<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
piratvitorla | Adatlap | 671332 | 2020. április 11. 20:35 | ||
gaunt1 | Adatlap | 671328 | 2020. április 11. 18:28 | ||
Nem, pont az a baj, hogy a lengyel hűtő azért nem illeszkedik, mert nincsenek meg azok a fülek amik a másik oldalon megtámasztják, ezt mutatják is a hollandok a műszaki rajzokon. Szovjet hűtőt gond nélkül be tudták volna építeni, mivel a kínaiak azt másolták le (pontosabban, licenc alapján gyártották) Én azt nem értem, miért hagyták a szovjetek, hogy a cseh és lengyel alkatrészek nem csereszabatosak az övéikkel? Ebből azért komoly problémák származhattak volna háború esetén. | |||||
páncélos | Adatlap | 671326 | 2020. április 11. 17:24 | ||
Miért is illeszkedne? Rosszul koppintottak a kínaiak. Egyébként az orosz T-55-höz sem volt minden kompatibilis teljes egészében a cseh és a lengyel gépekből. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 671280 | 2020. április 10. 17:37 | ||
Makettezés 1-1 méretarányban :) Vagyis amikor a lengyel hűtő nem illeszkedik a kínai harckocsihoz. Egy kis házi barkács azonban megoldja a problémát. :) Azért az durva, hogy elvileg kompatibilisnek kellene lennie, gyakorlatban meg nem az... www.youtube.com/watch | |||||
Murmuc | Adatlap | 668993 | 2020. február 11. 08:51 | ||
Csak érdekességképpen. Mintha ez kivagonírozás már lett volna itt téma! www.youtube.com/watch | |||||
Joci.kun | Adatlap | 668801 | 2020. február 6. 11:00 | ||
Sziasztok! Bocsánat az adminoktól, hogy ide írok. Keresek 1/35 fel nem használt Esci,Tamiya,stb T-55 műanyag lánctalpat. Leginkább a szolnoki makettversenyen vásároltás meg. Joci | |||||
páncélos | Adatlap | 668766 | 2020. február 5. 12:43 | ||
Így igaz, köszönöm. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 668762 | 2020. február 5. 12:15 | ||
Sajnos nincs most kép nálam, így nehéz értelmesen elmagyarázni. Akkor egy kicsit besegítek :) Amúgy erről írtam pár hozzászólással lejjebb (668675sz.) | |||||
páncélos | Adatlap | 668756 | 2020. február 5. 10:27 | ||
Nem jó példa a T-72 parancsnoki kupola! Ott forgathatod a búvónyílást a géppuskától függetlenül is, pl. amikor málházol akkor is elfordítod a búvónyílást és úgy adogatod be a lőszert, míg a géppuska fixen hátrafelé néz. A T-55A/AM töltőkezelő búvónyílása (légvédelmi géppuskás változatnál) körbefordítható de a géppuskával együtt. Létezik az "A" variánsoknál, ahol teli (kör alakú) a búvónyílás azoknál van lehetőség a géppuska menethelyzetében átlökni oldal irányba, de ez használaton kívüli állapot. Sajnos nincs most kép nálam, így nehéz értelmesen elmagyarázni. Remélem "antarktika" hozzászól a témához! Neki volt ilyen T-55A kocsija :) De addig is keres a "Tranzit 85" gyakorlatról képeket! Ott szerintem találsz olyat, amikor a szabadszállási T-55A harckocsik leállnak a vasúti szerelvényről. | |||||
Sennás | Adatlap | 668751 | 2020. február 5. 06:47 | ||
Nem kötekedni akarok csak ha azt úgy előle fele fordítod a kezelő hogy éri el? Túloldalra át se ér a keze.Ugy nem lehet tudja/ná használni. De figura nélkül lehet nem is feltünő:) | |||||
tédé | Adatlap | 668750 | 2020. február 4. 22:59 | ||
A 2. Csak a gpu előre "néz" | |||||
Sennás | Adatlap | 668747 | 2020. február 4. 22:03 | ||
De most a 3 féle közzűl melyik a tuti? | |||||
tédé | Adatlap | 668746 | 2020. február 4. 21:51 | ||
Igen így! Mondtam h bennem van a hiba :) Odaig ment, hogy a galériába feltöltöttem, beforgattam oszt ennyi... | |||||
Sennás | Adatlap | 668735 | 2020. február 4. 13:48 | ||
tédé | Adatlap | 668687 | 2020. február 2. 23:50 | ||
Igen igen! Külső oldalra szeretném fordítani, és előrefelé állna a gpu. Akartam képet tölteni ide, hogy illusztraljam a kérdésemet, egy órát kínlódtam de feladtam. Biztos bennem van a hiba... jah videó: Ezek az oroszok igazi állatok :))) ha ezt valaki meséli nem hiszem el :) | |||||
gaunt1 | Adatlap | 668685 | 2020. február 2. 23:02 | ||
Hali! Rájöttem, hogy lehet bennem van a hiba, és nem jól értelmeztem a kérdésedet... :) Mert ha arra gondoltál, hogy kifordítható e oldalra a géppuskaállvány a kupolával együtt, akkor természetesen mindegy milyen típus, a kupola 360 fokban forgatható. Valóban nem sok kép van ahol oldalra van fordítva, mert általában menet közben berögzítik az egészet elölre vagy hátrafelé. Tekerj bele ebbe a videóba 7:45-ig, itt látható, hogy bárhova el lehet forgatni (T-72-es, de most ez mindegy) www.youtube.com/watch Eredetileg én azt hittem arra gondolsz, hogy a kupola tetején, attól függetlenül forgatható e az állvány. | |||||
tédé | Adatlap | 668679 | 2020. február 2. 21:18 | ||
DSK :) Nos a takom T-55 amv-t építem, pontosabban kesz vagyok vele. Rögzíteném a pozícióját. Nem tudom milyen gyártású kocsi, es a kivételhez tartozik-e? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 668675 | 2020. február 2. 19:01 | ||
Az szépen magyarul DSK (DShK az angol átírás). Na, a lényeg: milyen típusról lenne szó? T-54, szovjet T-55, vagy cseh/lengyel T-55. Azért fontos ez, mert kétfajta géppuskaállvány van. Az egyik, a T-54 típusú, az kifordítható oldalra. Ezt használja szinte az összes cseh/lengyel T-55 is. A másik géppuskaállvány majdnem kizárólag csak a szovjet gyártmányú tankokon volt, bár van kivétel, a mi T-55AM2-eseinken ilyenek voltak, pedig azok cseh gyártmányok. Ez nem kifordítható. | |||||
tédé | Adatlap | 668672 | 2020. február 2. 18:19 | ||
Sziasztok! Elnézést a tudatlanságomért :) DSHK-t csak úgy tudom felszereni, hogy elől központosan áll? A kibúvó nem forgatható? Oldalra szeretnem fordítani, de nem talaltam olyan képet ahol oldat van. Üdv D. | |||||
tédé | Adatlap | 668670 | 2020. február 2. 18:12 | ||
Sziasztok! Elnézést a tudatlanságomért :) DSHK-t csak úgy tudom felszereni, hogy elől központosan áll? A kibúvó nem forgatható? Oldalra szeretnem fordítani, de nem talaltam olyan képet ahol oldat van. Üdv D. | |||||
BBandika | Adatlap | 668599 | 2020. január 31. 16:09 | ||
mercure47 | Adatlap | 668551 | 2020. január 29. 23:17 | ||
Vadonatúj 48-as T-55, a Tamiya jóvoltából: www.youtube.com/watch | |||||
Sennás | Adatlap | 666841 | 2019. december 17. 21:26 | ||
gaunt1 | Adatlap | 666647 | 2019. december 12. 19:07 | ||
Hát akkor várunk egy kicsit, és meglátjuk milyen lesz a készlet. Bár ha hinni lehet a grafikának, akkor a Miniart a KMT konzolokat benézte, de annyi baj legyen, gyerekjáték lesz ezt javítani. Jöhetne utána az M/AM, AM2 és MV/AMV is. Nem mintha a Takom rossz lenne, de szerintem a Miniart egy kicsit jobb minőségű készleteket gyárt. | |||||
páncélos | Adatlap | 666621 | 2019. december 12. 13:45 | ||
Szia! Nem. Nem szeretek rajzok alapján határozott véleményt mondani (előzőekben is csak a doboz grafikára reflektáltam). De csatolok egy képet. Ha szemből nézel egy csehszlovák gyártmányú T-55 harckocsit, akkor onnan lehet tudni, hogy cseh, hogy a KMT konzoloknak csak a vízszintes részei vannak meg a homloklemez alsó részén (AM-nél is igaz). Ha egy kocka alakú vas van ott, melynek az alsó része hosszabb (szélesebb) akkor az nem cseh kocsi. A SU és lengyel kocsikat is meg lehet így különböztetni, mert ott is a méret és a csavarozottság eltér, de nincs hozzá használható fotóm. Pirossal jelöltem az említett eltérést. Természetesen léteznek KMT konzol nélküli kocsik is, az már fotó alapján nehezebb, legjobb élőben az eredeti alvázszámot leolvasva. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 666604 | 2019. december 11. 22:10 | ||
Páncélos! Meg tudnád szakérteni ezeket a 3D grafikákat? Mennyire lesz korrekt a Miniart csehszlovák 55-öse? miniart-models.com/new-3d-renders-of-kit-37068-t-55-polish-prod-2-3/ | |||||
szt_péter | Adatlap | 666475 | 2019. december 9. 09:24 | ||
páncélos | Adatlap | 666195 | 2019. december 4. 08:57 | ||
