<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vlevi | Adatlap | 658444 | 2019. április 22. 06:20 | ||
PETI | Adatlap | 658375 | 2019. április 20. 16:25 | ||
Sziasztok! Ha esetleg valaki ki akarna menni a héten Nyitrára, a Pribina vitorlázó kupára, azzal a hátsó szándékkal, hogy az Aero Slovakia Z-37A, Z-37A-2 és Z-137T típusait megnézze üzem közben, akkor szólok, hogy egy darab Cmelák nem vontat az egész rendezvényen. Sajnálatosan valami probléma van a repülőklub és az Aero Slovakia között és más vontat nekik. Ezzel elérték, hogy az egyetlen biztos Cmelák üzem is múlttá váljon és még kevesebb esély legyen üzemelő Méhecskéket látni. Néhány kép tegnapról. Üdv KP | |||||
Gabusch | Adatlap | 658242 | 2019. április 15. 23:39 | ||
Sok köze nincs a makettekhez - bár mondjuk papírból vagy gyufából biztosan klassz lehet - de baromi szomorú dolog. index.hu/kulfold/2019/04/15/kigyulladt_a_parizsi_notre-dame_katedralis/ | |||||
atika | Adatlap | 658024 | 2019. április 9. 09:48 | ||
Nagyon érdekes, amit írsz. Az tudtam, hogy többféle elhagyási lehetőséget be lehet állítani, de azt nem gondoltam volna, hogy az utas pánikszerűen kilőheti magát. Nyilván a leírt metodika adja a legnagyobb biztonságot (mindenkinek van esélye a túlélésre). Bár az utas így okozhat vészhelyzetet (szerintem katasztrófát is), mint itt is előfordulhatott volna - hiszen a pilóta attól sérült meg, hogy az utas kilőtte magát. | |||||
sanyi | Adatlap | 658020 | 2019. április 9. 08:24 | ||
Oh, ilyen már volt, lesz is. Felpattant a lövedék és "talált"... | |||||
Sennás | Adatlap | 658016 | 2019. április 9. 00:21 | ||
Na akkor ezt beszéljük majd át mert ez még kacifántosabb:) 24.hu/kulfold/2019/04/07/sajat-magat-lotte-le-a-holland-legiero-egyik-vadaszgepe/amp/ | |||||
Weizi | Adatlap | 658015 | 2019. április 8. 23:02 | ||
Ez amolyan szériafelszereltség a modern kétüléses gépeknél! Általában három opció valósítható meg egy háromállású szelep segítségével, amit manuálisan állítanak egyik helyzetéből a másikba! Az alap helyzet az amikor két pilóta ül a gépben, mindkettő kiképezve az adott gép vészhelyzeti előírásaira! Mindketten tisztában vannak azzal, hogy az adott vészhelyzeti szituációban el kell-e hagyni a gépet vagy nem! Ebben az esetben bármelyikük indítja el a katapultálást, az egy meghatározott sorrendben, de mindkettejükre igaz lesz! Természetesen van olyan eset is, amikor egy kétüléses gépben csak egy pilóta ül, vagyis a hátsó ülés üres! Ha a szelepet átállítják ennek megfelelően, akkor egy esetleges katapultálásnál a hátsó ülés nem kerül kilövésre, mert nem indokolja semmi! És vannak azok az esetek, amikor ketten ülnek a gépben, de a hátsó ülésen egy utas foglal helyet, akinek nincsenek a birtokában azok az eljárások, helyzetek, amikor el kell hagyni a gépet! Ebben az esetben azon múlik, hogy ki indítja el a katapultálás folyamatát! Ha az utas pánikba esik és úgy gondolja hogy mindennek vége (pedig nem!) és indítja a katapultálás folyamatát , akkor csak ő egyedül fogja elhagyni a gépet a pilóta nem! Ellenben ha a pilóta indítja a katapultálási folyamatot, akkor mindketten menni fognak egy előre meghatározott sorrendben! Röviden ennyi. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 658009 | 2019. április 8. 20:05 | ||
Oktató gépeknel hallotam olyat hogy a tanuló katapultja külön van, hogy ha kiold, az oktatót ne katapultálja automatikusan, mert mi van ha csak bepánikolt vagy idegállapotba kerül)) Viszont az is érdekes lenne ha az öreg "abba kapaszkodik ijedtében" és ennyitől az beindul... | |||||
sanyi | Adatlap | 658006 | 2019. április 8. 18:49 | ||
