/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
romsitsa 661178 2019. július 11. 17:59
Válasz erre
romsitsa 661177 2019. július 11. 17:59
Válasz erre
Megvan! Ráadásul ugyan ott :) Ránézésre egy kezelési utasításból lett kimásolva a kép.

https://cdn-live.warthunder.com/uploads/c4/e5/62/0a5e3cffbffc31e570e1e16d2c732c785c_mq/IMG_3506.jpg

Köszi

Á
romsitsa 661176 2019. július 11. 17:57
Válasz erre
Nem ezt kerestem, de ez is pompás, a málházott fotó nem volt meg. Vagy megvan, csak nem emlékszem rá...
A várban lévő légvédelmi állvány valami egészen túlbonyolított pneumatikus rendszer volt, azt szeretném egyben látni.

Bécset kizárnám, a ház a háttérben “magyarabb” nem is lehetne.

Üdv

Á
téglatesó 661175 2019. július 11. 17:41
Válasz erre
39m+aa+mg
39m+aa+mg

Szia Romsitsa!
1. Ezt a képet már én is nézegettem, és én is ugyanúgy elakadtam, de a válasz alighanem a lehetetlen: mégiscsak létezett a 42M 10.5cm tarack az új (mármint a szekrényes) lövegtalppal. Itt egy egész ütegnyi van belőle, tehát nem valami kísérleti példány, ráadásul bárhol kerestem utána ennek a képnek, mindenhol azt írják (de lehet tévesen), hogy Bécsben (vagy környékén) készült 1945-ben.
2. Az iker-Gebauerről ezt a képet találtam, nem tudom, ezt kerested-e? Itt live.warthunder.com/user/Hebime/ találtam.
romsitsa 661137 2019. július 10. 10:16
Válasz erre
Érdekes, minden stimmel, kivéve, hogy nem gyártották.
"A MÁVAG ekkor (1943 elején) szekrényes talppal látta el új tarackját. Ezzel súlyát csökkentette, valamint gépi és fogatolt vontatásra egyaránt alkalmassá tette. Az átalakított löveget 1943 márciusában be is mutatta.Az új tarack bevezetése 1943-ban azért is aktuálissá vált, mert a gépvontatásra szánt Göring-tarackok jelentős része megsemmisült. A 42 M. tarack gyártására a német megszállás után már nem került sor. A gyártáshoz szükséges rajzokat azonban elkészítették az ideig és hozzákezdtek az árkalkuláció előkészítéséhez is."

epa.oszk.hu/00000/00018/00087/pdf/EPA00018_hadtortenelmi_1995_02_057-066.pdf

Üdv

Á
romsitsa 661136 2019. július 10. 10:05
Válasz erre
fortepan_175253
fortepan_175253
Bundesarchiv_Bild_101I-680-8282A-12A,_Budapest,_SS-Männer_auf_der_Burg
Bundesarchiv_Bild_101I-680-8282A-12A,_Budapest,_SS-Männer_auf_der_Burg

Kérdéskék:
A Pak 40 mögötti lövegek típusa vajon mi lehet? Magyarnak nézem, a talpat leszámítva kiköpött 42M, de az nem kéne, hogy létezzen.
A légvédelmi iker Gebauerről került elő bármi a már ismert képeken (1944, Vár) kívül?
Ha a Nádor laktanya udvarán rekedt Nimród azonos azzal, ami jelenleg is itthon van (1H-631), akkor hogy lehet, hogy az 1H-631 1944-ben és az ostrom után is terepezett volt, jól látható szamárvezetőkkel? A laktanya udvarán ezeknek semmi nyoma.

Képek: Fortepan, Bundesarchiv

Köszi

Á
Z63 661090 2019. július 8. 18:41
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm!
Ahogy látom a mintázat egyezéséből, a 661081 sz. bejegyzés 2. képén is ugyanaz a Nimród látható. Még az a vékony rajz, vagy felirat is érdekes, ami a homlokpáncélon van!
romsitsa 661086 2019. július 8. 13:21
Válasz erre
téglatesó 661085 2019. július 8. 13:07
Válasz erre
1365706055_5
1365706055_5

És még egy korai kép a kubinkai Nimródról. Itt már megvan a hiányzó lánchajtó kerék -de a lánc még mindig lóg... (sajnos a kép minősége miatt itt nem igazán látszik a terepminta):
téglatesó 661084 2019. július 8. 13:04
Válasz erre
585488-638f91752f79e18d0e1f06c5d5fd0794
585488-638f91752f79e18d0e1f06c5d5fd0794

Ez is ugyanaz a gép Moszkvából, amire rákérdeztél, csak másik szögből, ezen is jól megfigyelhető a minta (érdekes, hogy ahány kép készült a -majdani- kubinkai Nimródról, mindegyiken más szögben áll a torony is meg a löveg is, úgy látszik a továrisok szerettek játszani vele...):
romsitsa 661081 2019. július 8. 11:37
Válasz erre
MTI_F___T1919____295
MTI_F___T1919____295
aaaaaa
aaaaaa

Zöld az alap, a szokásosnál kisebb a minta és több a sárga.

