<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ElGatoNegro | Adatlap | 672360 | 2020. május 8. 13:29 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 672357 | 2020. május 8. 12:22 | ![]() | |
Akkor a lengyel PFM-ről sem hallottál?:) Sajnos csak ennyi infóm van, ez is lengyelül, szóval nem értem, de gondolom pár PFM át volt építve. Egyébként Vándor Károly azt mondta, hogy a pápai magyar MiG-23 és taszári ( ez nem biztos...) ugyancsak magyar MiG-21 gépek között volt olyan, amelyik úgy volt vezetékezve ,hogy némi barkácsolás után rá lehetett volna aggatni a "tereprendező eszközt". Természetesen Iván nem volt annyira bolond, a pilonnal együtt dobták volna le, szóval csak egyszer használták volna a gépet - bár szerintem amúgyis... "Természetesen" nem kell aggódni, a NATO is aggatott mindenre nukit, erről van is fotó nem kevés. Pl. F-104-nél a német, kanadai, amcsi gépekről van is fotó, amint B-43, vagy B-61 van a pocak alatt, de a belga és holland gépek között is volt speckó feladatú masina. A Tornadok még ma is ilyen szerep miatt vannak szolgálatban, mert a Typhoon nevű pénznyelő nem képes atomcsapásmérésre és emiatt a Tornadok szerepét jó ideig át sem tudja venni - gondolom pár millió Eu átutalása után behúznak pár méter madzagot, feltelepítik a számítógépre és annyi... | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 672333 | 2020. május 8. 08:27 | ![]() | |
Érdekes, az SMT-ről tudtam hogy képes volt ilyen bombát hordozni, de hogy a bis?...hmm...minél többet tudok a mig-21 ről, kiderül hogy annál kevesebbet... | |||||
sanyi | Adatlap | 672332 | 2020. május 7. 23:36 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 671743 | 2020. április 21. 12:54 | ![]() | |
Ezt nem tudom. Wiki szerint csak ennyi történt az új festésen kívül. De nyilván nem véletlen ajánlja az Eduard a másik kereket, csak megnézték a gépeket élőben is. z | |||||
Tibcsi | Adatlap | 671740 | 2020. április 21. 12:34 | ![]() | |
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja? | |||||
Zoli | Adatlap | 671714 | 2020. április 20. 16:51 | ![]() | |
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad... Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak. z | |||||
Tibcsi | Adatlap | 671713 | 2020. április 20. 16:22 | ![]() | |
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen... | |||||
Zoli | Adatlap | 671696 | 2020. április 20. 09:56 | ![]() | |
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben. z | |||||
borisz | Adatlap | 671692 | 2020. április 20. 08:43 | ![]() | |
Nézzétek a különböző árnyalatokat! pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz | |||||
borisz | Adatlap | 671205 | 2020. április 8. 13:35 | ![]() | |
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 671196 | 2020. április 8. 05:30 | ![]() | |
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt. | |||||
László58 | Adatlap | 671189 | 2020. április 7. 22:07 | ![]() | |
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban. | |||||
atika | Adatlap | 671185 | 2020. április 7. 21:18 | ![]() | |
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban. Minden más stimmel. :) | |||||
László58 | Adatlap | 671184 | 2020. április 7. 21:17 | ![]() | |
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671182 | 2020. április 7. 20:48 | ![]() | |
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s. | |||||
borisz | Adatlap | 671164 | 2020. április 7. 15:13 | ![]() | |
Köszi! Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre. Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek? A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D | |||||
sanyi | Adatlap | 671162 | 2020. április 7. 14:17 | ![]() | |
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb... | |||||
Nyugger | Adatlap | 671159 | 2020. április 7. 12:36 | ![]() | |
Milyen légiharcban? A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára. MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak? Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt. Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg. | |||||
sanyi | Adatlap | 671147 | 2020. április 6. 22:50 | ![]() | |
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban? | |||||
Zoli | Adatlap | 671146 | 2020. április 6. 22:49 | ![]() | |
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép. z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671144 | 2020. április 6. 22:38 | ![]() | |
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom. Az IHO-t nem emiatt szeretjük. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671143 | 2020. április 6. 22:25 | ![]() | |
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára……. | |||||
Zoli | Adatlap | 671141 | 2020. április 6. 22:23 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 671140 | 2020. április 6. 22:08 | ![]() | |
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz. 12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban. | |||||
Zoli | Adatlap | 671139 | 2020. április 6. 22:01 | ![]() | |
Tragikomédia...………. Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük... z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671136 | 2020. április 6. 21:19 | ![]() | |
Zoli, A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget! | |||||
Nyugger | Adatlap | 671135 | 2020. április 6. 21:13 | ![]() | |
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg a cél hátsó légteréből. Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély. Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból. | |||||
Zoli | Adatlap | 671134 | 2020. április 6. 21:01 | ![]() | |
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi... z | |||||
sanyi | Adatlap | 671133 | 2020. április 6. 20:56 | ![]() | |
Kerozinfogyás növelésére... | |||||
borisz | Adatlap | 671132 | 2020. április 6. 20:54 | ![]() | |
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban? | |||||
búza | Adatlap | 671130 | 2020. április 6. 20:43 | ![]() | |
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép. | |||||
Zoli | Adatlap | 671129 | 2020. április 6. 20:36 | ![]() | |
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről... z | |||||
Zoli | Adatlap | 671128 | 2020. április 6. 20:33 | ![]() | |
búza | Adatlap | 671127 | 2020. április 6. 20:31 | ![]() | |
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék. | |||||
búza | Adatlap | 671126 | 2020. április 6. 20:29 | ![]() | |
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost. | |||||
Zoli | Adatlap | 671125 | 2020. április 6. 20:14 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 671124 | 2020. április 6. 20:14 | ![]() | |
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá. z | |||||
Zali | Adatlap | 671123 | 2020. április 6. 20:05 | ![]() | |
Zali | Adatlap | 671122 | 2020. április 6. 20:01 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 671116 | 2020. április 6. 18:57 | ![]() | |
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671115 | 2020. április 6. 18:56 | ![]() | |
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671114 | 2020. április 6. 18:50 | ![]() | |
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet. z | |||||
Zoli | Adatlap | 671113 | 2020. április 6. 18:45 | ![]() | |
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket. Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?... Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en? z | |||||
Zali | Adatlap | 671112 | 2020. április 6. 18:39 | ![]() | |
búza | Adatlap | 671108 | 2020. április 6. 17:12 | ![]() | |
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671107 | 2020. április 6. 16:18 | ![]() | |
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz). R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 671106 | 2020. április 6. 15:55 | ![]() | |
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni. Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást. R. | |||||
Zoli | Adatlap | 671105 | 2020. április 6. 14:34 | ![]() | |
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet? z | |||||
Zoli | Adatlap | 671104 | 2020. április 6. 14:32 | ![]() | |
Továbbra is köszönöm a segítséget! Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne. Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is? z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Egy régebbi TOP GUN olvastam hogy az itthon állomásozó orosz nukleáris hordozók gépek SzMT-k voltak, nem feltételeztem hogy más alváltozatra is rá lehetett tenni, mindenesetre jó tudni.