<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
atika | Adatlap | 671185 | 2020. április 7. 21:18 | ![]() | |
László58 | Adatlap | 671184 | 2020. április 7. 21:17 | ![]() | |
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671182 | 2020. április 7. 20:48 | ![]() | |
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s. | |||||
borisz | Adatlap | 671164 | 2020. április 7. 15:13 | ![]() | |
Köszi! Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre. Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek? A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D | |||||
sanyi | Adatlap | 671162 | 2020. április 7. 14:17 | ![]() | |
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb... | |||||
Nyugger | Adatlap | 671159 | 2020. április 7. 12:36 | ![]() | |
Milyen légiharcban? A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára. MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak? Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt. Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg. | |||||
sanyi | Adatlap | 671147 | 2020. április 6. 22:50 | ![]() | |
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban? | |||||
Zoli | Adatlap | 671146 | 2020. április 6. 22:49 | ![]() | |
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép. z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671144 | 2020. április 6. 22:38 | ![]() | |
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom. Az IHO-t nem emiatt szeretjük. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671143 | 2020. április 6. 22:25 | ![]() | |
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára……. | |||||
Zoli | Adatlap | 671141 | 2020. április 6. 22:23 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 671140 | 2020. április 6. 22:08 | ![]() | |
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz. 12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban. | |||||
Zoli | Adatlap | 671139 | 2020. április 6. 22:01 | ![]() | |
Tragikomédia...………. Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük... z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671136 | 2020. április 6. 21:19 | ![]() | |
Zoli, A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget! | |||||
Nyugger | Adatlap | 671135 | 2020. április 6. 21:13 | ![]() | |
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg a cél hátsó légteréből. Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély. Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból. | |||||
Zoli | Adatlap | 671134 | 2020. április 6. 21:01 | ![]() | |
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi... z | |||||
sanyi | Adatlap | 671133 | 2020. április 6. 20:56 | ![]() | |
Kerozinfogyás növelésére... | |||||
borisz | Adatlap | 671132 | 2020. április 6. 20:54 | ![]() | |
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban? | |||||
búza | Adatlap | 671130 | 2020. április 6. 20:43 | ![]() | |
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép. | |||||
Zoli | Adatlap | 671129 | 2020. április 6. 20:36 | ![]() | |
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről... z | |||||
Zoli | Adatlap | 671128 | 2020. április 6. 20:33 | ![]() | |
búza | Adatlap | 671127 | 2020. április 6. 20:31 | ![]() | |
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék. | |||||
búza | Adatlap | 671126 | 2020. április 6. 20:29 | ![]() | |
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost. | |||||
Zoli | Adatlap | 671125 | 2020. április 6. 20:14 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 671124 | 2020. április 6. 20:14 | ![]() | |
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá. z | |||||
Zali | Adatlap | 671123 | 2020. április 6. 20:05 | ![]() | |
Zali | Adatlap | 671122 | 2020. április 6. 20:01 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 671116 | 2020. április 6. 18:57 | ![]() | |
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671115 | 2020. április 6. 18:56 | ![]() | |
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671114 | 2020. április 6. 18:50 | ![]() | |
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671113 | 2020. április 6. 18:45 | ![]() | |
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket. Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?... Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en? z | |||||
Zali | Adatlap | 671112 | 2020. április 6. 18:39 | ![]() | |
búza | Adatlap | 671108 | 2020. április 6. 17:12 | ![]() | |
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671107 | 2020. április 6. 16:18 | ![]() | |
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz). R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671106 | 2020. április 6. 15:55 | ![]() | |
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni. Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást. R. | |||||
Zoli | Adatlap | 671105 | 2020. április 6. 14:34 | ![]() | |
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet? z | |||||
Zoli | Adatlap | 671104 | 2020. április 6. 14:32 | ![]() | |
Továbbra is köszönöm a segítséget! Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne. Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is? z | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671103 | 2020. április 6. 14:18 | ![]() | |
A rajz az nem pontatlan, mert mikor ezt lefestették a PG-ben másnap már rajzoltam is le, akkor pont ilyen volt, és ez volt az első terepszínű gépünk! :-)) Az más kérdés hogy gerinctartály-csere vagy egy kis festékkopás/javítás után kicsit módosult a folt-térkép. A lényeg viszont látszik: a csillag alól előrenyúló barna folt hátul nem ért össze a kilépőél előtti barna festéssel, és ez mindig így is volt a PG-ben festett gépekkel (max szélesebb lett kicsit az előrenyúló folt), szerintem ezért tette be Búza. R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671102 | 2020. április 6. 14:07 | ![]() | |
Szia, Has alatti gépágyú-gondolát nálunk soha nem láttam, nem is hallottam róla Szolnokon sem. A PF-en szerintem már csak azért sem lehetett, mert amikor az indusok ezt megvették ők vetették fel, hogy csak kellene az a gépágyú egy vadászgépre, és ezután fejlesztették ki a GP-9 gondolát a PFM-re. Sz-24 az volt a seregnek, Szolnokon is volt és oktatták is a fegyvereseknek, de se élőben se fotón soha nem láttam magyar gépre függesztve, olyannal se tudtam beszélni aki látott volna gépen ilyet. A PF-eket kimondottan elfogóvadásznak vette a vezérkar a MiG-19PM-ek helyett, kezdetben manőverező légiharcot se engedtek vele annyira kímélték őket, hiszen az MF-ek érkezéséig ezek voltak "AZ ELFOGÓVADÁSZOK" (földi célokat támadni meg légiharcolni az F-13-al is lehetett, abból jóval több is volt)! Szóval ha esetleg volt is rajtuk Sz-24, akkor is fehér-holló szinten. R. | |||||
Zoli | Adatlap | 671097 | 2020. április 6. 11:27 | ![]() | |
Szia, Mára is van pár kérdés: Az Eduard által ajánlott fegyverzetek mindegyikét tették a PF szárnyai alá? Tudtommal mind volt rendszerben nálunk, de ezen a változaton is? Konkrétan az S-24 érdekelne. Jól emlékszem, has alatti gépágyú gondola nálunk nem volt rendszerben? Illetve asszem az is csak a PFM stb verzióktól volt rendszeresítve, gondolom ezért van kiszínezve az alkatrésztérképen. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671096 | 2020. április 6. 11:19 | ![]() | |
Sajnos ez nem nyert, mert az eredeti géphez képest elég pontatlan a rajz. És én azt hittem, hogy nem általánosságként mellékelted, hanem konkrét géphez, de ez egy MF. Általános festésről meg szerintem nem is beszélhetünk, mert sokszor csak nagy vonalakban egyezett a minta, komolyabb különbségek is voltak. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671095 | 2020. április 6. 11:08 | ![]() | |
búza | Adatlap | 671085 | 2020. április 5. 22:01 | ![]() | |
Ez ugyan nem pont az a gép, de így nézett ki az első, eredeti festés. | |||||
Zoli | Adatlap | 671070 | 2020. április 5. 20:19 | ![]() | |
Igen, és az átfestés előtti eredeti minta kellene. Ez így elég bizonytalan nekem, de azért köszi szépen! z | |||||
cenci | Adatlap | 671065 | 2020. április 5. 19:54 | ![]() | |
Szerintem a szárny bal és a jobb oldalánál a fékszárny át lett festve .Az látszik hogy a csillag átfestésekor a zöldből sokat lefestettek . A videóban a legelején egy picit ez látszik is .A képen is látszik hogy a zölt szín végigér a kilépőélig részben festve a fékszárnyat, én legalább is így látom . | |||||
Zoli | Adatlap | 671060 | 2020. április 5. 19:00 | ![]() | |
Ezek megvannak, de ahogy Búza írta, ez már a módosított festés, a szárnyak kilépőéléig eredetileg nem értek ki a foltok. z | |||||
cenci | Adatlap | 671059 | 2020. április 5. 18:58 | ![]() | |
A 409-es terep mintázatát azért le lehet ezekről a képekről venni ,valahogy össze kell rakni a meglévő anyagokkal . | |||||
Zoli | Adatlap | 671056 | 2020. április 5. 18:51 | ![]() | |
A képen látható színre gondoltam, ez a fény miatt kékes akkor? Ezen a linken az F-13 kabinja is elég kékes: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/813lt.htm Úgy tudom, hogy a kékeszöldig a kabin színe egyformán szürke/szürkéskék volt minden orosz vadászon, vagy ez sem így volt? A Lazúr zöldjét akkor elnéztem, vagy csak egy szerb-montenegrói gép építése miatt emlékeztem zöldre... Asszem akkor a szürke kimarad, mert kár lenne az UM verziónál kihagyni a terepszínt. Vagy esetleg a sárga helyett szürke lesz majd a bisz. Az F-13 esetében viszont nagyon jó hír, hogy ezüstre festették azokat is, sokkal könnyebb lesz úgy megépíteni. Nagyon kösz a további segítséget! Ha még eszembe jutna valami, jelentkezek. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671055 | 2020. április 5. 18:34 | ![]() | |
Szia, Köszi szépen, de sajnos a szárnyak teteje ezen se látszik. z | |||||
cenci | Adatlap | 671047 | 2020. április 5. 16:12 | ![]() | |
Szia ! Talán ebben a videóban mindjárt az elején találsz a 409-ről pár hasznos dolgot a festéssel kapcsolatban . www.youtube.com/watch |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Minden más stimmel. :)