<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zs180 | Adatlap | 673108 | 2020. május 25. 01:24 | ||
Nagyon is rendben van. Szép munka! Előzmény: (673046) kkk 2020. május 24. 10:01 | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 673101 | 2020. május 24. 21:17 | ||
Határozottan tetszik. | |||||
Sebi | Adatlap | 673085 | 2020. május 24. 18:47 | ||
kkk | Adatlap | 673046 | 2020. május 24. 10:01 | ||
Neo954 | Adatlap | 673031 | 2020. május 23. 14:44 | ||
Neo954 | Adatlap | 672775 | 2020. május 15. 23:03 | ||
Szia! Igen az Academy pontosabb, a két készlet összehasonlítása alapján írták, hogy a Trumpeter hajótest pontatlanabb. www.britmodeller.com/forums/index.php Apropó terveztél König osztályt is építeni, azzal mi a helyzet? Ha közben megépült már akkor elnézést, még nem lapoztam vissza a topikot. :) | |||||
Simi | Adatlap | 672773 | 2020. május 15. 22:12 | ||
Szia! Köszönöm az elismerő szavakat. Az az igazság, hogy tényleg sokat foglalkoztam a Warspite 1942-es verziójával. Az Anatomy könyv volt a legfőbb forrásom. A "dudor"-ral és a hajótesttel behatóbban - őszintén megvallva - nem foglalkoztam... (minden mással igen) Az én hajóm viszont Academy kitből épült; csak reménykedni tudok így utólag, hogy ebben a vonatkozásban pontosabb, mint a Trumpeter. | |||||
Neo954 | Adatlap | 672767 | 2020. május 15. 21:27 | ||
Sziasztok! Jó rég jártam erre. Csodaszépek a munkáitok! Sajnos nálam a megkezdett hajók kényszerpihenőn vannak bedobozolva egyenlőre, talán télen lesz némi időm már rájuk. Viszont a minap rendeltem egy 1/350 Trumpi Warspite-ot, mert mióta megláttam az Öreg Hölgyet azóta vágytam rá. :) Mondhatnám "könnyű" dolgom lesz, mivel Simi már elkészítette a hajót, így nem kell külföldi fórumokat bújnom, hisz a fordítgatással töltött időt megspórolom, és egy gyönyörűen elkészített hajó alapján dolgozhatok majd. Egyenlőre csak minimális kutató munkára futotta, ám sajnos az egyik angol fórumon elszomorított az a megállapítás miszerint a hajótest és a torpedó védő dudor jelentősen eltér az eredeti hajóétól. Érdeklődnék, hogy valamelyikőtök foglalkozott-e ezzel a dologgal illetve csinált-e ilyen jellegű korrekciót ezen a készleten. Az Anatomy of the ship Warspite kiadványa megvan a gépemen, az alapján végzek majd összehasonlítást, és ha túl drasztikus lenne az átalakítás végső esetben vízvonal makettként készítem majd el. Előre is köszönöm az infót. Mégegyszer gratulálok mindenkinek a munkáihoz! Üdv.:Neo | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 672705 | 2020. május 14. 19:13 | ||
zs180 | Adatlap | 672628 | 2020. május 12. 21:39 | ||
Hát, most kissé megviselt, mióta egy-két kandúr kezelésbe vette... | |||||
zzo160 | Adatlap | 672624 | 2020. május 12. 21:12 | ||
zs180 | Adatlap | 672602 | 2020. május 12. 17:17 | ||
zs180 | Adatlap | 672601 | 2020. május 12. 17:15 | ||
Felkerült a kémény létrákkal és reflektorokkal. Ezt követően elkezdtem a parancsnoki torony megépítését. Itt a conning tower platform és a signal platform felragasztása utáni állapot látható. Nagyon tetszik ezen a hajón a felépítmény bonyolult felépítése. | |||||
zs180 | Adatlap | 672600 | 2020. május 12. 17:12 | ||
Szia Batka! Köszönöm szépen kedves szavaid. Remélem, a Bolyaira elkészülök vele. Én most csak PVA-t használtam a korláthoz, és nem volt gondom vele. | |||||
Batka | Adatlap | 672363 | 2020. május 8. 14:27 | ||
Szia Gyuri! Nem, nem vagyunk csalódottak. Ez így most is már abban a formában van,hogy megnézem a képet és csak nézem és nézem,majd szépen lassan tűnnek fel a kidolgozottság szépségei. Alig várom, hogy élőben is lássam majd. Mit tippelsz, ha lesz idén Bólyai, akkor ott már látható lesz? A korlátot teljes egészében PVA ragasztóval ragasztod fel? Mert olvastam olyan tippet, hogy a két végét felrakják pillanatragasztóval és csak a "maradék" korlátnál használnak PVA megoldást. Köszi, Batka | |||||
