<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99. |
romsitsa | Adatlap | 669076 | 2020. február 14. 14:26 | ||
msanyi | Adatlap | 669056 | 2020. február 13. 14:05 | ||
A MAGYAR PÁNCÉLOSALAKULATOK TÖRTÉNETE című könyv 50-ik oldalán van egy kép, amelyen a H-9 és H-8 rendszámú FIAT 3000B vannak. Ezek terepszínűek. A kép felírása alapján Jászberény 1942 a hely és az évszám. A fegyvereket a négyszögletes lappal együtt szerelték ki belőlük. | |||||
Freddy | Adatlap | 669035 | 2020. február 12. 11:03 | ||
ProModellben volt egyszer egy LKII-es, az egyszínű zöld volt. Én is olyanra festeném. | |||||
KarBal | Adatlap | 669028 | 2020. február 12. 08:52 | ||
És még egy kérdés. Az LK-II-eseken látszik egyértelműen, de vajon a Fiat 3000-eseknél hogy oldották meg a fegyverek kiszerelését? A nyílást szabadon hagyták, vagy befedték egy fémlappal? | |||||
KarBal | Adatlap | 669026 | 2020. február 12. 08:50 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék a rejtett időszakban, a RUISK-ba beosztott magyar LK-II-esek és Fiat 3000-esek festésével kapcsolatban. Vannak ugyan fényképek, de a '20-as és '30-as évek képei olyan minőségűek, hogy túl sok nem látszik rajtuk. Az LK-II-esek szerintem valami egyszínű festéssel bírtak. Már csak azért is, mert megvettük alkatrészként, aztán összeszerelve, valószínűleg csak lefestették egy színnel. De mivel? Zöld lehet, vagy simán csak szürke? A Hajmáskéren készült kép szerint világos. A Fiat 3000-ekkel közös képen inkább sötét. Sőt még akár terepszínt is belelátok. Vagy csak árnyék esik a motorháztetőre? A Fiat 3000-esek ugyanazon a képen szintén sötétek. Talán egyszínűek? A hercegprímással készült képen az elvonuló Fiat egyértelműen terepszínű. De vajon mikori a kép? Fegyvere nincs, tehát ez is még a rejtett időszakban készült. És milyen terepszín lehet? Az olasz eredeti, vagy már a magyar tarka előzménye? Vannak ezeken a képeken kívül más képek esetleg? Előre is köszönöm szépen a válaszokat. Balázs | |||||
Freddy | Adatlap | 667579 | 2020. január 7. 10:28 | ||
Köszi, arról többször volt szó, hogy az átvett német technikát szürkében használták, akár javítás után is, de ez már régebben volt, ilyenkor szokott az lenni, hogy megépíti az ember, és 5 perccel utána betolja valaki, hogy ja nem is. Mindegy, szóval akkor aki zöldet akar, építsen háború utáni csehszlovákot :) | |||||
Emerick | Adatlap | 667531 | 2020. január 6. 20:00 | ||
Üdv! Szerintem egyszer itt említettem, hogy szürke. Sőt, most fejből nem emlékszem, de szerintem a seregszemle két utolsó számában megjelent tanulmányomban is szó eshetett róla. ;) I. | |||||
Freddy | Adatlap | 667481 | 2020. január 6. 01:35 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 666693 | 2019. december 13. 21:33 | ||
Tudtommal a dreadnoughtjainkat is az olasz csatahajókhoz méreteztük a tervezés során, szövetségi rendszer ide vagy oda, ez a mém nagyon élesen élt a Monarchiában, és lám, később be is igazolódott. Az osztrák és a német politikai és katonai vezetésnek is mindvégig erős kételyei voltak az olaszokkal kapcsolatban. | |||||
Freddy | Adatlap | 666683 | 2019. december 13. 18:13 | ||
Nem konkrétan az Olaszország néven ismert politikai entitás ellen készülődtek. Az egységes Olaszország 1911-ben alig múlt harmincéves, előtte a Római Birodalom idején volt utoljára egységes. Az északi része pedig hagyományosan a Habsburgok fennhatósága alatt állt, a XIX. század második felében vesztették el sok harc után: Solferino, Lissa, Radetzky, bresciai hiéna, stb. Ha újra szétesett volna, a Habsburgok újra versenybe szálltak volna az elvesztett Észak-Itáliáért, így gondolkoztak. Ahogy mi 1941-ben: Jugoszláviával örök barátsági szerződés, de a szétesése után azonnal támadás a Délvidék visszaszerzésért. A katonák egyenruhája is azért volt világosszürke: az észak-itáliai táj és a dalmát tengerpart sziklái olyanok. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666676 | 2019. december 13. 12:10 | ||
Igen, Olaszországban szinte biztosan nem szükséges a talp használata. Viszont használták, többek között Kal Koritnicánál Szlovéniában biztosan, valamint a Hét Község Fennsíkon lévő Fort Verenába is sikeresen belőttek vele, ha jól emlékszem 44 halottat eredményezve, mert felrobbant a lőszerük. a Nagyháború blogon közölt visszaemlékezések kapcsán a Doberdó vonzáskörzetében is - itt olvasható egy érdekesség, hoyg nem tudták, hogy a házfal túloldalán egy ilyen áll és amikor lőtt, ész nélkül kirohantak, mert azt hitték, hogy találat érte őket. Én építettem magamnak egyet, műgyantából kiöntve egy eredeti rézmakett maradványait (voltaképpen a cső és annak a tartója a kerek talpig bezárólag, a többi szkreccs) úgy festve, mintha egy eredeti, a sok játéktól leharcolt példány lenne. Elsősorban azért, mert bajban vagyok a színekkel. Lehetett zöld, de a HGM-ben van egy inkább barnás, talán 26 cm-es löveg, a diósgyőri ágyú leginkább zöldesszürke volt a régi kiállításon, van kimondottan sárga hegyiágyú, a marha nagy ágyújuk megint zöld, az M11 makettje kimondottan zöld, aztán legyen az ember okos. :) Abban sem vagyok biztos, hogy a Hármas szövetség kapcsán az olaszok lettek volna a fő ellenség a háború előtt, hiszen csak 1915-ben, némi területi viták kapcsán üzentek hadat, de a téma szempontjából ez irreleváns. | |||||
Freddy | Adatlap | 666672 | 2019. december 13. 09:01 | ||
Ezeket a nagy lövegeket mindig beásták,a 42cm-essel napokig kellett dolgozni. A Monarchia viszont fő harctérnek Olaszországot tekintette a háború előtt, ott, a hegyekben sziklás a talaj, én ott tudom elképzelni, hogy nem kell a talppal kínlódni. A védőlemezt én több képen is láttam, a makettre azért nem raktam rá, mert szerintem nem szép, és a 2. vh-s képeken (azon a kevésen) tényleg nincs rajta. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666630 | 2019. december 12. 15:29 | ||
Gabusch | Adatlap | 666629 | 2019. december 12. 15:23 | ||
Nem tudom, a Takomnak mennyire jött be az M16 löveg üzletileg, biztos, hogy az M11 bonyolultabb készlet lenne, cserébe még mindig csak kb. a harmada lenne árban a CMK készletnek. Tudom, hogy I. VH, de ha bedobják a köztudatba, hogy egyfelől a németek az I. VH-ban kölcsönkértek pár darabot a belga erődök bombázásához, valamint, hogy a II. VH-ban elvitték a bécsi múzeumi példányt is és kijavítva bevetették, szerintem el tudnának adni pár darabot. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666628 | 2019. december 12. 15:19 | ||
Köszi, majd elolvasom. A képen egy Skoda M16 van (Bukarestben van egy darab, több se, ha jól tudom). Sokkal kevésbé dekoratív, mint az M11/16, cserébe olcsó a Takom-féle makett. :) | |||||
Déé | Adatlap | 666622 | 2019. december 12. 14:13 | ||
Hatala András Lövegcső-cserével továbbfejlesztett magyar tüzérségi eszközök 1945-ig I-II rész. honvedelem.hu/files/files/55342/ht_2013-6_teljes_red.pdf real-j.mtak.hu/11407/1/HT_2014-1_teljes_red.pdf | |||||
Gabusch | Adatlap | 666620 | 2019. december 12. 11:33 | ||
Találkoztam olyan képpel, amin a talapzat be volt ásva a földbe. Talán azért, hogy ne másszon el oldalra a lövésektől. Persze lehet, hogy belenyomták a lövések, esetleg túl puha volt a talaj és belesüppedt magától. Ám, mivel a telepítése úgy történt, hogy letették a talpat, ráálltak a lafettás kocsival, emelőkkel megtartották a lafettát, kivették a kerekeit, leengedték a szerkezetet, beleálltak a csőszállítóval, bekurblizták a csövet a lafettába, kihúzták a kocsit, rögzítették a csövet és felrakták "fittingeket", simán el tudom képzelni, hogy beásták a talpat, mert különben nehézkes lett volna kissé a tömör fém kerekes kocsikat mozgatni rajta. Ebben az esetben viszont lehet, hogy van talpa a képen lévőnek is, csak a képen nem látszik, mert teszem azt, ott áll két napja és már eléggé földes. Bár, mivel az alsó résznek a szinte csak a felső pereme látszik, még az első kerekeket támasztó idomok sem, hajlanék arra, hogy ezt gyorsan telepítették és tényleg belenyomták a lövések. Mondjuk azt nem hiszem, hogy jó volt, ha megdőlt esetleg a lövésektől. Mivel forgatható volt (a későbbi verzió már 360 fokban), nem feltétlenül ugyanúgy érte mindig az erőhatás. Ami a CMK makettben van, de én egyetlen képen láttam eddig, vélhetően csapatpróbán vagy bemutatón, az az irányzót védő lemez. Sőt, az még a rézmakettnek sem volt tartozéka. | |||||
Sennás | Adatlap | 666617 | 2019. december 12. 11:04 | ||
Brutál:) Köszi! | |||||
Freddy | Adatlap | 666616 | 2019. december 12. 11:00 | ||
Talapzatról, de szilárd talajon bizonyos korlátozásokkal talapzat nélkül is lehetett vele lőni. A képen nem szilárd talaj látható :) CMK kiadta 35-ben, meg is építettem, fenn van a képem között. Ott látszik a talapzat. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666601 | 2019. december 11. 21:32 | ||
Nincs mit, a kedvenc lövegem. A három megmaradt példányból a bukarestinek van kétharmad talpa. Elég valószínű, hogy meg tudta tartani lövés közben is. A másik két példány Belgrádban és Roveretoban látható. www.passioncompassion1418.com/Canons/ImagesCanons/Autriche/Lourde/305mmSkodaM11.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 666596 | 2019. december 11. 19:46 | ||
Köszönöm! | |||||
Gabusch | Adatlap | 666590 | 2019. december 11. 17:55 | ||
Az a HTM az természetesen HGM. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666589 | 2019. december 11. 17:54 | ||
Ez a böszme egy Skoda M11/16 30,5 cm-es ostrommozsár. Alapvetően egy M12 vontató cibálta három kocsira pakolva, egy a lafettát, egy a csövet, egy pedig a talpat vitte. 50 perc alatt hozták tűzkész állapotba, 5-6 percenként tudott 287, vagy 384 kg-os lövedékeket lőni. Még a II. VH-ban is használták. Az I. VH alatt a Skoda-gyár (ha jól tudom, akkor a hadiipart komolyan támogatóknak) készített belőle 1:30-as maketteket rézből, amelyből egy komplett példány látható Bécsben a HTM-ben, illetve van egy enyhén hiányos példány a Hadtörténetiben, valamint feltűnik a Svejk filmben is. Kompletten utoljára 4000 euróért láttam valami aukciós oldalon. Egy kép a szállításáról: www.rainerregiment.at/joomla/images/museumundforschung/moerser/Risszeichnung%20Transportfahrzeuge%20f%C3%BCr%2030,5%20cm%20M%C3%B6rser.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 666588 | 2019. december 11. 17:29 | ||
Z63 | Adatlap | 665870 | 2019. november 26. 23:19 | ||
romsitsa | Adatlap | 665853 | 2019. november 26. 13:51 | ||
Sennás | Adatlap | 665850 | 2019. november 26. 13:32 | ||
Ez is jó de ez "4 króm" csíkos a képen meg 2 van. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665847 | 2019. november 26. 12:45 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 665840 | 2019. november 26. 09:03 | ||
Sennás | Adatlap | 665837 | 2019. november 26. 08:40 | ||
Sennás | Adatlap | 665836 | 2019. november 26. 08:35 | ||
romsitsa | Adatlap | 665834 | 2019. november 25. 23:29 | ||
Polski Fiat, de mélyebben nem ismerem. Üdv Á | |||||
Z63 | Adatlap | 665822 | 2019. november 25. 19:56 | ||
Szia Wrecker! Valamilyen Maybach-Zeppelin luxusautó átalakítva terepi verzióra. Pont ugyanilyet nem találtam elsőre, de nagyon hasonlót igen. Jellegzetes a sárvédőív formája, a hűtő, a lámpák. Üdv, Z63 | |||||
Wrecker | Adatlap | 665819 | 2019. november 25. 19:09 | ||
Pacy | Adatlap | 665798 | 2019. november 25. 08:25 | ||
Szia! A Haditechnika magazin 2003-as különszáma foglalkozik 7 és fél oldalon a Csabával és elődeivel. Szerző Sárhidai Gyula. Paci | |||||
Emerick | Adatlap | 665725 | 2019. november 22. 18:14 | ||
Pontosan! :) Így történt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665718 | 2019. november 22. 16:23 | ||
Akkor 1 AC II, 1 39M proto és 8 vas kocsi? Ezer köszi! És az AC II honvédségi állományba került, de a 39M proto nem? Majdnem értem... Köszi Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665716 | 2019. november 22. 15:34 | ||
Szia! Az A-012 próbarendszámos kocsi nem kapott honvédségi rendszámot. A nyolc vaskocsi szériában készült, nem volt közük a prototípusokhoz. :) I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665687 | 2019. november 21. 14:55 | ||
Szervusz Emerick, A-012: AC II A-012: vas 39M Pc-19: AC II Pc-019: AC II Pc-101: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-102: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-103: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-104: vas 39M, ismeretlen Pc-105: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-106: vas 39M, ismeretlen Pc-107: vas 39M, ismeretlen Pc-108: vas 39M, ismeretlen A fotóim alapján az A-012 (39M) nem lehet a Pc-101, 102, 103, 105, marad a 104, 106, 107, 108. Az "ismeretlen" kocsi tornya megegyezik a Pc-105 tornyával, de a kocsi mintája nem, szóval, ha ez is vas kocsi, akkor szintén a 104, 106, 107, 108 közül valamelyik, de nem az A-012-es. Valahogy be lehet azonosítani, hogy az A-012-es melyik Pc számot kapta? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665653 | 2019. november 20. 14:19 | ||
A lenti könyvben megvan a részletes leírása, csak sosem érdekelt... | |||||
téglatesó | Adatlap | 665652 | 2019. november 20. 14:15 | ||
romsitsa | Adatlap | 665650 | 2019. november 20. 14:09 | ||
“A 8 cm-es 14. M légvédelmi ágyú kerekes kivitelben készült... ...a 210. honi légvédelmi ágyús szakaszt végérvényesen csak 1941-ben törölték a hadrendből, amikor is anyagukat átadták a folyamzárzászlóaljaknak.” Barzcy-Sárhidai - M.Kir.Honv. légvédelme 1920-45 | |||||
téglatesó | Adatlap | 665648 | 2019. november 20. 13:42 | ||
Szia Romsitsa! Az lesz az! Nagyszerű! Az általad betett Axishistory-s oldalon az egyik hozzászóló belinkelte ezt az oldalt: delostrelectvocsarmady1918-1939.estranky.cz/fotoalbum/protiletadlove-delostrelectvo/8-cm-protiletadlovy-kanon-vz.14/, ott van róla pár sor, tényleg nem sok. annyit ír (ha hihetek a google-fordítónak), hogy kb. 100db készült belőle, és a csehek is csak 1919-ig használták, utána nincs nyoma a készleteikben, gondolom továbbadták őket a jugóknak, stb. Szerintem inkább még a monarchiás készletekből maradhatott nálunk pár darab, az évszám így akár stimmelhet is. A 8cm-s űrméret bőven engedve volt nekünk még a tiltás ideje alatt is, dugdosni se igen nagyon kellett az antant elől, I.vh-s maradványként simán elképzelhető. Még egyszer köszönöm a segítséget! | |||||
romsitsa | Adatlap | 665647 | 2019. november 20. 13:11 | ||
Az oldal alján. Nálunk is maradt 14M néven valami, esetleg jugoszláv zsákmány, de ahhoz korai lenne az 1940. forum.axishistory.com/viewtopic.php Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665644 | 2019. november 20. 12:20 | ||
Van egy löveg, ami stimmel, általában Skoda 8 cm M14 néven azonosítják, de kb. semmi sincs róla. Az 5/8 M-ből lett átalakítva, hogy képes legyen 80 fokig emelni a csövét. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665618 | 2019. november 19. 18:25 | ||
Az AC-II külön kocsi, nincs benne a nyolc vas Csabában. A nyolc kocsi honvédségi rendelés volt, míg az AC-II proto gyári. A második proto lett a Pc-19/Pc-019. A mátyásföldi képeken a dögsorra szánt és nagyjavításra váró kocsik simán parkolhattak egymás mellett. A Pc-101-et is, mint általában a kocsikat, kijavították. A fényképsorozaton előbukkanó szétbontott Toldi II-k is mind bevethetővé voltak javítva 1944 első felében. I. | |||||
téglatesó | Adatlap | 665610 | 2019. november 19. 15:38 | ||
Üdv! Újabb képrejtvény: milyen típusú löveget látunk a képen? A fotó a Vateráról van, a fénykép hátlapján lévő felirat szerint Pakson készült 1940-ben. A tippem a csőre és a lövegtalpra: valami 8cm-s Skoda (esetleg Böhler) lehet (5/8M vagy 18M). A zavaró csak a lövegpajzs: ilyen középen hiányos (két teljesen külön darabból álló?) fajtát még nem láttam, se a Skodáé se a Böhleré nem ilyen. Akinek van ötlete, ne fojtsa magába! :) Köszönöm! | |||||
romsitsa | Adatlap | 665428 | 2019. november 16. 11:10 | ||
A Pc-101-et is kiselejtezték vagy valami más miatt áll az AC II mellett a telepen? Köszi Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665427 | 2019. november 16. 11:08 | ||
Szervusz, a “valószínűleg nem kapott homvédségi rendszámot az A-012 után” mit jelent? Az A-012 egy kilencedik kocsi vagy a nyolc darabos vas széria része, de csak hetet adott ki a WM a Honvédségnek? Ha Pc-101/108-ból mind felkerült egy-egy Csabára akkor az A-012 (39M) csak egy kilencedik kocsi lehetett? Köszi Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665416 | 2019. november 15. 21:09 | ||
Az A-012 rendszám (és még jónéhány előtte és utána) a HTI-nek kiadott rendszám volt. (A-012 volt a WM Csaba proto mellett pl. Ford BB Typ 42 tehergépkocsin és Mercedes-Benz A4500-on is.) Valószínűleg nem kapott honvédségi rendszámot az A-012 után, hanem maradt a gyár tulajdonában rendszám nélkül. A kísérleti kocsik általában bármilyen gyártó esetében a gyár tulajdonát képezték. Ezért polgári rendszámmal rendelkeztek, vagy semmivel (ha nem jártak hivatalosan telephelyen kívül, azaz közforgalomban, mint a mezőgazdasági tarktorok). Az AC-II a P-019 (később Pc-019) rendszámmal átkerült honvédségi tulajdonba, csakúgy, mint a Landsverk L-60 és L-62-k is, de 1941 után. A Skoda T-21 és vontatója viszont soha nem kapott rendszámot. A P-19/Pc-019 előtt minden kocsit ismerünk (Ganz-Fross-Büssingeknek nem volt páncélgépkocsis rendszáma, de közúti igen, ellentétben a Crossley-kal, Vickers-ekkel, Rábával, Fiatokkal, Fiat attrapokkal és a Tatra-val P-1-től P-18-ig), a Pc-020 és Pc-021 pedig már a Hanomag 251/8-asok voltak. (a fortepanos képen a Pc-019 már a ludovikától is kiselejtezett állapotában látható) Ezt követően nem ismeretes újabb rendszám kiadása, csak a Csaba páncélgépkocsiké. A vas Csabák kérdésében nem tudok semmit sem mondani, elméletileg mind a nyolcnak tök egyformának kellett volna lennie, elvégre egyszerre készültek. I. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99. |
Az egyszín sötét kocsik még a Ruisk állományában vannak, sötétkékre festve, mert "rendőrök" voltak. A terepszínű már Honvédségi állományban, magyar terepmintával, talán 1936-os a kép (amin nem tudom hol van az egységes gépjármű embléma).
LK-II: a Ruisk állományában szintén sötétkékek voltak, előtte meg darabokban dugdosták őket, majdnem mindegy, hogy milyen színük volt (hogy 1928 és 1930 között mi történt velük, számomra nem ismert).
Üdv
Á