/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Nyugger 671140 2020. április 6. 22:08
Válasz erre
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz.
12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban.
Zoli 671139 2020. április 6. 22:01
Válasz erre
Tragikomédia...……….
Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük...
z
Nyugger 671136 2020. április 6. 21:19
Válasz erre
Zoli,
A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget!
Nyugger 671135 2020. április 6. 21:13
Válasz erre
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg
a cél hátsó légteréből.
Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély.
Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból.
Zoli 671134 2020. április 6. 21:01
Válasz erre
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi...
z
sanyi 671133 2020. április 6. 20:56
Válasz erre
Kerozinfogyás növelésére...
borisz 671132 2020. április 6. 20:54
Válasz erre
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban?
búza 671130 2020. április 6. 20:43
Válasz erre
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép.
Zoli 671129 2020. április 6. 20:36
Válasz erre
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről...
z
Zoli 671128 2020. április 6. 20:33
Válasz erre
Tökéletes, köszi, akkor ez a variáció lesz a nyerő.
z
búza 671127 2020. április 6. 20:31
Válasz erre
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék.
búza 671126 2020. április 6. 20:29
Válasz erre
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost.
Zoli 671125 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Zoli 671124 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá.
z
Zali 671123 2020. április 6. 20:05
Válasz erre
Mig készültség Kecskemét
Mig készültség Kecskemét

Üdv
Zali 671122 2020. április 6. 20:01
Válasz erre
Zoli 671116 2020. április 6. 18:57
Válasz erre
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd.
z
Zoli 671115 2020. április 6. 18:56
Válasz erre
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok.
z
Zoli 671114 2020. április 6. 18:50
Válasz erre
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet.
z
Zoli 671113 2020. április 6. 18:45
Válasz erre
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket.
Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?...
Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en?
z
Zali 671112 2020. április 6. 18:39
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1

Üdv.
búza 671108 2020. április 6. 17:12
Válasz erre
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott.
Rumcájsz_52 671107 2020. április 6. 16:18
Válasz erre
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz).
R.
Rumcájsz_52 671106 2020. április 6. 15:55
Válasz erre
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni.
Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást.
R.
Zoli 671105 2020. április 6. 14:34
Válasz erre
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet?
z
Zoli 671104 2020. április 6. 14:32
Válasz erre
Továbbra is köszönöm a segítséget!
Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne.
Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is?
z
Rumcájsz_52 671103 2020. április 6. 14:18
Válasz erre
A rajz az nem pontatlan, mert mikor ezt lefestették a PG-ben másnap már rajzoltam is le, akkor pont ilyen volt, és ez volt az első terepszínű gépünk! :-)) Az más kérdés hogy gerinctartály-csere vagy egy kis festékkopás/javítás után kicsit módosult a folt-térkép. A lényeg viszont látszik: a csillag alól előrenyúló barna folt hátul nem ért össze a kilépőél előtti barna festéssel, és ez mindig így is volt a PG-ben festett gépekkel (max szélesebb lett kicsit az előrenyúló folt), szerintem ezért tette be Búza.
R.
Rumcájsz_52 671102 2020. április 6. 14:07
Válasz erre
Szia,
Has alatti gépágyú-gondolát nálunk soha nem láttam, nem is hallottam róla Szolnokon sem. A PF-en szerintem már csak azért sem lehetett, mert amikor az indusok ezt megvették ők vetették fel, hogy csak kellene az a gépágyú egy vadászgépre, és ezután fejlesztették ki a GP-9 gondolát a PFM-re.
Sz-24 az volt a seregnek, Szolnokon is volt és oktatták is a fegyvereseknek, de se élőben se fotón soha nem láttam magyar gépre függesztve, olyannal se tudtam beszélni aki látott volna gépen ilyet. A PF-eket kimondottan elfogóvadásznak vette a vezérkar a MiG-19PM-ek helyett, kezdetben manőverező légiharcot se engedtek vele annyira kímélték őket, hiszen az MF-ek érkezéséig ezek voltak "AZ ELFOGÓVADÁSZOK" (földi célokat támadni meg légiharcolni az F-13-al is lehetett, abból jóval több is volt)! Szóval ha esetleg volt is rajtuk Sz-24, akkor is fehér-holló szinten.
R.
Zoli 671097 2020. április 6. 11:27
Válasz erre
Szia,

