/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
TAMÁS78 659532 2019. május 17. 19:52
Válasz erre
Sziasztok,

ha már ilyen sok szó esett róla, valaki tudna nekem segíteni abban, hogy a Skoda 100mm vz 14 lövegtalpa milyen hosszú a tengelytől mérve? Az IBG makettjén kellene, de eredetiben is jó, el tudom osztani 35-tel. :)
téglatesó 659272 2019. május 11. 11:07
Válasz erre
*bocsi, természetesen 14M, 14/35M és 14/39M-et akartam írni.
téglatesó 659271 2019. május 11. 11:06
Válasz erre
Egyébként a 15cm-s 14M 16/35M 14/39M tarackoknál nem variálták a pajzsot, ott megmaradt az eredeti szabás meg a felső rész lehajthatósága.
téglatesó 659270 2019. május 11. 11:02
Válasz erre
Mind a négy kép 10cm-s 14M tarackot ábrázol, ezeknek volt olyan változata, aminek nem volt lehajtható a pajzs felső része. Gondolom anyagtakarékossági okokból vagy, a gyártás egyszerűsítése végett volt ilyen egyrészes pajzs is, vagy csak szimplán rájöttek, hogy tök fölösleges lehajthatóra csinálni, nem tudom.
Ha jól rémlik, az eredeti I. vh.-s Skoda tarackok készültek lehajtható pajzzsal, a későbbi, két háború közti utángyártott cseh meg magyar tarackok már egyrészes pajzzsal épültek, meg a 14AM-ek is, amik új kerekeket is kaptak a gépvontatáshoz.
A 10cm-s könnyű tck.-ból nem volt 14/35M, a 15cm-s közepes tck. egyik fejlesztett változatát nevezték így, (nem sok készült belőle, mert félmegoldás volt, lásd lejjebb).
Elnar 659268 2019. május 11. 10:05
Válasz erre
Elnar 659267 2019. május 11. 10:03
Válasz erre
Még jellegzetessége, hogy nem lehajtható a pajzs teteje. A HM-HIM példánya is ilyen.
Elnar 659266 2019. május 11. 09:58
Válasz erre
efc6_1_big
efc6_1_big
Vágólap04
Vágólap04
bihary_lajos_048
bihary_lajos_048

Ezer hála az évtizedes sötétség eloszlatásáért!
Viszont van még ez kérdésnek. Olyan mint a sima 14M de a pajzsa közepén 2x8 szegecs van mint a 8cm 18M-nek. Ez a 14/35M pajzsa lenne?
téglatesó 659230 2019. május 10. 09:19
Válasz erre
009
009

És egy kicsit jobb kép a 14/39M 15cm-s közepes tck. csőszájfékéről:
téglatesó 659229 2019. május 10. 09:17
Válasz erre
14M 10cm könnyű tarack
14M 10cm könnyű tarack
14AM 10cm könnyű tarack
14AM 10cm könnyű tarack
14-19M 10cm könnyű tarack (ex-lengyel)
14-19M 10cm könnyű tarack (ex-lengyel)
14M 15cm közepes tarack
14M 15cm közepes tarack
14-35M 15cm közepes tarack
14-35M 15cm közepes tarack
14-39M 15cm közepes tarack
14-39M 15cm közepes tarack

