<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sennás | Adatlap | 678212 | 2020. október 24. 20:05 | ![]() | |
tank | Adatlap | 678103 | 2020. október 21. 23:02 | ![]() | |
Hello! Érdeklődnék lenne-e valakinek képe vagy linkje afrikában szolgált Stug 3 f/8-ról? Köszönöm! | |||||
Sennás | Adatlap | 676917 | 2020. szeptember 12. 17:37 | ![]() | |
Kérdeztem én az Urakat de nemigazàn "csikolja" a kedveket ez az SdKfz 247B de nekem egyre jobban tetszik. Sokaltam a 9ezres árat de a képek apapján motorral,rádió állvány meg még ki tudja mi. Na szóval jó kis készlet lesz ez:) www.track-link.com/forums/news_industry/39595/flat | |||||
KarBal | Adatlap | 676534 | 2020. szeptember 5. 18:22 | ![]() | |
Spangli, romsitsa, téglatesó, denkmeyer - köszönöm szépen a válaszokat és a remek képeket! Azt hiszem át kell gondolnom, hogy hogyan építem a Kübelwagenemet. És, hogy mihez kezdjek a hozzá való motorral :D | |||||
Spangli | Adatlap | 676406 | 2020. szeptember 3. 10:54 | ![]() | |
A németek szerintem százas nagyságrendben használták nálunk a Kübeleket. | |||||
romsitsa | Adatlap | 676405 | 2020. szeptember 3. 10:36 | ![]() | |
Német és magyar is van, a budapesti fotókon egész sok, nem említve a Hadtörténeti Múzeum példányát. Az pedig biztos, hogy javították is őket. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 676402 | 2020. szeptember 3. 09:54 | ![]() | |
denkmeyer | Adatlap | 676401 | 2020. szeptember 3. 09:46 | ![]() | |
Szia KarBal! Biztosan volt Kübeleagenje a magyaroknak: Egy rohamtüzér mesélte (a neve talán most nem is annyira fontos), hogy amíg a németek a Pesti szórakozóhelyeken mulattak, a leleményes rohamtüzérek elkötötték az utcán álló német kocsikat és a műhelyükbe rögtön lefújták zölddel. Tettek rá valami rendszámot és máris volt autójuk. Volt, hogy benzint is így szereztek. | |||||
KarBal | Adatlap | 676398 | 2020. szeptember 3. 08:46 | ![]() | |
Most, hogy ennyire ügyesen és okosan megoldottad a problémámat a 234-essel, lenne még egy kérdésem. Van Kübelwagenről magyar használatban, vagy Magyarországon készült kép? Én sajnos egyet sem találtam, akárhogy kerestem. De nem hiszem el, hogy ne járt volna itt legalább 1944-1945 között egy-két darab. Egy javítás alatt álló példány lenne a legistenibb, de már egy sima fotónak is nagyon örülnék :) | |||||
Spangli | Adatlap | 676333 | 2020. szeptember 1. 11:18 | ![]() | |
Amondó vagyok, nagyjából szabad kezed van: A Magyarországon bevetett Sd.Kfz.234-eseknek valószínűleg a 99%-a még nem rendelkezett szabvány terepfestéssel, tehát az ismert keretek között csinálhatsz sárga alapon bármit; ha a Waffen-SS járművét csinálod, simán letakarhatod valahogy a rendszámot (mert ugye parancs volt rá); a hasábkeresztet vagy felfested, vagy nem. | |||||
KarBal | Adatlap | 676325 | 2020. szeptember 1. 09:07 | ![]() | |
Spangli, ez egyre jobb :) Most már tényleg nem tudom, hogy milyen is lehetett ez az ominózus 234-es :D Azt hiszem a 676280-es hozzászólásodban szereplő, három színnel terepezett festését veszem alapul, ami gyakorlatilag alig látszik ki a sárgás sárból. Rendszám átfestve, vagy saras. Mondjuk a keresztig nem kellene, hogy felcsapjon a sár. Létezik, hogy nem is volt rajta? | |||||