zs180 | Adatlap | 672359 | 2020. május 8. 13:00 | ||
Szia Imi! Köszönöm szépen. Itt is voltak ívek a kazematák felett, kellett trükközni kicsit a korláttal. Most, hogy e fedélzet gyakorlatilag kész, remélem, gyorsabban haladhatok - már fenn van a kémény! Így sokkal jobban néz ki. Majd teszek fel képeket. | |||||
Simi | Adatlap | 672331 | 2020. május 7. 23:14 | ||
Gyuri! Ez a Barham már felépítmények nélkül is olyan szép, hogy eláll az ember lélegzete. Egyszerűen gyönyörű! Én a Warspite-n - amikor a korlátokat raktam fel - ott szívtam a legtöbbet, ahol az orrfedélzet után kezd kiszélesedni a fedélzet és van 3 ív egymás után: ott lehetett szórakozni, mire szépen sikerült. | |||||
zs180 | Adatlap | 672271 | 2020. május 5. 22:27 | ||
Aki még követi azt a végeláthatatlan építést, most csalódott lehet, hogy még mindig felépítmény nélküli képeket pakolok fel a hajóról. De ha jobban megnézi őket, láthatja, hogy sok dolog került fel – leginkább talán a korlátok lehetnek feltűnők. Ezúttal WEM Ultrafine-t használtam a szokásos GMM Gold Plus helyett, hogy kipróbáljam, milyen. Elég finomnak találtam, ami szerintem egy maratott korlát legfontosabb tulajdonsága – sok, szépen megépített makettet láttam már, melyeknek a minőségét lerontotta a túl vastag korlát. Amiket én láttam, azok közül egyedül a fenti két termék elég finom, hogy hasonlítson az eredetire. A WEM korlát igen könnyen hajlik, ezért nagyon óvatosan kell bánni vele. A korlátokat még a kereten festettem le: a vízszintes szálakat Revell 9 antracitszürkére, a függőlegeseket a kamuflázs megfelelő színeire és az alsó szálat középbarnára, hogy megjelenítsem a korabeli angol hadihajók fa fedélzetszegélyét (spurnwater). Na, ezt nehéz észrevenni a maketten! A korlátok felragasztására kizárólag PVA-t használtam, így remélem, el tudom kerülni a hőingadozásból adódó, későbbi problémákat. Felkerültek különféle felszerelések a shelter deck-re és a hátsó felépítmény fedélzetére. Most már tényleg elég sok cucc van a fedélzeteken (különösen a csónakfedélzeten), hasonlóan az igazi hajóhoz. | |||||
zs180 | Adatlap | 672270 | 2020. május 5. 22:24 | ||
Igen, a jó öreg Oklahoma.. Még őt is ki lehetett volna javítani, de az elavult gépei miatt nem történt meg. | |||||
Sennás | Adatlap | 671965 | 2020. április 27. 07:51 | ||
zs180 | Adatlap | 671814 | 2020. április 22. 18:52 | ||
Szia Imi! Tényleg nagyon sok a cucc a hajón - talán azért több, mint a testvérhajóin, mert ezt nem építették át, csak kis mértékben, ezért kisebb a felépítmények alapterülete, nagyobb a szabad fedélzeti terület. Terveim szerint a H.M.S. Valiant mellett a H.M.S. Griffin romboló is rajta lesz a diorámán, a végzetes pillanat előtti elhelyezkedésben. | |||||
Simi | Adatlap | 671660 | 2020. április 19. 14:57 | ||
Szia Gyuri! Talán még a Tiger-en sem volt ennyi apróság, sőt talán még a Warspite-n sem. Ezt mind legyártani... nem kis meló. Én, amikor a Warspite-mat építettem, azt hittem, sosem lesz már vége a sok kütyü elkészítésének. (Ja és még neked ezután jön a Valiant!) De a lényeg: gyönyörű lett a hajótest. Várjuk a további fejleményeket! | |||||
zs180 | Adatlap | 671658 | 2020. április 19. 14:06 | ||
Tovább haladtam a Barhammal. A fedélzeti felszerelések többségét felragasztottam: 112 db, háromféle méretű gomba-alakú és tíz más formájú szellőzőt, 42 fedélzeti lejárót és világítóablakot, 23 ládát, a horgonyláncokat és számos egyéb apró felszerelést. A fedélzeten most már tényleg sok a cucc – a végtelenbe nyúló előkészületek eredménye kezd megmutatkozni. A fafedélzetek szélére fel fogom ragasztani a korlátot, mielőtt a felépítmények felkerülnek. Az utolsó képen a hajó főellensége, nem a Rgia Marina, a Kriegsmarine vagy a Luftwaffe, hanem ez a szörnyeteg! | |||||
