/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
ElGatoNegro 672360 2020. május 8. 13:29
Válasz erre
A NATO gépeket tudtam, még nukleáris "légiharc" rakétájuk is volt, sőt láttam képen NATO nuki kézigránátot is.

Egy régebbi TOP GUN olvastam hogy az itthon állomásozó orosz nukleáris hordozók gépek SzMT-k voltak, nem feltételeztem hogy más alváltozatra is rá lehetett tenni, mindenesetre jó tudni.
sanyi 672357 2020. május 8. 12:22
Válasz erre
Kép0152
Kép0152
Lotnictwo z Szachownica-08-20
Lotnictwo z Szachownica-08-20
Lotnictwo z Szachownica-08-22
Lotnictwo z Szachownica-08-22

Akkor a lengyel PFM-ről sem hallottál?:) Sajnos csak ennyi infóm van, ez is lengyelül, szóval nem értem, de gondolom pár PFM át volt építve.
Egyébként Vándor Károly azt mondta, hogy a pápai magyar MiG-23 és taszári ( ez nem biztos...) ugyancsak magyar MiG-21 gépek között volt olyan, amelyik úgy volt vezetékezve ,hogy némi barkácsolás után rá lehetett volna aggatni a "tereprendező eszközt". Természetesen Iván nem volt annyira bolond, a pilonnal együtt dobták volna le, szóval csak egyszer használták volna a gépet - bár szerintem amúgyis...
"Természetesen" nem kell aggódni, a NATO is aggatott mindenre nukit, erről van is fotó nem kevés. Pl. F-104-nél a német, kanadai, amcsi gépekről van is fotó, amint B-43, vagy B-61 van a pocak alatt, de a belga és holland gépek között is volt speckó feladatú masina. A Tornadok még ma is ilyen szerep miatt vannak szolgálatban, mert a Typhoon nevű pénznyelő nem képes atomcsapásmérésre és emiatt a Tornadok szerepét jó ideig át sem tudja venni - gondolom pár millió Eu átutalása után behúznak pár méter madzagot, feltelepítik a számítógépre és annyi...
ElGatoNegro 672333 2020. május 8. 08:27
Válasz erre
Érdekes, az SMT-ről tudtam hogy képes volt ilyen bombát hordozni, de hogy a bis?...hmm...minél többet tudok a mig-21 ről, kiderül hogy annál kevesebbet...
sanyi 672332 2020. május 7. 23:36
Válasz erre
Üdv!
Atomhordozó MiG-21 Tökölön:
forums.airshows.co.uk/viewtopic.php
Zoli 671743 2020. április 21. 12:54
Válasz erre
Ezt nem tudom. Wiki szerint csak ennyi történt az új festésen kívül. De nyilván nem véletlen ajánlja az Eduard a másik kereket, csak megnézték a gépeket élőben is.
z
Tibcsi 671740 2020. április 21. 12:34
Válasz erre
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja?
Zoli 671714 2020. április 20. 16:51
Válasz erre
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad...
Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak.
z
Tibcsi 671713 2020. április 20. 16:22
Válasz erre
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen...
Zoli 671696 2020. április 20. 09:56
Válasz erre
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben.
z
borisz 671692 2020. április 20. 08:43
Válasz erre
Nézzétek a különböző árnyalatokat!
pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz
borisz 671205 2020. április 8. 13:35
Válasz erre
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel?
Miggyuri 671196 2020. április 8. 05:30
Válasz erre
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt.
László58 671189 2020. április 7. 22:07
Válasz erre
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban.
atika 671185 2020. április 7. 21:18
Válasz erre
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban.
Minden más stimmel. :)
László58 671184 2020. április 7. 21:17
Válasz erre
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában.
Nyugger 671182 2020. április 7. 20:48
Válasz erre
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s.
borisz 671164 2020. április 7. 15:13
Válasz erre
Köszi!
Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre.

Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek?
A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D
sanyi 671162 2020. április 7. 14:17
Válasz erre
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb...
Nyugger 671159 2020. április 7. 12:36
Válasz erre
Milyen légiharcban?
A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára.
MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak?
Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt.
Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg.
sanyi 671147 2020. április 6. 22:50
Válasz erre
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban?
Zoli 671146 2020. április 6. 22:49
Válasz erre
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép.
z
Nyugger 671144 2020. április 6. 22:38
Válasz erre
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom.
Az IHO-t nem emiatt szeretjük.
Nyugger 671143 2020. április 6. 22:25
Válasz erre
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára…….
Zoli 671141 2020. április 6. 22:23
Válasz erre
Nyugger 671140 2020. április 6. 22:08
Válasz erre
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz.
12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban.
Zoli 671139 2020. április 6. 22:01
Válasz erre
Tragikomédia...……….
Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük...
z
Nyugger 671136 2020. április 6. 21:19
Válasz erre
Zoli,
A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget!
Nyugger 671135 2020. április 6. 21:13
Válasz erre
A K-5 (RSz-2U) semmire mert 1968-ban selejtezték, a K-5M (RSz-2USz) egy állandó sebességű egyenes vonalú repülést tartó repülőgéppel szemben 10-15 km-n belül esetleg
a cél hátsó légteréből.
Lokátorláncban történő repülés esetén volt talán nagyobb esély.
Most hirtelen nem is tudok az akkori ’másik’ oldalról egy hasonló vezetősugaras irányítású rakétát megemlíteni ebből az időszakból.
Zoli 671134 2020. április 6. 21:01
Válasz erre
A PF esetében leállítottakról sincs kép felülről, semmi...
z
sanyi 671133 2020. április 6. 20:56
Válasz erre
Kerozinfogyás növelésére...
borisz 671132 2020. április 6. 20:54
Válasz erre
Ez a K-5 vajon mire volt elég akkoriban?
búza 671130 2020. április 6. 20:43
Válasz erre
Üzemelő gép felülnézetéről szinte lehetetlen találni, szinte csak a már leállítottakról van kép.
Zoli 671129 2020. április 6. 20:36
Válasz erre
A körös felségjel előtti állapot a terv egyelőre, a javított festéssel. Nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz anyagot találni egy háború utáni magyar gépről...
z
Zoli 671128 2020. április 6. 20:33
Válasz erre
Tökéletes, köszi, akkor ez a variáció lesz a nyerő.
z
búza 671127 2020. április 6. 20:31
Válasz erre
A körös felségjelűhöz kell a még nem létező? matrica a három változattal, kör, csillag, ék.
búza 671126 2020. április 6. 20:29
Válasz erre
Törzs alatti póttartály és UB-16-57 blokk az pont egy földi nádudvari lövészethez jó. Nem tudom, hogy a hajmáskérihez hordtak-e pótost.
Zoli 671125 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Zoli 671124 2020. április 6. 20:14
Válasz erre
Ahhoz tökéletes, bár tényleg valami földi célok elleni fegyvert terveztem hozzá.
z
Zali 671123 2020. április 6. 20:05
Válasz erre
Mig készültség Kecskemét
Mig készültség Kecskemét

Üdv
Zali 671122 2020. április 6. 20:01
Válasz erre
Zoli 671116 2020. április 6. 18:57
Válasz erre
Ez gondolom már az ezüstre fújt verzió, a kerekített számokból ítélve. Szürke lett volna jó, de olyan PF nem volt, így marad a zöld-barna, ezüst meg az F-13 lesz majd.
z
Zoli 671115 2020. április 6. 18:56
Válasz erre
Az a gondom, ahogy írod is, hogy a többi gépen is kb ilyen volt a foltozás, tehát nem volt teljesen azonos, én olyan 80%-ra saccolom, hogy egyeztek, ennél viszont nekem pontosabb kellene, ezért keresek képeket, de egyszerűen sehol nem találok felülnézetet. MF és bisz van dögivel, de PF semmi, csak pár oldalnézet, de az se sok.
z
Zoli 671114 2020. április 6. 18:50
Válasz erre
A foltok alakjánál mindenhol látszik kis eltérés, viszont semmi képet nem találok felülnézetből, de amúgy is elég kevés kép van a PF-ről. A foltozás meg tényleg nem volt teljesen egyforma, meg ahogy írod is, javítgattak is rajtuk, szóval asszem maradok így a Precíz-féle mintánál, a körös felségjelűről legalább van felülnézet.
z
Zoli 671113 2020. április 6. 18:45
Válasz erre
Igen, ahogy Zali képén is látszik, viszont azt a MiG-19PM-re szánom. Igyekszem minél változatosabb fegyverzettel építeni a maketteket.
Az S-24 nekem a Su-22-nél rémlik, de lehet, hogy csak a gépek elé volt kipakolva?...
Az UB-16 vagy a FAB-250 se volt akkor használva a PF-en?
z
Zali 671112 2020. április 6. 18:39
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-409-1

