<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
PETI | Adatlap | 659107 | 2019. május 7. 19:03 | ![]() | |
Ott a pont borisznál, részemről! :) | |||||
borisz | Adatlap | 659036 | 2019. május 6. 12:17 | ![]() | |
Ja. Hetek óta nem ettem rendesen, víz, villany nincs a lakásban, ezt az üzenetet is egy ENSZ munkással küldtem. | |||||
laja | Adatlap | 659030 | 2019. május 6. 11:47 | ![]() | |
Ááá még ezek sem látnak olyan mélyre ahol a mi életszínvonalunk leledzik :-) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 659022 | 2019. május 6. 09:15 | ![]() | |
Az életszínvonalat! :-) | |||||
rod666 | Adatlap | 659020 | 2019. május 6. 08:30 | ![]() | |
Olajat keresnek,vagy aranyat? | |||||
sanyi | Adatlap | 658907 | 2019. május 3. 23:13 | ![]() | |
Érdekes gépek, köszi szépen!:) | |||||
Gaben86 | Adatlap | 658906 | 2019. május 3. 22:51 | ![]() | |
László58 | Adatlap | 658751 | 2019. április 30. 19:36 | ![]() | |
Szép eredmény, gratulálok. :D | |||||
atika | Adatlap | 658747 | 2019. április 30. 15:10 | ![]() | |
Inkább ide teszem, mert hírértéke van! Ha valakinek még lenne kétsége, hogy a Moson Show "felkerült a térképre", a The Modellling News cikke:www.themodellingnews.com/2019/04/tmn-on-tour-mosonshow-mosonmagyarovar.html. Respect! | |||||
Sennás | Adatlap | 658736 | 2019. április 29. 18:20 | ![]() | |
Hmm:) Mert 8án lesz itt itt Nyiregyen a posta csonkában egy "mozdonysimogatós" nap pulyáknak. Meg még pár gép (Szöcske,BoBo,Szili,Szergej) nem tudom majd kiderül. | |||||
vlevi | Adatlap | 658735 | 2019. április 29. 18:00 | ![]() | |
Remélem az illetékes olvassa, és választ is tud rá adni :) tinyurl.com/yynoha9t Igen, Sennás, rád gondoltam :D | |||||
vlevi | Adatlap | 658445 | 2019. április 22. 07:01 | ![]() | |
És még: youtu.be/eMuGQbSK-l0 | |||||
vlevi | Adatlap | 658444 | 2019. április 22. 06:20 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 658375 | 2019. április 20. 16:25 | ![]() | |
Sziasztok! Ha esetleg valaki ki akarna menni a héten Nyitrára, a Pribina vitorlázó kupára, azzal a hátsó szándékkal, hogy az Aero Slovakia Z-37A, Z-37A-2 és Z-137T típusait megnézze üzem közben, akkor szólok, hogy egy darab Cmelák nem vontat az egész rendezvényen. Sajnálatosan valami probléma van a repülőklub és az Aero Slovakia között és más vontat nekik. Ezzel elérték, hogy az egyetlen biztos Cmelák üzem is múlttá váljon és még kevesebb esély legyen üzemelő Méhecskéket látni. Néhány kép tegnapról. Üdv KP | |||||
Gabusch | Adatlap | 658242 | 2019. április 15. 23:39 | ![]() | |
Sok köze nincs a makettekhez - bár mondjuk papírból vagy gyufából biztosan klassz lehet - de baromi szomorú dolog. index.hu/kulfold/2019/04/15/kigyulladt_a_parizsi_notre-dame_katedralis/ | |||||
atika | Adatlap | 658024 | 2019. április 9. 09:48 | ![]() | |
Nagyon érdekes, amit írsz. Az tudtam, hogy többféle elhagyási lehetőséget be lehet állítani, de azt nem gondoltam volna, hogy az utas pánikszerűen kilőheti magát. Nyilván a leírt metodika adja a legnagyobb biztonságot (mindenkinek van esélye a túlélésre). Bár az utas így okozhat vészhelyzetet (szerintem katasztrófát is), mint itt is előfordulhatott volna - hiszen a pilóta attól sérült meg, hogy az utas kilőtte magát. | |||||
sanyi | Adatlap | 658020 | 2019. április 9. 08:24 | ![]() | |
Oh, ilyen már volt, lesz is. Felpattant a lövedék és "talált"... | |||||
Sennás | Adatlap | 658016 | 2019. április 9. 00:21 | ![]() | |
Na akkor ezt beszéljük majd át mert ez még kacifántosabb:) 24.hu/kulfold/2019/04/07/sajat-magat-lotte-le-a-holland-legiero-egyik-vadaszgepe/amp/ | |||||
Weizi | Adatlap | 658015 | 2019. április 8. 23:02 | ![]() | |
Ez amolyan szériafelszereltség a modern kétüléses gépeknél! Általában három opció valósítható meg egy háromállású szelep segítségével, amit manuálisan állítanak egyik helyzetéből a másikba! Az alap helyzet az amikor két pilóta ül a gépben, mindkettő kiképezve az adott gép vészhelyzeti előírásaira! Mindketten tisztában vannak azzal, hogy az adott vészhelyzeti szituációban el kell-e hagyni a gépet vagy nem! Ebben az esetben bármelyikük indítja el a katapultálást, az egy meghatározott sorrendben, de mindkettejükre igaz lesz! Természetesen van olyan eset is, amikor egy kétüléses gépben csak egy pilóta ül, vagyis a hátsó ülés üres! Ha a szelepet átállítják ennek megfelelően, akkor egy esetleges katapultálásnál a hátsó ülés nem kerül kilövésre, mert nem indokolja semmi! És vannak azok az esetek, amikor ketten ülnek a gépben, de a hátsó ülésen egy utas foglal helyet, akinek nincsenek a birtokában azok az eljárások, helyzetek, amikor el kell hagyni a gépet! Ebben az esetben azon múlik, hogy ki indítja el a katapultálás folyamatát! Ha az utas pánikba esik és úgy gondolja hogy mindennek vége (pedig nem!) és indítja a katapultálás folyamatát , akkor csak ő egyedül fogja elhagyni a gépet a pilóta nem! Ellenben ha a pilóta indítja a katapultálási folyamatot, akkor mindketten menni fognak egy előre meghatározott sorrendben! Röviden ennyi. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 658009 | 2019. április 8. 20:05 | ![]() | |
Oktató gépeknel hallotam olyat hogy a tanuló katapultja külön van, hogy ha kiold, az oktatót ne katapultálja automatikusan, mert mi van ha csak bepánikolt vagy idegállapotba kerül)) Viszont az is érdekes lenne ha az öreg "abba kapaszkodik ijedtében" és ennyitől az beindul... | |||||
sanyi | Adatlap | 658006 | 2019. április 8. 18:49 | ![]() | |
Üdv! Ha jól tudom, alapállapotban kilövi mindkét ülést, de át lehet állítani, hogy csak az egyik menjen ki - épp az ilyen "balesetek" elkerülése érdekében. Sokáig kellene törlesztenie az illetőnek, ha véletlenül összetört egy 20-30 millió dolláros gépet, szaladgálhat a providenthez egy ideig...:) Ettől függetlenül, lehet, hogy áprilisi tréfa a cikk. | |||||
atika | Adatlap | 657997 | 2019. április 8. 15:32 | ![]() | |
Mert olyan nincs, hogy az egyik kiszáll. "Ép ember ép ésszel ép gépet ..." | |||||
Sennás | Adatlap | 657995 | 2019. április 8. 15:31 | ![]() | |
Miért gondolom ez hátsó üléses sétarapülés. Aki hátúl katapultál azt elől miért lőtte volna ki? | |||||
atika | Adatlap | 657994 | 2019. április 8. 15:29 | ![]() | |
Nem hiszem. Ha elindítja a folyamatot, akkor kilőtte volna a pilótát is. A pilóta a gépet letette. A honvedelem.hu meg legendát ír (vagy ő az igazat), egyik cikk szerint nem sérült meg, szerintük meg súlyosan az öreg. | |||||
Sennás | Adatlap | 657993 | 2019. április 8. 15:23 | ![]() | |
90%hogy Ő piszkálta nyúlt rossz helyre. | |||||
Kamovos | Adatlap | 657992 | 2019. április 8. 15:23 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 657991 | 2019. április 8. 15:22 | ![]() | |
Ezt vagy nagyon benyaltuk vagy roppant szerencsés volt az öreg. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 657989 | 2019. április 8. 15:22 | ![]() | |
Ok de sehol egy felvétel pár fotó? | |||||
Kamovos | Adatlap | 657988 | 2019. április 8. 15:21 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 657987 | 2019. április 8. 15:18 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 657985 | 2019. április 8. 15:03 | ![]() | |
Ez Áprilisi tréfa vagy igaz történet www.blikk.hu/aktualis/kulfold/64-eves-bacsi-katapultal-setarepules/fr9ctj8 | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 657030 | 2019. március 14. 14:51 | ![]() | |
Halihó, újra van Makett.org is! Üdv újra a fedélzeten R. | |||||
búza | Adatlap | 656440 | 2019. február 27. 12:51 | ![]() | |
Egy Bison meg egy Minyó a roncsok. | |||||
Kferro | Adatlap | 656439 | 2019. február 27. 12:15 | ![]() | |
Igazad van. A képen jól látszanak az említett részek. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 656437 | 2019. február 27. 10:47 | ![]() | |
Ez a roncs a Mi-8-nak valamelyik modernebb változata (Mi-171?), a kép középvonalában jobboldalt a törzs hátsó vége és a faroktartó egy része látható az alján lévő antennadobozzal - vagyis alulnézetben. Az ívelt szélű furatokkal könnyített lemez az az utas/tehertér plafon hátsó részének a maradéka, ami jobbra a faroktartó maradékával folytatódik. | |||||
Kferro | Adatlap | 656431 | 2019. február 27. 10:22 | ![]() | |
Tényleg, az sanszosabb. | |||||
Kferro | Adatlap | 656430 | 2019. február 27. 10:21 | ![]() | |
Én is próbáltam sasolni, de nem ismerős. A futómű alapján talán An-32-es? | |||||
sanyi | Adatlap | 656429 | 2019. február 27. 10:16 | ![]() | |
G-cart | Adatlap | 656426 | 2019. február 27. 09:51 | ![]() | |
Milyen vas lehetett? Nem tudtam rájönni. | |||||
pumba | Adatlap | 656423 | 2019. február 27. 09:41 | ![]() | |
Diorámatéma, profiknak... És, félelmetes történés! index.hu/kulfold/2019/02/27/pakisztan_india_harci_gep_leloves/ | |||||
Altengernagy | Adatlap | 656248 | 2019. február 23. 20:38 | ![]() | |
Igazad van, pedig mar en is hallotam errol :S Valojaban nem is BRDM-2, hanem a GRAU neven nevezett raketahordozo PTRK (panceltoro raketa komplexum) csak a GAZ alvaz a kozos... | |||||
Murmuc | Adatlap | 656043 | 2019. február 19. 18:22 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! Ha a Dragon makettre gondolsz, akkor ami hirtelen eszembe jut. A szélvédők illetve a besüllyesztésük nagyobb méretű mint valójában, a homlok páncél dőlésszöge kisebb, ugyan úgy mint a orr rész felső felének a szöge. Ha megnézel egy makett orr részt és egy BRDM-2 képet ugyan erről a részről, már elsőre feltűnik a különbség! Arra nem figyeltek oda, hogy a hasi részen a csörlő ajtaja nem középen van mint a maketten hanem jobb oldalon! Ezek kijavítása szinte lehetetlen. | |||||
lacipapa | Adatlap | 656037 | 2019. február 19. 14:00 | ![]() | |
Szia Murmuc! A külön véleményedre kíváncsi lennék!Nem vagyok "szakmabeli",ezért érdekelne,hogy mire alapoztad a külön véleményt? | |||||
Murmuc | Adatlap | 656027 | 2019. február 19. 09:25 | ![]() | |
Üdv Lacipapa! Nos, a téma elkezdett engem is érdekelni, így pár oldalt végignéztem de, csak a "Flanga" rakétáról írtak bővebben. Ha jól értelmezem akkor a Konkursz testvérének tekinthető, így az irányítása is azonos, ha nem, kijavítanak majd a hozzáértőbbek. Idézet: "A Fagot rendszer félautomata parancsközlő távirányítást alkalmaz. A rakéta és az irányzóberendezés közti parancsjeleket a rakétában lévő dobról repülés közben legördülő vékony vezeték továbbítja. A kezelő az irányzékot folyamatosan a célon tartja. A vezérlőrendszer érzékeli a befogott cél és a rakéta hátulján lévő infravörös fényszóró helyzetét. Amennyiben a kettő helyzetében eltérés van, a vezérlőberendezés megfelelő kormányjeleket dolgoz ki, és a rakéta korrigálja a pályáját. Ez a félautomata parancsközlő irányítás nagy megbízhatóságot biztosít a rendszernek, és a viszonylag képzetlenebb kezelők is nagy hatékonysággal tudják alkalmazni." | |||||
pumba | Adatlap | 655995 | 2019. február 18. 16:52 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 655994 | 2019. február 18. 16:41 | ![]() | |
Üdv Páncélos! Így már érthető! Mondjuk a Dragon BRDM-2-es harcjárműveinek pontosságáról amúgy is meg van a véleményem. | |||||
lacipapa | Adatlap | 655993 | 2019. február 18. 16:18 | ![]() | |
Meg tudnátok mondani,hogy a Konkurs milyen elven működött? Azt tudom,hagy a Maljutka huzal vezérlésű volt.A Konkurs mennyiben volt más? | |||||
páncélos | Adatlap | 655987 | 2019. február 18. 14:43 | ![]() | |
Semmitől. Egyszer írt egy S. Zaloga egy kiadványt, amiben BRDM-3-nak nevezte el (nem tudom miért), azóta a makettgyártók, de főleg a Dragon (elsőnek) átvette ezt az elnevezést, és rajta ragadt, a makettezők körében, meg a "nyugati" olvasótáboron. Egyébként 9p148 konkurs néven kell rákeresni, ez a hivatalos neve a komplexumnak, ami egy BRDM-2-re épült. | |||||
Murmuc | Adatlap | 655967 | 2019. február 18. 08:57 | ![]() | |
Üdv Altengernagy! Mitől lett a 2-ből 3? Ez nagyon érdekelne! | |||||
borisz | Adatlap | 655966 | 2019. február 18. 08:39 | ![]() | |
Ha jól tévedek két osztálya van a Klapkának. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |