/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
elmo 674399 2020. július 2. 14:40
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Az NDK-ban nagyjavított UM-ek külső színéhez nincs véletlen valami közelítő tipped?

Előre is köszi.
Rumcájsz_52 674391 2020. július 2. 09:17
Válasz erre
Ja, azzal festették ami éppen kéznél volt - és ez a Technológiai utasítás-ban előírt festék volt! A 21F-13-nál (és a PF, MF-nél is) ez egy sötét, kissé olajos-zöld szín volt, kb. a RAF II. világháborús sötétzöldjének megfelelő szín (Gunze H-73), csak éppen FÉNYES festék volt (persze pár meleg fékezés után gyorsan elveszíthette a fényességét! :-)). Az ennél világosabb, élénk közép fűzöld matt festés talán csak a bisz-eken (és a MiG-23-akon) jelent meg először.
Üdv R.
vatya1 674386 2020. július 1. 20:55
Válasz erre
Tibcsi 674385 2020. július 1. 20:53
Válasz erre
A keréktárcsa zöldjére? Az valami élénk sötétzöld (talán H46, vagy H302). Nem kritikus, mert úgy tudom, a valóságban is azzal festették le, ami épp kéznél volt. :)
vatya1 674383 2020. július 1. 20:31
Válasz erre
Köszönöm szépen Tibcsi
esetleg a zöldre is adnál ajánlatot?
Tibcsi 674382 2020. július 1. 20:09
Válasz erre
A magyar F-13-ak (és a PF-ek) kabinja szürke volt fekete műszerfallal. A Gunze H306-al (esetleg H307-el, ez világosabb) nem nagyon nyúlsz mellé. A futóaknákat és a futószárakat is festheted vele. A keréktárcsák zöldek.
vatya1 674379 2020. július 1. 19:14
Válasz erre
illetve a kerék akna színe is kellene
vatya1 674378 2020. július 1. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!
segítenétek meghatározni a magyar mig-21 F13 kabin színeit? vannak képek de van ahol kék,vagy türkiz zöld, és világos szürke,
gunze színeim vannak ebből kellene kód
elmo 673854 2020. június 17. 08:33
Válasz erre
Muzzy 673852 2020. június 16. 22:47
Válasz erre
Sokan, mondjuk, hogy orosz/szovjet anyagok keresésére a jandex.ru a legjobb
yandex.ru/search/
Azt hiszem elég sok képet találsz itt.
Muzzy
elmo 673847 2020. június 16. 21:01
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Lehet, hogy nem voltam elég pontos. Részletes, jó felbontású képeket keresek konkrétan az RP-22SM, RP-22SMA típusokról.

Bár a Google nem a barátom, attól még rendszeresen használom ;)

Üdv.
sanyi 673844 2020. június 16. 20:06
Válasz erre
Ne fáradj, megtaláltam Google Barát segítségével! :) Köszi még egyszer!
sanyi 673843 2020. június 16. 20:05
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Köszi az infót! Tehát, ha szeretnék egy bontott MiG-21-est, akkor csak lecsapom az orrkúpot és simán berakom a helyére a radart?
Rumcájsz_52 673841 2020. június 16. 19:53
Válasz erre
Ha beírod a keresőbe hogy "mig-21 radar" akkor jó úton jársz, nekem a Firefox elég bőséges fotóanyagot tudott mutatni. Hogy pont melyik a bisz radarja az nekem elég kérdéses mert én sárkány-hajtóműves vagyok, nekem elég az hogy "ez a radar". :-)
Üdv R.
Rumcájsz_52 673840 2020. június 16. 19:46
Válasz erre
Szia Sanyi!
A 21-en a radar legtöbb elektronikus blokkjához csak akkor lehet hozzáférni ha az orrkúpot hidraulikusan teljesen kitoljuk előre és leszereljük a kúpot a tartókeretről. Mögötte van a radar-antenna és a radarblokkok nagy része egy tartókereten. Ilyenkor már alá lehet tolni a radar-kocsit, aláemelni és a munkahenger dugattyúrúdjától szétkötve a keretet na meg egy csomó elektromos csatlakozót teljesen ki lehet húzni a tartókeretet a radarral együtt. A keretnek része oldalt van két vezetősín, ezek görgőkön futnak, így mozog ki-be a kúp a radarral együtt. Anno ha valami nagy titok volt, akkor egyik közülük pont a radar volt a gépen, így ilyenkor nemigen fotózhatott senki. Manapság múzeumokban, talán a Reptár-ban is lehet látni kiszerelt radar-blokkokat.
Üdv R.
sanyi 673836 2020. június 16. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Engem is érdekelne, de még az is, hogy miként javították. Nem találtam olyan képet, ahol a radar a gépen meg lett volna bontva.
elmo 673835 2020. június 16. 17:00
Válasz erre
Sziasztok!

Az RP-22 (MiG-21bis) lokátorról volna szükségem használható képekre. Tudtok esetleg valami jó forrást?

Előre is köszömöm.
zoli75 672372 2020. május 8. 17:13
Válasz erre
Az SzMT-nek volt egy bis tartályos változata is. Úgynevezett hibrid változat volt, de SzMT-nek nevezék őket is. Izdeliye 50 volt a gyártmányszáma ugyanúgy, mint a nagy tartályos SzMT-nek.
Forrás: Légierő társbérletben I. kötet 240. oldal.
borisz 672369 2020. május 8. 15:09
Válasz erre
Ahogy te tévedsz! :D
Éppen egy ezred F-18-at akartak ezért venni.
Igaz, az sem tudja a B-61-et hordozni, de majd a jenkik külön integrálják rá.
Valami egészen zseniális, hogy még ők fizetnek az amiknak, hogy helyettük bombázhassanak, és kaphassanak válasz vagy megelőző csapást.
charles 672362 2020. május 8. 14:13
Válasz erre
Én egyáltalán nem lennék benne biztos, hogy ez egy Bisz. Az orrgyűrű nagyon MF-es, vagyis ez egy MiG-21 SzT. (MF orr, Bisz gerinc)
rod666 672361 2020. május 8. 14:04
Válasz erre
Szerintem ennél egy kicsit bonyolultabb a dolog... Tekintve, hogy elektronika nélkül a Typhoon repülni sem tud, az atomrobbanás meg termel némi elektromágneses lökéshullámot, szóval az árnyékolásra is kell némi kis figyelmet fordítani- legalább is mostanában szoás vigyázni valamennyire az emberre, a gépre is.
ElGatoNegro 672360 2020. május 8. 13:29
Válasz erre
A NATO gépeket tudtam, még nukleáris "légiharc" rakétájuk is volt, sőt láttam képen NATO nuki kézigránátot is.

Egy régebbi TOP GUN olvastam hogy az itthon állomásozó orosz nukleáris hordozók gépek SzMT-k voltak, nem feltételeztem hogy más alváltozatra is rá lehetett tenni, mindenesetre jó tudni.
sanyi 672357 2020. május 8. 12:22
Válasz erre
Kép0152
Kép0152
Lotnictwo z Szachownica-08-20
Lotnictwo z Szachownica-08-20
Lotnictwo z Szachownica-08-22
Lotnictwo z Szachownica-08-22

Akkor a lengyel PFM-ről sem hallottál?:) Sajnos csak ennyi infóm van, ez is lengyelül, szóval nem értem, de gondolom pár PFM át volt építve.
Egyébként Vándor Károly azt mondta, hogy a pápai magyar MiG-23 és taszári ( ez nem biztos...) ugyancsak magyar MiG-21 gépek között volt olyan, amelyik úgy volt vezetékezve ,hogy némi barkácsolás után rá lehetett volna aggatni a "tereprendező eszközt". Természetesen Iván nem volt annyira bolond, a pilonnal együtt dobták volna le, szóval csak egyszer használták volna a gépet - bár szerintem amúgyis...
"Természetesen" nem kell aggódni, a NATO is aggatott mindenre nukit, erről van is fotó nem kevés. Pl. F-104-nél a német, kanadai, amcsi gépekről van is fotó, amint B-43, vagy B-61 van a pocak alatt, de a belga és holland gépek között is volt speckó feladatú masina. A Tornadok még ma is ilyen szerep miatt vannak szolgálatban, mert a Typhoon nevű pénznyelő nem képes atomcsapásmérésre és emiatt a Tornadok szerepét jó ideig át sem tudja venni - gondolom pár millió Eu átutalása után behúznak pár méter madzagot, feltelepítik a számítógépre és annyi...
ElGatoNegro 672333 2020. május 8. 08:27
Válasz erre
Érdekes, az SMT-ről tudtam hogy képes volt ilyen bombát hordozni, de hogy a bis?...hmm...minél többet tudok a mig-21 ről, kiderül hogy annál kevesebbet...
sanyi 672332 2020. május 7. 23:36
Válasz erre
Üdv!
Atomhordozó MiG-21 Tökölön:
forums.airshows.co.uk/viewtopic.php
Zoli 671743 2020. április 21. 12:54
Válasz erre
Ezt nem tudom. Wiki szerint csak ennyi történt az új festésen kívül. De nyilván nem véletlen ajánlja az Eduard a másik kereket, csak megnézték a gépeket élőben is.
z
Tibcsi 671740 2020. április 21. 12:34
Válasz erre
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja?
Zoli 671714 2020. április 20. 16:51
Válasz erre
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad...
Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak.
z
Tibcsi 671713 2020. április 20. 16:22
Válasz erre
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen...
Zoli 671696 2020. április 20. 09:56
Válasz erre
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben.
z
borisz 671692 2020. április 20. 08:43
Válasz erre
Nézzétek a különböző árnyalatokat!
pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz
borisz 671205 2020. április 8. 13:35
Válasz erre
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel?
Miggyuri 671196 2020. április 8. 05:30
Válasz erre
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt.
László58 671189 2020. április 7. 22:07
Válasz erre
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban.
atika 671185 2020. április 7. 21:18
Válasz erre
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban.
Minden más stimmel. :)
László58 671184 2020. április 7. 21:17
Válasz erre
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában.
Nyugger 671182 2020. április 7. 20:48
Válasz erre
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s.
borisz 671164 2020. április 7. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre.

Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek?
A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D
sanyi 671162 2020. április 7. 14:17
Válasz erre
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb...
Nyugger 671159 2020. április 7. 12:36
Válasz erre
Milyen légiharcban?
A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára.
MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak?
Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt.
Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg.
sanyi 671147 2020. április 6. 22:50
Válasz erre
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban?
Zoli 671146 2020. április 6. 22:49
Válasz erre
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép.
z
Nyugger 671144 2020. április 6. 22:38
Válasz erre
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom.
Az IHO-t nem emiatt szeretjük.
Nyugger 671143 2020. április 6. 22:25
Válasz erre
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára…….
Zoli 671141 2020. április 6. 22:23
Válasz erre
Nyugger 671140 2020. április 6. 22:08
Válasz erre
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz.
12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban.
Zoli 671139 2020. április 6. 22:01
Válasz erre
Tragikomédia...……….
Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük...
z
Nyugger 671136 2020. április 6. 21:19
Válasz erre
Zoli,
A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget!
Nyugger 671135 2020. április 6. 21:13
Válasz erre
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg
a cél hátsó légteréből.
Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély.
Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból.
Zoli 671134 2020. április 6. 21:01
Válasz erre
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi...
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.