<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Nyugger | Adatlap | 665209 | 2019. november 11. 12:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 665183 | 2019. november 10. 19:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy kis segítség a MiG-15 magyar terepszínű festéséhez: kezdetben ötletszerű volt a terepminta, aztán a PG-ben készült egy folt-térkép is a festési technológiához, ez NAGYJÁBÓL kijelölte a különböző színű foltok helyét, itt előírték azt is hogy a sárga és barna foltok nem érhetnek össze. Ezután ez alapján festették a gépeket, így eléggé hasonló lett a mintázatuk. Az alapszín a zöld volt, erre festették a barna és sárga foltokat (koptatásnál jó ezt figyelembe venni!). A zöld az élénk közép fűzöld árnyalatú volt, a barna az sötét csokibarna (kb. mint az étcsokoládé), a harmadik szín az okkersárga volt - tehát nem homokszín, ami egy világosbarna árnyalat! A 665131-es hsz.-ben közölt fotókról: a 806-os gép már eléggé kifakult, új korában a festés kissé sötétebb árnyalatú volt, de később talán jobb minőségű festéket használtak, mert a 667-es bár sokkal kopottabb, de kevésbé fakult. A valódi zöld szín kb. az volt amit a 725-ös fotóján látni, vagy talán egy árnyalattal sötétebb annál (legalábbis az én monitoromon). Viszont a barna és a sárga is a 725-ön látható árnyalatnál sokkal sötétebb volt. A 677-es fotója egészen élethű árnyalatokat mutat, legfeljebb a sárga sötét egy kicsit a koszolódás miatt. A kétszínű (zöld-barna) festésnél a barna NEM UGYANAZ mint a háromszínű festésnél, hanem kissé világosabb, sárgásabb árnyalatú - tehát a festési ábrán látható 061-en csak a foltok elhelyezése stimmel, a barna árnyalata túl sötét! Később ezt a gépet a PG-Tanműhelyben használva a rendkívül kopott állapota miatt átfestették egyszínű világosbarnára a MiG-21-eken és helikoptereken használt festékkel, így került ki Ferihegyre is és jelent is meg róla fotó anno a Top Gun-ban. Ha csapatnál is festettek le gépet vagy végeztek festésjavítást, az általában egyedi ízlés alapján történt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 665173 | 2019. november 10. 16:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lehet hogy a Zsák Ferit vagy a Nagy Andrist kellene megkérdezni szerintem több infóval tudna szolgálni festés tekintetében . Amúgy meg a modellgyártóktól sem fogsz szerintem pontos színmintát kapni, ők is többnyire a fotókra hagyatkoznak ,tökéleteset nem fogsz találni . Az EDUARD is a Precíztől kap komolyabb infót ,ő biztosan nem mond hülyeséget főleg úgy hogy a nevét adta hozzá ,de vele kellene beszélned. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 665155 | 2019. november 10. 13:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A képek már ismertek, de ezek alapján a pontos színeket nem lehet kitalálni. Ahány kép annyi féle állapot, megvilágítás, festés... Volt egyáltalán szabályzat rá? Valahol mintha ezt olvastam volna (talán Promodell?) Világos füzöld? Világos okkersárga? Stb.Hogy lehet ezeket azonosítani? Az Eduard szerinta zöld C523 Mr color.Nem is lehet kapni a neten. Nincs valakinek ötlete? Üdv: kls | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 665131 | 2019. november 9. 22:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Talán még lehet ez a pár kép segítségnek ,persze biztosan láttad már a nagy részét te is . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 665122 | 2019. november 9. 18:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kezemből vetted ki a billentyűzetet, én is ugyanerre gondoltam... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 665121 | 2019. november 9. 18:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért az homok szín nem sárga! A kóreai gép festése a zöldet leszámítva ugyanazokkal a színekkel készült? Nem vagyok benne biztos, hogy az Eduard eltalálta a színeket. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 665112 | 2019. november 9. 15:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megvettem a (Mushroom Model Publications) MMPBooks No.23 Mikoyan Gurevich Mig-17 and Polish versions könyvet. Hogy más már ne csalódjon a címben, leírom a tartalmat. 1.old 1/72 Mig-17F, Polish built Lim-5, Lim-5R 2.old 1/72 Lim-5M, Lim-6R, Lim-6bis, Lim-6bisR 3.old 1/72 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5), Lim-6M 4-6.old 1/48 Mig-17F, Polis built Lim-5, 7.old 1/48 Lim-5M 8-9.old 1/48 Lim-6bis, Lim-6R (Lim-6bisR) 10.old 1/48 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5) 11-14.old 1/32 Mig-17F, Polish built Lim-5 Senki ne keressen benne sima Mig-17, Mig-17A, Mig-17PFU és egyéb altípusok rajzait. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 665109 | 2019. november 9. 14:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 665083 | 2019. november 8. 19:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Erre gondolsz? Görgesd lefele a 14.-ik lapig. www.eduard.com/out/media/7059.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 665081 | 2019. november 8. 18:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tisztelt Kollégák! Mig-15-öst építenék és elakadtam a magyar kamo festéssel. Meg tudná nekem valaki mondani hogy a "közép füzöld" vagy a "közép okker sárga" ill. a "közép barna" pontosabban milyen színek is voltak? Esetleg melyik makettfestékek felelnek meg ezeknek a legjobban? Előre is köszönöm a segítséget! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 664454 | 2019. október 20. 19:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 664289 | 2019. október 15. 19:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A Dragon/Zvezda előnye az, hogy a korai verzió, amit más nem ad. Ilyen volt pl. Kubának alacsonytámadó fegyverzetel és K-3 légiharcrakétákkal, illetve Mozambiknak, Mongóliának - nekik már mindenféle extra nélkül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
atika | Adatlap | 664284 | 2019. október 15. 12:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szerzőnek ez a természetes létállapota! Ha nem ilyen lenne, nem is kedvelném a cikkeit. Nagyon sajnálom, hogy a BritModeller-ről levette a hozzászólásait és a képeket, sajnos nem mentettem le, nagyon jó lenne az Eduard MiG-21-es építésének a dokumentálását újraolvasni. Minden makettről ilyen alapos elemzés kellene. Ettől még mindenki azt épít és úgy, ahogy az neki tetszik. ...a Fujimi MiG-21-est is bemutatta a 90-es évek elején, ismertek a hibái (valójában köze sincs a MiG-21-eshez, szinte) ettől még meg fogom venni az Italeri kiadást is, nekem tetszik. Tekints úgy Rá és írásaira, mint alapos elemző és plusz, hasznos infó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 664282 | 2019. október 15. 11:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit fárasztó ez a szegecsszámlálás, az első oldal felénél be is zártam. Minden tiszteletem azé, aki ennyire ért hozzá, csak szimplán felesleges olyan mélységekbe belemenni, mint a belépőélen alkalmazott lekerekítés sugár nagysága és átmenetei. Ha már szakbarbárkodás, miért elfogadható a makett vésett panelezése, amikor az eredeti egyszerűen nem olyan? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 664274 | 2019. október 15. 09:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 664273 | 2019. október 15. 09:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 664265 | 2019. október 14. 23:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja! Kár, hogy a szárny alatti rakétákat kicsit elnagyolták, bár az igaz, hogy az eredeti sem volt egy Szkád vagy Pörsing...:) Ha baráti áron lesz, szerintem belepottyan a virtuális kosárba, mert a lengyel alacsonytámadó/felderítő érdekes gép volt. A MiG-17 olyan, mint a -21-es: sosincs belőle elég, mindig felbukkan egy érdekes/szép festésű vagy történetű gép. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 664261 | 2019. október 14. 23:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 664249 | 2019. október 14. 18:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha az emészthetőség az építhetőség szinonimája, akkor mindenképp. Persze egyáltalán nem biztos, hogy az AZ makett kevésbé hibás. Ha pl. az Eduard kiadná a 15-öshöz hasonló kivitelben, akkor az nem lenne drágább, mint az említettek, viszont nagyságrendekkel jobb lenne. De hasonló lenne a helyzet egy extrák nélküli Clear Prop esetében is. Viszont én drágán is megvenném, ha tényleg jó lenne és nem a hibák javításával és a hiányosságok pótlásával kellene foglalkozni. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 664247 | 2019. október 14. 18:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A hibái ellenére még mindig emészthetőbbnek tűnik, mint az AZ készlet - főleg amiatt, mert a lengyel alacsonytámadót adják. Egy csehet már megépítettem, próbára tette a türelmemet... Egyébként pedig "MiG" karakterekből áll a megnevezés, ha lesz is belőle 100%-ig jó, oly' drága lesz, hogy nem sokan fogják megvenni - pl. egy ekkora gépért hányan adnának 7-8 rongyot? Én elég "nemnormális" vagyok, de részemről felejtős, hogy ennyit fizessek egy ekkora műanyaghalomért, ha van olcsóbb, de kevésbé jó is a piacon. Szerintem ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 664246 | 2019. október 14. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 17PF eltérései az F-hez képest: - a radar miatt más az orr/levegő-beömlő rész (nemcsak a fölső és középső "pupnik", hanem kissé nagyobb az átmérő/szélesség, és kicsit hosszabb is az orr - a fegyverzetben nincs 37mm-es gépágyú, hanem csak 3x23mm-esek - más a kabintető szélvédő-része, hosszabb és van benne felül két plusz, hátrafelé széttartó keret | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 664245 | 2019. október 14. 15:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Érdemes elolvasni Precíz elemzését a még nem is kapható 17-esről. Ha ennyire hanyag tervezéssel gyártanak, akkor inkább ne erőltessék a szovjet típusokat. Remélem a Buccaneer sokkal jobb lesz... Ha meg Flogger és egyéb szovjet gépek, akkor inkább a Clear Prop vagy a Modelsvit vegye kézbe az ügyet! A Tu-2, MiG-9, MiG-19, Su-7, Su-9/-11, Su-15, Yak-9, Yak-15, Yak-17, Yak-25/-27/-28, Yak-38 típusokból is régóta kellene már valami komolyabb készlet. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 664243 | 2019. október 14. 13:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy tudom a PF nem csak az orrában különbözik az F-től. Az nem lenne rossz, ha a többi MiG-re is kedvet kapnának, de lássuk be erre azért kicsi az esély. Az Airfix kínálatában régen volt 15, 21, 23, a Flogger-t szívesen látnám tőlük. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 664242 | 2019. október 14. 12:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az AZ meg H verzió. H, mint hulladék. Még kedvet kaphatnak a PF-hez is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 664241 | 2019. október 14. 12:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az F verzió lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 664240 | 2019. október 14. 11:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Béláim, várjuk meg az Airfix készletét, azzal beljebb leszünk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 664235 | 2019. október 14. 10:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A fűrészeléssel egy kb fél mm-t elvesztettél szerintem, valószínűleg még így is kicsi, de ,,buffer" távolság nélül önteni egy ilyen alkatrészt egyértelműen hiba. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 664207 | 2019. október 13. 10:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy emlékszem az a gyanta teljesen aszimmetrikus is volt, azért is használhatatlan. z | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4WD | Adatlap | 664193 | 2019. október 12. 17:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a felvilágosítást. Tehát nem létezik 1/72-ben "gyári" jó megoldás a MiG-17PF ügyében? Nagy hiba :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 664192 | 2019. október 12. 17:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úgy érzem beszélni kell a dologról. (A Cserebere rovatban a szegény makettező kolléga keresi az AZ Model Mig-17PF újabb kiadásainak gyanta beömlő elemét. Szándékosan nem neki címzem a hozzászólásom, mert ez mindannyiunk okulását szolgálja) Az első képen látható maga az elem, ami (a kolléga képéhez képest valójában) egy talpra van öntve. A második képen a gyanta"talp" fűrésznyomain látszik, hogy teljesen a tövében vágtam le az alkatrészt. Harmadik képen jól látható, hogy a tőben vágott elem kisebb átmérőjű, mint a törzs vele kapcsolódó részei. (Tehát ha valaki a pontosság miatt szeretné beszerezni ezt az elemet, akkor jelzem ez is mérethibás.) Ne zavarja meg senki szemét, hogy a képen már le van darabolva az elem közepe is. Az AZ Model Mig-17 PF levegőbeömlő nyílása, egyébként úgy rossz ahogy van! Negyedik kép ábrázolja milyenek az eredeti arányai. Több dologra szeretném felhívni a figyelmet. -a kereső (felső) radar burkolat jóval nagyobb mélységben lóg be a csatornába (függőlegesen értve) -a követő (alsó antenna) radar burkolat nem a szívócsatorna közepén, hanem attól jelentősen lejjebb található. -a szívócsatornában lévő osztóelem elég hirtelen szélesedik befelé (menetiránynak hátrafelé) -a szívócsatorna "éle" szemből nézve majdnem hogy "U" alakú Ezen a jellemzők egyikét sem mutatja az AZ Model gyanta eleme. Sajnos! Egyébként a csehek szégyelljék magukat, hogy csöves géphez nem tudnak szívócsatornát adni, amit még a kici kínai is meg tudott lépni az ocó Mig-15 -ösével. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 661680 | 2019. július 27. 13:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, ez már kétkép. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 661676 | 2019. július 27. 12:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 661670 | 2019. július 27. 10:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Tom Cooper féle acig.org-on, Andy Miles a Helion and Company Ltd-nak dolgozó kutató említette meg. Rákerestem többek között a holland Scramble magazin oldalán is - ahol oldal és szériaszámokra is lehet keresni - ott is megerősítették. Sziasztok! A kambodzsai MiG-17-esek vezérsíkján van négy számjegy, állítólag ez a gyár számuk A gép orrán és a póttartályon, ebből a három utolsó szám van felfestve. 8022 022 MiG-17F 7941 941 MiG-17F 7948 948 MiG-17F A 022 sántít, mert a vezérsíkon a 0022 szám szerepel. A 7941 és a 7948-nál viszont megegyezik a magyar gyáriszámokkal. A MiG-17-eseket a hatvanas években szállította Kambodzsába a Szovjetunió. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 661665 | 2019. július 27. 09:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, számomra ez teljesen új információ, lehetne erről egy kicsit többet is írni? Esetleg azt az egy fényképet megosztanád? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 661660 | 2019. július 27. 07:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Hogy neked milyen frankó forrásaid vannak. Ezekből esetleg tudható, hogy ezeknek az elvitt 17F -eknek milyen színű volt az oldalszáma? Gondolok itt pl az egyetlen fényképezett 30 -as számú gépünkre. Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 661656 | 2019. július 27. 07:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, érdekesség: az tudjuk, hogy 1957-ben a oroszok elvitték a 20 magyar MiG-17F vadászrepülőgépet és többet nem adták vissza. Gyáriszámok: 8002 8006 8017 8018 8020 8021 8022 8023 8025 8030 8032 8035 8046 7915 7922 7928 7934 7941 7948 Számomra viszont újdonság, hogy az eredetileg magyar MiG-17F-ek közül legalább három Kambodzsában tűnt fel a hatvanas években: 8022 022 MiG-17F 7941 941 MiG-17F 7948 948 MiG-17F Az egyező gyáriszámokat több forrás is megerősíti! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 661542 | 2019. július 22. 20:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ő az "ellenség". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 661534 | 2019. július 22. 16:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 661533 | 2019. július 22. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci | Adatlap | 661532 | 2019. július 22. 15:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 661514 | 2019. július 22. 09:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már itt tartunk, festetlenek voltak, vagy kályhaezüst? Vagy valami más? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pumba | Adatlap | 661513 | 2019. július 22. 09:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Miért nem találok, fotót, Mig-15-ről terepszínű koreai példányról? Grafikát, múzeumi festést találok... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
makettes | Adatlap | 661495 | 2019. július 21. 20:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
blanesz | Adatlap | 660196 | 2019. június 6. 20:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Segítségre van szükségem. Magyar Mig-15, illetve UTI Mig-15 típusokon milyen színűek voltak a szerviz-feliratok fémszínű és festett gépeken? Előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 660031 | 2019. június 1. 09:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én rajzoltam a 043-as géphez, nyomtattassak egyet neked? üdv: zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 660028 | 2019. június 1. 09:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a segítséget, megtaláltam. MiG-15-re kerestem, úgy nem adott ki semmit. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 660014 | 2019. május 31. 20:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia f2d! elméletileg 1/72ben is van Ferinek csillag és szögletes számsora ami kimondottan jó pl:a Mig-15is | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 660012 | 2019. május 31. 19:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, magyar fémszínű MiG-15UTI-hoz (1/72) keresek matricát, létezik ilyen? Ha más nincs, akkor a HAD 21MF esetleg jó lehet hozzá? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 659478 | 2019. május 16. 14:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A szárnytőnél azt a feketére festett részt taposó csíknak hívják. Eléggé érdes volt a felülete, hogy ne csússzon a katonák csizmája vagy a bakancsa és ne karcolja fel a borítást. Ezen a felületen a gép mechanikusa, sorszerelő és egyéb kiszolgálok tevékenykedtek. Szerintem minden nagyjavításkor felfestették, amikor pedig kopottas volt akkor egy vastagabb ponyvát vagy egy vékony gumirozott anyagot tettet erre a felületre. (lásd a csatolmány) Képeim alapján a kiállított 11 db MiG-17PF-re -melyek kiállításuk előtt új festést kaptak- nem került fel a taposó csík. A létra minden gép tartozéka volt, a repülőgép vezető a létráról lépett be a kabinba. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
„PG-ben készült egy folt-térkép is a festési technológiához, ez NAGYJÁBÓL kijelölte a különböző színű foltok helyét” --->ez csak a PG-ben festett gépekre igaz? Hány gépet festettek a PG-ben?
Mert Szolnokon a KRÜ festője dolgozott sorállománnyal, rájuk is kötelező lett volna a PG-s előírás? Vagy a jó öreg KGST szabvány szerint „ahogy sikerül”.
Üdv. Nyugger