<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gabusch | Adatlap | 663223 | 2019. szeptember 12. 22:13 | ![]() | |
pwss | Adatlap | 663217 | 2019. szeptember 12. 20:37 | ![]() | |
itt egy videó a Future/Klear urbánus legendáról www.youtube.com/watch Eredetileg a Future egy akril padlófényező, amit az ammónia tartalma ellenállóvá tett. A makett lakk árának a töredékébe került. Az ára volt a fő attrakció. De kb 10 ével ezelőtt, meg kellet változtatni az összetételt, jogszabályok blabla... Szval ammónia kuka, ma már csak sima gagyi akril padlófényező. A kémia ennyi. De a hírneve miatt sok hiszékeny embernek el lehet adni mai napig, bármilyen löttyöt , mint eredeti Future. Természetese aranyárban. Mindenki olyan Szent Grálban hisz amiben akar, és költ hozzá megfelelő mesét. Nyugodt vegyél Tamiya, vagy még jobb Gunze lakkot. Semmi közük a Future-hoz | |||||
Aradebil | Adatlap | 663213 | 2019. szeptember 12. 17:09 | ![]() | |
hogy folytassam a házi praktikák témakört. Több helyen olvasni, hogy Akril lakk helyett, "future" padlóápolót használnak, sokan odáig elmennek, hogy a Tamia X-22 az konkrétan ugyanaz mint a fenti padlófényező :D Itteni kutakodásom alapján többen Sofixre esküdnek, valaki a zöld címkésre, valaki a méhviaszosra (kabintetőre pl.) Jelenleg használ valaki ilyesmiket lakként? Melyiket? Milyen komponensre kell odafigyelni (mint pl. festék leszedéshez a lúgok) | |||||
Gabusch | Adatlap | 663204 | 2019. szeptember 12. 14:07 | ![]() | |
Én a már kihűlt cuccba tettem bele a makettet, úgy is leszedte. | |||||
badgo | Adatlap | 663203 | 2019. szeptember 12. 13:03 | ![]() | |
Rendben, köszönöm szépen! | |||||
atika | Adatlap | 663202 | 2019. szeptember 12. 12:36 | ![]() | |
Ha lentebb görgetsz, akkor a #662894 és #663108 hozzászólásokban leírtam a lényeget. | |||||
pmheros | Adatlap | 663200 | 2019. szeptember 12. 11:48 | ![]() | |
Nálam nem sérült. Viszont a vízhőfokot nagy töménységben meg tudja emelni rendesen a Szi-Ti, olyankor pedig deformálódhat a sztirol elem. Nem csak az átlátszó. Üdv.: pmheros | |||||
badgo | Adatlap | 663195 | 2019. szeptember 12. 08:42 | ![]() | |
Sziasztok! Volt szó SZI-TI rol. Azt szeretnén kérdezni, h az àtlàtszò alkatrészeket is lehet benne àztatni? Nem sérül? Üdv, robi | |||||
pwss | Adatlap | 663141 | 2019. szeptember 10. 19:38 | ![]() | |
Kis infó a GUNZE festékekről. Bár a festékiparban sok az újítás, modellfestékeket mégsem szokták frissíteni. A Gunze AQUEOUS HOBBY COLOR is 30 éve változatlan. Amúgy az AK Xtreme Metal is enamel, de nincs sok köze a Humbrol, MM enamelekhez. Az AK új, gyorsan száradó alkyd enamel. Ipari festék, és persze qvára mérgező. Jellemző rájuk, hogy sok mindent csak újracsomagolnak, és xrank közölni mit is viszel haza. | |||||
Gabusch | Adatlap | 663132 | 2019. szeptember 10. 17:45 | ![]() | |