És akkor a típusok:
1. kép: az eredeti Skoda 10cm-s 14M könnyű tarack,
2. kép: a fejlesztett 14AM 10cm-s könnyű tarack, itt megfigyelhető az új kerék,
3. kép: a szintén (bár nem Magyarországon) fejlesztett 14/19M 10cm-s könnyű tarack, megfigyelhető, hogy ennek hosszabb a csöve az eredeti 14M-nél,
4. kép: az eredeti Skoda 15cm-s 14M közepes tarack,
5. kép: a fejlesztett 14/35M 15cm-s közepes tarack, itt a képen szétszedett állapotban, mivel két részre bontva vontatták őket, külön a talpat, és külön a csövet egy csőkocsin, itt megfigyelhető az első fajta csőszájfék, ami nem volt túl hatékony, ebből a változatból nem sok készült,
6. kép: a fejlesztett 14/39M 15cm-s közepes tarack, itt jól megfigyelhető az új csőszájfék (hasonló a 40M 10.5cm-s tarackéhoz, amit utána a Zrínyi II.-be is beépítettek).
téglatesó 659228 2019. május 10. 09:09
Válasz erre
A "14M" elnevezést az szokta általában megkavarni, hogy ezen a néven két különböző kategóriájú löveg is futott: a 14M 10cm könnyű-, és a 14M 15cm közepes tarack. Mivel mind a kettő Skoda-gyártmány, még a kinézetük is nagyon hasonló, nagyon meg kell nézni a róluk készült képeket, hogy eldöntsük, melyik-melyik. Talán onnan a legkönnyebb megkülönböztetni, hogy a 15cm-s tck. talpa vastagabb-szélesebb, és könnyítő réseléssel van ellátva két oldalt, a 10cm-s tck. talpa viszont nem (plusz a 15cm-s tck. csöve is értelemszerűen vastagabb, és a lövegzár is jóval nagyobb).
A 10cm-es könnyűnél a '30-as években a modernizáció célja a gépvontatás lehetőségének megteremtése volt, ezért kapta az új futószerkezetet (aminél a kerekek -szerintem- megegyeztek a 29M 8cm-s Bofors légv. á. kerekével). Itt a löveg lőteljesítményének fokozását a lőszerek fejlesztésével akarták elérni, külföldön (Csehszlovákia, Lengyelország) viszont a csövet is cserélték, hosszabbították: ebből lett (többek között) a nálunk is használt ex-lengyel 14/19M.
A 15cm-s közepes taracknál a futószerkezetet nem módosították (megmaradt az eredeti küllős fakerék), itt a lőteljesítmény fokozása volt a cél: a csövet hosszabbították, illetve csőszájfékkel látták el, és fejlesztették a lövegzárat, ennek a modernizációnak a lépcsői a 14/35M és a 14/39M (meg persze itt is modernizálták a lőszereket).
Elnar 659212 2019. május 9. 19:07
Válasz erre
Köszi!
Ezek szerint még nagyobb káosz volt a fejemben a 14M tarackok közt, mint hittem. Megyek, újrarendszerezem a mappáimat :) (a kereke csak hasonlít vajon, vagy teljesen megegyező a 8 centis légvédelmi Boforséval?)

A terepezett pajzsbelső előfordult pedig. 8cm 18M-nél is láttam már.
téglatesó 659192 2019. május 9. 08:45
Válasz erre
Freddy! Köszi a képeket! nagyon jók, tényleg elkeserítő, hogy ilyen állapotban van, vigyázhatnának rá jobban is... :(
téglatesó 659189 2019. május 9. 08:42
Válasz erre
001
001
004
004
35025
35025
download
download
Keresem - HaT8245 - 10cm Skoda boxtop
Keresem - HaT8245 - 10cm Skoda boxtop

Szia Elnar!
Köszi, igen, én is a 15cm felé hajlok. Ami igazán érdekes a képen, hogy még a pajzs belső oldalát is terepezték...
Nem, a 14AM-et könnyű megkülönböztetni, hogy már más a kereke, mivel itt a gépvontatás lehetőségének a megteremtése volt a cél a fejlesztéssel (lásd az első képet), a csőhöz azonban nem nyúltak (legalábbis nem hosszabb, mint a 14M esetében).
A 14/19M egy sima lóvontatású (eredeti küllős-fakerekes) 14M hosszabb csővel, mivel itt meg a löveg teljesítményét akarták növelni: hosszabb cső = nagyobb torkolati sebesség = nagyobb lőtáv /jobb pontosság.
Amúgy aki 14/19M-et akar a polcára könnyű dolga van: az IBG kiadta 1/35-ben, a FtF meg 1/72-ben, ezeket viszonylag könnyű visszaalakítani 14M-re (amiből 1/72-ben ott van a régi HaT készlet).
Elnar 659183 2019. május 9. 07:04
Válasz erre
Atyaég, nem gondoltam volna, hogy ennyire leharcolt állapotban van.
Megérdemelt volna egy fedett helyet szerintem. Vagy ha más nem, még így egy restaurálást.
Freddy 659176 2019. május 8. 22:21
Válasz erre
DSCF5453
DSCF5453
DSCF5454
DSCF5454
DSCF5455
DSCF5455
DSCF5456
DSCF5456
DSCF5457
DSCF5457
DSCF5458
DSCF5458