A másik talán sárga vagy meszelt.

Üdv

Á
Gabusch 661076 2019. július 8. 09:27
Válasz erre
Kétség kívül a Várban készült, de 2003-ban. Nekem is van róla pár képem, plusz láttam élőben is.
téglatesó 661074 2019. július 8. 08:55
Válasz erre
p50
p50

Szia.
Csak érzésre, de szerintem ződ az alap. Viszont a festése tényleg érdekes, nem az a tipikus magyar séma. Szerintem valami háború végi pingálmány lehet: talán nem szabvány szerinti (német?) festékekkel egészítették ki az eredeti magyar álcát, hogy jobban takarjon. De nem egyedi eset, ez a Nimród is hasonló ruhát viselt:
Z63 661072 2019. július 8. 06:48
Válasz erre
Sajnos, ez csak egy viccfestés. :-(
Sennás 661071 2019. július 8. 06:33
Válasz erre
Screenshot_20190708-011107
Screenshot_20190708-011107

Nem tudom. Van itt egy régi kép (Pinterest) talán Budai várban készült. Olyan mintha sárga alapon lenne (?)
Z63 661070 2019. július 7. 23:22
Válasz erre
Szia Sennás!
Zsákmánykiállítás, Moszkva.
A vélemény a színről, továbbra is érdekel! ;-)
Üdv, Z
Sennás 661066 2019. július 7. 21:32
Válasz erre
De legalább már fedett helyen van:) Köszönöm
Emerick 661065 2019. július 7. 19:36
Válasz erre
Ez a Nimród van most Kubinkában. A kép Moszkvában készült.
Sennás 661057 2019. július 7. 16:53
Válasz erre
Szia ez valami múzeumban van hogy így fel van állítva arra a betonra? Köszi
Z63 661053 2019. július 7. 16:00
Válasz erre
Nimród érdekes festéssel
Nimród érdekes festéssel

Sziasztok!
Íme a nagy kérdés! Itt mi lehet az alapszín? Azt tudom, hogy az orthochromatikus képeken sokszor világosabbnak látszik a zöld, de a képen akkor is olyannak tűnik, mintha sárga alapon lenne a zöld és a barna! Mi a véleményetek?
Elnar 660800 2019. június 29. 10:36
Válasz erre
Én úgy tudom, továbbra is ismeretlen. Nem láttam ezt a jelzést máshol, viszont a 2-es választ tartom esélyesnek. A keret formája többnyire az alárendelő alakulaté volt. Ezt a fajta íves négyzetet mintha láttam volna már máson is, de a belső minta más volt.

A Nagy Mesekönyv alakulatjelzési ábrái csak kiindulási alapnak jók. Ami benne van, az leginkább helyes, de azóta több tucat új jelzésről van lépem, aminek többsége teljesen ismeretlen.

Schwimm:
Volt, bizonyítottan, igen kevés darabszámban. A lentebbi képet a grafikával összenézve hihetőnek tűnik a színezés, legalábbis ami a tónusértéket és a foltok alakját illeti.
Kamovos 660684 2019. június 25. 10:21
Válasz erre
Fiat 508 01
Fiat 508 01
Fiat 508 02
Fiat 508 02

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy ennek a Fiat 508-nak a bal első sárvédőjén milyen alakulat jelzés van?

Mert eddig felmerül, hogy:
1; Szombathelyi híradó alakulat.
2; Szeroszlop és a négyszög a hadosztályra utal.
De hogy melyik szeroszlop és melyik hadosztály azt egyenlőre nem tudni.
A "Nagy mesekönyv nem ír róla , és nem tartalmaz ilyen jelzést sem.

Üdv: Kamovos
Kamovos 660683 2019. június 25. 10:14
Válasz erre
Z63 660680 2019. június 25. 05:54
Válasz erre
Szia Jani!
Sajnos, nem állunk túl jól fotókból, erről a járműről. Az egyetlen értelmes rekonstrukció eredményét itt találod.
www.sbsmodel.com/model/SBS-D35001/hungarian-military-passenger-cars--wwii-
Üdv, Z63
Kamovos 660664 2019. június 24. 17:18
Válasz erre
Schwimmwagen
Schwimmwagen

Sziasztok!

A Schwimmwagennel kapcsolatban volt itt valami érdekegyeztetés, csak nem tudom mi volt a témája, hogy volt e egyáltalán nekünk ilyen (?) vagy a színei?

De a rendszáma az biztosan jól látszik!

A képet facebookról "A II. Világháború legjobb fotói" csoportól exportáltam át ide.

Sok magyar jellegű képet lehet ott találni!

Üdv: kamovos
romsitsa 660364 2019. június 13. 13:30
Válasz erre
Hello,

ez egy konzervált gép, eredetileg a küzdőtér zöld (megegyezik a külső zölddel), a vezető teljes területe ezüst, a motortér 50-50, hogy ezüst vagy zöld. A korai Toldiknál tuti ezüst volt.

Üdv

Á
Varjúbácsi 660358 2019. június 13. 08:06
Válasz erre
Drivers Station Internal Image 4. Right side gear selection controls..
Drivers Station Internal Image 4. Right side gear selection controls..
Engine bay Image 3. Fuel tank to left of image. Hull rear to bottom of image.
Engine bay Image 3. Fuel tank to left of image. Hull rear to bottom of image.
Engine bay Image 5. Radiator - Heat Exchangers Hull rear to bottom of image.
Engine bay Image 5. Radiator - Heat Exchangers Hull rear to bottom of image.
Engine bay Image 6. Engine access hatch. View from Hull rear forward.
Engine bay Image 6. Engine access hatch. View from Hull rear forward.
Engine bay Image 1. Hull rear to right side of image.
Engine bay Image 1. Hull rear to right side of image.
Engine bay Image 4. Fan detail. Hull rear to right of image.
Engine bay Image 4. Fan detail. Hull rear to right of image.
Turret Internal Image 9 Right rear quarter
Turret Internal Image 9 Right rear quarter
Turret Internal Image 10 Rear right
Turret Internal Image 10 Rear right
Turret Internal Image 11 Rear Left
Turret Internal Image 11 Rear Left

Még néhány.
kls 660338 2019. június 12. 18:27
Válasz erre
Akkor minden tiszta zöld? (A motor kivételével)
Varjúbácsi 660332 2019. június 12. 13:22
Válasz erre
Drivers Station Internal image 1..
Drivers Station Internal image 1..
Turret Internal Image 9 Right rear quarter
Turret Internal Image 9 Right rear quarter

Ez segít?
kls 660326 2019. június 12. 11:31
Válasz erre
Tisztelt kollégák!
Egy Hobby Boss Nimródot építek ,de elakadtam a belsőfestésnél. Az építési útmutató sajnos nem jelöli(ill. csak részben) a színeket.Tudna nekem valaki tanácsot adni a jármű belső festésével kapcsolatban? Vezető helye, motor, küzdőtér...
Előre is köszönöm!
Üdv: kls
téglatesó 659990 2019. május 31. 07:45
Válasz erre
Romsitsa, Emerick köszi! A csőről tudtam, hogy van, valahol van is egy kép róla, ahogy egy parkolószerű részen a földre (vagyis tuskókra) van fektetve több más lövegcsővel együtt, de ott mint a Zrínyi II. lövegcsöveként hivatkoztak rá (mármint, hogy abból származna, nem vontatott példányból). Igazából a talp lenne érdekes, sajna a típusról nincs túl sok használható fotó...
Mindenesetre érdekes, hogy a Zrínyis filmben bár ott van róla a fénykép, de nem ismertetik részletesen, mint a többi típust.
Emerick 659986 2019. május 30. 21:45
Válasz erre
Dede! Kecel, bár az ominózus temetés óta nem szerelték össze, de megvan a lövegtalp és a lövegcső is.

I.
romsitsa 659978 2019. május 30. 17:30
Válasz erre
Úgy rémlik egy ilyen (ezen?) lövegtalpon vitték Antall József koporsóját, valahol biztos, hogy megvan még.

Üdv

Á
téglatesó 659974 2019. május 30. 11:08
Válasz erre
1111
1111

Ne őrjítsetek meg, hogy van/volt még valahol eldugva egy 40M 10.5-ös MÁVAG-tarackunk! (a ZMNE tüzérséggel foglalkozó filmjében találtam):
www.youtube.com/watch
TAMÁS78 659784 2019. május 24. 21:40
Válasz erre
Nagyon úgy tűnik, hogy igazad lesz. Köszönöm!
TAMÁS78 659772 2019. május 24. 15:33
Válasz erre
Ez az, hogy nem tudtam eldönteni, hogy ez most túlnyúlik vagy sem. Este bogarászok képeket Ádám javaslatairól, de addig is köszi mindenkinek!
téglatesó 659770 2019. május 24. 15:21
Válasz erre
Az lesz az! Megtévesztett, hogy a rossz minőségű képen nem szúrtam ki, hogy a cső jóval túlnyúlik a bölcső végénél ezért valami taracknak (be)néztem...
romsitsa 659763 2019. május 24. 12:16
Válasz erre
Lemaradt az év, 7,5 cm Feldkanone 16 neuer Art.
romsitsa 659762 2019. május 24. 12:15
Válasz erre
7,7 cm Feldkanone 16 vagy 7,5 cm Feldkanone neuer Art.

Üdv

Á
pumba 659761 2019. május 24. 12:00
Válasz erre
téglatesó 659759 2019. május 24. 11:10
Válasz erre
Szia Tamás!
Nem tudom, keresed-e még a választ, de szerintem ez nem Skoda löveg, hanem valami Krupp cucc.
A gyanús elemek:
1. A lövegpajzs felső része (hátrafelé) íves, ez a Kruppokra volt jellemző, a Skoda lövegek pajzsa egyenes (és nem látszanak a lehajtható felső elemek támasztó vasai sem a pajzs belső oldalán).
2. Nincs sárvédő lemez a kerekek előtt, ez a Skodákon rajta volt mindig.
3. Fura a talpdoboz is: a Skodákon a doboz a talp végéig (majd' a sarkantyúig) kiért, ezen meg a doboz mögött mintha még lenne rés.
Szerintem inkább valami Krupp export löveg lehet: a talp és a pajzs (szinte biztosan) a 10.5cm leFH1898/09-esé csak a cső valami más (hosszabb) ebből gondolom, hogy exportra készült.
Érdemes körbenézni pl. a Landships fórumán, hátha találsz valamit, ott van is külön topic a Krupp export lövegeknek.
(Természetesen a tévedés jogát fenntartom).
TAMÁS78 659666 2019. május 21. 21:15
Válasz erre
BargeGun
BargeGun

Mondjátok, jól sejtem, hogy ez egy Skoda vz 14 lehet?
TAMÁS78 659557 2019. május 18. 16:04
Válasz erre
Hálás köszönetem, ha esetleg nem derülne ki, amit akartam, ez akkor is érdekes!
téglatesó 659553 2019. május 18. 14:17
Válasz erre
Névtelen2
Névtelen2

Illetve böngészd még át ezt a táblázatot is: (A "Vzdálenost středu kola a chobotu - 2.900mm- nevezetű adat talán az lesz, amit keresel, a google fordító a "A kerék középpontja és a törzs közötti távolság" fordítást adta rá...)
Ez a táblázat meg innen van:
www.delostrelectvocsarmady1918-1939.estranky.cz/clanky/lehka-polni-dela/-75-10-cm-lehka-polni-houfnice-vz.14-a-14-19.html
téglatesó 659552 2019. május 18. 13:53
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Üdv!
Sajna csak ennyi méretadatot tudtam összevadászni a lövegtalpról. Sokminden benne van, de amit te keresel asszem speciel pont nincs... :(
Ezen a linken megtalálod a löveg eredeti "kezelési útmutatójának" letölthető verzióját (is), rengeteg adattal, képpel. hátha segít:
www.heeresgeschichten.at
TAMÁS78 659532 2019. május 17. 19:52
Válasz erre
Sziasztok,

ha már ilyen sok szó esett róla, valaki tudna nekem segíteni abban, hogy a Skoda 100mm vz 14 lövegtalpa milyen hosszú a tengelytől mérve? Az IBG makettjén kellene, de eredetiben is jó, el tudom osztani 35-tel. :)
téglatesó 659272 2019. május 11. 11:07
Válasz erre
*bocsi, természetesen 14M, 14/35M és 14/39M-et akartam írni.
téglatesó 659271 2019. május 11. 11:06
Válasz erre
Egyébként a 15cm-s 14M 16/35M 14/39M tarackoknál nem variálták a pajzsot, ott megmaradt az eredeti szabás meg a felső rész lehajthatósága.
téglatesó 659270 2019. május 11. 11:02
Válasz erre
Mind a négy kép 10cm-s 14M tarackot ábrázol, ezeknek volt olyan változata, aminek nem volt lehajtható a pajzs felső része. Gondolom anyagtakarékossági okokból vagy, a gyártás egyszerűsítése végett volt ilyen egyrészes pajzs is, vagy csak szimplán rájöttek, hogy tök fölösleges lehajthatóra csinálni, nem tudom.
Ha jól rémlik, az eredeti I. vh.-s Skoda tarackok készültek lehajtható pajzzsal, a későbbi, két háború közti utángyártott cseh meg magyar tarackok már egyrészes pajzzsal épültek, meg a 14AM-ek is, amik új kerekeket is kaptak a gépvontatáshoz.
A 10cm-s könnyű tck.-ból nem volt 14/35M, a 15cm-s közepes tck. egyik fejlesztett változatát nevezték így, (nem sok készült belőle, mert félmegoldás volt, lásd lejjebb).
Elnar 659268 2019. május 11. 10:05
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.