Palackkal "igazi" pisztolyt pláne nem lehet használni. Ahhoz akkor már kell egy kompresszor is. Szinte biztosan működő kombó egy olcsó Strauss kompi plusz kínai bármi, illetve, ha hozzá lehet jutni, akkor kezdőnek abszolút jó egy Tamiya Spraywork Basic, abban van kompresszor, meg hozzá méretezett single action pisztoly. Hibája, hogy hangos, mint a rosseb (legalábbis a régi kompresszora), illetve, hogy semmilyen alkatrész nem kapható hozzá, legfeljebb komplett pisztoly. Egyébként szerintem a palackos alsósnál az ecset is jobb. A műkörmös cuccok érdekes kérdés lehet, különösen, hogy mekkora nyomást bír magából kipréselni és az milyen pisztolyhoz elég. Lévén beszerezhetők és olcsók, kezdő szetnek lehet még jó is. | |||||
Nagyzo | Adatlap | 663131 | 2019. szeptember 10. 17:42 | ![]() | |
kis korrekció, a Gunze H sorozat az akril természetesen,nem a C "Az akrilok között is van oldószer alapú, pl Gunze C sorozat" | |||||
Nagyzo | Adatlap | 663128 | 2019. szeptember 10. 16:17 | ![]() | |
Van még pár pontosítani való szerintem... A lacquer (nem tudom, mi a jó magyar szó rájuk)egyáltalán nem száradnak lassan. Én fújtam Tamiya lacquert (LP sorozat), és Gunze Mr Colort("C" sorozat) is, de pillanatok alatt szárad, maszkolható.Ugyanez a helyzet az AK Xtreme Metal sorozattal, ami szerintem a legjobb fémfesték, még az agyonsztárolt Alcladot is veri, mert akár negyed óra után bírja a maszkolást, egyáltalán nem kényes. Többször teszteltem ezeket, és elkészült makett is van, nem a reklámszöveget olvastam be. Ami lassan szárad, az a zománc (=enamel), azaz a régi Model master (üveges, csavaros kupakkal), Revell, Humbrol, stb. Az akrilok között is van oldószer alapú, pl Gunze C sorozat, és Tamiya X,XF, valamint vízbázisú, azaz Vallejo Model air, Ammo. Ezek közül én spec a vízbázisúakat hanyagolom, annyi az előnyük, hogy nem büdösek, de ezért van a gázmaszk, hehe. | |||||
truth | Adatlap | 663127 | 2019. szeptember 10. 16:12 | ![]() | |
Szagtalannak azért nem mondanám öket, én pl. kifejezettem szeretem a Tamiya jellegzetes "illatát". :) | |||||
pmheros | Adatlap | 663118 | 2019. szeptember 10. 14:49 | ![]() | |
Üdv! Bizonyára csak figyelmetlenségből írtad el az alábbit, de akik ismerkednek a témával azok számára pontosítanék engedelmeddel. "Tamiya és Mr Color (Gunze) nagyon jó akrilfestékek, szinte szagtalanok, nagyon jól működnek és tökéletesen lehet őket egymással keverni." A Tamiya akrilt (pl XF sorozat), a Gunze (GSI) akrillal lehet keverni, ami a 'H' jelöléssel és Mr.Hobby néven fut. Az általad említett Gunze (GSI) Mr.Color egy Lacquer típus ('C' jelöléssel), amit a csak az (LP jelölésű) Tamiya Lacquer -rel lehet gumisodás nélkül keverni. Üdv.: pmheros | |||||
laja | Adatlap | 663117 | 2019. szeptember 10. 14:47 | ![]() | |
Ha lebeszéltek a flakonyos gázról:-) Van egy Straus kompresszorom oda adom egy tizesért. Az AD-318-al használható valamikor én is így fújtam. Meg lehet vele fújni ezt azt de óvatosan. De sok más mellett az is a hátránya hogy sok festéket fúj a levegőbe a 0.8-as düzni közvetlenül a kompresszorból. | |||||
mimoid | Adatlap | 663110 | 2019. szeptember 10. 13:56 | ![]() | |