Keceli szekér2
Ennyi képet csináltam róla, sajnos ez nem az a dolog, ami sokáig bírja a remeteszexet (nap szíja, eső veri), úgyhogy aki kíváncsi rá, ne sokat várjon a meglátogatásával. A Hadtörténeti Múzeumban egyszer egyébként volt egy ilyen kiállítva, kifejezetten jó állapotban.
Freddy 659175 2019. május 8. 22:15
Válasz erre
DSCF5447
DSCF5447
DSCF5448
DSCF5448
DSCF5449
DSCF5449
DSCF5450
DSCF5450
DSCF5451
DSCF5451
DSCF5452
DSCF5452

Keceli szekér1
Elnar 659155 2019. május 8. 17:46
Válasz erre
Az egy 31M 15 cm tck szerintem. A 10,5-esnek már kilógna a csöve a pajzs mögül ilyen szög mellett.

Szóval ami olyan mint a 14A/M, csak hosszabb csővel, az a 14/19M?
téglatesó 659136 2019. május 8. 08:22
Válasz erre
És megint még valami: a 14/19M-et megtaláltam egy híradóban is: filmhiradokonline.hu/watch.php
téglatesó 659135 2019. május 8. 08:20
Válasz erre
static-cdn.hungaricana
static-cdn.hungaricana

És a kép:
téglatesó 659134 2019. május 8. 08:19
Válasz erre
Déé! És köszi, nagyon jók a belgáról a képek!
Meg még annyi, hogy a mellékelt kép a 14/19M 10cm-es lengyel (Skoda) cucc: csak a hülye fortepan valamiért 1933-asnak sorolta be (amikor ugye még nem volt ilyenünk).
téglatesó 659133 2019. május 8. 08:14
Válasz erre
$_57 (10)a
$_57 (10)a

Sziasztok!
Elnar! Bocsi, a hsz.-m nem direkt volt off, egy off hsz.-re válaszoltam, és a rendszer automatice tette offba az enyémet is.
Amúgy 5/8M elvileg volt nekünk még 1944-ben is, a híradó 1076-os számában ("Harcok a Kárpátokban és Erdélyben") is benne van, ahogy hatlovas fogattal húzzák a hegyi úton (bár nem tudom, a felvételek tényleg pont akkor és ott készültek-e, mert köztudott, hogy a híradóban néha csaltak a felvételekkel...)
Déé! Igen, a belgából kettő is van, egy a Bolyain, egy meg Kecelen, pont ezért nem értem, miért nem találni róla eredeti, háborús filmfelvételt, vagy fotót, bár a tippem az, hogy ezeket csak a megszálló erőknél használták.
A személyes kapcsolat alatt azt értem, ami a mellékelt fotón is van, a szilvamérős magyar egy Bofors mellett társalog egy némettel (csak azt nem tudom, ez 10.5-ös, vagy 15-ös-e?):
Déé 659126 2019. május 7. 23:34
Válasz erre
20160526_151136
20160526_151136
20160526_151044
20160526_151044
20160526_151050
20160526_151050
20160526_151725
20160526_151725
20160526_151630
20160526_151630
20160526_151643
20160526_151643
20160526_151700
20160526_151700

Szia!
Még nem láttam olyan iratot ahol személyes kapcsolatok útján szereztek volna infót a németektől, olaszokkal sokkal jobb kapcsolatuk volt, rendszeresek voltak a bizottsági találkozók fegyverek és lőszerek tekintetében.
10,5 cm 31M ágyúnak volt egy hibája, maximális lőtávolságnál alig lehetett látni a becsapódást, nem lehetett kihasználni a 19,5 km lőtávot.
Közbe prioritást kapott a 21 cm nehéz tarack és ebből próbáltak készíteni 17 cm nehézágyút.
Belga 7,5 cm ágyúból kettő is van.
romsitsa 659081 2019. május 7. 11:04
Válasz erre
10,5-ös ágyú a 31M után fel sem merül, sehol, megkockáztatom más irányba (tarack) gondolkodtak.
A zsákmányanyagot a németek akkor használták, ha “jó” volt és volt hozzá “ellátmány”, utóbbi felkutatása maximum időigényes lehetett, miután elfoglalták a teljes országot. Saját gyártásra/átalakításra csak indokolt esetben álltak át, pl. 120 mm-es aknavető.