Sennás | Adatlap | 676289 | 2020. augusztus 31. 13:20 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 676283 | 2020. augusztus 31. 11:49 | ![]() | |
Ez pedig a 8. páncéloshadosztály kocsija. a kép ugyan már cseh területen készült 1945-ben, de az alakulat 1944 decemberében nálunk harcolt 13+3 Sd.Kfz. 234/1 és /3 változattal. Valamikor '45 elején kaptak pótlásként még 3-4 darabot: lehet, hogy ez már azok közül való, de az is lehet, hogy a képen szereplő /3-as már Magyarországon is harcolt. | |||||
Spangli | Adatlap | 676281 | 2020. augusztus 31. 11:43 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 676280 | 2020. augusztus 31. 11:36 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 676279 | 2020. augusztus 31. 11:34 | ![]() | |
Én mondjuk ezen nem látok rendszámra utaló nyomot, de az valószínűleg annak tudható be, hogy a 6. páncélsohadsereg járművein le kellett takarni/festeni az alakulatra utaló jelzéseket, így a rendszám SS-rúnáit is. Ezt - gondolom - kocsinként máshogy oldották meg. Az, hogy a "DR" járgányain milyen rendszám volt, szerintem kideríthetetlen. | |||||
KarBal | Adatlap | 676272 | 2020. augusztus 31. 10:19 | ![]() | |
A denkmeyer által belinkelt képen, ha megnézed a jármű orr-részét, egy halovány fehér pötty van ott, ahol a rendszámnak kell lennie. Amennyire tudom, a háború alatt már nem volt rendszer a kiadott rendszámokban. A Das Reich-nél 1943 nyarán 154 ezer körül járt a rendszám legalább live.staticflickr.com/65535/36210312433_c60c4eb773_b.jpg), 1944 nyara-ősze körül pedig 155 ezrest fotóztak www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/germany/halftracks/sdkfz-251/SdKfz_251_Ausf_D_Waffen_ss_2nd_SS_Panzer_Division_Das_Reich_France_1944.jpg. Akkor úgy 160, sőt akár 170 ezres körüli számot kellene adni egy Magyarországon bevetett járműnek?
Úgy olvastam és úgy látszik (i.pinimg.com/originals/54/1e/2a/541e2a81b9c413f7dce2befa5e4d6ada.jpg, t1.daumcdn.net/cfile/blog/250D8A4C54C8ACF71B, images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/1170bfa9-6e4e-413b-b56f-c3f841df12f4/d73ygdp-1d66d9ad-7682-4ee0-84ea-182d6f75f0d5.jpg), hogy néha lefestették a háború vége felé a rendszámot. Úgyhogy akár az is lehetséges megoldás, ha az a fehér pötty csak felverődés. Sajnos nem találtam képet a Das Reich járművekről a Wacht am Rhein idejéből. De akkor az egyszínű sárga reális lehet festésnek. Alaposan összesarazva világos, sárgás sárral pluszban. Csak annyiban ragaszkodnék a DR járműhöz, hogy arról van fényképes bizonyíték is. A többi hadosztály is nagyon jó lenne, de az én ütődöttségem, hogy igyekszem figyelembe venni a képen szereplő járművet :) | |||||
Spangli | Adatlap | 676259 | 2020. augusztus 30. 19:43 | ![]() | |
denkmeyer A "nincs a birtokomban" pont azt jelenti, amit: pár éve láttam a képet a tulajdonosánál, de nekem nem volt meg. KarBal! A kép sajnos annyira silány, hogy azon semmit sem lehet kivenni a festésből, csak azt, hogy szinte nyakig sáros. Ami alapján el lehet indulni: - A felderítő páncélgépkocsikon mindig volt rendszám. - A 2. "Das Reich" SS-pc.ho. még az ardennes-i támadás előtt kapta a páncélgépkocsikat, így azok valószínűleg még nem rendelkeztek a szabványfestéssel (Létezik pár fénykép, ami ezekről készült, közvetlenül a "Wacht am Rhein" hadművelet előtt, de ott még egyszínű sárgák voltak. Sajnos nem tudni, hogy került-e rájuk terepfestés, de nem lehet kizárni.) - A 2. "DR" SS-pc.ho. nem vett részt a felvidéki harcokban, ott csak az I. SS-páncéloshadtest harcolt (1. és 12. SS-páncéloshadosztályok) - ezekre került téli álcázófestés. A "DR" kocsijai Magyarországon csak a Tavaszi ébredés" hadműveletben vettek részt, akkor már nem igazán került a járművekre fehér festés (az 1. és 12. SS-pc.ho.-k kocsijain megmaradhatott). Azt sajna nem vágom, hogy milyen fehér pacára gondolsz a kocsi elején... de az általad linkelt grafikákra nem hagyatkoznék. De ha nem ragaszkodsz a "Das Reich" páncélgépkocsijához, Magyarországon több alakulat is rendelkezett Sd.Kfz. 234/1-sel: 1. "LSSAH" SS-pc.ho. 2. "DR" SS-pc.ho. 9. "H" SS-pc.ho. 12. "HJ" SS-pc.ho 6. pc.ho. 8. pc.ho. | |||||
KarBal | Adatlap | 676229 | 2020. augusztus 30. 13:20 | ![]() | |
Spangli, denkmeyer, nagyon szépen köszönöm a képeket és a segítségeteket! Nagyon jók vagytok :) Mit gondoltok a kép alapján a festéséről? Én akárhogy nézem, nem látok rajta kivehető foltokat, de persze ez lehet a kép minősége miatt is. A gumik talán leginkább a sártól ilyen világos színűek. Ez alapján a jármű is leginkább fehéres-sárgás árnyalatú lehet? Lehetséges, hogy még a téli álcafestés van rajta, ahogy Spangli képen, de már azoknál szutykosabb, kopottabb állapotban? Úgy látom, hogy nincs a kocsin kereszt, vagy bármiféle jelzés. Ráfestettek volna arra is? Az orrán látszik valami fehér paca a rendszám helyén, szóval az rajta van. Az SS- előtagon túl gondolom semmire nem lehet tippelni sem a számokból? Mi lehet az eredeti festése? A neten a következő festésmintákat találtam a Das Reich járművekhez (nem harckocsikhoz): 1- kenny22.com/sdkfz251-1-d/ 2- p5.storage.canalblog.com/53/76/665726/61552454.jpg 3- p.calameoassets.com/120522142452-6f8531cb730ba384a6bc486ecbd475e5/p62.jpg 4- p.calameoassets.com/120522142452-6f8531cb730ba384a6bc486ecbd475e5/p60.jpg Melyik lehet ezekből a legautentikusabb? Köszönöm még egyszer. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 676194 | 2020. augusztus 29. 09:16 | ![]() | |
Nem teljesen értem, mire gondolsz a nincs a birtokodban alatt. A lényeg, hogy a neten az adott linken elérhető, megnézhető, letölthető a többi képpel együtt. | |||||
ecsetes | Adatlap | 676190 | 2020. augusztus 28. 21:46 | ![]() | |
Sziasztok! Lehet nem ide kellene írnom, de hátha. A repülők világából kirándultam kicsit és 1/72-ben építek egy Sd.Kfz.9/1 makettet. Majdnem készen vagyok, csak a csigákra kellene a kötélzet. Ehhez tud valaki rajzot, magyarázót? Köszönöm! | |||||
Spangli | Adatlap | 676181 | 2020. augusztus 28. 10:44 | ![]() | |
Erre írtam, hogy nincs a birtokomban. :-) 2. "Das Reich" SS-páncéloshadosztály felderítőosztályának a kocsija. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 676180 | 2020. augusztus 28. 09:09 | ![]() | |
Sziasztok! ezt a képet ismeritek? Jánossomorja 1945... https://jtv.hu/2018/07/03/sherman-a-hansagban/ denk | |||||