Reméljük szép lesz. Ha valóban cseh változat lesz akkor a KMT konzolok a dobozgrafikán nem jók. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 666181 | 2019. december 3. 21:31 | ||
No, a lengyel után jön a csehszlovák T-55 is a Miniarttól! És fogadni mernék folytatják a T-55A-val utána! miniart-models.com/products/37074-t-55-czechoslovak-production/ | |||||
gaunt1 | Adatlap | 665753 | 2019. november 23. 19:52 | ||
A szíreknél valóban érthető miért alakították át, de az ukránoknál nincs semmiféle értelmes magyarázat arra, miért tettek T-55 tornyot egy T-64BV alvázra. Az ukránoknál két óriási probléma van: 1, teljesen megbízhatatlanok, semmi garancia nincs rá, hogy időben leszállítják a megrendelt terméket. 2, súlyos minőségi problémák vannak. Az üzemekben többnyire alkoholista, rosszul fizetett munkások dolgoznak. Másrészt a felsővezetésnél is tombol a korrupció. Olyan is volt, hogy egy bizonyos járműnél a páncéllemezek helyett valamilyen építőipari célú lágyacélt használtak, mivel az olcsóbb volt. Ezzel szemben az oroszok és a kínaiak is megbízhatóan szállítanak, van alkatrész utánpótlás is, és a minőséggel sincs baj. | |||||
antarktika | Adatlap | 665734 | 2019. november 23. 05:27 | ||
A szíreknél ez kényszerből történt, harcolnak amit találnak, amit össze tudnak eszkabálni, de erről külön lapokat lehetne írni. Az ukránok próbálkoznak mindennel, amit el tudnak adni, amiből pénzt tudnak csinálni. A 2000-es években pár dolgot sikerült eladniuk, például Perunak a T-55 Tifon II változatot, de mostanában nem terem babér nekik. Hiába adtak el kb. 70 db. T-64B1M harckocsit a Kongói Demokratikus Köztársaságnak, leszállítani nem tudták, mert égetően szükségük volt a Donyecki harcok miatt. A Thai harckocsitenderen a BM Oplot elbukott a kínai VT-4-gyel szemben. Nicaragua, Venezuela T-72B-t vett, Vietnam, Laosz T-90S, aztán Afrikában Szudán, Nigéria, Angola T-72B, AV, Etiópia, Algéria, Szíria, Irak T-90S, sőt Egyiptom T-90 gyárat vásárolt. Yemenben megtizedelték a T-80BV-ket, India tömegével veszi a T-90-et, de erősen érdeklődik a T-90MS után is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 665730 | 2019. november 22. 20:41 | ||
Valamikor a 2000-es évek elején a hülye ukránok csináltak valami hasonlót. T-64BV páncéltestre építettek egy T-55 tornyot... Teljesen felfoghatatlan miért. | |||||
antarktika | Adatlap | 665727 | 2019. november 22. 19:24 | ||
antarktika | Adatlap | 665617 | 2019. november 19. 18:13 | ||
Ha én így töltöttem volna a harckocsiágyút, ahogy a vége előtt 1 perc 24 másodpercnél teszi a kiskatona, akkor azóta ujjatlan kesztyűt kellett volna kérjek karácsonyra. Így kifejezetten tilos tölteni, mert az ékzár levágja az ember ujjait. Ebből látszik, hogy csak propaganda. Én is voltam fényképezve a Néphadsereg újság akkori számában, ahogy BMP-t vezetek. Akkor ültem benne először:) | |||||
antarktika | Adatlap | 665616 | 2019. november 19. 18:05 | ||
Nem értelek, amint láthatod van rajta tolatókamera:) | |||||
papgyuri | Adatlap | 665614 | 2019. november 19. 17:41 | ||
Nem tudom volt-e már, de most találtam a face-on. Érdekes... https://www.facebook.com/nyitottszemmel2017/videos/1160552724074769/UzpfSTEwMDAwMDUxMzgwMDA4MjoyNTY1MzU3NDQzNTE5Nzc4/?multi_permalinks=2574317342623788¬if_id=1574032062438322¬if_t=group_highlights | |||||
gaunt1 | Adatlap | 665611 | 2019. november 19. 15:39 | ||
Vicces, hogy ilyen fullgagyi sufnituning tákolmányokra vesztegetik az időt és a pénzt, amikor lennének bevált modernizációs csomagok is. A helyükben én inkább szólnék az oroszoknak, hogy húzzák fel a T-55M szintjére ezeket. Vagy ha több pénz van, akkor T-55M5. | |||||
páncélos | Adatlap | 665609 | 2019. november 19. 15:02 | ||
Erre mondaná Hofi, hogy ezzel támadni rendben van, de ezzel menekülni... | |||||
antarktika | Adatlap | 665604 | 2019. november 19. 12:15 | ||
szt_péter | Adatlap | 665068 | 2019. november 7. 23:14 | ||