Üdv.
búza 671108 2020. április 6. 17:12
Válasz erre
A rajz jó, eredetileg ilyen volt a 4406-os MF. A szárny felső részének festése miatt tettem fel a képet, mert a többin is kb. így nézett ki. A képen látszik, hogy gerinctartály volt cserélve, meg egyéb festések is történtek később, pl. a szárny alatti sötétzöld csíkot is megszüntették egy idő után, mert messziről látszott.
Rumcájsz_52 671107 2020. április 6. 16:18
Válasz erre
Azért nem stimmel pontosan a rajz és a fotó, mert nem pontosan arányos műszaki rajzra csináltam a skiccet (lényeg a gyorsaság mielőtt valaki kiszúrja a tevékenységemet!), csak úgy kb., de a berajzolt viszonyítási pontokhoz (pl. kerék-dudor a törzsön, stabilizátor eleje, oldalkormány vonala, szárnytő eleje, gerinctartály torlócső) stimmelt. A másik ok, ha kopik egy gépen itt-ott a festés, akkor nem az egész gépet festik át, csak ott ahol kopott, így főleg a szín-határok változhatnak kissé. A fő kopási pontok: baloldalt a kabin oldala (kabinlétra, műszaki és pilóta ki-be mászkálás, a rádiótér oldala a kabin előtt (rádió és IFF- kódok napi beállításai miatt), szárny eleje-teteje a belső harmadban (itt előszeretettel ültek le és ugrottak le a szárnyról az üzemeltetők tankolás, hidraulika-utántöltés után), gerinctartály mellső harmada és alatta a törzs oldala (tankolónyílás), szóval ezeken a helyeken kellett elsősorban javítgatni a festést. Látszik is, hogy a rajzhoz képest rendesen belejavítottak a kabin alatt, de a gépszám miatt barnával (addigra előírás lett, hogy a gépszám és a felségjel is csak barna környezetbe/alapra kerülhet, mert a zöldből nagyon "kilóg", így rontja az álcázást (csapat-festésű gépeken kezdetben nem így volt, később ott is alkalmazkodtak a szabályhoz).
R.
Rumcájsz_52 671106 2020. április 6. 15:55
Válasz erre
A PF-re volt rendszeresítve az RSz-2USz is! Sőt, az volt az alapvető fegyverzete, mert azt lehetett rossz párás időben, felhőben is alkalmazni.
Mint írtam, Sz-24-et semmiféle magyar gépen nem láttam/hallottam! Cseh gépen láttam függesztve fotón, a szerbek használták is a horvátországi háborúban, láttam videón Sz-24 indítást.
R.
Zoli 671105 2020. április 6. 14:34
Válasz erre
Ahogy néztem a rajzot és képet, úgy tűnt minden folt pontatlan, csak közelíti az igazit. Átfestették volna az egészet?
z
Zoli 671104 2020. április 6. 14:32
Válasz erre
Továbbra is köszönöm a segítséget!
Én is úgy emlékszem, hogy a PFM-től volt rendszeresítve a gépágyú gondola, illetve nálunk nem volt, de nem voltam biztos benne.
Akkor PF csak R-3S rakétát kap... MF már vitt S-24-est is?
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.