Mára is van pár kérdés:
Az Eduard által ajánlott fegyverzetek mindegyikét tették a PF szárnyai alá? Tudtommal mind volt rendszerben nálunk, de ezen a változaton is? Konkrétan az S-24 érdekelne.
Jól emlékszem, has alatti gépágyú gondola nálunk nem volt rendszerben? Illetve asszem az is csak a PFM stb verzióktól volt rendszeresítve, gondolom ezért van kiszínezve az alkatrésztérképen.
z
Zoli 671096 2020. április 6. 11:19
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4406-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-4406-1

Sajnos ez nem nyert, mert az eredeti géphez képest elég pontatlan a rajz. És én azt hittem, hogy nem általánosságként mellékelted, hanem konkrét géphez, de ez egy MF. Általános festésről meg szerintem nem is beszélhetünk, mert sokszor csak nagy vonalakban egyezett a minta, komolyabb különbségek is voltak.
z
Zoli 671095 2020. április 6. 11:08
Válasz erre
Szia,

Semmi gond, rákeresek erre is, köszi szépen!
z
búza 671085 2020. április 5. 22:01
Válasz erre
4406 82,02,02
4406 82,02,02
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Ez ugyan nem pont az a gép, de így nézett ki az első, eredeti festés.
Zoli 671070 2020. április 5. 20:19
Válasz erre
Igen, és az átfestés előtti eredeti minta kellene. Ez így elég bizonytalan nekem, de azért köszi szépen!
z
cenci 671065 2020. április 5. 19:54
Válasz erre
photo1
photo1
photo4
photo4

Szerintem a szárny bal és a jobb oldalánál a fékszárny át lett festve .Az látszik hogy a csillag átfestésekor a zöldből sokat lefestettek . A videóban a legelején egy picit ez látszik is .A képen is látszik hogy a zölt szín végigér a kilépőélig részben festve a fékszárnyat, én legalább is így látom .
Zoli 671060 2020. április 5. 19:00
Válasz erre
Ezek megvannak, de ahogy Búza írta, ez már a módosított festés, a szárnyak kilépőéléig eredetileg nem értek ki a foltok.
z
cenci 671059 2020. április 5. 18:58
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-3
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-3
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-4
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-4
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-5
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-5

A 409-es terep mintázatát azért le lehet ezekről a képekről venni ,valahogy össze kell rakni a meglévő anyagokkal .
Zoli 671056 2020. április 5. 18:51
Válasz erre
photo3
photo3

A képen látható színre gondoltam, ez a fény miatt kékes akkor? Ezen a linken az F-13 kabinja is elég kékes:
www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/813lt.htm
Úgy tudom, hogy a kékeszöldig a kabin színe egyformán szürke/szürkéskék volt minden orosz vadászon, vagy ez sem így volt?
A Lazúr zöldjét akkor elnéztem, vagy csak egy szerb-montenegrói gép építése miatt emlékeztem zöldre...
Asszem akkor a szürke kimarad, mert kár lenne az UM verziónál kihagyni a terepszínt. Vagy esetleg a sárga helyett szürke lesz majd a bisz.
Az F-13 esetében viszont nagyon jó hír, hogy ezüstre festették azokat is, sokkal könnyebb lesz úgy megépíteni.
Nagyon kösz a további segítséget! Ha még eszembe jutna valami, jelentkezek.
z
Zoli 671055 2020. április 5. 18:34
Válasz erre
Szia,

Köszi szépen, de sajnos a szárnyak teteje ezen se látszik.
z
cenci 671047 2020. április 5. 16:12
Válasz erre
Szia ! Talán ebben a videóban mindjárt az elején találsz a 409-ről pár hasznos dolgot a festéssel kapcsolatban . www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 671016 2020. április 5. 12:50
Válasz erre
Nagyon enyhe kékes beütése lehet a kabinszínnek (ami inkább azt jelenti hogy nem barás-sárgás, "meleg" árnyalatú szürke), de a fotókon főleg azért látszik kékes árnyalatúnak mert a kabint legtöbbször vakuval fotózzák. Vagy azért mert napsugaras időben erős a kontraszt a környezettel és így csak egy sötét paca lenne az árnyékos kabin, vagy meg azért mert eleve rosszak a fényviszonyok. A pótvezérsík/LAZÚR-antennát a PG-ben szabály szerint minden terepszínű gépen le kellett festeni az alsó színnel, ilyenek voltak a csapat-terepszínű bisz-ek is, most gyorsan áttúrva a fotóimat egyetlen biszt találtam aminél zöld maradt/vagy inkább lett csere miatt? Két extra MiG-15-terepszínű U és az NDK-festésű UM-eken tényleg zöld volt.
A bisz-en kívül volt teflonszürke UM-ünk is, az "55"-ről van fotó is.
Az F-13-ak a PG-ben ugyanúgy teli-ezüst festést kaptak mint a PF-ek és az MF-ek az első nagyjavításukkor.
R.
Zoli 671015 2020. április 5. 12:20
Válasz erre
Neked is köszönöm az információkat!
Esetleg a 409-esről nincs korábbi képed, főleg felülnézetből? A körös felségjelkor már elég fakult volt ez a példány, illetve a korábbi állapotról nem találtam képet, erről a változatról eleve alig találni valamit, a terepszínűekről is csak pár oldalnézeti kép van...
z
Zoli 671013 2020. április 5. 12:17
Válasz erre
Továbbra is nagyon köszönöm a segítséget!
A kabinszürke nem volt kissé kékes? Nekem az orosz típus képein mindig elég kékesnek tűnnek, a H308 viszont inkább sima szürke.
Ha a külső színek megfelelnek a többi 21-es színének, akkor azzal nem lesz gond, elég sok makett épült róla, a legnagyobbaktól (Precíz stb) is, de azért köszönöm az ajánlásokat!
A Lazúr antenna kékjén meglepődtem, ezért is kérdeztem, nem emlékeztem rá, hogy volt olyan gép, amin azt is kékre fújták.