Sziasztok! Frissült a Miniart lengyel T-55 harckocsija. Érdemes vetni rá egy pillantást. Tényleg alapos munkának tűnik. Új info a 3D Renders fül alatt. miniart-models.com/products/37068-t-55-polish-prod/ | |||||
Sennás | Adatlap | 665004 | 2019. november 5. 11:19 | ||
Vettem,vágom:)! | |||||
Freddy | Adatlap | 665002 | 2019. november 5. 10:27 | ||
Nem áttam, csak olvastam, pont a képen látható esetről- az volt a mondás, hogy azért nem csinálják gyakrabban, mert a vasutasok nem győznek ,,takarítani" utána. Elég, ha csak 1-2 kocsi kisiklik a szrelvényből, meg itt nem egy tankról van szó, hanem egy csomóról, egyszerre. De mondom, nem láttam. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 665000 | 2019. november 5. 09:18 | ||
A legdurvább az, hogy még a motort is sikerült működőképessé tenniük annak ellenére hogy a hengerekben állt a víz, a rozsda, meg mindenféle trutyi. Elképesztően ügyesek, és bizony sok múzeum megirigyelhetné azt hogy milyen minőségi munkát végeznek. (bár a műhelyük egy disznóól, többször volt hogy majdnem felbuktak a széthagyott alkatrészekben :D ) Igazából két dologgal vannak bajban, egyrészt nincs hűtőjük, másrészt meg annyira rozsdásak a lánctalpak, hogy képtelenek kivenni egyes lánctagokból a csapszeget. Lehet aztán hogy új lánctalpakat kell szerezniük. | |||||
Sennás | Adatlap | 664993 | 2019. november 4. 18:06 | ||
Freddy nincs szándékom vitatkozni ezen, ha azt mondod láttál ilyet elhiszem. De 19év vasúti tapasztalat azt mondatja velem egy 6 tengelyes SAMMP kocsi 28-29t önsúlyal elég nehezen ugrik le a sínről még ilyen extrém "oldalterhelésnél" sem. Kétségtelen MTZ80ast már láttam én is ami széttúrta a kavicságyat. De ott sincs vágánykivetülés ettöl/ ilyentől. Sőtt egy "pehely" súlyú kocsi ütközött egy masszívabb másikra, legalább 40cm függölegesen "felugrott" de simán visszaesett a sínre NO Problem:) | |||||
antarktika | Adatlap | 664992 | 2019. november 4. 17:26 | ||
Bámulatba ejtő a tudásuk, de a kitartásuk még jobban. | |||||
Freddy | Adatlap | 664981 | 2019. november 4. 11:03 | ||
,,Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. " Olyankor széttúrják a pályát, kisiklatják a kocsikat. Egy olyan leszállás után azon a vasúti pályán egy darabig semmi nem jön- ennek elkerülése azért lehet szempont háborúban is. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664976 | 2019. november 4. 09:52 | ||
Hát akkor tényleg érthetetlen számomra, miért nem építettek beléjük hidraulikus szervót a szovjetek, még a T-62-be sem (bár ott a kuplungnak volt pneumatikus szervója). Nem bonyolult szerkezet. Amúgy csak érdekességnek, két holland vett tavaly egy nagyon rossz állapotú kínai Type-69-est, és naponta tesznek fel videót a felújításáról. Rendkívül érdekes dolgokat lehet megtudni a típusról és működéséről, szinte az utolsó csavarig szétszedték. Innen jutott eszembe a szervó, mostanában rakták össze a kormányművet és a sebességváltót. Ha érdekel itt a link, hollandul van, de néha angol feliratot is találni. www.youtube.com/channel/UCJ0BEW0Jsc8cK0STZlC4zlg/videos | |||||
antarktika | Adatlap | 664971 | 2019. november 4. 06:57 | ||
Nem véletlenül, ég és föld volt a különbség, a szervó nélküliek komoly fizikai kihívást jelentettek egy hosszú menet alatt. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 664968 | 2019. november 3. 22:09 | ||
Sennás | Adatlap | 664938 | 2019. november 3. 16:09 | ||
Akkor ezek is ködfejlesztők? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Ha jobban megnézzük még a szovjet harci technika se volt teljesen csereszabatos a szovjettel. A módosított verziók, másik gyárból kijövő gépek akár még rendszereikben is különböztek.
Az 55-öst nem ismerem, de a 72-esben meg a repülő technikában is voltak ilyen különbségek.
"Ebből azért komoly problémák származhattak volna háború esetén." Rövidebb élettartamuk lett volna, minthogy meg tudjanak hibásodni. Ha meg harci sérülés, akkor úgyis "hátul" javítják...