Üdv

Á
Freddy 659064 2019. május 6. 22:58
Válasz erre
Sajnos rosszul emlékeztem, csak a lövegmozdonyokat mértem le, ezt valamiért nem. De fényképek tényleg vannak, ha kell.
Freddy 659039 2019. május 6. 13:21
Válasz erre
Van egy ilyen szekér Kecelen, azt meg is mértem meg körbe is fényképeztem, otthon előkeresem majd.
téglatesó 659027 2019. május 6. 10:58
Válasz erre
dkp! Köszönöm a tippet, letöltöttem a magazint, majd áttanulmányozom, de első ránézésre is nagyon hasznos!
Elnar! neked is köszi a linket! Ezt a tanulmányt már én is megtaláltam, történeti áttekintésnek jó, de makettépítésben sajna nem sokat segít :( (viszont a feltöltött képeid, rajzaid nagyon jók, köszi!)
Déé! Az igaz, hogy a németek nem kürtölték világhírré a zsákmányanyag-listájukat, de arra gondoltam, hátha személyes kapcsolatok útján átszivárgott infó a magyar oldalra is ezekről a lövegekről.
Az is igaz, hogy a németek nem szívesen adtak el/át a legmodernebb fegyverekből, de ha belegondolsz, pl. a Pz. IV. F1 is a(z egyik) legjobb harckocsijuk volt abban az időben, amikor adtak belőle a 30. hk.e. felszereléséhez (és vannak még hasonló példák). Ezen továbbmenve talán a holland Boforsok át/eladásával is mindenki jól járt volna: Honvédség erősödik egy olyan fegyverrel, ami már eleve volt, de nehézséget okozott a gyártása, a németeknek meg eggyel kevesebb fajta löveget kell rendszerben tartani -amihez ugye az általuk nem is gyártott lőszer, alkatrész, stb. utánpótlása csak a logisztikájukat terhelte-, cserébe nyilván megkérhették volna az árát (ahogy szokták).
Még valami: a 10.5-es Boforsból tényleg csak 13db volt? Mindenhol 18db-ot olvasok... Amúgy mindig csodáltam, miért nem gyártottak többet? Ennyire nem volt pénz/anyag/kapacitás?
dkp 659021 2019. május 6. 09:04
Válasz erre
Ezermester Magazin 1975. 10. szám, 15-18. oldal. NET-ről djvu fájlként letölthető.
Elnar 658994 2019. május 5. 18:15
Válasz erre
Déé 658991 2019. május 5. 17:56
Válasz erre
SZia!
Németek nem közölték mit zsákmányoltak, meg hát ami jó volt, azt nem kaptunk még pénzért se.
10,5 cm 31M közepes ágyúból összesen 13 db volt, abból 12 db ottmaradt a Don-kanyarba, maradék egy meg Hajmáskéren volt a HTI kísérleti telepén.
Elnar 658984 2019. május 5. 16:30
Válasz erre
31M ojm
31M ojm
ojm.farl da = hadtorteneti.com - szekely
ojm.farl da = hadtorteneti.com - szekely
Clipboard01
Clipboard01
obr1b
obr1b
obr2b
obr2b

Üdv!