Spangli | Adatlap | 676173 | 2020. augusztus 27. 23:18 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 676172 | 2020. augusztus 27. 23:16 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 676171 | 2020. augusztus 27. 23:03 | ![]() | |
A Luchs toronnyal felszerelt járműről valóban cseh területen készült a kép/film, semmi köze Magyarországhoz. A 17. páncéloshadosztály soha nem járt nálunk, a 20. páncéloshadosztály pedig csak 1945 január legelején volt itt, alig egy bő hétig - és akkor még biztos nem volt ilyen felderítő páncélgépkocsijuk. Én eddig egyetlen olyan fényképpel találkoztam, ami Magyarországon készült és Sd.Kfz. 234/1 van rajta, de a fotó nincs a birtokomban - az a kocsi a 2. "Das Reich" SS-pc.ho. állományba tartozott. Létezik egy fénykép egy Sd.Kfz. 234/3-ról, ami a Felvidéken készült, azon vagy az "LSSAH", vagy a "HJ" járműve látható, illetve van még egy fénykép a 6. páncéloshadosztály egyik Sd.Kfz. 234/1-ről Bécsben, 1945 áprilisában - ők sokáig itt harcoltak, úgyhogy az használható referenciának. | |||||
KarBal | Adatlap | 676170 | 2020. augusztus 27. 21:53 | ![]() | |
Ismer valamelyikőtök képet Magyarországon készült képet SdKfz 234/1-ről? Azt írják, hogy ez www.warlordgames.com/new-sd-kfz-234-mit-luchs-turm/ a Hiúz toronnyal átépített jármű Magyarországon járt. Ez vajon igaz lehet? Itt www.youtube.com/watch ugyanis azt járják, hogy a felvétel Csehszlovákiában készült. Máshol pedig a 17. hadosztály állományában írnak ilyen járműről Magyarországon - www.scalemates.com/sr/kits/best-value-models-35054-sdkfz-234-w-luchs-turm-17-pzdiv-hungary-1945--1120841 És vajon Hiúz tornyot külön honnan lehet szerezni 1/35-ben? De a legjobb egy 234/1-ről készült kép lenne :) Köszönöm előre is! | |||||
truth | Adatlap | 676033 | 2020. augusztus 24. 19:25 | ![]() | |
Gyönyörű referenciafotók, nagyon köszönöm! Sokat segítettek az előkészületekben. Sokol, téglatesó: köszönöm a tippeket is, élni fogok velük :) @Sokol: a blog naprakész, minden egyes lépést leírok (hogy tudjam mi ment jól-rosszul), a Stug még üres mert dobozban van, az Armorys Löwén dolgozom ami egy szörnyű készlet, alig várom hogy elkészüljek vele. | |||||
Sokol | Adatlap | 676028 | 2020. augusztus 24. 16:51 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 676027 | 2020. augusztus 24. 16:45 | ![]() | |
ezen a címen is: https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=236861 www.britmodeller.com/forums/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php www.britmodeller.com/forums/index.php www.alamy.com/stock-photo-german-stug-commander-in-his-tank-1944-48383430.html i.pinimg.com/originals/54/c7/2f/54c72f462994d662edb7afb6901f3d85.jpg mage.space.rakuten.co.jp/lg01/05/0000063505/23/img44088c31zikdzj.jpeg i.pinimg.com/originals/9b/2e/74/9b2e747edf8d4f6c1c1161e85d7be64c.jpg i.pinimg.com/originals/b9/55/e0/b955e05c5ac54679eaa6caecdc1997ac.jpg i.pinimg.com/originals/e5/52/70/e5527085907878441767ff9c13d75376.jpg i.pinimg.com/originals/02/a3/00/02a300392c6024f4bc5643f0a4d78380.jpg | |||||
Sokol | Adatlap | 676026 | 2020. augusztus 24. 16:31 | ![]() | |
www.valka.cz/StuG-III-Ausf-G-t538