Vannak akkor további kérdések is:
A bisz típuson kívül volt más változat is szürke színben?
Az F-13 csak gyári festetlen fémként létezett nálunk, vagy volt abból is ezüstre fújt?
z
búza 671008 2020. április 5. 11:41
Válasz erre
Annyit érdemes tudni a Precíz féle terepszínű rajzról, hogy az csak a végjáték környékén létezett ebben a formában, Gabi is ekkor rajzolhatta, fotózhatta le! Látszik, hogy a csűrők és a fékszárnyak újra lettek fújva. A PG.-s festésen a kilépőél és a szárny foltjai sohasem értek össze. Ezen a gépen próbálták ki a kör alakú felségjelet, ezért az összes, kör, háromszög és csillag is megtalálható volt rajta, míg szét nem darabolták!
Rumcájsz_52 671007 2020. április 5. 11:30
Válasz erre
Szia!
A terepszínű PF-eken az orrgyűrű szintén festetlen volt, csak a kb. Olive Drab-színű kemény-elox felületvédelem volt rajta. A hátsó hőálló burkolat (farokkúp) elejére körben kb. 1/3-1/4 részben "rászaladt" a terepszín festés. A megadott felső szinek kb. jók, azt nem árt tudni hogy a barna új korában picit pirosas árnyalatú volt mint a szépen sült kenyér, 1-1,5 év után a pirosat kezdte belőle kiszívni a nap és átment kb. mustársárga színbe. A teljes alsó felület ún. Binarin-kék volt (ezek két-komponensű festékek voltak, azért Bi...), ami a valóságban világos kékes-zöld árnyalat volt, de B.-zöldnek nem hívhatták a felső zöld miatt (én az angol kacsatojás-zöldet, Gunze H-74 használom erre egy kis világoskék bekeverésével). Ugyanilyen színűek voltak a futóaknák és a futószárak is (a cseh gépekre lehet hogy jó az RLM02)! A kabin az eredeti szürke (jó a H-308 is), műszerfal matt fekete (itt maradt az eredeti ibolyaszínű kabin belső világítás, azért maradt a szürke, a későbbi MF és bisz gépeken a zöld kabinfestéshez vörös fényű kabinvilágítás volt). A pótvezérsík eleje az műanyag, a LAZÚR-antenna volt benne, ezért volt eredetileg zöld festése, ami az alsó szín kopása miatt kilátszik, ugyanígy a hátsó részén az ezüst/alumínium látszik ki a kopásnál (a pótvezérsík előtt a törzs alján volt több túlfolyó kivezetése, és az innen hátracsapódó hajtómű- és hidraulika-olaj marta le a festéket). Írj nyugodtan ha még valamit érdekel, most így bezárkózva nagyon ráérek mindenre.
Üdv R.
Zoli 671000 2020. április 5. 10:23
Válasz erre
Benned bíztam, hogy még mindig körünkben vagy, köszönöm a részletes választ!
A szürkét én is esélytelennek tartottam, valószínű a nagyon bemattult fémszíneket nézték szürkének, néha nálam is előfordul, hogy nem tudom eldönteni...…………
Az 1. verziót tuti kihagyom, túl bonyolult nekem.
A 2. verzió már sokkal ígéretesebbnek (könnyebbnek) tűnik, ez még esélyes lehet.
A 3. verzió is érdekelne ilyen részletességgel, ha nem probléma, lécci erről is írj pár sort, köszönöm!
Mellékeltem az Eduard útmutatóját:
www.scalemates.com/hu/products/img/5/2/1/1121521-38-instructions.pdf
Eszerint a kabin H308, a futóaknák H70 színűek. Utóbbi az RLM02 zöldesszürke, ez kapufa?
A festésminta gondolom tökéletes, erre Precíz neve nekem garancia. A kopott pótvezérsík eredetileg sötétzöld volt és az lett átfújva kékre, vagy fordítva?
z
Rumcájsz_52 670998 2020. április 5. 10:04
Válasz erre
Szia Zoli!
21PF semmiféle szürke festéssel nem volt az MN Légierőnél, háromféle festéssel létezett:
1. EREDETI SZOVJET GYÁRI FESTÉS : a borítólemezek egy része, főleg a vegyi maratással készült panelek, hegesztett gerinctartály és az eloxált lemezek (szárnytartályok és a stabilizátor középső panel, törzs-hátsórész a stabilizátor elejétől hátra) ezüst festést kaptak, ezután az egész gépet átfújták félfényes, víztiszta színtelen lakkal. A festett ezüst felületek sötétebb árnyalatúak voltak, mint a lakkozott natúr fémfelületek, kivéve, ha olyan megvilágítást kaptak, ami tükörként verte vissza a fényt, ekkor szinte világítottak (lehet találni ilyen MF-fotókat, PF-ről nem láttam még). A műanyag orrkúp és a többi antennaburkoló panel sötét feketés-zöld volt. A törzsorr mellső gyűrűje kb. a világháborús USA félfényes Olive Drab-nak megfelelő szín volt, de nem festék, hanem galvanikus felületvédelem, így nem kopott, és alig fakult (20-25 év is eltelt, mire eltűnt belőle a barna árnyalat, és maradt a matt szürkés olajzöld). A törzs végén lévő fúvócső-burkolat (ún. farokkúp) festetlen sötét metállszürke hőálló lemez volt, hátsó része tenyérnyi szélességben barnára, itt-ott foltokban acélkékre égve. A gépszámok a sarkokon kerekített szögletes karakterek voltak pirossal festve, vékony fehér keretben, ugyanígy fehérrel keretezve a nemzetiszínű csillag-felségjel. Az üzemeltetési stencil-feliratok fekete és piros szinűek voltak. A csapat-üzemeltetés során néhány gép kapott egyedi jelzéseket az orr-részre felfestve (kis ötágú csillag, a meghosszabbított jobb szára fölött 100-200-300-as számmal).