Eddig is sejtettem, hogy a helyzet nem ilyen egyértelmű. A képeken mindenféle szekér látható honvédségi használatban. Viszont eddig úgy gondoltam, hogy azok csak kiegészítések voltak a szabványos mellett. Valaminek biztosan léteznie kellett, mert a Roncskutatáson több olyan láda is van fenn, amik centire illeszkednek a megadott raktér méretbe, valamint van egy ilyen kép is, ami pont megegyezik a közlönyben ábrázolttal (sajnos a helyszín nekem ismeretlen).
Mellékelek még egy interneten meglelt málházási képet, egy Detektorweben talált (tányérakna)ládával. Pontosan ugyanolyan kialakítású
téglatesó 658974 2019. május 5. 13:35
Válasz erre
Szia Emerick!
Köszi, ezek is nagyon hasznos infók, még ha kicsit elkeserítőek is... :)
Tulajdonképpen mindegy is, hogy nem volt mindegyik szekér egyforma, nekem elég a "szabvány" (mármint a szabályzatban leírt) "típusról" minél több adat, rajz, fotó. Konkrét kocsit amúgy is max. csak akkor lehetne építeni, ha találnék olyat, amit alaposan körbefotóztak, plusz le is lehetne a fotók alapján venni a méreteket...
Emerick 658971 2019. május 5. 12:55
Válasz erre
Üdv!

Egyébként a magyar királyi Honvédségben nem volt rendszeresített országos jármű típus. A szabályzat egy dolog, de a rengeteg kis műhely nem tudott volna soha egy bizonyos valamit gyártani. Sacc/kb 17-20, tájegységre jellemző szekér/országos jármű típus létezett, melyeket mindenféle méretű vállalkozás gyártott. Ezek a tengelyszélességtől kezdve a magasságon át a raktér szögeit és méretéig bezárólag mind más és más. A honvédség igényeit kocsigyártóktól vásárolt, illetve a polgári életből igénybevett mindenféle járművekkel oldották meg. Aki ebben rendszert lát, annak hajrá! :)
Ami egy másik érdekesség: mozgósításkor elviekben az országos járművekre is felfestették az alakulatok jelzéseit. Ezekből elég keveset látni fényképeken. (bár itt most láttunk két példát)

I.
Elnar 658933 2019. május 4. 16:13
Válasz erre
ojm. m‚retek
ojm. m‚retek
ojm. bal
ojm. bal
ojm. jobb
ojm. jobb
ojm. h tul
ojm. h tul
orsz gos j rmű
orsz gos j rmű
37M kocsiponyva
37M kocsiponyva
37M kocsiponyva+
37M kocsiponyva+
11412217_1028325257244390_4107747576109286211_o
11412217_1028325257244390_4107747576109286211_o
12339449_901683553241895_3088506755780552240_o
12339449_901683553241895_3088506755780552240_o
m. kir. 5perI zlj. n. fegyv. szd.
m. kir. 5perI zlj. n. fegyv. szd.
1 kg ken‹cs szelence = roncskutatas.hu - Hansy
1 kg ken‹cs szelence = roncskutatas.hu - Hansy
kocs.lgv.gp.
kocs.lgv.gp.
fortepan_107585
fortepan_107585

http://dlib.ogyk.hu/view/action/nmets.do?DOCCHOICE=1622148.xml&dvs=1556978163619~220&locale=hu_HU&search_terms=&adjacency=&VIEWER_URL=/view/action/nmets.do?&DELIVERY_RULE_ID=4&divType=&usePid1=true&usePid2=true

Honvédségi közlöny, 1936/25. Ábra melléklet a végén.
A málházási ábrák, ha jól emlékszem a bunkermúzeum oldaláról valók, de már nem biztos.
Végére még pár archív képe a felirati tábla kinézetéről, beosztási jelzésekkel.
téglatesó 658926 2019. május 4. 13:06
Válasz erre
Üdv!
A II. vh.ban a M.K.H. által használt országos járműről keresnék adatokat (méretadatok: szélesség, hosszúság, magasság, kerekek átmérője, szóval minden), rajzokat (többnézeti, ha lehet méretezett, vagy méretaránnyal megjelölt), részletfotókat, (főleg a "futóműről", szerelékekről). Mindent csak szigorúan saját célra, méretarányos másolat készítéséhez kell! Aki tud, kérem segítsen!
Köszönöm!
romsitsa 658912 2019. május 4. 08:02
Válasz erre
Miggyuri 658909 2019. május 4. 06:34
Válasz erre
Ez már egy továbbfejlesztett "B" változat lehet.
romsitsa 658908 2019. május 3. 23:32
Válasz erre
Sokol 658902 2019. május 3. 21:57
Válasz erre
olasz
vatya1 658901 2019. május 3. 21:35
Válasz erre
vatya1 658900 2019. május 3. 21:34
Válasz erre
akkor meg csinálhatom ahogy adja a hobbyboss? engem inkább a szín amit ajánl az xf-49est az lepett meg mert inkább zöldnek gondoltam volna nem barnának
romsitsa 658899 2019. május 3. 21:28
Válasz erre
vatya1 658898 2019. május 3. 21:06
Válasz erre
Szia romsitsa!
igen magyarnak
akkor létezik ez a festés?
romsitsa 658896 2019. május 3. 19:28
Válasz erre
Félve kérdezem, ezt a fehér keresztes kocsit a HB tényleg magyarnak jelöli? Mert létezett ilyen jelzésekkel, de német zsákmány volt.