zs180 | Adatlap | 671563 | 2020. április 17. 01:30 | ||
Szia Imi! Biztos, hogy volt, például a H.M.S. Valiant, ami ott lesz majd egyszer a kész diorámámon a Barham mellett. | |||||
Simi | Adatlap | 671481 | 2020. április 15. 13:25 | ||
Szia Gyuri! 1941-ben volt sötétre festett fedélzetű hajó a Royal Navy-nél? Általánosságban a háború késői szakaszában volt ez "divat" egyes haditengerészeteknél. | |||||
zs180 | Adatlap | 671465 | 2020. április 14. 20:26 | ||
kizárni... | |||||
zs180 | Adatlap | 671464 | 2020. április 14. 20:25 | ||
Sziasztok! Valóban, én is örömmel látom,milyen szépségek vannak születőben! Imi, igen, az autónál a fényezés a legfontosabb. Nekem nincs kialakítva teljesen pormentes környezet, így nem is lett hibátlan a fényezés, de bőven elfogadható. Viszont újszerű élmény volt pl.maratott ablaktörlőt készíteni., ill. a kerekeket (utólagos műgyanta, mert az hasonlított az eredeti autó felnijeihez) átalakítani. Ami a Barhamot illeti, érdekes a film, a fedélzetet sötétszürkére színezték, ilyet még sosem láttam a Barhamon, de nem lehet lizárni, hogy ilyen volt. | |||||
Sebi | Adatlap | 671459 | 2020. április 14. 19:12 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 671458 | 2020. április 14. 19:07 | ||
Azt én is remélem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 671454 | 2020. április 14. 17:24 | ||
Ha az alábbi linknek hinni lehet, akkor a jövő hónapban jön a Viribus Unitis. Továbbá erősen remélem, hogy az 1:700-at félreírták, mert a száma stimmel és eleddig az mindig 1:350-ként szerepelt. www.trumpeter-china.com/index.php | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 671417 | 2020. április 13. 16:57 | ||
Sziasztok! Régóta szemeztem a Merit 1/35-ös G-5-ösével, de az ára mindig visszatartott. Szerencsére Hermann Karcsi leakciózta, ezúton is köszönöm Neki! A makett felülete gyönyörű, de az a tény, hogy belseje üres mint a padlás Rákosi idején, felb@szta az agyvizemet. Mivel a felépítményen jókora búvónyílások vannak, és az üvegezés se kicsi, muszáj volt valamit kezdeni a belsejével. Kb.két hét netböngészés alatt sikerült összeszednem némi fotóanyagot, és éppen nekiálltam a tervezésnek, amikor felkerült a netre egy sorozat fotó arról a hajóról, amit most emeltek ki Szevasztopolnál. Ezek alapján készültek a tervek, amit a Limes lézeresek vágtak ki, szuper módon! Köszönet nekik. Még néhány alkatrészt meg kell terveznem, várok hozzá még egy adag gyanta DsHK rakaszt, aztán folyt.köv. Most itt tartok. | |||||
Simi | Adatlap | 671358 | 2020. április 12. 14:10 | ||
Szia Gyuri! Jó lett az autó is... Nem volt furcsa a fényes festés? Mert az nagyon érzékeny a porra és a szöszökre, ami a matt festésnél nem probléma. Gondolom, ismered ezt a videót, de lehet, hogy rajtad kívül sokan nem látták még ezt a profin színezett archív felvételt a Barham felrobbanásáról www.youtube.com/watch | |||||
b_f_m_b | Adatlap | 671336 | 2020. április 11. 22:06 | ||
Sziasztok! Itthon hol lehet kapni 1/350 mentőöveket? Az ebay-en 20 fontért találtam szállítással, ami azért egy kicsit sok. (Tudom, több hajóra elég, de én főleg tankokat építek...) Köszönöm | |||||
zs180 | Adatlap | 671333 | 2020. április 11. 20:43 | ||
