<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
romsitsa | Adatlap | 661178 | 2019. július 11. 17:59 | ||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661177 | 2019. július 11. 17:59 | ||||||||||||||||||||
Megvan! Ráadásul ugyan ott :) Ránézésre egy kezelési utasításból lett kimásolva a kép. https://cdn-live.warthunder.com/uploads/c4/e5/62/0a5e3cffbffc31e570e1e16d2c732c785c_mq/IMG_3506.jpg Köszi Á | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661176 | 2019. július 11. 17:57 | ||||||||||||||||||||
Nem ezt kerestem, de ez is pompás, a málházott fotó nem volt meg. Vagy megvan, csak nem emlékszem rá... A várban lévő légvédelmi állvány valami egészen túlbonyolított pneumatikus rendszer volt, azt szeretném egyben látni. Bécset kizárnám, a ház a háttérben “magyarabb” nem is lehetne. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 661175 | 2019. július 11. 17:41 | ||||||||||||||||||||
Szia Romsitsa! 1. Ezt a képet már én is nézegettem, és én is ugyanúgy elakadtam, de a válasz alighanem a lehetetlen: mégiscsak létezett a 42M 10.5cm tarack az új (mármint a szekrényes) lövegtalppal. Itt egy egész ütegnyi van belőle, tehát nem valami kísérleti példány, ráadásul bárhol kerestem utána ennek a képnek, mindenhol azt írják (de lehet tévesen), hogy Bécsben (vagy környékén) készült 1945-ben. 2. Az iker-Gebauerről ezt a képet találtam, nem tudom, ezt kerested-e? Itt live.warthunder.com/user/Hebime/ találtam. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661137 | 2019. július 10. 10:16 | ||||||||||||||||||||
Érdekes, minden stimmel, kivéve, hogy nem gyártották. "A MÁVAG ekkor (1943 elején) szekrényes talppal látta el új tarackját. Ezzel súlyát csökkentette, valamint gépi és fogatolt vontatásra egyaránt alkalmassá tette. Az átalakított löveget 1943 márciusában be is mutatta.Az új tarack bevezetése 1943-ban azért is aktuálissá vált, mert a gépvontatásra szánt Göring-tarackok jelentős része megsemmisült. A 42 M. tarack gyártására a német megszállás után már nem került sor. A gyártáshoz szükséges rajzokat azonban elkészítették az ideig és hozzákezdtek az árkalkuláció előkészítéséhez is." epa.oszk.hu/00000/00018/00087/pdf/EPA00018_hadtortenelmi_1995_02_057-066.pdf Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661136 | 2019. július 10. 10:05 | ||||||||||||||||||||
Kérdéskék: A Pak 40 mögötti lövegek típusa vajon mi lehet? Magyarnak nézem, a talpat leszámítva kiköpött 42M, de az nem kéne, hogy létezzen. A légvédelmi iker Gebauerről került elő bármi a már ismert képeken (1944, Vár) kívül? Ha a Nádor laktanya udvarán rekedt Nimród azonos azzal, ami jelenleg is itthon van (1H-631), akkor hogy lehet, hogy az 1H-631 1944-ben és az ostrom után is terepezett volt, jól látható szamárvezetőkkel? A laktanya udvarán ezeknek semmi nyoma. Képek: Fortepan, Bundesarchiv Köszi Á | |||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 661090 | 2019. július 8. 18:41 | ||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm! Ahogy látom a mintázat egyezéséből, a 661081 sz. bejegyzés 2. képén is ugyanaz a Nimród látható. Még az a vékony rajz, vagy felirat is érdekes, ami a homlokpáncélon van! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661086 | 2019. július 8. 13:21 | ||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 661085 | 2019. július 8. 13:07 | ||||||||||||||||||||
És még egy korai kép a kubinkai Nimródról. Itt már megvan a hiányzó lánchajtó kerék -de a lánc még mindig lóg... (sajnos a kép minősége miatt itt nem igazán látszik a terepminta): | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 661084 | 2019. július 8. 13:04 | ||||||||||||||||||||
Ez is ugyanaz a gép Moszkvából, amire rákérdeztél, csak másik szögből, ezen is jól megfigyelhető a minta (érdekes, hogy ahány kép készült a -majdani- kubinkai Nimródról, mindegyiken más szögben áll a torony is meg a löveg is, úgy látszik a továrisok szerettek játszani vele...): | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 661081 | 2019. július 8. 11:37 | ||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 661076 | 2019. július 8. 09:27 | ||||||||||||||||||||
Kétség kívül a Várban készült, de 2003-ban. Nekem is van róla pár képem, plusz láttam élőben is. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 661074 | 2019. július 8. 08:55 | ||||||||||||||||||||
Szia. Csak érzésre, de szerintem ződ az alap. Viszont a festése tényleg érdekes, nem az a tipikus magyar séma. Szerintem valami háború végi pingálmány lehet: talán nem szabvány szerinti (német?) festékekkel egészítették ki az eredeti magyar álcát, hogy jobban takarjon. De nem egyedi eset, ez a Nimród is hasonló ruhát viselt: | |||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 661072 | 2019. július 8. 06:48 | ||||||||||||||||||||
Sajnos, ez csak egy viccfestés. :-( | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 661071 | 2019. július 8. 06:33 | ||||||||||||||||||||
Nem tudom. Van itt egy régi kép (Pinterest) talán Budai várban készült. Olyan mintha sárga alapon lenne (?) | |||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 661070 | 2019. július 7. 23:22 | ||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Zsákmánykiállítás, Moszkva. A vélemény a színről, továbbra is érdekel! ;-) Üdv, Z | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 661066 | 2019. július 7. 21:32 | ||||||||||||||||||||
De legalább már fedett helyen van:) Köszönöm | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 661065 | 2019. július 7. 19:36 | ||||||||||||||||||||
Ez a Nimród van most Kubinkában. A kép Moszkvában készült. | |||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 661057 | 2019. július 7. 16:53 | ||||||||||||||||||||
Szia ez valami múzeumban van hogy így fel van állítva arra a betonra? Köszi | |||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 661053 | 2019. július 7. 16:00 | ||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 660800 | 2019. június 29. 10:36 | ||||||||||||||||||||
Én úgy tudom, továbbra is ismeretlen. Nem láttam ezt a jelzést máshol, viszont a 2-es választ tartom esélyesnek. A keret formája többnyire az alárendelő alakulaté volt. Ezt a fajta íves négyzetet mintha láttam volna már máson is, de a belső minta más volt. A Nagy Mesekönyv alakulatjelzési ábrái csak kiindulási alapnak jók. Ami benne van, az leginkább helyes, de azóta több tucat új jelzésről van lépem, aminek többsége teljesen ismeretlen. Schwimm: Volt, bizonyítottan, igen kevés darabszámban. A lentebbi képet a grafikával összenézve hihetőnek tűnik a színezés, legalábbis ami a tónusértéket és a foltok alakját illeti. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 660684 | 2019. június 25. 10:21 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ennek a Fiat 508-nak a bal első sárvédőjén milyen alakulat jelzés van? Mert eddig felmerül, hogy: 1; Szombathelyi híradó alakulat. 2; Szeroszlop és a négyszög a hadosztályra utal. De hogy melyik szeroszlop és melyik hadosztály azt egyenlőre nem tudni. A "Nagy mesekönyv nem ír róla , és nem tartalmaz ilyen jelzést sem. Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 660683 | 2019. június 25. 10:14 | ||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 660680 | 2019. június 25. 05:54 | ||||||||||||||||||||
Szia Jani! Sajnos, nem állunk túl jól fotókból, erről a járműről. Az egyetlen értelmes rekonstrukció eredményét itt találod. www.sbsmodel.com/model/SBS-D35001/hungarian-military-passenger-cars--wwii- Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 660664 | 2019. június 24. 17:18 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Schwimmwagennel kapcsolatban volt itt valami érdekegyeztetés, csak nem tudom mi volt a témája, hogy volt e egyáltalán nekünk ilyen (?) vagy a színei? De a rendszáma az biztosan jól látszik! A képet facebookról "A II. Világháború legjobb fotói" csoportól exportáltam át ide. Sok magyar jellegű képet lehet ott találni! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 660364 | 2019. június 13. 13:30 | ||||||||||||||||||||
Hello, ez egy konzervált gép, eredetileg a küzdőtér zöld (megegyezik a külső zölddel), a vezető teljes területe ezüst, a motortér 50-50, hogy ezüst vagy zöld. A korai Toldiknál tuti ezüst volt. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 660358 | 2019. június 13. 08:06 | ||||||||||||||||||||
Még néhány. | |||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 660338 | 2019. június 12. 18:27 | ||||||||||||||||||||
Akkor minden tiszta zöld? (A motor kivételével) | |||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 660332 | 2019. június 12. 13:22 | ||||||||||||||||||||
Ez segít? | |||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 660326 | 2019. június 12. 11:31 | ||||||||||||||||||||
Tisztelt kollégák! Egy Hobby Boss Nimródot építek ,de elakadtam a belsőfestésnél. Az építési útmutató sajnos nem jelöli(ill. csak részben) a színeket.Tudna nekem valaki tanácsot adni a jármű belső festésével kapcsolatban? Vezető helye, motor, küzdőtér... Előre is köszönöm! Üdv: kls | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659990 | 2019. május 31. 07:45 | ||||||||||||||||||||
Romsitsa, Emerick köszi! A csőről tudtam, hogy van, valahol van is egy kép róla, ahogy egy parkolószerű részen a földre (vagyis tuskókra) van fektetve több más lövegcsővel együtt, de ott mint a Zrínyi II. lövegcsöveként hivatkoztak rá (mármint, hogy abból származna, nem vontatott példányból). Igazából a talp lenne érdekes, sajna a típusról nincs túl sok használható fotó... Mindenesetre érdekes, hogy a Zrínyis filmben bár ott van róla a fénykép, de nem ismertetik részletesen, mint a többi típust. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 659986 | 2019. május 30. 21:45 | ||||||||||||||||||||
Dede! Kecel, bár az ominózus temetés óta nem szerelték össze, de megvan a lövegtalp és a lövegcső is. I. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 659978 | 2019. május 30. 17:30 | ||||||||||||||||||||
Úgy rémlik egy ilyen (ezen?) lövegtalpon vitték Antall József koporsóját, valahol biztos, hogy megvan még. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659974 | 2019. május 30. 11:08 | ||||||||||||||||||||
Ne őrjítsetek meg, hogy van/volt még valahol eldugva egy 40M 10.5-ös MÁVAG-tarackunk! (a ZMNE tüzérséggel foglalkozó filmjében találtam): www.youtube.com/watch | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 659784 | 2019. május 24. 21:40 | ||||||||||||||||||||
Nagyon úgy tűnik, hogy igazad lesz. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 659772 | 2019. május 24. 15:33 | ||||||||||||||||||||
Ez az, hogy nem tudtam eldönteni, hogy ez most túlnyúlik vagy sem. Este bogarászok képeket Ádám javaslatairól, de addig is köszi mindenkinek! | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659770 | 2019. május 24. 15:21 | ||||||||||||||||||||
Az lesz az! Megtévesztett, hogy a rossz minőségű képen nem szúrtam ki, hogy a cső jóval túlnyúlik a bölcső végénél ezért valami taracknak (be)néztem... | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 659763 | 2019. május 24. 12:16 | ||||||||||||||||||||
Lemaradt az év, 7,5 cm Feldkanone 16 neuer Art. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 659762 | 2019. május 24. 12:15 | ||||||||||||||||||||
7,7 cm Feldkanone 16 vagy 7,5 cm Feldkanone neuer Art. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||
pumba | Adatlap | 659761 | 2019. május 24. 12:00 | ||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659759 | 2019. május 24. 11:10 | ||||||||||||||||||||
Szia Tamás! Nem tudom, keresed-e még a választ, de szerintem ez nem Skoda löveg, hanem valami Krupp cucc. A gyanús elemek: 1. A lövegpajzs felső része (hátrafelé) íves, ez a Kruppokra volt jellemző, a Skoda lövegek pajzsa egyenes (és nem látszanak a lehajtható felső elemek támasztó vasai sem a pajzs belső oldalán). 2. Nincs sárvédő lemez a kerekek előtt, ez a Skodákon rajta volt mindig. 3. Fura a talpdoboz is: a Skodákon a doboz a talp végéig (majd' a sarkantyúig) kiért, ezen meg a doboz mögött mintha még lenne rés. Szerintem inkább valami Krupp export löveg lehet: a talp és a pajzs (szinte biztosan) a 10.5cm leFH1898/09-esé csak a cső valami más (hosszabb) ebből gondolom, hogy exportra készült. Érdemes körbenézni pl. a Landships fórumán, hátha találsz valamit, ott van is külön topic a Krupp export lövegeknek. (Természetesen a tévedés jogát fenntartom). | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 659666 | 2019. május 21. 21:15 | ||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 659557 | 2019. május 18. 16:04 | ||||||||||||||||||||
Hálás köszönetem, ha esetleg nem derülne ki, amit akartam, ez akkor is érdekes! | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659553 | 2019. május 18. 14:17 | ||||||||||||||||||||
Illetve böngészd még át ezt a táblázatot is: (A "Vzdálenost středu kola a chobotu - 2.900mm- nevezetű adat talán az lesz, amit keresel, a google fordító a "A kerék középpontja és a törzs közötti távolság" fordítást adta rá...) Ez a táblázat meg innen van: www.delostrelectvocsarmady1918-1939.estranky.cz/clanky/lehka-polni-dela/-75-10-cm-lehka-polni-houfnice-vz.14-a-14-19.html | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659552 | 2019. május 18. 13:53 | ||||||||||||||||||||
Üdv! Sajna csak ennyi méretadatot tudtam összevadászni a lövegtalpról. Sokminden benne van, de amit te keresel asszem speciel pont nincs... :( Ezen a linken megtalálod a löveg eredeti "kezelési útmutatójának" letölthető verzióját (is), rengeteg adattal, képpel. hátha segít: www.heeresgeschichten.at | |||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 659532 | 2019. május 17. 19:52 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok, ha már ilyen sok szó esett róla, valaki tudna nekem segíteni abban, hogy a Skoda 100mm vz 14 lövegtalpa milyen hosszú a tengelytől mérve? Az IBG makettjén kellene, de eredetiben is jó, el tudom osztani 35-tel. :) | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659272 | 2019. május 11. 11:07 | ||||||||||||||||||||
*bocsi, természetesen 14M, 14/35M és 14/39M-et akartam írni. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659271 | 2019. május 11. 11:06 | ||||||||||||||||||||
Egyébként a 15cm-s 14M 16/35M 14/39M tarackoknál nem variálták a pajzsot, ott megmaradt az eredeti szabás meg a felső rész lehajthatósága. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 659270 | 2019. május 11. 11:02 | ||||||||||||||||||||
Mind a négy kép 10cm-s 14M tarackot ábrázol, ezeknek volt olyan változata, aminek nem volt lehajtható a pajzs felső része. Gondolom anyagtakarékossági okokból vagy, a gyártás egyszerűsítése végett volt ilyen egyrészes pajzs is, vagy csak szimplán rájöttek, hogy tök fölösleges lehajthatóra csinálni, nem tudom. Ha jól rémlik, az eredeti I. vh.-s Skoda tarackok készültek lehajtható pajzzsal, a későbbi, két háború közti utángyártott cseh meg magyar tarackok már egyrészes pajzzsal épültek, meg a 14AM-ek is, amik új kerekeket is kaptak a gépvontatáshoz. A 10cm-s könnyű tck.-ból nem volt 14/35M, a 15cm-s közepes tck. egyik fejlesztett változatát nevezték így, (nem sok készült belőle, mert félmegoldás volt, lásd lejjebb). | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 659268 | 2019. május 11. 10:05 | ||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Így.