Üdv

Á
vatya1 658891 2019. május 3. 17:05
Válasz erre
670719970
670719970

Köszönöm
az alábbiak alapján jobban járok ha oroszt csinálok belőle ami végül is nem baj mivel az orosz T sort gyűjtögetem csak egy lehetőség lett volna a magyar de nem akarok én sem olyan járgányt ami nem valós
még esetleg az orosz zöld a kérdéses mert amit kínál az meg egy fehér festés de gondolom előtte zöld volt
ja nekem ez a verzió van amihez nincs is a torony keret
romsitsa 658876 2019. május 3. 11:23
Válasz erre
Hello

1941-ben két kocsi áll egymás mellett, egyszer Kamenyec-Podolszkij majd Kőrösmező helyszínmegjelöléssel. Mindkettő zöld, az orrlemezen magyar "sávokkal" az egyik kocsi két oladán fehér keretben 58-as szám.
Az egyik kocsi később a margitszigeti zsákmánykiállításon tűnik fel háromszín mintával és vörös csillag jelzésekkel.
1944-ben valószínűleg ugyanez a kocsi egy filmhíradóban is megjelenik, talán mint ellenség (azt hiszem egy gyakorlatot adtak el "éles" felvételnek), ekkor kb. felismerhetetlen.

Logikai alapon a margitszigeti állapotát már egy hazai átfestés után kellett volna elérnie.

Egyik kocsin sincs olyan ismertetőjegy ami alapján be tudnám azonosítani, hogy melyik-melyik, és mind kettő korai verzió.

Van egy harmadik, ami megfelel? a HB verziójának (hosszú csöves, rátét páncéllal antenna nélkül) de arról sincs keresztes fotó.

Üdv

Á
Freddy 658873 2019. május 3. 10:41
Válasz erre
Én megépítettem ezt még anno ICM-ből(a linken alul), nem tudom,a Hobby Boss honnan vette a grafikáját, maradtak fenn képek erről a tankról, de nem volt rajta fehér kereszt. Valószínűleg sima zöld volt, az elején volt egy elforgatott, ,,olasz" magyar zászló, és talán az oldalán látszik nagyon halványan az eredeti 55-ös szám (ez utóbbi az én makettemen sincs rajta, esélytelen egyedi járművekről soha nem látott fényképek kizárólag másfél nappal azután szoktak előkerülni, hogy a makettet befejeztük:P)
www.makett.org/phpbb/viewtopic.php
vatya1 658861 2019. május 2. 21:43
Válasz erre
oké meg várom én is inkább a zöld fele hajlanék
Z63 658860 2019. május 2. 21:28
Válasz erre
Az XF 49 khakiszín,inkább az I.vh-s barna felé hajlik, talán nagyobb a valószínűsége a magyar tábori zöldnek. Picit várjunk, hátha romsitsa, Sokol, vagy Elnar tud pontosabbat!
vatya1 658857 2019. május 2. 20:43
Válasz erre
Nem ismerem a képet a magyar verzió az egyszínű nem több színű
akkor ezek szerint jó a megadott szín kód? a magyarhoz egy színű xf-49es
Z63 658853 2019. május 2. 19:54
Válasz erre
A korai orosz színek nagyon hasonlóak a magyar színekhez. Ki is adják készletben. A Podva által feltett kép is valószínűleg ezt a három színt mutatja.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.