2., PESTVIDÉKI GÉPGYÁR IPARI KÖZEPES JAVÍTÁS FESTÉSE : orrgyűrű, farokkúp változatlanul festetlen, a műanyag-felületek gépenként változóan közép fűzöld és sötétzöld árnyalatok között változtak. Azért nem volt egységes, mert a színt a helyszínen, festéskor keverték ki, az egyes gépek műanyag-paneljeit viszont egyszerre festették, így ezek az egyes gépeken mindig azonos árnyalatúak(míg valamelyiket nem kellett cserélni). A szárny és a vezérsíkok hátsó éleit pár cm szélességben (az ún merev-trimmet) a felső felületeken (de néha alul is, esetleg csapatnál), valamint a vizszintes vezérsík előrenyúló ellensúlyát 360 mm hosszban pirosra festették. Ezeken felül az egész gép egységes ezüst színt, majd színtelen lakk védőréteget kapott. A gépszámok a korábbiakkal ellentétben erősebben kerekített karakterekből álltak (tehát a szám alakjáról felismerhető, hogy egy fotón látható gép "gyári originál", vagy már PG-javított). A stencil-feliratok piros és kék színnel készültek. Az egyedi jelzéseket a PG-ben soha nem festették újra, ezt a csapatra bízták (nem tudok róla, hogy újra felfestették volna).
- A kabinbelső és a futóaknák középszürke színűek voltak. kb. Gunze Mr.Hobby H-53 vagy valami hasonló árnyalat, (a kabin a terepfestésnél is szürke maradt!), a műszerfal matt fekete, a katapult fejtámlája barna műbőr. Futószárak fényes világos vagy halványszürkék (ez még egy gépen belül is változhatott csere miatt, mivel a futók rövidebb üzemidőt kaptak mint a sárkány), a keréktárcsák fényes olaj-sötétzöldek voltak.
A harmadik variáció a TEREPSZÍN volt, ha ez is érdekel akkor írj és bepötyögöm azt is (a két első már megvolt, azt csak be kellett másolnom).
Üdv R.
Zoli 670988 2020. április 5. 09:19
Válasz erre
mig-21pfHUNG
mig-21pfHUNG

Sziasztok,

Magyar PF verziót tervezek építeni a közeljövőben, és a mellékelt rajzot találtam róla. Létezett szürkében ez a gép és ha igen, az árnyalat is megfelelő? Továbbá arra is keresem a választ, hogy a kabin szürkéjéhez milyen festék felelne meg (elsősorban Gunze színekből), illetve a későbbi zöld-barna átfestés után is maradt a szürke kabin, vagy ha az is bezöldült, akkor a külső festés változtatásakor vagy csak később, tehát lehet-e zöld-barna gépet szürke és zöld kabinnal is építeni?
A segítséget előre is köszönöm!
z
Rumcájsz_52 670575 2020. március 26. 14:12
Válasz erre
A kis téglalap alakú ajtó az nem beömlő, hanem levegő-kieresztő. Vannak olyan üzemmódok és repülési helyzetek mikor a szívócsatornába túl sok levegő kerül be, esetleg még örvénylés is "színesíti" a helyzetet, ekkor ezt kinyitva lehet kiengedni a fölösleget, és ilyenkor ez mellékesen felgyorsítja a kúp körüli áramlást is, így (remélhetőleg) megszünteti az örvénylést is. Szakszerű neve pompázsgátló redőny, alapból automatikus a vezérlése kézi üzemmóddal kiegészítve, a működtetése hidraulikus. A szabálytalan sokszög alakú folt meg azért lehet felfestve, mert a redőny alsó-felső szélétől 3-4cm-re van felszegecselve a szívócsatorna belsejében két keskeny hosszanti bak, amire a redőny csuklópántja be van kötve (süllyesztett fejű szegecsekkel, így csak nagyon közelről láthatók a szegecsek - de a 670462-es cenci-hsz-ben az oldalnézeti szegecs-térképen jó monitoron látszanak ezek a szegecs-sorok). Mivel az orr borítása, a bakok, és a szegecsek is másféle anyagból vannak, ez az érintkező pontokon könnyen korróziót okozhat, és valószínűleg ezért kapott ez a terület plusz festékréteget a lakkozás előtt. Ha gyárilag teflonszínnel, vagy nagyjavítás után "telibe" festették az egész gépet vagy ezüsttel vagy terepszínnel a lakkozás előtt, ezért ekkor már nem látszott semmiféle sokszög-alak.
Üdv R.
Zali 670569 2020. március 26. 12:36
Válasz erre
Üdv.

Úgy tünik hogy az nyolcszög a késantenás UTI-kon van és csak afémszinű gépeken
látszik,lehet hogy utólagos módositás és eltérő ötvözetü lemezelés van.

Ezeket csak feltételezem.
Daala 670560 2020. március 26. 06:51
Válasz erre
Ja a kis beömlő téglalap fedél az, de miért festették le a nagyobb nyolcszöget körülötte?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.