<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
medor | Adatlap | 672164 | 2020. május 2. 20:12 | ||||||||
halaci | Adatlap | 672157 | 2020. május 2. 17:38 | ||||||||
Bocs, lemaradt: Mr.Colornál ezek 305, 306 és 338 számon futnak. | |||||||||||
halaci | Adatlap | 672156 | 2020. május 2. 17:36 | ||||||||
Szia, a Hasegawa osztrák J-35 készletében a felső sötétszürke FS36118 Dark Grey, a függőleges vezérsík és a törzs eleje-oldala FS36270 Light Grey, a törzs alja pedig FS36495 Light Grey az útmutató szerint. | |||||||||||
pecso | Adatlap | 672155 | 2020. május 2. 17:22 | ||||||||
pmheros | Adatlap | 672111 | 2020. május 1. 15:19 | ||||||||
Üdv! Az Airfix Hurricane Mk.I témához. Mivel napkban kezdtem csak el a területtel jobban foglalkozni, így mostanra tudok csak reagálni. Az Airfix jelenleg a VY G jelzést adja az A01010 dobozban. Viszont a G betűt abban a formájában nem tudod felhasználni! Az elsőnek betett ábrám középső képén még az átfestés előtti állapotában látható a VY G. A G betű jobb alsó negyedének vonala felfelelé menet nem kanyarodik be középre. Ellenben már a talpánál is (szögletesen) megtöri a jobb alsó ívet. A különbség a rajz mellett jól kiütközik. A legfelső és legalsó beszerkesztett kép egy az akkori aktuális (talán májusi) előírásoknak megfelelően átfestett jelölésű 85.Squadron -ba tartozó gépet mutat. Az asisbis.com oldalon az említett két fotóra VY C -ként hivatkoznak. Így hogy ismerjük a G valódi alakját, tudjuk hogy egy jobb oldalt alul sarkos betűt kell keressünk a legfelülre beszerkesztett képen. Betettem következőként a képet nagyban is, kiemelve a lényeget. Visszatérve az elsőként szereplő ábrához, az angol gépeken A és B folt minta volt, de elég aprólékos, és az egyediségek alkalmasak lehetnek azonosításra. Az alsó képen is állítólag a VY C -nek kellene lennie, de mintára, leginkább az oldalkormánynál pont a korábbi VY G -vel egyezik. A kép szerencsétlen abból a szempontból, hogy pont a C/G betű jobb alját nem látjuk. (A korábbi képen sincs gyári szám, és az újabb képen sincs gyári szám, ez alapján sajnos nem lehet azonosítani.) Apróság, de a VY G öt küllős keréktárcsával látható a képen, szemben az Arma és az Airfix által nyújtott 4 küllős tárcsa lehetőségével. Nem elhanyagolható apróság viszont, hogy mire felkerült a trikolor a függőlegesre, a sárga gyűrű a kokárda köré, és besárgult az orrkúp is, addigra igen viseletes volt már az eredeti festés, így elég toldozgatott foltos állapotában kellene megfesteni ebben az időszakában ezt a repülőt, amit a doboz leírása jótékonyan elfelejt megjeleníteni a grafikáján. Erről az állapotról külön itt egy nagyobb kép. Üdv.: pmheros | |||||||||||
sárkányos | Adatlap | 672079 | 2020. április 30. 14:24 | ||||||||
Szevasztok. Keresek Tapolcán szolgált Shilkáról képeket ha valakinek van és megosztaná velem kérem keressen vagy ha tudtok oldalt vagy fórumot és feldobnátok ide azt is megköszönném! Üdv sárkányos | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 672066 | 2020. április 29. 18:34 | ||||||||
Csak, hogy jól értem-e: a szódabikarbónát addig adagolom amíg már nem habzik? Mondhatni telítem a folyadékot? Köszi Á | |||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 672063 | 2020. április 29. 16:45 | ||||||||
Szia "romsita"! A mennyiségek alapvetően az üvegbe öntött víz mennyiségétől függnek. Úgy kezded, hogy annyi rézgálic amennyit a meleg(forró) víz felvesz. (Kertészeti, vagy gazdász boltból). Szobabikarbonát annyit a rézgálic oldatba, amíg az habzik. Javaslom a gyógyszertárban kaphatót, mert az olcsóbb és tisztább. Adagolásához pedig mokkáskanalat, még így is kifuthat. Szalmiákszeszböl 15%-os lenne az ideális, de azt hiszem már csak 5%-os kapható. Vegyszerbolt, festékbolt, vagy spéci faipari-, asztalos üzem. Kiinduló mennyiségének 200 gr rézgálic, 100 gr szódabikarbóna és egy liter szalmiák böven elég 1/4 nm sárgaréz fektitéséhez. | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 672059 | 2020. április 29. 12:32 | ||||||||
kls | Adatlap | 672055 | 2020. április 29. 11:50 | ||||||||
Tisztelt kollégák! Nincs véletlenül valakinek Panther 1/35 maradék szemenkénti lánctalpa? A legjobb fém lenne de a műanyag is megfelelő. Kb. 20-25 darabra lenne szükségem.Ha valakinek akadna szívesen megvenném. kls11@freemail.hu Üdv: kls | |||||||||||
Regal | Adatlap | 672028 | 2020. április 28. 20:47 | ||||||||
Szia DzsunkaAndrás!:-) Köszönöm a tippet! Egy gyenge pillanatomban lehet, hogy kipróbálom. Üdvözlettel, Gábor | |||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 672019 | 2020. április 28. 17:56 | ||||||||
Szesz fele mint a víz! | |||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 672018 | 2020. április 28. 17:53 | ||||||||
Szia Tefal! A szükséges anyagok: rézgálic (rézszulfid), szódabikarbóna, szalmiákszesz, melegvíz és egy viszonylag öblös befőttes üveg. Keverő kanál és finom szürö amiket nem sajnálsz. Az üveget egyharmadig engeded meleg vízzel. Annyi rézgálicot oldassz fel benne amennyit felvesz, minél töményebb az oldat annál jobb. Óvatosan kezdheted kevergetve hozzáadagolni a szódabikarbónát. Vigyázz mert nagyon hangzik!Ezért nem szabad harmadánál több vizet tenni az üvegbe. Ha már nem habzik, Nyitott! ablak mellett, plusz szemüveg és maszk, jöhet a szalmiákszesz. A vegyi folyamatok nem érdekesek csak a vegyészeknek. Az oldatbol kicsapódó anyag fölösleges számunkra, ezért azt átszürjük. A megmaradt kék lé kell nekünk. Ezzel tudsz sárgarezet feketiteni, pontosabban sötét acélszürkévé patinázni. Ennyi. | |||||||||||
Regal | Adatlap | 672016 | 2020. április 28. 17:19 | ||||||||
Szia! Mi lenne az sárgarézre? Üdv, Gábor | |||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 672013 | 2020. április 28. 16:52 | ||||||||
Bocsánat, nagyon a neved elirását! Regal! Szia | |||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 672012 | 2020. április 28. 16:49 | ||||||||
Szia Tefal! Vörös-,vagy sárgarezet szeretnél feketiteni? Mind a kétfélére tudok javasolni egy-egy viszonylag olcsó, nem mérgező, de igen büdös módszert. Ha érdekel leírom ide a topikba. Üdv! | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 672011 | 2020. április 28. 15:36 | ||||||||
Zolinak volt (Z63) egyébként külföld (Jax, Birchwood casey) vagy kutyulsz magadnak. Elég mérgező és a bevonat sérülékeny, szvsz. nem jobb a festésnél. Üdv Á | |||||||||||
Regal | Adatlap | 672009 | 2020. április 28. 15:10 | ||||||||
Sziasztok! Nem tudjátok honnan lehet szerezni réz feketítő folyadékot? Üdvözlettel, Regal | |||||||||||
Mortyi | Adatlap | 671992 | 2020. április 27. 22:32 | ||||||||
Sziasztok! 1/48-as KV-1-hez keresek matricát maradék minden érdekel ill. ötlet honnan lehetne beszerezni! Köszi a segítséget! Mortyi | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 671977 | 2020. április 27. 16:13 | ||||||||
Most mondja az Úriember odaadná cserébe a bontatlan Meng PzH2000 szemenkénti lánctalpat 2db gumi lánctalpért:) Köszi! | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 671975 | 2020. április 27. 16:06 | ||||||||
gabcisoft | Adatlap | 671954 | 2020. április 26. 20:14 | ||||||||
Szia köszi, érdekelne. Ha neked nincs rá szükséged szívesen át is venném jutányos áron. | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 671778 | 2020. április 21. 21:35 | ||||||||
Üdv! Az Aires 1:72-es Ju-88 A-4 kabin feljavítójának keresem a papírját, katalógusszám 7138, az Italeri géphez való. Tudna valaki segíteni? Sajnos neten sehol nem találtam... Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||||||||
Zoli | Adatlap | 671695 | 2020. április 20. 09:54 | ||||||||
Nincs mit. Az Airfix készlethez még nem nyúltam, így nem tudom, annál kell-e valamit faragni, de szerintem annál kevesebb faragással nem lehet makettet építeni, mint amennyi az Arma kitnél volt. A szárnynál csak a biztonság kedvéért ragasztottam be a csatlakozáshoz a vékony lapokat, és ahogy írtam is, ragasztó nélkül is egyben marad az egész makett. Egyedül a függőleges vezérsík illesztésénél kellett úgy fél percet faragni, hogy ne dőljön jobbra a vezérsík. De semmi tömítést nem kellett használni sehol. Nagyon könnyű makett, öröm építeni. Ha csak egyet építenél, én ezt javaslom, kicsivel még az Airfix készleténél is szebb és részletesebb, a gyári maratások nélkül is. z | |||||||||||
halaci | Adatlap | 671693 | 2020. április 20. 08:58 | ||||||||
Köszönöm a részletes választ. Igazából semmilyen konkrét változat vagy korszak nem cél, csak kikapcsolódásnak keresek olyan készletet, ami dobozból is szépen megépíthető. Ennek alapján valószínűleg az Airfix lesz, pont a farigcsálást, pótolgatást akarom most mellőzni. Magamnak készülne, nem versenyre. | |||||||||||
csosza | Adatlap | 671688 | 2020. április 19. 22:22 | ||||||||
Egy régi Hasegawa fegyverkészletben láttam valami ilyesmit. Ha érekel kitúrom a "lomok" közül roszapal@rosza.hu | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 671666 | 2020. április 19. 15:49 | ||||||||
Sennás | Adatlap | 671665 | 2020. április 19. 15:41 | ||||||||
Nincs mit:) Csak ez olyan gyakorló bomba tartó látod tehetsz ebből akár 4et de gondolom akkor "éleset" nem | |||||||||||
gabcisoft | Adatlap | 671664 | 2020. április 19. 15:34 | ||||||||
Sennás | Adatlap | 671663 | 2020. április 19. 15:29 | ||||||||
Sennás | Adatlap | 671662 | 2020. április 19. 15:27 | ||||||||
gabcisoft | Adatlap | 671661 | 2020. április 19. 15:11 | ||||||||
Zoli | Adatlap | 671636 | 2020. április 18. 23:24 | ||||||||
Ha korai, vászonszárnyú gépet építenél, akkor mindenképp az Airfix a nyerő. Egész jó makett, nekem nagyon tetszik, kivéve a matricás műszerfalat... Az Arma is hasonló koncepció alapján készült, azon se csodálkoznék, ha az Airfix lett volna a minta. Viszont annál részletesebb, pl. a kerekek abroncsain a felirat is rajta van, ráadásul a kettőn nem ugyanott, hanem a lapított résztől eltérő távolságban. A műszerfal domborított, de a műszereknek csak a pereme létezik, és erre is matricát kell tenni, viszont még mindig jobb, mint az Airfix megoldása. A futóaknák is hasonlóan épülnek fel, csak kiálló szegecseket is tettek a felületre, antikolva nagyon jól fognak kinézni. A farokrész a fő különbség a két makett között, az Arma a magassági kormányokat a tengelyükkel összekötve adja, a vezérsíkok nélkül, és a bontás lehetővé teszi, hogy ragasztás nélkül rögzítsük a függőleges vezérsík alá, így bármilyen pozícióban kitéríthetők. Apró hiányosság, hogy a többi kormányfelület nem külön öntött, azok kitérítéséhez fűrészelni kell. Amúgy a függőleges vezérsík gyárilag ferdén áll felülről nézve, a belépőélének alja a törzs hossztengelyétől kiss balra van, gondolom az eredeti gép alapján csinálták így. Az Airfix makett most nincs a kezemben, nem állítom, hogy annál nem így van. Illetve nekem az Arma Mk.II kit van meg, azt se tudom, hogy mindkét változat így készült-e eredetileg. A lengyel makettet elkezdtem, nagyon könnyen építhető, szinte ragasztó nélkül is összeáll. A farokrészt is ragasztó nélkül próbáltam rá (vízszintes vezérsíkok, kormánylapok, függőleges vezérsík) és nem esett szét, de azért nem is szorulnak a darabok, könnyen szétszedhetők. Egy kis hiba ide is becsúszott, a függőleges vezérsík szemből nagyon balra dől (menetirány szerint jobbra), ezért az illesztésnél minimálisan faragni kell az alkatrészeken. A szárny és törzs illesztésénél is van egy kis javítanivaló, mert a szárnyközép vagy elől vagy hátul eláll a törzstől. Én ezen úgy segítettem, hogy a szárny elé és mögé a törzs aljába vékony lemezeket ragasztottam be, hogy nagyobb felületen lehessen ragasztani a szárnyat, ne csak az éleknél. Néhány perc alatt megvolt, aztán még egy ideig összeszorítottam kézzel a makettet, de úgy maradt, nem jött szét. Az enyém expert kiadás, némi maratással. Ez kb. olyan, mint az Eduard profipack készletei, mutatóban van minden, de igazából csak félmegoldások, sokkal több fém alkatrészt adhattak volna. A műanyag kabin is elég meggyőző, sok kezelőszervet vagy a konzoljukat ráöntötték a csővázra, de ezek helyett, illetve ezekre is adhattak volna maratott kezelőszerveket. A fő gondom a műszerfal, mert a maratotthoz is csak matricákat adnak, ráadásul kettőt, amiket egymásra kell ragasztani, illetve a maratásra. Ezért én az Eduard egy régi maratását használtam, amihez film is van. A bal oldalkonzolon lévő két műszernél is ugyanez volt a helyzet. A fő hiányosság a csőváz oldalkonzolok melletti vízszintes szakaszainak hiánya. Ezt csak későn vettem észre, így nem pótoltam már... Összességében mindkettő nagyon szép makett, én mindkettőt meg fogom építeni. A lengyel egy fokkal jobb, az építése könnyű, szerintem egy hét alatt is megoldható. És nincs akkora különbség köztük, hogy a megépítendő verziót a másik makett átépítésével készítsük el. z | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 671634 | 2020. április 18. 22:52 | ||||||||
dehogy Hamilton. :( Helyesen "de Havilland" légcsavar! | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 671633 | 2020. április 18. 22:47 | ||||||||
Üdv! Az Airfix a korai MK I -eseket adta ki, vászonszárnnyal, Watts és Hamilton féle légcsavarral. Háború előtti, és Franciaországi csatás jelzésekkel. Az ArmaHobby fémborítású szárnnyal, és már (többek közt) Rotol légcsavarral adta a kései Mk I -et. A matrica lehetőségei az angliai légicsatához kapcsolódnak már. Itt van nálam dobozban 2 Airfix és 1 Arma. Sajnos időm még nem volt megépíteni őket. Kereten mindegyik jól néz ki. Az Arma részletei, leginkább a panelosztásai finomabbak. Üdv.: pmheros | |||||||||||
CrazyCharlie | Adatlap | 671632 | 2020. április 18. 22:27 | ||||||||
Köszönöm, én is ettől tartottam. | |||||||||||
CrazyCharlie | Adatlap | 671631 | 2020. április 18. 22:25 | ||||||||
Szia Talált, süllyedt! A fhancia khultuha diadalt arat :-) Ötletnek jó, csak a Heller KC-135 az AMT makett átvétele saját matricával...esetleg az Airfixben bízhatnánk. Esetleg az autóbuszokban/mozdonyokban felszerelt lehúzható napellenző "elképzelhető"? Üdv Bálint | |||||||||||
halaci | Adatlap | 671630 | 2020. április 18. 21:56 | ||||||||
néztem az Arma 1/72 Hurricane kitjeit - mennyivel jobb mondjuk az új Airfix készletnél? Árban egy jó 50% plusz van rajta (a normálon, nem az expert változaton). Illesztési pontosság és felületi kialakítás érdekel - ha a vezérsík 1,5 mm-rel alacsonyabb, mint kellene, vagy 1 mm-rel előrébb van a kipufogó sor, az nem. Csak egy kellemes, de a végén jól kinéző építést keresek, extrák nélkül. | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 671606 | 2020. április 18. 09:23 | ||||||||
Ez komoly! Fogadjunk, hogy Heller E-3 1:72! Nekem is megvan, cimbinek is, mindkettőnknek ott van a bibi... Erre írsz Te is. Szerintem ha írsz a franciának, nagy eséllyel egy ugyanilyen döglöttet kapsz... Megnézem majd a KC-135-ből származó szélvédővel, hátha az jó és azt lemásolnánk. | |||||||||||
borisz | Adatlap | 671598 | 2020. április 17. 22:23 | ||||||||
Szinte biztos, hogy csere. | |||||||||||
CrazyCharlie | Adatlap | 671589 | 2020. április 17. 19:44 | ||||||||
Sziasztok Ha légbuborék van az átlátszó alkatrészben (E-3C AWACS szélvédő), javítható, vagy csere alkatrész kell? Üdv Bálint | |||||||||||
B.Attila | Adatlap | 671557 | 2020. április 16. 22:30 | ||||||||
Sziasztok! Su-34 keresek szegecs rajzot 1/72 méretben. Segítséget előre is köszönöm. Elérhetőségeim: badarattilakukacgmailpontcom, tel 702719154 üdv:Attila | |||||||||||
nbali | Adatlap | 671555 | 2020. április 16. 22:18 | ||||||||
Ezt a kiadást is néztem. Szimpatikus is volt, csak én meg mindenképpen szabályzós adaptert akartam hozzá venni. Elvileg holnap kell hogy megérkezzen. Tegnap postázták. 28510-es Micromot 50/e, és egy 28707 NG2/E adapter. fejeket is rendeltem párat, aztán később még veszek majd úgyis. most ismerősöket kérdezem, hogy nincs-e valakinek fogorvos rokana esetleg, a marófejek miatt. | |||||||||||
truth | Adatlap | 671551 | 2020. április 16. 20:45 | ||||||||
Szintén itt kértem anno segítséget a fórumon, végül emelett a Proxxon mellett döntöttem és saját trafóval van együtt: https://www.amazon.de/gp/product/B000S8DEDE/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 Nagyon szeretem, gyönyörűen dolgozik. Az egyetlen amit még szeretnék hogy 5000 fordulatszám alatt is tudjak vele dolgozni. Ezzel együtt is 100%-os vétel. Fejek millió számra vannak, bármilyen célra. | |||||||||||
nbali | Adatlap | 671527 | 2020. április 15. 22:11 | ||||||||
Szia! Köszönöm a választ neked is! Úgy vagyok vele, hogy szerencsére megengedhetem magamnak, akkor inkább veszem meg a drágább, de jobb minőségű szerszámot. a Proxxonokról meg szinte csak jót olvastam, hallottam. Egyik ismerősöm is régóta használja makettezéshez. Pikó Fz1-es trafóm az pont van is itthon, már nagyon rég óta megvan. Maró fejeket meg majd szerezek, sopronban lakom, itt meg van fogorvos bőven. köszi a tippet! Ha nem gond írok privátban. Az itt megadott emailt használod? | |||||||||||
Z63 | Adatlap | 671499 | 2020. április 15. 16:34 | ||||||||
Z63 | Adatlap | 671498 | 2020. április 15. 16:34 | ||||||||
Szia nbali! Ha nem akarsz sok pénzt áldozni gépre, megfelel egy ilyesmi is,www.hestore.hu/prod_10035802.html.
Ha intenzív használatra szánod és hosszútávra, akkor a Proxxon! Ahogy a többiek is írták, vágókorongokból jók a nevenincs készletek. Kis átmérőjű fúrókat kézi tokmánnyal( Pin Vise) használj. Ha tudsz szerezni Piko Fz1-es vasútmodellező trafót, az a legjobb, nulláig leszabályozható. A Proxxonból én csak az NG 2/S-ről tudok nyilatkozniJófogás, Marketplace, stb. 7-10000,-Ft, ha olcsóbb és működik, szerencséd van. Fogorvosnál szólj, hogy tegyék el neked a kidobni való frézereket, ha kopott akkor is jó még neked. Mostanában 2-3000,-Ft/db, ha újonnan veszed pannondental.hu/images/pdf/NTI/NTI_fogtechnika_mappa.pdf www.google.com/search | |||||||||||
csosza | Adatlap | 671493 | 2020. április 15. 14:58 | ||||||||
Sziasztok! A Veb Plasticartos Mi-6-oson méricskéltem eleget. A rotor mindenképpen torz a testhez képest: a lapátok a végük felé vékonyodnak. A netes adatokat összevetve én azt állapítottam meg, hogy a törzs "elmegy" 1/72-nek. A rotorlapátokat 40 mm-rel hosszabra és állandó szélességűre kell cserélni. Mivel a makett illeszkedése és felületi kidolgozása elég szerény, én úgy vagyok vele, hogy az "összhatásba" belefér az esetleges méreteltérés is. Kinyitottam a tehertér hátulját (lombfűrésszel) és ragasztottam bele padlót és plafont. Egy egyszerű pilótafülkét is rögtönöztem. Természetesen a valóságot szinte csak a személyzet száma és helye tükrözi. Az így kialakított tehertér padlója 30 mm széles, amire "be tud gurulni" egy 1/72-es ASzU-57-es. (28 mm széles) | |||||||||||
MoMi | Adatlap | 671488 | 2020. április 15. 14:24 | ||||||||
Sziasztok! A VEB Plastikart rendkívül sok méretarányban gyártott maketteket de legtöbb 1:100 volt A teljes helikopter lista + gyártási évvel: Mil Mi-1 "Hare" (1/100) 1967 Mil Mi-4 "Hound" (1/100) 1967 Mil Mi-6 "Hook" (1/87) 1967 Mil Mi-10K "Harke" (1/100) 1968 Yakovlev Yak-24P "Horse" (1/100) 1968 Forrás: www.arnes-modellbauseite.de/History/plast.htm | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 671480 | 2020. április 15. 13:20 | ||||||||
1/87, de az útmutató szerint 1/100. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Esetleg ez is segíthet:
www.cybermodeler.com/aircraft/j-35/j-35_profile3.shtml