Üdv! Ha jól tudom, alapállapotban kilövi mindkét ülést, de át lehet állítani, hogy csak az egyik menjen ki - épp az ilyen "balesetek" elkerülése érdekében. Sokáig kellene törlesztenie az illetőnek, ha véletlenül összetört egy 20-30 millió dolláros gépet, szaladgálhat a providenthez egy ideig...:) Ettől függetlenül, lehet, hogy áprilisi tréfa a cikk. | |||||
atika | Adatlap | 657997 | 2019. április 8. 15:32 | ||
Mert olyan nincs, hogy az egyik kiszáll. "Ép ember ép ésszel ép gépet ..." | |||||
Sennás | Adatlap | 657995 | 2019. április 8. 15:31 | ||
Miért gondolom ez hátsó üléses sétarapülés. Aki hátúl katapultál azt elől miért lőtte volna ki? | |||||
atika | Adatlap | 657994 | 2019. április 8. 15:29 | ||
Nem hiszem. Ha elindítja a folyamatot, akkor kilőtte volna a pilótát is. A pilóta a gépet letette. A honvedelem.hu meg legendát ír (vagy ő az igazat), egyik cikk szerint nem sérült meg, szerintük meg súlyosan az öreg. | |||||
Sennás | Adatlap | 657993 | 2019. április 8. 15:23 | ||
90%hogy Ő piszkálta nyúlt rossz helyre. | |||||
Kamovos | Adatlap | 657992 | 2019. április 8. 15:23 | ||
Kamovos | Adatlap | 657991 | 2019. április 8. 15:22 | ||
Ezt vagy nagyon benyaltuk vagy roppant szerencsés volt az öreg. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 657989 | 2019. április 8. 15:22 | ||
Ok de sehol egy felvétel pár fotó? | |||||
Kamovos | Adatlap | 657988 | 2019. április 8. 15:21 | ||
Kamovos | Adatlap | 657987 | 2019. április 8. 15:18 | ||
Sennás | Adatlap | 657985 | 2019. április 8. 15:03 | ||
Ez Áprilisi tréfa vagy igaz történet www.blikk.hu/aktualis/kulfold/64-eves-bacsi-katapultal-setarepules/fr9ctj8 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 657030 | 2019. március 14. 14:51 | ||
Halihó, újra van Makett.org is! Üdv újra a fedélzeten R. | |||||
búza | Adatlap | 656440 | 2019. február 27. 12:51 | ||
Egy Bison meg egy Minyó a roncsok. | |||||
Kferro | Adatlap | 656439 | 2019. február 27. 12:15 | ||
Igazad van. A képen jól látszanak az említett részek. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 656437 | 2019. február 27. 10:47 | ||
Ez a roncs a Mi-8-nak valamelyik modernebb változata (Mi-171?), a kép középvonalában jobboldalt a törzs hátsó vége és a faroktartó egy része látható az alján lévő antennadobozzal - vagyis alulnézetben. Az ívelt szélű furatokkal könnyített lemez az az utas/tehertér plafon hátsó részének a maradéka, ami jobbra a faroktartó maradékával folytatódik. | |||||
Kferro | Adatlap | 656431 | 2019. február 27. 10:22 | ||
Tényleg, az sanszosabb. | |||||
Kferro | Adatlap | 656430 | 2019. február 27. 10:21 | ||
Én is próbáltam sasolni, de nem ismerős. A futómű alapján talán An-32-es? | |||||
sanyi | Adatlap | 656429 | 2019. február 27. 10:16 | ||
G-cart | Adatlap | 656426 | 2019. február 27. 09:51 | ||
Milyen vas lehetett? Nem tudtam rájönni. | |||||
pumba | Adatlap | 656423 | 2019. február 27. 09:41 | ||
Diorámatéma, profiknak... És, félelmetes történés! index.hu/kulfold/2019/02/27/pakisztan_india_harci_gep_leloves/ | |||||
Altengernagy | Adatlap | 656248 | 2019. február 23. 20:38 | ||
Igazad van, pedig mar en is hallotam errol :S Valojaban nem is BRDM-2, hanem a GRAU neven nevezett raketahordozo PTRK (panceltoro raketa komplexum) csak a GAZ alvaz a kozos... | |||||
Murmuc | Adatlap | 656043 | 2019. február 19. 18:22 | ||
Üdv Lacipapa! Ha a Dragon makettre gondolsz, akkor ami hirtelen eszembe jut. A szélvédők illetve a besüllyesztésük nagyobb méretű mint valójában, a homlok páncél dőlésszöge kisebb, ugyan úgy mint a orr rész felső felének a szöge. Ha megnézel egy makett orr részt és egy BRDM-2 képet ugyan erről a részről, már elsőre feltűnik a különbség! Arra nem figyeltek oda, hogy a hasi részen a csörlő ajtaja nem középen van mint a maketten hanem jobb oldalon! Ezek kijavítása szinte lehetetlen. | |||||
lacipapa | Adatlap | 656037 | 2019. február 19. 14:00 | ||
Szia Murmuc! A külön véleményedre kíváncsi lennék!Nem vagyok "szakmabeli",ezért érdekelne,hogy mire alapoztad a külön véleményt? | |||||
Murmuc | Adatlap | 656027 | 2019. február 19. 09:25 | ||
Üdv Lacipapa! Nos, a téma elkezdett engem is érdekelni, így pár oldalt végignéztem de, csak a "Flanga" rakétáról írtak bővebben. Ha jól értelmezem akkor a Konkursz testvérének tekinthető, így az irányítása is azonos, ha nem, kijavítanak majd a hozzáértőbbek. Idézet: "A Fagot rendszer félautomata parancsközlő távirányítást alkalmaz. A rakéta és az irányzóberendezés közti parancsjeleket a rakétában lévő dobról repülés közben legördülő vékony vezeték továbbítja. A kezelő az irányzékot folyamatosan a célon tartja. A vezérlőrendszer érzékeli a befogott cél és a rakéta hátulján lévő infravörös fényszóró helyzetét. Amennyiben a kettő helyzetében eltérés van, a vezérlőberendezés megfelelő kormányjeleket dolgoz ki, és a rakéta korrigálja a pályáját. Ez a félautomata parancsközlő irányítás nagy megbízhatóságot biztosít a rendszernek, és a viszonylag képzetlenebb kezelők is nagy hatékonysággal tudják alkalmazni." | |||||
pumba | Adatlap | 655995 | 2019. február 18. 16:52 | ||
Murmuc | Adatlap | 655994 | 2019. február 18. 16:41 | ||
Üdv Páncélos! Így már érthető! Mondjuk a Dragon BRDM-2-es harcjárműveinek pontosságáról amúgy is meg van a véleményem. | |||||
lacipapa | Adatlap | 655993 | 2019. február 18. 16:18 | ||
Meg tudnátok mondani,hogy a Konkurs milyen elven működött? Azt tudom,hagy a Maljutka huzal vezérlésű volt.A Konkurs mennyiben volt más? | |||||
páncélos | Adatlap | 655987 | 2019. február 18. 14:43 | ||
Semmitől. Egyszer írt egy S. Zaloga egy kiadványt, amiben BRDM-3-nak nevezte el (nem tudom miért), azóta a makettgyártók, de főleg a Dragon (elsőnek) átvette ezt az elnevezést, és rajta ragadt, a makettezők körében, meg a "nyugati" olvasótáboron. Egyébként 9p148 konkurs néven kell rákeresni, ez a hivatalos neve a komplexumnak, ami egy BRDM-2-re épült. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655967 | 2019. február 18. 08:57 | ||
Üdv Altengernagy! Mitől lett a 2-ből 3? Ez nagyon érdekelne! | |||||
borisz | Adatlap | 655966 | 2019. február 18. 08:39 | ||
Ha jól tévedek két osztálya van a Klapkának. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 655956 | 2019. február 17. 21:18 | ||
Raketas BRDM-3 becsukott veto allvanyal. Orom ilyet latni... Azt hittem mar nincs is rendszerben | |||||
Murmuc | Adatlap | 655829 | 2019. február 14. 18:18 | ||
BRDM-2 páncéltörő. | |||||
Bishop | Adatlap | 655828 | 2019. február 14. 17:04 | ||
Sziasztok! Ma Tatán jártam és egy érdekességre figyeltem fel. Valami bevagonírozási gyakorlat lehetett és szerepelt ott egy BRDM-2 (esetleg BRDM-3 ?)is. Furcsa tornya volt. Ez esetleg a régi vegyvédemi változat lenne, vagy a rakétás BRDM-3? Szerintetek? Üdv | |||||
lukács zsolt | Adatlap | 655814 | 2019. február 14. 12:19 | ||
Két uh60 As ocsa felett | |||||
p-51 | Adatlap | 655745 | 2019. február 12. 18:27 | ||
Van abban is igazság, amit Te mondasz. Hát, végül úgysem hiszem, hogy megtudjuk... meg szerintem, bár 16párti vagyok, az a lényeg, hogy a griffjeinkre vigyázzunk jól. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 655744 | 2019. február 12. 18:07 | ||
Ne légy benne biztos, a gyártás nem feltétlenül jelent nagyjavítási kapacitást is, főleg amíg folyik a gyártás addig legtöbbször vagy-vagy, utána esetleg átáll a cég nagyjavításra - ha megkapja hozzá a jogosítást. A világ egyik legnagyobb repülőgépgyára a Boeing, és semmiféle karbantartási/nagyjavítási tevékenységgel nem foglalkozik, ezt a szenvedést meghagyja másoknak. Aki javít az se kapja meg minden gép/tulajdonos felé a jogot hozzá, a nekünk felkínált UH-1-eket se engedték volna az olaszoknál nagyjavítani (pedig ők gyártották és javítják is ezt), az volt a hozzáállás hogy x repóránként hajóztassuk át a gépeket az USA-ba nagyjavításra. Az F-16-ra meg a két európai gyártósor már a múlt homályába vész, mindkét említett légierő már az F-35-nél tart. Szóval ezekre nincsenek szabványok, eléggé üzleti megegyezéses alapon működnek a megoldások. | |||||
p-51 | Adatlap | 655742 | 2019. február 12. 16:28 | ||
Totál nincs szükség óceánátrepülésre. F-16 esetében holland és török gyártódor van, + nagyo komoly görög ipari háttér, f-35 esetén olasz gyártósor. Amúgy az egész holt téma, az elmúlt évak magyar külpolitikája után nem fognak f-35-öt felajánlani, ha mi kérjük, meg kiröhögnek. | |||||
sanyi | Adatlap | 655739 | 2019. február 12. 15:33 | ||
Üdv! Ma 12 után pár perccel 6 Blackhawk ballagott el Orosháza fölött/mellett. Nem semmi volt, hogy "sose" akart vége lenni a sornak.:) | |||||
Matthias | Adatlap | 655736 | 2019. február 12. 14:38 | ||
Nos ami az európai eredetű haditechnika beszerzését illeti, mindig prioritást fog élvezni az amerikaival szemben! És ez teljesen rendben is van így! Tény, hogy bizonyos részegységek amerikaiak, de ezek nagyrészt már Európában készülnek. Mivel az amcsik nem fognak egy konkrét gyártósort, vagy javítóüzemet Mo-ra telepíteni, ezért addig jó amíg Európai fegyverrendszereket vásárolunk. Például a Gripeneket is rendszeresen visszarepülik a svédországi gyártóhoz, nagyjavításra. Ez a tengeren túlra nehezen lenne kivitelezhető. Ráadásul az amcsik nem arról híresek, hogy csak úgy ideadnák a legmodernebb eszközeiket... Ha csak az elaggott bell uh-1-re gondolunk amiket ugyan felújítottak, de igazából nekik már csak mint inkurrencia merültek fel ezért lepasszolták volna... Nem beszélve az usa azon szokásáról, hogy beleszól mire használjuk az általuk gyártott és eladott fegyvereket. Addig jó amíg Mo. Európából vásárol/lízingel haditechnikát. (Főleg a lízingelésen van a hangsúly, hogy ne tudják tönkretenni, mint a mig-29-ket) | |||||
Sherman | Adatlap | 655733 | 2019. február 12. 13:38 | ||
Én a közép hatótávolságú légvédelmi rakétarendszertől többet várok, mint bármilyen újgenerációs vadászgép erőtől. Pedig imádok mindent ami repül. | |||||
atika | Adatlap | 655696 | 2019. február 11. 15:48 | ||
Emlékeim szerint bizonyos döntéshozók kaptak ezt-azt ajándékba, és ez ki is szivárgott. Sőt még valami ejnye-bejnye is lett nekik beígérve; arra persze vigyáztak, nehogy nagy port verjen fel az ügy. /dream on: Nyilván jó lenne, ha a fegyvervásárlás mutyi nélkül történne mint minden más, ami közpénzből megy. Nem fog. Soha. Szóval az lenne a feladat, hogy céljainknak a lehető legmegfelelőbb technikát vegyük a szükséges felszereléssel - az optimális öszzeghez képest legkisebb plusz költséggel. Sok becsületes katona és szakértő kell ehhez. /dream off. ... én hobbistaként azt gondolom, hogy alakulhatnak úgy a dolgok, hogy megérje az F-35 - nekünk is. Ugyanakkor nem leszek szomorú, ha nem lesz. | |||||
lacipapa | Adatlap | 655695 | 2019. február 11. 15:39 | ||
Miért a Gripeneknek nem volt mutyi szaga? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
youtu.be/sHM72sn3VZA