www.panzeraufgd.co.uk/images/stug/Sfl.Z.F.1a_gun%e2%80%93optic.jpg www.warrelics.eu/forum/germany-ww1-ww2-armour-artillery-vehicles/stug-iii-part-489502/ forum.axishistory.com/viewtopic.php Borotvapengével karikázz fel különböző átmérőjű húzott szálakat és öntőkeret darabokat. Fel nem használt alkatrészekből tudsz szerezni mindenféle műanyag formákat, testeket, szintén pengével óvatosan levágva. Simán megépíthető ilyen piciben. Jó lesz gyakorlásnak, csak legyen hegyes és éles szikéd és gyurmaragasztód egy festékes üvegen/ fakockán megtartani az apróságokat míg ragasztod - na meg tűcsipesz/sebvarró csipesz. Tessék a blogot is rendesen frissíteni! | |||||
téglatesó | Adatlap | 676017 | 2020. augusztus 24. 12:02 | ![]() | |
Szia. Szerintem semmi jelentősége a rámatricázásnak, egyszerűen a Trumpiék elcseszték az útmutató nyomtatását, és hogy ne kelljen kidobni az egészet, a hibás részt leragasztották. Az F9 alkatrész a tetőlemez, F10 alkatrész meg ugyebár nincs is... (A képek a Henk Of Holland oldalról vannak). henk.fox3000.com/trumpeter.htm | |||||
truth | Adatlap | 676010 | 2020. augusztus 24. 09:43 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni a következő építésemhez. Stug III ausf G lesz a gép (1:72-es méretarány) és keresek olyan referenciafotókat ahol látszik a periszkóp és a hozzátartozó nyílás (ami ha lehet, nyitva legyen hogy látszódjon mi van alatta belül). Mind archív, mind makettekről készült fotók érdelnének. Másrészt meg kérdeznélek titeket hogy mi a szöszt akar jelenteni az építési leírásbab a rajzra rámatricázott, F9 és F10-es rész? Elképzelésem sincs, korábban még nem találkoztam ilyennel. | |||||
Sokol | Adatlap | 675525 | 2020. augusztus 5. 19:55 | ![]() | |
Vegymentesítő eke. A gyalogságnak nyitot utata elméletben a vegyileg/gáz szennyezet humuszréteg félreszántásával. Simán híradó vezetékek lerakásához használták csak. | |||||
Gabusch | Adatlap | 675515 | 2020. augusztus 5. 15:05 | ![]() | |
Ez azt mondja, hogy árokásó. 100-120 cm mély árkot tudott húzni. http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/one-axle_trailers/Entgiftungspflug/entgiftungspflug.html | |||||
sanyi | Adatlap | 675506 | 2020. augusztus 5. 12:49 | ![]() | |
Sziasztok! Ezen a diorámán mit csinálnak? Milyen eszköz van a féllánctalpas mögé rakva? www.modellversium.de/galerie/6-militaer-ww2/15331-sdkfz-11-3-mit-entgiftungspflug-41-.html Sínfarkast már láttam, esetleg ez is olyasmi, csak az utakat teszi tönkre? Nekem túl nehezen elképzelhető, hogy sima mezőgazdasági eke lenne, lövészároknak pedig kicsi... | |||||
romsitsa | Adatlap | 674674 | 2020. július 11. 09:59 | ![]() | |
A VK 30 széria nehéz(áttörő harckocsi lett volna (1937), amit addig hízlaltak, hogy VK 36 lett belőle, meg Panther, de az egy másik történet. A VK 20 volt a közepes tervezet (1938), a VK 45 egy új nehéz harkocsi (1941), a Henschel prototípus széria verziója lett az SdKfz 181. Ûdv Á | |||||
KarBal | Adatlap | 674666 | 2020. július 10. 20:44 | ![]() | |
Tudtommal a prototípusok kapták ezt a jelölést. Amikor kiírtak egy pályázatot, akkor a jelölés úgy állt össze az arra készített járművekre, hogy: VK (Vollkettenkraftfahrzeug, azaz [teljesen] lánctalpas jármű, szemben a féllánctalpas Halbketten szóval), az első két szám a harckocsi tonnában mért tömegét, a második két szám a sorozatszámot jelentette az adott prototípusra. Tehát a Porsche által tervezett Tigris VK45.01(P) kódja - 45 tonnás, első jármű. A VK45.02 volt a második tervezet, ugyanerre az alvázra, más tornyot szereltek. Eközben a VK45.01(H) a Henschel által tervezett prototípus volt. Mivel csak 1938-tól használták, így nem sok jármű kapott ilyen kódot, lévén, hogy a harckocsik közül csak a Tigrist és a Párducot tervezték később. A Párduc prototípusai egyébként VK30.02 (MAN) és VK30.02 (Daimler) néven kezdték a pályafutást. A VK30.01 (tehát a 30 tonnás pályázatra érkezett, első sorozatszámot kapott jármű) egy 1939-ben tervezett közepes harckocsi volt, ami a Pz-IV és a Tigris jegyeit ötvözte. Aztán találkoztak a T-34-es Christie-féle futóművével, és ezért lett a 30 tonnás pályázat újradolgozva. | |||||
JazzZ | Adatlap | 674665 | 2020. július 10. 20:24 | ![]() | |
Tiszteletem Mindenkinek! Arról szeretnék informálódni, és a segítségeteket kérni, hogy a német prototípusok (?) VK jelölése mit takar? Az utána következő számok logikáját nagyjából értem .. Ez a jelölés csak a tervekben szereplő és a néhány valóban legyártott prototípusra vonatkozott? Vagy pl. az Sdkfz 181-nek is volt egy VK kódja? Előre is köszönöm az infókat! Üdv. JZ | |||||
romsitsa | Adatlap | 673554 | 2020. június 5. 14:03 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 673553 | 2020. június 5. 13:21 | ![]() | |
Na, igazából ezek érdekelnének. Szerintem a barna szín jobban elkülönül a sárga alaptól, úgyhogy a 2. és 3. talán a 4. képen is szerintem azt használhatták álcázófestésnek. De ez csak az én elméletem, annyira nem értek hozzá, azért kérdeztem, biztos van itt aki jobban tud eligazodni rajta. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 673534 | 2020. június 5. 09:56 | ![]() | |
Hát én erről a képről aztán meg nem mondom, hogy 3 színű vagy sem, de az tény, hasonlít a kubinkai Sturmpanzerre, legalábbis az átfestés előtt. | |||||
Sokol | Adatlap | 673513 | 2020. június 4. 16:45 | ![]() | |
pfff komoly a kérdés? Bocs de ha itt a hatodik oldalra lapozol, akkor egy háromszínűt látsz kapásból... downloads.sturmpanzer.com/Documents/Sturmpanzer/StuPz.04.pdf | |||||
gaunt1 | Adatlap | 673501 | 2020. június 4. 12:50 | ![]() | |
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. A Sturmpanzer Abteilung 216 kurszknál használt járműveinek festése érdekelne. Egyik forrás szerint zöld, másik szerint barna színt használtak az álcázófestéshez. Na de most akkor melyik lehet a helyes? | |||||
Gogo | Adatlap | 673242 | 2020. május 29. 09:55 | ![]() | |
Nagyon köszönöm! Nagyon hasznos és szerencsére meg is valósíthatóak, amiket tanácsolsz és így festem őket. Köszi | |||||
Gabusch | Adatlap | 673199 | 2020. május 28. 14:19 | ![]() | |
Ha DAK... Bár a líbiai és egyiptomi helyzetet nem ismerem, de kötve hiszem, hogy a nagy lapály jelentősen eltérne az algériai helyzettől. A sivatag meglehetősen száraz (kivéve, ha én ott vagyok, mert akkor képes szemerkélni az eső :) ). Túl sok pára sincs, érdemes megnézni néhány képet az éjszakai égboltról. Én azt mondanám, hogy keress egy képet, nézd meg, hogy milyen a terep (homok vagy kő) és ennek megfelelően koszolj, a rozsdésodás lehetőleg teljes mellőzésével. Az természetesen tény, hogy Rejtő Jenő leírásával ellentétben - ahol Oranban homokra szállnak a hajókból (a kikötő is kő, a sivatag is marha messze van, plusz annak is a kétharmada köves - az Atlasz magasabb vonulatain rendszeresen van télen hó (sőt, sífelvonót is láttam), de ez aligha jellemző a líbiai sivatagban, tehát pl. idegenlégiós dioráma elkészítésénél lehet érdekes (amerikai járművek, AMX 13, Panhard EBR). Ajánlom a koszoláshoz a témát, tele voltak II. VH-s amerikai technikával, szerintem 1961-62-re ezek baromian le lehettek harcolva. Bár ilyenről nincs infóm, de akár még Indokínából is vihettek át oda technikát, az meg akkor pláne érdekes viszontagságokon mehetett át. | |||||
BÉPÉ | Adatlap | 673194 | 2020. május 28. 13:34 | ![]() | |
Szia Gogo! Itt egy link, ahol megnézheted, hogyan kell finoman, de élethűen rozsdás lánctalpat varázsolni. Üdv: BÉPÉ www.youtube.com/watch | |||||
Sokol | Adatlap | 673184 | 2020. május 28. 09:32 | ![]() | |
Üdv! A láncokat nagyon komoly lakk-anyagokkal vonták be. Az iparban emailezésnek hívják, de ez nem ugyan az a lakk, mint pl. a email makettfestékek anyaga. Átlátszó de a tulajdonságai olyanok, mint pl. a fehér Hammerite prime-é. A lánc kizárólag a spanyol makettezők asztalán, meg 80 év után a trágyalében rozsdásodik mély, rétegfoltokban, sehol máshol. Nem jellemzők olyan rozsda merágódások és főleg színek és struktúrák amiket a csodapigmentek adnak. Fesd a láncot le valami közép szürkével, vagy páncélos szürkével. Amikor rendesen kikeményedett a réteg (festéktől függetlenül 3-4 nap!) finoman mosd át nagyon felhígított barnákkal és homokszínekkel. Rozsdának még véletlenül se használj pirosas mély barnákat meg sienát mert a lánctalp sohasem készült nyers vasércből! Az a lényeg, hogy 6-7 rétegben vigyél rá koszokat. photos.google.com/share/AF1QipNGgjDvpbL8razUzVVaLpZdkCKT3UsGhNBYVuEN8za_iGoS7d4OXPIl7cJ2eo81qw | |||||
Gogo | Adatlap | 673176 | 2020. május 27. 22:50 | ![]() | |
Sziasztok! Lánctalp festésére kérnék segítséget tőletek. 2-3 DAK-os panzeren is dolgozom és a lánctalpak festése csinosítása lenne hátra, valamelyik már elkészült, de a nagyon rozsdabarna lánctalp hülyén néz ki rajtuk. Milyen színűek voltak az afrikában harcolt harcjárművek láncai? Az ott tapasztalt szárazságban és az apró szemcsézettségű homokban, apró éles köves terepen nem rozsdásodtak a lánctalpak, ugye? Tehát majdnem hogy fémes csillogó lánctalpakat kell készíteni, amit természetesen a megfelelő talajszínnel kell porozni, koszolni? A tankokra feltett pótpáncélzatként szolgáló lánctalpszemek viszont már rozsdásodhattak? Hiszen azok nem koptak a homokban, ugye? Alapből a gyárakből a lánctalpszemek teljesen nyers acélként jöttek ki? Volt rajtuk vmi vékony védő bevonat, mint a jelenleg is a vastelepeken árusított vasakon? Köszönöm! | |||||
Sennás | Adatlap | 673120 | 2020. május 25. 17:51 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1:35 van Enigma(lehet-e még venni ilyet)?
Köszönet! Sennás