/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
Kamovos 657991 2019. április 8. 15:22
Válasz erre
Ezt vagy nagyon benyaltuk vagy roppant szerencsés volt az öreg. :)
Sennás 657989 2019. április 8. 15:22
Válasz erre
Ok de sehol egy felvétel pár fotó?
Kamovos 657988 2019. április 8. 15:21
Válasz erre
Kamovos 657987 2019. április 8. 15:18
Válasz erre
Sennás 657985 2019. április 8. 15:03
Válasz erre
Rumcájsz_52 657030 2019. március 14. 14:51
Válasz erre
Halihó, újra van Makett.org is!
Üdv újra a fedélzeten R.
búza 656440 2019. február 27. 12:51
Válasz erre
Egy Bison meg egy Minyó a roncsok.
Kferro 656439 2019. február 27. 12:15
Válasz erre
MI-171
MI-171

Igazad van. A képen jól látszanak az említett részek.
Rumcájsz_52 656437 2019. február 27. 10:47
Válasz erre
Ez a roncs a Mi-8-nak valamelyik modernebb változata (Mi-171?), a kép középvonalában jobboldalt a törzs hátsó vége és a faroktartó egy része látható az alján lévő antennadobozzal - vagyis alulnézetben. Az ívelt szélű furatokkal könnyített lemez az az utas/tehertér plafon hátsó részének a maradéka, ami jobbra a faroktartó maradékával folytatódik.
Kferro 656431 2019. február 27. 10:22
Válasz erre
Kferro 656430 2019. február 27. 10:21
Válasz erre
Én is próbáltam sasolni, de nem ismerős. A futómű alapján talán An-32-es?
sanyi 656429 2019. február 27. 10:16
Válasz erre
G-cart 656426 2019. február 27. 09:51
Válasz erre
Milyen vas lehetett? Nem tudtam rájönni.
pumba 656423 2019. február 27. 09:41
Válasz erre
Diorámatéma, profiknak...
És, félelmetes történés!
index.hu/kulfold/2019/02/27/pakisztan_india_harci_gep_leloves/
Altengernagy 656248 2019. február 23. 20:38
Válasz erre
Igazad van, pedig mar en is hallotam errol :S Valojaban nem is BRDM-2, hanem a GRAU neven nevezett raketahordozo PTRK (panceltoro raketa komplexum) csak a GAZ alvaz a kozos...
Murmuc 656043 2019. február 19. 18:22
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Ha a Dragon makettre gondolsz, akkor ami hirtelen eszembe jut. A szélvédők illetve a besüllyesztésük nagyobb méretű mint valójában, a homlok páncél dőlésszöge kisebb, ugyan úgy mint a orr rész felső felének a szöge. Ha megnézel egy makett orr részt és egy BRDM-2 képet ugyan erről a részről, már elsőre feltűnik a különbség! Arra nem figyeltek oda, hogy a hasi részen a csörlő ajtaja nem középen van mint a maketten hanem jobb oldalon! Ezek kijavítása szinte lehetetlen.
lacipapa 656037 2019. február 19. 14:00
Válasz erre
Szia Murmuc!
A külön véleményedre kíváncsi lennék!Nem vagyok "szakmabeli",ezért érdekelne,hogy mire alapoztad a külön véleményt?
Murmuc 656027 2019. február 19. 09:25
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Nos, a téma elkezdett engem is érdekelni, így pár oldalt végignéztem de, csak a "Flanga" rakétáról írtak bővebben. Ha jól értelmezem akkor a Konkursz testvérének tekinthető, így az irányítása is azonos, ha nem, kijavítanak majd a hozzáértőbbek.
Idézet: "A Fagot rendszer félautomata parancsközlő távirányítást alkalmaz. A rakéta és az irányzóberendezés közti parancsjeleket a rakétában lévő dobról repülés közben legördülő vékony vezeték továbbítja. A kezelő az irányzékot folyamatosan a célon tartja. A vezérlőrendszer érzékeli a befogott cél és a rakéta hátulján lévő infravörös fényszóró helyzetét. Amennyiben a kettő helyzetében eltérés van, a vezérlőberendezés megfelelő kormányjeleket dolgoz ki, és a rakéta korrigálja a pályáját. Ez a félautomata parancsközlő irányítás nagy megbízhatóságot biztosít a rendszernek, és a viszonylag képzetlenebb kezelők is nagy hatékonysággal tudják alkalmazni."
pumba 655995 2019. február 18. 16:52
Válasz erre
Murmuc 655994 2019. február 18. 16:41
Válasz erre
Üdv Páncélos!
Így már érthető! Mondjuk a Dragon BRDM-2-es harcjárműveinek pontosságáról amúgy is meg van a véleményem.
lacipapa 655993 2019. február 18. 16:18
Válasz erre
Meg tudnátok mondani,hogy a Konkurs milyen elven működött?
Azt tudom,hagy a Maljutka huzal vezérlésű volt.A Konkurs mennyiben volt más?
páncélos 655987 2019. február 18. 14:43
Válasz erre
Semmitől. Egyszer írt egy S. Zaloga egy kiadványt, amiben BRDM-3-nak nevezte el (nem tudom miért), azóta a makettgyártók, de főleg a Dragon (elsőnek) átvette ezt az elnevezést, és rajta ragadt, a makettezők körében, meg a "nyugati" olvasótáboron. Egyébként 9p148 konkurs néven kell rákeresni, ez a hivatalos neve a komplexumnak, ami egy BRDM-2-re épült.
Murmuc 655967 2019. február 18. 08:57
Válasz erre
Üdv Altengernagy!
Mitől lett a 2-ből 3? Ez nagyon érdekelne!
borisz 655966 2019. február 18. 08:39
Válasz erre
Ha jól tévedek két osztálya van a Klapkának.
Altengernagy 655956 2019. február 17. 21:18
Válasz erre
Raketas BRDM-3 becsukott veto allvanyal. Orom ilyet latni... Azt hittem mar nincs is rendszerben
Murmuc 655829 2019. február 14. 18:18
Válasz erre
Bishop 655828 2019. február 14. 17:04
Válasz erre
20190214_103436
20190214_103436
20190214_103402
20190214_103402
20190214_103339
20190214_103339
20190214_103302
20190214_103302
20190214_103333
20190214_103333

Sziasztok!

Ma Tatán jártam és egy érdekességre figyeltem fel. Valami bevagonírozási gyakorlat lehetett és szerepelt ott egy BRDM-2 (esetleg BRDM-3 ?)is. Furcsa tornya volt. Ez esetleg a régi vegyvédemi változat lenne, vagy a rakétás BRDM-3?
Szerintetek?

Üdv
lukács zsolt 655814 2019. február 14. 12:19
Válasz erre
Két uh60 As ocsa felett
p-51 655745 2019. február 12. 18:27
Válasz erre
Van abban is igazság, amit Te mondasz. Hát, végül úgysem hiszem, hogy megtudjuk... meg szerintem, bár 16párti vagyok, az a lényeg, hogy a griffjeinkre vigyázzunk jól.
Rumcájsz_52 655744 2019. február 12. 18:07
Válasz erre
Ne légy benne biztos, a gyártás nem feltétlenül jelent nagyjavítási kapacitást is, főleg amíg folyik a gyártás addig legtöbbször vagy-vagy, utána esetleg átáll a cég nagyjavításra - ha megkapja hozzá a jogosítást. A világ egyik legnagyobb repülőgépgyára a Boeing, és semmiféle karbantartási/nagyjavítási tevékenységgel nem foglalkozik, ezt a szenvedést meghagyja másoknak. Aki javít az se kapja meg minden gép/tulajdonos felé a jogot hozzá, a nekünk felkínált UH-1-eket se engedték volna az olaszoknál nagyjavítani (pedig ők gyártották és javítják is ezt), az volt a hozzáállás hogy x repóránként hajóztassuk át a gépeket az USA-ba nagyjavításra. Az F-16-ra meg a két európai gyártósor már a múlt homályába vész, mindkét említett légierő már az F-35-nél tart. Szóval ezekre nincsenek szabványok, eléggé üzleti megegyezéses alapon működnek a megoldások.
p-51 655742 2019. február 12. 16:28
Válasz erre
Totál nincs szükség óceánátrepülésre. F-16 esetében holland és török gyártódor van, + nagyo komoly görög ipari háttér, f-35 esetén olasz gyártósor. Amúgy az egész holt téma, az elmúlt évak magyar külpolitikája után nem fognak f-35-öt felajánlani, ha mi kérjük, meg kiröhögnek.
sanyi 655739 2019. február 12. 15:33
Válasz erre
Üdv!
Ma 12 után pár perccel 6 Blackhawk ballagott el Orosháza fölött/mellett. Nem semmi volt, hogy "sose" akart vége lenni a sornak.:)
Matthias 655736 2019. február 12. 14:38
Válasz erre
Nos ami az európai eredetű haditechnika beszerzését illeti, mindig prioritást fog élvezni az amerikaival szemben! És ez teljesen rendben is van így! Tény, hogy bizonyos részegységek amerikaiak, de ezek nagyrészt már Európában készülnek. Mivel az amcsik nem fognak egy konkrét gyártósort, vagy javítóüzemet Mo-ra telepíteni, ezért addig jó amíg Európai fegyverrendszereket vásárolunk. Például a Gripeneket is rendszeresen visszarepülik a svédországi gyártóhoz, nagyjavításra. Ez a tengeren túlra nehezen lenne kivitelezhető. Ráadásul az amcsik nem arról híresek, hogy csak úgy ideadnák a legmodernebb eszközeiket... Ha csak az elaggott bell uh-1-re gondolunk amiket ugyan felújítottak, de igazából nekik már csak mint inkurrencia merültek fel ezért lepasszolták volna... Nem beszélve az usa azon szokásáról, hogy beleszól mire használjuk az általuk gyártott és eladott fegyvereket. Addig jó amíg Mo. Európából vásárol/lízingel haditechnikát. (Főleg a lízingelésen van a hangsúly, hogy ne tudják tönkretenni, mint a mig-29-ket)
Sherman 655733 2019. február 12. 13:38
Válasz erre
Én a közép hatótávolságú légvédelmi rakétarendszertől többet várok, mint bármilyen újgenerációs vadászgép erőtől. Pedig imádok mindent ami repül.
atika 655696 2019. február 11. 15:48
Válasz erre
Emlékeim szerint bizonyos döntéshozók kaptak ezt-azt ajándékba, és ez ki is szivárgott. Sőt még valami ejnye-bejnye is lett nekik beígérve; arra persze vigyáztak, nehogy nagy port verjen fel az ügy.

/dream on:
Nyilván jó lenne, ha a fegyvervásárlás mutyi nélkül történne mint minden más, ami közpénzből megy. Nem fog. Soha.

Szóval az lenne a feladat, hogy céljainknak a lehető legmegfelelőbb technikát vegyük a szükséges felszereléssel - az optimális öszzeghez képest legkisebb plusz költséggel. Sok becsületes katona és szakértő kell ehhez.
/dream off.

... én hobbistaként azt gondolom, hogy alakulhatnak úgy a dolgok, hogy megérje az F-35 - nekünk is. Ugyanakkor nem leszek szomorú, ha nem lesz.
lacipapa 655695 2019. február 11. 15:39
Válasz erre
Miért a Gripeneknek nem volt mutyi szaga?
rod666 655694 2019. február 11. 15:25
Válasz erre
Szerintem addig jó, míg nem tudjuk megveni a svéd madarakat. A MiG-29-esek a mieink voltak, nézd meg, milyen állapotba kerültek. Az meg külön szégyen, hogy ez utóbbi miatt senki sem került haditörvényszék elé.
atika 655692 2019. február 11. 14:56
Válasz erre
Elhiszem, hogy Ti bennfentesként, szakértőként, szakmabeliként mindent tudtok, sőt azt is elfogadom, hogy az újságíró mind tudatlan, de laikusként én ezt olvasom a linkelt cikk legelején:
"2026-ban lejár a jelenleg a Magyar Honvédség által használt 12 darab JAS Gripen húszéves lízingszerződése, a 2016-ban módosított szerződés szerint ekkor lenne arra lehetőség, hogy a használt vadászgépek megvásárlásával magyar tulajdonba kerüljenek a légvédelmet most ellátó svéd repülők."
Tehát eddig nem volt arról szó, hogy ki kell fizetni, majd akkor.

Nyilván előre is kell gondolkodni. Azt is elfogadom, hogy mutyi szaga van az F-35-nek, de addigra könnyen lehet, hogy - nyilván túlzás - fél Európa azzal fog repülni.

Laikusként nekem a Leopard és a Pzh2000 is meglepetés volt, ki tudja miben törik a fejüket!
gaunt1 655691 2019. február 11. 14:18
Válasz erre
szerintem kamu, politikai hisztériakeltés az egész.
Altengernagy 655690 2019. február 11. 13:59
Válasz erre
Jon a magyar lopakodo))) Huss huss Pszt Pszt

A Gripent nem tudtuk 25 ev alatt kifizetni, erre muszaj beszallnunk az USA minden eddigi legnagyobb hadi mutyijaba... Hihetetlen.

Elgurultagyogyszere.hu
sárkányos 655688 2019. február 11. 13:21
Válasz erre
Sennás 654554 2019. január 21. 21:25
Válasz erre
PETI 654550 2019. január 21. 20:51
Válasz erre
Minden. Csak egy részük elzárt területre került. Nem fotóztam meg fentről, mert más dolgom volt... :)
Sennás 654547 2019. január 21. 20:42
Válasz erre
Ó de jó képek:) Petikém elméletileg ott Budaörsön van lerakva a Zamárdi hadiparkból felhozott járművek. Nincs egy olyan képed amin látszanak? Mit hoztak el? Fel szeretnénk menni a gyerekekkel csak nem tudom pontosan mik vannak. Köszönöm
PETI 654541 2019. január 21. 20:04
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
21
21
22
22
23
23

Ma folytattuk. Üdv
PETI 654424 2019. január 19. 20:57
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Sziasztok!

Budaörs, Kamov, ma. Elég erősen moldáv hangulata volt. :)

Üdv KP
Sennás 654144 2019. január 13. 12:28
Válasz erre
IMG_20190113_122303~3
IMG_20190113_122303~3

20éve még szerencsétlen IFA "taxival" ment be a hangárban:)
PETI 654141 2019. január 13. 12:13
Válasz erre
Köszi, rámozdultam, nagyon szép volt. Emlékeim szerint aznap nem repult semmi.
Sennás 654140 2019. január 13. 12:09
Válasz erre
Szép idő volt rád:) megint csak jó képek! Aznap nem repült Piper Aztec?
PETI 654138 2019. január 13. 11:55
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.