, hogy a szovjetek még a 62-esnél is csak szervórugókat használtak a kormányzás megkönnyítésére. Viszont a cseh, lengyel, de még a kínai T.69-es is hidraulikus szervót kapott, gondolom nem véletlenül.
antarktika 664921 2019. november 3. 07:40
Válasz erre
Ha a T-55A kérdezed, akkor cseh és szovjet. 54-eshez nem volt szerencsém.

Sennás, szerintem az első járművön nem is gyári a sárvédő, az valami maszek, a csapatjavító bázison készített lehet. A másodikon rövidre vágott gyári, valószínűleg úgy sérült, hogy a lánchoz ért, a harmadikon meg félbevágott gyári. Na, ezért szokták leszerelni, hogy ne így nézzenek ki:)
Sennás 664916 2019. november 2. 22:38
Válasz erre
De jó tudni! Köszönöm. Tisztára azt hittem az is az. De volt hasonló "méretű" póttank ugye?
gaunt1 664914 2019. november 2. 21:49
Válasz erre
Nem 4 póttankos. Csak 2. A kicsik BDS-5 ködfejlesztő hordók.
Sennás 664912 2019. november 2. 21:29
Válasz erre
1643791_033-5566204
1643791_033-5566204

A "4 pót tankos" milyen változat?
Sennás 664911 2019. november 2. 21:23
Válasz erre
Próbálok majd érdeklődni pár fickótól (öreg)vasutasok laknak arra talán emlékeznek valamire.
msanyi 664910 2019. november 2. 21:16
Válasz erre
Szia Sennás!
Köszönöm szépen a válaszod! Majd szétnézek, hátha találok valamit. Eddigi kutatásaim szerint 1956-ban a közúti hídon jöttek a harckocsik. A záhonyi laktanyát lőtték, ahol többen meghaltak és sebesültek. A sors iróniája, hogy pár nappal előtte egy barátságos labdarúgó mérkőzést tartottak csapi és záhonyi katonák.
Sennás 664909 2019. november 2. 21:01
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Sokkal jobbat nem tudok "fényképezni". Itt egy kicsit kiemelkedik a felszínből. De hogy a többi része meg van-e vagy már felszedték betemették nem tudom.
Sennás 664907 2019. november 2. 20:27
Válasz erre
Screenshot_20191102-202000
Screenshot_20191102-202000

Amit biztosan tudok Napkor állomásról kijár a vonat és megy Apagy Meleghegy felé ott van egy "S" kanyar ott látni bal oldalon egy kicsi részletét. Elég sz@r a térkép de a két út között fut a vasút a jobb oldali műuttal "párhuzamosan" és ott középen látni egy kis részletet ami a bal oldali útba betorkollik. Sok a fa erdő mező alig lehet kivenni valamit belölle. De talán kocsival kimenni szétnézni érdeklődni a "kocsmákban"?
msanyi 664905 2019. november 2. 19:46
Válasz erre
Szia Sennás!
„A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervizút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok”
Esetleg van bővebb információd, hogy hol volt ez a szervizút?
Sennás 664903 2019. november 2. 18:01
Válasz erre
T-55-vagonrol-le-970795_545112328887956_1858682600_n
T-55-vagonrol-le-970795_545112328887956_1858682600_n

Köszönöm!
Van itt egy kép de ez mégse az vagy legalább is nem pont erre emlékszem(ott talán mind félig "lelógott már")
páncélos 664901 2019. november 2. 17:40
Válasz erre
Sennás!

Szerintem ezek nem magyar kocsik. Gyárilag hozzánk a T-34-nél alkalmazott "küllős" futógörgővel már nem jöttek 54-ek. De utólag cserénél még T-55-ön is előfordult 1-1 ilyen görgő, de teljes küllős kivitel nem volt. A T-54-ek 1960-tól már a T-55 4/4-es görgőkkel jöttek.
"Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról"
Egyetlen ilyen gyakorlatról tudok: Tranzit-85 és a szabadszállási harckocsizók voltak, többségükben az utolsó eresztésből származó lengyel kocsikkal.
Sennás 664895 2019. november 2. 17:08
Válasz erre
1572710140750
1572710140750

Ha már sárvédő:) csak kérdezném.Ez Magyar tank? Itt egy érdekes sárvédőt látok(több járművön is). Had/menet gyakorlat? Miért szereltek ilyet rájuk?
gaunt1 664891 2019. november 2. 15:41
Válasz erre
Kár, hogy a cseh és lengyel változatokról nincs olyan részletes szakirodalom mint a szovjetről. Pedig jó lenne olvasni ezekről is. Különbség volt közöttük, nem is kevés.
Amúgy neked milyen gyártmányokkal volt tapasztalatod?
antarktika 664877 2019. november 2. 11:52
Válasz erre
Szerintem jól látod, nem lacafacáztak ezzel.
Igen, az az oszlop magyar volt.
Sennás 664874 2019. november 2. 11:24
Válasz erre
Köszönöm megértettem.
Annyi ami kicsit "fura" ez ott akkor majdnem háborús helyzet volt--na talán picit túlzás de ilyennel töltötték az időt? Egy hadgyakorlat elött igen de itt? Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak.
antarktika 664869 2019. november 2. 09:37
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy benne volt a TDA rendszer, de mikortól, melyik alváltozattól és melyik gyárban és melyikben nem, azt nem tudom. Cseh, lengyel gyárak is több ezer darabot gyártottak, simán elképzelem én is, hogy voltak különbségek.

Sennás, nem KELL leszedni, nem emlékszem olyan szabályzatra, mely kimondta volna, hogy milyen esetekben kell leszedni, vagy nem. Inkább gyakorlat volt leszedni, hogy ne sérüljön, mert utána a kezelőszemélyzetnek kellett javítani. Rengeteg olyan kép van a neten, amikor az látszik, hogy vasúti szállításkor leszedték. Aztán olyan is, hogy nem. Vezetési gyakorlaton ( főleg a harckocsiárok leküzdésénél ), hosszú menetnél általában leszedték, de ott sem mindig. Itt - egyébként nagyon jó képek! - elképzelem, hogy vasúton szállították őket, majd menet a vasútállomásról és azért sem szerelték fel, mert városban szintén leszedték, mert az első kerítés, vagy fal átszakításánál lerepült volna.
Sennás 664862 2019. november 1. 20:18
Válasz erre
1572635722921
1572635722921

És itt a kép párja.
Sennás 664858 2019. november 1. 18:23
Válasz erre
Igen igen:) ezt én is láttam a "pécsi" képek között.

A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervízút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok (nem feltétlenül pont '56ban) ott is mondjuk le kell szedni ezeket a sárvédő elemeket vagy csak földútra vanatkozik?
Murmuc 664857 2019. november 1. 18:10
Válasz erre
gaunt1 664850 2019. november 1. 16:08
Válasz erre
A füst, vagy ködképzőrendszer a T-54-nél már úgy volt megoldva - szerény tudásom alapján - hogy a rendszer gázolajat fecskendezett be a kipufogórendszer forró felületére és így keletkeztette a fehér füstöt.

Szovjet gépeknél biztos hogy nem. Valamikor a 70-es években nagyjavításkor építették be az 54-esekbe a TDA rendszert. Az 1969-es műszaki leírásban még mindig a BDS-5 füstfejlesztő hordók vannak. Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a cseh vagy lengyel gépekbe már be volt építve alapból a TDA.
Sennás 664846 2019. november 1. 15:11
Válasz erre
1572616869056
1572616869056
Screenshot_20191101-145856
Screenshot_20191101-145856

Ezek is Pécsett készültek(ugyanaz a tank) de látni itt is le van szerelve
antarktika 664837 2019. november 1. 12:04
Válasz erre
Vezetési gyakorlatokon szokás leszedni, hogy ne sérüljön. Valószínűnek tartom, hogy távolsági menetet hajtottak végre és ezért távolíthatták el. Lehet, hogy vasúton is szállították őket, ekkor is szokás leszedni és utána már nem tették fel a menet miatt. Aztán számos más oka is lehet.

A füst, vagy ködképzőrendszer a T-54-nél már úgy volt megoldva - szerény tudásom alapján - hogy a rendszer gázolajat fecskendezett be a kipufogórendszer forró felületére és így keletkeztette a fehér füstöt.
Murmuc 664826 2019. november 1. 10:25
Válasz erre
Üdv!
Piratvitorla megállapításának alátámasztása okán osztottam meg a képet. A kérdésed jogos, nem sok ekkori pécsi kép van, de van amelyeken fent volt, és amelyeken nem a sárvédők de hogy mi okból?
Sennás 664823 2019. november 1. 10:12
Válasz erre
Szia de jó kép! Érdekes hogy az elülső sárvédők párban "felakasztva"(?) Vízi átkelés előtt szokták az úgy "direktben" leszedni nem?
Murmuc 664810 2019. november 1. 08:41
Válasz erre
1956
1956

Oroszok 56-ban, Pécsett.
piratvitorla 664805 2019. november 1. 07:21
Válasz erre
Sziasztok!
Anno összeharácsoltam kb 7-8 különböző Miniart Tirant, T-54-et és T-55-öt. Plusz a rohamlöveg verziót.
Utóbbit megépítettem, de az alkatrészbontás stb. nem az én világom. A harckocsi verziókat eladogatom, talán 1-2 megmarad.
A rohamlöveg családból viszont megvettem az aknamentesítőt meg a vontatót.
Ezt a lengyelt viszont meg kéne venni, ha más nem legalább a matrica miatt. A zsákmányolt iráni és a színes líbiai is pont az én világom :)
piratvitorla 664804 2019. november 1. 07:17
Válasz erre
Szia!
Szerintem azért más a póttartály, illetve a tartó, mert nem T-55, hanem korai T-54 származék. Néz meg a Miniart korai T-54-et...
Pacy 664803 2019. október 31. 23:40
Válasz erre
Szia!
Szerintem azok fűst fejlesztő tartályok, a világháborús T-34-eken látni hasonlókat. Nekem eddig nem tűnt fel, kössz!
pumba 664798 2019. október 31. 21:27
Válasz erre
Hát, a póttartályok is kisebbnek tűnnek, más a tartójuk is,
miniart-models.com/products/37026-type-59-early-prod-chinese-medium-tank/
Pacy 664756 2019. október 30. 08:15
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem (most éppen) a Type 59 piszkálja a csőrömet.
A torony tetején lévő csövön kívül volt észlelhető különbség a T-54A-hoz(?) képest?
gaunt1 664740 2019. október 29. 14:32
Válasz erre
Én leginkább az orosz cseh lengyelt ismerem, de mindegy is. A közös dolog, hogy az orosz és a második helyezett között igen jelentős szakadék tátong. Úgy tudom, hogy a cseh összeszerelési minősége közelíti a szovjetet, csak a baj az, hogy nekik mindenhonnan hoztak be alkatrészeket, cseh, lengyel, magyar, román, és ezeknek a minősége hullámzott. A lengyel meg egyszerűen szar volt, állítólag a Bumar Labedy gyárban alig volt minőségellenőrzés, ez máig nem változott. Azt mondják, hogy a PT-91-esek is full igénytelenül vannak összerakva.
Kojak75 664737 2019. október 29. 13:29
Válasz erre
Én is hallottam az orosz lengyel cseh sorrendről,meg az orosz cseh lengyel sorrendről is, de mindenki egyértelműen az oroszt tartotta a legjobbnak!
gaunt1 664731 2019. október 29. 10:01
Válasz erre
Hát a felhasználó országok számára nem éppen a legszebb :D Nem éppen minőségi termék az eredeti szovjettel összehasonlítva...

Nade a legfontosabb kérdés: volt e nekünk ilyen?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.