Palackozott gázzal próbalkoztam én is olyan tizenöt éve, és egyetlen egy palack és egy tönkretett makett után rögtön mentem és vettem egy kompresszort. A festékszóró minősége nem annyira fontos, lehet egy egyszerű kínai vacak is, de a palackozott gáz egy teljes rémálom, őszintén tanácsolom, hogy ne pazarold rá az idődet. Rögtön lefagy és elveszti a nyomást, amit úgy veszel észre hogy a pisztoly egyre nagyobb cseppeket kezd szórni, amig hirtelen ki nem okád egy nagy festékpacát, persze egyenesen fel a makettre. Sokáig egy egyszerű Werther kompresszort használtam, amig végül is meguntam a lüktető festékszórást, és vettem egy Revell Masterclass kompresszort amit azóta is használok. Nem a legolcsóbb, de nagyon jó. A festékről csak annyit mondanék, hogy azt használd ami éppen legjobban megfelel a feladatnak. Tamiya és Mr Color (Gunze) nagyon jó akrilfestékek, szinte szagtalanok, nagyon jól működnek és tökéletesen lehet őket egymással keverni. Ráadásul nagyon gyorsan száradnak, huszonnégy óra után teljesen átfesthetőek vagy átlakkozhatóak. De mindenképpen hígitani kell, nem ritkán a felére. Erre én Mr Color Leveling Thinnert használok, ami kicsit visszafogja a gyors száradást és megakadályozza a narancshéj jellegű felület kialakulását. Ecsetes festésnél inkább Revell Aqua festéket használok apró részletekre. De persze néha enamel lakkfestéket is jó tudni használni, például fémező festékeket (pl AK Xtreme Metal) vagy olyan színeket, amiket nem lehet másképpen megszerezni. Sajnos a lakkfestékekkel az a helyzet, hogy nagyon hosszú a száradási idejük - legalább egy vagy két hét, de néha hat vagy hét is lehet, attól függően, hogy milyen vastagon raktad fel és hogy használtál-e retarderes hígitót vagy nem. Amig a festékrétegnek érezhető a szaga, hozzá sem érdemes nyúlni, mert nagyon érzékeny a felület. A maszkolószalag könnyen le tudja tépni a festéket, átlakkozásnál (például áttetsző lakkal) pedig pókhálósan meg tud repedni. | |||||
atika | Adatlap | 663108 | 2019. szeptember 10. 13:52 | ![]() | |
Nem tudom, hogy a mai festékek közül mit hogyan old, nekem a 90-es évek közepéről van tapasztalatom. Az akkori Humbrol Enamel és Revell festékeket és az Italeri által forgalmazott Model Master-t oldotta. Az utóbbit egyébként minden, ha "rákiabáltam" is lejött. :) Legtöbbet a Kálvária téren beszerzett "makett festék" lemosásásval teszteletem. Egy-két szín kivételével nagyon gyatra cucc volt - viszont olcsó, és meg lehetett tanulni vele az ecsetes festést. Gyakorlatilag tisztára oldja a SZI-TI a műanyagot. Egy kefés átdörzsölés vagy szappanos vízben történő mosás mindnképp' elkél, hogy a visszamaradó nyálka később ne zavarjon. Az alkatrészek mosását, tisztítását addig érdemes elvégezni, amíg nem szárad rá a SZI-TI-ben feloldott cucc. | |||||
pwss | Adatlap | 663107 | 2019. szeptember 10. 13:49 | ![]() | |
Ha van rá mód, inkább 5-7 ezerért egy 'igazi' pisztolyt. Pl BD130, szokták itt is árulni Ez is kínai, de ez legalább használható | |||||
Aradebil | Adatlap | 663106 | 2019. szeptember 10. 13:29 | ![]() | |
annyi infó hogy a no-name airbrush pisztoly az ugyanaz, amit "paplaci" AD318-ként árul | |||||
laja | Adatlap | 663105 | 2019. szeptember 10. 13:28 | ![]() | |
Nem hangzik rosszul a dolog annyian mondjátok már ezt a SZI-TIt hogy legközelebb kipróbálom. De a fém kasznit továbbra is Nitrozom mert annak biztos nem árt és az van otthon:-) | |||||
Gabusch | Adatlap | 663104 | 2019. szeptember 10. 13:21 | ![]() | |
A festékről fogalmam nincs, én talán kétszer használtam ezt a kombót Testors festékkel jó 30 éve. Borzalmas. A palack marha gyorsan és a lehető legrosszabb pillanatban fogy ki (plusz lehetetlenül drága szerintem), legyen tartalék. A festés még azt mondom, elfogadható lett, de nem szép. Pár évre rá a Tamiya Spraywork Basic kompresszorral akartam volna lakkot fújni vele, az minősíthetetlen lett, apró foltokat köpött vele, mást nem. Mindenképpen próbáld ki valamin, mielőtt nekiugranál a makettnek. Én még azt is mondanám, hogy esetleg fújj el próbára egy teljes palackot, hogy lásd, mennyire elég és hogy viselkedik adott festékkel. Még mindig jobb (és talán olcsóbb is), mint elcseszni a makettet. | |||||
Gabusch | Adatlap | 663103 | 2019. szeptember 10. 13:15 | ![]() | |
Nem akarok Neked marhaságokat írni, mert több évvel ezelőtt csináltam és csak egyszer, de emlékeim szerint 98%-ban lejött róla a festék olyan egy órányi áztatás után. Hozzá kell tennem, hogy ez egy Nichimo tengeralattjáró volt, az egyik első darabomm, ami azért azt jelenti, hogy nem volt mindenhol rettenetesen kifestve. Viszont a régi Humbrol fényes festékek elég jól tapadtak és szerintem legalább két vastag, ecsetelt réteg volt rajta. Ahol nagyon ragaszkodott, azt puha fogkefével pillanatok alatt le lehetett szedni. Szerintem, ha benne hagyod éjszakára, mindent le fog marni. A márkájára viszont nem emlékszem a cuccnak, lehet, hoyg Szi-Ti volt, lehet, hogy más, amit éppen kaptam, az viszont biztos, hogy azért használtam, mert itt a Szi-Tit ajánlották. És úgy emlékszem, hogy a meleg vizes verzió volt, nem amire hideget kell tölteni. Bár mintha az csak később jött volna be a köztudatba. | |||||
truth | Adatlap | 663102 | 2019. szeptember 10. 12:48 | ![]() | |
Köszi, akkor mindenképpen adok hozzá retardert. Páratartalommal nem lehet gond, nálunk inkább alacsony szokott lenni (30-40%, fütési szezonban még ezalatt is sokszor). A Humbrol matt enamel lakkjável volt ilyen gondom. Akkor alaposabb felkeveréssel, kisebb nyomással (1,3-ról lementem 1 barra) és több higítóval kiküszöböltem ezt. A héten kiderül hogy sikerül, a tippek alapján csinálok egy próbafújást :) | |||||
Aradebil | Adatlap | 663100 | 2019. szeptember 10. 11:55 | ![]() | |
Másik projektem is fut, barátnőm régi Bogarát kellene befejeznünk, és fújni szeretné...sikerült hozzá szerezni ingyen két nagyon alap gagyi airbrush pisztolyt (mindkettő bottomfeed, external mix), és hogy ne kelljen sokat befeketnin egyelőre, Revell hajtógáz vettem hozzá. Ezek fényében (és a tények elfogadása mellett :D) mit ajánlanátok kezdésként? Enamel vagy akril? Mivel higítsam? Nappaliban lenne fújva, ezért ódzkodok az enameltől, valamint jó lenne ha nem kéne napokat várni két réteg között (vagy fújva gyorsabban szárad az enamel?). Melyik a hülyebiztosabb? Egyenletes, nagy felszínt szeretnék fújni, semmi kamo vagy árnyékolás nem jön szóba egyelőre.Előre is köszi! | |||||
Aradebil | Adatlap | 663099 | 2019. szeptember 10. 11:51 | ![]() | |
képet nem csináltam még, de este fogok. Praktikerben vásárolt hideg zsíroldót használtam, 3 napig állt a cuccban, utána tiszta vízzel leöblítve és egy papírtörlővel letörölve szinte mindenhonnan lejött a festék, csak a panelvonalakban maradt meg, de ezt is le tudtam volna szedni de nem volt otthon semmilyen kefe éppen amivel ki tudtam volna szedni, úgy csináltam mindent mint a srác a videóban, ikeás lezárható zacsiba tettem a makettet, befújkáltam minden oldalát alaposan, 3 napig hagytam lezárva (nem volt időm előbb foglalkozni vele), kicsit átmasszírozgattam minden nap kívülről a zacsit, és lejött nagyon szépen! www.youtube.com/watch | |||||
laja | Adatlap | 663093 | 2019. szeptember 10. 10:12 | ![]() | |
Ha SZI-TIbe áztatod akkor nem kell hozzányúlni? Leválik a festék a felületről annyira lemarja a SZI-TI? Panelvonalakból, sarkokból is kiázik és nem kell dörgölni kefével.stb? Azért kérdezem mert ha ez így van akkor nyert a SZI-TI és én is azt használom majd alkalom adtán. | |||||
pwss | Adatlap | 663089 | 2019. szeptember 9. 23:57 | ![]() | |
Igen, érdemes retardert használni a lakkhoz. A Leveling thinner erre is tökéletes. Ha a matt lakk alaposan fel van keverve, a fehéredést a a magas páratartalom okozza. Aszem sem a Gunze, sem a Tamiya nem ajánlja a lakkozást 52% páratartalom felett. | |||||
borisz | Adatlap | 663088 | 2019. szeptember 9. 23:34 | ![]() | |
Én csak a Mr. Color sorhoz, de akkor ezt ki kell próbálni. | |||||
mimoid | Adatlap | 663087 | 2019. szeptember 9. 23:31 | ![]() | |
Teljesen biztos. Évek óta ezt használom. | |||||
borisz | Adatlap | 663086 | 2019. szeptember 9. 23:08 | ![]() | |
kezo | Adatlap | 663080 | 2019. szeptember 9. 19:26 | ![]() | |
truth | Adatlap | 663074 | 2019. szeptember 9. 16:05 | ![]() | |
Gunzéval (Hobby Color) és Tamiyával szoktam fújni, igyekszem átállni teljesen, ezért vettem ezeket a lakkokat. Ha a Gunze akriljaihoz hasonló higítás kell a lakkhoz, akkor nagyságrendileg már be fogom tudni löni a kezdöértéket, majd lelakkozok valami random felületet próbának hogy kizárjam a szálasodást. Nagyon köszönöm a tippet, várom másoktól is ha esetleg van valami tapasztalat a kérdésben. | |||||
mimoid | Adatlap | 663072 | 2019. szeptember 9. 15:04 | ![]() | |
(bocs, véletlenül elment befejezetlenül.) Ecsettel nem könnyű velük dolgozni, de festékszóróval nagyon szépen és egyenletesen fed. Legszebb lesz, ha Creos Mr Leveling Thinner hígitóval kevered, különben szerintem kicsit túl gyorsan szárad. | |||||
mimoid | Adatlap | 663071 | 2019. szeptember 9. 14:59 | ![]() | |
Tamiya nagyon hasonlit a Creos Mr Hobby (Gunze) akril festékere, ha ez ismerős. Ecsett | |||||
truth | Adatlap | 663064 | 2019. szeptember 9. 12:02 | ![]() | |
Sziasztok! Mostanában tervezek átállni enamel lakkokról akrilra, nem akarok több enamelt fújni a nappaliban. Eddig Humbrolt (korábban Revellt) használtam, többé-kevésbé be is állítottam öket megfelelöen. Most vettem egy-egy Tamiya matt és fényes lakkot, kérdeznélek benneteket hogy vannak-e különösebb buktatói és hogy mikre figyeljek? Milyen higítást használtok általában hogy a matt ne fehéredjen? 0,4-es düznivel fújnám 1 bar körül, jó nagyra nyitott festékadagolóval és izopropanollal higítok. Retardert érdemes adni hozzá? Örömmel venném a tanácsaitokat. | |||||
Muzzy | Adatlap | 663062 | 2019. szeptember 9. 11:42 | ![]() | |
Alapozót 0,3 dűzni alatt nem érdemes fújni! itt igaz, a nagyobb a jobb | |||||
kezo | Adatlap | 663033 | 2019. szeptember 8. 12:33 | ![]() | |
Sziasztok ! MRP-alapozót hányas dűzni fújja ki és mivel kell hígítani . Próbáltam 0,2-vel ,alig jön ki ,emeltem a nyomást úgy 1,8 bar-ra de már a levegőben megszárad , den szessz-el nehezen , de kitudtam a pisztolyt tisztítani . Köszi : Zoli | |||||
atika | Adatlap | 662931 | 2019. szeptember 5. 14:34 | ![]() | |
A SZI-TI oldatot biztosan. | |||||
Zoli | Adatlap | 662926 | 2019. szeptember 5. 13:28 | ![]() | |
Szia, Szerintem gondold át, én a saját bőrömon, izé... makettemen tapasztaltam meg a hatását. Egy ICM I-5 fújása közben a felső szárnyra cseppent véletlen egy kevés mennyiség, azonnal eltávolítottam, de így is szétmarta a vásznazott felületet, vehettem helyette donornak egy másik makettet. Azóta se nyúltam hozzá...……….. z | |||||
Aradebil | Adatlap | 662925 | 2019. szeptember 5. 13:07 | ![]() | |
Köszönöm a rengeteg tippet! Sikerült kukáznom két noname alsótartályos pisztolyt is, amit ügyesen az előző tulaj festékesen rakott el, mintha nem is higította volna, vastagon van a festék a kis műanyag száron, amin át szívja ki a festéket. Mintha nem is akril hanem enamel lenne, erre is kipróbálhatom szerintetek ezeket a lúgos oldószereket? | |||||
Gabusch | Adatlap | 662917 | 2019. szeptember 4. 22:39 | ![]() | |
Azért lássuk be, adott mondjuk egy repülő, ami minden irányban szép nagy, csak egyszerűbb egy vödörbe bevágni és fél napig áztatni Szi-Tiben, mint óvatosan nitrózgatni. Árban nem nagyon lesz különbség, de az eljárás szerintem lényegesen egyszerűbb. | |||||
laja | Adatlap | 662909 | 2019. szeptember 4. 20:29 | ![]() | |
Ez igaz a sztirolt oldja és én ezt tudom. Valóban még egy néhány műanyag fajtát is old. Nekem eddig semmi gondom nem volt vele. Majd ha egyszer pórul járok vele akkor lehet hogy másképp fogom gondolni:-) De ez nem valószínű mert mindig csinálok próbát hogy lássam bántja e az adott anyagot vagy nem. Egyébként meg olyan gyakran nem kell festéket maratni hogy ez hamar bekövetkezzen. | |||||
atika | Adatlap | 662899 | 2019. szeptember 4. 19:16 | ![]() | |
Az a baj, hogy aki nem tudja használni, az csúnyán pórul járhat vele. A nitrohigító "hivatalosan" oldja a sztirolt (és még nagyon sok más műanyagot), ergo megbontja a makettek anyagát, van amit másodpercek tört része alatt, van amit néhány perc alatt. A diecast az más, azt ne vegyük ide. ...én továbbra is a SZI-TI-re teszem a zizit. | |||||
laja | Adatlap | 662896 | 2019. szeptember 4. 18:30 | ![]() | |
Nem értem ezt a nagy szigort a nitroval kapcsolatban. Én eddig mindig azt használtam fém és műanyag felületeken is és tökéletesen bevált. Ezért merem másnak is ajánlani. Az igaz hogy egy műanyagból készült akármit nem áztatnék benne napokig mert megmarhatja, meglágyíthatja. De a fém 1:43-as kasznikat simán beleteszem több napra is és festék tökéletesen lemállik róla. A műanyagot meg nem áztatjuk csak lemosunk vele. Gond nélkül működik. Nekem! Néha a pisztolyomat is azzal mosom ki ha éppen az van a kezem ügyében. Ott sem okoz problémát. | |||||
atika | Adatlap | 662894 | 2019. szeptember 4. 17:34 | ![]() | |
Nitrohigítót csak ecsetmosásra! A festék eltávolítása a lefolyótisztítóval a legjobb (leginkább SZI-TI vagy más nátrium-hidroxid alapú anyag). A granulátumot fel kell oldani; oldódás közben komoly hő képződik, ekkor nem érdemes beletenni semmit. A folyamat végén le is lehet szűrni a gusztustalan habot, és kapsz egy közel víztiszta anyagot. Ha lehűlt, akkor mehet bele minden műanyag (sztirol és pl. kabintető is) - nem találkoztam még olyannal, hogy a műanyagot megmarta volna. (Az előfordul, hogy nem oldja le a festéket tökéletesen, akkor jöhet a módosított fogkefe vagy töményebb oldat.) | |||||
csabbee | Adatlap | 662893 | 2019. szeptember 4. 17:34 | ![]() | |
Hali ! Én ezt ajánlom,nekem tökéletesen bevált.Két makettet tisztítottam vele gond nélkül.Ja, és a festék amit lemart az Humbrol enamel volt,az egyik legkeményebben ragaszkodó cucc. Használata közben szigorúan viselj gumikesztyűt mert a bőrt is könnyedén felmarja. Az átlátszó alkatrészeket sem mattítja be. | |||||
laja | Adatlap | 662864 | 2019. szeptember 4. 12:32 | ![]() | |
Szia! Nitróhígító, fogkefe, fogpiszkáló a panelvonalakhoz. Az átlátszó felületekkel nem tudom mit csinál. Tesztelni kellene. Az áztatást nem ajánlanám mert a nitro meglágyíthatja a műanyagot hosszútávon. Csak bekened a fogkefével és néhány perc után ledörzsölöd vele a festéket. A fogkefe sörtéit én rövidebbre vágtam mert ha rövidebb akkor erősebb. 1l hígító az OBI-ban 939Ft-ba kerül. Egy liter több makettre is elég főleg ha nem öntöd ki a használt hígítót. Pisztoly tisztításra beszáradt ecsetek kiáztatására festékes edények kitakarítására is alkalmas lehet. Szerintem elég gazdaságos. De viszont nagyon büdös és viszonylag gyorsan párolog. | |||||
Kferro | Adatlap | 662851 | 2019. szeptember 4. 08:01 | ![]() | |
DzsunKa | Adatlap | 662849 | 2019. szeptember 4. 06:01 | ![]() | |
Szia! Én a "SZI-TI" lefolyó tisztító granulátumot javaslom. Nekem bejött az enamel és akril festékeknél is. Jó tulajdonsága még, hogy a barnitott, feketitett, bezöldult réz és bronz feluletét fémtisztává teszi. | |||||
Gabusch | Adatlap | 662848 | 2019. szeptember 3. 23:33 | ![]() | |
Én egyszer nagy sikerrel használtam szilárd halmazállapotú (tehát nem a géles) lefolyótisztítót. Nyilván meg kellett várni, amíg lehűl, majd kb. egy órán át áztattam benne egy 1989 táján festett tengeralattjárót. Az itt-ott rajtamaradt festéket fogkefével simán el lehetett távolítani. Akkoriban UHU műanyagragasztót használtam hozzá (beszerezve valami Bruck an der Leithaban valami hipermarketben), ezt is egész rendesen feloldotta, azaz az apróbb cuccok leestek az edény aljára. Erre kiöntéskor célszerűen figyelni kell. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De sőt, a videó alatt van egy link egy cikkhez, ami felületes átfutás alapján mintha még használati utasítást is adna hozzá.
Ami viszont kérdésessé teszi az egészet, az az, hogy a videó hét éves és azóta bőven lehetett mód az összetevők megváltoztatására.
Továbbá szerintem nálunk nem kapható.