<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
TAMÁS78 | Adatlap | 659532 | 2019. május 17. 19:52 | ||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659272 | 2019. május 11. 11:07 | ||||||||||||||||||||||||||||
*bocsi, természetesen 14M, 14/35M és 14/39M-et akartam írni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659271 | 2019. május 11. 11:06 | ||||||||||||||||||||||||||||
Egyébként a 15cm-s 14M 16/35M 14/39M tarackoknál nem variálták a pajzsot, ott megmaradt az eredeti szabás meg a felső rész lehajthatósága. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659270 | 2019. május 11. 11:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Mind a négy kép 10cm-s 14M tarackot ábrázol, ezeknek volt olyan változata, aminek nem volt lehajtható a pajzs felső része. Gondolom anyagtakarékossági okokból vagy, a gyártás egyszerűsítése végett volt ilyen egyrészes pajzs is, vagy csak szimplán rájöttek, hogy tök fölösleges lehajthatóra csinálni, nem tudom. Ha jól rémlik, az eredeti I. vh.-s Skoda tarackok készültek lehajtható pajzzsal, a későbbi, két háború közti utángyártott cseh meg magyar tarackok már egyrészes pajzzsal épültek, meg a 14AM-ek is, amik új kerekeket is kaptak a gépvontatáshoz. A 10cm-s könnyű tck.-ból nem volt 14/35M, a 15cm-s közepes tck. egyik fejlesztett változatát nevezték így, (nem sok készült belőle, mert félmegoldás volt, lásd lejjebb). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659268 | 2019. május 11. 10:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659267 | 2019. május 11. 10:03 | ||||||||||||||||||||||||||||
Még jellegzetessége, hogy nem lehajtható a pajzs teteje. A HM-HIM példánya is ilyen. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659266 | 2019. május 11. 09:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ezer hála az évtizedes sötétség eloszlatásáért! Viszont van még ez kérdésnek. Olyan mint a sima 14M de a pajzsa közepén 2x8 szegecs van mint a 8cm 18M-nek. Ez a 14/35M pajzsa lenne? | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659230 | 2019. május 10. 09:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659229 | 2019. május 10. 09:17 | ||||||||||||||||||||||||||||
És akkor a típusok: 1. kép: az eredeti Skoda 10cm-s 14M könnyű tarack, 2. kép: a fejlesztett 14AM 10cm-s könnyű tarack, itt megfigyelhető az új kerék, 3. kép: a szintén (bár nem Magyarországon) fejlesztett 14/19M 10cm-s könnyű tarack, megfigyelhető, hogy ennek hosszabb a csöve az eredeti 14M-nél, 4. kép: az eredeti Skoda 15cm-s 14M közepes tarack, 5. kép: a fejlesztett 14/35M 15cm-s közepes tarack, itt a képen szétszedett állapotban, mivel két részre bontva vontatták őket, külön a talpat, és külön a csövet egy csőkocsin, itt megfigyelhető az első fajta csőszájfék, ami nem volt túl hatékony, ebből a változatból nem sok készült, 6. kép: a fejlesztett 14/39M 15cm-s közepes tarack, itt jól megfigyelhető az új csőszájfék (hasonló a 40M 10.5cm-s tarackéhoz, amit utána a Zrínyi II.-be is beépítettek). | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659228 | 2019. május 10. 09:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
A "14M" elnevezést az szokta általában megkavarni, hogy ezen a néven két különböző kategóriájú löveg is futott: a 14M 10cm könnyű-, és a 14M 15cm közepes tarack. Mivel mind a kettő Skoda-gyártmány, még a kinézetük is nagyon hasonló, nagyon meg kell nézni a róluk készült képeket, hogy eldöntsük, melyik-melyik. Talán onnan a legkönnyebb megkülönböztetni, hogy a 15cm-s tck. talpa vastagabb-szélesebb, és könnyítő réseléssel van ellátva két oldalt, a 10cm-s tck. talpa viszont nem (plusz a 15cm-s tck. csöve is értelemszerűen vastagabb, és a lövegzár is jóval nagyobb). A 10cm-es könnyűnél a '30-as években a modernizáció célja a gépvontatás lehetőségének megteremtése volt, ezért kapta az új futószerkezetet (aminél a kerekek -szerintem- megegyeztek a 29M 8cm-s Bofors légv. á. kerekével). Itt a löveg lőteljesítményének fokozását a lőszerek fejlesztésével akarták elérni, külföldön (Csehszlovákia, Lengyelország) viszont a csövet is cserélték, hosszabbították: ebből lett (többek között) a nálunk is használt ex-lengyel 14/19M. A 15cm-s közepes taracknál a futószerkezetet nem módosították (megmaradt az eredeti küllős fakerék), itt a lőteljesítmény fokozása volt a cél: a csövet hosszabbították, illetve csőszájfékkel látták el, és fejlesztették a lövegzárat, ennek a modernizációnak a lépcsői a 14/35M és a 14/39M (meg persze itt is modernizálták a lőszereket). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659212 | 2019. május 9. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Ezek szerint még nagyobb káosz volt a fejemben a 14M tarackok közt, mint hittem. Megyek, újrarendszerezem a mappáimat :) (a kereke csak hasonlít vajon, vagy teljesen megegyező a 8 centis légvédelmi Boforséval?) A terepezett pajzsbelső előfordult pedig. 8cm 18M-nél is láttam már. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659192 | 2019. május 9. 08:45 | ||||||||||||||||||||||||||||
Freddy! Köszi a képeket! nagyon jók, tényleg elkeserítő, hogy ilyen állapotban van, vigyázhatnának rá jobban is... :( | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659189 | 2019. május 9. 08:42 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Elnar! Köszi, igen, én is a 15cm felé hajlok. Ami igazán érdekes a képen, hogy még a pajzs belső oldalát is terepezték... Nem, a 14AM-et könnyű megkülönböztetni, hogy már más a kereke, mivel itt a gépvontatás lehetőségének a megteremtése volt a cél a fejlesztéssel (lásd az első képet), a csőhöz azonban nem nyúltak (legalábbis nem hosszabb, mint a 14M esetében). A 14/19M egy sima lóvontatású (eredeti küllős-fakerekes) 14M hosszabb csővel, mivel itt meg a löveg teljesítményét akarták növelni: hosszabb cső = nagyobb torkolati sebesség = nagyobb lőtáv /jobb pontosság. Amúgy aki 14/19M-et akar a polcára könnyű dolga van: az IBG kiadta 1/35-ben, a FtF meg 1/72-ben, ezeket viszonylag könnyű visszaalakítani 14M-re (amiből 1/72-ben ott van a régi HaT készlet). | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659183 | 2019. május 9. 07:04 | ||||||||||||||||||||||||||||
Atyaég, nem gondoltam volna, hogy ennyire leharcolt állapotban van. Megérdemelt volna egy fedett helyet szerintem. Vagy ha más nem, még így egy restaurálást. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 659176 | 2019. május 8. 22:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Keceli szekér2 Ennyi képet csináltam róla, sajnos ez nem az a dolog, ami sokáig bírja a remeteszexet (nap szíja, eső veri), úgyhogy aki kíváncsi rá, ne sokat várjon a meglátogatásával. A Hadtörténeti Múzeumban egyszer egyébként volt egy ilyen kiállítva, kifejezetten jó állapotban. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 659175 | 2019. május 8. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Keceli szekér1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659155 | 2019. május 8. 17:46 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az egy 31M 15 cm tck szerintem. A 10,5-esnek már kilógna a csöve a pajzs mögül ilyen szög mellett. Szóval ami olyan mint a 14A/M, csak hosszabb csővel, az a 14/19M? | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659136 | 2019. május 8. 08:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
És megint még valami: a 14/19M-et megtaláltam egy híradóban is: filmhiradokonline.hu/watch.php | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659135 | 2019. május 8. 08:20 | ||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659134 | 2019. május 8. 08:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
Déé! És köszi, nagyon jók a belgáról a képek! Meg még annyi, hogy a mellékelt kép a 14/19M 10cm-es lengyel (Skoda) cucc: csak a hülye fortepan valamiért 1933-asnak sorolta be (amikor ugye még nem volt ilyenünk). | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659133 | 2019. május 8. 08:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elnar! Bocsi, a hsz.-m nem direkt volt off, egy off hsz.-re válaszoltam, és a rendszer automatice tette offba az enyémet is. Amúgy 5/8M elvileg volt nekünk még 1944-ben is, a híradó 1076-os számában ("Harcok a Kárpátokban és Erdélyben") is benne van, ahogy hatlovas fogattal húzzák a hegyi úton (bár nem tudom, a felvételek tényleg pont akkor és ott készültek-e, mert köztudott, hogy a híradóban néha csaltak a felvételekkel...) Déé! Igen, a belgából kettő is van, egy a Bolyain, egy meg Kecelen, pont ezért nem értem, miért nem találni róla eredeti, háborús filmfelvételt, vagy fotót, bár a tippem az, hogy ezeket csak a megszálló erőknél használták. A személyes kapcsolat alatt azt értem, ami a mellékelt fotón is van, a szilvamérős magyar egy Bofors mellett társalog egy némettel (csak azt nem tudom, ez 10.5-ös, vagy 15-ös-e?): | |||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 659126 | 2019. május 7. 23:34 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Még nem láttam olyan iratot ahol személyes kapcsolatok útján szereztek volna infót a németektől, olaszokkal sokkal jobb kapcsolatuk volt, rendszeresek voltak a bizottsági találkozók fegyverek és lőszerek tekintetében. 10,5 cm 31M ágyúnak volt egy hibája, maximális lőtávolságnál alig lehetett látni a becsapódást, nem lehetett kihasználni a 19,5 km lőtávot. Közbe prioritást kapott a 21 cm nehéz tarack és ebből próbáltak készíteni 17 cm nehézágyút. Belga 7,5 cm ágyúból kettő is van. | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 659081 | 2019. május 7. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||||||
10,5-ös ágyú a 31M után fel sem merül, sehol, megkockáztatom más irányba (tarack) gondolkodtak. A zsákmányanyagot a németek akkor használták, ha “jó” volt és volt hozzá “ellátmány”, utóbbi felkutatása maximum időigényes lehetett, miután elfoglalták a teljes országot. Saját gyártásra/átalakításra csak indokolt esetben álltak át, pl. 120 mm-es aknavető. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 659064 | 2019. május 6. 22:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos rosszul emlékeztem, csak a lövegmozdonyokat mértem le, ezt valamiért nem. De fényképek tényleg vannak, ha kell. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 659039 | 2019. május 6. 13:21 | ||||||||||||||||||||||||||||
Van egy ilyen szekér Kecelen, azt meg is mértem meg körbe is fényképeztem, otthon előkeresem majd. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659027 | 2019. május 6. 10:58 | ||||||||||||||||||||||||||||
dkp! Köszönöm a tippet, letöltöttem a magazint, majd áttanulmányozom, de első ránézésre is nagyon hasznos! Elnar! neked is köszi a linket! Ezt a tanulmányt már én is megtaláltam, történeti áttekintésnek jó, de makettépítésben sajna nem sokat segít :( (viszont a feltöltött képeid, rajzaid nagyon jók, köszi!) Déé! Az igaz, hogy a németek nem kürtölték világhírré a zsákmányanyag-listájukat, de arra gondoltam, hátha személyes kapcsolatok útján átszivárgott infó a magyar oldalra is ezekről a lövegekről. Az is igaz, hogy a németek nem szívesen adtak el/át a legmodernebb fegyverekből, de ha belegondolsz, pl. a Pz. IV. F1 is a(z egyik) legjobb harckocsijuk volt abban az időben, amikor adtak belőle a 30. hk.e. felszereléséhez (és vannak még hasonló példák). Ezen továbbmenve talán a holland Boforsok át/eladásával is mindenki jól járt volna: Honvédség erősödik egy olyan fegyverrel, ami már eleve volt, de nehézséget okozott a gyártása, a németeknek meg eggyel kevesebb fajta löveget kell rendszerben tartani -amihez ugye az általuk nem is gyártott lőszer, alkatrész, stb. utánpótlása csak a logisztikájukat terhelte-, cserébe nyilván megkérhették volna az árát (ahogy szokták). Még valami: a 10.5-es Boforsból tényleg csak 13db volt? Mindenhol 18db-ot olvasok... Amúgy mindig csodáltam, miért nem gyártottak többet? Ennyire nem volt pénz/anyag/kapacitás? | |||||||||||||||||||||||||||||||
dkp | Adatlap | 659021 | 2019. május 6. 09:04 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ezermester Magazin 1975. 10. szám, 15-18. oldal. NET-ről djvu fájlként letölthető. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 658994 | 2019. május 5. 18:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 658991 | 2019. május 5. 17:56 | ||||||||||||||||||||||||||||
SZia! Németek nem közölték mit zsákmányoltak, meg hát ami jó volt, azt nem kaptunk még pénzért se. 10,5 cm 31M közepes ágyúból összesen 13 db volt, abból 12 db ottmaradt a Don-kanyarba, maradék egy meg Hajmáskéren volt a HTI kísérleti telepén. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 658984 | 2019. május 5. 16:30 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Eddig is sejtettem, hogy a helyzet nem ilyen egyértelmű. A képeken mindenféle szekér látható honvédségi használatban. Viszont eddig úgy gondoltam, hogy azok csak kiegészítések voltak a szabványos mellett. Valaminek biztosan léteznie kellett, mert a Roncskutatáson több olyan láda is van fenn, amik centire illeszkednek a megadott raktér méretbe, valamint van egy ilyen kép is, ami pont megegyezik a közlönyben ábrázolttal (sajnos a helyszín nekem ismeretlen). Mellékelek még egy interneten meglelt málházási képet, egy Detektorweben talált (tányérakna)ládával. Pontosan ugyanolyan kialakítású | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 658974 | 2019. május 5. 13:35 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! Köszi, ezek is nagyon hasznos infók, még ha kicsit elkeserítőek is... :) Tulajdonképpen mindegy is, hogy nem volt mindegyik szekér egyforma, nekem elég a "szabvány" (mármint a szabályzatban leírt) "típusról" minél több adat, rajz, fotó. Konkrét kocsit amúgy is max. csak akkor lehetne építeni, ha találnék olyat, amit alaposan körbefotóztak, plusz le is lehetne a fotók alapján venni a méreteket... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 658971 | 2019. május 5. 12:55 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Egyébként a magyar királyi Honvédségben nem volt rendszeresített országos jármű típus. A szabályzat egy dolog, de a rengeteg kis műhely nem tudott volna soha egy bizonyos valamit gyártani. Sacc/kb 17-20, tájegységre jellemző szekér/országos jármű típus létezett, melyeket mindenféle méretű vállalkozás gyártott. Ezek a tengelyszélességtől kezdve a magasságon át a raktér szögeit és méretéig bezárólag mind más és más. A honvédség igényeit kocsigyártóktól vásárolt, illetve a polgári életből igénybevett mindenféle járművekkel oldották meg. Aki ebben rendszert lát, annak hajrá! :) Ami egy másik érdekesség: mozgósításkor elviekben az országos járművekre is felfestették az alakulatok jelzéseit. Ezekből elég keveset látni fényképeken. (bár itt most láttunk két példát) I. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 658933 | 2019. május 4. 16:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
http://dlib.ogyk.hu/view/action/nmets.do?DOCCHOICE=1622148.xml&dvs=1556978163619~220&locale=hu_HU&search_terms=&adjacency=&VIEWER_URL=/view/action/nmets.do?&DELIVERY_RULE_ID=4&divType=&usePid1=true&usePid2=true Honvédségi közlöny, 1936/25. Ábra melléklet a végén. A málházási ábrák, ha jól emlékszem a bunkermúzeum oldaláról valók, de már nem biztos. Végére még pár archív képe a felirati tábla kinézetéről, beosztási jelzésekkel. | |||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 658926 | 2019. május 4. 13:06 | ||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! A II. vh.ban a M.K.H. által használt országos járműről keresnék adatokat (méretadatok: szélesség, hosszúság, magasság, kerekek átmérője, szóval minden), rajzokat (többnézeti, ha lehet méretezett, vagy méretaránnyal megjelölt), részletfotókat, (főleg a "futóműről", szerelékekről). Mindent csak szigorúan saját célra, méretarányos másolat készítéséhez kell! Aki tud, kérem segítsen! Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 658912 | 2019. május 4. 08:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Biztos, hogy az, mint a makett. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 658909 | 2019. május 4. 06:34 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ez már egy továbbfejlesztett "B" változat lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 658908 | 2019. május 3. 23:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Német zsákmány. www.elfnet.hu/images/haditechnika/harckocsik/t28/t28_nemet.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 658902 | 2019. május 3. 21:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
olasz | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658901 | 2019. május 3. 21:35 | ||||||||||||||||||||||||||||
akkor mely ország jelzése? | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658900 | 2019. május 3. 21:34 | ||||||||||||||||||||||||||||
akkor meg csinálhatom ahogy adja a hobbyboss? engem inkább a szín amit ajánl az xf-49est az lepett meg mert inkább zöldnek gondoltam volna nem barnának | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 658899 | 2019. május 3. 21:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Persze, csak nem magyar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658898 | 2019. május 3. 21:06 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia romsitsa! igen magyarnak akkor létezik ez a festés? | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 658896 | 2019. május 3. 19:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Félve kérdezem, ezt a fehér keresztes kocsit a HB tényleg magyarnak jelöli? Mert létezett ilyen jelzésekkel, de német zsákmány volt. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658891 | 2019. május 3. 17:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm az alábbiak alapján jobban járok ha oroszt csinálok belőle ami végül is nem baj mivel az orosz T sort gyűjtögetem csak egy lehetőség lett volna a magyar de nem akarok én sem olyan járgányt ami nem valós még esetleg az orosz zöld a kérdéses mert amit kínál az meg egy fehér festés de gondolom előtte zöld volt ja nekem ez a verzió van amihez nincs is a torony keret | |||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 658876 | 2019. május 3. 11:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Hello 1941-ben két kocsi áll egymás mellett, egyszer Kamenyec-Podolszkij majd Kőrösmező helyszínmegjelöléssel. Mindkettő zöld, az orrlemezen magyar "sávokkal" az egyik kocsi két oladán fehér keretben 58-as szám. Az egyik kocsi később a margitszigeti zsákmánykiállításon tűnik fel háromszín mintával és vörös csillag jelzésekkel. 1944-ben valószínűleg ugyanez a kocsi egy filmhíradóban is megjelenik, talán mint ellenség (azt hiszem egy gyakorlatot adtak el "éles" felvételnek), ekkor kb. felismerhetetlen. Logikai alapon a margitszigeti állapotát már egy hazai átfestés után kellett volna elérnie. Egyik kocsin sincs olyan ismertetőjegy ami alapján be tudnám azonosítani, hogy melyik-melyik, és mind kettő korai verzió. Van egy harmadik, ami megfelel? a HB verziójának (hosszú csöves, rátét páncéllal antenna nélkül) de arról sincs keresztes fotó. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 658873 | 2019. május 3. 10:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
Én megépítettem ezt még anno ICM-ből(a linken alul), nem tudom,a Hobby Boss honnan vette a grafikáját, maradtak fenn képek erről a tankról, de nem volt rajta fehér kereszt. Valószínűleg sima zöld volt, az elején volt egy elforgatott, ,,olasz" magyar zászló, és talán az oldalán látszik nagyon halványan az eredeti 55-ös szám (ez utóbbi az én makettemen sincs rajta, esélytelen egyedi járművekről soha nem látott fényképek kizárólag másfél nappal azután szoktak előkerülni, hogy a makettet befejeztük:P) www.makett.org/phpbb/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658861 | 2019. május 2. 21:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
oké meg várom én is inkább a zöld fele hajlanék | |||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 658860 | 2019. május 2. 21:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az XF 49 khakiszín,inkább az I.vh-s barna felé hajlik, talán nagyobb a valószínűsége a magyar tábori zöldnek. Picit várjunk, hátha romsitsa, Sokol, vagy Elnar tud pontosabbat! | |||||||||||||||||||||||||||||||
vatya1 | Adatlap | 658857 | 2019. május 2. 20:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
Nem ismerem a képet a magyar verzió az egyszínű nem több színű akkor ezek szerint jó a megadott szín kód? a magyarhoz egy színű xf-49es | |||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 658853 | 2019. május 2. 19:54 | ||||||||||||||||||||||||||||
A korai orosz színek nagyon hasonlóak a magyar színekhez. Ki is adják készletben. A Podva által feltett kép is valószínűleg ezt a három színt mutatja. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
ha már ilyen sok szó esett róla, valaki tudna nekem segíteni abban, hogy a Skoda 100mm vz 14 lövegtalpa milyen hosszú a tengelytől mérve? Az IBG makettjén kellene, de eredetiben is jó, el tudom osztani 35-tel. :)