Sziasztok! Megint eltelt néhány hónap, mire újra jelentkezem. Hadd mutassam meg, mi térített el nyolc hétig: elhatároztam, hogy egy jó barátom számára elkészítem a húsz évvel ezelőtt használt autója replikáját, és íme a a Fujimi 1:24-es Honda CR-X-e, meg néhány kép az eredeti autóról. Eldönthetitek, megérte-e a rászánt időt és belefektetett munkát – a barátom mindenesetre nagyon örült neki, mikor, megkésett karácsonyi ajándékként nekiadtam. A hajóról röviden annyit, hogy elkészültem a koszolással. Először David Griffith és Marijn van Gils módszerét egyaránt alkalmazva átmostam a hajót. Mindkét metódus szép eredményt ad, jó szívvel ajánlhatom őket, de feleslegesnek bizonyult mindkettőt használni, mert valamelyest közömbösítik egymás hatását. Az árnyékokra egy művészolaj-keverékkel (fekete és umbra, terpentinnel hígítva) történt átmosással erősítettem rá, amit az élfények fehér, közép, és világosszürkével való szárazecseteléssel történő, a rengeteg részlet miatt fáradságos megjelentése követett. Bár a hajó eléggé megviseltnek látszik, a túlzott rozsdázást kerültem, mivel, a háborús körülmények ellenére a Royal Navy csatahajója nem nézhetett ki rozsdaboglyának. A következőkben a fafedélzeteket fogom teleszórni apró alkatrészekkel – ezzel megkezdődik az összeépítés végső stádiuma. | |||||
Sennás | Adatlap | 671158 | 2020. április 7. 12:25 | ||
Sziasztok. Most írt rám egy jó Szlovák vasutas kollégám büszkén mondta vett egy Zvezda Tu-154est meg egy Had matrica készletet Malévos gépet szeretne belöle. Természetesem az "M" ahhoz át kéne "B2"-re építeni faragni. Ebben tudtok segíteni? Hajtóművet gyárt valaki gyantából? Meg a futómű gondolát is cserélni kell ugye? A szárny csere teljesen lehetetlen gondolom. Mit mondjak neki? | |||||
Sebi | Adatlap | 670924 | 2020. április 3. 20:04 | ||
Szia Willi! Az a kihívás már megvolt ;) Legalábbis tavaly ősszel nagyban játszották :D | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 670920 | 2020. április 3. 19:44 | ||
DzsunKa! Köszönöm a tippeket, az elsőt ismertem, a gugli fordítójával el is olvastam, a másodikat viszont nem, és nagyon jó tippeket találtam benne! | |||||
DzsunKa | Adatlap | 670907 | 2020. április 3. 15:26 | ||
Szia! Nem vagyok guru, sőt nem is érzem magam annak. Ezt találtam Neked, talán tudsz vele valamit: http://forums.airbase.ru/2020/04/t53986_29--torpednyj-kater-g-5.8864.html - Ebben alaposan kitárgyalják a csónakot. http://forums.airbase.ru/2013/02/t87398--postrojka-modeli-torpednogo-katera-g-5-masshtab-1-25-river.html - Ez egy felmetszett modell építésének leírása. Az én véleményem az, hogy a háború alatt, a belső terek festésére olyan szint használtak amilyen éppen kéznél volt. Nagyon pofás kis hajók voltak, viszont érdekes, hogy még a szovjet (nem az orosz) szakirodalom is gyenge harcértékűként vélekedik a G-5 gyorsnaszádokról. Sok sikert az építéshez. | |||||
Willi | Adatlap | 670884 | 2020. április 2. 21:32 | ||
Szia! Mi is csinálhatnánk olyan képeket, amin kifekszik az egész brigád a felszereléseivel. Mi csak az apró szerszámainkkal, meg néhány makettel. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670866 | 2020. április 2. 16:15 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 670808 | 2020. április 1. 15:17 | ||
Sziasztok! Kérnék segítséget a guruktól! A G-5-ös torpedóvető hajót építem, csináltam hozzá némi belteret is, mert elég sok nyílás van a felépítményen. Sajnos nem találtam sehol adatot arról, hogy milyen lehetett a belső szín. Sajnos a talált fotókon is csak a külső szint tudom úgy ahogy beazonosítani. Arról kellene infó, hogy milyen szint használtak az oroszok a hajók belső festésére. Köszönöm előre is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 670222 | 2020. március 15. 15:01 | ||
köszi Srácok az infót! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670174 | 2020. március 14. 09:34 | ||
Szia Sebi, köszönöm, Ahogy olvasom, az általad leírt forrás, az 1942 áprilisi felújítási rajzok (légvédelmi fegyverzet és tűzmegelőzési-kárvédelmi), valamint a roncs alapján készült ez a kiegészítő. A roncs viszont maga az elsődleges forrás. Üdv Annyi még, hogy 3 éve amikor elkezdtem építeni a kéményt, nem vettem figyelembe, hogy a hátsó részén a két galériás platform között 1942-re már elbontották a zárt fülkét, így ezt a részt át fogom alakítani, sajnálom, mert jól sikerült. :) | |||||
Sebi | Adatlap | 670169 | 2020. március 13. 22:22 | ||
Szia Szami! Én ilyenre építeném a mellvédeket és a hidat: www.model-monkey.com/product-page/1-350-uss-lexington-cv-2-island-1942-battle-of-the-coral-sea Azért, mert a megjegyzésben ott van, hogy ezt a US Navy Booklet of General Plans alapján készítették. Tehát a legbiztosabb forrásból. Egyébként ez a megjegyzés az általad feltöltött első képnél is ott van: www.shapeways.com/product/QU63QUJZU/1-350-uss-lexington-cv-2-funnel-may-1942 | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670153 | 2020. március 13. 10:26 | ||
Szia Batka! Marijn sarkosra csinálta meg, az ő könyvéből dolgozom. Most nézem van egy fotó az elülső fedélzetről, ahol látszik az oldala ennek a fészeknek és az egyenes. A kép jobb alsó sarkában. Azt hiszem én is így fogom megcsinálni. | |||||
Batka | Adatlap | 670149 | 2020. március 13. 09:46 | ||
Szia! Én is úgy gondolnám,hogy ez nem volt már lekerekítve. Este megnézem Marijn hogyan csinálta meg ezt a részt, de ahogy láttam, ő is egyenesre épített át sztirol lapokból. Üdv, Batka | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 670146 | 2020. március 13. 08:51 | ||
phys.org/news/2018-03-wreckage-wwii-aircraft-carrier-uss.html Ez az eredeti CV-2 Lady Lex roncsa. Ha ez az a lőállás amire kíváncsi vagy (nem tudom volt-e a Lex-en máshol is ilyen), ezen szerintem egyértelmű hogy nem kerekített volt a mellvéd. Talán a fotó alsó részén van benne egy enyhe ív, de lehet hogy ez is csak az optika miatt látszik így, mert az már nagyon a lencse szélébe esik. Egyébként szerintem logikus is: sokkal könnyebb egyszerű síklapra hengerelt lemezpáncélt gyártani (ha ez tényleg páncéllemez volt!), mint íves felületű páncélt - ekkora méretben. Üdv R. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670142 | 2020. március 13. 06:27 | ||
Sziasztok, valamit nem értek. A Lexington parancsnoki hídja előtti és a kémény mögötti 1.1 in/75 caliber Quad légvédelmi ágyúival kapcsolatban vagyok tanácstalan. Ezeket az 1942 év eleji modernizálás során alakították ki a korábbi lövegtornyok helyén. A legtöbb maketten ezek körüli páncélozott fészek sarkos kialakítású, az újabb 3D nyomtatással készült kiegészítők ezzel szemben lekerekítettnek mutatják. Most melyik az igaz? Üdv | |||||
Batka | Adatlap | 670090 | 2020. március 11. 16:35 | ||
Szia! Én sokáig úgy tudtam,hogy a Fuso kettétört és az orr rész gyorsan elsüllyedt, de a tat rész még sokáig a felszínen maradt. Ebben a filmben viszont úgy látszik, mintha kicsavarodva feküdne a fenéken, fejjel-lefelé. Mivel kb 3 ember élte túl a katasztrófát, őket viszont a szigetekre kiúszva az ottani lakosok megölték. Üdv, Batka | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670084 | 2020. március 11. 11:36 | ||
Szia Batka, rákeresek erre a lecsapolt óceános sorozatra. A Fusóból mennyi maradt? Múltkor néztem egy rövid videót ahogy lemerültek a Lexingtonhoz. Hihetetlen milyen jól konzerválódott a festés, az elsüllyedt repülőknek a felségjelzései, azonosító jelzései is tisztán kivehetők. Mivel jó ideje otthon dolgozom, így van időm építkezni. Most a légvédelmi ágyúk platformjait csinálom, aztán a hajótest részleteit. Üdv! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |