<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Sennás | Adatlap | 666617 | 2019. december 12. 11:04 | ||
Brutál:) Köszi! Előzmény: (666616) Freddy 2019. december 12. 11:00 | |||||
Freddy | Adatlap | 666616 | 2019. december 12. 11:00 | ||
Talapzatról, de szilárd talajon bizonyos korlátozásokkal talapzat nélkül is lehetett vele lőni. A képen nem szilárd talaj látható :) CMK kiadta 35-ben, meg is építettem, fenn van a képem között. Ott látszik a talapzat. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666601 | 2019. december 11. 21:32 | ||
Nincs mit, a kedvenc lövegem. A három megmaradt példányból a bukarestinek van kétharmad talpa. Elég valószínű, hogy meg tudta tartani lövés közben is. A másik két példány Belgrádban és Roveretoban látható. www.passioncompassion1418.com/Canons/ImagesCanons/Autriche/Lourde/305mmSkodaM11.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 666596 | 2019. december 11. 19:46 | ||
Köszönöm! | |||||
Gabusch | Adatlap | 666590 | 2019. december 11. 17:55 | ||
Az a HTM az természetesen HGM. | |||||
Gabusch | Adatlap | 666589 | 2019. december 11. 17:54 | ||
Ez a böszme egy Skoda M11/16 30,5 cm-es ostrommozsár. Alapvetően egy M12 vontató cibálta három kocsira pakolva, egy a lafettát, egy a csövet, egy pedig a talpat vitte. 50 perc alatt hozták tűzkész állapotba, 5-6 percenként tudott 287, vagy 384 kg-os lövedékeket lőni. Még a II. VH-ban is használták. Az I. VH alatt a Skoda-gyár (ha jól tudom, akkor a hadiipart komolyan támogatóknak) készített belőle 1:30-as maketteket rézből, amelyből egy komplett példány látható Bécsben a HTM-ben, illetve van egy enyhén hiányos példány a Hadtörténetiben, valamint feltűnik a Svejk filmben is. Kompletten utoljára 4000 euróért láttam valami aukciós oldalon. Egy kép a szállításáról: www.rainerregiment.at/joomla/images/museumundforschung/moerser/Risszeichnung%20Transportfahrzeuge%20f%C3%BCr%2030,5%20cm%20M%C3%B6rser.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 666588 | 2019. december 11. 17:29 | ||
Z63 | Adatlap | 665870 | 2019. november 26. 23:19 | ||
romsitsa | Adatlap | 665853 | 2019. november 26. 13:51 | ||
Sennás | Adatlap | 665850 | 2019. november 26. 13:32 | ||
Ez is jó de ez "4 króm" csíkos a képen meg 2 van. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665847 | 2019. november 26. 12:45 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 665840 | 2019. november 26. 09:03 | ||
Sennás | Adatlap | 665837 | 2019. november 26. 08:40 | ||
Sennás | Adatlap | 665836 | 2019. november 26. 08:35 | ||
romsitsa | Adatlap | 665834 | 2019. november 25. 23:29 | ||
Polski Fiat, de mélyebben nem ismerem. Üdv Á | |||||
Z63 | Adatlap | 665822 | 2019. november 25. 19:56 | ||
Szia Wrecker! Valamilyen Maybach-Zeppelin luxusautó átalakítva terepi verzióra. Pont ugyanilyet nem találtam elsőre, de nagyon hasonlót igen. Jellegzetes a sárvédőív formája, a hűtő, a lámpák. Üdv, Z63 | |||||
Wrecker | Adatlap | 665819 | 2019. november 25. 19:09 | ||
Pacy | Adatlap | 665798 | 2019. november 25. 08:25 | ||
Szia! A Haditechnika magazin 2003-as különszáma foglalkozik 7 és fél oldalon a Csabával és elődeivel. Szerző Sárhidai Gyula. Paci | |||||
Emerick | Adatlap | 665725 | 2019. november 22. 18:14 | ||
Pontosan! :) Így történt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665718 | 2019. november 22. 16:23 | ||
Akkor 1 AC II, 1 39M proto és 8 vas kocsi? Ezer köszi! És az AC II honvédségi állományba került, de a 39M proto nem? Majdnem értem... Köszi Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665716 | 2019. november 22. 15:34 | ||
Szia! Az A-012 próbarendszámos kocsi nem kapott honvédségi rendszámot. A nyolc vaskocsi szériában készült, nem volt közük a prototípusokhoz. :) I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665687 | 2019. november 21. 14:55 | ||
Szervusz Emerick, A-012: AC II A-012: vas 39M Pc-19: AC II Pc-019: AC II Pc-101: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-102: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-103: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-104: vas 39M, ismeretlen Pc-105: vas 39M, nem egyezik az A-012-vel Pc-106: vas 39M, ismeretlen Pc-107: vas 39M, ismeretlen Pc-108: vas 39M, ismeretlen A fotóim alapján az A-012 (39M) nem lehet a Pc-101, 102, 103, 105, marad a 104, 106, 107, 108. Az "ismeretlen" kocsi tornya megegyezik a Pc-105 tornyával, de a kocsi mintája nem, szóval, ha ez is vas kocsi, akkor szintén a 104, 106, 107, 108 közül valamelyik, de nem az A-012-es. Valahogy be lehet azonosítani, hogy az A-012-es melyik Pc számot kapta? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665653 | 2019. november 20. 14:19 | ||
A lenti könyvben megvan a részletes leírása, csak sosem érdekelt... | |||||
téglatesó | Adatlap | 665652 | 2019. november 20. 14:15 | ||
romsitsa | Adatlap | 665650 | 2019. november 20. 14:09 | ||
“A 8 cm-es 14. M légvédelmi ágyú kerekes kivitelben készült... ...a 210. honi légvédelmi ágyús szakaszt végérvényesen csak 1941-ben törölték a hadrendből, amikor is anyagukat átadták a folyamzárzászlóaljaknak.” Barzcy-Sárhidai - M.Kir.Honv. légvédelme 1920-45 | |||||
téglatesó | Adatlap | 665648 | 2019. november 20. 13:42 | ||
Szia Romsitsa! Az lesz az! Nagyszerű! Az általad betett Axishistory-s oldalon az egyik hozzászóló belinkelte ezt az oldalt: delostrelectvocsarmady1918-1939.estranky.cz/fotoalbum/protiletadlove-delostrelectvo/8-cm-protiletadlovy-kanon-vz.14/, ott van róla pár sor, tényleg nem sok. annyit ír (ha hihetek a google-fordítónak), hogy kb. 100db készült belőle, és a csehek is csak 1919-ig használták, utána nincs nyoma a készleteikben, gondolom továbbadták őket a jugóknak, stb. Szerintem inkább még a monarchiás készletekből maradhatott nálunk pár darab, az évszám így akár stimmelhet is. A 8cm-s űrméret bőven engedve volt nekünk még a tiltás ideje alatt is, dugdosni se igen nagyon kellett az antant elől, I.vh-s maradványként simán elképzelhető. Még egyszer köszönöm a segítséget! | |||||
romsitsa | Adatlap | 665647 | 2019. november 20. 13:11 | ||
Az oldal alján. Nálunk is maradt 14M néven valami, esetleg jugoszláv zsákmány, de ahhoz korai lenne az 1940. forum.axishistory.com/viewtopic.php Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665644 | 2019. november 20. 12:20 | ||
Van egy löveg, ami stimmel, általában Skoda 8 cm M14 néven azonosítják, de kb. semmi sincs róla. Az 5/8 M-ből lett átalakítva, hogy képes legyen 80 fokig emelni a csövét. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665618 | 2019. november 19. 18:25 | ||
Az AC-II külön kocsi, nincs benne a nyolc vas Csabában. A nyolc kocsi honvédségi rendelés volt, míg az AC-II proto gyári. A második proto lett a Pc-19/Pc-019. A mátyásföldi képeken a dögsorra szánt és nagyjavításra váró kocsik simán parkolhattak egymás mellett. A Pc-101-et is, mint általában a kocsikat, kijavították. A fényképsorozaton előbukkanó szétbontott Toldi II-k is mind bevethetővé voltak javítva 1944 első felében. I. | |||||
téglatesó | Adatlap | 665610 | 2019. november 19. 15:38 | ||
Üdv! Újabb képrejtvény: milyen típusú löveget látunk a képen? A fotó a Vateráról van, a fénykép hátlapján lévő felirat szerint Pakson készült 1940-ben. A tippem a csőre és a lövegtalpra: valami 8cm-s Skoda (esetleg Böhler) lehet (5/8M vagy 18M). A zavaró csak a lövegpajzs: ilyen középen hiányos (két teljesen külön darabból álló?) fajtát még nem láttam, se a Skodáé se a Böhleré nem ilyen. Akinek van ötlete, ne fojtsa magába! :) Köszönöm! | |||||
romsitsa | Adatlap | 665428 | 2019. november 16. 11:10 | ||
A Pc-101-et is kiselejtezték vagy valami más miatt áll az AC II mellett a telepen? Köszi Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665427 | 2019. november 16. 11:08 | ||
Szervusz, a “valószínűleg nem kapott homvédségi rendszámot az A-012 után” mit jelent? Az A-012 egy kilencedik kocsi vagy a nyolc darabos vas széria része, de csak hetet adott ki a WM a Honvédségnek? Ha Pc-101/108-ból mind felkerült egy-egy Csabára akkor az A-012 (39M) csak egy kilencedik kocsi lehetett? Köszi Á | |||||
Emerick | Adatlap | 665416 | 2019. november 15. 21:09 | ||
Az A-012 rendszám (és még jónéhány előtte és utána) a HTI-nek kiadott rendszám volt. (A-012 volt a WM Csaba proto mellett pl. Ford BB Typ 42 tehergépkocsin és Mercedes-Benz A4500-on is.) Valószínűleg nem kapott honvédségi rendszámot az A-012 után, hanem maradt a gyár tulajdonában rendszám nélkül. A kísérleti kocsik általában bármilyen gyártó esetében a gyár tulajdonát képezték. Ezért polgári rendszámmal rendelkeztek, vagy semmivel (ha nem jártak hivatalosan telephelyen kívül, azaz közforgalomban, mint a mezőgazdasági tarktorok). Az AC-II a P-019 (később Pc-019) rendszámmal átkerült honvédségi tulajdonba, csakúgy, mint a Landsverk L-60 és L-62-k is, de 1941 után. A Skoda T-21 és vontatója viszont soha nem kapott rendszámot. A P-19/Pc-019 előtt minden kocsit ismerünk (Ganz-Fross-Büssingeknek nem volt páncélgépkocsis rendszáma, de közúti igen, ellentétben a Crossley-kal, Vickers-ekkel, Rábával, Fiatokkal, Fiat attrapokkal és a Tatra-val P-1-től P-18-ig), a Pc-020 és Pc-021 pedig már a Hanomag 251/8-asok voltak. (a fortepanos képen a Pc-019 már a ludovikától is kiselejtezett állapotában látható) Ezt követően nem ismeretes újabb rendszám kiadása, csak a Csaba páncélgépkocsiké. A vas Csabák kérdésében nem tudok semmit sem mondani, elméletileg mind a nyolcnak tök egyformának kellett volna lennie, elvégre egyszerre készültek. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 665303 | 2019. november 13. 14:35 | ||
Az A-012 a Pc-102-vel sem stimmel, marad a 104/106/107/108. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665297 | 2019. november 13. 13:49 | ||
romsitsa | Adatlap | 665296 | 2019. november 13. 13:29 | ||
Az A-012 lehet, hogy a HTI és nem WM rendszám volt. Keverem. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 665294 | 2019. november 13. 13:06 | ||
Az A-012 a Weiss Manfréd gyári rendszáma teszteléshez, több kocsi megkapta. Ami érdekes: A-012 (39M): minta nem egyezik a Pc-101-gyel. Nyitható kitekintő a torony homlokon, “sima” vezetősisak (se csavar, se esővető), nincs a test jobb oldalán ajtó, test orrlemez alján kis csavarok, 6 csavaros felni. Pc-101: minta nem egyezik az A-012-vel, széria torony, mindkét vezetősisak “sima”, test jobb oldalán ajtó, 8 csavaros felni, később egyedi sarvédő és vezetősisak. Az A-012 mintája nem egyezik a Pc-101/103/105-tel, így szerintem vagy egy teljesen külön proto vagy a Pc-102/104/106/107/108 lehet. A rózsadombi fotó csak azért Pc-101 (egyelőre) mert a ránézésre minden funkció nélküli jobb oldali ajtó egyezik. Az egyedi sárvédő és vezetősisak szerintem egy védettséget növelő teszt? lehetett, több kocsin is látszik 1944-ben. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 665292 | 2019. november 13. 12:31 | ||
Ui: Nem lehet, hogy a vaskocsik a PC-01X rendszámokat kapták, mint az AC-II (Pc-019) is? (csak tipp). | |||||
téglatesó | Adatlap | 665291 | 2019. november 13. 12:28 | ||
Üdv! Ne megint sikerült jó kérdést feltenni! :D Az A-012 egy érdekes rendszám, mert rajta volt az AC-II-n is (ami aztán ugye Pc-019 rendszámmal futott tovább, ahogy az általad linkelt Fortepanos képen is látszik - 1. kép), meg egy "szabvány" Csabán is (2. kép). A Pc-101 meg érdekes jószág, mert van róla fénykép az egyedi mellső sárhányóval (amiről akkor is beazonosítható, ha nem látszik a rendszám - 3. kép) meg a szabvány Csaba-sárhányóval is (4. kép). Érdekes téma, én is várom a megfejtést. :D | |||||
romsitsa | Adatlap | 665287 | 2019. november 13. 11:31 | ||
Hello, ismert az, hogy az A-012 rendszámú Csaba milyen Pc- rendszámot kapott, mert biztosra veszem, hogy nem Pc-101. És az A-012-vel együtt készült 8 vas kocsi vagy azon felül? Illetve ezen a fotón szerintem a Pc-101 áll az AC II mellett. www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_72133.jpg Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 664748 | 2019. október 29. 17:30 | ||
Üdv! Pár fénykép a netről lopva: ez elvileg az itthon maradt példány, restaurálva. Gondolom eredetileg is ugyanígy ződ volt a belseje, mint a képeken. A toronybelső meg a test belseje ameddig belátni ződ, a löveg is, meg minden egyéb cókmók. Az ülések fekete (gondolom mű)bőrrel vannak behúzva, valszeg a rádió is ződ lehetett, nincs nagy színkavalkád, csak amit a rozsda meg a kopások kiadnak. (vannak még képek, csak lusta vagyok mind a negyvenakárhányat feltöltögetni ide...) Apropó: sikerült pótolni az elveszett görgőket, stb? Én is éppen most küzdök a Hunor Nimródjával, de sajna abban nem tudtam volna segíteni, mert a futóművemet már összeraktam, igaz a "gyári" lánctalpat egy az egyben kidobtam, és egy IBG Toldi láncot tettem rá, kiegészítve még oldalanként 4-4 szemmel, így pont elég volt. Amúgy nem egyszerű eset, főleg, hogy külön megszívattam magam, mert mindenáron forgathatóra akarom megcsinálni a tornyot, és mozgathatóra a löveget, ehhez annyit kellett fúrni-faragni, hogy a végén már ezzel álmodtam, de úgy néz ki, sikerült. Ha szerencsém van, készen is leszek vele, mire kijön és kapható lesz az IBG Nimródja... :P | |||||
Miggyuri | Adatlap | 664739 | 2019. október 29. 13:50 | ||
Kérdés: Milyen színű volt a Nimród belseje,(torony, löveg stb)? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 664410 | 2019. október 19. 16:02 | ||
Ja! 1/72-es a méret! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 664409 | 2019. október 19. 16:02 | ||
Urak! Segítség kellene! Hozzám került két, alaposan leamortizált, hiányos műgyanta makett. Egy 39M Csaba és egy Nimród. A Csabáról a kerekek hiányoznak, a Nimród futógörgői közül 6,66 darab van meg a kisméretű visszafutókból egy sem. Szeretném őket lábra állítani. Tud-e valaki segíteni alkatrészzel ronccsal, ami donorként használható esetleg. A dolog annyiban lenne sürgős, hogy most pár hétig szabin leszek. | |||||
romsitsa | Adatlap | 664075 | 2019. október 7. 20:55 | ||
Nincs. Helyesebben a Shapewaysen vagy egy, de drágább és a CAD alapján rossz. Esetleg kérdezd meg az IBG-t, hátha gondolkodnak rajta... Üdv Á | |||||
Miggyuri | Adatlap | 664063 | 2019. október 7. 19:15 | ||
Kérdésem: létezik-e Csaba 39M 1/72-ben a magyar műgyanta változaton kívül? | |||||
romsitsa | Adatlap | 663946 | 2019. október 4. 15:23 | ||
A felderítő zászlóalj nagy fehér villáma nyolcszög alakú hadijellel kérdésessé teszi a matricát. Az akkumulátor doboz szerintem az olasz verzió, nálunk vagy másik dobozt szerkesztettek vagy volt előtte még egy páncéllemez. Üvegezett kibúvónyílások általában a korai, "lapos" oldalkitekintős kocsikon voltak. A géppuska kazamatából a "keretes" a korai (korai kocsikra), a "rátét" páncélos a későbbi (későbbi kocsikra). Nem mindegyik kupolás kocsin volt akkumulátor doboz, és nem mindegyik dobozos kocsin volt kupola. A CAD-on ábrázol üvegezett és elhúzható búvónyílás egy kocsin elég nagyon ritka kombináció, a H-167-en kívül nem ismerek mást. És kár a japán vezetőkért. Üdv Á | |||||
msanyi | Adatlap | 663930 | 2019. október 4. 10:17 | ||
Sennás | Adatlap | 663591 | 2019. szeptember 24. 22:10 | ||
romsitsa | Adatlap | 663589 | 2019. szeptember 24. 21:30 | ||
Szerelőruha, két részes vagy kezeslábas, bőrruha vagy a “mezei” posztó. Üdv Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |